Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Station (Leeuwarden) Achter de Hoven

Vrijdag 06 jan 2012 - 00:50:19
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Kan iemand mij vertellen wat er met Leeuwarden Achter de Hoven gebeurd is? Bestaat deze nog steeds als (spits)station of is hij weer dicht?

Ik las op Wikipedia dat je geen treinkaartjes naar dit station kon kopen? En kan iemand vertellen wat de reden is? Maar heeft deze ook nooit in de reisplanner van de NS gestaan?

Of stoppen er geen treinen meer, en is dit station geschrapt?
Lijkt me niet toch?

Laatst bewerkt door aarclay op Vrijdag 06 jan 2012 om 00:55:46

Choo choo.....

Vrijdag 06 jan 2012 - 00:57:17
mdj
mdj
wiki.ovinnederland.nl

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 06 jan 2012 - 00:57:29
koosmat64
koosmat64
Voor zover ik weet stoppen er doordeweeks een of twee treinen per dag per richting in Leeuwarden Achter de Hoven. Dit zou zijn om personeel wat in de fabrieken werkt te vervoeren.

Bestaan doet het station in ieder geval wel.
Ik vraag me af of de halte ooit als een "echt" station gaat dienen.

Vrijdag 06 jan 2012 - 01:00:48
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Je kunt er wel in- en uitchecken met je ov-chipkaart, of je koopt gewoon een kaartje Lwc-Lw oid.

'Okeh'

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 06 jan 2012 - 01:16:28
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Ik moet wel altijd heel goed mijn best doen om het als een station te herkennen als ik erlangs raas, maar ja, het is dus nog in gebruik.


Vrijdag 06 jan 2012 - 09:22:38
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Sterker nog, in het plan om de lijn Lw - Gn te upgraden (meer sneltreinen dus meer dubbelspoor enzo) word naast opening station Hoogkerk ook gesproken over opwaarderen halte Adh!
Voortbestaan verzekerd (...tot nu toe dan..)

Vrijdag 06 jan 2012 - 09:32:09
broek53
broek53
Nuancering: upgraden zou geen upgraden zijn om het upgraden, maar aanpassen van het perron vanwege het rigide hanteren van alle ontwerpvoorschriften door ProRail. Breed perron omdat de snelheid ter plekke omhoog gaat, hoogte P76 en zo. Er gaat geen trein méér stoppen.

Laatst bewerkt door broek53 op Vrijdag 06 jan 2012 om 09:32:39

Vrijdag 06 jan 2012 - 10:20:21
R-ekz
R-ekz
In de meeste grote fabrieken wordt gewerkt in ploegendiensten. Bijv. 6.00-14.00, 14.00-22.00, 22.00-6.00. (op kantoorklerken na) Ik weet niet of dat in de Campina/Friesland food fabriek in Leeuwarden ook zo is, anders heeft men weinig aan de de stoptijden van de trein. Iemand die dit weet?

Laatst bewerkt door R-ekz op Vrijdag 06 jan 2012 om 10:20:30

Vrijdag 06 jan 2012 - 11:07:42
oudeaap
oudeaap
Ploegendiensten inderdaad

Vrijdag 06 jan 2012 - 14:34:46
mv
mv
Klopt,de treinen stoppen er nog steeds. Ik heb m ooit eens weten te platen maar die foto ben ik kwijt....Het is niet altijd hoera voor het digi tijd perk!!
Bij een Upgrade van de lijn Lw-Gn zouden de laatste stukken dubbelsporig gemaakt worden.Hierin zou Lw-Adh meegenomen worden.Ik weet alleen dat de trein 2x s'morgens & 2x s'middags de halte zou aandoen.
Greetz:MV

Vrijdag 06 jan 2012 - 14:40:01
broek53
broek53
Tenzij de plannen nog eens ernstig over de kop zijn gegaan, wordt er aan de Leeuwardense kant van de lijn niets verdubbeld. Alleen de baanvaksnelheid tussen Leeuwardenen Veenwouden gaat omhoog van 100 naar 130 km/h.

Vrijdag 06 jan 2012 - 15:25:29
koosmat64
koosmat64
Hier www.arthurkamminga.nl vind je ook nog wat info en foto's of Leeuwarden Achter de Hoven.

Zaterdag 07 jan 2012 - 14:26:18
mv
mv
Nou er is/was wel degelijk iets gaande vanaf de Leeuwarder kant weg.
Helaas word er tegen gewerkt door de wijk met Stopplaats Lwc. Volgens een boel bewoners zou spoor verdubbeling alleen maar voor meer geluidsoverlast zorgen.
Greetz:MV

Zaterdag 07 jan 2012 - 14:30:27
mv
mv
Plannen so far:

"de upgrade" vd spoorweg Lwd-Groningen:
a. Verdubbeling tussen Zuidhorn / Hoogkerk- Groningen
b. Ophoging Baanvaksnelheid Veenwouden - Groningen naar 120-130 km/h
Bron: Provincie Friesland & Groningen.
Greetz:MV

Zaterdag 07 jan 2012 - 15:12:36
broek53
broek53
Dat is niet helemaal juist (of niet helemaal juist weergegeven). Het gaat om spoorverdubbeling tussen Zuidhorn en Groningen (met een nieuwe halte Hoogkerk eraan) en verhoging van de baanvaksnelheid tussen Veenwouden en Leeuwarden. Anyway: er komt geen spoorverdubbeling aan te pas tussen Veenwouden en Leeuwarden, zoals al gezegd, dus ik zou niet weten waar Camminghaburen over zou moeten zeuren.

Zaterdag 07 jan 2012 - 21:08:18
ZJ37
ZJ37
Quote
mv (za 07 jan 2012 14:26:18 www.somda.nl): Nou er is/was wel degelijk iets gaande vanaf de Leeuwarder kant weg.
Helaas word er tegen gewerkt door de wijk met Stopplaats Lwc. Volgens een boel bewoners zou spoor verdubbeling alleen maar voor meer geluidsoverlast zorgen.
Greetz:MV
Evenveel treinen die op een spoor extra rijden, zorgen voor meer geluidsoverlast?

Zaterdag 07 jan 2012 - 21:34:31
daniel81
daniel81
En treinen die harder rijden...
Tsja het is bijna niet te geloven dat er volksstammen zijn die zich daar druk over maken, denk ook aan de soap die nu gaande is over cargo's door Gs

Zondag 08 jan 2012 - 14:10:59
jeanne
jeanne
Um, en op de snelweg wordt het 130 km/h rijden de norm, ja, ja..........

Zondag 08 jan 2012 - 14:52:04
ZJ37
ZJ37
Quote
daniel81 (za 07 jan 2012 21:34:31 www.somda.nl): En treinen die harder rijden...
Tsja het is bijna niet te geloven dat er volksstammen zijn die zich daar druk over maken, denk ook aan de soap die nu gaande is over cargo's door Gs
Als ze harder rijden heb je er ook minder lang last van, dunkt me.

Dinsdag 10 jan 2012 - 22:07:09
tjoekdjg
tjoekdjg
Youtube tjoekdjg Flickr tjoekdjg
Of arriva nog stopt op achter de hoven is bij mij niet bekend maar ik weet wel dat de machinist te zien krijgt dat hij station achter de hoven passeert. hij krijgt de info van de data entry die elk station die de machinist passeert of aan doet laat zien

Dinsdag 10 jan 2012 - 22:56:20
Nelis
Nelis
Er wordt op door de weekse dagen in de richting van Lw gestopt om 7:51 door trein 37428. En smiddags stoppen er 2 treinen in de richting van Gn, de 37449 en 37453, respectievelijk om 16:06 en 17:06. Persoonlijk ben ik er 1 keer uit en ingestapt, het heeft net zoveel charme als daarlerveen. Het doet zijn status als fabriekshalte eer aan want dat is het enig wat je in de buurt zult aan treffen, en voor de rest sta je ver van de bewoonde wereld.

Dinsdag 10 jan 2012 - 23:50:47
thom
thom
Quote
tjoekdjg (di 10 jan 2012 22:07:09 somda.nl): Of arriva nog stopt op achter de hoven is bij mij niet bekend maar ik weet wel dat de machinist te zien krijgt dat hij station achter de hoven passeert. hij krijgt de info van de data entry die elk station die de machinist passeert of aan doet laat zien
Dat komt omdat dat nou eenmaal als punt in de ATB-NG zit, en heeft niets te maken met wel, of niet stoppen...

Woensdag 11 jan 2012 - 08:27:52
R-ekz
R-ekz
Quote
daniel81 (za 07 jan 2012 21:34:31 somda.nl): En treinen die harder rijden...
Tsja het is bijna niet te geloven dat er volksstammen zijn die zich daar druk over maken, denk ook aan de soap die nu gaande is over cargo's door Gs
En het politiek correcte antwoord is al bekent want als treinen harder rijden, is de trein ook eerder weer voorbij en heb je er weer minder last van..

Bron : een van de vele berichten geluidsoverlast Fyra.

Laatst bewerkt door R-ekz op Woensdag 11 jan 2012 om 08:28:55

Donderdag 12 jan 2012 - 18:52:17
dh3201
dh3201
Quote
Nelis (di 10 jan 2012 22:56:20 www.somda.nl): Er wordt op door de weekse dagen in de richting van Lw gestopt om 7:51 door trein 37428. En smiddags stoppen er 2 treinen in de richting van Gn, de 37449 en 37453, respectievelijk om 16:06 en 17:06. Persoonlijk ben ik er 1 keer uit en ingestapt, het heeft net zoveel charme als daarlerveen. Het doet zijn status als fabriekshalte eer aan want dat is het enig wat je in de buurt zult aan treffen, en voor de rest sta je ver van de bewoonde wereld.
Dan ben jij op de oostelijke halte uitgestapt. De westelijke halte ligt midden tussen de bewoonde straten Willem Lodewijkstraat en Spoorstraat in.

Shqiperise-lopers?

Zondag 24 mei 2015 - 18:27:55
Daniel1
Daniel1
Flickr 55301942@N08
Drie jaar later staan de plannen er weer anders voor: www.prorail.nl

- Tussen Zuidhorn en Hoogkerk komt 8 kilometer dubbelspoor
- Zuidhorn krijgt een keerspoor
- Treinen gaan sneller rijden tussen Lw en Vwd, tussen Gk en Zh, en tussen Zuidhorn en Hoogkerk.

Verder is te lezen:
- Er komt meer perroncapaciteit op station Leeuwarden.
- Station Adh gaat dicht op het moment dat de extra sneltrein rijdt.
- We verlengen de perrons op stations tussen Groningen en Leeuwarden.

Geen idee waarom het stationnetje om die reden dicht moet, maar het gaat dus toch dicht...

Laatst bewerkt door Daniel1 op Zondag 24 mei 2015 om 20:13:58

Favo materieel: ICM

Zondag 24 mei 2015 - 21:13:18
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Als de stoptrein extra stopt op Adh is 'ie later in Lw. Dat zal wel niet passen met de vertrekkende sneltrein.

Woensdag 20 jun 2018 - 17:40:55
Jan-Mark
Jan-Mark
Flickr 140553902@N06/
M.i.v. september wordt Adh gesloten.

Woensdag 20 jun 2018 - 22:42:55
wimhoekema
wimhoekema
Per 3 september 2018 verdwijnt Neerlands laatste fabriekshalte uit de drgl. ProRail zal daarna de perrons afsluiten, waarna de beide perrons in juli 2019 worden verwijderd.