Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Betreffende volle treinen in het OD

Zondag 15 jan 2012 - 23:06:07
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Quote
martijnmet (do 12 jan 2012 12:23:31 www.somda.nl): Martijnmet: het topic is opgeschoond. Het beheer zal nog terugkomen op de discussie over de wenselijkheid van het melden van overvolle treinen in de opvallende dingen-topics.
Het beheer heeft de beslissing genomen dat meldingen over volle treinen niet wenselijk zijn op een spotters-website als deze, daarvoor kan men beter terecht op initiatieven als www.volletreinen.nl. Zie ook de aangepaste forumregels.

Laatst bewerkt door SleutelMan op Maandag 16 jan 2012 om 15:36:47

Maandag 16 jan 2012 - 12:10:34
broek53
broek53
Ach, dan melden we toch dat ze niet overvol zijn, maar erg veel te klein?

Maandag 16 jan 2012 - 12:14:06
robbertc
robbertc
Ik vind het interessant als dat dan gemeld blijft worden inderdaad!

Maandag 16 jan 2012 - 13:32:08
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Bovendien is het toch niet zo storend als gemeld wordt dat een trein erg krap is?

En nog iets:
Quote
Forumregels punt 3: (...) Het melden van te korte - niet planmatige - treinen is natuurlijk wel toegestaan.
Hoe kan ik nou weten wat er planmatig ingezet wordt? (Bijv. SLT-IV ipv SLT-VI)

Laatst bewerkt door AgentX op Maandag 16 jan 2012 om 13:37:15


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 16 jan 2012 - 13:39:33
MDDM
MDDM
Daar is toch de site voor van treinfan ?

Gr Joop mcn Lls

Maandag 16 jan 2012 - 13:39:45
fugazi
fugazi
Daarnaast worden de 9520/9525, die een planmatige omloop hebben, wel gemeld.
Quote
MDDM (ma 16 jan 2012 13:39:33 somda.nl): Daar is toch de site voor van treinfan ?
Daar staat enkel materieel en niet de lengte ervan.

Laatst bewerkt door fugazi op Maandag 16 jan 2012 om 13:40:34

Maandag 16 jan 2012 - 13:58:03
MDDM
MDDM
Werk aan de winkel voor treinfan dan Geintje

Gr Joop mcn Lls

Maandag 16 jan 2012 - 14:25:26
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Quote
AgentX (ma 16 jan 2012 13:32:08 www.somda.nl):
En nog iets:
Quote
Forumregels punt 3: (...) Het melden van te korte - niet planmatige - treinen is natuurlijk wel toegestaan.
Hoe kan ik nou weten wat er planmatig ingezet wordt? (Bijv. SLT-IV ipv SLT-VI)
Dat kan je bijvoorbeeld weten door je eigen ervaring. Als bijvoorbeeld elke dag 12 bakken VIRM een bepaalde trein rijdt, en dan verschijnt ineens een VIRM-IV voor deze trein, dan kan je er van uit gaan dat dat niet planmatig is.
Maar goed, daarnaast is het natuurlijk de vraag of je het echt zo spannend vindt dat een trein met een SLT-IV ipv een SLT-VI rijdt?
Quote
Jurre (ma 16 jan 2012 13:39:45 www.somda.nl): Daarnaast worden de 9520/9525, die een planmatige omloop hebben, wel gemeld.
We gaan er van uit dat de meeste mensen zelf aan kunnen voelen wat opvallend is of niet. De één zal dat beter kunnen dan de ander, maar mij lijkt dat dat in dit geval meer dan duidelijk is.


Maandag 16 jan 2012 - 14:58:40
fugazi
fugazi
Quote
martijnmet (ma 16 jan 2012 14:25:26 somda.nl):
Maar goed, daarnaast is het natuurlijk de vraag of je het echt zo spannend vindt dat een trein met een SLT-IV ipv een SLT-VI rijdt?
Als dat flink uitmaakt in de bezetting, ja. Neem bijvoorbeeld trein 4026 die met een SLT-VI keurig op lengte is. Als het een SLT-IV is, is het flink proppen op o.a. Dvd en loopt men vertraging op.

Maandag 16 jan 2012 - 18:11:21
Klaasje
Klaasje
Gelukkig is een vertraging opvallend.

Maandag 16 jan 2012 - 18:21:29
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
Jurre (ma 16 jan 2012 13:39:45 www.somda.nl): Daarnaast worden de 9520/9525, die een planmatige omloop hebben, wel gemeld.
Quote
MDDM (ma 16 jan 2012 13:39:33 somda.nl): Daar is toch de site voor van treinfan ?
Daar staat enkel materieel en niet de lengte ervan.
Nou, dat bedoel ik dus. Er is dus geen enkele referentie naar de "juiste" lengte van de trein behalve eigen ervaringen, maar ik vind dat we daar niet van uit moeten gaan, omdat dat elke keer anders is.

Ik ben bijvoorbeeld anderhalf jaar lang elke ochtend met trein 4020 op stap geweest. Ene keer is het een losse SLT-IV, dan weer een losse VI, en soms IV-IV. Ik weet dan niet wat de standaard-lengte is voor die trein.

En een ander twijfelachtig punt is dan ook nog of dat per dag kan verschillen. (Dus voor maandag staat bijvoorbeeld een VI, terwijl een drukkere dinsdag standaard met twee IV's hoort te rijden). Daarom vind ik dat we niet uit mogen gaan van eigen ervaringen. Kortom, er is geen enkele (publieke) richtlijn voor materieel-lengte.


Maandag 16 jan 2012 - 18:43:50
b2py
b2py
Is er niet ergens een put aan te boren waar die informatie uit te halen is?

Maandag 16 jan 2012 - 20:20:57
jack5812
jack5812
Quote
martijnmet (zo 15 jan 2012 23:06:07 www.somda.nl):
Quote
martijnmet (do 12 jan 2012 12:23:31 www.somda.nl): Martijnmet: het topic is opgeschoond. Het beheer zal nog terugkomen op de discussie over de wenselijkheid van het melden van overvolle treinen in de opvallende dingen-topics.
Het beheer heeft de beslissing genomen dat meldingen over volle treinen niet wenselijk zijn op een spotters-website als deze, daarvoor kan men beter terecht op initiatieven als www.volletreinen.nl. Zie ook de aangepaste forumregels.
Dus als ik het goed begrijp geld deze regel alleen voor treinen die gepland te kort rijden, bv een losse volgens omloop rijdende SLT IV in een drukke spits 4000.
Dus een melding van een overvolle volgens omloop rijdende 856 in normale samentelling als gevolg van een uitgevallen 3056 mag dan weer wel?
Ik snap de beweegredenen van het beheer wel, nl discussies over te volle treinen voorkomen, maar hier is de plank naar mijn mening misgeslagen. Er is mijn inziens te veel ruimte voor uitzondering op deze regel.

Laatst bewerkt door jack5812 op Maandag 16 jan 2012 om 20:24:31

Maandag 16 jan 2012 - 20:36:17
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
b2py (ma 16 jan 2012 18:43:50 www.somda.nl): Is er niet ergens een put aan te boren waar die informatie uit te halen is?
Indirect is dat ook mijn vraag


Maandag 16 jan 2012 - 20:46:24
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Quote
jack5812 (ma 16 jan 2012 20:20:57 somda.nl): Dus als ik het goed begrijp geld deze regel alleen voor treinen die gepland te kort rijden, bv een losse volgens omloop rijdende SLT IV in een drukke spits 4000.
Dus een melding van een overvolle volgens omloop rijdende 856 in normale samentelling als gevolg van een uitgevallen 3056 mag dan weer wel?
Ik snap de beweegredenen van het beheer wel, nl discussies over te volle treinen voorkomen, maar hier is de plank naar mijn mening misgeslagen. Er is mijn inziens te veel ruimte voor uitzondering op deze regel.
(Bedoel je trouwens een uitgevallen 856, zodat de 3056 overvol wordt(?) Dit even terzijde.)
Mja, ik als zo'n beetje aanstichter van deze discussie wil hier toch nog even op inhaken. Wat hierboven beschreven is, is ook zo'n punt, waardoor je bijna zou gaan twijfelen aan de definitie van het woord "Opvallend". Ik snap best dat op Asd een hele hoop treinen vol zitten, en dat het tamelijk nutteloos zou zijn om deze te melden. Ik snap ook dat andere mensen op Somda er niet op zitten te wachten als ik iedere dag dezelfde, planmatig te korte trein meld.
Maar toch, er zijn altijd uitzonderingen, en dat maakt het zo moeilijk voor mij. Ik weet niet, ik heb een beetje moeite met deze maatregel.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Maandag 16 jan 2012 - 21:04:35
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Eerlijk gezegt vindt ik de maatregel stierenstr*nt...
-blijft er dan nog wat opvallends over?
-is het zo erg om er overheen te lezen?
-is het de moeite waard om de moderators weer meer werk te geven terwijl een paar weken geleden het graffitibeleid is versoepeld om moderators het wat meer rust te laten hebben?

Ik irriteer me er totaal niet aan, vindt het juist handig, weet ik welke treinen moet vermijden enz.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Maandag 16 jan 2012 - 21:09:19
Harold27
Harold27
Volgens Meldpunt van Omroep MAX mag het NSR-personeel er ook al niet over praten (edit: ten minste niet buiten het bedrijf). Moet wel een heikel onderwerp zijn.

Laatst bewerkt door Harold27 op Maandag 16 jan 2012 om 21:48:13

Maandag 16 jan 2012 - 21:19:18
ZJ37
ZJ37
Kwaliteitszender MAX kan zoveel roepen, maar al het NS-personeel heeft intern een scala aan mogelijkheden om van alles te melden over te volle treinen, dienstregeling-hikken, CTA-probleempjes en noem maar op. En mijn ervaring is dat er best wat mee gedaan wordt (niet alle meldingen worden direct tot heilig verklaard uiteraard).

Terug naar waar het om gaat: volgens mij is 'opvallend' alles dat afwijkt van het plan.

Laatst bewerkt door ZJ37 op Maandag 16 jan 2012 om 21:21:39

Maandag 16 jan 2012 - 21:20:15
drentheicm
drentheicm
Quote
dlm4yjp (ma 16 jan 2012 21:04:35 somda.nl): -is het de moeite waard om de moderators weer meer werk te geven terwijl een paar weken geleden het graffitibeleid is versoepeld om moderators het wat meer rust te laten hebben?
Je vergelijkt hier 2 totaal verschillende dingen met elkaar, dit argument raakt kant noch wal. Het beheer is hier om duidelijkheid te scheppen over regels e.d. Dat het beheer een paar weken geleden iets aan een regel heeft veranderd wil 0,0 zeggen dat dat nu niet kan.

Laatst bewerkt door drentheicm op Maandag 16 jan 2012 om 21:21:20

Maandag 16 jan 2012 - 21:39:22
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Volgens mij kunnen we ons beter afvragen wat we nog wél mogen melden...


Maandag 16 jan 2012 - 21:54:00
broek53
broek53
Misschien is het nuttig als we allemaal even lezen wat er werkelijk in de forumregels terecht is gekomen. Hier staat, kort vertaald, dat planmatig (te) kleine, c.q. overvolle treinen niet gemeld mogen worden, maar "Het melden van te korte - niet planmatige - treinen is natuurlijk wel toegestaan". Kortom: zeuren over de gevolgen van het hanteren van de vol-norm in de planning en deszelvers uitwassen mag niet (meer), elke afwijking van de planning wel. Die vormden volgens mij sowieso al 95 % van de meldingen over (te) volle treinen, dus zoveel verandert er niet.

Maandag 16 jan 2012 - 22:03:25
Nelis
Nelis
Nou dat vind ik een waardeloze opmerking Agentx. alles wat afwijkt van planmatigheid in DRGL's mag gemeld worden. Een overvolle trein is nou eenmaal vaak een niet dagelijks maar structureel probleem. In dat licht is het natuurlijk wel te begrijpen dat het beter is om hier een apart topic voor te maken ipv elke dag meerdere meldingen over volle treinen in het OD topic te moeten lezen.

Maandag 16 jan 2012 - 22:16:45
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Nou zo'n probleem vind ik dat niet. We doen dat immers al jaren...


Maandag 16 jan 2012 - 22:28:55
drentheicm
drentheicm
Weer een non-argument. 'Iets gebeurt al jaren DUS verandert niet.' Met die instelling reden er nog steeds stoomtreinen in actieve dienst.

Maandag 16 jan 2012 - 22:33:21
FourRoses
FourRoses
Quote
dlm4yjp (ma 16 jan 2012 21:04:35 somda.nl): Eerlijk gezegt vindt ik de maatregel stierenstr*nt...
-blijft er dan nog wat opvallends over?
-is het zo erg om er overheen te lezen?
-is het de moeite waard om de moderators weer meer werk te geven terwijl een paar weken geleden het graffitibeleid is versoepeld om moderators het wat meer rust te laten hebben?

Ik irriteer me er totaal niet aan, vindt het juist handig, weet ik welke treinen moet vermijden enz.
Voor personen met een volle agenda etc. is het begrijpelijk dat ze niet eerst een hele berg troep moeten doorspitten om een opvallend item te vinden. Maar dat is maar net waar je interesses liggen en dus per persoon afhankelijk..

Dinsdag 17 jan 2012 - 07:37:40
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Quote
Nelis (ma 16 jan 2012 22:03:25 www.somda.nl): Nou dat vind ik een waardeloze opmerking Agentx. alles wat afwijkt van planmatigheid in DRGL's mag gemeld worden. Een overvolle trein is nou eenmaal vaak een niet dagelijks maar structureel probleem. In dat licht is het natuurlijk wel te begrijpen dat het beter is om hier een apart topic voor te maken ipv elke dag meerdere meldingen over volle treinen in het OD topic te moeten lezen.
Dan kom ik weer bij een eerdere vraag; hoe kun je dan weten wat de planmatige DRGL is qua hoeveelheid materieel? Dat weet je dus alleen door elke dag te staan en een patroon te ontdekken? Voor de niet-dagelijkse spotter is dat nogal lastig.


Dinsdag 17 jan 2012 - 08:21:05
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Dat kun je dus niet weten, dat betoog ik hierboven net al.
Quote
drentheicm (ma 16 jan 2012 22:28:55 somda.nl): Weer een non-argument. 'Iets gebeurt al jaren DUS verandert niet.' Met die instelling reden er nog steeds stoomtreinen in actieve dienst.
Nee, @drentheicm, zo overdreven hoeft het niet. Het is alleen wél zo. We melden al jaren dat er te volle treinen rijden in de OD's, en niemand heeft er ooit een probleem van gemaakt om er omheen te lezen. En nu ineens mogen we het niet meer melden omdat het beheer ons kennelijk in staat acht te weten wat te planmatige materieel inzet is. Ik bedoel dat het hele probleem opgelost is als we niets veranderen. We hebben het immers altijd al zo gedaan.


Dinsdag 17 jan 2012 - 09:24:32
Nelis
Nelis
Nou Jannn2009, Treinfan heeft een handige site waarop je kan vinden welk materieel op welke dag welke trein moet rijden. Als daar van afgeweken wordt heb je reden tot melden, en de meeste dagelijkse spotters zijn mensen die naar werk / school gaan en dan een vaste route volgen waardoor mensen vaak wel weten wat ze tegen horen te komen. Verder zijn het vaak de stoptreinen die richting volnorm gaan en die worden in spotrondjes vaak vermeden waardoor alleen de kleine groep incidentele reizigers voor verassingen komen te staan.

Dinsdag 17 jan 2012 - 09:33:25
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Nou mij best, als het beheer dan wel een lijst te voorschijn kan toveren met hoelang het materieel planmatig moet zijn, tot die tijd weet ik niet wat planmatig is...

Zo langzamerhand worden de regeltjes teveel en kunnen we door de bomen het bos niet meer zien, deze nieuwe is een van de onnodige regels...
Altans, dat is mijn oogopzicht hierop zo.

@drentheicm: volgensmij zie jij de vergelijking gewoon simpelweg niet, dan hoeft het niet meteen onzin te zijn.

@Nelis: leuke site, maar te weinig info, alleen daar staat het type materieel wat er rijdt, niet de lengte er van (zo kan de 500 met 3 bakken icm als "planmatig" beschouwd worden terwijl er bijvoorbeeld 14 horen te rijden).

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Dinsdag 17 jan 2012 om 09:37:04

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Dinsdag 17 jan 2012 - 11:11:46
MDDM
MDDM
Quote
dlm4yjp (di 17 jan 2012 09:33:25 www.somda.nl): Nou mij best, als het beheer dan wel een lijst te voorschijn kan toveren met hoelang het materieel planmatig moet zijn, tot die tijd weet ik niet wat planmatig is...
Dat kan het beheer niet. De enige die het weten zijn de mensen van kantoor, en e.v.t rijdend personeel (samenstelling in de railpocket)
Quote
dlm4yjp:Zo langzamerhand worden de regeltjes teveel en kunnen we door de bomen het bos niet meer zien, deze nieuwe is een van de onnodige regels...
De regeltjes komen er, door gedragingen van somda gebruikers. Daar komen klachten over, en het beheer moet dan overwegen of er (weer) een regeltje bij moet komen.

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 17 jan 2012 - 11:13:33
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Ik doelde ook puur op de lengte en niet op het type. Daar is de site van Treinfan inderdaad heel er goed voor. De lengte is blijkbaar alleen met zeer regelmatig spotten te ontdekken en dat lukt gewoon niet. Dus als ik een keer een overvolle SLT-6 zie op de 6300, dan kan ik niet melden of het gepland was met 8 of 10 bakken, of dat de 6 bakken wel planmatig waren, maar door andere omstandigheden zo vol zat. En als je dat niet weet mag je het dus niet melden.


Dinsdag 17 jan 2012 - 11:37:30
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
dlm4yjp (di 17 jan 2012 09:33:25 www.somda.nl): Zo langzamerhand worden de regeltjes teveel en kunnen we door de bomen het bos niet meer zien, deze nieuwe is een van de onnodige regels...
Altans, dat is mijn oogopzicht hierop zo.
Exact hoe ik het zie en bedoel. Prima dat we met wat "grondwetten" de juiste kanten op gestuurd worden, maar het kan ook overdreven worden.


Dinsdag 17 jan 2012 - 11:38:25
jorgo
jorgo
@ jannn2009

Hmm, nee. De praktische invulling van die regel lijkt me:

"En als je dat niet weet mag je het dus wel melden."

Alleen als je zeker weet of stellig vermoedt dat het planmatig is meld je het niet: "Sinds de 4419 per wbl 13 januari nog maar met 1xV rijdt, is het proppen geblazen, zo ook vanmorgen" hoort dan dus niet meer in de OD thuis. That's it.

Lijkt me.

Laatst bewerkt door jorgo op Dinsdag 17 jan 2012 om 11:38:57

Dinsdag 17 jan 2012 - 11:42:27
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Of we negeren gewoon met z'n allen deze regel. Dan komt er vanzelf wel een duidelijke actie vanuit het beheer.

---
Quote
Nelis (di 17 jan 2012 09:24:32 www.somda.nl): Nou Jannn2009, Treinfan heeft een handige site waarop je kan vinden welk materieel op welke dag welke trein moet rijden. Als daar van afgeweken wordt heb je reden tot melden (...)
Daar zie je dus niet de materieelLENGTE. Dus of 4, 6, 8, 10, 12 of 14 bakken ICM de norm zijn in trein 545 weet je niet.

Laatst bewerkt door AgentX op Dinsdag 17 jan 2012 om 11:43:05


Dinsdag 17 jan 2012 - 13:03:16
ZJ37
ZJ37
Volgens mij hoeven we het niet moeilijker te maken dan het is. Als je denkt dat je iets hebt zien rijden dat volgens jou afwijkt van hetgeen dat is gepland, meld je het. Er zijn voldoende mensen hier die kunnen bevestigen of de opmerking terecht is of niet en wat dan wel de planning is.

Probleem opgelost!

Laatst bewerkt door ZJ37 op Dinsdag 17 jan 2012 om 13:03:32

Dinsdag 17 jan 2012 - 13:07:45
snowie
snowie
En volgens mij ook is het daarmee weer duidelijk, wat het trouwens al was na de post van Broek53....

Laatst bewerkt door snowie op Dinsdag 17 jan 2012 om 13:09:11

Dinsdag 17 jan 2012 - 14:03:51
admin
Moderator
admin
Wat is dit toch een ongelofelijk zielige discussie. Dat de regel überhaupt nodig is deed mij al met de oren klapperen, maar ja, er was plotseling zo ontzettend veel gezeik over die gemelde te korte treinen dat we als beheer voor de "verandering" maar eens naar de gebruikers geluisterd hebben. Sorry daarvoor en we zullen het nooooooiiiit meer doen...........

Een ieder (en dan bedoel ik dus met name AgentX met z'n fijne stoere praatjes) die het beter denkt te weten dan het beheer van deze website is welkom om zich bij mij aan te melden als beheerder.

Kunnen we het nu gewoon weer over treintjes gaan hebben?

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Dinsdag 17 jan 2012 - 14:55:19
Johan-41
Johan-41
juist. het gaat om de treinen, niet wat er in zit, anders ga ik voortaan melden als een meisje tegeonver mij er wel leuk uit ziet

Dinsdag 17 jan 2012 - 15:51:07
R-ekz
R-ekz
Dan is het blijkbaar voor jou erg opvallend dat er een meisje tegenover je komt zitten

Dinsdag 17 jan 2012 - 16:01:26
salieri
salieri
Kunnen dus 2 dingen betekenen...

Dinsdag 17 jan 2012 - 16:54:11
yappa
yappa
Quote
admin (di 17 jan 2012 14:03:51 somda.nl):
Kunnen we het nu gewoon weer over treintjes gaan hebben?
Ja maar... in dit topic zijn de forumregels toch het onderwerp en zijn treinen dus toch off-topic?

Waar ik alleen aan wil toevoegen: gebruikers op het OD-forum gingen bakkeleien over dagelijks terugkerende meldingen als 'deze trein is alweer te kort'. Vervolgens werd door meerdere gebruikers aan de mods gevraagd of die niet een richtlijn konden geven. Dat hebben de mods vervolgens gedaan.

Laten we alsjeblieft de regel relaxed opvatten en gewoon doorgaan waar we mee bezig waren: als je ineens een overvolle trein treft dan is dat nieuws, kom je het dagelijks tegen dan is dat misschien meer op zijn plaats op het topic 'wijzigingsblad per a-x-2012'.

Dinsdag 17 jan 2012 - 20:42:55
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Peter, ik sta gewoon voor wat ik zeg, ik vind dit gewoon een lulkoek-regeltje, en de redenen daarvoor kun je hierboven lezen. Dat betekent niet dat ik meteen kritiek heb op het gehele Somda-beheer! Sterker nog, ik vind dat het beheer prima werkzaamheden verricht, ik uit overigens vaak genoeg mijn complimeten voor bepaalde acties.
Quote
admin (di 17 jan 2012 14:03:51 www.somda.nl):
Een ieder (en dan bedoel ik dus met name AgentX met z'n fijne stoere praatjes) die het beter denkt te weten dan het beheer van deze website is welkom om zich bij mij aan te melden als beheerder.
Dat doe ik dan bij dezen.

Laatst bewerkt door AgentX op Dinsdag 17 jan 2012 om 20:59:50


Dinsdag 17 jan 2012 - 21:58:28
drentheicm
drentheicm
Het is bij deze en niet bij dezen.

Dinsdag 17 jan 2012 - 22:02:32
mren
mren
Niet waar.

Dinsdag 17 jan 2012 - 22:03:15
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Lol


Dinsdag 17 jan 2012 - 22:08:37
martijnmet
Moderator
martijnmet
Twitter martijnmet Flickr martijnmet
Martijnmet: het is wel weer prima geweest! Dit topic gaat op slot. Mocht men nog vragen hebben, dan is het mogelijk om contact op te nemen met het beheer.