Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Lijst afwijkende treinstellen en locs

Maandag 07 mei 2007 - 20:21:26
damart
damart
De 8676 heeft in een van de kopbakken stickers met de tekst "treinstel 676" erop.

Woensdag 01 aug 2007 - 18:19:02
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Schopje:
Naast dat de 4044 ook de bekende reseringsnummers aan de bagagerekken heeft gekregen, schijnen ook de stickers met Luchtventilatie soms ook buitelenlandse vertalingen te hebben, wat niet gewoon is in een ICM.

Woensdag 01 aug 2007 - 21:20:45
gertjan
gertjan
Als dat alleen in de AB zit, kan dat kloppen, die komt namelijk uit een ICM-0, en die zijn voor de rest gesloopt. (Op de 4005 na, haar AB staat op de Bkd, en de kopbakken bij Stator)

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Woensdag 01 aug 2007 - 21:33:03
dh3201
dh3201
Ik denk dat dat eerder uit een ICR komt.
ICM-0 heeft zelfs niet eens luchtdouches gehad!
Ook de reserveringsbakjes boven de stoelen komen uit ICR.

Shqiperise-lopers?

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 01 aug 2007 - 21:47:41
gertjan
gertjan
Klopt, bak is voor plaatsing in de 4044 gedeeltelijk aangepast aan de ICM-1.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Zondag 05 aug 2007 - 14:55:56
zaza
zaza
Die 4044 heeft trouwens ook een andere afwijking: als enige van alle ICM stellen heeft deze zijn NS/Koploper vignets onder het tweede raam vanaf het balkon gezien ipv het eerste raam.

Maandag 06 aug 2007 - 12:04:13
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
En die reserveringsnummers uit de ICM 4044 komen niet overeen met de plaatsing van de stoelen. Maar dat is vrij logisch...

Ze hadden die dingen er beter uit kunnen wegen, ontstickeren.

Dinsdag 07 aug 2007 - 07:57:27
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
En vanmorgen zag ik dat in de 4044 in de eerste klas, de WC stickers de verkeerde kant uitwijzen.

Dick van den Hoven

Dinsdag 07 aug 2007 - 09:43:57
mark
mark
Hmm, dat is in sommige Plan T stellen, waar in de AB bak het toilet afgesloten is, in de 1e klasse nu ook het geval


Dinsdag 07 aug 2007 - 11:30:09
gertjan
gertjan
WC in T4 bij de AB is afgesloten, omdat er maar 2 in een vierwagenstel hoeven te zitten

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Dinsdag 07 aug 2007 - 18:33:56
mren
mren
Nou en? Dan kun je die plee nog wel openstellen voor gebruikers. In plan U zaten destijds volgens mij vier toiletten, twee aan twee tegenover elkaar; erg handig als er eentje bezet is.

Dinsdag 07 aug 2007 - 21:17:07
thom
thom
En plan U in Syntus tijd had dusook twee afgesloten toiletten

Dinsdag 07 aug 2007 - 23:20:54
mren
mren
Syntus heeft toch nooit met plan U gereden, of ben ik nu abuis?
Volgens mij waren bij inzet bij NS op Odz-Zp alle toiletten gewoon in dienst. Ehv-Wt en Zl-Gn heb ik nooit zo op de toiletten gelet, daar reisde ik niet regelmatig.

Dinsdag 07 aug 2007 - 23:22:07
daan-ns
daan-ns
en of Syntus met Plan-U heeft gereden

Groetjes Daan

Dinsdag 07 aug 2007 - 23:23:27
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
mren: Syntus heeft toch nooit met plan U gereden, of ben ik nu abuis?
Syntus heeft eerst met Plan U gereden op Zp-Ww, totdat de Linten waren geleverd. Daarna mocht Syntus ook Ah-Dtc doen, en reden de plan Us in de 30700, totdat ze ook daar zijn vervangen door Linten/DM90. Syntus had de 113-115 en 125 (uit mn hoofd).

Dinsdag 07 aug 2007 - 23:26:57
mren
mren
Nu is dat ook net zo'n lijn waar ik nog altijd nooit geweest ben

Dinsdag 07 aug 2007 - 23:30:01
stel172
stel172
Plan V 841-845, 847-849 van Veolia vallen sinds kort nog meer op. De hokruitjes zijn grijs gemaakt ipv geel, waardoor ze enorm fotogeniek geworden zijn. Het lijkt nu net of hier weer gewoon een ruit inzit ipv een sticker.
Quote
dumpy_dump:
Quote
mren: Syntus heeft toch nooit met plan U gereden, of ben ik nu abuis?
Syntus heeft eerst met Plan U gereden op Zp-Ww, totdat de Linten waren geleverd. Daarna mocht Syntus ook Ah-Dtc doen, en reden de plan Us in de 30700, totdat ze ook daar zijn vervangen door Linten/DM90. Syntus had de 113-115 en 125 (uit mn hoofd).
Klopt aardig
De 125 is het laatste jaar nog vervangen door de 112, omdat NS de 125 graag wilde hebben om te verbouwen.

Edit door Mikos: Als je achter elkaar iets post, kan dat ook in 1 bericht: Van 2 berichten 1 gemaakt.

Woensdag 08 aug 2007 - 09:31:30
jaques
jaques
Ik weet vrijwel zeker dat een aantal ICM-0 luchtdouches heeft gehad(4005-4007)

Woensdag 08 aug 2007 - 09:48:59
mark
mark
Ik weet zeker van niet, op de interieurfoto van de 4005 zijn geen luchtdouches te zien.


Woensdag 08 aug 2007 - 17:55:36
martijn24
martijn24
Die hebben ze zeker niet gehad de serie 4001-4007. Ik weet het zeker.

Woensdag 08 aug 2007 - 18:00:17
spotter
spotter
Flickr wesselverberne
Ik vond deze vraag hier wel thuis horen: Ik ben een aantal weken op vakantie geweest en ik wilde graag weten of de 9430 nog steeds met Piet Paulusma-bestickering rond reed. Iemand die kan bevestigen dat deze er nog op zitten?

Woensdag 08 aug 2007 - 18:01:13
martijn24
martijn24
Nee deze is er al af. Ik heb hem vorige week nog gezien, toen was dat er al af gehaald.

Woensdag 14 jan 2009 - 08:51:04
damart
damart
Vanochtend zat ik in DDAR-stel 7454, en hiervan zitten de bakken in een ongebruikelijke volgorde. Achter de loc zat namelijk direct een AB-bak, ipv een volledige B.

Woensdag 14 jan 2009 - 10:40:06
NSR1855
NSR1855
Klopt. In deze stam rijden twee ABv's mee.


Donderdag 15 jan 2009 - 19:00:46
dh3201
dh3201
De 3408 heeft aan een zijde een geel NS-logo voorop de kop.

Shqiperise-lopers?

Donderdag 15 jan 2009 - 19:02:23
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Dat is niet opvallend, dat hebben er veel meer.

Donderdag 15 jan 2009 - 19:04:38
j.jager
j.jager
Quote
dh3201: De 3408 heeft aan een zijde een geel NS-logo voorop de kop.
Dat heeft de 3428 ook.

Donderdag 15 jan 2009 - 19:04:59
dh3201
dh3201
Dit was voor mij de eerste die ik zag, de andere die ik gister zag hadden allemaal nog een zwarte.

Shqiperise-lopers?

Donderdag 15 jan 2009 - 20:45:10
rudolfph
rudolfph
Klopt, het zijn maar een paar treinstellen. En volgens mij heeft de 3426 op één kop een wit logo.

Woensdag 01 apr 2009 - 15:42:37
rudolfph
rudolfph
De 4220 heeft in de de sBFk een wc-deur met houtmotief zoals bij ICM-1 gebruikelijk was.

Woensdag 01 apr 2009 - 22:45:02
kmark
kmark
Flickr markrail
Het idee achter dit topic is niet meer te vinden op het www.....

Vrijdag 03 apr 2009 - 23:25:47
lint27
lint27
Klopt, ik zit al ruim een jaar niet meer bij Wanadoo

Dinsdag 08 dec 2009 - 13:03:53
vrijgezel
vrijgezel
Stel 519 heeft op de AB het treinstelnummer ook boven (rechts uit het midden van het betreffende venster) het venster (bij het middelste 2e klas-raam). Het betreft de kant van als de Bk2 voorop loopt aan de rechter zijkant (andere kant (nog) niet gezien)!

Dinsdag 08 dec 2009 - 17:55:27
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Het zit maar aan 1 kant van de 519. Heb het laatst ook gezien, zal niet door de NS gedaan zijn neem ik aan!;)


Dinsdag 08 dec 2009 - 21:38:08
vrijgezel
vrijgezel
Wie weet...
Dit doet mij wel denken aan de periode dat de laatste stellen mat'54 reden en dat liefhebbers (deels ook NS-ers en [wat nu heet] NedTrain-ers) ook allerlei (legale en/ of gedoogde) acties ondernamen wat betreft beschilderingen van neuzen.
Nu de laatste Mat'64 vieren [Plan T] rijden zie ik min of meer hetzelfde gebeuren, dus wie weet komt ook nog de créme-gele band, zij het in het grijs, onderbroken door het NS-logo!

Laatst bewerkt door vrijgezel op Dinsdag 08 dec 2009 om 22:38:25

Woensdag 09 dec 2009 - 08:43:17
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Dan moeten die blauwe banen wel weer geel gaan worden En de blauwe blokjes een grijze streep worden.

Woensdag 09 dec 2009 - 09:27:29
vrijgezel
vrijgezel
dat laatste kan ook een lichtblauwe doorgetrokken streep zijn. De stellen 431 t/m 438 (en de 359 en 358 na het huisstijlen) hebben dit ook nog gehad.
Dit was een "vertaling" van de gele streep uit de groene periode [zie ook "Op de Rails 1986-4 blz. 99 e.v.].

Laatst bewerkt door vrijgezel op Woensdag 09 dec 2009 om 09:29:16

Zaterdag 19 dec 2009 - 20:33:48
vrijgezel
vrijgezel
Op stel 889 lopen de eerste klas "stippels" door tot het volgende balkon en dus voorbij de WC. Ik heb de zijde gezien als de ABk voorop loopt aan de linker kant.

Maandag 21 dec 2009 - 14:13:53
MarkJB
MarkJB
Plan V 882 heeft zover ik weet als enige uit de serie V9 geen bagageruimte meer.

Dinsdag 22 dec 2009 - 21:58:04
keesje
keesje
Quote
vrijgezel: Op stel 889 lopen de eerste klas "stippels" door tot het volgende balkon en dus voorbij de WC. Ik heb de zijde gezien als de ABk voorop loopt aan de linker kant.
Misschien ligt er pluche op de WC-bril?

Donderdag 24 dec 2009 - 12:36:08
jorgo
jorgo
Quote
hugovis: Plan T Stel 528 heeft één bak (die met een cabine) met V-interieur.
Sterker nog, dit is een Bk uit de serie V1/2/3 (401-438), en daarmee de laatste bak uit deze serie in de actieve dienst (tenzij er nog een dergelijke bakwisseling heeft plaatsgevonden).

Dat maakt ook nog twee zaken bijzonder:
1) De 528 bezit als laatste stel in de actieve dienst 2e klas 8-persoons coupés (bij de 401-438 zijn die bij de verbouwing met paars interieur, itt bij Plan T, niet verwijderd).
2) Deze bak bezit dus ook als laatste actieve stel de kunststof beplating aan de zijkant van de tweede klas banken. Vanaf de 441 en Plan W werd dit niet meer toegepast en zie je aan de zijkant gewoon kunstleer. Plan T had dit oorspronkelijk ook, maar dat is natuurlijk vervallen toen de DM'90 stoelen kwamen. Als je niet weet wat ik bedoel, kijk dan eens naar deze interieurfoto van een plan T www.hetutrechtsarchief.nl uit het onvolprezen Utrechts Archief. De kunststof zijbeplating is duidelijk zichtbaar.

Weet iemand uit welke V de bak komt die in de 528 zit?

Laatst bewerkt door jorgo op Donderdag 24 dec 2009 om 12:37:37

Donderdag 24 dec 2009 - 12:38:29
keesje
keesje
Uit de 424.

Donderdag 24 dec 2009 - 12:52:26
thom
thom
Zit die kunststof beplating er nogwel in eigenlijk ?
t'Is mij nooit opgevallen eigenlijk...

Donderdag 24 dec 2009 - 14:46:26
Somda
Somda
Plan-T 518 heeft 1 coupé met stickers van Treinstel 513...

Donderdag 24 dec 2009 - 19:56:55
kevinevers
kevinevers
Quote
thom: Zit die kunststof beplating er nogwel in eigenlijk ?
t'Is mij nooit opgevallen eigenlijk...
Jawel: www.kevinevers.nl


Donderdag 24 dec 2009 - 23:27:09
keesje
keesje
Quote
famflodder: Plan-T 518 heeft 1 coupé met stickers van Treinstel 513...
Hebben ze misschien een stukje uit die 8 gepulkt zodat het nu een 3 is geworden?

Vrijdag 25 dec 2009 - 10:49:31
Somda
Somda
Nee daar heb ik nog naar gekeken:P, maar er hingen 2 stickers met een perfecte 3:P

Vrijdag 25 dec 2009 - 16:51:17
fermon
fermon
Één van de Plan V's van de Emmerlijn (nummer weet ik niet uit het hoofd, sorry ) heeft minstens aan één kant een 1e klas-sticker zitten bij een 2e klas-coupé. Dit is de coupé die grenst aan de WC en de 1e klas. Heel wat mensen lopen deze coupé aan de buitenzijde dus voorbij terwijl er aan de binnenzijde gewoon 2e klas staat.

Zaterdag 26 dec 2009 - 11:46:06
broek53
broek53
Quote
famflodder: Nee daar heb ik nog naar gekeken:P, maar er hingen 2 stickers met een perfecte 3:P
Hm, op een dergelijke manier (niet gewijzigde binnenstickers) zijn we ooit nog eens achter een bakwisseling gekomen die in stilte was uitgevoerd in Onnen in de nadagen van de hondekoppen (mat '54 dus). Nu lijkt mij dat in dit geval nogal stug, omdat de 513 direct uit de rijdende dienst via-via in Weert beland is, maar opvallend zijn die stickers dan wel...

Zaterdag 26 dec 2009 - 20:55:47
treinhobby
treinhobby
En natuurlijk opnieuw de ZAp stellen.

3401, zowel 'oude' gele stikker op voorzijde als blauwe streep op de zijkant met de tekst Apeldoorn en Zutphen, logo RegioNS op zijkant cabine en logo Provincie Gelderland midden op de bak boven de ramen,.

Stellen 3402, 3404, 3412, 3414 zoals 3401 alleen dan zonder gele stikker op de voorzijde.

Laatst bewerkt door treinhobby op Zaterdag 26 dec 2009 om 20:56:40

Zaterdag 26 dec 2009 - 21:12:46
mdj
mdj
En de 3401 heeft een gele stikker op het display

Bij twijfel: gebruik beton.

Zaterdag 26 dec 2009 - 22:44:57
Somda
Somda
Kheb er een foto van, dus als iemand het niet geloofd:P

Zaterdag 26 dec 2009 - 22:55:01
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Quote
vrijgezel: Stel 519 heeft op de AB het treinstelnummer ook boven (rechts uit het midden van het betreffende venster) het venster (bij het middelste 2e klas-raam). Het betreft de kant van als de Bk2 voorop loopt aan de rechter zijkant (andere kant (nog) niet gezien)!
Ik zag de 519 op 21 dec te Tb (!) en kon vanuit mijn (vieze) trein snel een panic shot maken. De kwaliteit is niet best, maar het is te zien! img194.imageshack.us


Zondag 27 dec 2009 - 00:03:15
mark
mark
Quote
treinhobby: En natuurlijk opnieuw de ZAp stellen.

3401, zowel 'oude' gele stikker op voorzijde als blauwe streep op de zijkant met de tekst Apeldoorn en Zutphen, logo RegioNS op zijkant cabine en logo Provincie Gelderland midden op de bak boven de ramen,.

Stellen 3402, 3404, 3412, 3414 zoals 3401 alleen dan zonder gele stikker op de voorzijde.
De 3404 is nog niet in de Zp-Apd-stijl bestickerd.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Zondag 27 dec 2009 - 10:09:49
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Quote
treinhobby: 3401, zowel 'oude' gele stikker op voorzijde als blauwe streep op de zijkant met de tekst Apeldoorn en Zutphen, logo RegioNS op zijkant cabine en logo Provincie Gelderland midden op de bak boven de ramen.
Ik heb ergens in het forum gelezen dat die "oude" stickers elk moment verwijderd kunnen gaan worden.

Maandag 28 dec 2009 - 23:34:14
jorgo
jorgo
Quote
raoul:
Quote
ass-er: Er is een ICM met een middenbak van ICM-0 (ik geloof) 4007.
Klopt de 4044!
Heeft die de sprinterramen tot het laatste moment gehad?

Speaking of which... hier www.hetutrechtsarchief.nl hier www.hetutrechtsarchief.nl en hier www.hetutrechtsarchief.nl bij het Utrechts archief vind je schitterende kleurenfoto's van de middenbak van de 2007 anno 1981.

Zoals bekend zijn deze treinstellen gestart met een interieur dat afweek van de serie. De wandbekleding is minder luxe zonder het grijzige houtnerfbehang en geen gordijntjes. De stoelen zijn niet alleen anders bekleed, maar zijn ook een iets ander ontwerp/voorloper: ik noem in de eerste klasse het ontbreken of anders te bedienen zijn van de verstelbare stoelen, dunnere rugleuningen, en dunnere 'pootjes' onder de hoofdsteunen dan de exemplaren uit ICR en serie-ICM. In de tweede klasse valt behalve de rode (ipv oranje) bekleding ook het ontbreken van uitklaptafeltjes op, maar wel opbergnetjes à la coach-hondekop, en natuurlijk de losse stoelen www.hetutrechtsarchief.nl Ook de stoelpoten zijn dunner www.hetutrechtsarchief.nl

Weet iemand wanneer de oorspronkelijke stoelen verwijderd zijn ten gunste van serie-exemplaren?

Laatst bewerkt door jorgo op Maandag 28 dec 2009 om 23:43:46

Dinsdag 29 dec 2009 - 18:15:40
vrijgezel
vrijgezel
Dat was op het moment dat ICM-0 voor onderhoud verhuisde van Leidschendam naar Onnen. De laatste stelde als eis dat men zo min mogelijk verschillende onderdelen wilde per serie treinstellen die daar in onderhoud zijn en dat resulteerde dat het meubilair het zelfde moest zijn als die van de serie ICM.

Het moet ergens begin jaren '90 zijn geweest.

Zondag 03 jan 2010 - 09:52:38
kevinevers
kevinevers
Quote
Jannn2009:
Quote
vrijgezel: Stel 519 heeft op de AB het treinstelnummer ook boven (rechts uit het midden van het betreffende venster) het venster (bij het middelste 2e klas-raam). Het betreft de kant van als de Bk2 voorop loopt aan de rechter zijkant (andere kant (nog) niet gezien)!
Ik zag de 519 op 21 dec te Tb (!) en kon vanuit mijn (vieze) trein snel een panic shot maken. De kwaliteit is niet best, maar het is te zien! img194.imageshack.us
Ik heb geen panic shot gemaakt en een stuk duidelijker: www.kevinevers.nl


Zondag 03 jan 2010 - 09:56:40
ettenrail
ettenrail
Dat is een stukje duidelijker ja, wat een vreemde plek voor een nummertje.


Zondag 03 jan 2010 - 11:12:30
NS-APD
NS-APD
Twitter DB4055 Facebook Dave5126
Quote
superboer:
Quote
treinhobby: 3401, zowel 'oude' gele stikker op voorzijde als blauwe streep op de zijkant met de tekst Apeldoorn en Zutphen, logo RegioNS op zijkant cabine en logo Provincie Gelderland midden op de bak boven de ramen.
Ik heb ergens in het forum gelezen dat die "oude" stickers elk moment verwijderd kunnen gaan worden.
Volgens een mcn op de ZAP-lijn zouden de treinen ook binnen nog stickers krijgen

Werkzaam bij Arriva

Donderdag 07 jan 2010 - 14:25:14
AlbertP
AlbertP
Quote
ettenrail: Dat is een stukje duidelijker ja, wat een vreemde plek voor een nummertje.
Niet alleen dat, de 9 staat scheef.


Donderdag 07 jan 2010 - 14:29:30
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Ik kan niet anders bedenken dan dat iemand dit voor de 'grap' gedaan heeft!;)

Laatst bewerkt door Jannn2009 op Donderdag 07 jan 2010 om 14:29:44


Donderdag 07 jan 2010 - 14:59:06
AlbertP
AlbertP
Dacht ik ook al aan. De 519 wordt er goed herkenbaar door, zolang dit de enige hiermee is.


Zaterdag 15 mei 2010 - 15:49:16
KmNS1
KmNS1
VIRM 8654 heeft een dubbele nummer (8654 staat extra op de kopbak).

Dinsdag 18 mei 2010 - 00:08:04
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
De 4202 ( snel zijn dus ) bezit een ICM-0 coupédeur 1e klas 6 persoons. Heel veel ICM-0 deuren te vinden tegenwoordig natuurlijk, ook al in ICMm, maar een coupédeur had ik nog niet gezien.

Dinsdag 18 mei 2010 - 00:52:12
treintim
treintim
Quote
Pim530: ook al in ICMm
Ja, laatst zag ik ook een ICMm-stel met zo'n (eiken?)houten deur, alleen dit was dan het deurtje dat toegang gaf tot de kleine ruimte waar vroeger de doorloopkop zat. Dus die ICM-0 deur in ICMm zal vooral door personeel gezien worden, daar die nog áchter de gewone cabinedeur binnenin zit.

Laatst bewerkt door treintim op Dinsdag 18 mei 2010 om 00:53:49

Dinsdag 18 mei 2010 - 07:18:09
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Ik heb ook al een toegangsdeur vanaf het balkon gezien en volgens mij ook al een HC deur

Woensdag 19 mei 2010 - 01:27:04
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
niet geheel opvallend maar V-IRM 8655 heeft een valse chopper in 1 van de kopbakken. Valt goed te horen tijdens optrekken en bovendien constand in de trein (ook op het bovendek waar je normaal de chopper niet hoort).

Verder schijnen er de geruchten lopen dat 2 MDDM's uitgevoerd zijn met een BR101 chopper, heb het echter nog nooit gehoord.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zaterdag 29 mei 2010 - 12:32:45
KmNS1
KmNS1
DD-AR 7803 heeft een dubbele nummer...

Zaterdag 29 mei 2010 - 12:37:39
salieri
salieri
Arriva D-GTW 10247 mist aan 1 kant van de naamzijde een nummer (al vanaf de fabriek dacht ik).


Zaterdag 29 mei 2010 - 19:44:59
martijn24
martijn24
Nee niet vanaf de fabriek, want hij had wel alle nummers maar is na het grondig schoonmaken van het stel 10247 het nummer eraf gegaan en hetzelfde geldt voor stel 10234 die ook een nummer mist.

Laatst bewerkt door taigagaai op Maandag 31 mei 2010 om 14:04:45, reden: Verboden gedeelte verwijderd

Zaterdag 29 mei 2010 - 23:43:31
sik214
sik214
Quote
NS-APD:
Quote
superboer:
Quote
treinhobby: 3401, zowel 'oude' gele stikker op voorzijde als blauwe streep op de zijkant met de tekst Apeldoorn en Zutphen, logo RegioNS op zijkant cabine en logo Provincie Gelderland midden op de bak boven de ramen.
Ik heb ergens in het forum gelezen dat die "oude" stickers elk moment verwijderd kunnen gaan worden.
Volgens een mcn op de ZAP-lijn zouden de treinen ook binnen nog stickers krijgen
Vrijdag jl. zag ik in de 3414 stickers in de coupe's hangen op de plek waar normaal de 'kunst' hangt van paleis 't Loo, de IJssel, etc. Echt regio-gebonden dus!

Dinsdag 01 jun 2010 - 01:56:52
treintim
treintim
Deze foto is absoluut niks, wegens de scheefheid en het is maar een kwaliteitsloze uitsnede van twee (nog niet recht gezette) grote foto's; maar welke ICM is dit, die geen nummers bij zich draagt? www.plaatjesupload.nl

Laatst bewerkt door treintim op Dinsdag 01 jun 2010 om 02:03:18

Donderdag 03 jun 2010 - 22:51:05
Duitje
Duitje
mDDM 7868 maakt het geluid van een BR101

Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR

Zaterdag 05 jun 2010 - 12:42:13
KmNS1
KmNS1
VIRM 9468 heeft 68 zwart.

Zaterdag 05 jun 2010 - 17:08:44
jorgo
jorgo
In Plan T 514 gaan (in tenminste één Bk, rest heb ik niet geprobeerd) de ramen helemaal open en daar is dus nog fatsoenlijke luchtverversing mogelijk op warme dagen.

Zaterdag 05 jun 2010 - 17:18:59
klaass16
klaass16
allebei nummertjes zaten er vandaag wel op,,

10247 stond op gn GDST

Zaterdag 05 jun 2010 - 18:06:16
kevinevers
kevinevers
Quote
jorgo: In Plan T 514 gaan (in tenminste één Bk, rest heb ik niet geprobeerd) de ramen helemaal open en daar is dus nog fatsoenlijke luchtverversing mogelijk op warme dagen.
Dat is bij alle Plan T's alleen bij de Plan V's zijn halverwege van die blokjes op de schuifrail gezet.


Zaterdag 05 jun 2010 - 22:16:31
jorgo
jorgo
Is dat zo? Nooit opgevallen. Nou ja, ik zit ook pas regelmatig in Plan T sinds de 6800 en dat is sinds afgelopen winter... Ik ging er van uit dat het bij alle treinstellen met schuifraampjes was.

Zaterdag 05 jun 2010 - 22:34:32
keesje
keesje
De 8711 had of heeft symbolen op de zijkant van de trein als teken dat er camerabeveiliging aan boord is. Die camera's zijn er niet meer, maar ik meen te herinneren dat die stickers er lange tijd later nog wel waren.

Zaterdag 05 jun 2010 - 22:39:57
mvd
mvd
Twitter MarcvD84 Facebook marcvandijk84
Sterker nog, die stickers zitten er nu nog steeds op. Een kopbak (met stickers) zit nu in een ander stel (873?).

Iech kom gelökkig oet Mestreech!

Zaterdag 05 jun 2010 - 22:43:33
vrijgezel
vrijgezel
Bij treinstam 7842 ontbreken de opschriften op de (betreffenden) deuren dat deze toegankelijk is voor resp. rolstoelen en fietsen. Althans, ik heb de zijde gezien als het stuurrijtuig voorop loopt de rechterzijde.

Zondag 06 jun 2010 - 02:08:02
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Quote
jorgo: Is dat zo? Nooit opgevallen. Nou ja, ik zit ook pas regelmatig in Plan T sinds de 6800 en dat is sinds afgelopen winter... Ik ging er van uit dat het bij alle treinstellen met schuifraampjes was.
Heeft er mee te maken dat de banken van de V'tjes door het raam passen, die van T'jes word "iets" lastiger

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Zondag 06 jun 2010 - 13:06:41
kevinevers
kevinevers
Behalve in het gedeelte direct achter de cabine en de 424 bak in de 528.


Zondag 06 jun 2010 - 14:33:29
MarkJB
MarkJB
Welk gedeelte van de bank uit een V'tje zou dan door het raam kunnen? Ik weet wel dat het zitvlak er behoorlijk los op ligt, maar past die daar wel doorheen?

Vaarwel Mat'64...

Zondag 06 jun 2010 - 14:52:28
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Schijnt wel te kunnen. Dat is de reden dat bij Plan-V er ooit een blokje in de schuifrailsen geplaatst zijn.

Choo choo.....

Zondag 06 jun 2010 - 17:10:34
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Huh, met wat moeite zeker... door een volledig geopend raampje zal het me al niet lukken

Zondag 06 jun 2010 - 17:49:48
gertjan
gertjan
Bij SGM-II kon het in elk geval, totdat er ook daar een blokje op de schuifrail kwam ... Maarja, dat had meer met de Zoetermeerlijn te maken

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Zondag 06 jun 2010 - 17:59:31
dh3201
dh3201
Ook bij plan V kon het. Een kameraad van me zat ooit eens in de eerste stoptrein naar Utrecht en die stopte om de haverklap om de langs het spoor liggende uit de trein gegooide banken in te laden.

Shqiperise-lopers?

Zondag 06 jun 2010 - 21:53:19
thom
thom
Quote
Pim530: Huh, met wat moeite zeker... door een volledig geopend raampje zal het me al niet lukken
Korte kant van een bankzitting is smaller dan de raam opening hoor, dus dat past prima...

Maargoed, of alle raampjes zitten vast of bij ander materieel zitten gewoon de zittingen vast, dus ansich kan het niet meer.

Zondag 06 jun 2010 - 21:57:21
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Och alles kan, ik heb wel eens bij een ICM een complette 1e klas coupe als vermist opgegegeven, gesloopt door een paar hooligans.


Zondag 06 jun 2010 - 21:58:50
keesje
keesje
Zo kun je elk gesloopt stel wel als 'afwijkend' bestempelen... Maar dat was vast niet de bedoeling.

Dinsdag 08 jun 2010 - 14:19:59
thom
thom
Het ging tig posts terug eigenlijk over waarom een raam in een Victor wel versmal was en in een Tinus niet...
Iemand vond het opvallend dat Tinus dat niet heeft, en dat is dus niet opvallend..

Dinsdag 08 jun 2010 - 16:48:41
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Nah dan maar iets opvallend plaatsen.
iets meer dan een jaar geleden dit gezien, weet niet of het nog zo is.
een schele ICM www.flickr.com


Dinsdag 08 jun 2010 - 16:57:17
martijn24
martijn24
Quote
klaass15: allebei nummertjes zaten er vandaag wel op,,

10247 stond op gn GDST
De twee stellen 10234 en 10247 missen nog steeds een nummer op het stel. Deze twee stellen hebben drie nummers op het stel ipv vier treinnummers.

Laatst bewerkt door martijn24 op Dinsdag 08 jun 2010 om 16:58:36

Dinsdag 08 jun 2010 - 17:51:01
BjarneK
BjarneK
Twitter BjarneHgl Flickr bjarnekosmeijer
Nog een afwijkende:
De 4211 rijdt met 2 lettertypes voor de klasse-aanduidingen:
i281.photobucket.com

Dinsdag 08 jun 2010 - 18:04:54
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Opschieten als je dat nog met je eigen ogen wil zien

Dinsdag 08 jun 2010 - 18:48:24
klaass16
klaass16
Quote
martijn24:
Quote
klaass15: allebei nummertjes zaten er vandaag wel op,,

10247 stond op gn GDST
De twee stellen 10234 en 10247 missen nog steeds een nummer op het stel. Deze twee stellen hebben drie nummers op het stel ipv vier treinnummers.
dan heb ik ze van de andere kant gezien

Maandag 16 aug 2010 - 22:51:38
klaass16
klaass16
maar Virm 9520 heeft ook al een ICM pantograaf

Bron: youtube www.youtube.com

Vrijdag 07 jan 2011 - 16:26:25
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Sinds stel 4215 als gerenoveerd stel rondrijdt, heeft deze het UIC-nummer op de mBDK. Het is al in de opvallende topics vermeld, maar ook de moeite waard om hier te plaatsen. Ik weet niet in hoeverre dit afwijkend is, want uiteindelijk moet elke ICMm dit krijgen volgens john563.