Werkzaamheden station Hilversum
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
14-07-2011 16:04:39
fugazi
fugazi
Aangezien ik langs het spoor woon heb ik afgelopen week van ProRail een brief op de deurmat gekregen over werkzaamheden rondom het spoor in Hilversum. Tussen 12 juli en 20 november wordt o.a. de perronwanden van het middenperron vervangen, de riolering aangepast en de rijdraad verzwaart. Daarnaast wordt het spoor met 8 cm opgehoogt. Tussen 12 en 29 juli zijn de voorbereidende werkzaamheden, tussen 5 en 26 augustus zijn de grootschalige werkzaamheden en tussen 7 en 20 november zijn de afrondende werkzaamheden. Dit alles gebeurd zowel 's nachts als overdag met de gevolgen van dien zoals lichtoverlast en geluidshinder.

Op moment van schrijven staat de P+R voor de deur vol met perronwanden en tegels, en staat er een graafmachine op wieltjes op spoor 17 (één van de zelden gebruikte spoortjes bij de losweg).

Op veel dagen liggen alle sporen er grotendeels of gedeeltelijk uit. Op zaterdag 6 en zaterdag 13 augustus rijdt de 5700 tussen Leiden en Utrecht via Baarn. Zal wel compleet SLT worden dan.
 

14-07-2011 17:59:03
MDDM
MDDM
Waarom ga je er bij voorbaat al vanuit dat het SLT gaat worden? Toen de 4900 omgeleid werd via Brn reed deze ook gewoon met mDDM, of DDAR. %08%


Gr Joop mcn Lls
 

14-07-2011 18:03:24
fugazi
fugazi
Wanneer was dat dan? De laatste keer was in 2008 volgens mij, met enkel Mat '64 (wat normaal ook dagelijkse kost was in de 5500 toen).  

14-07-2011 18:17:00
MDDM
MDDM
Weet ik niet exact meer wanneer het was. Heb iig gewoon met een mDDM via Brn naar Ut gereden.


Gr Joop mcn Lls
 


14-07-2011 18:20:52
broek53
broek53
Een belangrijk ding staat er wat verborgen in: Hilversum moet tegelijk naar de standaardperoonhoogte van 76 cm gebracht worden. Dat betekent dat de ingelijmde spoorstaven uit het nieuwe tunneldek eruit moeten en op een nieuwe constructie 8 cm hoger weer vastgeknutseld (bij de aanleg van de tunnel was de vigerende standaardhoogte nog 84 cm namelijk). En dat betekent in combinatie met het gegeven dat een perronspoor (tegenwoordig) niet in een helling mag liggen, dat een groot deel van het emplacement Hilversum enkele cm's cm omhoog moet, inclusief het wisselcomplex.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-07-2011 01:02
 

14-07-2011 19:09:14
robbertc
robbertc
@ MDDM: Weet je dat heel zeker? DDAR is namelijk (nog) niet toegestaan tussen Brn en Ut i.v.m. perronoverkapping in Soestdijk (?)
Volgens mij is die overkapping inmiddels wel weg, maar de toestemming voor DDAR is er nog niet; voor VIRM al wel.
 

14-07-2011 19:16:09
mdj
mdj
Quote
Jurre (do 14 jul 2011 18:03:24 https://www.somda.nl/forum/10648/p345764/): Wanneer was dat dan? De laatste keer was in 2008 volgens mij
Begin december 2007
Quote
Jurre (do 14 jul 2011 18:03:24 https://www.somda.nl/forum/10648/p345764/): met enkel Mat '64

6 bak MAT of 6 bak SGMm: https://www.somda.nl/spots/t6949**/0/999/


Bij twijfel: gebruik beton.
 

14-07-2011 20:52:57
broek53
broek53
Quote
robbertc (do 14 jul 2011 19:09:14 https://www.somda.nl/forum/10648/p345783/): @ MDDM: Weet je dat heel zeker? DDAR is namelijk (nog) niet toegestaan tussen Brn en Ut i.v.m. perronoverkapping in Soestdijk (?)
Volgens mij is die overkapping inmiddels wel weg, maar de toestemming voor DDAR is er nog niet; voor VIRM al wel.
Het ging en gaat om de perronkap van het ongebruikte eerste perron in Soest. Daar past een VIRM tamelijk royaal langs en dan past een DDAR helemaal, maar de ambtelijke angsthazerij heeft dusdanige vormen aangenomen dat het kennelijk gewoon "verboden" blijft.
 

14-07-2011 20:54:44
robbertc
robbertc
Inderdaad. Lijkt er op dat 'de proef op de som' gewoon nog nooit is genomen..  

14-07-2011 20:58:32
broek53
broek53
Nee, die proef op de som is gewoon flauwekul, zodanig zelfs dat ik er van de aanwezige deskundigen destijds niet met een DDAR langs hoefde toen we er met een VIRM een paar maal langs gegaan waren. Maar ja: die deskundigen zijn nu met pensioen...  

14-07-2011 21:06:04
robbertc
robbertc
Tja, en nu maar panisch vermijden om die omgeleide 4900 via Brn met DDAR te rijden.. %03%  

15-07-2011 12:23:18
fugazi
fugazi
Welk materieel is eigenlijk allemaal niet toegelaten op die lijn? En wat betreft goederentreinen?  

16-07-2011 10:52:06
dlm4yjp
dlm4yjp
Volgens de netverklaring, bijlage 10, zijn er daar géén beperkingen voor zowel reizigersvervoer alsmede goederenvervoer.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

16-07-2011 12:53:19
broek53
broek53
Het is wat of topic, maar wel aardig te vertellen; de Stichtse Lijn is van meet af aan geschikt voor locomotieven - en dus ook voor elektrische locomotieven - vanwege de Koninklijke Trein die van alle kanten Baarn moest kunnen bereiken. Om die reden zit er ook niet zoiets als een vereenvoudigde beveiliging (TPRB) in Soest, maar een volledige centraal bediende beveiliging.  

16-07-2011 19:18:27
sjoerd
sjoerd
Quote
broek53 (za 16 jul 2011 12:53:19 https://www.somda.nl/forum/10648/p346045/): Om die reden zit er ook niet zoiets als een vereenvoudigde beveiliging (TPRB) in Soest, maar een volledige centraal bediende beveiliging.

Toen de toenmalige CTC-beveiliging, bediend door T Blauwkapel daar in 1962 werd aangelegd, had nog niemand van TPRB gehoord. Natuurlijk moest er te Soest kunnen worden omgelopen wegens de aanwezige spooraansluiting. Na 1972 bleek dat trouwens ook wel met TPRB of VCVL te kunnen. Te Soest kon en kan je behalve kruisen ook inhalen (bijvoorbeeld de diensttrein een goederentrein of de Koninklijke trein een diensttrein) dat kon later op de meeste TPRB en VCVL-stations aanvankelijk niet. Nu kan je op enkele TPRB- of VCVL-stations net zo veel als op een CVL-station. We gebruiken hier overigens allemaal oude afko's, maar die zeggen tenminste iets. Afko's desgewenst opzoeken op internet; kost teveel plaats.
 

28-07-2011 12:40:31
mdj
mdj
Quote
Jurre (do 14 jul 2011 16:04:39 https://www.somda.nl/forum/10648/p345736/):
Op veel dagen liggen alle sporen er grotendeels of gedeeltelijk uit. Op zaterdag 6 en zaterdag 13 augustus rijdt de 5700 tussen Leiden en Utrecht via Baarn. Zal wel compleet SLT worden dan.

nee, helaas, geen omgeleide 5700, wel een omgeleide 4900.

6 augustus beperkte dienstregeling:
694900 IC Ut-Brn-Hvs-Alm (Ut-Brn in het pad van de 5500)
695700 Stoptrein Ledn-Hvs (2 minuten eerder op Wp->Hvs, 4 minuten later Hvs->Wp)
695800 SPR Asd-Amfs
705700 stoptrein Hvsp-Ut
140, 700 en 1600 naar Ut, 1500 opgeheven
Spoor 4 richting Brn, spoor 5 richting Ndb (+kerende 5700)

7 augustus nog beperktere dienstregeling, geen treinen Ndb-Hvs, Hvs-Brn, Hvs-Hvsp
5500 rijdt na Brn verder als 695800 naar Amfs (pad 1500 op Amf-Amfs)
5700 rijdt Ndb-Ledn
5800 rijdt Ndb-Asd. Rijdt na Ndb verder als (69)4900 naar Alm.
694900 IC Ndb-Alm, samen met de 4900 een halfuurspatroon Ndb-Alm. Beiden rijden verder na Ndb als 5800 naar Asd.
695800 SPR Amfs-Brn, na Brn verder als 5500 naar Ut.
705700 stoptrein Hvsp-Ut
140, 700 en 1600 naar Ut, 1500 opgeheven


Bij twijfel: gebruik beton.
 

29-07-2011 22:30:26
train85
train85
Nog een leuke: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10277164/__Weer_blunders_op_station_Hilversum__.html?sn=binnenland  

29-07-2011 22:31:41
2296
2296
Wordt het materieel wat normaal in de 4900 rijdt nu ook gebruikt ? Of alleen maar het materieel uit de normaal gesproken 5500.  

30-07-2011 00:02:52
broek53
broek53
Quote
train85 (vr 29 jul 2011 22:30:26 https://www.somda.nl/forum/10648/p348004/): Nog een leuke: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10277164/__Weer_blunders_op_station_Hilversum__.html?sn=binnenland
Over Hilversum Noord zal ik niets zeggen omdat ik het niet weet, maar als het waarheidsgehalte net zo hoog is als het bericht over de perronhoogte in Hilversum, dan moet ook dat bericht een hoog gehalte aan verdraaiing, onjuistheid en stemmingmakerij bevatten.
 

30-07-2011 00:21:40
Joey666
Joey666
SLT voorbij Hilversum als intercity naar Almere.
We wachten het wel af
 

30-07-2011 08:37:19
treinfan
treinfan
Voor de 694900 staan zaterdag 6 augustus 4 setjes SLT en 1 setje SGM gepland.

Laatst bewerkt door treinfan op 30-07-2011 08:41
 

06-08-2011 14:51:32
maigoda
maigoda
Momenteel in de 694900:

694952: 2408+2643
694954: 2639
694956: 2642
694958: 2977+2984
694960: 2443+2437
694962: 2408+2643
694964: 2639
Enzovoorts zolang er geen materieel naar andere series overloopt.

Gegevens aldus de materieelsamenstelling via de railpocket.
Groetjes,
Emiel