31-07-2011 23:43:20
lokfuhrer
lokfuhrer
Op de website van de NVBS wordt een reünie van alle 8 nog bestaande 1200'en in Nederland aangekondigd. Naast de reünie wordt een rondrit door midden Nederland met enkele machines en historische rijtuigen van het Spoorwegmuseum gehouden.
Naast het feit dat dit één van de jubileumactiviteiten van de 80 jarige NVBS is wordt er op deze datum dus ook stilgestaan bij het 60 jarig bestaan van deze onverwoestbare en fantastische machines!

Het belooft dus een kleurrijk palet te worden! Nadere informatie volgt vanaf september op de website van de NVBS.

Lokführer

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-08-2011 10:35
 

01-08-2011 07:37:22
103 220-0
103 220-0
En Lokführer wordt dan een dagje machinist?

Zonder op de details in te gaan kan nog worden gezegd dat het überhaupt de laatste keer zal zijn acht locs bij elkaar te zien; die gelegenheid zal zich in de toekomst niet meer voordoen. Daarnaast zal het waarschijnlijk nog wat kleurrijker worden dan de plaatjes op http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042 doen vermoeden.

Laatst bewerkt door 103 220-0 op 01-08-2011 08:10
 

01-08-2011 08:39:20
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
103 220-0 (ma 01 aug 2011 07:37:22 https://www.somda.nl/forum/10726/p348376/): En Lokführer wordt dan een dagje machinist?
What's in a name?

Lokführer

Laatst bewerkt door spiketrain op 01-08-2011 08:46, reden: Quoot gerepareerd
 

05-08-2011 10:02:33
lokfuhrer
lokfuhrer
Gistermiddag is er breed overleg geweest, waarbij onder andere de te rijden route onder de loupe is genomen. Vanwege werkzaamheden aan de infrastructuur en de daarmme gepaard gaande buitendienststellingen is de datum van 5 november afgevallen!!!!

Voorlopig zijn er drie andere data, die nu worden onderzocht op buitendienststellingen enz. Deze voorlopige data zijn 15 & 22 oktober en 12 november. Houd de NVBS website in de gaten voor de exacte uiteindelijke datum.

Lokführer
 


05-08-2011 10:03:51
103 220-0
103 220-0
Breed overleg? Was het ook nog een beetje gezellig?  

05-08-2011 10:21:30
train85
train85
Dan mag de topictitel ook veranderd worden nog zonder datum erbij.  

05-08-2011 10:27:41
elizabeth
elizabeth
Dat is een mooi vooruitzicht. Maar waarom is het de laatste keer dat we alle 8 de 1200 bij elkaar kunnen zien? Zijn sommige te slecht/ te veel geplukt om ooit nog terug te keren/ behouden te blijven?


jaapfan.
 

05-08-2011 10:37:51
103 220-0
103 220-0
Hierover kunnen geen mededelingen worden gedaan. Klinkt heel flauw, ik weet het, maar zolang bepaalde zaken nog niet geregeld zijn is het beter de mond te houden en dat is ook aan de belanghebbenden beloofd. Geen kwestie van dingen voor mezelf houden. Als er meer bekend is, zal het worden verteld.
Achter de schermen worden voor de reünie nog meer dingen onderzocht. Geen vragen daarover: men wil ook nog voor wat verrassingen zorgen.
 

05-08-2011 13:01:18
daniel10
daniel10
Leuk bedoeld allemaal maar wat ik niet begrijp waarom men zoiets in november wil organiseren het is kwa weer de meeste kans op slecht weer en als men heel erg pech heeft kan in die maanden de mist de hele dag blijven hangen.dan ziet men de 8 1200en niet goed samen.
waarom is men niet op het idee gekomen zoiets het voorjaar of zomer te organiseren?

Laatst bewerkt door daniel10 op 05-08-2011 13:03
 

05-08-2011 13:11:28
103 220-0
103 220-0
Simpel: omdat de zestigste verjaardag van de 1201 wordt gevierd. Als jij in oktober jarig bent, vier je het dan ook in mei?  

05-08-2011 13:26:06
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
103 220-0 (vr 05 aug 2011 10:03:51 https://www.somda.nl/forum/10726/p349098/): Breed overleg? Was het ook nog een beetje gezellig?


Het was zeer constructief en ook nog gezellig, vooral als je in de nababbel doorfilosofeert over een eventueel treffen tussen een 103 (de 220-0?) en de 1202 (DIT OVERIGENS OP EEN HEEL ANDERE DATUM!!!!!!!).

Lokführer
 

05-08-2011 13:35:53
gvttreinen
gvttreinen
Dat heeft zich al een keer voorgedaan, ergens lang gelee toen de laatste dag IC/buurlandtreinen Gvc - Köln, overigens met een andere 103.  

05-08-2011 13:41:24
103 220-0
103 220-0
Quote
lokführer (vr 05 aug 2011 13:26:06 https://www.somda.nl/forum/10726/p349126/):
Quote
103 220-0 (vr 05 aug 2011 10:03:51 https://www.somda.nl/forum/10726/p349098/): Breed overleg? Was het ook nog een beetje gezellig?


Het was zeer constructief en ook nog gezellig, vooral als je in de nababbel doorfilosofeert over een eventueel treffen tussen een 103 (de 220-0?) en de 1202 (DIT OVERIGENS OP EEN HEEL ANDERE DATUM!!!!!!!).

Lokführer
Op zo'n nababbel ontstaan zoveel ideeën, dat we in 2012 elke dag zeker twee feestjes zouden kunnen organiseren!

(wees gerust, dat doen we niet hoor!)
 

05-08-2011 14:20:20
daniel10
daniel10
Oke bedankt voor de duidelijkheid nu begrijp ik het wat de motivatie is  

05-08-2011 21:38:52
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
gvttreinen (vr 05 aug 2011 13:35:53 https://www.somda.nl/forum/10726/p349127/): Dat heeft zich al een keer voorgedaan, ergens lang gelee toen de laatste dag IC/buurlandtreinen Gvc - Köln, overigens met een andere 103.


Hee, daar was ik toevallig ook bij. De toenmalige 1800 serie was trouwens het laatste jaar dat ze reed al ingekort tot Ehv (Treinserie 1800 dus Ehv - Köln v.v.). De laatste dag dat deze buurlandtreinen reden was trouwens 29-05-1999.

Het was het eerste openbare optreden van de 1202 in de Berlijnsblauwe kleur in dienst van het Spoorwegmuseum. Ontmoetingen in Venlo met 103 226-7 en 103 210-1.

Trouwens een grandioze happening met Line ups van Duitse en Nederlandse Altbau e-locs. We gaan ervoor om dit met de 1200 reünie te overtreffen!

Lokführer
 

05-08-2011 22:16:25
dh3201
dh3201
Een 1200 aan een 103 gekoppeld is ook al eens geweest. In 1999 toen de 1202 de 103 208-5 terug van Hengelo naar Bad Bentheim bracht.


Shqiperise-lopers?
 

06-08-2011 00:49:55
103 220-0
103 220-0
Quote
lokführer (vr 05 aug 2011 21:38:52 https://www.somda.nl/forum/10726/p349212/): Het was het eerste openbare optreden van de 1202 in de Berlijnsblauwe kleur in dienst van het Spoorwegmuseum. Ontmoetingen in Venlo met 103 226-7 en 103 210-1.

Trouwens een grandioze happening met Line ups van Duitse en Nederlandse Altbau e-locs. We gaan ervoor om dit met de 1200 reünie te overtreffen!

Lokführer
De 103 226 bestaat ook nog. Nodig jij haar uit?
 

06-08-2011 10:29:41
wilcot
wilcot
Quote
elizabeth (vr 05 aug 2011 10:27:41 https://www.somda.nl/forum/10726/p349101/): Dat is een mooi vooruitzicht. Maar waarom is het de laatste keer dat we alle 8 de 1200 bij elkaar kunnen zien? Zijn sommige te slecht/ te veel geplukt om ooit nog terug te keren/ behouden te blijven?


Als ik zeg 1253 weet men denk ik genoeg.
 

06-08-2011 17:03:46
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 1218 is een pluk loc ja.
Quote
De 1218 die als plukloc voor de 1201 fungeert heeft langere tijd in Leidschendam gebivakeerd, maar behoudens een typhoon en enkele weerstanden voor de 1201 en twee remkranen voor de 1315 is het tot op heden niet nodig geweest om andere onderdelen af te nemen.
Wat is er nog meer aan geplukt, dat hij niet meer zelfstandig zou kunnen rijden of binnenkort er niet meer zou zijn? Zoals jij het nu suggereert, zal de loc er na november niet meer zijn.
 

06-08-2011 21:29:49
j.stanner
j.stanner
De 1201 of 1211 schijnt naar iets van een museum in het buitenland (Duirsland?) te gaan. dat zal ermee te maken hebben.

JS
 

06-08-2011 21:32:46
HZwoferink
HZwoferink
Wat moet het buitenland met een 1200? Ze kunnen er niks mee....


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

06-08-2011 21:34:52
j.stanner
j.stanner
Het Spoorwegmuseum kan ook niks met al die stomers en die staan er ook.  

06-08-2011 21:37:03
vrijgezel
vrijgezel
Bij/in het "Bahnpark Augsburg" staan meerdere (voor Duitsers) buitenlandse lokomotieven als statisch "denkmal"!  

06-08-2011 22:02:08
luytjes
luytjes
Quote
j.stanner (za 06 aug 2011 21:29:49 https://www.somda.nl/forum/10726/p349395/): De 1201 of 1211 schijnt naar iets van een museum in het buitenland (Duirsland?) te gaan. dat zal ermee te maken hebben.
De 1201? Ik denk dat ze in Duitsland niet zo veel hebben aan een (uiteindelijk) rijvaardige loc die alleen onder 1500 Volt kan rijden. Dat zou bovendien zonde zijn, na zoveel investering en restauratiewerk van de KLOK.
De 1211 is motorloos en is een mooi decorstuk geweest tijdens Royal Class, maar ik kan me voorstellen dat zij nu alleen nog maar in de weg staat in het Spoorwegmuseum. Lijkt me dus een mooie kandidaat voor het Bahnpark

Laatst bewerkt door luytjes op 06-08-2011 22:04
 

06-08-2011 23:27:22
wilcot
wilcot
Quote
taigagaai (za 06 aug 2011 17:03:46 https://www.somda.nl/forum/10726/p349366/): De 1218 is een pluk loc ja.
Quote
De 1218 die als plukloc voor de 1201 fungeert heeft langere tijd in Leidschendam gebivakeerd, maar behoudens een typhoon en enkele weerstanden voor de 1201 en twee remkranen voor de 1315 is het tot op heden niet nodig geweest om andere onderdelen af te nemen.
Wat is er nog meer aan geplukt, dat hij niet meer zelfstandig zou kunnen rijden of binnenkort er niet meer zou zijn? Zoals jij het nu suggereert, zal de loc er na november niet meer zijn.


Zijn onderdak is er dan niet meer en de vereniging heeft alle mensen nodig voor de kroonjuwelen 1501 en 1201. zie ook http://www.klassieke-locs.nl/info-048.pdf. Ik zeg niet dat hij er niet meer is. Dat maak jij er nu van.

Laatst bewerkt door wilcot op 06-08-2011 23:27
 

07-08-2011 12:41:00
lokfuhrer
lokfuhrer
Quote
Quote
103 220-0 (za 06 aug 2011 00:49:55 https://www.somda.nl/forum/10726/p349279/): Lokführer
De 103 226 bestaat ook nog. Nodig jij haar uit?


Ik stel voor dat we dat na afloop van de 1200 reünie eens rustig gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn. Dat wordt dan ook trouwens een reünie. Wel s.v.p. completeren met 1100/1300 en indien mogelijk met 1501. Maar eerst dit feestje tot een goed einde brengen!

Lokführer
 

07-08-2011 18:51:03
sammy
sammy
Klopt 1211 staat motorloos in het spoorweg museum http://www.flickr.com/photos/leurske01/6016862717/in/photostream

Van buiten (lakwerk)in een redelijke staat maar echt niet rijwaardig, wellicht niet eens sleepvaardig.

Laatst bewerkt door sammy op 07-08-2011 18:52
 

07-08-2011 19:45:07
thieskes
thieskes
is hierheen gesleept vanuit blerick, dus dat zal wel niet zo'n probleem gaan worden


http://www.flickr.com/photos/thieske_1987
 

07-08-2011 20:09:22
HZwoferink
HZwoferink
Was dat niet met 40km/h?


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-08-2011 20:25:52
thom
thom
Quote
sammy (zo 07 aug 2011 18:51:03 https://www.somda.nl/forum/10726/p349495/): Klopt 1211 staat motorloos in het spoorweg museum http://www.flickr.com/photos/leurske01/6016862717/in/photostream

Van buiten (lakwerk)in een redelijke staat maar echt niet rijwaardig, wellicht niet eens sleepvaardig.

De 1211 heeft destijds twee motoren afgestaan aan de 1202 en die zijn niet meer teruggeplaatst. Dus er missen er 2 en de andere 4 zijn aanwezig maar niet in dienstvaardige staat meer. Verder is de machine wel sleepwaardig, immers zijn de motoren niet in Utm eronderuit gemeubeld
 

09-08-2011 08:59:22
vrijgezel
vrijgezel
Gezien op de site van de NVBS:

Aankondiging Aankondiging Spectaculair weerzien 1200’en (aangepaste datum)


Op een zaterdag 12 november wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar 1200 een reünie van alle acht nog bestaande elektrische locomotieven van de serie 1200 georganiseerd. Dit zal een unieke gelegenheid zijn al deze locomotieven samen te zien. Voor dit spektakel hebben de NVBS, het Spoorwegmuseum, NSR Chartertrains, de Werkgroep 1501/Stichting Klok en EETC de handen ineengeslagen. Naast deze reünie zal er door de SNE een rondrit door Midden-Nederland georganiseerd worden met enkele 1200’en en rijtuigen van het Spoorwegmuseum, waarvoor de aankondiging in september op de website en in Op de Rails zal verschijnen.
Noteer 12 november dus vast in uw agenda!
 

09-08-2011 09:08:33
treintim
treintim
Ok, voor de handigheid mag de datum dan ook wel weer toegevoegd worden aan de topictitel.  

09-08-2011 14:00:06
V200
V200
Quote
vrijgezel (di 09 aug 2011 08:59:22 https://www.somda.nl/forum/10726/p349727/):Op een zaterdag 12 november
Kan dus ook in 2016 zijn, want dan is er weer een zaterdag 12 november
 

09-08-2011 14:19:57
Bert13
Bert13
Natuurlijk, en op dezelfde manier hoef je 12 november niet in je agenda te noteren, hij staat er immers al. Wel flauw hoor.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

09-08-2011 14:54:52
Oscar.B
Oscar.B
Quote
vrijgezel: Naast deze reünie zal er door de SNE een rondrit door Midden-Nederland georganiseerd worden met enkele 1200’en en rijtuigen van het Spoorwegmuseum.

Hoeveel dienstvaardige rijtuigen heeft heet spoorwegmuseum eigenlijk? Op een filmpje van Nico Spilt zag 3 stuk: Plan E, plan W en een bolkop restau. Als dat alles is....

Laatst bewerkt door spiketrain op 09-08-2011 14:58, reden: Quoot gerepareerd.
 

09-08-2011 20:21:40
Pim530
Pim530
Ze hebben ook wat aan blokkendoos  

09-08-2011 20:28:20
rick
rick
En DDM-1, maar die zullen wel niet achter de 1202 hangen.  

09-08-2011 21:12:42
mren
mren
Ach, op het NVBS75-treinfeest heeft er ook een 1200 met ICRm gereden  

09-08-2011 21:27:58
thom
thom
Quote
Oscar.B (di 09 aug 2011 14:54:52 https://www.somda.nl/forum/10726/p349787/):
Quote
vrijgezel: Naast deze reünie zal er door de SNE een rondrit door Midden-Nederland georganiseerd worden met enkele 1200’en en rijtuigen van het Spoorwegmuseum.

Hoeveel dienstvaardige rijtuigen heeft heet spoorwegmuseum eigenlijk? Op een filmpje van Nico Spilt zag 3 stuk: Plan E, plan W en een bolkop restau. Als dat alles is....

Een bolkop in restauratie uitvoering ?
Jij bedoeld vast onze plan D RD, maar die is echt verre van dienstvaardig hoor

Naast plan E C6703, plan W B4118 hebben we nog onze plan D AB7709
en die zijn elke goed voor respectievelijk 72, 88 en 48 zitplaatsen met dus een totaal van 208 zitplaatsen en daar kom je echt wel een heel eind mee hoor

@ Pim520;
De blokkendoos zou achter de 1200 kunnen maar is samengesteld als treinstam en de kans dat dat gebeurt zal dus klein zijn.
@ Rick;
En onze DDM-1 rijtuigen zul je ook niet hoeven verwchten, die zijn nog in bruikleen op het moment.

Laatst bewerkt door thom op 09-08-2011 21:32
 

09-08-2011 22:14:10
rick
rick
@Thom: Dat zeg ik toch? Voor de foto's zou het leuk zijn om de B6609 van de SHD ook in de trein op te nemen, voor zover ik weet is die rijvaardig en mist alleen het interieur.  

09-08-2011 23:21:05
maurits
maurits
Bij voldoende belangstelling zullen er wel extra rijtuigen te regelen zijn, bijvoorbeeld de Bm's van de SSN misstaan ook niet achter een 1200. En anders heeft EETC genoeg materieel wat qua leeftijd ook uit het Spoowegmuseum zou kunnen komen . Lijkt me wel grappig, een excursie in een AB30 of MU, kun je onderweg nog bijslapen.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

09-08-2011 23:48:12
thom
thom
Dat lijkt me vooruit lopen op de feiten eigenlijk...  

09-08-2011 23:58:38
dh3201
dh3201
Quote
maurits (di 09 aug 2011 23:21:05 https://www.somda.nl/forum/10726/p349859/): Bij voldoende belangstelling zullen er wel extra rijtuigen te regelen zijn, bijvoorbeeld de Bm's van de SSN misstaan ook niet achter een 1200. En anders heeft EETC genoeg materieel wat qua leeftijd ook uit het Spoowegmuseum zou kunnen komen . Lijkt me wel grappig, een excursie in een AB30 of MU, kun je onderweg nog bijslapen.

Vind jij die excursies altijd zo slaapverwekkend, dan? %08%


Shqiperise-lopers?
 

10-08-2011 09:16:52
Oscar.B
Oscar.B
Quote
thom (di 09 aug 2011 21:27:58 https://www.somda.nl/forum/10726/p349833/): Een bolkop in restauratie uitvoering ?
Jij bedoeld vast onze plan D RD, maar die is echt verre van dienstvaardig hoor

Naast plan E C6703, plan W B4118 hebben we nog onze plan D AB7709
en die zijn elke goed voor respectievelijk 72, 88 en 48 zitplaatsen met dus een totaal van 208 zitplaatsen en daar kom je echt wel een heel eind mee hoor
@ Pim520;
De blokkendoos zou achter de 1200 kunnen maar is samengesteld als treinstam en de kans dat dat gebeurt zal dus klein zijn.
Een foutje van mijn kant Ik dacht dat het die plan D RD was, kwam deze niet van de SSN? (hadden die niet in hun begintijd een hele stam met oude NS-Rijtuigen? maaar moesten ze weer terug verkopen aan de NS?)

met 208 zitplaatsen zit je wel volgepakt in de coupe's. Als er de nodige bobo's
mee gaan (die natuurlijk wel de ruimte krijgen) gaat hard en 3 rijtuigen is voor een 1200 is ook niet echt een trein.

Laatst bewerkt door spiketrain op 10-08-2011 09:22, reden: Quoot toegevoegd, tekst was van Thom!
 

10-08-2011 12:09:42
thom
thom
Die plan D RD [Met nummer RD7659] is destijds tesamen met AB7709 van de SSN naar het NSM overgegaan.

Hoe verder met zitplaatsen zit, kunnen we misschien maar beter afwachten, je moet ze ook maar zien te vullen ten eerste...
 

10-08-2011 13:30:25
j.stanner
j.stanner
Misschien denken we iets te klein. Oko in het buitenland zijn nog genoeg rijtuigen. Kun je mooie D trein van weleer van maken!  

10-08-2011 13:50:38
gvttreinen
gvttreinen
Wat er ook achterhangt (of voor), tis altijd kermis
BHelangrijker vind ik hoe & waar het een en ander gaat plaatsvinden, loks verzamelen is een ding, ze uitstallen is een tweede!
Misschien Gdm? (revival of 1998).
 

10-08-2011 14:29:07
Oscar.B
Oscar.B
De geruchten (uit de NVBS zelf) waren Amersfoort  

10-08-2011 15:18:25
qj7141
qj7141
Quote
gvttreinen (wo 10 aug 2011 13:50:38 https://www.somda.nl/forum/10726/p349915/): Wat er ook achterhangt (of voor), tis altijd kermis
BHelangrijker vind ik hoe & waar het een en ander gaat plaatsvinden, loks verzamelen is een ding, ze uitstallen is een tweede!
Misschien Gdm? (revival of 1998).

Succes met je verhuizing, gvttreinen!
 

10-08-2011 16:55:32
seinhuis
seinhuis
Uit betrouwbare bron vernomen dat de datum 12 November 2011 gaat worden.  

10-08-2011 17:00:05
Bert13
Bert13
Was al vermeld op de helft van de pagina (dacht tenminste dat dat ook een betrouwbare bron was) https://www.somda.nl/forum/10726/p349727/


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

10-08-2011 19:56:08
seinhuis
seinhuis
2 betrouwbare bronnen zijn betrouwbare dan 1%08%



Laatst bewerkt door seinhuis op 10-08-2011 19:56
 

10-08-2011 23:19:19
tonnie12
tonnie12
en in goes
Quote
Oscar.B (di 09 aug 2011 14:54:52 https://www.somda.nl/forum/10726/p349787/):
Quote
vrijgezel: Naast deze reünie zal er door de SNE een rondrit door Midden-Nederland georganiseerd worden met enkele 1200’en en rijtuigen van het Spoorwegmuseum.

Hoeveel dienstvaardige rijtuigen heeft heet spoorwegmuseum eigenlijk? Op een filmpje van Nico Spilt zag 3 stuk: Plan E, plan W en een bolkop restau. Als dat alles is....
bagagerytuig "stalen-D is er ook nog.in goes bevindt zich het v.m. N.S.ovalenrytuig.

Laatst bewerkt door tonnie12 op 10-08-2011 23:27
 

10-08-2011 23:56:21
mdj
mdj
Alleen kan/wil je in een Stalen D geen mensen vervoeren.


Bij twijfel: gebruik beton.
 


11-08-2011 00:04:00
tonnie12
tonnie12
Maar het geheel doeT wel wat, ze reden vroeger toch ook mee in reizigerstreinen. dit is historisch gezien gewenst.

Laatst bewerkt door tonnie12 op 11-08-2011 22:47
 

11-08-2011 01:07:05
thom
thom
Quote
mdj (wo 10 aug 2011 23:56:21 https://www.somda.nl/forum/10726/p350003/): Alleen kan/wil je in een Stalen D geen mensen vervoeren.

Kan wel leuk zijn voor het beeld, en handig voor de begeleiding van zo'n excursie natuurlijk
 

11-08-2011 09:43:36
Oscar.B
Oscar.B
De FStM krijgt toch 2 plan W's, zijn die al goed gekeurd en blauw? Met 1 of 2 plan E krijg je een leuk treintje (3W,2E)achter een 1200.  

11-08-2011 10:38:50
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dan is het toch jammer dat er geen eerste klas rijtuig Plan E bewaard is gebleven. Samen met een Plan E RD zou dat een leuk, blauw treintje zijn  

11-08-2011 12:11:57
thom
thom
Quote
Oscar.B (do 11 aug 2011 09:43:36 https://www.somda.nl/forum/10726/p350021/): De FStM krijgt toch 2 plan W's, zijn die al goed gekeurd en blauw? Met 1 of 2 plan E krijg je een leuk treintje (3W,2E)achter een 1200.

Volgens mij is er nog steeds niks aan die bakken gedaan, en zijn ze in ongewenste kleurstelling gezet...

Maar ik heb het idee dat we met deze opzich wel leuke gedachte gangen een beetje het eigenlijke onderwerp oversneeuwen

Laatst bewerkt door thom op 11-08-2011 12:12
 

11-08-2011 12:25:56
zaza
zaza
Quote
103 220-0 (ma 01 aug 2011 07:37:22 https://www.somda.nl/forum/10726/p348376/): Zonder op de details in te gaan kan nog worden gezegd dat het überhaupt de laatste keer zal zijn acht locs bij elkaar te zien; die gelegenheid zal zich in de toekomst niet meer voordoen.


Wow, ik ben er zeker bij; gelet op de op diverse fronten steeds hoger wordende obstakels voor het rijden met treintjes voor hobbyisten en de versplintering van instanties die (oude) treinen bewaren zou het uberhaupt wel eens de laatste keer ooit kunnen zijn dat iets dergelijks groots georganiseerd kan worden.
 

11-08-2011 12:36:10
Gast
Gast
Ik ook. En gezien de vele reacties en vermeldingen kón het wel eens lekker druk worden, ook op spotlocaties waarlangs de treinen naar ... komen.  

11-08-2011 16:08:59
tjoekdjg
tjoekdjg
Quote
thom (do 11 aug 2011 12:11:57 https://www.somda.nl/forum/10726/p350037/):
Quote
Oscar.B (do 11 aug 2011 09:43:36 https://www.somda.nl/forum/10726/p350021/): De FStM krijgt toch 2 plan W's, zijn die al goed gekeurd en blauw? Met 1 of 2 plan E krijg je een leuk treintje (3W,2E)achter een 1200.

Volgens mij is er nog steeds niks aan die bakken gedaan, en zijn ze in ongewenste kleurstelling gezet...

Er is inderdaad nog niks met de Plan W's gedaan, ze staan nu nog in Roosendaal in het Geel-Blauw te wachten op transport.
 

11-08-2011 19:54:39
wilcot
wilcot
in de nieuwste OdR wordt gemeld dat de 1211 naar Augsburg gaat. Verder op is helaas de verkeerde datum bij de advertentie te vinden.  

12-08-2011 05:00:54
treintim
treintim
Augsburg is wel ontzettend diep Duitsland in voor een Nederlands locje... Ben benieuwd of die per dieplader of per spoor erheen zal gaan. We weten nu in elk geval wel waarom in de toekomst een reünie van alle 1200'en niet meer mogelijk is... Hoewel, de 1211 komt vast ooit weer terug.

Laatst bewerkt door treintim op 12-08-2011 05:01
 

12-08-2011 07:48:46
sik214
sik214
De ACTS 1252 en 1255 zijn destijds ook per spoor door Duitsland naar Tsjechië gegeaan, zou dus moeten kunnen.

En al is het diep Duitsland in, gelukkig is het geen sloop!
 

12-08-2011 21:00:49
thom
thom
Waarom zou zoiets niet kunnen, volgens mij is de spoorbreedte gewoon gelijk daar hoor... %03%

Laatst bewerkt door thom op 12-08-2011 21:01
 

12-08-2011 21:09:21
j.stanner
j.stanner
Misschien omdat een 1200 aan de NL-se vrij profiel normen voldoet en niet aan die van het buitenland. Belgisch M6 kan ook niet in NL komen (om maar te noemen)  

12-08-2011 21:11:26
thom
thom
Lees 1 reactie boven mij, en je weet genoeg...  

12-08-2011 21:16:29
j.stanner
j.stanner
Je had het niet in het bijzonder over dit transport maar over zoiets ... Augsburg ligt aan heel andere lijn als die naar CZ ... Kunnen gerust lokale beperkingen zijn. Maar die kans lijkt klein.  

12-08-2011 21:55:53
vrijgezel
vrijgezel
In "DB-land" gelden dezelfde profiel-eisen als bij ons in NL. Zo zijn de treinstellen ICE 1 en ICE 2 net zo breed als het IRM.
Een 1200 is zelfs iets korter en iets lichter dan een BR 151. En beide zijn zesassers.
Een 1200 heeft een lengte over de buffers van 18085 mm; een 151 19490 mm.
Een 1200 is 108 ton zwaar; een 151 heeft een dienstmassa van 118 ton.

Laatst bewerkt door vrijgezel op 12-08-2011 21:56
 

13-08-2011 10:45:48
jchuisman
jchuisman
Mag ik weten waar SNE de afkorting van is ?? zit me suf te denken, zal vast ene stichting o.i.d zijn, maar kan't nergens zo gauw ontdekken....
Groeten Kees Huisman.
 

13-08-2011 10:57:13
Gast
Gast
SNE is de afkorting voor Stichting NVBS Excursies. Met dank aan vrijgezel voor dit antwoord  

13-08-2011 12:53:17
maigoda
maigoda
Quote
vrijgezel (vr 12 aug 2011 21:55:53 https://www.somda.nl/forum/10726/p350234/): In "DB-land" gelden dezelfde profiel-eisen als bij ons in NL. Zo zijn de treinstellen ICE 1 en ICE 2 net zo breed als het IRM.

Daar staat dan weer tegenover dat VIRM alleen door Duitsland vervoerd mag worden zonder treeplanken. Maar dat is dan weer in het voordeel van de 1200: geen treeplanken.
Groetjes,
Emiel
 

13-08-2011 13:31:51
Apda
Apda
In Duitsland dezelfde profieleisen als in Nederland? Van de 6400-en moesten het afdakje boven het cabineraam, de windruitjes naast het cabineraam en de armsteun onder het cabineraam worden verwijderd om toelating tot Duitsland te krijgen. Maar goed, een (zonodig) eenmalige buitenprofiel-rit van een 1200 zal wel gemakkelijker te regelen zijn dan een permanente toelating van 6400-en.  

13-08-2011 21:52:07
thom
thom
Zijn die regengoten hier ook niet gewoon buiten profiel, maar zijn de lokken hier ermee toegelaten?  

18-08-2011 11:48:38
Sender
Sender
Als ik het programma bekijk, zou het best wel eens een dure rit kunnen worden. Jammer, want ik was graag van de partij geweest.  

18-08-2011 11:50:13
thom
thom
Programma?

Er is nog niks meer gemeld dan een rondrit door midden NL ?
 

18-08-2011 11:57:08
AgentX
AgentX
Ja ik ben ook wel benieuwd waar je het programma vandaan hebt gehaald...  

18-08-2011 12:00:31
Sender
Sender
Ik heb ook geen officieel programma gezien, maar én een rondrit én acht locomotieven bij elkaar klinkt aardig uitgebreid en dus behoorlijk kostbaar.  

18-08-2011 12:25:02
103 220-0
103 220-0
Reken er maar op dat een gewoon treinkaartje voor het af te leggen traject duurder is dan een reis met de excursietrein en dan krijg je de locparade er gratis bij.  

18-08-2011 13:01:33
treintim
treintim
Waarschijnlijk ook omdat de NVBS natuurlijk een potje geld zelf heeft om één en ander te financieren naast de kaartverkoop zelf natuurlijk nog..  

18-08-2011 13:24:15
103 220-0
103 220-0
Over hoe e.e.a. wordt gefinancierd ga ik hier geen uitspraak doen, wel dat een aantal organisaties de 1200 haar verdiende verjaardagsfeestje gunt en daarom op een heel bijzondere manier meewerkt. We zullen dat later nog wel in OdR uit de doeken doen.

Laatst bewerkt door 103 220-0 op 18-08-2011 13:24
 

19-08-2011 08:21:21
Sender
Sender
Goed nieuws!  

19-08-2011 16:52:43
phantom
phantom
Als ik de tijd vrij kan maken dan wil ik een poging doen om de 1200 collectie op foto te zetten,hopelijk zorgt men dan voor een georganiseerd fotolijntje anders dan wordt het digitale gum te klein  

19-08-2011 17:05:56
elizabeth
elizabeth
Maar word dit een feestje voor alleen NVBS leden en mogen de andere hobbyisten van afstand toe kijken? Of word het voor de rit vol is vol en wie het eerst komt wie het eerst maalt?


jaapfan.
 

19-08-2011 17:18:58
sander14
sander14
Bij de NVBS is het vol is vol, niet-leden betalen alleen wat meer.

Laatst bewerkt door sander14 op 19-08-2011 17:19
 

19-08-2011 17:44:09
mren
mren
Waarschijnlijk is het bij de rit zoals bij de meeste andere NVBS-excursies: vol = vol, deelname op volgorde van aanmelding en voorrang van leden op niet-leden.
Het leuk lokjes kijken is natuurlijk voor iedereen!
 

19-08-2011 21:09:59
edje
edje
Van mij mag het wel eens een keertje een feestje voor NVBS leden worden.
Misschien worden de "ikwilnergenslidvanzijnmaarweloveralvanwillenproviteren mensen" dan ook eens lid.

Laatst bewerkt door edje op 19-08-2011 21:24
 

19-08-2011 21:21:02
nohab
nohab
Volledig mee eens.  

19-08-2011 21:57:28
jchuisman
jchuisman
Maar hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Donateurs van Sichting KLOK of leden van Werkgroep 1501 e.d., Ik mag toch hopen dat...; afijn, de laatste Donateursrit van Stichting KLOK / leden Werkgroep 1501, kan me niet meer heugen wanneer dat voor het laatst was.(overigens geen uithaal naar deze stichting waar ik jarenlang donateur van ben en hoop te blijven). maar toch heeft iedereen ook zijn of haar gedachte daarover, laten wij als hobbyisten ook elkaar in onze waarde laten.
Met Hartelijke Groeten Kees Huisman.
 

19-08-2011 22:37:10
edje
edje
Donateuren zijn ook welkom, mensen die het financieel steunen, moeten ook hen voordeel ervan krijgen.

Laatst bewerkt door edje op 19-08-2011 22:38
 

19-08-2011 23:52:56
103 220-0
103 220-0
Quote
jchuisman (vr 19 aug 2011 21:57:28 https://www.somda.nl/forum/10726/p351318/): Maar hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Donateurs van Sichting KLOK of leden van Werkgroep 1501 e.d., Ik mag toch hopen dat...; afijn, de laatste Donateursrit van Stichting KLOK / leden Werkgroep 1501, kan me niet meer heugen wanneer dat voor het laatst was.(overigens geen uithaal naar deze stichting waar ik jarenlang donateur van ben en hoop te blijven). maar toch heeft iedereen ook zijn of haar gedachte daarover, laten wij als hobbyisten ook elkaar in onze waarde laten.
Met Hartelijke Groeten Kees Huisman.
Gezien het feit dat de Werkgroep meewerkt door het ter beschikking stellen van de 1201 en 1255 zullen voor Werkgroep-donateurs dezelfde condities gelden als voor NVBS-leden.
 

20-08-2011 00:09:44
Jannn2009
Jannn2009
Quote
edje (vr 19 aug 2011 21:09:59 https://www.somda.nl/forum/10726/p351304/): Van mij mag het wel eens een keertje een feestje voor NVBS leden worden.
Misschien worden de "ikwilnergenslidvanzijnmaarweloveralvanwillenproviteren mensen" dan ook eens lid.


Zééér kort door de bocht natuurlijk.. Ten eerste de woorden 'nergens' en 'overal' missen onderbouwing en misschien zijn mensen wel in iets heeeel specifiek geinteresseerd, en dan moeten ze al jarenlang lid zijn of in het vervolg lid worden? en dan nog.. ze betalen toch ook wat meer?

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 20-08-2011 00:10
 

20-08-2011 02:40:20
wilcot
wilcot
Quote
103 220-0 (vr 19 aug 2011 23:52:56 https://www.somda.nl/forum/10726/p351341/):
Quote
jchuisman (vr 19 aug 2011 21:57:28 https://www.somda.nl/forum/10726/p351318/): Maar hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Donateurs van Sichting KLOK of leden van Werkgroep 1501 e.d., Ik mag toch hopen dat...; afijn, de laatste Donateursrit van Stichting KLOK / leden Werkgroep 1501, kan me niet meer heugen wanneer dat voor het laatst was.(overigens geen uithaal naar deze stichting waar ik jarenlang donateur van ben en hoop te blijven). maar toch heeft iedereen ook zijn of haar gedachte daarover, laten wij als hobbyisten ook elkaar in onze waarde laten.
Met Hartelijke Groeten Kees Huisman.
Gezien het feit dat de Werkgroep meewerkt door het ter beschikking stellen van de 1201 en 1255 zullen voor Werkgroep-donateurs dezelfde condities gelden als voor NVBS-leden.


En de 1253.
 

20-08-2011 08:04:02
Jack5812
Jack5812
Quote
Jannn2009 (za 20 aug 2011 00:09:44 https://www.somda.nl/forum/10726/p351344/):
Quote
edje (vr 19 aug 2011 21:09:59 https://www.somda.nl/forum/10726/p351304/): Van mij mag het wel eens een keertje een feestje voor NVBS leden worden.
Misschien worden de "ikwilnergenslidvanzijnmaarweloveralvanwillenproviteren mensen" dan ook eens lid.


Zééér kort door de bocht natuurlijk.. Ten eerste de woorden 'nergens' en 'overal' missen onderbouwing en misschien zijn mensen wel in iets heeeel specifiek geinteresseerd, en dan moeten ze al jarenlang lid zijn of in het vervolg lid worden? en dan nog.. ze betalen toch ook wat meer?
Het zal, vind ik, wel terecht zijn als leden van de NVBS en Werkgroep 1501/Stichting Klok voorrang zouden krijgen bij inschrijving vanwege hun lidmaatschap.
 

20-08-2011 10:54:43
Jannn2009
Jannn2009
Dat is het probleem ook niet.. het gaat om hoe mensen door edje getypeerd worden. Alsof niet-leden altijd luie profiteurs zijn en geen kans mogen krijgen.

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 20-08-2011 11:22
 

20-08-2011 11:48:30
john2
john2
Men kan ook niet leden iets meer laten betalen dan leden.  

20-08-2011 11:52:11
Jannn2009
Jannn2009
Dat gebeurt ook vaak en dat vind ik ook vrij logisch!;)  

20-08-2011 12:17:47
MDDM
MDDM
Het is vaak wel zo dat de niet leden/donateurs en de trein volgen de grootste "problemen" veroorzaken tijdens foto stops. En vaak achteraf het hardst lopen te gillen dat er geen goede foto's te maken waren.Op diverse fora is dat na zo'n dag wel terug te lezen, en krijgt de organisatie er weer flink van langs. Maar goed. Hopen maar dat het dit keer niet het geval is, en dat het weer een schitterende dag gaat worden.


Gr Joop mcn Lls
 

20-08-2011 12:21:01
Jannn2009
Jannn2009
Dat is inderdaad erg vervelend en niet de bedoeling!;) Ik ga dan denk van alleen maar optimistische mensen uit!;) Maar inderdaad, hopelijk wordt het een super dag voor diegene die gaan!