Rol Verkeersleiding bij halteringsplek trein te Ut
Forum: Algemeen - Algemeen
24-10-2011 21:49:31
Harold27
Harold27
Geen zeurvraag over een paar meter achter een bakbord stoppen, maar ik zou graag de mening van de deskundigen weten over het volgende.
De 2800 wordt te Ut aangekondigd op de gele staten, reisinfo en CTA's op 11a (richting Dv).
Toch gebeurt het (te) vaak dat de trein helemaal doorhaalt naar de kop van 11b.
Hierdoor komt een volksverhuizing op gang, die niet alleen lastig is qua ongelijke bezetting van de trein, maar ook, b.v. in de spits, gevaarlijk: veel gedrang op het smalle perron.
Ik denk dat de machinist er niets aan kan doen, ik dacht een geel knipper sein bij de wisselstraat in het midden te hebben gezien.
Heeft de Verkeersleiding geen mogelijkheden om deze trein, die makkelijk op 11a past, daar ook daadwerkelijk te laten stoppen? Of in elk geval niet aan de kop van 11b, zodat 11a leeg is. Het is nogal klantonvriendelijk, en het treinpersoneel krijgt meestal (onterecht) de opmerkingen.
 

24-10-2011 22:03:09
daniel_ddr
daniel_ddr
We hebben het hier vaker over gehad, maar het komt erop neer dat de trdl niks doet om ervoor te zorgen dat in het midden gestopt wordt. Daarvoor zou het personeel op het station de blauwe lamp naar de gewenste stopplaats moeten rijden.
Ben het wel volledig met je eens dat men gewoon het sein voor het kruiswissel op rood zou moeten zetten als men de 2800 op 11a aankondigt. Niet zo gek dat 'ie anders doorrijdt immers, maar soms doet 'ie het ook weer niet. De 2800 was, zover mij bekend, juist met IRM gaan rijden om op één perronfase behandeld te kunnen worden i.v.m. de beperkte beschikbaarheid van perronsporen te Ut.

Wat dat betreft trouwens ook opvallend dat de 2800 ri. Rtd juist uiterst consequent op dezelfde plek stopt...

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 24-10-2011 22:03


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl