Koninginnedag 2011
Forum: Algemeen - Algemeen
27-04-2011 13:17:03
bogger
bogger
Naast de hier vermelde wijzigingen en dergelijke zit ik n.a.v het lezen van een aantal artikelen nog met een aantal vraagjes..

Het complete alcoholverbod (wat ik in de trein overigens wel toejuich;)) geldt daarmee ook dat je niks bij je mag hebben (of alleen het nuttigen ervan)?

Vorig jaar was er veel commotie, ook onder meer doordat mensen treinen gebruikten als publiek toilet/rookhok/kraamkamer:P en weet ik veel wat nog meer
-->

Ik reis elk jaar met de 4000 Gd-Asb op 30 april, om daar naar Asdz over te stappen. In 2009 een DDAR in 2010 6 bakken SGM. Qua capaciteit was het wel te doen, dus over 10 of 12 bakken SLT maak ik me geen zorgen, maar in beide treinen was tenminste wel een toilet aanwezig..
Heeft men daarvoor al een (structurele) oplossing?

er zijn namelijk ook mensen die Cps-Asd met die trein doen bijvoorbeeld, toch ruim een uur....
 

27-04-2011 13:27:01
train85
train85
4000 serie rijdt op 30 april vooral met 8 bakken.  

27-04-2011 13:36:43
robbertc
robbertc
Vooral met 10 bakken, 2 omlopen met 8.  

27-04-2011 13:58:21
Arjan37
Arjan37
Quote
bogger (wo 27 apr 2011 13:17:03 https://www.somda.nl/forum/10267/p331664/): Naast de hier vermelde wijzigingen en dergelijke zit ik n.a.v het lezen van een aantal artikelen nog met een aantal vraagjes..

Het complete alcoholverbod (wat ik in de trein overigens wel toejuich;)) geldt daarmee ook dat je niks bij je mag hebben (of alleen het nuttigen ervan)?

Vorig jaar was er veel commotie, ook onder meer doordat mensen treinen gebruikten als publiek toilet/rookhok/kraamkamer:P en weet ik veel wat nog meer
-->

Ik reis elk jaar met de 4000 Gd-Asb op 30 april, om daar naar Asdz over te stappen. In 2009 een DDAR in 2010 6 bakken SGM. Qua capaciteit was het wel te doen, dus over 10 of 12 bakken SLT maak ik me geen zorgen, maar in beide treinen was tenminste wel een toilet aanwezig..
Heeft men daarvoor al een (structurele) oplossing?

er zijn namelijk ook mensen die Cps-Asd met die trein doen bijvoorbeeld, toch ruim een uur....


Het complete alcoholverbod betekent in principe dat je geen alcoholhoudende dranken bij je mag hebben. Echter, ook op koninginnedag doen mensen boodschappen, dus hoe sterk dat gecontroleerd kan en mag worden is de vraag. Staat voorop dat het in ieder geval in de trein niet genuttigd mag worden.

Als ik naar vorig jaar kijk en dan met name het feit dat om 11 uur smorgens (!) al dronken droppies over het spoor liepen bij Amsterdam CS vraag ik me af of de consumptie buiten de trein niet uiteindelijk ook zijn weerslag zal hebben op de diverse terugreizen Ik blijf in ieder geval dit jaar dicht bij huis. De trein komt de maandag erop wel weer.
 


27-04-2011 17:11:21
bogger
bogger
Hmm, 10 bakken SLT zou wel goed moeten komen, bedankt heren..

Gaan er in de 800(Ehv)/3500(Ehv en Wt) ook maar meteen 12 bakken VIRM? Dat zal natuurlijk ook lekker druk worden.
Ook de 6400 zal er de nodige moeite mee hebben denk ik..

Vraag me af en toe toch af waar al dat extra mat. vandaan moet komen =)
 

27-04-2011 17:17:23
AgentX
AgentX
Quote
bogger:
(...) maar in beide treinen was tenminste wel een toilet aanwezig..
Heeft men daarvoor al een (structurele) oplossing?


3x SGM-III waarbij de toiletten niet op slot zitten? Da's toch dé oplossing?

Laatst bewerkt door AgentX op 28-04-2011 14:58
 

27-04-2011 20:35:46
bogger
bogger
Ik doelde op de voorgaande jaren, DDAR en SGM. Treinen waren wel vol, maar tenminste met een toilet op het lange stuk..

Aangezien men nu met SLT aan komt zetten, waarbij ik maar hoop dat bij elke omloop het combineren lukt (of start men gecombineerd op?)

dat geen toiletten heeft; men zoveel overlast had van urinerende mensen en brakende mensen..

Maar die hebben nu geen keus. En een dronken iemand vragen om het maar een uurtje op te houden is iets teveel van het goede denk ik;).. Vroeg me af hoe men dat wilde aanpakken. (Bijv stationstoiletten 1 dag openstellen oid..)
 

27-04-2011 20:38:30
daniel81
daniel81
Er lopen nu 2 topics over hetzelfde onderwerp
https://www.somda.nl/forum/10119/Koninginnedag+2011/
 

27-04-2011 20:52:03
robbertc
robbertc
@ Bogger: het maakt niet uit waar je SLT inzet, dat probleem met het ontbreken van de wc's heb je overal..  

27-04-2011 21:16:07
bogger
bogger
dat begrijp ik, maar dan zou ik het in ieder geval ongenuanceerd vinden als men dit jaar weer gaat klagen over de 'overlast' in de trein, om het maar even zo te noemen..

Vandaar mijn ballonnetje om bijv. de wc's maar open te stellen..

@daniel: ik heb de zoekfunctie nog gebruikt? maar daar kwam niks uit, excuus
 

28-04-2011 13:08:00
nielske90
nielske90
In Eindhoven is men intussen bezig met de voorbereiding om de reizigersstromen in goede banen te leiden. Buiten station hangen grote verwijzingen naar bijv 'treinen' en staan er LED-schermen met informatie die bezoekers moet gaan spreiden. In de stationstunnel heeft men intussen een scheidingswand op een reling aangebracht tussen de opgangen van spoor 3/4 en 5/6. Hiermee worden aankomende reizigers op spoor 5/6 op koninginnedag gedwongen om het station aan de noordzijde te verlaten. Reizigersstromen worden dan verdeeld en er wordt voorkomen dat de stationstunnel een gevaarlijke bottle-neck wordt.

Als ik het goed zag bestaat de scheidingswand (nu nog ingeklapt), uit allemaal losse deuren, dus vermoedelijk kunnen vertrekkende reizigers (die vanaf de centrumkant moeten komen) dan gebruik maken van die deuren om spoor 5/6 te bereiken.
 

28-04-2011 21:39:36
woepje
woepje
Ja die tunnel is inderdaad een crime op dit soort dagen. Heb een paar jaar geleden op Koninginnedag in de file gestaan toen ik het station binnenliep, toen 's avonds Ehv-Ht eruit lag door een storing. De situatie in de tunnel, op de trappen en op de perrons was buitengewoon ongezond te noemen. PSV was toen ook kampioen, dus dubbelfeest en druk daar op station Ehv.

Die maatregel met de scheidingswand kan het een en ander aan opstoppingen reduceren inderdaad. Ben benieuwd of het goed gaat werken.

Laatst bewerkt door woepje op 28-04-2011 21:39
 

28-04-2011 21:58:40
robbertc
robbertc
Om het verkeer in de tunnel soepel te laten verlopen, rijden vanaf 12.00 alle IC's rond Ehv LSP. Met vele kruisende treinbewegingen van dien. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!  

28-04-2011 22:01:22
mren
mren
Je bedoelt neem ik aan dat de treinen van sporen 1/2 en 5/6 worden gewisseld?  

28-04-2011 22:08:19
ZJ37
ZJ37
Lieve help en de immer goed functionerende post zuid gaat dat in goede banen leiden?

Laatst bewerkt door ZJ37 op 28-04-2011 22:11