Verdeling materieel over onderhoudsbedrijven
Forum: Algemeen - Algemeen
21-10-2011 10:55:40
jorgo
jorgo
Weet iemand of er met de lopende mutaties in het materieelpark nog wijzigingen te verwachten zijn in de verdeling over onderhoudsbedrijven?

Als dat niet gebeurt, lijkt me met name voor Nedtrain in Maastricht (en zijn werknemers) een zure toekomst in het verschiet. Hoewel afgelopen jaren het resterende mat '64 van Zwolle en Amsterdam naar Maastricht is vertrokken, is het aantal bakken mat '64 toch nog behoorlijk afgenomen en moet over dik een jaar verdwenen zijn. Daarnaast is het aantal 1600-en, 1700-en en 1800-en minder belangrijk geworden en is sinds enkele jaren ICK buiten dienst. Alleen een vlootje VIRM is nu in Mt in onderhoud gekomen als 'vervanging'. Komt er misschien SGM of meer VIRM (nu SLT de randstedelijke ob meer en meer bezighoudt)? Het zou raar zijn de toekomst van een onderhoudsbedrijf te laten afhangen van het toevallig bestelde materieel.
 

21-10-2011 19:26:00
timtrein
timtrein
Ik sluit ook niet uit dat Maastricht over een paar jaar gewoon de deuren sluit... of ze gaan afgeslankt verder met alleen 1700 (zolang als 't duurt) en VIRM  

23-10-2011 18:53:46
broek53
broek53
Het ICR is voorlopig ook nog niet weg.  

23-10-2011 19:09:50
Pim530
Pim530
En het Mat'64 zal over dik een jaar ook absoluut nog niet zijn verdwenen...  


23-10-2011 19:11:44
broek53
broek53
Nee. Het zijn allemaal geen dingen waar een volwassen OB op kan draaien, maar al met al teveel om over de andere te verdelen, denk ik (overigens absoluut geen deskundige op dit gebied).  

23-10-2011 20:54:49
OBASD
OBASD
Hmm, het is toch echt de bedoeling dat er ICRm terug gaat naar Maastricht als, ik zeg als de V250 gaat tuffen.

Mr. Zaanstraat