Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Verwijder discussie uit je favorieten

loks ex-NMBS ex-ACTS van wie?

Maandag 14 nov 2011 - 14:44:52
ludotje2
ludotje2
Van wie zijn de ex-NMBS loks van ACTS op dit moment? Er staat er een in een grijze uitvoering in Amersfoort met de andere zusjes. Van wie zijn ze nu en wat zijn de toekostplannen?

Groeten .... Ludo

Maandag 14 nov 2011 - 14:47:28
mren
mren
Locon Benelux.
Drie worden er oranje, vierde wordt onderdelenleverancier.

Laatst bewerkt door mren op Maandag 14 nov 2011 om 14:48:27

Maandag 14 nov 2011 - 15:58:38
ludotje2
ludotje2
Hartelijk dank voor de info!

Maandag 14 nov 2011 - 16:18:56
tjabbe73
tjabbe73
Quote
mren (ma 14 nov 2011 14:47:28 www.somda.nl): Locon Benelux.
Drie worden er oranje, vierde wordt onderdelenleverancier.
Hou het voorlopig maar op twee....

Laatst bewerkt door tjabbe73 op Maandag 14 nov 2011 om 16:19:13

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 14 nov 2011 - 17:45:25
mat64
mat64
ook al idee of deze beestjes ATB krijgen ?

Maandag 14 nov 2011 - 19:42:24
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Twee locs rijdend krijgen lijkt me inderdaad al aan de optimistische kant, drie stuks lijkt me bijna uitgesloten. Maar we zullen zien

Maandag 14 nov 2011 - 23:49:36
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
En anders zullen er vast nog wel onderdelen in België te verkrijgen zijn voor de locs. Er worden er momenteel weer een aantal gereviseerd voor Infrabel en TUC rail. Zie recent de 6255.

Dinsdag 15 nov 2011 - 11:50:49
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Zou kunnen, ik weet niet hoe de neuzen nu staan. Destijds bij de koop door ACTS hebben de locs zelfs hun België-toelating verloren. De Belgen zijn niet zo heel happig op private partijen, dus ik weet niet in hoeverre ze Locon als een bedreiging zien.

Dinsdag 15 nov 2011 - 12:34:57
sik214
sik214
Ze zijn niet zo happig op private partijen op eigen gebied misschien, maar als ze wat kunnen verhuren zullen ze het niet laten. Zie oa de hele reeks 62xx'ers die bij ACTS hebben gereden.

Dinsdag 15 nov 2011 - 12:49:46
tjabbe73
tjabbe73
Quote
timtrein (di 15 nov 2011 11:50:49 www.somda.nl): Zou kunnen, ik weet niet hoe de neuzen nu staan. Destijds bij de koop door ACTS hebben de locs zelfs hun België-toelating verloren. De Belgen zijn niet zo heel happig op private partijen, dus ik weet niet in hoeverre ze Locon als een bedreiging zien.
Hmm, volgens mij hebben ze nog steeds hun toelating voor België hoor.
De machines zijn technisch niet veranderd, anders dan o.a. een derde frontsein.

Dinsdag 15 nov 2011 - 15:27:25
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Quote
mat64 (ma 14 nov 2011 17:45:25 www.somda.nl): ook al idee of deze beestjes ATB krijgen ?
Die geruchten gaan vam wel, maar dat wachten we maar gewoon rustig af.

Dinsdag 15 nov 2011 - 19:18:14
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
@Tjabbe, het had ook geen technische reden. De NMBS wilde -in elk geval toen- niet dat ex-NMBS locs in private handen in België kwamen. ACTS wou er alleen in Nederland mee rijden en daarom wou men ze wel verkopen, maar zover ik weet is toen de toelating tot België wel ingetrokken. Vandaar dat ik enigszins voorzichtig ben, aangezien de huidige eigenaar Locon Benelux heet en ik me afvraag hoeveel er in Belgie in een jaar of 12 veranderd is op dat gebied

Dinsdag 15 nov 2011 - 21:42:37
broek53
broek53
Inmiddels laat ook in België niet de vervoerder NMBS locomotieven al dan niet toe, maar Infrabel, neem ik aan.