ONE-bagagerijtuigen
Forum: Algemeen - Algemeen
10-12-2011 15:31:50
rolandrail
rolandrail
Vandaag werden vijf voorm. ONE-bagagerijtuigen overgebracht van Neumunster naar Hamburg, zie http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5676249

Laatst bewerkt door rolandrail op 10-12-2011 16:22
 

10-12-2011 20:36:11
martijnham
martijnham
Hmm, zou er dan eindelijk toch iets gaan gebeuren?
Al geruime tijd bestaat er namelijk belangstelling voor de vrachtrijtuigen van een spoorbedrijf in het zuiden van Duitsland. Dat bedrijf is bezig met uitwerken van een concept voor speciale fiets-treinen in het zomer-seizoen. Daarvoor zouden de vrachtrijtuigen gebruikt gaan worden. Probleem is echter het ontbreken van de Betriebsbücher van deze rijtuigen ...

Laatst bewerkt door martijnham op 11-12-2011 08:39
 

13-12-2011 16:41:06
rolandrail
rolandrail
De rtg'n staan nu in Em in een UC naar Kfh.  

13-12-2011 19:09:11
martijnham
martijnham
Ik heb als Cargo-beet eens gezocht in de TRD's op RR. Heb ik het goed gezien als deze UC vanavond nog via de Betuweroute op de Kijfhoek aankomt?  


13-12-2011 19:10:50
tjabbe73
tjabbe73
Wacht maar rustig af Martijn  

13-12-2011 20:35:11
timtrein
timtrein
Heb je nou nog niet genoeg rommel Tjabbe?  

13-12-2011 20:56:33
martijnham
martijnham
@Tjabbe: Voor de zekerheid, de ONE heeft niet met diesel gereden %08%  

13-12-2011 20:58:38
train85
train85
Ahha heb al een klein ideetje waar ze heen gaan, als je het zo zegt  

13-12-2011 21:07:22
tjabbe73
tjabbe73
Quote
timtrein (di 13 dec 2011 20:35:11 https://www.somda.nl/forum/11293/p369450/): Heb je nou nog niet genoeg rommel Tjabbe?

Zijn niet voor ons...
 

13-12-2011 21:08:00
tjabbe73
tjabbe73
Quote
martijnham (di 13 dec 2011 20:56:33 https://www.somda.nl/forum/11293/p369454/): @Tjabbe: Voor de zekerheid, de ONE heeft niet met diesel gereden %08%

Ha, dat kunnen we wel veranderen
 

13-12-2011 22:07:13
cuneo56
cuneo56
Kan iemand dat vertalen?  

14-12-2011 11:52:34
rolandrail
rolandrail
Vertalen doe je met google Maar v.w.b. bestemming, dat was eerst Zlr, later Amf, dat ruikt naar opladen door sloper.  

14-12-2011 13:04:03
Sender
Sender
Remrijtuigen voor transport naar Roemenië?  

14-12-2011 15:54:56
martijnham
martijnham
Quote
rolandrail (wo 14 dec 2011 11:52:34 https://www.somda.nl/forum/11293/p369543/): Maar v.w.b. bestemming, dat was eerst Zlr, later Amf, dat ruikt naar opladen door sloper.


Maar waarom alle moeite gedaan om de rijtuigen helemaal uit Neumünster naar Nederland over te brengen om ze vervolgens hier te slopen. Ik neem aan dat de oudijzerprijs in Nederland niet veel anders is dan in Duitsland.
Quote
Sender (wo 14 dec 2011 13:04:03 https://www.somda.nl/forum/11293/p369553/): Remrijtuigen voor transport naar Roemenië?


Ook hier de vraag waarom zoveel moeite doen om rijtuigen die al jaren aan de kant staan na naar Nederland te halen. Genoeg alternatief materieel dat voor dit soort doeleinden bruikbaar is.

Opvallend is wel dat er vijf vrachtrijtuigen naar Nederland zijn gebracht. In Neumünster stonden namelijk zes rijtuigen. Er is dus een rijtuig achtergebleven.
 

23-12-2011 12:20:18
martijnham
martijnham
Uit een andere discussie:
Quote
broek53 (vr 23 dec 2011 09:12:39 https://www.somda.nl/forum/11338/p370873/): Om 9 uur op Amersfoort Zanderij, naast de verschrikkelijk onttakelde DE3-en en de ONE-rijtuigen: de Kameel (NS 20) ! Frontseinen aan de noordzijde brandden.

De vrachtrijtuigen staan dus nu op Amersfoort Zanderij.
 

23-12-2011 12:43:48
broek53
broek53
Ja, al een week of twee, ongeveer. was dat nog niet gemeld? Gekoppeld aan twee oude VAM-wagens en (naar ik meen) een of twee gesloten wagens.  

23-12-2011 13:20:44
train85
train85
Sik 211 heeft ze vorige week zaterdag daarheen geduwd, klonk wel echt mooi een sik aan het werk.  

10-01-2012 18:10:23
timtrein
timtrein
Staan alle vijf de rijtuigen nog in Amf? En vooral ook, kan iemand al wat melden over de bestemming ervan?  

10-01-2012 18:18:45
train85
train85
Afgelopen zaterdag stonden ze er nog.  

10-01-2012 20:56:06
sik214
sik214
Vanmorgen ook nog (met die 2 VAM-wagens, 6701, 6703, 6705 en 3215 + 3115 er heel dichtbij.  

31-01-2012 16:54:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik zag afgelopen zaterdag 1 van deze rijtuigen in de buurt staan van het simulatiecentrum. Het rijtuig was in een grijze grondverf (?) kleurstelling. Nummer was niet te lezen welke het was.  

31-01-2012 17:21:31
sik214
sik214
Dat is een andere dan de hier genoemde. Die grijze is meen ik van Herik Rail die er ook enkele bezit.  

31-01-2012 20:08:36
AgentX
AgentX
Check  

01-02-2012 11:25:42
taigagaai
Moderator
taigagaai
Mijn excuses voor de verwarring. Ik dacht dat het een van de overgebrachte rijtuigen was.  

17-10-2012 14:58:43
martijnham
martijnham
Vraagje aan de gebruikers die het emplacement van Amersfoort kunnen overzien of daar langs rijden: hoeveel vrachtrijtuigen (ex ONE) zijn er buiten de drie exemplaren van Herik Rail te zien?

De laatste stand van zaken die ik ken is de volgende:
- twee exemplaren aan de westzijde van het emplacement
- een exemplaar op de lage sporen bij de wagenwerkplaats

Ter toelichting: Herik Rail heeft een grijs geschilderd exemplaar en twee exemplaren in oranje/blauw.
 

17-10-2012 16:39:31
javanree
javanree
Je opsomming is 100% correct, eigen waarnemingen gistermorgen en -middag.  

17-10-2012 17:51:10
martijnham
martijnham
Dank voor de bevestiging!  

17-10-2012 19:34:33
HZwoferink
HZwoferink
Wel was er vorige week vrijdag een Ex ACTS 6700 verplaatst...


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

18-10-2012 10:28:41
taigagaai
Moderator
taigagaai
Wie is/zijn de eigena(a)r(en) van de drie andere ONE rijtuigen? Het rijtuig op de lage sporen bij de wagenwerkplaats is overigens de 062. Althans, dat was zo op 8 september.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-10-2012 10:37:37
sik214
sik214
Quote
martijnham (wo 14 dec 2011 15:54:56 https://www.somda.nl/forum/11293/p369580/):
Quote
rolandrail (wo 14 dec 2011 11:52:34 https://www.somda.nl/forum/11293/p369543/): Maar v.w.b. bestemming, dat was eerst Zlr, later Amf, dat ruikt naar opladen door sloper.


Maar waarom alle moeite gedaan om de rijtuigen helemaal uit Neumünster naar Nederland over te brengen om ze vervolgens hier te slopen. Ik neem aan dat de oudijzerprijs in Nederland niet veel anders is dan in Duitsland.
Quote
Sender (wo 14 dec 2011 13:04:03 https://www.somda.nl/forum/11293/p369553/): Remrijtuigen voor transport naar Roemenië?


Ook hier de vraag waarom zoveel moeite doen om rijtuigen die al jaren aan de kant staan na naar Nederland te halen. Genoeg alternatief materieel dat voor dit soort doeleinden bruikbaar is.

Opvallend is wel dat er vijf vrachtrijtuigen naar Nederland zijn gebracht. In Neumünster stonden namelijk zes rijtuigen. Er is dus een rijtuig achtergebleven.


Uiteindelijk zijn er van de 5 toch 2 gesloopt vernam ik. Die zouden in de haven bij Chemelot (DSM-terrein) op een boot geladen zijn. Erg rare omweg vanuit Neumünster dus.