24-05-2011 17:02:46 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Tussen Ut en Wd vinden zaterdag 28 mei (de hele dag) en zondag 29 mei (tot 17.30 uur) werkzaamheden plaats. Dit houdt in: - Er rijden omgeleide IC's Ut-Gvc, via Bkl (geen stop), deze stoppen extra in Wd. Het schema is Ut .02/.32, Wd .37/.07, Gd .49/.19, Gvc aankomst .07/.37 en de andere kant op Gvc .21/.51, Gd .41/.11, Wd .54/.24, Ut aankomst .23/.53. De nummering is serie 6920xx, waarbij op Wd-Gvc de volgnummers gelijk zijn aan de normale nummering. - Er rijden aansluitende IC's Gd-Rtd onder nummer 6928xx. Schema is Gd .22/.52, Rta .30/.00, Rtd aankomst .40/.10 en de andere kant op Rtd .17/.47, Rta .25/.55, Gd aankomst .36/.06. Volgnummers zijn gelijk aan normale nummering. - Treinserie 8800 rijdt onder zijn eigen nummer, maar alleen Wd-Ledn v.v. - Treinseries 500, 1700, 20500 en 21700 rijden niet op Ut-Gvc/Rtd. - Treinserie 9800 rijdt onder zijn eigen nummer Gvc-Vtn v.v. - Er rijden stopbussen tussen Ut, Utt en Vtn. - Treinserie 4000 rijdt normaal, maar onder nummer 6940xx. Martijn Laatst bewerkt door martw op 24-05-2011 19:22 |
24-05-2011 17:28:02 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
De IC's Ut-Gvc via Bkl, keren deze in Bkl op het keerspoor of aan het perron? Of mis ik een doorrijmogelijkheid? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-05-2011 18:38:16 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Doorrijmogelijkheid is er niet. Ze zullen moeten keren op het keerspoor, of een stukje LSP rijden als ze aan het perron keren. Ik ga er vanuit dat ze keren op het keerspoor, want er staat bij vermeld dat ze niet stoppen. |
24-05-2011 18:43:42 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Keren op het keerspoor. |
24-05-2011 19:21:11 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Overigens moeten reizigers die van Ut naar Bdg, Apn (en Ldl) en terug willen, wel aardig wat geluk hebben: de 8800 vertrekt gewoon om .06/.36 van Wd naar Ledn (wel van spoor 6) terwijl de 692000 om .04/.34 aankomt op spoor 2. De andere kant op is wel cross-platform in Wd, maar wel een één minuut overstap: aankomst 8800 om .23/.53, vertrek 692000 om .24/.54. Martijn |
24-05-2011 22:44:57 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Wegens de examens heb ik even geen tijd om de werkzaamheden toe te voegen onder het kopje "werkzaamheden". Vanaf volgende week zet ik ze er weer neer![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
24-05-2011 23:08:57 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Interessant, dan kan ik hier rekening mee houden. Iemand enig idee wat voor werkzaamheden er plaats gaan vinden? Choo choo..... |
25-05-2011 07:01:08 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteIk heb wel tijd ![]() Dick van den Hoven |
25-05-2011 14:33:44 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Quote Op ns.nl staat 'diverse werkzaamheden aan het spoor'. Zelf heb ik, toen ik er de afgelopen dagen langskwam, al diverse nieuwe, betonnen dwarsliggers zien liggen en zakken ballast op het tweesporige stukje tussen de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal en Utwaw. Hetzelfde ook vlak bij Utlr, waar het aantal sporen van 2 naar 4 gaat. Martijn |
31-05-2011 01:34:34 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Overigens zag ik afgelopen weken een keer de omgeleide IC in beide richtingen als extra trein op de online-AV van Bkl staan. Is er (soms) toch gestopt? Laatst bewerkt door bloober op 31-05-2011 01:34 Groetjes, Bloober |
31-05-2011 07:56:21 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Mooi trouwens dat de 9800 nog van en naar Vtn reed. Zo heeft het enige vertrekseinlicht van dat station toch nog eens dienst gedaan! Waarom reed de 9800 overigens niet door naar Utt? Zo qua drgl kunnen, toch? De werkzaamheden waren zover ik kon zien alleen tussen Utlr en Utwaw. |
31-05-2011 09:23:39 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
QuoteKlopt, betrof vernieuwen ballast van de sporen WA en WN tussen Ut en Utlr. Laatst bewerkt door gvttreinen op 31-05-2011 09:24 |
31-05-2011 10:08:31 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
QuoteKlopt, op de online-AV (ook de mobiele) stonden ze aangegeven als 'extra trein', maar op Bkl zelf waren ze niet in de CTA terug te vinden. Eén trein uit de richting Wd stopte overigens wel toen ik er stond (terwijl het sein al voor binnenkomst groen-knipper toonde wat duidde op een rijweg naar het keerspoor). Er stapten zowaar een paar mensen uit en een paar mensen in. Vervolgens werd de HC via de portofoon opgepiept door de mcn die graag naar het keerspoor wilde om kop te maken ![]() Bas |
31-05-2011 11:01:51 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Overigens zag ik aan de spots dat de omgeleide IC's Gvc-Ut met ICM gereden hebben (zelfs losse drietjes).![]() |
31-05-2011 11:35:31 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
klopt, uit waarnemingen van een paar vrienden maakte ik op dat er solo ICM reed. Een losse 3 of 4 kon ik niet destilleren uit hun berichten, maar wel dat direct alle balkons (en zelfs gangpaden) volstonden bij vertrek uit Ut... |
31-05-2011 12:35:30 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Klopt. Tussen Rtd en Gd reed steeds een ICM-IV, tussen Gvc - Gd - Ut reed de keren dat ik het zag (ongeveer 4x) steeds slechts een drietje, terwijl in Gouda hier ook nog de reizigers uit Rtd bijkwamen. Absurbt. |
31-05-2011 13:00:43 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Ik heb 's middags te Bkl setjes van 2x ICMm gezien (de trein die stopte bestond uit 7 bakken), maar ook die zagen er vrij gezellig uit inderdaad... Bas |
31-05-2011 13:16:31 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Met hoeveel bakken kun je op het keerspoor van Bkl keren..? Bij twijfel: gebruik beton. |
31-05-2011 13:26:43 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bijna oneindig![]() |
31-05-2011 13:48:55 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Hmmz, dus dat kan ook niet de reden zijn... Bedankt iig![]() Bij twijfel: gebruik beton. |
31-05-2011 15:59:51 | ||
---|---|---|
Wievank
![]() |
En het beveiligde deel is ook al 295 meter, dus tot 11 bakken ICM. |
31-05-2011 19:20:49 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Reed niet om ruimte te maken op het keerspoor. Er moest genoegen worden gedaan met de 7400. |