23-09-2011 14:43:59 | ||
---|---|---|
train85
|
Door ingelaste herstelwerkzaamheden aan de Moerdijkbrug is er van zaterdagavond (22.30uur) tot en met zondagmiddag (prognose 16.00uur) geen treinverkeer mogelijk over de Moerdijkbrug tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. U kunt toeslagvrij reizen met Fyra tussen Breda en Rotterdam. Bussen worden ingezet tussen de overige stations. De Intercity�s Amsterdam - Brussel worden omgeleid via Den Bosch. Voor de meest actuele reisinformatie checkt u kort voor uw vertrek de Reisplanner of Reisplanner Xtra op uw mobiel. Bron: NS.nl Laatst bewerkt door moderator op 18-10-2016 09:33 |
23-09-2011 20:44:22 | ||
---|---|---|
b2py
|
Wat moet ik me hier van voorstellen voor ingelaste werkzaamheden? Serieuze brugbeschadiging? |
23-09-2011 20:54:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een zogeheten lijmlas die vervangen moet worden. |
23-09-2011 21:07:18 | ||
---|---|---|
mren
|
Er zijn drie Moerdijkbruggen, we moeten dan maar aannemen dat het om de noordelijkste gaat? |
23-09-2011 21:21:48 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
De meest oostelijke. Laatst bewerkt door spiketrain op 23-09-2011 21:40, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
23-09-2011 21:23:02 | ||
---|---|---|
mren
|
uiteraard bedoelde ik die |
18-10-2016 08:57:28 | ||
---|---|---|
maarten83
|
In 2017 worden de spoorstaven vervangen en gaat de brug weer dicht http://www.ad.nl/dordrecht/moerdijkbrug-20-dagen-dicht-in-2017-voor-oplapbeurt~a3e3db22/ |
18-10-2016 09:03:37 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Dat is toch altijd zo? Of is dat inmiddels alweer veranderd? Shqiperise-lopers? |
18-10-2016 09:16:34 | ||
---|---|---|
hoi23
|
In 2011 gold nog wel de toeslag op het traject Rtd-Bd. Die is opgeheven na het wegvallen van de Benelux als ik mij niet vergis. Laatst bewerkt door moderator op 18-10-2016 09:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
18-10-2016 09:29:43 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Ik zie dat ik op een heel oud topic reageer. Met de zoekfunctie vond ik geen beter topic. |
18-10-2016 09:58:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zie ook: http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/moerdijkbrug-volgend-jaar-20-dagen-dicht-om-oplapbeurt-1.6541273 Laatst bewerkt door gvttreinen op 18-10-2016 09:59 |
18-10-2016 09:59:30 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Kan dit niet gecombineerd worden met werkzaamheden aan de Willemspoortunnel? |
18-10-2016 10:01:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
De Willemspoortunnnel gaat overigens niet geheel dicht, 'slechts' 2 van de 4 sporen gaan BD (in het weekeinde 3 van de 4)...handig voor goederen en Thalys alleen NSR mijdt de tunnel. |
18-10-2016 10:38:39 | ||
---|---|---|
ari
|
QuoteZodat je de Rotterdamse haven zowel vanuit het Zuiden als vanuit het Noorden nauwelijks meer kunt bereiken? |
18-10-2016 10:43:32 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteWaarom reageer je op zo'n oud bericht van 5 jaar geleden?? |
18-10-2016 11:50:20 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Lijkt me juist niet handig. Als er immers vier treinen per uur tussen Rtd en Bd over de HSL rijden kan juist de schade van een BD van de Moerdijkbrug beperkt worden. Koppel de 2200 Vs - Rsd door op de 3600 en verleg het pad met 2 min in beide richtingen, door kort te stoppen in Rsd. Wissel vervolgens de aankomende en vertrekkende 900 om van sporen te Bd en je hebt een cross-platformoverstap van 2 min. Reisverschil Vs - Rtd: -1. Laatst bewerkt door DingeZ op 18-10-2016 11:50 |
19-10-2016 00:54:04 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Gelukkig, nog maar tien jaar wachten op een definitieve oplossing, laat het aftellen maar vast beginnen... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
19-10-2016 07:23:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En dan hopen dat er niet teveel wind staat op die andere brug. |
19-10-2016 07:34:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met tien dagen tijd voor een spoor vraag ik mij af of er dan niet meteen wat gedaan kan worden aan de oplegging van het spoor die indirect al deze ellende veroorzaakt. |
19-10-2016 11:23:54 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Daarvoor gaat de brug volgend jaar nog een keer 3 weken buiten dienst. |
19-10-2016 12:17:27 | ||
---|---|---|
phantom
|
Snap zowiezo niet waarom men ineens aan die sporen is gaan kloten. Men zegt voor geluidshinder,maar er woont amper iemand in de omgeving daar,degen die er wonen die wonen er al zo lang dat ze dwars door alles heen slapen. Voor men de constructie wijzigde was t toch gewoon goed ? Laat t dan lekker zo ipv er aan te gaan klooien. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-10-2016 12:27:42 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Wanneer je op Prorail kijkt heeft het te maken met levensduur verlenging. Minder geluid zal een prettige bijkomstigheid zijn. |
19-10-2016 19:07:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nee, hoor, dat heb ik hier pas al eens uitgelegd: de Biesbosch is een nationaal park en daarin zijn stiltegebieden gedacht. Daarvoor was het verdragende geluid van de ruim een kilometer lange Moerdijkbrug die zeer frequent bereden wordt, een fikse stoorzender. Daarom is er in 2003 stil spoor op de brug gelegd, dat ook een jaar of 6 vrij probleemloos heeft gefunctioneerd. Tja, dat de drukke spoorweg Amsterdam - Naarden-Bussum al meer dan anderhalve eeuw door het natuurgebied Het Naardermeer loopt, zullen we dan maar even vergeten. Er hebben daar nog nooit zoveel vogels, zoogdieren en insecten gezeten als nu. Maar ja: mensen hebben langere tenen dan dieren en daarom mag bijvoorbeeld ook de IJzeren Rijn ook niet door de Meinweg. |
19-10-2016 19:26:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De klachten van de vogels, kikkers en visjes zullen in 2017 daarom ook drastisch afnemen. Hebben die geen last van de HSL-brug dan? |
19-10-2016 19:31:15 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
En daarbij heeft ProRail natuurlijk ook te maken met wetgeving (denk aan SWUNG en consorten), wat ook invloed kan hebben op vernieuwingstrajecten. Een gevolg van dat soort wetten is ook dat ProRail geluidsschermen aan het plaatsen is, ook daar waar bewoners ze helemaal niet willen. |