14-02-2012 12:51:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik zag net een bericht van RTV-Noord, http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=107540 ,dat er van 25-02 t/m 04-03 geen treinverkeer mogelijk is van Gn-Asn, Gn-Nsch en Gn-Vdm. Voor het station Europapark wordt oa een nieuwe tunnel gebouwd. Toch nog een redelijk fikse logistieke operatie. Dick van den Hoven |
14-02-2012 13:30:29 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Kennelijk is er voor gekozen om dit in 9 achtereenvolgende dagen te doen i.p.v. een X aantal weekenden. Tevens is er voor deze week gekozen aangezien er hier dan de voorjaarsvakantie is en zo minder mensen per trein reizen. De betreffende klussen zijn o.a. dus de betreffeffende tunnel te bouwen en te plaatsen en de andere klussen zijn: het basisconcept van het toekomige station te bouwen en de sporen/infra te verplaatsen en te vernieuwen. |
14-02-2012 18:56:25 | ||
---|---|---|
bultena
|
Quote Waarom kun je het richting Assen niet beperkt houden tot het deel tussen Haren en Gn. Je kunt daar toch wel keren, eventueel maak je gebruik van opstel in Onnen. |
14-02-2012 19:01:23 | ||
---|---|---|
himym
|
Omdat het pittoreske Haren geen grote aantallen bussen per uur door het dorp wil hebben? Assen is wat dat betreft beter bereikbaar dan het station van Haren en beter berekend op grote aantallen bussen. |
14-02-2012 20:04:44 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Je kunt toch gewoon de snelbussen naar Groningen vanuit Asn laten vertrekken en dan voor reizigers die naar Hrn willen daarheen doorrijden? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-02-2012 20:20:20 | ||
---|---|---|
woepje
|
Dat kan, maar of het de moeite waard is voor die paar reizigers naar Haren? En het lijkt mij ook niet nodig om met 2 of 3 stellen ICM vanuit Asn naar Hrn te gaan hiervoor. Of het zou betekenen dat NS, van de hele riedel ICM uit Zl, het voorste stel naar Hrn laat rijden. Dit om overcapaciteit op Asn-Hrn te voorkomen. Maar ook splitsen en combineren in Asn lijkt mij een beetje teveel van het goede daar |
14-02-2012 20:33:44 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nou, vanaf Asn gaat de boel al de hele dag week van/naar On. Waarom? Het is me niet duidelijk geworden. Iets met reinigen en watervullen o.i.d. |
14-02-2012 20:39:41 | ||
---|---|---|
woepje
|
Of het personeel van standplaats Gn wordt naar On gestuurd per taxi en kan vanaf daar de dienst beginnen? |
14-02-2012 21:05:03 | ||
---|---|---|
maurits
|
Even een gek ideetje: Waarom rijdt Arriva in deze periode geen dienst vanaf Asn via Hrn, volgens via Waterhuizen Aansluiting en verder richting Nsch? Voordelen: - Doorgaande reizigers vanuit Zl richting Nsch/Vdm worden niet geconfronteerd met 2x busvervoer. - Als je in Hrn een steigerperron bouwt langs de boog van Onnen naar Waterhuizen met een looppad naar de overweg Oude Middelhorst dan kunnen die Arriva-treinen daar stoppen om reizigers van/naar Haren te laten in/uitstappen. Of wordt er verder nog geknutseld op andere plekken waardoor zoiets onmogelijk is? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
14-02-2012 21:12:36 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Rijdt Arriva wel richting Nsch/Vdm? Waar overnacht het materieel dan? |
14-02-2012 21:13:31 | ||
---|---|---|
woepje
|
Nu wordt alles gestremd op Gn-Vdm/Nsch en vervangend busvervoer. Vanaf Ws overigens door Duitse busmaatschappij, maar dat terzijde. @ Maurits Er wordt 4 km spoor vervangen op het stuk bij Gnl/Gerp, dus ik denk dat in theorie jou methode geen last heeft van deze werkzaamheden. Wel moet je dan in Asn rekening houden met de spoorbezetting van zowel NS en Arriva. De treinen van Arriva kunnen eventueel in Zb hun diensten starten. Kan me herinneren dat bij eerdere buitendienstellingen het baanvak Zb-Nsch aan de praat werd gehouden door een paar GTW's in Zb te stallen. Laatst bewerkt door woepje op 14-02-2012 21:17 |
14-02-2012 21:26:29 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Ik vraag me af of kopmaken op Hrn haalbaar is qua beveiliging. Aan Gn zijde van Hrn staan bij mij weten een P sein die volgensmij aleen met een stopdoorschakeling werkt. |
14-02-2012 22:03:29 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Die GTW's zou je desnoods ook tijdelijk in On kunnen verzorgen. Op de achterkant van een digitaal Somda-bierviltje kom ik op ongeveer de volgende dienstregeling: Asn .06 .36 Hrn* .19 .49 Wha .24 .54 Kw .28 .58 Verder ongewijzigd richting Zb Vanuit Zb ongewijzd tot Kw Kw .02 .32 Wha .06 .36 Hrn* .11 .41 Asn .24 .54 *stop in Hrn langs een tijdelijk perron net ten noorden van de overweg Oude Middelhorst. De perroncapaciteit in Asn zou een puzzel kunnen zijn, maar dat hangt er vanaf of NS kort gaat keren in Asn of leeg doorgaat naar On. Als noodoplossing zou je in Asn langs spoor 1 kunnen keren, maar dan moeten overstappende reizigers wel van perrron wisselen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
14-02-2012 22:13:40 | ||
---|---|---|
woepje
|
Het rangeerterrein van On is groot, maar zit men daar te wachten op extra treinbewegingen op het emplacement aldaar? Naast de reguliere rangeerbewegingen van / naar werkplaats en de extra LM ritten On - Asn v.v. Materieel wat normaal in Gn slaapt, zal ook te On worden gestald en dan heb je naast de goederenmeuk en het mat64 dus veel capaciteit van het opstelterrein in gebruik, lijkt mij? |
14-02-2012 22:18:19 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Paar stellen van Arriva passen er dan ook nog wel bij Je kunt nog wel denken aan problemen met tanken, wegbekendheid, detectie, concessie (mag Arriva Asn-Hrn-e.v. verzorgen?). |
14-02-2012 22:41:50 | ||
---|---|---|
woepje
|
Tanken wordt interessant want de 6400 die keteltreintjes rondom Gn verzorgd, gaat altijd LLT naar Gn om te tanken. Dieselvoorraad werd destijds in Zb geregeld middels een tankwagen. Oh ja, Maurits. Een deel van de reizigers Asn - Vdm zullen gebruik kunnen maken van de Q-Liner verbinding Assen - Veendam, al zullen ze dat doorgaans ook wel doen mag ik hopen. |
14-02-2012 22:58:35 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Die ritten naar Dz en Rd zullen denk ik niet rijden in die periode, tenzij ze via lw ingelegd gaan worden. |
14-02-2012 23:32:54 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
Rijd de stoptrein Gn naar Lw wel gewoon ja toch dat heeft toch niets te maken met europark ruud.h |
14-02-2012 23:51:19 | ||
---|---|---|
noof
|
Die rijdt gewoon. |
15-02-2012 01:10:03 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Ik denk dat j.jager het heeft over de dagelijkse goederentreinen naar Dz en Rd, ben ook wel benieuwd wat daar mee gaat gebeuren. Eventueel via Leeuwarden zal mogelijk zijn, maar dan kan dat alleen maar in de avonduren of 's nachts, overdag is er niet of nauwelijks ruimte voor cargo's op Lw-Gn. |
15-02-2012 06:46:48 | ||
---|---|---|
j.jager
|
@wadloper. Ik bedoel daar idd die goederenritten mee. |
15-02-2012 06:51:28 | ||
---|---|---|
train85
|
Als je hier de treinnummers van die goederentreinen wil neerzetten die daar allemaal rijden, dan ga ik het voor jullie opzoeken. |
15-02-2012 08:56:02 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Normaliter rijden daar DBS-treinen 62311 On-Dz, 62312 Dz-On, 62330 On-Rd en 62333 Rd-On. Het zou me echter niets verbazen als deze treinen die hele week geheel niet rijden. |
15-02-2012 09:44:08 | ||
---|---|---|
train85
|
Zaterdag 25-2: Tr.61030 wordt door getrokken van Zl via Lw naar Gn en daar gaat dan tr.62311 verder op eigen tijd. Maandag 27 t/m zaterdag 3 maart: Tr.61030 wordt door getrokken van Zl via Lw naar Gn en daar gaat dan tr.62311 verder op eigen tijd. Tr.61300 wordt nu verlegd van Gn (v.17:00) via Lw naar Zl e.v. Trein 62312 rijdt tot Gn. Tr.62330 en 62333 rijden maar van/naar Gn. De lading van tr.61300 is dan van de 62312 en de 62333. De lading van de 61030 is dan bestemd voor de 62311 en 62330. Hopelijk is hiermee wat duidelijker geworden. Laatst bewerkt door train85 op 15-02-2012 09:44 |
15-02-2012 10:12:55 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteIk heb mij laten vertellen door een mcn dat het tanken in Zb niet meer mag (ik stelde dat ook al voor namelijk). Er moet lekvrij getankt worden of zoiets. |
15-02-2012 16:58:41 | ||
---|---|---|
jordy13
|
Maar hoe zit het met de Dolime/Vdm shuttle van HTRS dan? Gaan deze dan ook over Lw? |
15-02-2012 17:01:56 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Die gaat via Waterhuizen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 15-02-2012 17:02 Dick van den Hoven |
15-02-2012 17:04:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je moet even kijken waar Europapark ligt. Je kunt van Haren / Onnen via de verbindingsboog en Waterhuizen Asl gewoon richting Zuidbroek. De goederentreinen zullen de enige treinen zijn die Riekje in negen dagen te zien krijgt - zal wel afkicken zijn. |
16-02-2012 17:07:57 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Hum, de landelijke politiek gaat zich er zelfs mee bemoeien(!) http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=107590 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-02-2012 17:23:23 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Groenlinks heeft alleen sporenplan.nl nog niet gecheckt, en dus ook niet gezien dat er aan de zuidkant van Haren helemaal geen seinen staan (ja, voor de tweede overweg pas..). Keren daar gaat hem dus niet worden als ik dat zo zie. |
16-02-2012 17:31:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ze zijn zolangzamerhand echt geshuffeld in Den Haag. Niet vanwege de inhoud, maar omdat je je daarmee niet moet willen bemoeien. |
16-02-2012 17:50:23 | ||
---|---|---|
j.jager
|
En dan hebben ze het nog niet eens over de Arriva lijn. Daar zouden ze in theorie nog vanaf Kw kunnen rijden, aangezien er nu het hele traject eruit ligt. Laatst bewerkt door j.jager op 16-02-2012 17:51 |
17-02-2012 01:47:08 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteHahahaha die Ineke van Gent ook. Die zat gisteren vol overgave te twitteren over de komende werkzaamheden. Alsof die werkzaamheden zomaar ineens gisteren bekend werden gemaakt %08% Gr Joop mcn Lls |
17-02-2012 10:04:02 | ||
---|---|---|
nielsie600
|
Wel toevallig dat Ineke van Gent in Gn woont en waarschijnlijk zelf met de bus naar Asn zal moeten die week. |
19-02-2012 17:22:26 | ||
---|---|---|
martijn24
|
Ze zijn nu al goed bezig er zijn maar twee sporen beschikbaar tussen Gnl en Gn. Een voor de NS en een voor Arriva. Ze hebben de derde spoor vannacht eruit gehaald en perronwanden geplaats voor het nieuwe station. |
19-02-2012 21:10:00 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Voorde geitereseerder die wille meekijken via de cam, deze werkt n.l. sinds vandaag. http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Groningen/StationGroningenEuropapark/Pages/Webcams.aspx |
20-02-2012 15:55:31 | ||
---|---|---|
mv
|
Crap, net nu de omgeleide treinen door Lw gaan....is er helaas nog niks beschikbaar op de site van Rolandrail. Althans de orginele dienstregeling zodat je een schatting qua tijd kan maken.... Greetz:MV |
20-02-2012 15:57:38 | ||
---|---|---|
train85
|
Zie mijn bericht van: Woensdag 15 feb 2012 - 09:44:08 |
20-02-2012 16:15:31 | ||
---|---|---|
mv
|
Ja,die had ik gezien maar er staan geen (geschatte) vertrektijden bij. Ik zou de orginele dienstregeling pdf op zoeken op de bekende Cargo site maar daar staat die van deze treinen (nog) niet op.Dus kan ik nog niet veel. Greetz:Menno Laatst bewerkt door mv op 20-02-2012 16:16 |
20-02-2012 16:22:08 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Hint: Typ de treinnummers in bij de zoekfunctie op het RR-functie, zeker van overdag rijdende treinen krijg je dan vaak een idee van de drgl. Laatst bewerkt door nielske90 op 20-02-2012 16:22 |
20-02-2012 16:23:24 | ||
---|---|---|
train85
|
Lw: Tr.61300 a.17:57 v.18:09 alle dagen. Tr.61030 d.4:10 uur alle dagen. Kan je hier wat mee? |
20-02-2012 17:39:03 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Dat houd dus in als de 61300 idd om 17.00 uit Gn zou vertrekken dat die onderweg door de arrivatrein(37468) ingehaald zou worden. |
20-02-2012 17:48:18 | ||
---|---|---|
damenster
|
doen ze bij t'harde toch ook daar wacht de goederentrein even zo dat de snel trein kan passeren om dat cargos net wat trager zijn. |
20-02-2012 18:06:10 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteKlopt en dat zou dan te Vvl moeten zijn |
20-02-2012 19:08:58 | ||
---|---|---|
texel
|
En laat de 37468 nu pas om 17.09 uit Gn vertrekken die week, waardoor de 61300 niet ingehaald wordt! |
22-02-2012 10:46:20 | ||
---|---|---|
mv
|
@train85:Thnx!! Greetz:MV |
22-02-2012 22:15:14 | ||
---|---|---|
damenster
|
ik vraagf mij 1 ding even af kom de trien van Zaterdag 25-2 niet terug of komt hij terug als verlengde versie op maandag? |
23-02-2012 09:24:10 | ||
---|---|---|
Kars
|
Als je het over de 61300 hebt? Die rijdt alleen ma-vr. |
23-02-2012 13:28:37 | ||
---|---|---|
mv
|
Die 61030 is lekker vroeg met doorkomst!! Door het stoppen van werkzaamheden op de Terminal zal dat ff een paar dagen doorbijten zijn voor sommige omwonenden denk ik.... Greetz:MV |
25-02-2012 08:41:41 | ||
---|---|---|
woepje
|
De stremming is vannacht ingegaan en men lijkt ook mooi door te werken. Op die webcam is te zien dat de twee sporen die gister nog bereden werden door treinen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. |
25-02-2012 09:34:50 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Heeft Prorail geen E-mailadres waar je zulke vragen kan stellen. Ik denk dat hier weinig kennis van zaken is m.b.t. de achterliggende gedachte van de gemaakte plannen en procedures. Scheelt weer een aantal pagina,s topic op de server. groeten, Fred http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
25-02-2012 12:04:33 | ||
---|---|---|
ajwkam
|
Quote Volgens mij is het antwoord op de gestelde vraag al vrij snel gegeven, namelijk dat je in Haren niet kan keren. Dus je argument snap ik niet helemaal. Integendeel, het bewijst juist dat op Somda genoeg kennis aanwezig is om dat soort vragen snel en correct te beantwoorden. Als politici als Ineke van Gent (die dezelfde vraag aan de minister stelde) nou in het vervolg ook eerst even op Somda kijkt voordat ze kamervragen gaat stellen... %08% |
25-02-2012 12:09:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
De vervolgvraag kun je vervolgens wel bediscussiëren: waarom maakt ProRail het niet mogelijk om in Haren te keren? Seintechnisch is dat niet zo'n vreselijke herejee en voor 9 dagen is het wel aantrekkelijk. In Hilversum Sportpark is zoiets uitgevoerd voor een buitendienststelling van een 9 dagen, bijvoorbeeld (en de mogelijkheid het te gebruiken zit er nog steeds). |
25-02-2012 12:45:22 | ||
---|---|---|
2410
|
uc on-kfh gisteravond al met diesel http://www.youtube.com/watch?v=BF4b2hU7bto&list=UUYvbO5nxdXHqqi93FOHBMXg&index=1&feature=plcp (mogelijk gewisseld met de lege res-trein waar nu een 1600 voorzat? hoe doen ze het omlooptechnisch?) |
25-02-2012 22:14:49 | ||
---|---|---|
ajwkam
|
Quote Dat heeft vooral met niet-spoortechnische zaken te maken. Haren is als station niet ingericht om grote groepen mensen te verwerken. Het perron is voor een IC-station erg smal (geen wonder, het is eigenlijk een stoptreinstation) en er is maar één uitgang en overpad, helemaal aan de kop van het perron. Daar komt bij dat het onderliggende wegennet hopeloos is. Je moet eerst via kleine weggetjes door een woonwijk heen, wat erg onwenselijk is voor grote hoeveelheden bussen. Ik denk dat de totale reistijd tussen Zwolle en Groningen bij Groningen-Assen verbussen net zo lang is als wanneer je alleen Groningen-Haren verbust. Tel daarbij op dat Assen wél geschikt is voor grote groepen reizigers en je geen infrastructurele aanpassingen hoeft te doen, en het is een logische keuze van ProRail waarom ze geen moeite gaan doen om keren in Haren mogelijk te maken. |
25-02-2012 22:55:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nu ja, je hoeft in Haren niet over het overpad (je kunt spoor 1 gebruiken) en het perron en de tunnel van Assen zijn notoir te smal, maar met name het feit dat je er in tijd niets mee opschiet en met bussen door een woonwijk moet, lijkt mij inderdaad wel afdoende |
26-02-2012 19:01:49 | ||
---|---|---|
BdJ
|
Drie snelle plaatjes geschoten vanmiddag. http://i43.tinypic.com/1zpijrs.jpg http://i41.tinypic.com/14t0ebm.jpg http://i40.tinypic.com/b3woyt.jpg Begreep van de werklui dat ze goed op schema lagen. Laatst bewerkt door BdJ op 26-02-2012 19:03 |
27-02-2012 15:16:11 | ||
---|---|---|
mren
|
Het blijft elke keer triest om te zien dat men niet weet dat universiteiten zich niets aantrekken van schoolvakanties en hun eigen vakantiedagen bepalen. Het gevolg laat zich raden: http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=107863 |
27-02-2012 17:12:00 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Inderdaad triest, maar ik denk dat men het teveel moeite vond om voor zondagavond wat extra bussen te regelen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
27-02-2012 18:06:40 | ||
---|---|---|
woepje
|
NS had niet verwacht dat er zoveel studenten toch naar Groningen gingen in de voorjaarsvakantie, zie http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=107876 Aanstaande zondag herkansing! Laatst bewerkt door woepje op 27-02-2012 18:06 |
27-02-2012 18:08:26 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ongelofelijk, NS weet best dat universiteiten (als die van Gn) niet aan voorjaarsvakantie doen... Denk niet dat het er a.s. zondag veel beter op gaat worden. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
27-02-2012 18:09:26 | ||
---|---|---|
woepje
|
Nou ja, dan kunnen ze in elk geval niet als argument aanvoeren dat het dan vakantie is. Dus mag hopen dat men hier nu van geleerd heeft en de boel zondagavond gaat versterken, net als met de treinen normaal ook. |
27-02-2012 22:10:37 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote UT (Universiteit Twente) doet aan voorjaarsvakantie. Echter weer niet aan herfstvakantie.... En toen mocht Aml er ook uit%03% Bij twijfel: gebruik beton. |
27-02-2012 22:14:13 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Zoveel geschikte momenten zijn er ook niet voor deze langdurige buitendienststellingen. Dan is de vakantie-periode toch het beste moment. Ook al heeft niet iedereen vakantie, je treft toch minder mensen. Laatst bewerkt door robbertc op 27-02-2012 22:14 |
27-02-2012 22:18:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Mits je voldoende bussen inzet natuurlijk... en dat was hier het voornaamste probleem. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
27-02-2012 22:22:39 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ja uiteraard, dit van afgelopen zondagavond is natuurlijk triest. |
04-03-2012 19:06:45 | ||
---|---|---|
woepje
|
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat Maar goed, ProRail geeft in elk geval aan alles volgens planning loopt en de prognose is dat alles bij aanvang dienst weer kan opstarten, zie http://www.oogtv.nl/2012/03/prorail-maandag-weer-treinen-langs-europapark/ In de loop van de nacht / vroege ochtend zal er ook wel een hele rits LM uit On naar Gn moeten gaan om de boel dan ook echt te kunnen opstarten. Het komt namelijk vaak voor dat meer dan 10 stellen ICM GDST staan te Gn voor aanvang dienst. |
04-03-2012 19:52:05 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Wat is/wordt er eigenlijk gewijzigd bij Gerp qua sporenlay-out? Is het Arrivagedeelte dubbelsporig? Liggen de overloopwissels er nog in de lijn naar Assen? Is de plaatselijke snelheid verhoogd? Laatst bewerkt door SchuurB op 04-03-2012 19:52 |
04-03-2012 20:01:28 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Iets wat hier op de site nog niet gemeld is. Vandaag heeft BAM een trein laten rijden t.b.v. roestrijden. Dit is gebeurt tussen Wha en Nsch/Vdm. De trein bestond uit 5 containerwagens met aan bijde zijde een loc en werd gereden door RFF. |