14-11-2011 14:44:52 | ||
---|---|---|
ludotje2
|
Van wie zijn de ex-NMBS loks van ACTS op dit moment? Er staat er een in een grijze uitvoering in Amersfoort met de andere zusjes. Van wie zijn ze nu en wat zijn de toekostplannen? Groeten .... Ludo |
14-11-2011 14:47:28 | ||
---|---|---|
mren
|
Locon Benelux. Drie worden er oranje, vierde wordt onderdelenleverancier. Laatst bewerkt door mren op 14-11-2011 14:48 |
14-11-2011 15:58:38 | ||
---|---|---|
ludotje2
|
Hartelijk dank voor de info! |
14-11-2011 16:18:56 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Hou het voorlopig maar op twee.... Laatst bewerkt door tjabbe73 op 14-11-2011 16:19 |
14-11-2011 17:45:25 | ||
---|---|---|
mat64
|
ook al idee of deze beestjes ATB krijgen ? |
14-11-2011 19:42:24 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Twee locs rijdend krijgen lijkt me inderdaad al aan de optimistische kant, drie stuks lijkt me bijna uitgesloten. Maar we zullen zien |
14-11-2011 23:49:36 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
En anders zullen er vast nog wel onderdelen in België te verkrijgen zijn voor de locs. Er worden er momenteel weer een aantal gereviseerd voor Infrabel en TUC rail. Zie recent de 6255. |
15-11-2011 11:50:49 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Zou kunnen, ik weet niet hoe de neuzen nu staan. Destijds bij de koop door ACTS hebben de locs zelfs hun België-toelating verloren. De Belgen zijn niet zo heel happig op private partijen, dus ik weet niet in hoeverre ze Locon als een bedreiging zien. |
15-11-2011 12:34:57 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ze zijn niet zo happig op private partijen op eigen gebied misschien, maar als ze wat kunnen verhuren zullen ze het niet laten. Zie oa de hele reeks 62xx'ers die bij ACTS hebben gereden. |
15-11-2011 12:49:46 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Quote Hmm, volgens mij hebben ze nog steeds hun toelating voor België hoor. De machines zijn technisch niet veranderd, anders dan o.a. een derde frontsein. |
15-11-2011 15:27:25 | ||
---|---|---|
sander14
|
QuoteDie geruchten gaan vam wel, maar dat wachten we maar gewoon rustig af. |
15-11-2011 19:18:14 | ||
---|---|---|
timtrein
|
@Tjabbe, het had ook geen technische reden. De NMBS wilde -in elk geval toen- niet dat ex-NMBS locs in private handen in België kwamen. ACTS wou er alleen in Nederland mee rijden en daarom wou men ze wel verkopen, maar zover ik weet is toen de toelating tot België wel ingetrokken. Vandaar dat ik enigszins voorzichtig ben, aangezien de huidige eigenaar Locon Benelux heet en ik me afvraag hoeveel er in Belgie in een jaar of 12 veranderd is op dat gebied |
15-11-2011 21:42:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Inmiddels laat ook in België niet de vervoerder NMBS locomotieven al dan niet toe, maar Infrabel, neem ik aan. |