27-03-2011 19:11:24 | ||
---|---|---|
TrainfanNL
|
Ik heb zelf een filmpje gezien op youtube van de langste trein ter wereld. dit is bij Biliton Iron in Australiƫ. kijk anders eens op deze http://www.youtube.com/watch?v=9LsuNWjRaAo. Ik begin me toch eens af te vragen wat nou de zwaarste treinen die op het Nederlandse spoorwegennet word ingezet en wat het zwaarste is wat mag worden ingezet. groeten trainfanNL Laatst bewerkt door spiketrain op 27-03-2011 19:14, reden: Hoofdletters in topictitel |
27-03-2011 20:29:02 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Totaalgewicht is minder belangrijk dan asdruk en treinlengte. |
27-03-2011 20:34:41 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
De zwaarste treinen van nederland zijn toch wel de ertstreinen, deze zijn vaak rond de 4000ton. De max. lengte ligt op de 700 meter dacht ik, maar prik me er niet op vast, ben niet goed bekend met de Cargo-wereld Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-03-2011 20:41:42 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Is zelfs ca 5130 ton (ik neem aan bruto gewicht), binnenkort wellicht nog meer gewicht en lengte. De langste container-shuttle is volgensmij nu de Duisburg-shuttle van Kombiverkehr. De combinatie daarvan is ca 750 meter, is tevens ook de maximale lengte. Wagenset 700 meter maximaal dacht ik. Ik meen dat er ook een limiet zit aan het aantal assen. Ik dacht dat 252 assen het maximum is. Laatst bewerkt door ehbk2006 op 27-03-2011 21:11 |
27-03-2011 20:44:03 | ||
---|---|---|
edje
|
Van belang is de asdruk en die is max 22,5 ton |
27-03-2011 21:07:00 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ergens bij Prorail vond ik:Quote Maximum lengte is 750 meter. Zie voor meer informatie ook het document 'Toelating materieel' van Prorail http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Vervoerders/Doc/Toelating%20materieel/RLN00022.pdf en vervolgens hoofdstuk 2. Ook handige zoektermijn zijn 'UIC fiche 700'. Laatst bewerkt door TheKnitter op 28-03-2011 08:12 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
27-03-2011 21:26:49 | ||
---|---|---|
Apda
|
Volgens de Netverklaring van Prorail is E5 de hoogste beladingsklasse in Nederland. Deze geldt voor de Betuweroute. E5 betekent: maximale aslast 25 ton en maximaal tonmetergewicht 8,8 ton per meter. Volgens diezelfde Netverklaring is de maximale lengte van goederentreinen 750 m. Het hoogst toegestane gewicht van een trein op de Betuweroute is dus 750 x 8,8 ton = 6600 ton. (Maar voor de toeleidende baanvakken gelden lagere waarden.) Laatst bewerkt door Apda op 27-03-2011 21:29, reden: 8 t/m => 8,8 t/m |
28-03-2011 00:59:50 | ||
---|---|---|
JeroeNL
|
Ertstreinen zijn inderdaad de zwaarste trein die er in Nederland rond rijdt. Zoals eerder gezegd is het gewicht 5100 ton, maar in de toekomst worden de erstreinen verlengd met 2 wagens en daar door zal het gewicht komen op 5400 ton. Quote |
28-03-2011 01:38:43 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Ik heb van voormalig Raillion-collega's wel gehoord dat ertstreinen in het verleden (met drie keer 6400 als tractie) al 5400 ton waren. Groetjes, Emiel |
28-03-2011 08:03:11 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Volgens mij is het D2 maximum aslast: 22,5 ton maximum tonmetergewicht: 6,4 t/m D4 maximum aslast: 22,5 ton maximum tonmetergewicht: 8,0 t/m E5 maximum aslast: 25,0 ton maximum tonmetergewicht: 8,8 t/m T/m betekent hier ton per meter en niet tot en met. Dus geen 6,4 t/m 8,0. |
28-03-2011 08:12:15 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Foutje bij het kopieeren. Je hebt idd. gelijk. Had iets verkeerd gekopieerd ofzo %03% Laatst bewerkt door TheKnitter op 28-03-2011 08:12 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
28-03-2011 10:47:06 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De eerder genoemde 252 assen is het maximum op Duitse assentellers. Op baanvakken met andere detectie kunnen treinen met meer assen rijden, maar omdat het meeste cargo naar Duitsland gaat gebeurt dat (bijna) niet. |
28-03-2011 11:33:09 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Met 252 assen en 22,5 ton asdruk kom je dan tot maximaal 5670 ton totale treingewicht, inclusief locs. Groetjes, Emiel |
28-03-2011 11:34:32 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Heb het flimpje eens bekeken. Over hoeveel honderden meters is die trein wel lang? Of moet ik het over kilometers hebben. Laat staan hoeveel wagons zo'n trein heeft. De kolentreinen die vroegen vanaf de Limburgse mijnen per trein vervoerd werden. Hadden toch ook wel een gewicht. Laatst bewerkt door john2 op 28-03-2011 11:35, reden: type fout hersteld. |
28-03-2011 11:59:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
lengte: 7,353 Km aantal wagons: 682 aantal locs: 8 diesel-elektrisch Bedrijf: BHP Iron Ore Locatie: Port Hedland, Australia Totaal afgelegde afstand: 275 KM Datum recorddag: 21 Juni 2001 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-03-2011 13:15:01 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Bijna 100,000 ton (82,262 ton netto laadgewicht). Details staan in de beschrijving op Youtube. |
08-04-2011 10:37:35 | ||
---|---|---|
pbender
|
Quote Zal wel 255 zijn (8 bits) |