25-05-2011 21:34:23 | ||
---|---|---|
train85
|
Ze hebben deze week gereserveerd voor reparatie airco. |
25-05-2011 23:09:37 | ||
---|---|---|
6414
|
Tsja, wat zullen we eens zeggen.... Iemand al eens bijgehouden hoeveel slagen de stam tot nu toe niet gereden heeft? |
26-05-2011 01:21:55 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zullen we dan ook even turven hoevaak mensen (onterecht) zeuren over nieuw materieel? Nieuw materieel kost eenmaal tijd om ingewerkt te worden bij een onderhoudsbedrijf, of het nou een vliegtuig, een auto of een bepaald type rijtuig is. Als jij iets op kan noemen wat in 1 keer perfect werkt, zou ik dat heel knap vinden, want dat bestaat gewoon niet. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
26-05-2011 07:49:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Is gehuurd buitenlands materieel dat al jaren oud is dan ook 'nieuw' materieel? Kan me niet voorstellen dat HiSpeed deze rijtuigen heeft gehuurd met het idee dat ze er vooral meer last dan lust mee zal hebben. |
26-05-2011 08:58:06 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Voor hun is het nieuw ja, ookal is het materieel zelf niet nieuw, dus de kennis en ervaring ontbreken nog. Zo kun je nooit storingen preventief voorkomen of snel verhelpen (en dan spreek ik niet eens over de aanlevering van onderdelen). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 26-05-2011 08:58 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
26-05-2011 09:05:39 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote In die zin is het vaak handiger oud materieel langer in dienst te houden. Ze hadden beter wat ICR-stammetjes extra kunnen nemen van NSR, en dan extra mat64 op de been houden voor die kosten. |
26-05-2011 09:50:37 | ||
---|---|---|
6414
|
QuoteDat is natuurlijk een vreemde opmerking: wat jij als perfect ziet, hoef ik niet als perfect te zien en daarom zou het ook praktisch onmogelijk zijn zoiets te noemen. Maar hadden de Belgen-stammen ook zoveel problemen? |
26-05-2011 10:40:44 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja, alleen merkte je dat minder omdat de stammen uitliepen in België waar je personeel heb rondlopen die de rijtuigen kennen of daar makkelijk uitgewisseld konden worden voor andere. |
26-05-2011 10:52:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
@6414: in mijn oogopzicht noem ik perfect materieel wat technisch gezien goed onderhouden is en storingsvrij. En dat is nou het geen wat niet lekker lukt, opzich niet zo gek, als je voor het eerst je fietsband plakt zal het ook niet meteen goed/snel gaan tenslotte. Je zult zien dat in de loop van de tijd al doende men leert en het materieel minder vaak in storing treed. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
26-05-2011 18:05:08 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote T is niet spoor gerelateerd,maar wedden dat als ik de fik steek in een goed aangelegd BBQ vuurtje dat t in 1x werkt Serieus gezegd,het is toch vreemd dat(en nee ik veroordeel niemand)men kiest voor een stel OBB rijtuigen waarbij in geval van problemen men heel veel handleidingen moet gaan vertalen en onderdelen uit het buitenland moet bestellen om het geheel weer werkend te krijgen ? Ja het is cliche maar ik denk(comfort in het midden gelaten) dat terzijde gesteld nl mat zoals bv ick of wat anders handiger had geweest,kennis aanwezig en (ik gok) reserve onderdelen ook nog. Als ik het te makkelijk zie dan verneem ik dat graag natuurlijk. |
26-05-2011 18:36:06 | ||
---|---|---|
mdj
|
ICK heeft een draaistelrevisie nodig... En stilstand geldt ook hiervoor is achteruitgang. Dus verwacht nu niet dat ICK geheel storingsvrij is. Daarnaast.. ICK heeft geen aico.. En heeft die een deursluitingssysteem wat nog is toegestaan? (zie de perikelen in de 1900 en 3500 bij het herintreden van ICL) Bij twijfel: gebruik beton. |
26-05-2011 18:42:18 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Het probleem van ICK/ICL was dat de deuren opgetrokken konden worden, of dat reizigers de sleutelende HC omver duwden om alsnog de trein te halen (de deuren hadden nog een TB5 vergrendeling als ik mij niet vergis). Ten tweede: je zit met de toelating tot België Laatst bewerkt door dlm4yjp op 26-05-2011 18:42 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
26-05-2011 19:21:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan had je voor de optie extra ICR moeten kiezen i.c.m. drie/vier stellen mat'64 langer in dienst. Maar dat was duurder? (meen weleens iets gelezen te hebben) |
26-05-2011 21:31:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
NSR wilde geen extra ICR meer afstaan, zo eenvoudig lag het. Anders zou Hispeed zeker niet naar andere/buitenlandse rijtuigen zijn gaan zoeken. |
27-05-2011 12:36:36 | ||
---|---|---|
Terminus
|
Is er al een idee wanneer de OBB-rijtuigen opnieuw zullen rijden? En is er een verband met de terugkeer van de Belgische I-rijtuigen in de Benelux? |
27-05-2011 12:45:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
De OeBB's gaan weer rijden als alle klimaatregelingen hersteld zijn. Tot zolang rijden de I6/I10-rijtuigen van de NMBS. |
27-05-2011 12:48:12 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Misschien snap ik het even niet meer, maarre die I6/I10 rijtuigen zijn neem ik om bepaalde redenen eerder uit de Benelux gehaald en vervolgens de ÖBB-rijtuigen gehuurd om die rijtuigen te vervangen? En nu vervangen de I6/I10 rijtuigen de ÖBB rijtuigen weer, welke in Belgie kennelijk ook gemist kunnen worden. |
27-05-2011 15:32:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Alle ins en outs ken ik niet, maar in ieder geval is het incidenteel (kunnen) stellen van vervangend materieel iets anders dan materieel langdurig verhuren. Dat is in België vast niet anders dan in Nederland.. |
27-05-2011 16:29:30 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ik krijg zojuist door dat de aircoinstallatie weer aan de praat is gekregen. Ze zullen dus snel weer in de reizigersdienst te vinden zijn. Termijn is onbekend. |
27-05-2011 18:42:35 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Gewoon met Plan V tussen Asd en Rsd rijden en de reiziger over laten stappen. Heeft NS Hispeed met de ICE ook gedaan. Shqiperise-lopers? |
27-05-2011 18:48:15 | ||
---|---|---|
greyhound
|
dat was in ieder geval goed voor 30-45 minuten vertraging..... |
27-05-2011 21:26:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIs er enige reden te bedenken waarom dat een beter idee is dan een vervangende doorgaande trein zoeken/organiseren? Los van het feit dat de NMBS dan ook iets binnenlands zou moeten organiseren (in tegenstelling tot de DB met de ICE). Laatst bewerkt door broek53 op 27-05-2011 21:29 |
27-05-2011 22:33:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Als men dat had gedaan, dan hadden we hier vast en zeker gemopperd waarom men geen doorgaande belgische rijtuigen gehuurd had Beetje een loze opmerking om een discussie uit te lokken me dunkt... Laatst bewerkt door thom op 27-05-2011 22:34 |
29-05-2011 20:32:44 | ||
---|---|---|
6414
|
Komen de Oostenrijkers morgen weer in dienst in de onderhoudsomloop, of in de normale omloop? |
30-05-2011 21:49:33 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Vandaag zitten de ÖBB-rijtuigen in ieder geval niet in trein 9257. Ofwel ze zijn uitgevallen, of ze rijden in de onderhoudsomloop. Patrick |
30-05-2011 21:51:28 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Stonden rond 16:00 op de Wgm. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
31-05-2011 16:50:28 | ||
---|---|---|
Gast
|
reden om 14:15 vandaag langs perron 14/15(?) op Amsterdam Centraal @hieronder Richting Muiderpoort |
31-05-2011 17:52:28 | ||
---|---|---|
279
|
in welke richting? |
31-05-2011 20:17:23 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Vandaag te Shl de ÖBB-rijtuigen gezien in trein 9252 om 16.08. Patrick |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
31-05-2011 20:31:09 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Inderdaad, bij vertrek vanaf Asd werd omgeroepen dat ze geen ruimte voor fietsen hadden in de Benelux en dat reizigers met fietsen maar een uurtje moesten wachten. |
31-05-2011 23:18:33 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Is die verbouwing van dat A-rijtuig nu nog niet afgerond? |
02-06-2011 12:36:01 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Wat het dat aangaat zijn ze bij de NMBS toch al vaag bezig,je haalt zelf al iets leuks aan. Maar zo vergaat het toch ook al een tijd met die V250 dingen ofwel kruimeldieven,er staan er nu geloof ik 6 stil en buiten een zogenaamde proefrit in belgie om is men in belgie nog altijd niet bereid om die dingen toe telaten bij hun op het belgische spoor. Dus zowel NS kan er wat van om het moeilijk te maken ,maar dat kan men bij de NMBS zeer zeker ook erg goed hoor. Men maakt het elkaar lastig en de reizigers mogen voor de "gulden middenweg" de centen presenteren(of dachten we nou echt dat het extra zoek,samenstelwerk,papierwerk geen deel uitmaakt van verhoging van treinkaartjes ? ) |
03-06-2011 00:05:12 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Volgens mij begrijp je het argument van broek53 niet helemaal. Vervolgens ontgaat mij weer de rest van je verhaal. Zoek de uitdrukking 'de gulden middenweg' eens op, overdenk de kennelijke insinuaties nog een keer en probeer ons dan nog eens duidelijk te maken wat je eigenlijk bedoelt. |
03-06-2011 13:05:08 | ||
---|---|---|
edje
|
Quoteeigenlijk van het zotte, dat reizigers met een fiets maar even een uurtje mogen wachten. hebben de belgen niet ergens nog bagagewagens staan? |
03-06-2011 16:41:04 | ||
---|---|---|
Stefanovic
|
Nee, het zou van de zotte zijn als er mensen niet meer mee konden omdat er een zooitje fietsen in staan. |
03-06-2011 16:50:15 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Wat voor onzin is dat nou weer? %09% Het materieel hoort gewoon bagage mee te kunnen nemen, en fietsen vallen daar toevallig onder. Het is al erg genoeg dat fietsen in de spits geweerd worden in de treinen. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-06-2011 17:02:41 | ||
---|---|---|
phantom
|
@ jorgo : Er hoorde bij die quote eigenlijk nog het oorspronkelijke bericht waarop broek53 reageerde,en de guldenmiddenweg was (zoals wel vaker) cynisch bedoelt. (mocht je m dan nog niet snappen dan hoor ik t graag,dan zal ik trachten m nog iets beter te omschrijven ) Trouwens waarom zou een fiets mee willen nemen een reden moeten zijn om die mensen te laten staan ? Zelfs in overig materieel (zoals irm)kan en mag je (indien het voldoet aan bepaalde eisen)je fiets gewoon meesleuren. Ergens is het dus best discriminatie als men mensen met fiets "gewoon maar"een uur extra laten wachten,als dat een trend zou worden dan zou het miss wel fair zijn om die reizigers te compenseren door een andere prijs aan hun ticket te hangen. Laatst bewerkt door phantom op 03-06-2011 17:07 |
03-06-2011 17:28:34 | ||
---|---|---|
sander14
|
Quote Het is al erg genoeg dat mensen hun tweewieler zomaar klakkeloos overal in de trein neer flikkeren, terwijl er voor fietsen speciale plekken zijn in de trein. Ik erger me dood aan dat soort mensen. |
03-06-2011 17:32:14 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat is dan weer een ander verhaal, maar mensen die zich wel aan de juiste plaatsen houden zijn er wel mooi de dupe van. Overigens is dat klakkeloos neersmijten in het weekend vaak een must omdat de andere plekken vol zitten (bekijk de 3000 maar is eens tussen Ut en Ah bij goed weer in het weekend), overvol. Maargoed, back on topic Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-06-2011 22:33:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteGeen idee wat je nu bedoelt. V250 is in Nederland nog niet toegelaten en daarin verschilt het in niets van België. Die dingen staan dus niet stil omdat ze in B niet toegelaten worden, maar omdat ze in NL nog niet ingezet mogen worden. Kortom: het slaat nergens op. Qua prijs van treinkaartjes slaat het nog minder ergens op. De toelating van de V250 is een zaak van Ansaldo Breda en niet van NS of de NMBS. Daarnaast ging de oorspronkelijke opmerking over het inzetten van binnenlands materieel, Daarvan houd ik ongewijzigd vol: vanwaar begint men hier nu ineens te leuteren over binnenlands materieel (dus met overstappen in Rsd) terwijl NSH en NMBS nu juist gezorgd hebben voor doorgaande rijtuigen? |
28-06-2011 09:19:51 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik verneem zojuist dat de ÖBB rijtuigen over +/- 2 weken van de Wgm naar Zp gaan voor uitgebreid onderhoud. De stam blijft daar een ruime week. In Zp worden ook twee andere eersteklas rijtuigen aan de stam toegevoegd. |
28-06-2011 09:32:18 | ||
---|---|---|
lamar
|
Twee eersteklas rijtuigen erbij? Bedoel je niet dat het missende eersteklas rijtuig er weer bij wordt gezet? Laatst bewerkt door lamar op 28-06-2011 09:33 |
28-06-2011 09:34:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Onderhoud in Zp? |
28-06-2011 09:35:13 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Mijn bron heeft het nadrukkelijk over twee andere eersteklas rijtuigen. Misschien hebben ze ergens een blik eersteklas rijtuigen uit Polen open getrokken ofzo? |
28-06-2011 09:36:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote NedTrain Zupthen? http://www.nedtrain.nl/nl/214/organisatie/locaties/locaties-lijst/zutphen.html |
28-06-2011 09:40:09 | ||
---|---|---|
sik214
|
Strukton Rail (Rolling Stock) denk ik! Dezelfde partij die ook de V867 van CXX onderhoud. |
28-06-2011 10:07:27 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Aha, Strukton Zupthen natuurlijk. Dan gaan ze daarheen, want mijn bron spreekt vanuit Strukton |
28-06-2011 11:05:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het onderhoud aan de OBB-rijtuigen wordt sowieso door Strukton uitgevoerd. De stam gaat naar Zutphen in een periode dat er vanwege werkzaamheden veel minder BNL-stammen op de baan zijn. In Zp wordt het A-rijtuig dat nu in de stam zit, vervangen door een ander rijtuig (dat ninnenkort uit Oostenrijk komt) met de TB-0-deursluiting/vergrendeling en daarnaast wordt het eveneens in O aangepaste A-rijtuig met rolstoel-fietsafdeling toegevoegd. Laatst bewerkt door broek53 op 28-06-2011 11:25 |
28-06-2011 11:35:08 | ||
---|---|---|
5431
|
Geen extra B-rijtuig? Volgens mij zou die niet misstaan. |
28-06-2011 11:36:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, hij wordt 7 rijtuigen lang en niet meer. |
28-06-2011 11:43:50 | ||
---|---|---|
train85
|
Geweldig zeg dit, vandaag bekend gemaakt bij NSH dat de rit gaat rijden en hier weet men alles al. Terwijl de rit nog niet eens is ingelegd. |
28-06-2011 12:12:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Niettemin mag het alsnog gemeld worden hoor Aanvulling op @broek53: De stam gaat wegens ruimtegebrek op de Wgm komende week verhuizen. En gezien het feit dat er in Zuthpen toch niet zo veel meer staat kan hij daar prima een weekje staan. Het lijkt er overigens op dat het eerste rijtuig deze week al komt. Het tweede missende A rijtuig staat al sinds levering als plukrijtuig in de Wgm omdat het vierkante wielen heeft die niet af te draaien zijn. In Zupthen gaan ze zich voornamelijk bezig houden met het inbouwen van een MIVA ingang (wat volgens mij staat voor MInderVAliden als ik het zo lees). Één van beide rijtuigen krijgt ook ruimte voor fietsen. Laatst bewerkt door AgentX op 28-06-2011 12:13 |
28-06-2011 12:20:36 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat mag ook dat verbied niemand je. |
28-06-2011 12:22:16 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Integendeel zelfs Laatst bewerkt door AgentX op 28-06-2011 12:22 |
28-06-2011 12:38:33 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteSinds de levering kan niet kloppen, want ik heb zowel de 018 als de 023 zien rijden. |
28-06-2011 12:51:47 | ||
---|---|---|
thom
|
En het zal vast ook geen plukrijtuig zijn, daar lijken me ze iets te jong voor...Quote Da's geen onderhoudslocatie, er staat nl ook geen werkplaats van Nedtrain. Laatst bewerkt door thom op 28-06-2011 12:52 |
28-06-2011 13:01:10 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteOch, ÖBB stelt ze als ik http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=130909.msg1215119#msg1215119 mag geloven al op noemenswaardige schaal (al dan niet tijdelijk) terzijde. |
28-06-2011 13:07:07 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Maar er liggen wel lege sporen! |
28-06-2011 13:15:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Ohja, en uitgebreid onderhoud, doe je op lege sporen? %03% |
28-06-2011 13:25:33 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nee, maar NedTrain heeft er wel een locatie, dus er zal vast wel onderhoud gepleegd (lees: aan geklust) kunnen worden. Anders zullen de Oostenrijkers daar ook niet heen gaan hè |
28-06-2011 13:59:32 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
Quote NedTrain zutphen is geen OB, maar een SB. Een OB is een Onderhoudsbedrijf, SB een Servicebedrijf. NedTrain doet het onderhoud NIET. Onderhoud word gedaan door Strukton Rail Equipment, en ditmaal dus in de werkplaats Zutphen. Meer info over dit: http://www.struktonrail.nl/nl-nl/contact/Addresses/Pages/StruktonRailEquipmentZutphen.aspx Laatst bewerkt door HansBeeker op 28-06-2011 14:00 |
28-06-2011 15:08:26 | ||
---|---|---|
sik214
|
Volgens mij doet Strukton Rail Rolling Stock de klus in de werkplaats van Strukton Rail Equipment. Strukton Rolling Stock heeft ook weleens advertenties gehad in RM, waar ze weergaven wat ze allemaal deden. |
28-06-2011 15:30:39 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Waar ze het dan ook doen, het gebeurt ergens in Zuthpen. Er komen dus twee nieuwe rijtuigen, waarvan de eerste morgen wordt opgehaald door Schenker vanaf Kö-Deutz en dan door naar Zp. |
28-06-2011 21:36:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Kom op, je kunt toch zelf wel bedenken dat je zonder werkplaats ook geen uitgebreid onderhoud kunt plegen. Dat lijkt me nou niet zo moeilijk te bedenken... %03% Zoals Hans al zegt, het is een Service Bedrijf, dus er wordt alleen service verleent als klein storingsherstel, treinen voorrijden, opstellen ed... Onderhoudslocatie's heeft Nedtrain alleen nog in On, Ldd, Mt, Whz en de Wgm. Dan is Hlm er nog in de tak van Refurbishment en Overhaul en de rest zijn alle andere locatie's Service bedrijven. Zoals gezegd gaat het spul dus naar Strukton, die het normaliter het kleine onderhoud van deze rijtuigen op de Wgm op locatie doet en daar de ruimte voor huurt. Laatst bewerkt door thom op 28-06-2011 21:47 |
28-06-2011 22:34:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Feitelijk komt het er dus op neer dat er aan de stam wordt geklust bij Strukton in Zuthpen, niet bij NedTrain. |
28-06-2011 23:15:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou ben ik nooit zo van het zeuren achteraf, maar dat heb ik 17 berichten geleden al gezegd. |
29-06-2011 21:13:48 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: off-topic bericht verwijderd. Groet, Spiketrain |
01-07-2011 20:48:31 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik zag vandaag (zo rond 15:25) een los ÖBB rijtuig op de wgm staan. Misschien dat ene eerste klas rijtuig dat er op Zp uitgehaald zou worden? Laatst bewerkt door Iceman op 01-07-2011 20:49 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
01-07-2011 21:14:34 | ||
---|---|---|
mdj
|
Of het "vaste" plukrijtuig? Bij twijfel: gebruik beton. |
01-07-2011 22:04:09 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Het vaste plukrijtuig schijnt binnen te staan. En ik zei al: Quote Lijkt er dus op dat dat één van de nieuwe rijdtuigen is. Heeft iemand hem, ondanks dat er geen DRGL was, nog op de baan gezien vandeweek? |
01-07-2011 22:06:50 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik zag m leeg door Asd komen vanmiddag (de stam dan). Tijd weet ik zo even niet meer. Of bedoel je de overbrenging van dat rijtuig? Laatst bewerkt door Iceman op 01-07-2011 22:07 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
01-07-2011 23:31:03 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat rijtuig, want daar was geen DRGL van bekend |
03-07-2011 09:37:22 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Dit rijtuig op de wgm is een bestaande 2de klasrijtuig. Ik had gistermiddag/avond mee in de 9252/9257 met 5 rijtuigen, 4x 2de klas en 1x 1ste klas Mcn NS International Rtd |
03-07-2011 11:51:09 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dan is het geen tweede klas rijtuig, want het wordt een stam met zeven rijtuigen, waarbij er nu nog twee eerste klas rijtuigen bij moeten... Of het moet het plukrijtuig zijn... |
03-07-2011 17:35:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat wordt er toch steeds gepraat over een plukrijtuig? Er IS helemaal geen plukrijtuig. Er is wel het oorspronkelijke zevende rijtuig, aan A, dat niet wordt ingezet omdat het (net als de A die wel rijdt) geen duervergrendeling TB 0 heeft. Op de rijdende A wordt extra personeel ingezet als balkonwacht, maar om dat op twee rijtuigen te doen, werd wat begrotelijk. Het kan zijn dat er van de stilstaande A een of ander onderdeel is afgehaald ten behoeve van herstel van een rijdend exemplaar, maar daarmee is het nog geen plukrijtuig geworden. |
04-07-2011 12:43:57 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Strukton zegt van wel; het rijtuig staat als plukbak op de Wgm om de andere rijtuigen van onderdelen te voorzien. In een later stadium zal hij wel weer in de stam komen. |
04-07-2011 12:59:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is op afstand wat lastig discussiëren, dus hoop ik maar dat we het wel steeds over hetzelfde hebben. Het A-rijtuig dat als "plukbak" betiteld wordt, keert niet terug in de stam, maar wordt vervangen door het A-rijtuig dat vorige week naar NL is gekomen. |
04-07-2011 13:16:15 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Of hij terug zou keren was mij ook niet helemaal duidelijk, maar het blijkt nu dus dat hij als 'plukbak' blijft staan. Duidelijk! Tja, en dan komt er dus nóg een A bak... |
04-07-2011 13:32:44 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote en die gaat het rijdende A rijtuig vervangen, dan is de balkonwacht ook niet meer nodig aangezien deze dan ook TB0 heeft Mcn NS International Rtd |
04-07-2011 13:59:58 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Precies. |
04-07-2011 14:02:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
En die laatste A-bak wordt degene met ruimte voor de fiets en de rolstoel. Zo zijn we er dan weer... |
04-07-2011 19:03:14 | ||
---|---|---|
plant
|
Dus uiteindelijk komt er zoals ik dit begrijp een stam te rijden met 5 B's en twee A's, waarvan eentje aangepast is voor het vervoeren van fietsen en rolstoelgebruikers. De A die nu in de stam meeloopt zal er worden uitgehaald i.v.m. TB0-gebruik en zal...? Youri |
04-07-2011 20:29:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
... samen met de "plukbak" van de Wgm terugkeren naar Oostenrijk. |
04-07-2011 23:25:09 | ||
---|---|---|
plant
|
En iedereen leefde nog lang en gelukkig. (bedankt, broek53) Youri |
05-07-2011 08:46:05 | ||
---|---|---|
sik214
|
Wel de eerste treinserie volgens mij waar de rolstoelers 1e klas mogen reizen (ok, wel in eigen stoel), maar de begeleiders ook?! |
05-07-2011 13:01:30 | ||
---|---|---|
patrick91
|
ÖBB-rijtuigen rijden vandaag weer gewoon 9216/9221. En rijdt (nog steeds) met 5 rijtuigen, 4x 2e en 1x 1e klas. Maar waarom is het 5e 2e klas rijtuig eigenlijk uit de stam gehaald? Laatst bewerkt door patrick91 op 05-07-2011 13:01 Patrick |
05-07-2011 13:27:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Wegens een niet op korte termijn te repareren defect. En wat die 1e klas voor minder validen betreft; ook de Thalys heeft dat. Ciao. |
05-07-2011 13:29:28 | ||
---|---|---|
Apda
|
... en de IC naar Berlijn ook. |
05-07-2011 14:20:38 | ||
---|---|---|
AgentX
|
De aanpassingen voor mindervaliden worden dus gedaan bij Strukton in Zp. |
05-07-2011 14:47:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, die zijn al lang gaande, in Oostenrijk (St Polten, als ik het goed heb). Rijtuig wordt bij Strukton alleen ingerangeerd. |
06-07-2011 19:19:49 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: betweterige reactie verwijderd Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
12-07-2011 11:04:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het eerste vervangende A-rijtuig (die met aangepaste TB-0 deurbediening) dat al een tijdje in NL moest zijn, is er nog niet. DB heeft verzuimd het van de betreffende trein af te halen en dus belandde het gewoon weer in Wenen. Rijtuig = 61 81 18-91 014 komt morgen opnieuw naar Keulen. Overmorgen komt ook de 61 81 18-91 015 naar Keulen, zijnde het rolstoel/fietsvervoer aangepaste A-rijtuig. Als iedereen nu doet wat hij of zij moet doen, is er een redelijke kans dat beide rijtuigen 14 of 15 juli in Zutphen arriveren. @ edit: op 14 juli waren beide rijtuigen in ieder geval in Köln en zijn van Deutzerfeld nach Kalk overgebracht. Ging dus de goede kant uit Laatst bewerkt door broek53 op 15-07-2011 11:22 |
15-07-2011 13:07:46 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Heeft iemand de stam al richting Zp zien gaan trouwens? Ze zouden dinsdag of woensdag verkast worden... |
15-07-2011 13:15:06 | ||
---|---|---|
train85
|
Volgens het OD van de 13e juli zijn ze op de woensdag gewoon goed overgebracht. Volgens de planning de 21e juli weer terug. Laatst bewerkt door train85 op 15-07-2011 13:17 |
15-07-2011 13:16:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ah, dat had ik even gemist, thanks |
15-07-2011 13:28:40 | ||
---|---|---|
martijn
|
Check van de rijtuigen aldaar, incl loc 2834. |
16-07-2011 13:05:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
DBS brengt de twee "nieuwe" A-rijtuigen vanavond rond 19.30 uur aan in Zutphen onder treinnummer 60020 en neemt het hier tot "plukrijtuig" bestempelde A-rijtuig (de 18-91 018) mee terug (ca. 20 uur, trnnr 60021). Meer drgl weet ik niet. |
16-07-2011 13:43:26 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Vanuit De Meer neem ik aan? |
16-07-2011 13:47:05 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Als ik dit topic lees, zou ik vanuit Keulen zeggen |
16-07-2011 14:36:33 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
Inmiddels staan op de Kijfhoek 2 ÖBB rijtuigen; Volgens mij de rijtuigen die naar Zutphen moeten. Trein 60020 is [als ik het vanochtend goed gezien heb] vanaf Kfhz ingelegd. Laatst bewerkt door HansBeeker op 16-07-2011 14:37 |