26-11-2011 11:26:35 | ||
---|---|---|
martijnham
|
NS Int nam in 1993 zeven Gril Express rijtuigen over van de SNCF die verbouwd werden tot Buffetrijtuig. Op de rijtuigen is na de verbouwing nog steeds een plaatje te vinden met daarop een oud SNCF-nummer: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2008_1549.jpg Ik heb inmiddels van vier rijtuigen het betreffende plaatje gezien en daaruit wordt duidelijk dat de bekende gegevens[1] over de vernummering SNCF -> NS niet kloppen. In onderstaand overzicht staat de vernummergegevens, met in de nummers die niet overeen komen met de tot nu toe bekende vernummering. NS nummer / Oud SNCF nummer bestaande info / Oud SNCF nummer op plaatje 61 84 88-70 020-3 / 61 87 88-90 145-1 / ? 61 84 88-70 021-1 / 61 87 88-90 134-5 / 51 87 88-80 148-9 61 84 88-70 022-9 / 61 87 88-90 114-7 / 51 87 88-80 114-1 61 84 88-70 023-7 / 61 87 88-70 131-5 / ? 61 84 88-70 024-5 / 61 87 88-70 134-9 / ? 61 84 88-70 025-2 / 61 87 88-70 148-9 / 51 87 88-80 134-9 61 84 88-70 026-0 / 61 87 88-70 127-3 / 51 87 88-80 127-3 Nu mis ik nog de nummers op het plaatje van drie buffetrijtuigen van EETC. Is een van de forumleden in de gelegenheid om dit eens na te kijken? Anders wordt dit een van mijn acties bij het spotten van de wintersporttreinen komende winter. [1] Gegevens zoals vermeld in Op de rails (1993 nr 5) en het Stibans boekje Alle stalen rijtuigen op een rij |
30-05-2017 18:54:45 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Uit het OD van 19 mei 2017:Quote Neem aan dat het rijtuig inmiddels tot hoogovenvoer is gereduceerd, maar wellicht dat iemand kan bevestigen dat het rijtuig gesloopt is. |
30-05-2017 19:38:29 | ||
---|---|---|
thom
|
Het rijtuig is op een dieplader gegaan en rechtstreeks naar HKS gegaan. Ergens online kwam ik wat foto's tegen van het rijtuig wat de poort doorging bij HKS, dus dat is wel zeker. |
30-05-2017 21:11:23 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Oke, dank voor de bevestiging. |