Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad_16_april_2012
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 16 april 2012
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
02-03-2012 19:55:20
superboer
superboer
* VIRM keert weer terug in de 4500, ik tel 6 omlopen VIRM en 2 omlopen ICM.
* DDM1 blijft rijden in de 14500, 14523/14556 worden VIRM. 14525/27/58/60 dus DDM1.


Garantie tot aan de voordeur.
 

02-03-2012 20:10:55
woepje
woepje
526-537-550-561 weer IRM ipv ICM op za/zo.:) Op zo ook de 574 en 585 IRM ipv ICM. De andere IRM omloop 530 t/m 565 blijft ook bestaan, dus twee IRM omlopen in het weekend. Verder ook doordeweeks geen wijzigingen in de IRM omlopen van de NO zo gauw ik kon ontdekken in die diensten.

Laatst bewerkt door woepje op 02-03-2012 20:29
 

07-03-2012 17:22:36
AlmereOV
AlmereOV
Waar kun je het wijzigingesblad van april vinden dan?
Op http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm staat 'ie nog niet.
 

07-03-2012 17:23:53
woepje
woepje
Via de diensten van hc en mcn: [[ link helaas niet meer valide ]]

Laatst bewerkt door moderator op 04-10-2018 17:29
 


07-03-2012 17:50:43
fred67nl
fred67nl
Leuk he die bestanden.%02%

Achter de treinnummers staan soms lettercombinaties.
RS en RDC ken ik wel maar wat betekenen de onderstaande afkortingen?
ROM
ROVT
RONT
RN
RGVT
+REG
RGNT.


http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/
 

07-03-2012 20:27:18
bart84
Moderator
bart84
RAL afkoppelen loc
RC combineren en assisteren remproef nemen
RDC direct combineren en assisteren remproef nemen
RGNT rangeren na trein
RGVT rangeren voor trein
RN nemen remproef
ROM rangeren omrijden materieel
RONT rangeren ombouwen vertrek gereedmaken na trein
ROVT rangeren ombouwen vertrek gereedmaken voor trein
RS splitsen materieel
+REG 2e HC die verplicht is op zogenoemde risicotreinen
+ODC omroep direct combineren.

Laatst bewerkt door bart84 op 07-03-2012 20:30


Mvg. Bart
 

19-03-2012 21:30:04
robbertc
robbertc
Zag trouwens nog iets "opvallends" (en iets waar hier al lang om geroepen wordt): Treinen 4532 en 4534 gaan op zaterdag naar VIRM8 (!)  

19-03-2012 21:46:22
woepje
woepje
Dat zijn ook precies de treinen waar de 2 voortreinen op zaterdagochtend op aansluiten (12530, 12732). Dus dat het dan druk is, moge duidelijk zijn.

Een losse VIRM-IV kan trouwens ook echt niet.

Trouwens, hoe staat het met die 40 (?) bakken IRM die zo plots aan de kant moesten vanwege technisch gedoe een tijd terug? Is dat al weer volledig teruggedraaid of gaat dat dus weer gebeuren in dit wijzigingsblad?

Laatst bewerkt door woepje op 19-03-2012 21:53
 

29-03-2012 09:43:52
treinfan
treinfan
Het heeft even geduurd, maar ik heb de lijstjes nu ook online staan: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm  

29-03-2012 09:44:31
Bert13
Bert13
Super bedankt! Altijd vreselijk handig bij het reisjes plannen


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-03-2012 10:04:01
ajb42
ajb42
Nog steeds slechts een symbolische inzet van SGMm in de 5200/6400;
1 van de 5 composities en dan nog alleen op werkdagen.
 

29-03-2012 10:13:58
damart
damart
Ik ben benieuwd of de vervanging van DDAR door SGMm in de 5400 dit keer wel doorgaat .  

29-03-2012 10:31:28
ZJ37
ZJ37
Inderdaad, allemaal compo's van III+II in de 5400. In het weekend met een solo SGM III.  

29-03-2012 12:52:16
abcde
abcde
Van ma t/m vr ook 1 of 2 omlopen ICM in de 600 tussen Rtd en Asd.  

02-04-2012 11:29:42
martw
martw
De 2000/8800 begint langzamerhand een echt ICM-bolwerk te worden zie ik. Bijna ieder wijzigingsblad komt er meer ICM in te rijden.
Nu gaat ook de omloop 12514/22525/8822/8833/2030/2041/8838/8849/2046/2057/8854/8865/2062/2073 met ICM rijden op maandag t/m donderdag, en op vrijdag 2035/8832/8843/2040/2051/8848/8859/2056/2067/8864/8875/2072 ook met ICM. De eerste rijdt nu nog met 6 bakken VIRM, de tweede met 4 bakken VIRM, en de slag 2056/2067 met 8 bakken VIRM.
Dat betekent ook dat alle middagspitstreinen in de 8800 van Ut naar Ledn (8850 t/m 8858) met ICM rijden. 8858 staat (net als nu) maandag t/m donderdag met VIRM gepland, maar ook nu rijdt er vrijwel dagelijks ICM in (doordeweeks dan).

Martijn


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

02-04-2012 15:07:43
koosmat64
koosmat64
Dingen die mij opvallen:

4100,4200 en de 14100 zo te zien weer met SLT %04%
En de 6300 geheel met SLT.
 

02-04-2012 17:08:36
ns1700
ns1700
snap niet waarom de Hoekse Lijn weer met SLT gaat rijden, waar gaat het SGMm heen dan? bedoel, het past redelijk nu met dat SGMm.


groeten uit Spoorzone
 

02-04-2012 17:21:57
superboer
superboer
Quote
ns1700 (ma 02 apr 2012 17:08:36 https://www.somda.nl/forum/11629/p385502/): snap niet waarom de Hoekse Lijn weer met SLT gaat rijden, waar gaat het SGMm heen dan?


Quote
ZJ37 (do 29 mrt 2012 10:31:28 https://www.somda.nl/forum/11629/p384912/): Inderdaad, allemaal compo's van III+II in de 5400. In het weekend met een solo SGM III.



Garantie tot aan de voordeur.
 

02-04-2012 17:28:47
Klaasje
Klaasje
We kunnen ons beter afvragen waar al dat SLT vandaan komt. Zo enorm veel zijn er nou ook weer niet bijgekomen.  

02-04-2012 17:35:57
broek53
broek53
Onder enig voorbehoud van aanpassingen op dagplan: er worden 5 vieren en 3 zessen meer ingezet dan in het wbl februari.  

02-04-2012 18:24:49
robbertc
robbertc
Er zijn nog geen (grote) dagplan-aanpassingen in Wbl april. (wat wijzigingen rond DDZ daargelaten)

Laatst bewerkt door robbertc op 02-04-2012 18:28
 

06-04-2012 04:29:51
dennistd
dennistd
NS is van plan om de lange stop van de 4300 op Hfd in plaats van Asdz te zetten: http://locov.nl/actueel/publicaties/locov_2012_47321_adviesvraag_kleine_wijzigingen_dienstregeling_per_16_april_2012.aspx  

06-04-2012 08:42:38
279
279
nieuw werkwoord: de serie 4300 gaat inwachten.....  

06-04-2012 09:57:33
Klaasje
Klaasje
Reizigers van de sprinterstations tussen Almere Oostvaarders en Schiphol hebben zo weer een snellere verbinding met Schiphol.. Dat is ook wat waard.  

06-04-2012 10:07:33
MDDM
MDDM
Quote
dennistd (vr 06 apr 2012 04:29:51 https://www.somda.nl/forum/11629/p386087/): NS is van plan om de lange stop van de 4300 op Hfd in plaats van Asdz te zetten: http://locov.nl/actueel/publicaties/locov_2012_47321_adviesvraag_kleine_wijzigingen_dienstregeling_per_16_april_2012.aspx
Jammer! Sta liever op Asdz een peukie te roken dan op dat winderige saaie Hfd.%08% Maar voor de reizigers is het wel een verbetering


Gr Joop mcn Lls
 

06-04-2012 10:33:25
martw
martw
Betekent dit ook dat de 2600 minder vertragingsgevoelig wordt in de richting Shl/Asd?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-04-2012 10:42:40
treinfan
treinfan
Als reiziger zou ik het het fijnst hebben gevonden als ze de lange stop van de 4300 naar Shl zouden verplaatsen. De 4300 moet dan vast naar sporen 5 en 2, Hfd-Shl vv. via de binnensporen rijden en de 2600 vast op sporen 1 en 6. Ik heb alleen het idee dat DVM dat niet leuk gaat vinden  

06-04-2012 12:04:57
hw1969
hw1969
Door de maatregel ontstaat ook weer een goed kwartierpatroon voor Hoofddorp - Schiphol - Utrecht (nu .11 / .19 patroon).

Laatst bewerkt door hw1969 op 06-04-2012 12:05
 

06-04-2012 12:12:20
RoelZ1
RoelZ1
Quote
Klaasje (vr 06 apr 2012 09:57:33 https://www.somda.nl/forum/11629/p386120/): Reizigers van de sprinterstations tussen Almere Oostvaarders en Schiphol hebben zo weer een snellere verbinding met Schiphol.. Dat is ook wat waard.

En ook: Een snellere verbinding naar Leiden en Den Haag Centraal. Naar Schiphol is de winst 4 minuten. Naar Leiden is de winst 6 minuten (door overstap op de 2600) en naar Den Haag Centraal zelfs 12 minuten.

Laatst bewerkt door RoelZ1 op 06-04-2012 12:20
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


16-04-2012 07:29:00
treinfan
treinfan
Ingang drgl 2012 hadden de 140/240/700/1600 te Dvd 2 minuten extra rijtijd gekregen omdat de 4600 5 min stilstond op Asdz en dus in de weg zat. Het zou wel aardig zijn geweest als de NS die intercities weer 2 minuten sneller had laten rijden nu de 4300 op Hfd stilstaat in plaats van op Asdz.

Laatst bewerkt door treinfan op 16-04-2012 13:10, reden: typo hersteld, thnx robbertc
 

16-04-2012 07:46:14
robbertc
robbertc
4600 > 4300.  

16-04-2012 12:14:00
abcde
abcde
Is de lange stop van de 4300 nu ingaande 16 april verhuisd van Asdz naar Hfd ?  

16-04-2012 13:10:10
treinfan
treinfan
ja  

16-04-2012 14:56:43
snowie
snowie
Humm, zal het personeel wel aan moeten wennen - nu peuken tijd op Hfd %08%  

16-04-2012 16:42:39
MDDM
MDDM
Dat heb je mooi goed Pfff weer een nieuwe routine aanleren


Gr Joop mcn Lls
 

16-04-2012 16:46:41
ZJ37
ZJ37
Op de Hoekse Lijn geen SGM meer maar weer SLT.  

16-04-2012 20:11:13
bart84
Moderator
bart84
Mooi k@#%^@T, kan ik de dienstregeling van de 4300 weer gaan aanpassen op somda

Laatst bewerkt door bart84 op 16-04-2012 20:11


Mvg. Bart
 

16-04-2012 21:03:11
ZJ37
ZJ37
Je hebt een hobby of je hebt het niet he.  

16-04-2012 22:12:25
bart84
Moderator
bart84
Klopt, ik blijf zo lekker bezig. Ik heb het op Somda al aardig voor elkaar, misschien dat ik het nog ergens 'for real' kan doen.
Edit:'Bij de weg': Als ik de dienst van de 4338 en 4376 op maandag en de 4340 op dinsdag bekijk, is er nog steeds een lange stop op Asdz en een haltering op Hfd.
Roosters nog niet aangepast?

Edit2: Ik zie het al. Asdz A.26/.56 V .27/.57. Hfd A .08/.38 V .12/.42. Maar op de vertrekstaten van Asdz staat nog .01/.31.

Laatst bewerkt door bart84 op 16-04-2012 22:31


Mvg. Bart
 

16-04-2012 23:10:38
ns1700
ns1700
Quote
ZJ37 (ma 16 apr 2012 16:46:41 https://www.somda.nl/forum/11629/p387348/): Op de Hoekse Lijn geen SGM meer maar weer SLT.
en het contrast dat daardoor ontstaat tov SGMm is schrikbarend groot...


groeten uit Spoorzone
 

16-04-2012 23:23:46
ZJ37
ZJ37
Welk contrast?  

17-04-2012 09:57:58
ns1700
ns1700
ineens veel zit en staruimte tov SGMm.

Laatst bewerkt door ns1700 op 17-04-2012 09:58


groeten uit Spoorzone
 

17-04-2012 11:12:26
john2
john2
Quote
bart84 (ma 16 apr 2012 20:11:13 https://www.somda.nl/forum/11629/p387385/): Mooi k@#%^@T, kan ik de dienstregeling van de 4300 weer gaan aanpassen op somda

Wat betekent k@#%^@T,?
 

17-04-2012 11:32:40
gvttreinen
gvttreinen
Schuttingtaal in SMS vorm.  

17-04-2012 11:34:25
john2
john2
Ach zo! Ik ben niet zo thuis in SMS taal.  

17-04-2012 20:40:27
bart84
Moderator
bart84
Het was ook als grapje bedoelt. Maar op een forum kan een uitspraak zonder juiste intonatie, gezichtsuitdrukking of houding verkeerd opgevat worden.

Wat gebeurt er tegenwoordig (na 16-04-2012) met de 614? Voorheen kwam er een IRM-IV uit het Haagse als 810614 dan 614 en daarna terug naar het Haagse als 820614 (Haagse meester). Vanaf 16-04-2012 is de 614 2x ICM-III en komt deze uit Rtd zelf. Na de 614 heeft de Rotterdamse meester bijna 4!!! uur pauze, maar wat gebeurt er met het mat? Nodig voor de kerende 637 is deze niet, want dat mat komt uit de 616.

Laatst bewerkt door bart84 op 18-04-2012 20:54


Mvg. Bart
 

18-04-2012 20:55:38
bart84
Moderator
bart84
Serie 4300 even is aangepast voor wat betreft Asdz-Hfd.
Moest er nog iets aan de oneven treinen gebeuren?


Mvg. Bart
 

18-04-2012 22:03:20
Bert13
Bert13
Ik zag laatst (maandag) het mat van de 614 op de Wgm staan, maar ik weet niet of dit planmatig is.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

01-05-2012 17:30:21
abcde
abcde
Kan iemand aangeven hoeveel stellen ICM op zaterdag van trein 533 (vertrek 10.21 uur uit Ut naar Gn/Lw) hoeveel er naar Gn rijden, en hoeveel naar Lw ? Is dit veranderd sinds dit wijzigingsblad ?

Laatst bewerkt door abcde op 01-05-2012 17:30
 

01-05-2012 21:03:52
FST
FST
Het viel me vandaag pas op dat de 4300 ondanks de meivakantie toch gewoon rijdt tussen Ledn en Gvc. In de kerstvakantie reed hij namelijk niet.
Even de gele borden gecheckt: ook in de zomervakantie blijft de 4300 gewoon rijden tussen Ledn en Gvc. De klachten uit Voorschoten over de uitgedunde vakantiedienstregeling hebben kennelijk geholpen. Alleen op doordeweekse feestdagen, in het weekend en na 20:00 uur rijdt de 4300 niet.

Laatst bewerkt door FST op 01-05-2012 21:04
 

01-05-2012 21:45:14
Bert13
Bert13
Dat komt misschien ook omdat een stuk minder mensen meivakantie hebben? (Ik als lijdend voorbeeld) Volgens mij blijven alle spitstreinen ook gewoon rijden, alhoewel ze dat in de kerstvakantie ook doen, dacht ik.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

01-05-2012 22:27:13
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat verschilt een beetje van jaar tot jaar... zo hebben ze in dienstregeling 2011 de voortreinen in de NO en de 2800 op Amf-Dv eruit gegooid in de kleine vakanties, maar sinds de ingang van de huidige dienstregeling is dat weer teruggedraaid.

De oude 5000 (Ddr-Ledn) was ook altijd zo'n serie die er in alle kleine vakanties uitgegooid werd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-05-2012 22:38:50
FST
FST
Voorheen reed idd de 5000 (Ddr - Ledn) niet in de vakantieperiode. Tot grote ergernis van veel mensen. Dat werd in drgl 2012 aanvankelijk overgenomen door de nieuwe 5000 (Ddr - Gvc) en de 4300 tussen Gvc en Ledn, die ook niet in de vakanties reden. De nieuwe 5000 en de 4300 worden niet meer ingekort in de vakanties (even gecheckt op ns.nl door een reis van Zwijndrecht naar Rtz te plannen in de zomervakantie, dat kan elk kwartier)

Ik had al eens uiteengezet op dit forum dat de inkorting van de 4300 voor de materieelinzet geen enkele winst oplevert: normaal keren de 4300 en de 6300 te Gvc op elkaar met een tussentijd van plm 7 minuten. Bij een inkorting van de 4300 keert de 4300 in Ledn op zichzelf met een keertijd van plm 30 minuten, en de 6300 keert te Gvc op zichzelf met een keertijd van plm 22 minuten.
 

02-05-2012 07:09:23
279
279
Quote
bart84 (di 17 apr 2012 20:40:27 https://www.somda.nl/forum/11629/p387619/): Het was ook als grapje bedoelt. Maar op een forum kan een uitspraak zonder juiste intonatie, gezichtsuitdrukking of houding verkeerd opgevat worden.

Wat gebeurt er tegenwoordig (na 16-04-2012) met de 614? Voorheen kwam er een IRM-IV uit het Haagse als 810614 dan 614 en daarna terug naar het Haagse als 820614 (Haagse meester). Vanaf 16-04-2012 is de 614 2x ICM-III en komt deze uit Rtd zelf. Na de 614 heeft de Rotterdamse meester bijna 4!!! uur pauze, maar wat gebeurt er met het mat? Nodig voor de kerende 637 is deze niet, want dat mat komt uit de 616.


het mat van 614 gaat als 70614 naar de Meer voor de volgende dag (88625)
en inderdaad, dat wordt de 625.
 


02-05-2012 08:03:57
dvdhoven
dvdhoven
Quote
abcde (di 01 mei 2012 17:30:21 https://www.somda.nl/forum/11629/p389326/): Kan iemand aangeven hoeveel stellen ICM op zaterdag van trein 533 (vertrek 10.21 uur uit Ut naar Gn/Lw) hoeveel er naar Gn rijden, en hoeveel naar Lw ? Is dit veranderd sinds dit wijzigingsblad ?
Volgens het wijzigingsblad:
Ut - Zl: 4+4+3+3; Zl-Gn: 4+4; Zl-Lw: 3+3
Maar daar wordt vrolijk van afgeweken, zo staat nu voor as zaterdag:
Ut - Zl: 4+3+3+4; Zl-Gn: 4+3; Zl - Lw: 3+4
En voor volgende week zaterdag:
Ut - Zl: 4+4+4; Zl-Gn: 4+4; Zl-Lw: 4


Dick van den Hoven
 

02-05-2012 08:15:15
daniel_ddr
daniel_ddr
@FST: Je bent er hopelijk niet in gestonken dat er in de daluren 1x/uur een 5000 tussen Ddr en Gvc rijdt?
Die is ooit om een of andere duistere reden toegevoegd. Je zou zeggen om aan te sluiten op de pendel Ddr-Bd v.v. die dan 1x/uur rijdt waarmee de overstap van een kwartier voor reizen van stopstations ten zuiden van Ddr naar die ten noorden ervan verdwijnt, maar die rijdt precies in het andere halfuur...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-05-2012 12:29:00
abcde
abcde
Quote
dvdhoven (wo 02 mei 2012 08:03:57 https://www.somda.nl/forum/11629/p389420/): Trein 533 op Zaterdag volgens het wijzigingsblad:
Ut - Zl: 4+4+3+3; Zl-Gn: 4+4; Zl-Lw: 3+3


Dick dank voor het doorgeven
Bij de spots van zaterdag 28 april jl. staat bij Amf slechts 3+3+4 (waarom ik schrok). Is dat dan ook weer een eenmalige uitzondering op de regel ?
 

02-05-2012 12:30:16
robbertc
robbertc
Ja, had te maken met dat de NO keerde in Ut. (500 op 1700 v.v.)  

02-05-2012 21:17:24
FST
FST
Quote
daniƫl_ddr (wo 02 mei 2012 08:15:15 https://www.somda.nl/forum/11629/p389421/): @FST: Je bent er hopelijk niet in gestonken dat er in de daluren 1x/uur een 5000 tussen Ddr en Gvc rijdt?
Die is ooit om een of andere duistere reden toegevoegd. Je zou zeggen om aan te sluiten op de pendel Ddr-Bd v.v. die dan 1x/uur rijdt waarmee de overstap van een kwartier voor reizen van stopstations ten zuiden van Ddr naar die ten noorden ervan verdwijnt, maar die rijdt precies in het andere halfuur...


Volgens mij ben ik nergens in gestonken. Probeer het zelf op ns.nl met b.v. een rit van Zwijndrecht naar Rotterdam Zuid op woensdag 1 augustus 2012 om 12:00. Midden in de zomervakantie dus. Dan krijg je 4 maal per uur een reismogelijkheid. Op zaterdag 4 augustus 2012 slechts 2 maal per uur.
 

03-05-2012 08:52:12
bloemkool
bloemkool
Wellicht staat op ns.nl nog geen actuele drgl in 3 maanden van tevoren.  

05-05-2012 18:48:05
abcde
abcde
Rijdt er nu nog ICRm op zaterdag / zondag ?  

05-05-2012 20:33:02
daniel81
daniel81
Zelfbediening %06%

http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012-3/mat.txt

En of dat overeenkomst met de praktijk:

https://www.somda.nl/spots/d21-4-2012/0/7/materieel/
https://www.somda.nl/spots/d22-4-2012/0/7/materieel/
https://www.somda.nl/spots/d28-4-2012/0/7/materieel/
https://www.somda.nl/spots/d29-4-2012/0/7/materieel/
https://www.somda.nl/spots/d5-5-2012/0/7/materieel/

Oftewel: geen ICRm in het weekend

Laatst bewerkt door daniel81 op 05-05-2012 20:37
 

05-05-2012 21:06:47
ns1700
ns1700
dat er geen ICRm in het weekend rijd is ivm dat er twee HC's nodig zijn op een trein.


groeten uit Spoorzone
 

05-05-2012 23:42:33
peterselie
peterselie
Quote
dvdhoven (wo 02 mei 2012 08:03:57 https://www.somda.nl/forum/11629/p389420/):
Quote
abcde (di 01 mei 2012 17:30:21 https://www.somda.nl/forum/11629/p389326/): Kan iemand aangeven hoeveel stellen ICM op zaterdag van trein 533 (vertrek 10.21 uur uit Ut naar Gn/Lw) hoeveel er naar Gn rijden, en hoeveel naar Lw ? Is dit veranderd sinds dit wijzigingsblad ?
Volgens het wijzigingsblad:
Ut - Zl: 4+4+3+3; Zl-Gn: 4+4; Zl-Lw: 3+3
Maar daar wordt vrolijk van afgeweken, zo staat nu voor as zaterdag:
Ut - Zl: 4+3+3+4; Zl-Gn: 4+3; Zl - Lw: 3+4

En dat klopte waarempel ook nog te Hrmk %08%
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad_16_april_2012
RailWiki.nl