Het 'Blauwe bord' topic
Forum: Algemeen - Algemeen
10-02-2012 21:58:15
aarclay
aarclay
Kunnen we geen speciaal Blauw Bord topic aanmaken? Nou, vooruit dan maar.

Dat ding hing dus eerst in Utrecht Centraal, en nu komt deze in het Spoorwegmuseum te hangen.
------------------------------

Dat 'Blauwe Bord' moeten ze gewoon op willekeurige logische dienstregelingen laten flapperen, al dan niet live. Elk uur/half uur even refreshen, en iedereen kan het geklapper weer horen op vaste momenten. Het systeem slijt zo minder, en iedereen is tevreden.

AgentX zei al eerder dat dit bord vermoedelijk de tijden van het vertek van de treinen vanaf de Maliebaan naar Utrecht Centraal gaan tonen, maar dan heb je wel weer te maken met een tweede bord die helemaal leeg is..

Laatst bewerkt door aarclay op 10-02-2012 22:02


Choo choo.....
 

10-02-2012 22:01:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Leg jij dat systeem "ff" aan dan...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

10-02-2012 22:03:52
aarclay
aarclay
Het is maar een idee....

Volgens mij hoef je alleen maar de juiste signalen aan te kunnen sturen naar de carrousseeltjes en je bent er. Ik weet zelf niet tot hoever de techniek rijkt die het NSM hiervoor heeft meegekregen?

Het systeem leek mij als volgt te werken, toen deze nog in stationshal hing:
BEPAC -> Blauwe bord aansturing -> Paletten

Als het NSM de 'Blauwe bord aansturing' heeft, en daarin enkele fictieve vertrektijden in plaatst, en deze in 4 sets programmeert, en elk (half) uur laat wisselen.

Profit....

Laatst bewerkt door aarclay op 10-02-2012 22:07


Choo choo.....
 

10-02-2012 22:06:43
Nelis
Nelis
misschien een raar idee, maar het heeft jaren lang gewerkt. zet een server neer in het NSM, laadt een oude drgl van een willekeurig jaar in met standaard een aantal vertragingen. Dan zou het toch gewoon moeten werken, of denk ik er veel te makkelijk over  


10-02-2012 22:13:43
david_meye
david_meye
Ik heb gehoord van iemand die dat blauwe bord heb weg gehaalt dat hij de echte treintijden die er nu is wordt getoond.  

10-02-2012 23:28:36
aarclay
aarclay
Ik weet het nog niet zo.. Het Spoorwegmuseum liet bij de 'herdenking' nog weten na te denken over wat er met de informatie gedaan zou worden. En bovendien staat diegene die het bord weg heeft gehaald los van het Spoorwegmuseum.


Choo choo.....
 

11-02-2012 07:11:33
AgentX
AgentX
Quote
david_meye (vr 10 feb 2012 22:13:43 https://www.somda.nl/forum/11525/p377833/): Ik heb gehoord van iemand die dat blauwe bord heb weg gehaalt dat hij de echte treintijden die er nu is wordt getoond.


Nee, een woordvoerder van het NSM vertelde mij dat het bord wél opgehangen zal worden, (er is hiervoor zelfs een extra muur in het NSM geplaatst) maar hij zal niet live worden aangesloten op de reisinformatie. NS houdt op een gegeven moment een keer op met BEPAC, en dan houdt het bord ook op. Het idee is om er de vaste vertrektijden van de Museumpendel op te vertonen.
 

11-02-2012 11:42:21
thom
thom
Volgens mij zijn we een discussie aan het voeren die al in het vorige topic gevoerd hebben en krijgt het hier een hoop stuurlui aan wal gehalte...  

11-02-2012 12:27:11
hbutrecht
hbutrecht
Vroegah was alles beter  

11-02-2012 21:41:42
AgentX
AgentX
Quote
thom (za 11 feb 2012 11:42:21 https://www.somda.nl/forum/11525/p377876/): Volgens mij zijn we een discussie aan het voeren die al in het vorige topic gevoerd hebben en krijgt het hier een hoop stuurlui aan wal gehalte...


Ik vertel alleen wat mij verteld is. Dat heeft in mijn ogen weinig te maken met aan de wal staande stuurlui.
 

13-02-2012 20:02:48
thom
thom
Ik zeg ook niet dat jij dat was, het was een algemene reactie op de hele riedel hierboven, en in het vorige topic had ik al aangegeven dat het bord geen actuele info zal geven en ook niet compleet in bedrijf zal komen...

Laatst bewerkt door thom op 13-02-2012 20:03
 

09-05-2012 13:47:20
aarclay
aarclay
Enkele maanden geleden was ik in het Spoorwegmuseum, waar ik het blauwe bord aantrof zoals op deze http://farm7.staticflickr.com/6103/7003619249_b3b3f1508f_z.jpg.

Zijn er inmiddels al vorderingen?


Choo choo.....
 

24-05-2012 01:50:53
aarclay
aarclay
Niemand die recent nog in het NSM is geweest?


Choo choo.....
 

24-05-2012 11:17:08
thom
thom
Is het een gek idee, om er zelf eens langs te gaan als je het toch zo graag wilt weten.. ?  

24-05-2012 19:03:50
dh3201
dh3201
Ik heb er over zitten denken om afgelopen zondag te gaan, maar toen ik las dat het daar Thomas weekend was ben ik maar niet gegaan.


Shqiperise-lopers?
 

24-05-2012 19:23:25
michael123
michael123
Ik ben er 13 mei nog geweest, zoals ik op die foto kan zien is er nog niets veranderd.

Laatst bewerkt door michael123 op 24-05-2012 19:23
 

13-08-2013 14:24:08
train85
train85
Nieuws over het blauwe bord te Ut:

De Centrale Hal Aanwijzer, het grote bord, op station Utrecht Centraal wordt in de nacht van 14 op 15 augustus weggehaald. Hoewel wit, heet het in de volksmond nog steeds het blauwe bord: naar de kleur van het iconische analoge bord dat in het van najaar 2011 werd vervangen door het huidige digitale bord. Het icoon hangt nu in het Spoorwegmuseum.

Verbouwing station
De verwijdering van het huidige bord is nodig omdat er een nieuwe verbouwingsfase aanbreekt. De verbouwing van Utrecht Centraal wordt uitgevoerd in zes bouwstappen. Elke bouwstap brengt in de hal een wijziging van looproutes, functies en verhuizing van winkels met zich mee.

Reizigersstromen
Vóór elke bouwstap worden berekeningen en simulaties gemaakt waarin reizigersstromen, wachtplekken, ontruimingsmogelijkheden etc. worden meegenomen. Bouwstap 2 nadert nu de eindfase en dat betekent dat ook de reizigersstromen weer veranderen. Om de looproutes veilig en comfortabel te houden, moet ook het ‘blauwe’ bord worden weggehaald. De ruimte voor het bord – waar reizigers nu nog stilstaan om het blauwe bord te raadplegen- is in de volgende bouwfase nodig om de doorstroom van de grote groepen reizigers op gang te houden.

Reisinformatie
De benodigde reisinformatie is voor klanten beschikbaar op de digitale schermen die ze zien bij binnenkomst van het station –ze hangen aan beide ingangszijden-, via de gele vertrekstaten, op de digitale borden boven de opgangen van de (rol)trappen en op de perrons en bij de NS informatiebalies. Ook via de Reisplanner Xtra en m.ns.nl kunnen klanten informatie verkrijgen.

Het bord wordt in de nacht van 14 op 15 augustus weggehaald. NS onderzoekt de mogelijkheden om het bord te herplaatsen op een ander groot station
 

13-08-2013 14:32:24
kiekkiek
kiekkiek
Rotterdam Centraal heeft vast een mooie plek, bijv. boven de ingang van de tunnel.  

13-08-2013 14:41:40
sjoerd
sjoerd
Gelukkig. Anders moet dat straks ook weer naar een museum. En het is een uniek apparaat. %03% Prima investering geweest denk ik, voor die paar maanden...  

13-08-2013 16:53:45
rolandrail
rolandrail
De kleine onoverzichtelijk schermen zorgen ook voor opstoppingen en ze lopen ook nogal eens vast. Dus weghalen vanwege opstoppingen is een non alibi. Verstandiger is de gele vertrekstaten geheel te verwijderen, ze vormen in de praktijk geen enkel alternatief, er wordt in de praktijk veelvuldig van afgeweken.  

13-08-2013 21:07:31
daniel_ddr
daniel_ddr
Het scherm schijnt overigens geheel niet meer terug te komen omdat het niet zou passen in de nieuwe hal.

En tja, wat de loopstromen betreft... da's nu al een chaos t.h.v. het blauwe bord met de doorgaande stroom die de bocht tussen de bouwterreinen moet maken en het kruisende verkeer naar perron 8/9. Daar zou je in de nieuwe fase juist al vanaf zijn omdat het doorgaand verkeer dan weer gewoon rechtdoor kan met het verkeer vanaf de perrons netjes invoegend aan de zijkanten.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

13-08-2013 22:59:06
aarclay
aarclay
Quote
train85 (di 13 aug 2013 14:24:08 https://www.somda.nl/forum/11525/p462824/): Nieuws over het blauwe bord te Ut:

De Centrale Hal Aanwijzer, het grote bord, op station Utrecht Centraal wordt in de nacht van 14 op 15 augustus weggehaald. Hoewel wit, heet het in de volksmond nog steeds het blauwe bord: naar de kleur van het iconische analoge bord dat in het van najaar 2011 werd vervangen door het huidige digitale bord. Het icoon hangt nu in het Spoorwegmuseum.
Etc.....


Toch ben ik wel benieuwd naar de exacte bron, hoewel het wel geloofwaardig klinkt.


http://www.youtube.com/watch?v=be6BorhqvYU hier voor een leuk en interessant videofilmpje over de bouwfases. Hoewel de fases neit echt genoemd worden geeft het wel een redelijk helder beeld over de momenten van de verbouwingen, en dit moet nu wel hard gaan, met ongeveer nog twee jaar te gaan.

Laatst bewerkt door aarclay op 13-08-2013 23:10


Choo choo.....
 

13-08-2013 23:15:37
raoul
raoul
Interne nieuwsberichten van de NS, stond sinds afgelopen middag op insite te lezen.

Zou overigens zonde zijn als het niet meer terug zou komen....

Laatst bewerkt door raoul op 13-08-2013 23:16


Werkzaam bij de NS International ICE / ICB
 

13-08-2013 23:17:47
train85
train85
Dit bericht heb ik van een NS nieuwsbrief die alleen medewerkers toen kregen. Of het daarna door een krant ofzo wordt opgepakt dat weet ik niet.  

13-08-2013 23:19:02
aarclay
aarclay
Er moet toch wel ruimte genoeg zijn, in het midden van de straks vernieuwe hal is vast wel een plek om dat ding in de lucht weer op te hangen, en anders gun ik hem wel een plek in Rotterdam.

Maar dat zal wel te druk worden met dat 40 meter lange led-scherm die daar komt te hangen met havenbeelden.

Zeer korte periode nog om dit te communiceren met de reizigers. Terwijl voor het oude bord nog op tijd een hele afscheidsceremonie aangekondigd werd. Of zouden ze september bedoelen? Dan pas zal de nieuwe hal open gaan, en zullen de reizigersstromen aangepast moeten worden.

Ook CU2030 weet nog van niks.

Laatst bewerkt door aarclay op 13-08-2013 23:22


Choo choo.....
 

13-08-2013 23:28:31
sjoerd
sjoerd
Wel, het ziet er naar uit dat dit kostbare mededelingenbord, hoewel slechts kort aanwezig, zich ook weer in een grote schare fans kan verheugen. Fans, die zich net als bij het vorige bord, alvast voorzien van een droge zakdoek...  

14-08-2013 15:21:03
aarclay
aarclay
En het is definitief volgens de NS. Toch vannacht al...
Jammer, maar begrijpelijk....

Zie ook: http://www.treinenweb.nl/news/3427 en: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1049434/informatiebord-utrecht-cs-verdwijnt-woensdagavond.html


Choo choo.....
 

14-08-2013 16:06:25
jorgo
jorgo
Niks jammer, het was in de praktijk een gedrocht.  

14-08-2013 16:24:11
aarclay
aarclay
Quote
jorgo (wo 14 aug 2013 16:06:25 https://www.somda.nl/forum/11525/p462932/): Niks jammer, het was in de praktijk een gedrocht.

Leg uit?


Choo choo.....
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-08-2013 17:03:03
maigoda
maigoda
Voor iPad-gebruikers is er een leuk alternatief:

https://itunes.apple.com/nl/app/blauwe-bord/id474162209?mt=8&ls=1

Alleen na opstarten vernieuwd de app niet. Kwestie van afsluiten en opnieuw starten.
Groetjes,
Emiel
 

14-08-2013 17:08:54
john2
john2
Quote
aarclay (wo 14 aug 2013 15:21:03 https://www.somda.nl/forum/11525/p462928/): En het is definitief volgens de NS. Toch vannacht al...
Jammer, maar begrijpelijk....

Zie ook: http://www.treinenweb.nl/news/3427 en: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1049434/informatiebord-utrecht-cs-verdwijnt-woensdagavond.html

In de eerste link is te lezen dat het nieuwe bord sinds 2011 er is. Dit is nog kort. Het zou twijfelachtig zijn of het nieuwe bord nog terug geplaats word. Ik neem aan dat er in 2011 al bekend was dat de verbouwing van utrecht centraal die nu gaande is. Dan is het nieuwe bord plaatsen geld verspilling geweest zoals het in Nederland wel vaker gebeurt. Als tenminste dit bord niet herplaats word. Dan zou het oude flapper bord het nog wel een jaartje uit hebben gehouden.
 

14-08-2013 17:16:52
sjoerd
sjoerd
Misschien iets voor de ZLSM. Die hebben in Simpelveld treinen in drie richtingen. %02%  

14-08-2013 17:39:49
jorgo
jorgo
Quote
aarclay (wo 14 aug 2013 16:24:11 https://www.somda.nl/forum/11525/p462933/):
Quote
jorgo (wo 14 aug 2013 16:06:25 https://www.somda.nl/forum/11525/p462932/): Niks jammer, het was in de praktijk een gedrocht.

Leg uit?

Als reiziger welteverstaan. De randen tussen de schermen die gezamenlijk het grote scherm vormen, leiden af. Ik moet er langer naar kijken voor ik gevonden heb wat ik zoek, dan bij het lamellentableau.
 

14-08-2013 18:18:46
john2
john2
Quote
sjoerd (wo 14 aug 2013 17:16:52 https://www.somda.nl/forum/11525/p462940/): Misschien iets voor de ZLSM. Die hebben in Simpelveld treinen in drie richtingen. %02%

Een goed idee. Voor een museum spoorlijn is drie richtingen heel wat.
 

14-08-2013 20:08:15
thom
thom
Quote
john2 (wo 14 aug 2013 17:08:54 https://www.somda.nl/forum/11525/p462937/):
Quote
aarclay (wo 14 aug 2013 15:21:03 https://www.somda.nl/forum/11525/p462928/): En het is definitief volgens de NS. Toch vannacht al...
Jammer, maar begrijpelijk....

Zie ook: http://www.treinenweb.nl/news/3427 en: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1049434/informatiebord-utrecht-cs-verdwijnt-woensdagavond.html

In de eerste link is te lezen dat het nieuwe bord sinds 2011 er is. Dit is nog kort. Het zou twijfelachtig zijn of het nieuwe bord nog terug geplaats word. Ik neem aan dat er in 2011 al bekend was dat de verbouwing van utrecht centraal die nu gaande is. Dan is het nieuwe bord plaatsen geld verspilling geweest zoals het in Nederland wel vaker gebeurt. Als tenminste dit bord niet herplaats word. Dan zou het oude flapper bord het nog wel een jaartje uit hebben gehouden.

Met het oude klapperbord moest men wel, dat werkte niet meer onder de nieuwe computer systemen.

En ongetwijfeld wist NS ookwel dat het bord er maar kort zou hangen en zal daar ook wel naar gehandeld hebben. Oftewel men heeft allang een nieuwe bestemming voor handen of het ding gaat gewoon de verkoop in, die schermen zijn breed inzetbaar, het is de software die hem wat laat tonen.

En als NS had gedacht, we hangen gewoon voor die twee jaar geen bord op, had het hier te klein geweest...

Laatst bewerkt door thom op 14-08-2013 20:09
 

14-08-2013 20:34:22
ZJ37
ZJ37
... maar was men het inmiddels vandaag de dag allang vergeten.

Het zal vast wennen zijn als dat bord er niet mee hangt. Ik vind het een handig ding om er al lopend een vlugge blik op te werpen. Dus het zal wennen zijn als het er niet meer hangt, maar dat overleven we ook wel weer.
 

14-08-2013 21:10:29
aarclay
aarclay
Als ik de foto's op Twitter mag geloven zijn alle schermen inmiddels uit, en wordt de video-wall ontmanteld.


Choo choo.....
 

14-08-2013 22:58:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat het ontmanteld zou worden stond trouwens vanmorgen ook als mededeling op het scherm rechts ernaast (dat reclameding waar je ook de NS-tweets langs ziet komen)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

15-08-2013 00:27:23
aarclay
aarclay
http://twitter.yfrog.com/mgt3bhgtj?sa=0
En weg was 'ie.


Choo choo.....
 

15-08-2013 09:13:04
phantom
phantom
Het is maar te hopen dat men voor dit bord een andere bestemming heeft gevonden.
Als het niet zo zou zijn,dan komt bij mij het gezegde van de ezel en die steen ineens weer voorbij
Al is NS dan wel een erg koppige ezel in dit geval die wel erg dure "grappen" overhoop haalt en er waarschijnlijk weer mee weg komt %03%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

15-08-2013 10:41:25
broek53
broek53
Ja, gewoon weer lekker bashen. Overigens was NS geen eigenaar van de halaanwijzer en de schermen op het moment dat het de vervanging van een en ander speelde, maar ProRail.  

15-08-2013 10:47:02
aarclay
aarclay
Reisadvies ging toch tegenwoordig uit van de NS?
Dan zou ik eerder verwachten dat zij verantwoordelijk zijn voor de TB, TBP, PV's en het 'moderne Blauwe Bord'?


Choo choo.....
 

15-08-2013 11:06:07
sfj
Ja, maar niet de eigenaar ... lezen Ariën


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

15-08-2013 11:11:50
broek53
broek53
Los van de feitelijke eigendomsverhoudingen van de spullenboel: Toen de halaanwijzer vervangen werd, was reisinfo nog niet een zaak van NS, maar van Prorail.  

15-08-2013 11:40:22
evangoor
evangoor
Nou helemaal dom dan, want ProRail doet ook de verbouwing van Utrecht Centraal. Enig vooruitkijken had dan wel mogen verwacht, want volgens mij is de hele ver-beeldscherm operatie een verre van gratis operatie geweest. Noem het maar bashen, maar ik vind die discussie, als het gaat over doelmatige besteding van gemeenschapsgeld, dan geheel terecht.  

15-08-2013 11:55:39
broek53
broek53
Van bashen ben ik sowieso niet gediend (dat is iets anders dan kritisch zijn), maar als je het doet, moet je wel het juiste slachtoffer uitzoeken. En dat is dus no way NS.  

15-08-2013 12:23:47
thom
thom
Nog even, en jullie doen hier aangifte van diefstal van een object aangeschaft door 'gemeenschapsgeld'...

pffrt... %03%

Niemand hier weet wat het daadwerkelijke financiele plaatje achter dat ding geweest is en wat de gemaakte keuzes zijn, zolang je daar geen weet van hebt heeft Michiel gelijk en is het niks meer dan een partijtje bashen, want NS doet het toch nimmer goed... %03%

Laatst bewerkt door thom op 15-08-2013 12:25
 

15-08-2013 13:20:28
sjoerd
sjoerd
En dat terwijl echte fans hun idool ooit door dik en dun verdedigden!  

15-08-2013 14:12:40
admin
Moderator
admin
Kunnen we aub weer op een fatsoenlijke manier over het blauwe bord praten?


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

15-08-2013 14:53:24
iraj-smile
iraj-smile
er was van het 'oude' Blauwe bord toch een Ipad app van gemaakt? is er ook een voor mijn Samsung Android tablet?  

15-08-2013 14:58:54
aarclay
aarclay
Helaas is die er niet.


Choo choo.....
 

15-08-2013 15:01:53
AgentX
AgentX
Voor iOS (Apple) is hij er wel: https://itunes.apple.com/nl/app/blauwe-bord/id474162209?mt=8  

15-08-2013 16:51:57
edje
edje
Voor Andriod, Kun je gratis de app "treinbord" downloaden uit de google play store.  

15-08-2013 18:37:11
aarclay
aarclay
Maar dat is weer niet het oude klapperende bord. Verder wel een mooie app...


Choo choo.....
 


20-06-2014 16:08:16
aarclay
aarclay
Het digitale blauwe bord zal verhuizen naar Schiphol. Het zal de vertrektijden voor zowel de treinen als de bussen gaan tonen. Een mooi idee, want ik heb altijd het idee geweest dat voor buitenlandse toeristen de informatievoorziening vrij belabberd was.

Zie ook: http://www.treinenweb.nl/news/4172

Hoe staat het inmiddels met het oude blauwe bord in het Spoorwegmuseum? Toont deze inmiddels al wat meer dan een onrealistische 20x Gouda? (lees: start-instelling)


Choo choo.....
 

20-06-2014 16:24:45
treinjoop
treinjoop
Mooi initiatief, nu hopen dat zo'n bord ook weer terugkomt in Ut zodra de nieuwe stationshal af is. Ook op Asd, Gvc en Rtd zou een groot overzichtelijk bord wel handig zijn.


Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg.
 

21-06-2014 08:53:33
martijnham
martijnham
Ben het helemaal met je eens treinjoop.

Op Utrecht C hangen nu maximaal drie kleine schermen naast elkaar met in totaal 21 regels tekst. Daar staat dan de vertrekinformatie op voor de treinen in de komende 15-20 minuten. Bij vertraagde treinen die op het bord blijven staan wordt het al gauw minder.
Dat is veel minder informatie dan de oude borden (blauwe bord en de digitale versie) toonden. Daar stond informatie voor de komende 50-60 minuten op.
En de mobiele site van NS is geen alternatief voor de kleine schermen. Daar staan niet meer treinen op dan op de digitale borden op het station.
 

21-06-2014 09:47:47
aarclay
aarclay
In Utrecht staan nu al een paar grotere borden met de bustijden, als ze die eens op enkele plekken plaatsen, maar dan met treintijden, dan is het minder in de hoogte kijken en zijn die dingen prominenter zichtbaar.


Choo choo.....
 

21-06-2014 10:05:38
AgentX
AgentX
Op Utrecht Centraal staat al sinds het grote bord weg is een tweede digitaal scherm, iets rechts van de plek waar het eerst hing. Als ze dát grote bord nou eens gewoon gebruikten voor de AV, en niet voor reclame... %03%  

21-06-2014 22:11:28
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
martijnham (za 21 jun 2014 08:53:33 https://www.somda.nl/forum/11525/p498373/): Op Utrecht C hangen nu maximaal drie kleine schermen naast elkaar met in totaal 21 regels tekst. Daar staat dan de vertrekinformatie op voor de treinen in de komende 15-20 minuten.
20 minuten is nog ruim ingeschat. Komt zeer regelmatig (bijna altijd) voor dat wanneer ik net te laat Ut binnen kom om de eerste de beste IC naar Amf te halen (zeg, om 16.48 ofzo, dan haal ik die van 16.50 dus net niet) de daaropvolgende IC (van 17.05) nog niet op de TB21 staat.

Die schermen met bustijden zou ik qua type niet aanbevelen voor treininformatie. Aan de net te kleine letters om ze goed te kunnen lezen is nog wat te doen, maar verder staat er op die schermen sowieso teveel informatie.
'tis echt zoeken naar je bus, terwijl ik op die TB21s doorgaans in het voorbijlopen wel m'n trein weet te spotten. (Ook goed zoeken want er vertrekken tegenwoordig minstens drie treinen, waaronder de mijne, op dezelfde vertrektijd)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

21-07-2014 19:36:32
timtrein
timtrein
Op de NSpanel-site is een poll over het blauwe bord te Ut: http://www.dev.mijnopinie.nl/panelsites/nspnl/?q=node/62
Maar liefst 87% (in drie categorieën) geeft aan het bord graag weer te zien!
 

18-07-2017 15:53:59
maarten83
maarten83
het blauwe bord komt weer terug http://nieuws.ns.nl/het-klapperende-informatiebord-in-een-nieuw-jasje/  

18-07-2017 17:18:07
phantom
phantom
En zo roept het Parool ook al over de terugkeer,wellicht nooit weg moeten halen ?
https://www.parool.nl/amsterdam/-blauw-bord-keert-terug-op-amsterdam-centraal~a4506890/


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-07-2017 17:32:51
thom
thom
Nouja, de oude klapper borden waren ook wel een beetje op aan het raken en konden lang niet tonen wat je met een nieuwe digitaal bord wel kan.  

18-07-2017 19:17:15
abcde
abcde
Den Haag Centraal had in de jaren 70 en/of 80 lange tijd de eer alleen zo'n groot Blauw Bord in de hal te hebben. Tezamen met het toen nog nette en drukke busstation boven de treinen had Den Haag Centraal toch wel iets aparts in die tijd.  

18-07-2017 20:14:51
aarclay
aarclay
En Rtd toch ook? Of alleen Gvc, Asd en Ut?


Choo choo.....
 

18-07-2017 21:12:46
martijnham
martijnham
Nu nog meer treinen dan het komende half uur weergeven (bijvoorbeeld een uur vooruit) en dan is het echt een aanvulling.  

18-07-2017 21:22:49
thom
thom
Quote
aarclay (di 18 jul 2017 20:14:51 https://www.somda.nl/forum/11525/p621030/): En Rtd toch ook? Of alleen Gvc, Asd en Ut?
er werd een tijdvak genoemd hé
 

18-07-2017 21:37:49
maarten83
maarten83
Hadden Gv en Shl in het verleden ook zo groot blauw bord?  

18-07-2017 22:32:07
dlm4yjp
dlm4yjp
Shl zeker weten, deze heeft nu zelfs al een soort van digitale variant.
Hetzij lang niet zo functioneel als de oude klapperborden (te weinig tijdsbestek op de borden).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-07-2017 23:53:13
gvttreinen
gvttreinen
Het zou helemaal nostalgusch zijn als we het klapperend geluid ook terugkrijgen, desnoods digitaal.
Nog meer nostalgie, het kedeng kedeng spoor weer terug
 

19-07-2017 00:26:11
kiekkiek
kiekkiek
Quote
gvttreinen (di 18 jul 2017 23:53:13 https://www.somda.nl/forum/11525/p621053/): Het zou helemaal nostalgusch zijn als we het klapperend geluid ook terugkrijgen, desnoods digitaal.
Nog meer nostalgie, het kedeng kedeng spoor weer terug

Bestaat al.

https://itunes.apple.com/nl/app/blauwe-bord/id474162209?mt=8

Laatst bewerkt door kiekkiek op 19-07-2017 00:26
 

19-07-2017 12:20:39
aarclay
aarclay
Quote
dlm4yjp (di 18 jul 2017 22:32:07 https://www.somda.nl/forum/11525/p621044/): Shl zeker weten, deze heeft nu zelfs al een soort van digitale variant.
Hetzij lang niet zo functioneel als de oude klapperborden (te weinig tijdsbestek op de borden).

het is het digitale bord van Utrecht die naar Schiphol verhuisd is. Het grote bord is letterlijk in twee delen gesplitst voor zowel de trein- als de busvertrektijden.

Ik hoop dat de variant op Utrecht Centraal en de andere drie stations een scherm krijgen zonder / minder zichtbare randen. Tegenwoordig moet dit gewoon kunnen.


Choo choo.....
 

19-07-2017 17:42:22
sneltram
sneltram
Shl had een nog veel fraaier bord. Die toonde van de belangrijkste bestemmingen de eerstvolgende vertrekmogelijkheid plus een eventuele overstaplocatie. Bijvoorbeeld: Dt, eerstvolgend vertrek: 17:56, overstappen te Ledn.