18-01-2012 00:20:40 | ||
---|---|---|
plant
|
Goedenavond, Ik heb een week of 2 geleden een keer de 2e OBB stam mee gehad in de 9268. Ik heb geloof ik nog geen omloop voor die 2e stam voorbij zien komen, weet iemand van jullie misschien of dit gebruikelijk is? Dan proberen @patrick91 en ik er morgen even op te plannen... Alvast bedankt! Laatst bewerkt door plant op 18-01-2012 00:20 Youri |
18-01-2012 00:23:20 | ||
---|---|---|
train85
|
Er is maar 1 omloop met de OBB stam, de 2e stam zit effe in onderhoud, daarom ook t/m 29 januari 2012 de I6/I10 stam. Ik ga morgen effe de omloop voor je zoeken. Laatst bewerkt door train85 op 18-01-2012 00:26 |
18-01-2012 01:35:08 | ||
---|---|---|
plant
|
Ah, da's waar ook. Thanks, ik hoor het graag. Youri |
18-01-2012 07:45:57 | ||
---|---|---|
ns1700
|
ik zag de tweede met OBB-Vignetten maandag in de 9268. hopelijk is een omloop zoeken dan wat makkelijker. groeten uit Spoorzone |
23-01-2012 16:54:43 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dus de vaste omloop van een van de stammen is nu dus 9228/9233? |
24-01-2012 14:14:57 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Jup, ook vandaag weer, altijd wel met een plusje maar wel in die slag. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-01-2012 14:54:56 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Vanmiddag kwam de ÖBB-stam om 12.19 door Delft-Zuid richting Amsterdam. Vandaag dus actief in de 9217 (en niet de 9233). Laatst bewerkt door martijnham op 24-01-2012 14:55 |
24-01-2012 14:57:11 | ||
---|---|---|
train85
|
Er zat ook net een OEBB stam in de 9248 met 6 rijtuigen, miste 1 2e klas rijtuig. Gezien bij vertrek te Asd. Laatst bewerkt door train85 op 24-01-2012 15:13 |
24-01-2012 15:10:57 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Dan zijn er twee, want er zit er als het goed is ook eentje in de 9228/9233. (Niet en/of, maar én/én!) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-01-2012 15:17:52 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Er zijn er ook twee, en die kunnen tegelijk rijden |
24-01-2012 17:05:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Nee, 9228 / 9233 is de omloop waarin Onderhoud of andere actie kunnen plaatsvinden. De bedoeling is dat als eind vande maand de NMBS I-10/I-6 stam verdwijnt de beide ÖBB stammen in Brussel gaan overnachten, hou me even te goed of dat dan 9201+9205 danwel 9205+9209 gaan worden als startende treinen. De in Brussel beginnende en eindigende omlopen Z0-Vr:9201-9232-9237-9268 / 9205-9236-9241-9272/9209-9240-9245-9272) Ciao. |
24-01-2012 20:04:01 | ||
---|---|---|
Pim530
|
9209 start op als P-trein vanuit Atw. 9228/9233 bestaat toch niet meer, omdat er niet meer kort wordt gekeerd te Asd in de avonduren? |
24-01-2012 21:49:40 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Die bestaat nog steeds, maar omdat er niet meer "kort"gekeerd kan worden is er een extra stam nodig om een 9264 te starten, wat de reden is dat er een 2e ÖBB stam is gekomen. Ciao. |
25-01-2012 00:48:43 | ||
---|---|---|
ns1700
|
Quotewaar haal jij uit dat 9209 een P-trein is? IC B(+) rijd nooit als P-trein. groeten uit Spoorzone |
25-01-2012 06:23:36 | ||
---|---|---|
Bert13
|
En bovendien rijden de treinen 9228 en 9233 ook gewoon, en zeer regelmatig met ÖBB-rijtuigen, dus dit bericht snap ik niet helemaal. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
25-01-2012 10:13:47 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Wat Pim530 bedoelde was dat het materieel voor de 9209 's morgens in Antwerpen trein 7211 reed naar Brussel-zuid. Dat was in de vorige dienstregeling in ieder geval zo, of dat nu nog steeds zo is kan ik even niet bevestigen , kom eigenlijk nooit zo vroeg in België.%02% Ciao. |
25-01-2012 14:37:51 | ||
---|---|---|
mdj
|
Doen ze nogsteeds. OBB-rijtuigen hebben er ook al eens in gereden Bij twijfel: gebruik beton. |
25-01-2012 23:38:11 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Volgens een Belgisch forum is dat nog steeds het geval, inderdaad. |
27-01-2012 13:21:41 | ||
---|---|---|
train85
|
Voor de liefhebbers dit weekend de omloop van de OEBB stam, waarbij de 9200 serie omrijdt via de 4000 route. Omloop 1: Tr.9201 > Tr.9232 > Tr.9237 > Tr.9268. (alleen zaterdag) Omloop 2: Tr.9205 > Tr.9236 > Tr.9241 > Tr.9272. (ook zondag) Omloop 1 Zondag: Tr.9209 > Tr.9240 > Tr.9245. |
27-01-2012 13:32:22 | ||
---|---|---|
geert
|
En I6/I10 is hiermee weer afgelopen? |
27-01-2012 13:41:04 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja die gaat vandaag achter de OEBB stam mee met tr.9272. |
27-01-2012 19:43:48 | ||
---|---|---|
icetha
|
Bedankt Train85 voor de omlopen van de OBB stammen! Volgende (geplande) omleiding van de Beneluxdienst via Gd is 21/22 april. |
27-01-2012 20:38:21 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja klopt en dan komen er wellicht ook stops in te Gd. |
10-02-2012 16:01:33 | ||
---|---|---|
kuba.g
|
Weet iemand de nieuwe omlopen van de ÖBB rijtuigen? Vandaag zag ik ze in de 9248. |
10-02-2012 16:20:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Scroll toch verdorie eens naar beneden! |
10-02-2012 17:25:54 | ||
---|---|---|
nohab
|
Of toch maar naar boven? Maar even zereneus: Ik lees een bericht met de inzet in het weekend 28/29-1 en iemand die vermoedt dat ook 9228/9233 bij de omloop hoort. Verder niets. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
10-02-2012 20:42:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Bij mij naar beneden (zie forum-instellingen) PS: Verder is er ook nog de mogelijkheid om pagina's in het archief op te zoeken... Laatst bewerkt door AgentX op 10-02-2012 20:42 |
05-03-2012 20:17:55 | ||
---|---|---|
110573
|
Kan iemand mij aan de huidige samenstelling van de 4791 en 4792 helpen voor het archief? Alvast bedankt |
05-03-2012 21:16:49 | ||
---|---|---|
mren
|
Gerucht gaat dat op 12/06 de ÖBB-stammen terug moeten naar Oostenrijk wegens materieeltekort aldaar. Iemand meer informatie hierover? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-03-2012 23:08:21 | ||
---|---|---|
train85
|
Nou dan mogen ze eerst die honderden rijtuigen opknappen die daar nog staan. Voorlopig tot Juli zullen ze nog blijven de OEBB-stammen. Misschien pas na 1-7 moet er 1 stam terug, maar dat is nog onzeker of dat ook gaat gebeuren. Laatst bewerkt door train85 op 05-03-2012 23:08 |
06-03-2012 08:20:31 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Dat vind ik een beetje een loos argument, want dan had je ook kunnen stellen dat NS ICK op had moeten knappen alvorens in het buitenland materieel te huren. Met vriendelijke groet, Robin |
06-03-2012 09:32:46 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Het enige verschil is dat ICK van NS is en de ÖBB-rijtuigen van ÖBB zijn. Dus als ÖBB rijtuigen te kort komt is het natuurlijk het makkelijkst om ze weer bij NS op te eisen, dan ze zelf op te gaan knappen Ze halen dan immers hun eigen materieel terug, NS huurt juist van andere vervoerders, dat is net even anders. |
06-03-2012 10:14:50 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dan kun je het dus nog sterker stellen: als zelfs NS er niet voor kiest hun eigen treinen op te knappen maar materieel elders te huren, dan zou het al helemaal vreemd zijn dat de ÖBB wel terzijde staand materieel opknapt terwijl ze elders nog over rijvaardig materieel beschikken. |
06-03-2012 10:36:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteMisschien is het tijdelijk huren van die ÖBB rijtuigen wel goedkoper dan die verroeste ICK-vloot weer eerst op te knappen? %06% |
06-03-2012 10:52:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is 100 % zeker. |
06-03-2012 12:59:25 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat 'opeissen' lijkt me weinig reëel, je hebt immers een huurcontract en daar staan plichten en rechten en dat ontbint je niet zo snel. Laatst bewerkt door thom op 06-03-2012 13:01 |
06-03-2012 13:26:21 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat kun je niet weten als je het contract niet kent. Het zou ook kunnen dat een lage huurprijs geldt in ruil voor directe opeisbaarheid. |
06-03-2012 14:48:51 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Precies, daar kunnen allerlei voorwaarden aan verbonden zijn. Bovendien kan er ook afgesproken zijn dat het contract te allen tijde direct opgezegd kan worden hè |
06-03-2012 19:52:15 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Quote Dat snap ik ook wel, maar het ging mij om de redenatie in het bericht dat voor het mijne werd geplaatst, dat de ÖBB eerst het eigen materieel op moest knappen alvorens verhuurd materieel terug te halen. Met vriendelijke groet, Robin |
06-04-2012 22:46:43 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Vanmiddag zijn de rijtuigen 006 en 072 meegeweest achter trein 9228/9233 t.b.v. tests met de boordnetspanning. In de 006 zat daar kortsluiting in waardoor de boel niet goed functioneerde. Nadat in de 072 een sensor en in de 006 een deel van de TCO waren vervangen werden de rijtuigen vanmiddag live getest. De tests zijn goed verlopen en het resultaat is dat de twee stammen morgen met 7 rijtuigen weer op volledige sterkte gaan rijden. De 072 gaat vannacht in stam 4791 en de 006 in stam 4792. Bonus: doorkomst van de bonte combinatie te Dtz: http://flic.kr/p/bK8BWV |
04-05-2012 16:17:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Uit gesloten dubbel topic:Quote |
04-05-2012 16:19:33 | ||
---|---|---|
Bert13
|
We gaan het zien, maar woensdag en vandaag hebben ze zich er al niet aan gehouden, het is bij "het spoor" dan ook altijd gevaarlijk om woorden als altijd te gebruiken He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-05-2012 16:25:45 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Klopt. Ik heb ook geen enkel idee of dit bericht van enige kant klopt. Credits en opmerkingen mogen naar @tgvfan |
05-05-2012 10:10:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik geloof niet dat het een erg nieuwe omloop is, overigens. Hoe dan ook: de normale omloop luidt: dagelijks: 9205-9236-9241-9272 zondag: 9213-9244-9249 maandag: 9224-9229-9260 di-za: 9201-9232-9237-9268 Zoals uit het OD blijkt, is donderdag jl een stam OeBB vervangen door I6-rijtuigen van de NMBS. Dat blijft komende dagen zo. Die stam rijdt de dagelijkse dienst 9205-9236-9241-9272. |
05-05-2012 12:14:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de hardliners die alles willen weten: stam 4791, de nu nog in dienst zijnde OeBBeneluxstam, bestaat sinds donderdag uit: 18-91 015 21-91 071 21-91 067 21-91 006 21-91 008 21-91 029 18-91 023 |
05-05-2012 15:22:04 | ||
---|---|---|
geert
|
Aha en weer storing in de tweede stam of gaat deze terug naar Oostenrijk? |
05-05-2012 16:32:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aan de tweede stam wordt een tijdje gesleuteld. |
06-05-2012 00:25:58 | ||
---|---|---|
AgentX
|
O.a. het probleem met de airco die alleen warme lucht blaast naar ik heb vernomen? Laatst bewerkt door AgentX op 06-05-2012 00:26 |
11-05-2012 12:51:21 | ||
---|---|---|
plant
|
Hoe zit dat eigenlijk als er zo'n I6/I10 stam in de 9200 rondrijdt... Ik lees dat daar vaak veel te veel A's inzitten. Zijn die dan gedeklasseerd of iets dergelijks? Youri |
11-05-2012 13:18:42 | ||
---|---|---|
ns1700
|
Dat wel. Afgelopen donderdag waren het 4-A gedeklasseerd. groeten uit Spoorzone |
11-05-2012 16:06:33 | ||
---|---|---|
plant
|
Ah, dat lijkt me wel nodig ja. Is dat met die rijtuigen permanent zo, of wordt iets provisorisch geregeld met bijv. A4'tje zoals met de 4444 een tijdje is geweest? Youri |
11-05-2012 21:04:21 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Ik had deze compositie gezien en van de gedeclasseerde A's waren alleen op de toegangsdeuren A4'jes geplakt met of de tekst "gedeclasseerd" of simpel "2"! |
11-05-2012 23:07:33 | ||
---|---|---|
plant
|
Bedankt! Youri |
13-06-2012 23:50:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tijd geleden was er hier (en irl) sprake van dat de OeBB-rijtuigen in juni terug zouden moeten naar hun eigenaar. Dat gaat definitief niet gebeuren; de rijtuigen blijven tot december. Als teken daarvan worden op het moment de rijtuigen waarbij dat nog niet gebeurd was, voorzien van bv. het NS-logo. A-rijtuig 014 wordt bij Strukton voorzien van de voorzieningen voor fiets- en rolstoelvervoer e.d; komt wsl volgende week in dienst. |
13-06-2012 23:56:33 | ||
---|---|---|
AgentX
|
De 014 was toch al zo goed als klaar? Laatst bewerkt door AgentX op 13-06-2012 23:56 |
14-06-2012 00:05:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, anders zou hij volgende week niet in dienst komen %09%. |
14-06-2012 07:40:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oké. Je kan het op twee manieren lezen |
23-08-2012 18:27:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Alvast een klein tipje van de sluier: in de eerste week van september gaat er een stam ÖBB-rijtuigen terug naar Wenen. Waarschijnlijk weer achter een lok van Locon. |
23-08-2012 21:55:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNou vooruit, nog wat ontsluier: het zal eind september gebeuren (en Locon mocht willen dat ze naar Wenen kunnen rijden). |
23-08-2012 22:40:46 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Locon rijdt niet naar Wenen nee. Gehussel met rijtuigen gaat gebeuren in Amf, waarbij Locon de tractie zal verzorgen tussen Wgm en Amf. Vervoer naar Wenen achter een lok van DB. Overigens dwalen we een beetje af. Het ging over HSL-materieel. Wellicht dat een van onze trouwe moderators even wat kan schuiven naar het topic over de ÖBB-rijtuigen? https://www.somda.nl/forum/10045/%D6BB+rijtuigen+in+Beneluxdienst/ Laatst bewerkt door AgentX op 23-08-2012 22:51 |
24-08-2012 03:01:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
En hoe gaat NS Hispeed dat wegvallende materieel dan opvangen? Gaan er dagelijks Benelux'en geschrapt worden, of blijft de stam die tijdelijk is overgeheveld van Fyra naar Benelux in de Benelux rijden? |
24-08-2012 06:36:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het laatste: stam ..73. |
24-08-2012 10:38:13 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Check. |
24-08-2012 17:45:08 | ||
---|---|---|
icened
|
Zal de NMBS de Traxx reeks 28 locomotieven daarna alleen gebruiken voor het trekken van goederentreinen tussen Belgie - Nederland/Duitsland v.v. als de Fyra V 250 de Beneluxtrein vervangen heeft? |
24-08-2012 17:51:56 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ja. Maar dat hoeven niet louter internationale treinen te zijn. In België rijden SNCF BB3600'en ook binnenlandse goederentreinen. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-08-2012 20:45:31 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ze kunnen ook retour leasemaatschappij gaan natuurlijk Laatst bewerkt door daniel81 op 24-08-2012 20:46 |
24-08-2012 21:37:39 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ze zijn in 2010 voor 10 jaar geleased dus dat gebeurt niet. Laatst bewerkt door nohab op 24-08-2012 21:39 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-08-2012 22:21:09 | ||
---|---|---|
icened
|
Voor 10 jaar geleast. Dat duidt erop dat ze al wisten wat ze met deze locomotief wilden. Ze hebben 77 Priorijtuigen die prima tussen Den Haag - Eindhoven via de HSL Zuid kan worden ingezet. Tussen Rotterdam - Almere/Zwolle is het nog allemaal vaag wat ze nog precies willen. |
24-08-2012 22:28:44 | ||
---|---|---|
idolaat
|
Ze zijn geleased door de Belgen, dus ik denk niet dat ze op de HSL ingezet gaan worden. |
24-08-2012 22:35:59 | ||
---|---|---|
icened
|
Niet goed gelezen. Dacht dat het over de Traxx locomotieven van NS Hispeed ging. |
06-09-2012 20:47:42 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Wegen gebrek aan sporen op de Wgm gaat er aanstaande zaterdag (8 september) een ritje gaan plaatsvinden. Die dag zal er met 12 rijtuigen gehusseld worden om ze in de juiste volgorde te krijgen. De ritten worden verzorgd door Locon, met een 990x. Bijzondere samenstelling dus: (Oranje) Locon 990x + 12 ÖBB-rijtuigen. Als alles goed gaat, gaat de boel eind van de dag weer terug naar de Wgm. Laatst bewerkt door AgentX op 06-09-2012 20:49, reden: aanvulling |
06-09-2012 21:06:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat wordt wat lastig, met Bussum buiten dienst... |
06-09-2012 21:17:38 | ||
---|---|---|
AgentX
|
De werkzaamheden verhinderen inderdaad de mogelijkheid om uit te wijken naar Amf. Het gehussel gaat daardoor plaatsvinden in Zwolle, met een dieselloc, die daar als het goed is al klaar staat, danwel vandaag (vrijdag) klaargezet gaat worden. Plan is om vanaf de Wgm te vertrekken 07:30, aankomst Zwolle om 11:00. Ik ga er niet van uit dat de Hanzelijn gebruikt gaat worden, dus de enige mogelijkheid om daar te komen zonder kopmaken is Wgm-Dmnz-Asb-Ut-Ah-Zp-Dv-Zl en gezien te aankomsttijd in Zwolle vermoed ik dat deze route ook gereden gaat worden. Laatst bewerkt door AgentX op 07-09-2012 00:43, reden: aanvulling |
08-09-2012 22:26:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Volgens mij gaat er op het spoor toch iets mis, als je van Watergraafsmeer naar Zwolle moet om een paar rijtuigen om te zetten :| |
08-09-2012 23:17:55 | ||
---|---|---|
mich
|
had laats ook al zoiets. Van Asd naar Rtd via Amf moeten... |
09-09-2012 00:19:32 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Uiteindelijk is er gehusseld op de Wgm. Er is alleen een rit geweest met de Locon 9905 en één A-rijtuig. Wat de uiteindelijke route is geweest weet ik niet, maar er is niets naar Amf of Zl geweest. |
09-09-2012 00:25:50 | ||
---|---|---|
icetha
|
Was wel spijtig, dat de rit naar Amf op het laatst werd afgeblazen...%03% Mogen wij ze morgen (zondag) weer in de Beneluxdienst verwachten? |
09-09-2012 01:06:39 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Dat lijkt niet logisch. Benelux rijdt dit weekend een omleiding via Gd met keren+nachtoverstand op de Zaanstraat (en vermoedelijk met 1 omloop minder dan normaal). Zolang de OBB rijtuigen op de Wgm blijven staan weinig kans op inzet. |
09-09-2012 08:24:18 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteIn elk geval Gpda-Wp-Dmnz-Mdsa, waarbij in Wp op spoor 4 om 13.10u het A-rijtuig 61 81 18-91 015-6 achtergelaten werd http://www.spoornieuws.nl/foto/locon1.jpg en de loc om is gaan lopen via spoor 5. Om 13.20u is er weer vertrokken http://www.spoornieuws.nl/foto/locon2.jpg ri Gpda, waarna ik het spul zo'n 20 minuten later weer zag staan op het middenspoor bij Dnmz met de loc alweer ri. Mdsa Laatst bewerkt door dennistd op 09-09-2012 08:38 |
09-09-2012 22:19:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Neen. De rijtuigen zijn in de juiste volgorde gezet voor transport naar Oostenrijk. Deze zullen eind deze maand meegaan in een UnitCargo van DBS. |
09-09-2012 22:22:07 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Misschien een domme vraag, maar wat kan het de Oostenrijkers schelen of een rijtuig met één van de twee achterkanten in een bepaalde richting arriveert? |
09-09-2012 22:28:12 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Blijkbaar wel, anders waren er dit weekend niet zulke ingewikkelde toeren uitgehaald |
09-09-2012 23:13:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er dreigen wederom allerlei al dan niet komische misverstanden. Er gaat een stam terug, de ander gaat weer in dienst - en dat was de reden voor het husselen (het uitsorteren van de rijtuigen die blijven en de rijtuigen die teruggaan), niet om ze op een bepaalde volgorde naar Oostenrijk te krijgen. Laatst bewerkt door broek53 op 25-11-2012 14:20 |
10-09-2012 03:03:33 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Inderdaad Komisch ja om 1 rijtuig te gaan driehoeken%08% MCN ASD |
10-09-2012 08:12:57 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Precies. Dan nog vraag ik me af waarom er één rijtuig gedriehoekt moest worden. |
10-09-2012 08:29:58 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Zonder het exact te weten een "educated guess". Het was een eerste klas rijtuig zag ik, welke aan de buitenzijde van een Benelux stam horen. Mogelijk kun je zo een chronisch probleem oplossen door één zijde juist niet/ of wel te gebruiken. Denk b.v. aan een kopwand deur met problemen. In de tijd dat NSR nog met SM'90 reed is een probleem van gekoppeld rijden opgelost door ik meen twee stellen te driehoeken waarna het probleem was verdwenen waar techneuten niet uit kwamen%02% Laatst bewerkt door cuneo56 op 10-09-2012 08:30 |
10-09-2012 09:46:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Kan het zijn dat het zo'n aangepaste A is voor o.a. rolstoelgebruikers, die in een bepaalde positie/stand in de stam moet zitten? |
10-09-2012 22:33:38 | ||
---|---|---|
TGr79
|
Dat klopt. Beide aangepaste A's blijven in NL en komen in één stam te lopen. Om de fietsruimte ook echt aan de buitenzijdes te hebben, heeft Strukton de 18-015 laten driehoeken. Uit eigen beweging; goeie gasten daar Laatst bewerkt door spiketrain op 10-09-2012 23:14, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
17-09-2012 16:22:57 | ||
---|---|---|
kuba.g
|
Weet iemand de actuele omlopen? De meest recent hier geplaatste klopt niet meer volgens de recente spots:Quote |
18-09-2012 20:26:40 | ||
---|---|---|
AgentX
|
In de nieuwe functionaliteit "Omlopen" wordt deze informatie ook toegevoegd. Toevallig heb ik de serie 9200 op me genomen, die zal ik zo snel mogelijk toevoegen, dan kun je die zien. |
25-09-2012 12:58:15 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
De eerste zeven rijtuigen gaan vanmiddag terug naar huis. Voor meer info over het eerste stukje: http://www.facebook.com/OpdeRails Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
25-09-2012 13:18:45 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Trekkracht is overigens EETC 1251. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
25-09-2012 15:47:13 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Is het ook al bekend wanneer ze het land gaan verlaten? Met vriendelijke groet, |
25-09-2012 17:27:59 | ||
---|---|---|
WLE 21
|
QuoteKwamen keurig op tijd aan in de Awhv. Een plaatje: http://www.flickr.com/photos/69841044@N02/8023471993/in/photostream |
08-11-2012 17:40:42 | ||
---|---|---|
Joebbel
|
Rijdt de ÖBB-stam nog in een vaste omloop of verschilt het ondertussen per dag? |
08-11-2012 17:41:59 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Uit mijn waarnemingen (en de rest van de spots) durf ik te concluderen dat daar geen regelmaat in zit. Als de stam niet defect, proberen ze die wel elke dag in te zetten. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
22-11-2012 23:11:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
De OeBB-rijtuigen zullen vrijdag 23-11 (morgen dus) voor het laatst in de Beneluxdienst rijden. Volgende week gaan ze terug naar Oostenrijk. Laatst bewerkt door broek53 op 22-11-2012 23:11 |
23-11-2012 20:00:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Heb niet het hele topic doorgeworsteld, maar waar haalt men de laatste twee weken dan nog een reguliere stam Benelux-rijtuigen dan vandaan? |
23-11-2012 21:49:49 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Volgens mij zou die stam de loods in gaan voor onderhoud. Dus is deze stam over en kan ie zo retour afzender ri oostenrijk Mcn NS International Rtd |
25-11-2012 14:23:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, men zal het zonder reservestam moeten doen. Daarnaast is er weinig keuze: het contract loopt op 30 november af. |