10-05-2011 17:54:32 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Er was nog geen draadje hierover, maar het nieuwe wijzigingsblad is al een tijdje rond. Een overzicht is weer te vinden op http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011.htm Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-05-2011 19:37, reden: topictitel gefixt |
10-05-2011 18:08:47 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Hoe kom je toch zo snel aan die info? |
10-05-2011 18:22:42 | ||
---|---|---|
martw
|
Even snel een blik op geworpen: er komt nóg meer ICM te rijden in de 2000/8800. Het lijkt erop dat ze alle IRM-VI'en uit deze series willen krijgen, zo gaat de omloop 2012/2023/8820 (etc) ook met ICM rijden van maandag t/m vrijdag, de omloop 8816/8827/2024 (etc) op zaterdag ook en de omloop 2045/8842/8853 (etc) op zondag. De omlopen die nu ook met ICM rijden, blijven ICM. Martijn |
10-05-2011 18:39:23 | ||
---|---|---|
microshit
|
Persoonlijk vind ik deze wel een lolletje: MD-DV-- 9689 SLT Rest vd serie en op WZZ rijdt deze met SGM |
10-05-2011 18:44:48 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Jammer, Plan V weer uit de NSM-pendels. Opvallend vind ik ook de 2 slagen SGM in de 4800 op ma-do. Laatst bewerkt door WesselE op 10-05-2011 18:49 'Okeh' |
10-05-2011 19:02:42 | ||
---|---|---|
microshit
|
NSM pendel heb ik afgelopen WBL voornamelijk met SLT en een keertje met SGM zien rijden, hooguit 1 of 2 dagen met Plan V. En dat terwijl dat het leukste materieel is om naar het NSM te laten rijden. |
10-05-2011 19:12:04 | ||
---|---|---|
mdj
|
-Ook trein 2870 op zondag met IRM (itt ICM nu) -5682n op zondag met IRM als enige trein in die serie -SGMm naar Zvt: in de serie 15400. Vorig jaar was dat SLT. @Wessel: Die slagen SGMm in de 4800/5400 ma/do is nu ook al. Is die rare omloop die alleen sochtends vroeg en savonds laat rijdt en overdag stil staat Bij twijfel: gebruik beton. |
10-05-2011 19:14:59 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Volgens mij komen die SGM's uit de 6354, dus die staan overdag niet stil. Laatst bewerkt door Iceman op 10-05-2011 19:15 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-05-2011 19:19:07 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Ik verzin het zelf niet Bij twijfel: gebruik beton. |
10-05-2011 19:21:31 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ja dat was in de vakantieperiode, dan komt de 6300 niet naar Asd. En dan heb je dus ook geen SGM voor die 'rare' 4800 omloop. Dus dan moet je wat anders verzinnen. Laatst bewerkt door Iceman op 10-05-2011 19:21 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-05-2011 20:18:09 | ||
---|---|---|
ns1700
|
Quotewas deze slag niet voor de kuilwielenbank in Ehv? groeten uit Spoorzone |
10-05-2011 20:41:51 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Nee, op enkel dagen van de week rijdt er een 71313 (Ehv-Tb) t.b.v. de 13600. Mvg. Bart |
10-05-2011 20:47:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteIk had em ook niet verzonnen hoor. Was een Dagplan-dingetje gedurende de vakantie. |
10-05-2011 21:14:02 | ||
---|---|---|
Lenney
|
Trein 8820 is 's morgens al vrij vol met staanplaatsen vanaf Apn met een VIRM-VI (voorin de trein, achterin durf ik niet te zeggen). Ben benieuwd hoe dat zal zijn wanneer er ICM in deze trein komt te rijden. |
10-05-2011 21:17:38 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik weet niet hoeveel bakken het worden, maar met 7/8 bakken ICM kan je wel een zesje vervangen. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-05-2011 21:18:43 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel bakken ICM. Ik denk dat je met 8 bakken ICM al een aardige capaciteit hebt. Edit: Iceman was voor!%08% Laatst bewerkt door Jannn2009 op 10-05-2011 21:19 |
10-05-2011 21:22:47 | ||
---|---|---|
Lenney
|
Quote Uit welke series komen deze stellen ICM? Ik zie zo snel niet waar deze vandaan komen. In de Noord Oost blijven ze, in de 1900 zie ik ook nog een aantal slagen met ICM. |
10-05-2011 21:25:37 | ||
---|---|---|
plant
|
Ik heb even snel gekeken, en het lijkt er niet op dat de 1900 met minder ICM gaat rijden dan nu. Daar komen ze dus niet vandaan. Youri |
10-05-2011 21:29:49 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik voorzie solo stellen in de 9100 in de spits... |
10-05-2011 21:35:27 | ||
---|---|---|
nls911
|
Wellicht is er vanuit gegaan dat de revisie ICM dan op zijn einde loopt? |
10-05-2011 21:36:44 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Oh ja |
10-05-2011 21:58:44 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteEen bron prijsgeven is wel een van de laatste dingen die een informant doet. Eén hint: Je moet het maar willen... |
10-05-2011 22:02:17 | ||
---|---|---|
ns1700
|
@treinfan, ik waardeer het zeer dat je deze bladen vrijgeeft aan ons. ik plan er veel reisjes mee en natuurlijk bij spotten erg handig! echt top dat je dit doet! groeten uit Spoorzone |
10-05-2011 22:18:51 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Sluit ik mij volledig bij aan, mag inderdaad wel eens gezegd worden! Prachtig voorbeeld is een geplande reis van mij naar Gn vanaf Gvc.. zat ik bijna in een VIRM..!;) (prima materieel overigens, maar ICM is mijn absolute favoriet, en dan is zo'n lijstje enorm handig) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 10-05-2011 22:21 |
10-05-2011 22:25:34 | ||
---|---|---|
bogger
|
Haha, achterin de 561 op een doordeweekse dag is het wel lekker hoor, maar geef mij ook maar ICM voor zo'n lange stint. Ook mijn complimenten voor de lijst elke keer weer! Goed om te zien dat MAT actief blijft in de 5200, elke keer naar Limburg is zo ver.. |
11-05-2011 18:05:16 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Die bestandjes zijn gewoon een samenvoegsel van de diensten op www.ns4ns.nl - kan gewoon iedereen bij hoor, niets geheimzinnigs aan |
11-05-2011 18:23:13 | ||
---|---|---|
treinfan
|
check en automatisch omzetten naar zo'n overzicht leest toch wel wat makkelijker Laatst bewerkt door treinfan op 11-05-2011 18:23 |
11-05-2011 18:27:44 | ||
---|---|---|
Bob1991
|
Gelukkig, nog steeds Mat'64 op het hoofdrailnet in de zomer |
11-05-2011 18:50:20 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
En ik wel verder niet zeuren, maar het wijzigingsblad gaat toch de 12e in of dit keer niet op een zondag?! Werkzaam bij Arriva |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-05-2011 19:12:52 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Dat had ik ook in m'n hoofd. Wou t even nakijken, maar vergeten.. (morgen wil ik het nog wel even checken, als ik er wel aan denk) |
11-05-2011 19:13:46 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Informatie over data wijzigingsbladen staat op de site van Prorail: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling2011/Pages/Documenten%20Dienstregeling%202011.aspx En ja, het is deze keer zondag 12 juni. Dus de titel mag ook worden aangepast.... Over het algemeen gaan de wijzigingsbladen in op een maandag, maar uitzonderingen zijn mogelijk. Als regel begint de nieuwe dienstregeling op een zondag en ook het wijzigingsblad in juni. Dit in verband met internationale afspraken waarbij in sommige landen in juni de 'zomerdienst' begint... Laatst bewerkt door qj7141 op 11-05-2011 19:30 |
11-05-2011 19:38:02 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
topictitel is aangepast Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-05-2011 19:38 |
12-05-2011 07:27:10 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Dit wijzigingsblad blijft er niet zo heel lang als ik dit mag geloven:Quote Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
12-05-2011 08:49:28 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Ja, en daarna volgen ze elkaar heel snel op: 22 augustus, 5 september, 3 oktober (dit is de laatste in 2011). |
13-05-2011 15:23:20 | ||
---|---|---|
Dre
|
Quote Even voor mijn verbeelding... In die overzichten zie ik veel afkortingen staan, o.a: RDC = Rangeren Direct Combineren RS = Rangeren Splitsen ROM = Rangeren Omlopen? (schijnt de 7000 in Apd te doen) RGVT = ? RGNT = ? RONT = ? (o.a. de 2800 in Dv) RN = kopmaken? (zie het bij de 1700 te Ut) +REG = ? RET = Rangeren Electrische Tractie TAXI = lijkt me duidelijk (er rijdt geen trein om passagierend van/naar de standplaats te komen dus wordt er op kosten van de zaak gebruik gemaakt van een taxi). P = Passagieren (mcn rijdt de trein niet zelf maar gaat als passagier mee naar z'n volgende klus) * = Pauze |
13-05-2011 15:36:51 | ||
---|---|---|
lb
|
RN= Remproef nemen +REG = 2e HC die verplicht is op zogenoemde "risicotreinen" Laatst bewerkt door lb op 13-05-2011 15:37 |
13-05-2011 16:24:28 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
een klein vraagje wat betekent +ODC gr. Jens |
13-05-2011 17:36:52 | ||
---|---|---|
BGM104
|
RGVT [treinnummer] = Rangeren voor trein [treinnummer] RGNT [treinnummer] = Rangeren na trein [treinnummer] |
13-05-2011 18:25:00 | ||
---|---|---|
rogier
|
Even googlen op handboek machinist: H Rangeercodes bij de dienstregeling Bij treinen wordt in de dienstregeling een rangeercode opgenomen: RAL afkoppelen loc RC combineren en assisteren remproef nemen RDC direct combineren en assisteren remproef nemen RGNT rangeren na trein RGVT rangeren voor trein RN nemen remproef ROM rangeren omrijden materieel RONT rangeren ombouwen vertrek gereedmaken na trein ROVT rangeren ombouwen vertrek gereedmaken voor trein RS splitsen materieel |
13-05-2011 21:56:03 | ||
---|---|---|
mvd
|
QuoteDit is voor de HC: omroep direct combineren. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
13-05-2011 22:35:12 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
dank u |
17-05-2011 20:55:40 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Met dit wijzigingsblad lijkt er ook wat meer SLT in de 3300/4300/4600 te worden ingezet. Op de een of andere manier wordt de piek in de ochtendspits op de Flevolijn grotendeels vermeden. Zouden ze het niet aandurven of is er een andere motivatie? |
17-05-2011 21:14:37 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Inderdaad van 16 slagen SLT naar 33, altans, in de 3300. Echter zijn ze gewoon over de gehele dag verdeeld dus daar ligt het niet aan Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-06-2011 18:16:41 | ||
---|---|---|
Bert13
|
En vanaf morgen dus de 3000 die één minuut eerder vertrekt vanaf "mijn" station Cas. In de ochtendspits soms wel praktisch, maar in Zd is er nog steeds geen overstap op de 3300, in Ass moet je nog steeds rennen voor de 4500, en overdag betekent het dat de 3000 een minuut of meer op zowel Zd als Ass halteert... Is er nog een andere reden, behalve de ruimte tussen 3000 en 4000 vergroten. Of moet ik het zo bekijken: nu heeft de 14700 in Utg meer kans om op tijd te vertrekken? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |