9 Dagen hinder rondom Lage Zwaluwe
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
05-07-2011 09:10:51
HansBeeker
HansBeeker
Van 13 t/m 21 juli rijden er geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal/Breda. ProRail gaat rondom Lage Zwaluwe wissels vervangen.

Adviezen:
Traject: Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Breda
Advies: Maak gebruik van de Fyra die ieder half uur rijdt. Deze is toeslagvrij.

Traject: Den Haag - Eindhoven / Maastricht
Advies: Omreizen via Utrecht Centraal

Traject: Lage Zwaluwe - Breda
Advies: Maak gebruik van de NS-Stopbus

Traject: Lage Zwaluwe - Roosendaal
Advies: Maak gebruik van de NS-Stopbus of NS-Snelbus

Traject: Amsterdam/Schiphol/Rotterdam -Antwerpen / Brussel
Advies: Reis naar Breda. In Breda start de InterCity naar Antwerpen en Brussel.

Opgeheven treinen zijn:
- 9200 Asd-Rsd (start te Bd)
- 1900 Rtd-Bd (rijdt Bd-Vl en Gvc-Rtd)
- 2100 Ddr-Rsd
- 5100 Zlw-Rsd
- 2200 Zlw-Bd

Cargo's worden zoveel mogelijk omgeleid via de BR of Ut.
 

05-07-2011 09:43:30
gvttreinen
gvttreinen
Te Zlw worden wissels 291A/B, 301, 305A/B, 307A/B, 309A/B, 311A/B, 315A,B en Engelsman 303/305A vervangen door exemplaren op beton.

Ook gelijktijdig werkzaamheden te Rsd, hier worden ook wissels, sporen en een overpad vernieuwd.
 

05-07-2011 09:50:02
ZJ37
ZJ37
Het is te hopen dat de werkzaamheden Ht-Gdm (die t/m 12 juli duren) dan niet uitlopen...  

05-07-2011 09:50:58
dlm4yjp
dlm4yjp
Werkzaamheden worden uitgevoerd door Stukton, aldus een mede-mountainbiker die bij Strukton werkt.

Niet alleen de wissels worden gedaan:
-10km aan balast en spoor worden vervangen
-seinen worden verplaatst (vervangen)
-BVL word vernieuwd
-Spanningsstation krijgt een servicebeurt
-En ik geloof dat er nog wat klein infrawerk was en de perrons zouden ook iets aan gedaan worden maar ben even vergeten wat

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 05-07-2011 20:37, reden: struKton ipv structon ;)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 


05-07-2011 12:49:16
maurits
maurits
Internationale reizigers mogen toeslagvrij met de Fyra reizen en in Bd overstappen op de Benelux. Reizigers met fietsen mogen echter niet met de Fyra mee, ondanks de aanwezigheid van een ICR-BD in de Fyra-treinen met fietsenruimte...


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

05-07-2011 18:14:46
sik214
sik214
Quote
dlm4yjp (di 05 jul 2011 09:50:58 https://www.somda.nl/forum/10609/p343953/): Werkzaamheden worden uitgevoerd door Stukton, aldus een mede-mountainbiker die bij Structon werkt.


O, iemand van Structon weet wat Strukton gaat uitvoeren...
 

05-07-2011 18:55:05
sjoerd
sjoerd
Quote 1: Werkzaamheden worden uitgevoerd door Stukton, aldus een mede-mountainbiker die bij Structon werkt.
Quote 2:
O, iemand van Structon weet wat Strukton gaat uitvoeren...

Helaas, jongens: Stukton klaart de klus.%08%

Toch weer maar eens een pleit om op de spelling te letten...
 

05-07-2011 20:24:28
HansBeeker
HansBeeker
Quote
maurits (di 05 jul 2011 12:49:16 https://www.somda.nl/forum/10609/p343980/): Internationale reizigers mogen toeslagvrij met de Fyra reizen en in Bd overstappen op de Benelux. Reizigers met fietsen mogen echter niet met de Fyra mee, ondanks de aanwezigheid van een ICR-BD in de Fyra-treinen met fietsenruimte...

Niet toegestaan op HSL, en word geweerd in Fyra (ook al zouden ze toestemming kunnen krijgen) omdat de V250 geen fietsenruimte of dergelijke heeft.
 

05-07-2011 20:28:54
mren
mren
Dus *omdat* dat V250-ding geen fietsenruimte heeft, mogen fietsen niet op de complete HSL? Wat is dat voor kromme redenatie?  

05-07-2011 20:29:17
kaatje
kaatje
Heb ik mazzel zeg. Werk alleen woensdag nog en dan ben ik 2 weken vrij. Vorig jaar was er ook al zoiets net tijdens mijn vakantie. En die woensdag ga ik dan gewoon met de auto naar station Breda.  

05-07-2011 20:40:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Nouhjah, Hispeed en fietsen is nooit een gelukkige relatie geweest

Kijk bijvoorbeeld is eens naar de ICE:

ICE reizigers mogen geen gewone fietsen mee nemen ook niet als ze gedemonteerd en verpakt zijn tenzij ze geheel in een koffer van niet groter dan 85 cm zijn gestopt.
Op ICE trajecten in het Duitse binnenverkeer geldt:

Vouwfietsen of gewone fietsen worden uitsluitend als handbagage toegelaten in de ICE, mits gedemonteerd en verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.


Hoezo krom?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

05-07-2011 23:05:26
jorisjan
jorisjan
Hoi, is die toeslagvrij alleen tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda v.v. of alleen naar Breda? Ik moet 14 juli naar Schiphol om daar een vliegtuig te halen. Ik stap op in Rtd ik wil weten of dat alle kanten op geldt.

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-07-2011 23:16, reden: Correctie


Vanwege mijn beperking zijn mijn berichten soms lastig leesbaar. Het beheer controleert en corrigeert mijn forumberichten. en mag 3 berichten per dag versturen
 

05-07-2011 23:40:33
guuglurg
guuglurg
Quote
HansBeeker (di 05 jul 2011 09:10:51 https://www.somda.nl/forum/10609/p343945/): Traject: Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Breda
Advies: Maak gebruik van de Fyra die ieder half uur rijdt. Deze is toeslagvrij.


Lijkt me duidelijk: Fyra is toeslagvrij Amsterdam-Breda. Mooi meegenomen voor reizigers Asd/Shl-Rtd v.v.
 

06-07-2011 00:09:12
maurits
maurits
Quote
HansBeeker (di 05 jul 2011 20:24:28 https://www.somda.nl/forum/10609/p344124/):Niet toegestaan op HSL, en word geweerd in Fyra (ook al zouden ze toestemming kunnen krijgen) omdat de V250 geen fietsenruimte of dergelijke heeft.


In Frankrijk rijden TGV's met 300 km/h waarin je zonder problemen fietsen mee kunt nemen, waarom zou het dan in een ICR die achter een goederenloc met 160 over de HSL sukkelt opeens onveilig zijn. En de V250's rijden nog (lang) niet.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

06-07-2011 00:29:38
thom
thom
Omdat je dan mensen ineens wat af moet leren als die V250'ers wel gaan rijden?
En het de bedoeling was om veel korter met ICR te rijden...?
 

06-07-2011 00:32:05
broek53
broek53
Dat is geen reden om dat product-systeem-autistisch dan ook maar te doen als deze precies-dezelfde-treinen-als-de-Benelux als min of meer gewone vervangende trein-over-een-andere-route rijden.

Laatst bewerkt door broek53 op 06-07-2011 00:32
 

06-07-2011 01:00:30
thom
thom
Ik probeer de gedachte van HiSpeed te begrijpen, mijn idee is het ook niet  

06-07-2011 01:56:42
cuneo56
cuneo56
Het is niet (alleen) een gedachte van Hispeed, maar ook regel geving van de overheden op Hogesnelheids lijnen.
Of dat zinnige regels zijn is weer een ander verhaal.
En in Frankrijk geldt, net als voor b.v de ICE , een fiets alleen gedemonteerd en verpakt mee in voor reizigers toegangkelijke ruimtes.
Wel bestaat er tegenwoordig de mogelijkheid om in de zgn"Fourgon"in Binnenlandse Franse TGV's fietsen mee te nemen.

Zie: http://www.tgv.com/services/tgvplusvelo
 

06-07-2011 11:02:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Nouhjah, dat van de ICE is gewoon krom... Daar wel (verpakt dan) en hier niet (ook verpakt niet).
M.a.w. in Ah word je verpakte fiets de trein uit geslingerd...
En dat terwijl de ICE in nederland max. 140km/u rijdt, en bij de oosterburen het dubbele, hoe krom is dat?!

Maargoed, NS treiterd al de reiziger met fiets erg, HiSpeed doet daar nog graag een schepje bovenop schijnbaar...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

06-07-2011 11:10:09
MDDM
MDDM
Heeft allemaal nogal veel (niks dus) met dit topic te maken zeg %03% Werkzaamheden ipv fietsvervoer en de daarbij behorende (volgens zeggen) treiterijen


Gr Joop mcn Lls
 

06-07-2011 11:49:30
maurits
maurits
Dat er regelgeving vanuit de overheid zou zijn dat fietsen niet meegenomen mogen worden op de HSL-Zuid is mij niet bekend, volgens mij is het vooral een beperking die gedragen wordt door NS Hispeed zelf. Want mensen met fietsen zijn 'lastig'. Sterker nog, de EU verplicht vervoerders fietsen toe te staan, en NS Hispeed lapt die regels aan haar laars.

Bovendien lijkt me het risico van het omvallen van een fiets in een trein een stuk minder op de HSL met strakke spoorligging, dan bijvoorbeeld de oostelijke wisselstraat van Amsterdam Centraal.

Maar genoeg gezegd, het wordt redelijk off-topic hierzo.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

06-07-2011 14:33:15
dvdhoven
dvdhoven
Dat offtopic valt nog wel mee. Je kunt in het vervangende treinvervoer je fiets niet meenemen. Dat heeft toch duidelijk een link met de werkzaamheden.
Als er vervangende bussen hadden gereden, had de fiets ook niet meegekund. Dus maar even doen of Fyra een bus is.


Dick van den Hoven
 

06-07-2011 15:51:57
coenormel
coenormel
Vorige week donderdag werden er in Zlw wat wissels-op-beton afgeladen en daar waren mensen van Volker bij... Dus doet Strukton het echt wel?  

06-07-2011 15:53:30
mren
mren
Hoofdaannemer - onderaannemers?  

07-07-2011 13:19:35
ZJ37
ZJ37
Nu er geen treinen rijden tussen Rsd en Zlw, was het misschien logisch geweest om de 7021xx en 12100 Vs-Rsd v.v. aan de 3600 Rsd-Zl vast te knopen. Dat idee zal vast niet doorgegaan zijn i.v.m. de verschillende materieelsoorten die in al deze series zitten (al zou je zeggen: waar een wil is is een weg).  

07-07-2011 22:42:58
HansBeeker
HansBeeker
Koppeling is mede niet gedaan omdat er verwacht word dat er vertragingen met de serie 3600 zullen zijn tussen Bd en Rsd (ivm overstappende reizigers), de verschillende mat. soorten (maar dat maakt opzich niet uit, ICRm en ICMm zijn al vaak genoeg in Vs geweest). Om problemen te voorkomen kan je soms doorkoppelingen juist vermijden.

Verder vernam ik vandaag dat er gekeken word om nachtelijk cargovervoer over de MerwedeLingeLijn mogelijk te maken deze dagen. Dar de cargo's uit Venlo Vl-Ehv-Ht-Gdm-Gr-Ddr-Kfh rijden. Er zullen dan sowieso géén kruisingen onderweg zijn: Er mag maar één cargo tegelijk over het traject rijden (of achter elkaar). Tenzij er duidelijk is dat ze elkaar kunnen kruisen zonder teveel problemen.

Let wel, dit is nog helemaal niet zeker, en vandaag heb ik zelf onderzoek mogen doen met collega's.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 07-07-2011 22:43
 

07-07-2011 22:54:40
ZJ37
ZJ37
Als je vertragingen verwacht tussen Bd en Rsd (die makkelijk eruit te rijden zijn richting Tb en Ht) dan zou ik júist doorkoppelen. Zo voorkom je dat elk half uur horden reizigers (die toch al moeten omreizen) ook nog eens een half uur in Rsd moeten wachten.

Bij dergelijke overlast van extra reistijd zou die doorkoppeling ook nog eens een aardige bijkomstigheid zijn om het leed wat te verzachten.
 

07-07-2011 22:57:39
sjoerd
sjoerd
De kruissporen te Sliedrecht en Hardinxveld-Giessendam zijn voldoende lang voor kruisen. De andere zijn eigenlijk te kort: die te Gorinchem en Leerdam zijn krap en die te Beesd is zeker te kort. Overigens zijn er te Stadspolders nieuwe L en H seinen aangebracht, zodat de conclusie kan zijn dat er vaker goederen worden verwacht. (Er staan te Sliedrecht ook L en H seinen).
""Om problemen te voorkomen kan je soms doorkoppelingen juist vermijden"" >> snap ik niet. Je schept juist een probleem als je er door niet te koppelen voor zorgt dat de aansluiting niet wordt gehaald. Enkele minuten te laat voor de kering in Vlissingen is niet zo erg als op alle stations zeker weten dat je er een half uur later pas zult zijn!
 

07-07-2011 23:54:58
daniel_ddr
daniel_ddr
In het geval van Ddrs komen er gewoon reguliere goederentreinen hoor (keteltreintje naar Ddri)

Trouwens wat de passeersporen te Bsd: die zijn toch juist wel bruikbaar. Meen me althans te herinneren dat toen het een paar jaar terug misging en er twee te lange goederentreinen in Ldm vastliepen er juist eentje naar Bsd teruggesleept is om alsnog te kunnen kruisen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-07-2011 00:42:21
broek53
broek53
Quote
sjoerd (do 07 jul 2011 22:57:39 https://www.somda.nl/forum/10609/p344607/):
""Om problemen te voorkomen kan je soms doorkoppelingen juist vermijden"" >> snap ik niet. Je schept juist een probleem als je er door niet te koppelen voor zorgt dat de aansluiting niet wordt gehaald. Enkele minuten te laat voor de kering in Vlissingen is niet zo erg als op alle stations zeker weten dat je er een half uur later pas zult zijn!
Zie hier het verschil tussen wat tegenwoordig als problemen beschouwd wordt (Het Systeem loopt vertraging op - We halen De Punctualiteit niet) en wat vroeger een probleem was (de reiziger krijgt zomaar een halfuur vertraging). We zijn het eerste inmiddels al min of meer gewoon gaan vinden, kennelijk.
 

08-07-2011 11:03:16
HansBeeker
HansBeeker
De woorden worden mij uit de mond genomen. Dat gaat de punctualiteit niet ten goede, dus de doorkoppeling word opgeheven. Zo kan je het ook zien. En dat is zeker ook één van de factoren die meespeelt.  

08-07-2011 11:10:42
ZJ37
ZJ37
Als men zich zo druk maakt om de punctualiteit bij een eventuele doorkoppeling te Rsd terwijl het stationnement daar o.b.v. de huidige dienstregeling nog altijd 5 tot 7 minuten bedraagt, dan is het vertrouwen in een goede uitvoering wel heel diep gezonken.

Wat zou er gebeuren in Rsd als er een 3600 uit Zl aankomt met +5? Juist, dan laat men meestal de trein naar Vs enkele minuten wachten (dag punctualiteit) en bij een doorkoppeling is het uitstappen, instappen en weer door omdat het minder tijd kost.

Maar misschien ben ik de weg omtrent die punctualiteitswaanzin allang kwijtgeraakt.
 

08-07-2011 11:33:26
sjoerd
sjoerd
Quote
HansBeeker (vr 08 jul 2011 11:03:16 https://www.somda.nl/forum/10609/p344681/): De woorden worden mij uit de mond genomen. Dat gaat de punctualiteit niet ten goede, dus de doorkoppeling word opgeheven. Zo kan je het ook zien. En dat is zeker ook één van de factoren die meespeelt.

Dit is niet de strekking van wat Broek bedoelde. Hij zegt juist dat de punctualiteit helaas ver boven de belangen van de reiziger verheven lijkt.
 

15-07-2011 19:52:43
HansBeeker
HansBeeker
Even een toevoeging over genoemde werkzaamheden. Er is enorm geschoven met treintijden.

De volgende aanpassingen gelden op dit moment:
- Serie 5100: Vertrekt op de tijden van serie 5000 te Ddr ri Gvc en in omgekeerde richting weer afwijkend. Richting Zlw word er om x.00 vertrokken uit Ddr. Spits is er om x.30 ri Zlw nog een plekje.
In Zlw word er om x.53 vertrokken. Meer informatie in de Reisplanner.
- Serie 1900, 2100 en 2200 rijden op andere tijden. Voor exacte gegevens raadpleeg de Reisplanner.

Verder nog het volgende:
Sporen 3/4 te Zwd, Brd en Rlb zijn buiten gebruik. Dit betekent dat alle treinen via de sporen 1 en 2 behandeld worden. Spoor 1 is richting Rtd, spoor 2 richting Ddr.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 16-07-2011 08:57
 

15-07-2011 22:00:31
ns1700
ns1700
1900 richting Den Haag vertrekt vanaf Rotterdam van spoor 3. hierdoor beland hij op de sporen van de Hoekse Lijn. hij kan niet oversteken bij de Delfshavense Schiebrug omdat hij daar de 5100 kruist. en omdat hij bij Schiedam Centrum de 2100 kruist stopt hij extra op Schiedam komende dagen. andere kant weet ik niet wat afwijkt. weet alleen nu dat die vanaf Delft vertrekt om elk 06 en 36 richting Den Haag.


groeten uit Spoorzone
 

15-07-2011 23:15:55
sjoerd
sjoerd
Goed geregeld vandaag in Lage Zwaluwe: IC Schiphol - Amsterdam CS A/V spoor 1, 5100 A/V spoor 2 en 2200 A/V spoor 3. Veel en enthousiast personeel bij de autobussen welke zijn voorzien van kleurcode; het kan niet missen. Goede, talrijke, verstaanbare en tijdige omroep; kortom: zo kan het ook%02%. Een gevulde Surinaamse verzuchtte na alle trappen: oww, ze (?) moeten eens stoppen met werken (aan het spoor) %08%.
Woensdag en donderdag zijn alle zuidelijke wissels in de hoofdsporen opgebroken. Vandaag kwam de bedding gereed voor het leggen van de nieuwe wissels. Vanmorgen (vrijdag) kon de dagelijkse Oosterhoutse goederenpendel nog heen en weer over de oude Engelsman; rond het middaguur werd ook dit kruiswissel opgebroken. De Moerdijkse goederenpendels konden op de goederensporen worden behandeld; door de in mei nieuw beveiligde kopsporen aan de zuidzijde konden de locs omlopen zonder het werk te hinderen.
In de sporen 1, 2, 3, 4 zijn tevoren bovenleidingsisolatoren ingebouwd onmiddellijk ten zuiden van de perrons. Zo zie je wat er allemaal kan om alles zo veel mogelijk door te laten gaan%06%. Examen geslaagd; nu Zwolle ook zo doen.
 

16-07-2011 08:59:42
HansBeeker
HansBeeker
Wat precies de bedoeling is op dit moment, durf ik niet te zeggen. Maar echt alle tijden zijn aangepast. 2100, 2200, 1900 ook. Zover had ik nog niet gekeken

Vandaag hebben ze de sporen 3/4 in gebruik, en 1/2 buiten gebruik tussen Ddr en Rlb/Rtst. Mocht ook wel weer eens, volgens een Machinist was er aardig wat roest ontstaan op sporen 3/4...
 

18-07-2011 19:22:05
HansBeeker
HansBeeker
Uit het OD:
Quote
ZJ37 (ma 18 jul 2011 16:04:05 https://www.somda.nl/forum/10663/p346325/): In Ht doet ARI heel goed zijn werk: de 4400 uit Nm moet nog uit Hto vertrekken en dat is voldoende om de toch al vertraagde 3553 enkele minuten voor Htda stil te zetten. Af en toe blijft de VL een organisatie vol rare verrassingen...

Edit: ik heb nog niet gesproken of er wordt te Ht een containertrein richting Gdm 3 minuten na vertrektijd van 16054 (die dus allang weg had kunnen zijn) gestuurd. Je krijgt een beetje het idee dat men die hele horde omgeleide cargo's niet kan handelen.

Klopt. De containertreinen zijn regelmatig te krap ingelegd.. Waarom weet ik niet, maar van collega's heb ik al gehoord dat het genoeg kopzorgen heeft gebracht..

Verder over deze werkzaamheden: Zoals ik al eerder vermeldde, pakt Prorail veel in 1x aan:
- Werkzaamheden rondom Lage Zwaluwe
- Werkzaamheden rondom Roosendaal
- Werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe-Roosendaal
- Werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe-Breda

Om het compleet te maken, en optimaal gebruik maken van de sporen, zijn er tussen Rotterdam Stadion en Dordrecht steeds 2 sporen buiten dienst. Hier worden ook nog eens diverse werkzaamheden uitgevoerd:
Prorail kan zo veel minder buitendienststellingen plannen, en veel meer tegelijk doen. Dit is ook de oorzaak dat er vele reizigerstreinen qua tijden zijn aangepast; Nu past alles tussen Rtst en Ddr op 2 sporen, anders had je standaard vertragingen op dit stuk gehad.


Edit: Er word door diverse maatschappijen werkzaamheden uitgevoerd, namelijk bij Lage Zwaluwe door VolkerRail, maar Strukton is ook actief op Dordrecht-Rotterdam Stadion.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 18-07-2011 21:48
 

18-07-2011 21:03:03
daniel81
daniel81
@HansBeeker misschien handig om het bovenste stukje van je bericht te knippen en in de Opvallende Dingen te plaatsen  

18-07-2011 23:01:19
HansBeeker
HansBeeker
Zoals ik al eerder vermeldde, was ProRail bezig met onderzoek tot cargo via de MLL in de nachtelijke uren te sturen.

Echter, Prorail heeft besloten dit niet te doen, zoals ik in het OD van 18 juli al meldde.

Op de MLL kan je overdag géén cargo inplannen, tenzij Arriva slagen gaat opheffen en dan verbussen. Maar dan nog los je de problemen niet op, want dan gaan allerhande commissies en clubjes daar zeuren voor regeltje dit, afspraakje zo, veiligheid zus...
ProRail heeft daarom ook afgezien van nachtelijk transport via de MLL, of er moet echt nood zijn. En dan alleen met een Elok.
 

19-07-2011 08:01:54
WesselE
WesselE
Wat een gezeur. Tot 2007 waren cargo's via de MLL de normaalste zaak van de wereld...


'Okeh'
 

19-07-2011 08:20:35
daniel_ddr
daniel_ddr
En zelfs vandaag de dag nog. Met diesel én dwars door een van de dichtstbevolkte gebieden langs de hele spoorlijn. Dordrecht-Stadspolders wonen al 25.000 mensen en de rest van de stad komt daar nog bij, verder komt alleen Gorinchem daar nog in de buurt (maar slechts met aan een kant van het spoor bewoning en zodoende al relatief minder overlast)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-07-2011 10:24:10
ns1700
ns1700
zolang het overdag is en niet in de nacht dat die naar Staart rijd vind ik het best. wat een gedoe...


groeten uit Spoorzone
 

19-07-2011 10:24:10
reisthijs
reisthijs
Quote
WesselE (di 19 jul 2011 08:01:54 https://www.somda.nl/forum/10609/p346432/): Wat een gezeur. Tot 2007 waren cargo's via de MLL de normaalste zaak van de wereld...
Tot 2007 reden er ook veel minder reizigerstreinen dan nu...
 

19-07-2011 14:19:05
mren
mren
En 200 jaar geleden waren er niet eens treinen.  

19-07-2011 14:36:58
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: Gaan we op alle slakken zout strooien? Het is wel duidelijk dat CARGO's over de MLL op dit moment niet of moeilijk mogelijk zijn. Graag terug ontopic.  

20-07-2011 09:03:50
ZJ37
ZJ37
Wat ik me eigenlijk ook afvraag is dat waarom Odb-Rsd verbust is terwijl daar gewoon gereden kan worden. Een doortrek van bijvoorbeeld de 12100 naar Odb kost immers ook geen extra materieel.  

20-07-2011 09:30:18
HansBeeker
HansBeeker
Er worden / werden ook werkzaamheden tussen Rsd en Zlw uitgevoerd, ook op het emplacement van Rsd, maar ook op het baanvak tussen Rsd en Zlw  

23-07-2011 14:27:49
HansBeeker
HansBeeker
Beter te vroeg dan te laat: Er is afgelopen Donderdagavond rond 22:30 een cargo, bestaande uit 2x 6400 met (voor mij) onbekende lading aangekomen op de Kfh. Niet zo bijzonder, wel dat dit de eerste doorgaande trein was. Was gelijk een goede test: Er was een kleine storing gevonden tijdens de doorkomst van deze trein bij Zlw, wat ze toen direct verholpen hebben. Vrijdagochtend is het allemaal weer zoals plan opgestart.  

23-07-2011 14:43:17
David-Bd
David-Bd
Weet je zeker dat dit niet de afvoertrein uit Mdk was?
Gezien de tijd en tractie is het goed mogelijk dat je die bedoelt.

Roland's TDR:
62097 ma-vr Mdk 21.43 - Zlw 21.58
62005 ma-vr Zlw 22.20 - Kfhn 22.42


29 april 2018: laatste dag zonder 1100 uitval op Bd-Ehv v.v.
 

23-07-2011 14:45:45
HansBeeker
HansBeeker
Trek jij de systemen van Prorail in twijfel? Deze trein is uit de richting Bd gekomen.

Laatst bewerkt door HansBeeker op 23-07-2011 14:46
 

23-07-2011 14:55:46
David-Bd
David-Bd
Pardon, ik wist niet dat je het via de systemen van Prorail had gezien Dan zal het inderdaad iets anders zijn geweest.


29 april 2018: laatste dag zonder 1100 uitval op Bd-Ehv v.v.