Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_13_februari_2012 |
04-01-2012 21:38:16 | ||
---|---|---|
superboer
|
Veelal kleine wijzigingen. Het enige dat met op het eerste oog opviel is dat de 5500 weer SLT wordt. Verder zijn de wijzigingen die sinds de nieuwe drgl gelden (DDAR in 4500, SGM in 5800, DDAR in 5400 enz.) ook verwerkt in de diensten. Garantie tot aan de voordeur. |
04-01-2012 22:45:33 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Zo te zien ook wat DDAR in de 6300/4300/4600:). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-01-2012 22:48:32 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Mijn glazenbol zegt dat dat niet gaat gebeuren en dat die series geheel SLT worden. |
04-01-2012 22:50:41 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ah, dan zijn o.a deze (MDDM SPR 4632 10:30 Almo 11:11 Asd ) gegevens dus alwaar oud:p. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-01-2012 23:30:44 | ||
---|---|---|
woepje
|
Op zaterdag en zondag gaat trein 530-541-554 met IRM rijden, 526 zie ik met ICM staan. Dus kennelijk wordt er in het weekend wat geschoven met de IRM omloopjes in de NO. Edit: toen was ik benieuwd of de 12530 op zaterdagochtend dan zou blijven bestaan en dat blijft gelukkig zo. Wel dus het gevolg dat deze IRM wordt om de rest van de omloop, waarbij er wel weer gecombineerd wordt, kloppend te krijgen. Laatst bewerkt door woepje op 04-01-2012 23:56 |
05-01-2012 00:00:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVanwaar toch steeds van die gigantische dagplanacties als de jaardienst is afgesloten? Werkverschaffing? |
05-01-2012 06:07:00 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Erg veel series zijn met SLT rijtijden gepland. In de 4300/4600 zijn daarom op Jaarplan ook enkele omlopen met SGMm/DDAR gepland. Dat blijkt de rijtijden/keertijden niet te halen. |
05-01-2012 09:11:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het woordje "daarom" moet ik dan zeker lezen als "desondanks'? |
05-01-2012 09:16:55 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Klopt, SLT was op. Geen enkele serie kon nog z'n SLT missen i.v.m. rijtijden. Via een schuifcircus gaat het de Hoekse Lijn worden waar de SLT dan uitgehaald wordt, en wordt vervangen door SGMm. Per 16 januari, dacht ik. |
05-01-2012 09:23:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wordt de 5500 niet oook van SLT ontdaan? |
05-01-2012 09:38:30 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ik haal wat dingen door elkaar, de plannen worden momenteel ook nog bedacht. Periode 16 jan - 12 feb: SGMm op Hoekselijn, DDAR op Zeeuwse lijn, mat'64 vervangt 2 omlopen SGMm in de 4400, SGMm (1)7400, versterkingen 4300/6300/5000/5100. Wbl 12 feb: plannen nog niet geheel bekend. Waarschijnlijk dan SLT uit 5500 inderdaad (rijdt nu nog met SGMm) Laatst bewerkt door robbertc op 05-01-2012 09:38 |
05-01-2012 09:38:58 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Maar wordt dus weer SLT: Zie eerste bijdrage aan dit topic: @superboer:Het enige dat met op het eerste oog opviel is dat de 5500 weer SLT wordt. Vreemd allemaal. Afwachten dus maar. Laatst bewerkt door Harold27 op 05-01-2012 09:39 |
05-01-2012 10:07:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Even realiseren dat het wbl februari al lang klaar is. Daar komen de bestanden van de machinistendiensten vandaan met daarbij aangegeven wat voor materieel er in jaarplan gepland zit. De wijzigingen rond het SLT die robbertc hier schetst, worden allemaal 'langlopers' in dagplan. |
05-01-2012 10:20:59 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote Hoeveel DDAR omlopen kunnen we verwachten in de 12100?:) Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
05-01-2012 10:23:49 | ||
---|---|---|
robbertc
|
2 |
05-01-2012 13:46:23 | ||
---|---|---|
treinfan
|
En de lijsten: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2012.htm |
05-01-2012 13:58:09 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Ik vraag me af waarom ze eigenlijk zo hard blijven vasthouden aan die twee diensten SGMm in de 6800. Het aantal dagen dat dat sinds september daadwerkelijk is gebeurd is op een hand te tellen. Vaker nog komt het voor dat alles met mat '64 wordt gereden. Meestal is het 1 omploop SGMm. En ondertussen zie je dan wel met regelmaat mat '64 inspringen in de 4400 bijv. Plan dan meteen alles in de 6800 met mat '64 en hou de één of twee stellen SGMm paraat in het midden van het land. Wel zo consequent. Of maak ik een denkfout? |
05-01-2012 14:11:20 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Bekendheid personeel/storingsmonteurs gaat dan weer verloren. Als SGMm er wel weer komt te rijden (wat ook geen meerjarenplan meer zal zijn), moeten ze weer opgeleid worden. |
05-01-2012 15:38:48 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
jorgo, die logica snap ik ook niet. Wat ik ook vreemd vind is dat trein 6922 mert SGMm rijdt en de rest niet. Hoezo zou die ene omloop dan wel met SGMm moeten rijden? |
05-01-2012 15:51:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daar geeft robbertc in het bericht voor je dus antwoord op. Qua bijsturing is het mengen van allerlei materieel (dat ook nog naar verschillende plekken in het land moet voor onderhoud) niet erg handig inderdaad. Maar om de redenen die robbertc aangeeft uiteraard weer wel. |
05-01-2012 16:23:54 | ||
---|---|---|
b2py
|
Integraal DDZ in de 2600, ik ben benieuwd! |
05-01-2012 16:37:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ik voorspel een samenraapsel aan materieel dat de bijsturing bij elkaar kan sprokkelen. |
05-01-2012 16:43:51 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Of gewoon DDAR? De stellen die nu al DDZ hadden moeten zijn, kunnen gewoon nog rijden lijkt me. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
05-01-2012 16:45:30 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Probleem is misschien dat ze in http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2012-1/mat.txt nog met mDDM waren gepland, en als die mDDM'metjes nu ergens anders voor ingepland zijn, dan heb je hier niks meer voor... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-01-2012 17:02:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteVan een reeds verbouwde DDZ die de baan niet op mag of kan, is niet zomaar 1 op 1 een andere DDAR beschikbaar die de dienst overneemt. Deze hebben ook nog hun eigen diensten. |
05-01-2012 17:34:17 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Zoveel Darren zijn er toch nog niet verbouwd? Zolang men niet meer Darren naar Haarlem stuurt kunnen die prima invallen lijkt me. Die Darren zullen dan geen andere diensten hebben omdat ze eigenlijk al als DDZ hadden rond moeten rijden? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
05-01-2012 17:39:49 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Wat ik probeerde te zeggen metQuote is dat als je op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2012-2/matwijzigingen.txt (matwijzigingen) kijkt, je dus ziet dat de DDARetjes zijn "vervangen" door DDZ. In dat geval hebben de mDDM's dus wel andere diensten He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-01-2012 17:58:58 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dan zouden die Darren dus EN een andere dienst moeten hebben, EN een DDZ zijn geworden om in de 2600 te rijden?:p. Het zou een probleem als er Darren naar Hlm zouden gaan en als DDZ de baan niet op mogen. Nu is de hele 2600 ook DDAR, en rijden er in de 4500 ook nog is 4 stellen. En nu is de hele 2600 ook gewoon DDAR? Zolang er niks naar Hlm gaat zie ik niet in waarom het een probleem zou moeten zijn. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
05-01-2012 18:03:14 | ||
---|---|---|
mvd
|
QuoteEn alleen de 6922 rijdt met SGMm, omdat het stel in Std over gaat naar trein 6811 (de omloop die ook met SGMm rijdt). Om een stel in Hrl te krijgen rijdt een LM-rit van Rm (een van de stoppende 6800'en in Rm) naar Hrl. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-01-2012 18:21:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jullie praten ietwat langs elkaar heen. Per saldo heeft Iceman gelijk: de verbouwing van DDAR tot DDZ zit in de vertraging en daarmee vindt de vervanging wat later plaats. Bert13 denkt dat de DDAR uit de 2600 in februari ergens anders ingezet zouden gaan worden, maar dat is niet zo. Getalsmatig komen er steeds minder DDAR en steeds meer DDZ, en in de 2600 zie je dat als het ware 1:1 gebeuren. ZJ37 heeft het over het geval dat er steeds DDZ wordt afgeleverd dat niet toegelaten is of om een andere reden niet ingezet kan worden. Als tegelijkertijd Haarlem doorgaat met verbouwen, komen er steeds minder DDAR en geen DDZ terug. Dan heeft NS het mega-probleem waar ik in het DDZ-topic over repte en zal/zou er dus materieel her en der bij elkaar geschraapt moeten worden. Dat hoeft op zichzelf ook niet meteen een geweldig probleem te zijn, als je ziet met wat voor speels gemak er op het moment "even" 40 bakken VIRM uit de omloop gehaald en vervangen zijn. Samengevat: als DDZ toegelaten wordt, loopt Haarlem "alleen maar" ernstig achter op de eerdere planning. Door de slimme ruil van DDAR tegen DDZ in dezelfde treinserie (de 2600) heeft dat dan alleen maar tot gevolg dat de feitelijke vervanging net zoveel later gebeurt als Haarlem achterloopt op zijn planning. Als DDZ niet toegelaten wordt en Haarlem gaat door met verbouwen, moet er op zeker moment materieel ter vervanging gevonden worden. Mijn voorspelling: 2600 blijft zoals hij is, in de 4500 keert het VIRM terug en als men erg wanhopig wordt, gaat een derde DDM-1-stam 14523/14556 rijden. |
05-01-2012 21:41:10 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
De 9689 zal gereden worden met SLT (hsl)-mcn Ehv |
05-01-2012 22:18:46 | ||
---|---|---|
ns1700
|
is geheel volgens omloop. komt uit de 16000, deze ruilt met een 4400 van stokje en gaat dus uiteindelijk als 9689 naar Ehv. EDIT: was al bij 3 voorgaande wijzigingsbladen ook al zo. Laatst bewerkt door ns1700 op 05-01-2012 22:20 groeten uit Spoorzone |
06-01-2012 00:32:05 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Als je in een wijzigingsblad dingen aan zou treffen die niet volgens omloop zijn, is NSR wel erg ver heen, niet? |
06-01-2012 00:51:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat kan per definitie niet, want het wijzigingsblad IS de omloop. Ik denk dat jullie het begrip 'omloop' verwarren met 'materieelovergangen'. |
06-01-2012 00:53:07 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Quote Oh, hij duikt daarna dus de 6800 in. Bedankt voor het antwoord. |
07-01-2012 22:03:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWaar komt het extra DDAR vandaan? Volgens mij is al het extra beschikbare spul al uit de kast gehaald om de 4500 en een 3700 te rijden. Of loopt die vervanging op dat moment net af? |
07-01-2012 22:20:21 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er schijnt nog steeds DDAR over te zijn. 2 diensten in dit geval voor deze actie. Dat zal komen door het tragere DDZ-project (maar dat weet ik ook niet precies). |
07-01-2012 22:53:10 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Ik vraag me juist af waar al dat SGMm ineens vandaan moet komen. Zoveel zit er toch ook weer niet in de 4300/6300/5000/5100?Quote Altijd gevaarlijk, maar zit ik er naast als ik de volgende aanname doe: Hoekselijn volledig SGMm en 17400/7400 slechts een aantal omlopen SGMm. Dit laatste ook omdat ze anders door koppelingen vanuit de 7400 ook in de 4700 en 4000 zouden komen. Laatst bewerkt door BGM104 op 08-01-2012 01:05 |
07-01-2012 23:24:39 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Inderdaad Hoekse lijn geheel SGMm en 2 omlopen in de 17400. 1 omloop SGMm daarvan komt ook in de 4000 te rijden (4031/4054). Dat is verder wel dubieus, omdat de rijtijden ook daar niet voor bedacht zijn, maar die ene omloop kan daar minder kwaad dan in de 4300/4600/6300. Meer keuze met beperkte gevolgen zijn er ook niet. Laatst bewerkt door robbertc op 07-01-2012 23:26 |
08-01-2012 04:11:17 | ||
---|---|---|
Iceman
|
4031/4054 is beide kanten op echt in de spits, bakkie of 6 mag ik hopen?:P Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
08-01-2012 10:14:47 | ||
---|---|---|
robbertc
|
5 |
09-01-2012 07:40:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteKomt uit 13684 en bestemd voor 71313/13613 de volgende dag. Overigens rijdt 9689 alleen op ma, di, do, vr en zo met SLT. Op woensdag en zaterdag is dit SGM. Er staat in de nacht wo/do dus geen SLT in Ehv en in dit geval komt het mat op do voor 13613 leeg uit Rsd. Zal vast met onderhoudsroosters te maken hebben. De SLT die op vrijdag naar Ehv komt als 9689, begint zaterdag als 80222 naar Bd en start dan als 13622. |
09-01-2012 10:24:39 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
Quote Aanzetversnelling SGMm/SLT verschilt toch niet significant? Is met de instroom van SLT dan geanticipeerd op de hogere Vmax? |
09-01-2012 10:31:21 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ja. |
09-01-2012 14:50:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
De inzet van mat '64 in de 4400 is aannemelijk ook het middel om een paar spitstreinen op lengte te brengen die reizigers plegen achter te laten in Wychen. De krant rept niet voor niets van "oudere treinstellen". |
09-01-2012 15:23:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In het lopende wijzigingsblad (per 16-01-12) wordt bijvoorbeeld 4424 de solo SGM III vervangen door 2x Plan V. De totale capaciteit van die trein neemt dus niet echt toe (2e klas volnorm 432 -> 434 en aantal zitplaatsen 186 -> 266, maar dan dus wel met minder staanplekken). Als er nog steeds 500 mensen meewillen (ik lees steeds van alles over achterblijvers te Wijchen), schiet dit natuurlijk niet echt op. Per 13 februari zit die 4424 er weer met een SGM III in (wellicht nog aan te passen door Dagplan). De slagen 4420/25 en 4422/27 zitten er met 5 bakken SGM in. Niet anders dan het lopende wijzigingsblad. |
09-01-2012 15:31:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
De wegen der Logistiek zijn ondoorgrondelijk. Ik denk dat je als bedrijf ontzettend nat gaat als je het beloofde mat '64 gaat inzetten zonder extra capaciteit, toch? Vergis ik mij, of gaat het hier om treinen waar vroeger 6 bakken mat '64 in zaten? Laatst bewerkt door broek53 op 18-01-2012 00:05 |
09-01-2012 16:11:56 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Op het gevaar af hier afgeslacht te worden: Kan 3620/3622 dan niet weer extra stoppen te Wc? Er zit voldoende speling tussen Nm en Ah om die extra stop eruit te rijden. Laatst bewerkt door bloemkool op 09-01-2012 16:12, reden: interpunctie |
09-01-2012 16:31:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
De wegen van Logistiek zijn eens stuk minder ondoorgrondelijk als de juiste cijfers gebruikt worden (ook de 1e klas), het totaalplaatje (met beperkte mogelijkheden) wordt bekeken, en de lopende zaken in ogenschouw worden genomen. Verder laat ik het er maar bij.. |
09-01-2012 16:43:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Welke cijfers hanteer ik verkeerd? Daar ben ik dan wel even benieuwd naar. O.b.v. de volnorm nog maar eens gerekend: SGM III: 2e klas 432+ 1e klas 36 = 468 totaal. 2x Plan V: 2e klas 434 + 1e klas 48 = 482 totaal. Maakt dit het verschil? Correct me if I'm wrong... |
09-01-2012 17:11:11 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Met de enorme winterreserve plan V lijken mij de mogeljkheden toch niet zo heel beperkt? Of moet er bij 3 stellen een 2e HC mee? Laatst bewerkt door daniel81 op 09-01-2012 17:22 |
09-01-2012 17:14:54 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nee, de winterreserve wordt hiervoor niet gebruikt. Hoeft ook niet, want het komt allemaal goed @ zj37: Verschil is niet veel groter met 1e klas inderdaad, wel iets. Verwachting is wel dat het grotere aantal zitplaatsen een positief effect heeft. Maar mat64 in de 4400 duurt waarschijnlijk niet lang, in Wbl 13 feb neemt de beschikbaarheid van ander mat weer toe.. Laatst bewerkt door robbertc op 09-01-2012 17:29 |
09-01-2012 17:35:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met meer zitplaatsen kun je meer mensen op schoot nemen? Kortom: er wordt gegokt op een psychologisch effect. Ben benieuwd. |
09-01-2012 17:43:56 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nouja, niet alleen. De 4400 heeft de laatste tijd al veel versterkingen gekend (SGMm3>5 en 5>6). De 4424 is zo'n beetje de laatste die nog niet versterkt is, en die gaat ook stukje bij beetje vooruit |
09-01-2012 17:53:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Kweenie hoor - en het is ook verre van persoonlijk bedoeld - maar zou het geen idee zijn om zoiets in één keer (desnoods: twee keer) goed te doen? |
09-01-2012 17:57:54 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ow nou, dat lijkt me het probleem niet. |
09-01-2012 18:48:40 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Als er op papier 'niets' verandert in de capaciteit en in de praktijk wel, trek ik de conclusie dat het papier niet klopt. Oftewel dat de volnorm van een SGM-III dus te optimistisch is bedacht. Zou op zich een prima conclusie zijn, maar laat NSR at dan ajb ook als zodanig in de systemen doorvoeren. |
09-01-2012 18:52:15 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Overigens wilde ik met mijn eerdere berichten de materieelplanning niet bekritiseren, ik constateerde dat het vervangen 2x Plan V voor een SGM III niet bijster veel opschiet qua capaciteit. Vandaar nogmaals de note dat Dagplan wellicht nog e.e.a. eraan kan gaan doen. Hopelijk worden de mensen in Wijchen nog positief verrast! Het lijkt mij inderdaad bijna niet voor te stellen dat onvoldoende Plan V beschikbaar is, als je nu al geregeld ziet dat er 3x Plan V opduikt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat ter vervanging van 3 bakken SGM (waar uiteraard niets mis mee is in de drukke uren!). |
09-01-2012 21:19:32 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Met oud materieel herleven oude tijden?%08% |
09-01-2012 21:31:16 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Ik kan me toch nauwelijks voorstellen, dat NSR officiële brieven schrijft aan een gemeente met beloftes voor verbetering, en dat het eigenlijk blij maken met een dode mus zal blijken te zijn. Hoog psychologisch spel inderdaad? Ik ben benieuwd. Laatst bewerkt door Harold27 op 09-01-2012 21:31 |
09-01-2012 21:46:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De afgelopen wijzingsbladen zijn er ook treinen te Wc tegen de grens aan gepland, maar ging het meestal mis doordat er minder materieel in zat dan was gepland (en de bijsturing kennelijk geen mogelijkheden zag om hier iets aan te doen). Dat is een heel ander verhaal dan bij voorbaat de boel te krap plannen uiteraard, iets waar dus nu iets aan gedaan wordt. Laatst bewerkt door ZJ37 op 09-01-2012 21:47 |
09-01-2012 22:35:35 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Suggestie: men moet ff kijken naar de rij- en aankomsttijden van de 3300 uit Hoorn op Schiphol. Tot Lelylaan rijdt hij op tijd maar komt altijd te laat aan op Schiphol. Officieel moet hij om x14 en x44 aankomen, maar komt dagelijks pas op x15/x16 en x45/x46 (zo niet nog later binnen) binnen. Okee, een vertraging van niks, maar t klopt niet... Mijn ervaring is omdat dit komt doordat ie in de tunnel tegen een rode loopt. Heb zelf geen idee of het standaard is dat er een andere trein op dat moment op spoor 3 staat of dat er iets anders is dat de 3300 niet gelijk Schiphol mag binnen rijden... Dus mssn de aankomsttijd op Schiphol een minuutje verschuiven met een wijzigingsblad? Laatst bewerkt door JcJay op 09-01-2012 22:36 |
09-01-2012 22:50:29 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dat brengt mij de 4300. Het valt mij op dat deze richting Almere 5 (!) minuten op Asdz staat. Dit terwijl de 2600 er tussen Ledn en Shl er juist (te) dicht achter zit, met vaak een vertraging als gevolg die regelmatig doorwerkt in de kerende 2600 vanwege de korte kering op Asd. Wordt hier nog wat aan gedaan in dit wijzigingsblad? Ik begreep al dat de hele 4300 SLT wordt, al weet ik niet of dat het hele probleem moet gaan oplossen. Laatst bewerkt door Iceman op 09-01-2012 22:51 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-01-2012 23:15:02 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Vreemd, richting Gvc is dit te verklaren door het passeren van een IC (1600). Maar richting Alm rijdt ie al achter de 1600. Laatst bewerkt door DingeZ op 09-01-2012 23:18 |
09-01-2012 23:20:12 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Het lijkt erop dat ze de 4300 een beetje hebben 'opgejaagd' tussen Ledn en Shl om de 2600 maar op tijd op Asd te krijgen zodat ie de kering nog kan halen. Gevolg is dat de 2600 dus vaak klem achter de 4300 komt te zitten, en geen extra rijtijd heeft tussen Shl en Asd om de vertraging eruit te rijden. Laatst bewerkt door Iceman op 09-01-2012 23:22 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-01-2012 23:41:09 | ||
---|---|---|
MDDM
|
4300 heeft een relaxte rijtijd tussen Ledn en Shl.Ik denk dat het hem er in zit dat men nog een beetje onwennig is met halteren op Sassenheim. Er staan geen verkenborden, dus het is voor als je er net komt een beetje gokken waar je moet gaan remmen. Gr Joop mcn Lls |
09-01-2012 23:56:48 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ok, dat kan een reden zijn ja. Maar dan nog vind ik het nogal krap dat de 2600 slechts 2 minuten achter de 4300 aanzit op Shl. Elke minuut vertraging voor de 4300 is er ook 1 voor de 2600, en dat is nou niet echt ideaal met die krappe kering. Als de 2600 bijvoorbeeld tussen Asdl en Asd er wat rijtijd bij zou krijgen, zou hij de (eventuele) schade nog wat in kunnen lopen. Maar dat kan dus niet, omdat ie de kering moet halen. Laatst bewerkt door Iceman op 09-01-2012 23:58 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-01-2012 00:27:46 | ||
---|---|---|
mdj
|
Of te Shl richting Asd/Asdz de 2600 naar midden en de 4300 naar buiten. Kun je al bij Hfd er langs. Laatst bewerkt door mdj op 10-01-2012 00:28 Bij twijfel: gebruik beton. |
10-01-2012 01:14:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHahaha, zijn ze de verkenborden alweer vergeten? Er verandert ook eigenlijk nooit iets. Staan er wel treinlengteborden op de halte? |
10-01-2012 08:26:21 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@JcJay: Het probleem van de 3300 die te laat aankomt op Shl ligt ook aan de vreemde dienstregeling van de 4300. Na de 5-minutenstop te Asdz lijkt de 4300 telkens even bij Asra te moeten wachten om achter de 2600 naar Shl te rijden (standaard komt de 4300 dan ook binnen op spoor 5 en de 2600 op spoor 6). De 140/700/1600 zit planmatig echter vanaf Asdz 2 minuten achter de 4300. Dat betekent dus dat die intercity met een geel seinbeeld vertrekt vanaf Asdz. Te Asra staat dan ook nog eens een 0-minutenkruising met de 900 in de dienstregeling. Dit alles zorgt ervoor dat de 140/700/1600 dus standaard met iets van +3 arriveert te Shl en de 3300 niet op tijd kan binnenkomen. |
10-01-2012 09:32:00 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote%08% Ja, de verkenborden zijn ze vergeten, maar de stopplaatborden staan er wel Gr Joop mcn Lls |
11-01-2012 10:08:42 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Quote Ja, dat maakt zeker verschil. NS wordt namelijk niet alleen afgerekend op het aantal reizigers dat zij vervoert, maar ook op het aantal reizigers dat een zitplaats kan vinden. Zie onder andere pagina 5 en 6 van https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-103345.pdf: aan het einde van het jaar moet 70% van de reizigers een cijfer 7 of hoger hebben gegeven voor de kans op een zitplaats. De volnorm is dus _een_ norm om op te plannen, maar zeker niet de enige. |
11-01-2012 11:55:36 | ||
---|---|---|
martw
|
Wat mij ook opvalt in het nieuwe wijzigingsblad, is dat de 2034/2045/8842/8853/2050/2061/8858/8869/2066/2077/8874/8885/8882/8893 ook op vrijdag met ICM gaan rijden (was voorheen al op zondag). Dit zal wel te maken hebben met het feit dat de 526 op vrijdag ook ICM is. Ik ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken (hopelijk wel 7 of 8 bakken ICM, 6 zal krap worden in o.a. 8858). Martijn Laatst bewerkt door martw op 11-01-2012 11:56 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-01-2012 12:53:08 | ||
---|---|---|
rogier
|
Quote Is de inzet van Plan V in de 4400 alleen voor ma-vr, of gaan ze ook in het weekend ingezet worden? |
11-01-2012 13:22:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Op zaterdag zit er in ieder geval een omloop in met een losse Plan V die start met 9618/4422/4427/9629/etc. Het meest opmerkelijk hierbij is dat de slag 4422/4227 altijd met 5 bakken SGM heeft gereden en nu ineens met een los tweetje. Wellicht wordt er nog iets mee gedaan. 's Avonds is het in dezelfde omloop precies de omgekeerde wereld: daar waar het SGM tweetje na 4427 verdwijnt en de losse SGM III de hele avond solo afmaakt, verschijnt er vanaf 4475 ineens een tweede Plan V. Hetzelfde geldt voor de omloop die begint met 9622/4426/4431/9633: nu een SGM III, straks een tweetje Plan V die in het laatste geval vanaf 4463 wordt versterkt met een tweede V-tje. Belangrijke noot: zo staat e.e.a. erin voor de 1e zaterdag van het wijzigingsblad. Het is dus geen definief plan voor de andere zaterdagen waarin alleen SGM zit. |
11-01-2012 13:34:40 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dit is een vertekend beeld inderdaad, betreft alleen de 1e zaterdag. Overigens verdwijnt per Wbl feb het mat64 weer uit de 4400. Mat64 in de 4400 is dus alleen in de periode 16 januari - 12 februari. Hetzelfde geldt voor DDAR op de Zeeuwse Lijn. Het mat64 dat ZJ37 omschrijft voor dat weekend, hoort eigenlijk thuis in de 5200. Normaal rijdt de 4400 per 13 feb in het weekend geheel met SGMM3. Laatst bewerkt door robbertc op 11-01-2012 13:35 |
11-01-2012 18:08:31 | ||
---|---|---|
rogier
|
Heren, hartelijk bedankt voor jullie antwoord. |
11-01-2012 22:22:46 | ||
---|---|---|
trainz2009
|
De hele dag tot 20:00 rijden sprinter Den Haag - Leiden -Almere oostvaarders door tot lelystad *zonder passagiers* en terug pikt hij ze dan bij oostvaarders weer op |
11-01-2012 22:39:07 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat is deze week het geval. 4300 en 4600 zijn losgelegd in Almo, i.v.m. versterkte 4300 vanwege Horecava. 4300 rijdt daarom leeg Almo-Lls v.v. Of deze hele constructie wel zo handig is, kun je afvragen Maar heeft niks met Wbl Feb te maken, volgens mij.. |
12-01-2012 00:22:17 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Wat is er mis met deze constructie dan? Reizigers weten toch dat er in Almb overgestapt moet worden voor Lls. Als je nu de stopper door laat rijden, en na de horicava weer niet, dat is pas verwarrend. En het spul gaat zelfs door naar Llso om te keren. Gr Joop mcn Lls |
12-01-2012 00:59:02 | ||
---|---|---|
mren
|
Op het eerste oog doet het wat trein-autitisch aan, net als destijds de stoptrein Utrecht-Den Bosch die leeg met personeel doorging naar Tilburg om daar stoptrein naar Breda te worden. |
12-01-2012 09:31:05 | ||
---|---|---|
279
|
Quote niet alle treinen gaan door naar Llso! een groot deel keert op Lls. |
10-02-2012 01:01:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nu het wbl nadert, ben ik nieuwsgierig naar de Dagplan-bijsturing om SLT integraal in de 4300 te krijgen. Een tijd geleden was er in dit topic sprake van dat de 5500 en de Hoekse Lijn (nog steeds) met SGM gereden zou worden. Anderzijds zou het SGM terugkeren in de ene dienst in de 4400 waar nu plan V in geregeld is, en de plan V's terug naar de 12100. Klopt dat nog steeds? |
10-02-2012 11:31:50 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ja. |
10-02-2012 22:58:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dank. Blijft nog even de vraag waar het SGM vandaan komt om de 4400 weer (en versterkt) te gaan rijden. Meer diensten SLT (die nemen immers toe) in de 4000 of 7400 misschien? |
11-02-2012 07:07:46 | ||
---|---|---|
AgentX
|
4000/7400 reed toch al volledig met SLT? |
11-02-2012 09:59:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op het papier van het jaarplan wel, maar in dagplan zijn er enkele diensten in die series (en de hele Hoekse Lijn) overgegaan naar SGM, om SLT vrij te maken voor de 4300/4600 - zie enkele tientallen berichten terug in dit topic. Ik denk dat de prioriteit bij de inzet van meer SLT (er komen meer nieuwe stellen en dus meer diensten) bij die series ligt, omdat daar qua rijtijd eigenlijk ook geen SGM in hoort. |
11-02-2012 10:00:08 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Er is één slag met SGM gepland (de 7414/4714/4031/4032/4747/4736/4053/4054/4769/7469/7470...-omloop, die recent een tijd met 3xPlan V reed) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-02-2012 09:23:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
DDM-omlopen voor dit wijzigingsblad: 1. 14525/14560 2. 14527 3. 14558 4. 14523/14556 5. 4521/4522/4537/4538/4553/4554/4569/4570/4585/4586 6. 4525/4526/4541/4542/4557/4558/4573/4574/4589 7. 4512/4527/4528/4543/4544/4559/4560/4575/4576 |
16-02-2012 09:36:49 | ||
---|---|---|
superboer
|
Alleen op maandag t/m vrijdag, neem ik aan? Garantie tot aan de voordeur. |
16-02-2012 09:39:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Inderdaad. |
16-02-2012 09:45:14 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteDeze omloop rijdt alleen vandaag en morgen zo. Rest van het wijzigingblad wordt het: 4512/4527/4528/4547/4548/4563/4564. Laatst bewerkt door robbertc op 16-02-2012 11:43 |
16-02-2012 09:45:43 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is het toevallig de bedoeling om hiermee het DDZ-revisietempo te kunnen opvoeren? |
16-02-2012 10:37:14 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Toch wel jammer dat het niet in het weekend de 4500 in duikt |
16-02-2012 11:18:29 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteDe omlopen kloppen niet met de diensten. Zo zie ik b.v. de 4557 en 4558 geplant staan met ICM i.p.v. DDM. %08% Hebben ze dit na het uitbrengen van de diensten per 13-02-12 zo geregeld? Mocht dat het geval zijn, voel ik nog een dagje Her-Instructie DDM aankomen voor de mcn van Lls.%08% Gr Joop mcn Lls |
16-02-2012 11:40:47 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Eigenlijk hoort dit niet in het wijzigingsblad-topic. Via dagplan is het zo geregeld. En via dagplan zijn hier dus ook de personeelsdiensten voor aangepast. Laatst bewerkt door robbertc op 16-02-2012 11:42 |
16-02-2012 13:27:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Duurt het wel gedurende de looptijd van de rest van het wijzingsblad (dus tot april)? |
16-02-2012 13:40:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ja. |
16-02-2012 13:43:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet is een tikkie speculeren, maar ik denk niet dat het toeval is dat het eigenlijk alle diensten betreft die tot vorig najaar uitgevoerd werden door 2 x VIRM4. Overigens hoeft het helemaal niet aan de VIRM te liggen, maar dat zijn de drukste treinen en daar past DDM-1 beter op dan op treinen met 7 bakken ICM. Bovendien zullen de meeste van die treinen al twee hc's hebben. Laatst bewerkt door broek53 op 16-02-2012 13:49 |
16-02-2012 15:25:36 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Vraagje over de omlopen van DDM-1. Ik zie hier de 4556 niet tussen staan, die gaat niet rijden met een Virm-6/ICM7 mag ik hopen? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_13_februari_2012 |