Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Fiets/voetgangerstunnel Asd

Maandag 13 jun 2011 - 19:25:54
degroot
degroot
Op 13-03-2011 is men begonnen met de bouw van een nieuwe fiets/voetgangers tunnel aan de West kant van station Amsterdam Centraal (www.flickr.com). Naast deze werkzaamheden zijn er tegelijk ook andere (kleinere) werkzaamheden uitgevoerd.
Elk opvolgend weekend is er een andere bak buiten dienst geweest waarna er een betonnen plaat werd geplaatst (www.flickr.com).
Nu hoorde ik dat bij de volgende dienstregeling elk wijzigingsblad één bak buiten dienst is voor de bouw van een tunnel. Weet iemand of dit is voor de afbouw van deze tunnel of dat dit over een andere tunnel gaat? Komen er uberhaupt meerdere tunnels naast deze en de Noord-Zuid tunnel.
Andere vraag over de betonnen plaat. Gezien deze foto www.flickr.com lijkt het me de bovenkant. Klopt dit?
Een laatste foto past goed bij dit verhaal. De betonnen delen worden per vrachtauto naar Amsterdam Westhaven gereden www.flickr.com waar ze later op een trein wagon worden geladen (www.flickr.com).

Laatst bewerkt door spiketrain op Maandag 13 jun 2011 om 21:35:15, reden: Correctie topictitel

Maandag 13 jun 2011 - 20:10:10
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
In opdracht van ProRail heb ik ook in Amsterdam foto's moeten maken van deze werkzaamheden. De fotoseries die ik heb gemaakt vind je via de volgende links:

12 maart 2011: www.stefanverkerk.nl
27 maart 2011: www.stefanverkerk.nl
11 juni 2011: www.stefanverkerk.nl

Maandag 13 jun 2011 - 20:47:04
degroot
degroot
Quote
stefanuzz (ma 13 jun 2011 20:10:10 www.somda.nl): In opdracht van ProRail heb ik ook in Amsterdam foto's moeten maken van deze werkzaamheden.
Moeten maken, het was volgens mij geen straf toch
Complimenten voor de foto's en ze laten duidelijk zien dat deze werkzaamheden het plaatsen van het dak van tunnel inhield. Eén vraag beantwoord.

Maandag 13 jun 2011 - 21:11:37
broek53
broek53
In 2012 wordt een nog veel grotere operatie uitgevoerd. Dan gaan vier van de vijf spoorbakken ieder circa 3 maanden grotendeels buiten dienst voor de aanleg van twee nieuwe passages, namelijk tussen de westtunnel en de middentunnel en tussen de middentunnel en oosttunnel. In tegenstelling tot de fietspassage worden deze niet van boven naar beneden gebouwd, maar van beneden naar boven. Anders gezegd: er worden geen dekken ingeschoven en daaronder gegraven, maar een grote put gegraven en daarin de ruwbouw van de nieuwe passages.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 15 jun 2011 - 12:12:44
degroot
degroot
Dan gaat datgene wat ik hoorde over deze verbindingen en niet over de fiets/voet tunnel die nu gebouwd wordt. Bedankt voor het antwoord.

Laatst bewerkt door spiketrain op Woensdag 15 jun 2011 om 12:47:24, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.