Vroeger alles beter?
Forum: Algemeen - Algemeen
07-12-2011 20:18:50
FourRoses
FourRoses
Af en toe lees ik wel eens stukjes over hoe het vroeger was.
Hiermee bedoel ik discussies of het vroeger nou wel of niet beter was qua spoorwegen. Zelf heb ik de kennis niet van vroeger om die met jullie te delen omdat de hobby pas later begon. Omdat ik er wel geïnteresseerd in ben vraag ik wat er vroeger nou eigenlijk beter was t.o.v. het heden. Heeft de privatisering er flink ingehakt? Wat is het gevolg van het afstoten van de toendertijd onrendabele spoorlijnen?

Ik hoop hiermee wat informatie te verzamelen en niet het uitlokken van heftige discussies waarbij moet worden ingegrepen.
 

07-12-2011 20:21:29
drentheicm
drentheicm
Vroeger was het anders, niet beter denk ik. Maar tijden veranderen en vervoerders moeten met hun tijd meegaan en niet altijd met oud materieel/oude locs rond blijven rijden. Misscien dat daarom veel mensen zeggen hoe 'leuk het ooit wel niet was'.  

07-12-2011 20:21:33
mren
mren
Het gras bij de buren is altijd groener, dus vroeger was ook alles beter.  

07-12-2011 20:30:11
broek53
broek53
De toon is gezet. Ik houd mijn mond wel verder.  


07-12-2011 20:40:08
ns1700
ns1700
Vroeger wil nog niet zeggen dat het over 10 a 20 jaar geleden zal gaan maar klantvriendelijkheid lijdt wel onder het feit dat de hogerhand niet wilt luisteren maar ook door passagiers zelf die moeilijk gaan doen.

Jaren geleden was het hier op Delft nog redelijk maar nu is het echt dat iedereen net zoals vroeger bij de Stationstunnelzijde instapt en dus maar bij een deur blijft hangen. Echter heb ik laatst nog een HC gehoord en ik citeer het letterlijk:

"Kunnen we nou godverk* eens goed verspreiden? Er zijn meer deuren als een hoor! Ik sluit gewoon de deuren zo ongeacht wie er tussen zit."

Eigenlijk is met de tijd meegaan gewoon je scheur opentrekken de trend van nu...


groeten uit Spoorzone
 

07-12-2011 20:45:04
frenkel
frenkel
naargelang men ouder wordt heeft men steeds meer moeite met de veranderingen van de tijd, dit samen met de nostalgische gevoelens van weleer leidt tot het gevoel dat het vroeger beter was.  

07-12-2011 20:50:09
admin
Moderator
admin
Zullen we weer eens proberen wat spoor-inhoudelijke discussies op Somda te voeren?


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek