11-04-2011 15:37:47 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Tenzij het vervangen word te Asd (volgens de TM ging het gewoon terug naar Brusz) is trein 9252 straks te Asd met ÖBB rijtuigen. Na Brusz weer terug als 9257. En dat elke dag. Maar vanwege werk kan ik dat niet voor je checken Laatst bewerkt door TheKnitter op 11-04-2011 15:38 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
11-04-2011 15:41:21 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Trein 9252 is opgeheven Rsd-Brusz en vanaf Rsd rijdt een 309252 Rsd-Brusz. Hetzelfde als vanochtend, toen er een 9221 Brusz-Rsd reed en 309221 Rsd-Asd. Oftewel, zullen die OBB-bakken zullen weer tot Rsd rijden (en dan weer LM Belgie in?) Laatst bewerkt door stefanvdw op 11-04-2011 15:59 |
11-04-2011 15:43:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Misschien snap ik er geen bal van, maar waarom rijdt men met dat spul leeg tussen Rsd en Brusz? Het is minder moeite om de reizigers erin te laten zitten denk ik zo (misschien denk ik te moeilijk). |
11-04-2011 15:49:34 | ||
---|---|---|
merijn
|
Dat snap ik inderdaad ook niet...is dit als test of zo dat ze die dan toch België insturen? Dan kunnen ze toch evengoed in Roosendaal blijven staan? Dus het is zeker dat ook deze avond er geen mogelijkheid is om mee te reizen met die OBB-rijtuigen (voor het Belgisch traject dan)? Laatst bewerkt door merijn op 11-04-2011 16:24 |
11-04-2011 17:54:06 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ze rijden in elk geval niet in 9252 want om 17:00 zag ik ze op Wgm staan met de NMBS 2839. Trein 9260 rijdt als ik het goed heb gezien nu met VIRM. Laatst bewerkt door nohab op 11-04-2011 17:54 |
11-04-2011 18:47:45 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Trein 9252 heeft inderdaad met IRM gereden. Vanaf Rsd verder met een Varkensneus. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
11-04-2011 22:54:05 | ||
---|---|---|
mart.h
|
Even voor de duidelijkheid: ÖBB stam wordt voorlopig niet ingezet. Op dinsdag 12 april weer een Virm in trein 9216-9221-9252-9257. Mart |
11-04-2011 23:09:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In ieder geval geruststellend om te lezen dat er voldoende Virm beschikbaar is. |
11-04-2011 23:14:27 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ja, dat idee had ik ook al. Kennelijk kunnen die ÖBB rijtuigen wel gewoon in NL rijden, rijd je daar toch gewoon mee in Nederland? |
12-04-2011 07:40:37 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dan moet je weer omlopen in Roosendaal. De Oostenrijkers staan nog steeds met de NMBS 2839 op Wgm. |
12-04-2011 09:06:06 | ||
---|---|---|
6414
|
Heeft NSH zich soms laten bedotten met een stam rijtuigen die in de praktijk nauwelijks functioneert? En daarbij direct de vraag: zijn er nergens andere rijtuigen beschikbaar? (DB, SBB?) |
12-04-2011 09:15:20 | ||
---|---|---|
mdj
|
Zullen we eerst afwachten totdat we precies weten wat de problemen zijn, en daarna pas denken over de oplossing? Bij twijfel: gebruik beton. |
12-04-2011 09:21:34 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het eerste materieeltype dat vanaf dag 1 vlekkeloos ingezet wordt, moet volgens mij nog uitgevonden worden. SLT, Protos, enz hadden meer dan een jaar nodig ... Tuurlijk, de ÖBB rijtuigen hebben al een paar jaar rijervaring, maar niet in combinatie met een reeks 28 op de Beneluxdienst met Hispeed- en NMBS personeel. Dus gun ze nog ff een paar weken het voordeel van de twijfel |
12-04-2011 09:53:01 | ||
---|---|---|
sik214
|
De Belgen zullen toch niet een reden hebben gevonden om de wagons te weigeren (in combi met Traxx?) als 'vergelding' met de taalproblemen op Maastricht-Luik? |
12-04-2011 11:36:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Als er geen Nederlandstalige en Franstalige opschriften in de rijtuigen zitten, zou dat voor de Belgen inderdaad zomaar een reden kunnen zijn om ze te weigeren. Dat zou me tenminste niks verbazen. |
12-04-2011 11:45:26 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Ik dacht dat de RIC status dat issue zou moeten voorkomen. Op zich is het idd wel apart wat voor probleempjes er tegenwoordig kunnen optreden... 'vroeger' kwam er geloof ik wel eens vaker een zo goed als onverwacht rijtuig mee met de int's uit het diepe oostblok of met speciale treinen, maar dankzij hun RIC conformiteit leverde dat geen problemen. Dergelijke garantieafspraken zijn de individuele maatschappijen kennelijk weer ontgroeid. |
12-04-2011 11:48:06 | ||
---|---|---|
qj7141
|
In het kader van Europese regelgeving (interoperabiliteit) zal dit materieel, als de bevoegde instantie het in Oostenrijk heeft toegelaten, ook in België inzetbaar moeten zijn. |
12-04-2011 12:33:48 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Tijd zat om die loc om te lopen lijkt me zo |
12-04-2011 15:13:23 | ||
---|---|---|
ralph521
|
Deze Oostenrijkse rijtuigen zijn toch van eenzelfde bouwtype als de NMBS I6 en I10-rijtuigen? (Eurofirma?) Volgens mijn had de DB, SNCF en de FS (Italie) toch ook allemaal identieke rijtuigen....???? Ralph. |
12-04-2011 18:17:11 | ||
---|---|---|
lamar
|
Quote Er hingen a4'tjes op een defecte deur in het Nederlands, Frans, Duits en in het Engels, dat zal dus gelukkig geen probleem zijn. Laatst bewerkt door lamar op 12-04-2011 18:17 |
12-04-2011 19:43:09 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Hmmz... Het varkensneusje van gister heeft kuren?%08% Bij twijfel: gebruik beton. |
12-04-2011 20:26:57 | ||
---|---|---|
Somda
|
De thalyssen rijden via de hsl hoor, 9200 is de benelux %03% |
12-04-2011 20:33:34 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik verzin het niet hoor;), dit maakt Realtime ervan Bij twijfel: gebruik beton. |
12-04-2011 21:59:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met opnieuw en nog steeds het nodige voorbehoud: het lijkt er sterk op dat vanaf morgen de Oostenrijkse stam in de bekende omloop ingezet gaat worden, met reizigers, aan beide zijden van de grens. |
12-04-2011 22:14:00 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Quote2 (op het moment van schrijven). |
12-04-2011 22:15:55 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Het is nu de tweede slag ja. Maar op 6 April was het nog maar de eerste, en gister pas de tweede slag. Hopelijk dat de inzet morgen veel beter gaat, want het comfort is vele malen beter dan de Prio rijtuigen. Nadeel is wel dat je overal die coupé's hebt, en dus eigenlijk minder plaats. En reizigers die met hun vieren een coupé inpikken en kwaad worden als je als vijfde erbij wilt . Per 6 persoonscoupé tweede klas heb je 2 stopcontacten 230 V Laatst bewerkt door TheKnitter op 12-04-2011 22:22 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
12-04-2011 22:16:28 | ||
---|---|---|
mdj
|
Op het moment van schrijven van TheKnitter nog 1. (en maandag reed de OBB-stam de slag geheel leeg, dus mag je dat erbij rekenen?) Bij twijfel: gebruik beton. |
12-04-2011 22:19:29 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Geef mij die coupés maar, eerlijk gezegd, veel liever dan een grote ruimte. |
12-04-2011 22:21:27 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
QuoteNee, dat is niet waar. Trein 9216 heeft mét reizigers gereden, trein 9221 heeft zonder reizigers Brusz-Rsd gereden, en vanaf Rsd zijn de reizigers uit de Varkensneus op de ÖBB rijtuigen overgestapt. De ÖBB rijtuigen kwam achter de Varkensneus leeg aan naar Roosendaal %03% Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-04-2011 22:32:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik denk echt niet dat briefje voor die belgen een reden is om die rijtuigen niet toe te laten hoor Met de opschriften worden hier natuurlijk de technische opschriften op de rijtuigbak bedoeld, en niet de opschriften voor de reizigers |
12-04-2011 22:53:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het was geen technisch probleem als zodanig, maar een soort procedure-probleem met de deursluiting en -vergrendeling. In NL zijn we inmiddels zover dat de gewone UIC-deursluiting niet meer geaccepteerd wordt, met name omdat specifiek bij de Oostenrijkse rijtuigen (en waarschijnlijk ook vele andere) de deuren nog geopend kunnen worden nadat het sluitcommando is gegeven en dat zo blijft totdat de trein 5 km/h rijdt. NSH heeft daarom besloten de stam met de zgn. TB 0 te gaan rijden (Tür Blockierung ab 0 km/h). Dat is een soort centrale deursluiting MET vergrendeling en ontgrendeling in de cabine, maar zonder "groene lamp' in de cabine. De B-rijtuigen van de OeBB-stam en de Traxx-locomotieven zijn daarvoor ingericht. NSH was al van plan deze TB 0 te gaan invoeren, mede omdat de ICR-rijtuigen ook op die manier kunnen werken (let wel: dat is iets anders dan de treinstelmodus) en besloot de TB 0 in te voeren op de Oostenrijkse stam omdat bij de eerste rit op 1/4 bleek dat de deuren van deze rijtuigen wel erg eenvoudig geopend kunnen worden na het sluitcommando. Daarna was het zaak de NMBS zover te krijgen dat ook daar de TB 0 geaccepteerd en ingevoerd kon worden. In België wordt het systeem tot nu toe niet gebruikt. Voor het overtuigen reed de 9216/9221 maandag jl leeg in België. Dat had succes, de OeBb-stam mag rijden en sterker nog: alle Beneluxstammen gaan nu binnenkort met TB 0 rijden. |
12-04-2011 23:06:06 | ||
---|---|---|
mart.h
|
Hoi, Goed verhaal van Broek53. De toestemming is binnen. Op woensdag 13 april inderdaad inzet van de ÖBB stam in de bekende omloop. Mart |
12-04-2011 23:08:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Er is dus; niets te verwijten aan de gekozen rijtuigen door NS-HiSpeed, niets te verwijten aan een kwaliteitscontrole van de rijtuigen, niets te verwijten aan de OeBB als verhuurder, niets te verwijten aan gebrek van kennis van de rijtuigen... Simpelweg een ontdekking, waar men in het kader van de veiligheid een oplossing voor heeft gezocht. Laatst bewerkt door thom op 12-04-2011 23:09 |
12-04-2011 23:23:31 | ||
---|---|---|
plant
|
Ik ben erg benieuwd naar die TB0. Er wordt dan dus door HC een sluitcommando gegeven d.m.v. omdraaien sleutel, waarna alle deuren (behalve HC-deur natuurlijk) in de vergrendelde stand zitten, totdat deze in de cabine weer ontgrendeld worden? Zoals ik het nu lees, heeft het wel iets weg van de treinstelmodus, maar dan zonder groende lamp die aan kan geven dat alle deuren daadwerkelijk vergrendeld zijn. Zie ik het goed zo? Youri |
12-04-2011 23:44:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Precies. |
13-04-2011 00:20:38 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Had die NMBS I6/I10 stam ook TB0? Of hadden die weer een andere manier van deursluiting? Shqiperise-lopers? |
13-04-2011 00:22:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Het lijkt me dus duidelijk van niet. |
13-04-2011 00:28:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Belangrijk is vooral dat je een loc hebt met een schakelaar voor het vergrendelen en ontgrendelen. Traxxen hebben dat, de gewone Belgische locs bij mijn weten niet. |
13-04-2011 08:45:01 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Gelukkig leveren ze i.t.t. eerdere berichten nog steeds Traxxen dan Moet de HC bij TB0 de eigen deur ook sluiten vóór de meester gaat rijden of zoals al gebruikelijk in UIC tijdens het vertrekken? |
13-04-2011 08:47:05 | ||
---|---|---|
WesselE
|
De rijtuigen zijn inderdaad op pad, zojuist gesignaleerd in trein 9216. 'Okeh' |
13-04-2011 09:26:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDoordat er geen meldlamp "deuren dicht" is, moet de machinist nog gewoon vertrekbevel van de hc krijgen. Verder is het een kwestie van afspraak/procedure of de mcn daarna nog wacht tot hij waarneemt dat de hc is ingestapt of niet. |
13-04-2011 09:29:26 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De gewone UIC-deursluiting zit wel nog als norm in het RIC pakket van richtlijnen? Dan moet die RIC wellicht weer worden aangepast, want als elk land daar eigen eisen bij gaat stellen heeft dat natuurlijk geen waarde meer. Dan waarborgt RIC geen internationale uitwisseling meer -- het zou een maximaalpakket moeten zijn met o.a. TB-0. |
13-04-2011 10:15:58 | ||
---|---|---|
manuel25
|
QuoteHeeft men de A rijtuigen hiermee ook ingericht of wordt er alleen gesleuteld vanuit de B rijtuigen? |
13-04-2011 10:44:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
De A-rijtuigen moeten nog aangepast worden qua deursluiting. Mede daarom zit er maar 1 A in de stam en wel aan de kop of de staart. Hiervan zijn de uiterste deuren afgesloten en op het andere balkon is er een soort balkonwacht. |
13-04-2011 11:28:53 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Qua interieur: begrijp ik het goed dat de A-rijtuigen, type Ampz, slechts 48 stoelen bezitten (4x4 Abteil + 32 Grossraum: Ampz 61 81...)? Er zijn er bij de ÖBB echter ook die alleen Grossraum bezitten (of tenminste één: Ampz 73 81...). Waarmee hebben we hier vandoen? Bij mijn weten zijn er zowel Ampz verbouwd uit ABmz (A4B6) als verbouwd uit Amz (A9 Eurofima). Qua interieur zou het geen verschil moeten maken, behalve natuurlijk de uitlijning met de vensters in de open afdeling, maar die is denk ik bij beide types niet overeenkomstig de stoelen (een veelvoorkomende kwaal in Europa tegenwoordig). Weet iemand om welk type Ampz het gaat? |
13-04-2011 12:13:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote TB-0 is geen eis van welk land dan ook, het is een actie van HiSpeed zelf om dit in te voeren als ik Michiel goed intrepeteer. |
13-04-2011 13:24:24 | ||
---|---|---|
jorgo
|
OK, voor 'land' mag men ook maatschappij lezen, dat doet aan het principe niet af. |
13-04-2011 16:15:23 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Het gaat zowel bij de A- als B-rijtuigen om verbouwde Eurofima-rijtuigen. |
13-04-2011 17:44:11 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Zeker, maar wat ik bedoel is dat er Ampz rijtuigen bestaan die van oorspronkelijk ABmz waren (naast rijtuigen die altijd volledige A's waren). De raamindeling is gehandhaafd en daaraan moeten ze te onderscheiden zijn. Welke zijn in Nederland aangekomen? Negen vensters, tien vensters of van beide één? |
13-04-2011 17:47:57 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Hoewel de ABmz natuurlijk niet tot de oorspronkelijke Eurofima serie behoorden, maar tot een Oostenrijkse vervolgorder... in dat geval is je antwoord duidelijk: het zijn van oorsprong Amz... |
13-04-2011 18:01:42 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Het zijn eerste klasserijtuigen met negen ramen. De ÖBB heeft in 1977 100 Eurofima-rijtuigen besteld, 25 exemplaren eerste klasse en 75 exemplaren tweede klasse. Deze kregen de typebenaming Amoz en Bmoz en later Amz en Bmz. Vanaf 2004 zijn de Amz-rijtuigen verbouwd, waarbij onder andere vijf coupés tot een afdeling van 24 zitplaatsen werd omgevormd. Sinds deze ombouw luidt de typebenaming Ampz. |
14-04-2011 16:45:12 | ||
---|---|---|
6414
|
Vandaag in Dordrecht gezien dat het stationnement nog niet geheel vlekkeloos loopt. Lijkt een kwestie van wennen: reizigers zien reeds bezette (maar niet volle) coupees en blijven dan in het gangpad staan. Gevolg is dat er al snel filevorming ontstaat op de kleine balkons. Verder blijft het heerlijk, geruisloos materieel wat zelfs nog een chique geluid produceert bij het remmen. Misschien eens met de Oostenrijkers overleggen of we ons materieel niet kunnen ruilen tegen dat van hen? |
17-04-2011 22:24:23 | ||
---|---|---|
tgvfan
|
Wel ingelichte bronnen melden dat de stam de komende dagen niet zal rijden en dat vIRM zal worden ingezet tot Rsd. Laatst bewerkt door tgvfan op 17-04-2011 22:25 |
17-04-2011 22:29:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat is ook tot nu toe ook meer al de praktijk geweest. |
17-04-2011 23:04:44 | ||
---|---|---|
ralph521
|
Hebben de bronnen ook gemeld wat de reden hiervan is? Nieuwsgierige groet, Laatst bewerkt door ralph521 op 17-04-2011 23:05 |
17-04-2011 23:13:25 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Statische omzetter defect? |
17-04-2011 23:26:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel en ongelukkigerwijs van het A-rijtuig. Hersteld hopelijk op dinsdag. |
18-04-2011 08:12:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Even uit nieuwsgierigheid: als het een B-rijtuig betrof, had dan wel gereden kunnen worden? |
18-04-2011 10:26:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, dat kun je afsluiten of eruit halen. |
18-04-2011 11:48:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Kan er niet een A-rijtuig van een Priostam geleend worden? |
18-04-2011 13:42:58 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
zover ik weet is er op dit moment niet bepaald een overschot aan A rijtuigen. |
18-04-2011 14:39:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is geen overschot aan wat voor rijtuigen dan ook. @edit voor de slechte verstaanders: bij Hispeed is geen overschot, in de zin dat ze sowieso geen losse rijtuigen 'over" hebben. Of er een overschot of een tekort bij NSR is, is in dit verband (kortlopende defecten) geheel niet relevant. Men schijnt nogal eens te denken dat NSH vrijelijk over de rijtuigen van NSR kan beschikken, maar dat is allerminst het geval. Laatst bewerkt door broek53 op 18-04-2011 21:53 |
18-04-2011 21:27:16 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Nou ja, Bds'n he! |
18-04-2011 21:29:13 | ||
---|---|---|
thom
|
*zucht* En vertel eens, wat heb je daar aan in de Beneluxdienst? |
18-04-2011 21:45:07 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Tegen degene(n) die hier nu nog off-topic gaat/gaan nemen we direct maatregelen! Groet, Spiketrain |
18-04-2011 21:51:37 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Teruggezet:Quote Groet, Spiketrain |
18-04-2011 21:54:28 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Volgens mij werd die aangepast voor invalidentoegang, maar pin me daar niet op vast. |
18-04-2011 22:10:01 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Is niet alleen de statische omzetter van de A maar ook nog een aantal gebreken van de B rijtuigen. Het wachten is op onderdelen uit Oostenrijk Mcn NS International Rtd |
18-04-2011 22:27:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Is het nou gewoon domme pech dat die rijtuigen, sinds ze in Nederland zijn, nauwelijks (meer) inzetbaar zijn? Je gaat haast denken (ik hoop niet dat het waar is) dat de ÖBB wist wat ze gingen verhuren... |
18-04-2011 22:35:16 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteDie zou je als 7e rijtuig kunnen gebruiken om vervolgens bij elke stam het huidige 7e rijtuig af te nemen en daarvan één stam vormen. Bds'n zat op de Dgr. |
18-04-2011 22:39:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Alleen kun je er niet mee in België rijden. Als ze het UIC-nummer correct hebben gewijzigd zijn ze niet meer geschikt voor 3000V DC verwarmingsleiding. Shqiperise-lopers? |
18-04-2011 22:41:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Dus je hebt er in de BNL niets aan |
18-04-2011 23:40:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Nee, de OeBB schept er natuurlijk een satanisch genoegen in om een bevriende spoorwegmaatschappij te belazeren. Kom nou. Overigens is dit het eerste defect waardoor de stam niet ingezet kan worden. Alles wat zich hiervoor heeft afgespeeld, was geneuzel over welke deursluiting gebruikt moest, mocht en kon worden. En dat lag niet aan de rijtuigen. |
19-04-2011 08:01:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Met 'je gaat haast denken' heb ik nog niemand beschuldigd, ik zou niet durven. Laatst bewerkt door spiketrain op 19-04-2011 10:09, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
19-04-2011 14:57:38 | ||
---|---|---|
sik214
|
Weet iemand de exacte samenstelling zoals de stam afgelopen week gereden heeft? |
19-04-2011 15:43:19 | ||
---|---|---|
mart.h
|
Hoi, 9252 is met de ÖBB stam vertrokken uit de Wgm richting Brussel Z. Mart |
20-04-2011 06:15:01 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteIC 9221 afgelopen vrijdag: NMBS 2838, Ampz 18-91 018, Bmz 21-91 071, 072, 066, 070 en 067. |
27-04-2011 09:20:26 | ||
---|---|---|
plant
|
De rijtuigen zijn vandaag niet vertrokken in trein 9216 door een defect aan de loc. Nu waren wij vandaag van plan om de rijtuigen met trein 9221 Rsd - Asd even mee te nemen. Is er nog een kans dat deze stam met een andere loc leeg naar Rsd komt voor deze rit, of gebeurt dit in de praktijk nooit en moeten we wat anders verzinnen? Iemand die dit uit ervaring weet? Youri |
27-04-2011 12:38:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Op z'n vroegst weer ingezet voor de middag slag. |
27-04-2011 17:32:35 | ||
---|---|---|
nohab
|
Helaas, ook die rijdt niet met de ÖBB-rijtuigen. |
08-05-2011 13:23:21 | ||
---|---|---|
phantom
|
Even een vraag aangaande de OBB stam,weet iemand wat de reden is dat men nu ervoor kiest om maar 1 slag met die stam te rijden ? Vandaag heeft de stam(net als gisteren blijkbaar) alleen maar vanaf Asd ri Belgie gereden,als dat waar is waar is dan de retour slag gebleven om vandaag weer vanuit Asd te kunnen vertrekken ? Kortom rijd die trein in de avond uren als LM terug ri Asd of is het een complete retourslag met reizigers en welke dienst rijd die retourslag dan vanuit Belgie ri Asd ? (kan zijn dat het ergens staat,maar kan t niet vinden) |
08-05-2011 13:57:07 | ||
---|---|---|
nohab
|
Rijdt terug in 9233. Heeft dat gisteren ook gedaan. Laatst bewerkt door nohab op 08-05-2011 13:57 |
08-05-2011 15:38:44 | ||
---|---|---|
mart.h
|
De ÖBB rijstuigen starten maandag 9/5 weer in hun vertrouwde omloop, beginnend met de 9216. Mart |
08-05-2011 17:21:00 | ||
---|---|---|
nohab
|
Nou begrijp ik het niet meer. Kijk ik op ns.nl of trein 9233 op tijd is, staat daar dat hij opgeheven is. Komt het leeg mat toch keurig op tijd langs bij Asdm. Dus òf hij was in werkelijkheid helemaal niet opgeheven òf hij is in zijn normale pad als leeg mat van Brussel teruggereden naar Amsterdam. |
08-05-2011 17:58:16 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Deze week gingen ze al eerder wel heen, maar volgens de AV niet terug. |
08-05-2011 19:02:49 | ||
---|---|---|
sander14
|
Vrijdagmiddag reed de ÖBB stam ook leeg, maar wel in het pad van de 9233, langs Lage Zwaluwe. |
10-05-2011 10:22:15 | ||
---|---|---|
zuyderduyn
|
Ik begrijp dus dat de ÖBB stammen in trein 9216 te zien moeten zijn. Wat zijn de andere treinnummers waarin deze wagons te zien zijn? Alvast Bedankt! |
10-05-2011 10:24:37 | ||
---|---|---|
plant
|
Deze rijtuigen zijn te vinden 9216/9221 en 9252/9257. Moet er wel even bij zeggen dat dat zeker al een aantal keer in dit topic vermeld staat! %06% Youri |
10-05-2011 10:47:35 | ||
---|---|---|
frer
|
Quote In wagons vervoeren we goederen danwel vee, in rijtuigen reizen reizigers:-) |
10-05-2011 17:25:31 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Of ik ben niet up to date,maar volgens mij is r maar 1 stam OBBérs %08% (dit dan even ter info) |
10-05-2011 18:36:56 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Een bepaalde stam kan toch meerdere ritten per dag maken? Ik denk dat dat voor jou een hoop verklaart. Of denk je dat NS(/in dit geval NS Hispeed) elk treinstel/elke stam maar één keer per dag laat rijden? Dus de ÖBB-stam rijdt in de 9216 van Asd naar Brussel, in de 9221 terug. En 's avonds dan nog een keer. Laatst bewerkt door patrick91 op 10-05-2011 18:45 Patrick |
10-05-2011 23:30:42 | ||
---|---|---|
bjornl
|
QuoteVandaar de opmerking, denk ik. |
11-05-2011 11:25:45 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Planmatig zit deze stam in deze treinnummer. Ze rouleren mee in onderhoudsrooster als ze in het onderhoudspad terechtkomen dan rijdt deze stam alleen de 9228/9233. Deze stam start altijd in Asd en zal dus nooit 's nachts overstaan in België. Op de vraag van patrick91 stammen maken normaal meerdere slagen met uitzonding van het pad voor het onderhoud Mcn NS International Rtd |
11-05-2011 12:27:20 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat onderhoud wordt dan wel erg vaak uitgevoerd want de hele vorige week zat de stam ook in de 'kleine' omloop. |
11-05-2011 18:00:22 | ||
---|---|---|
nohab
|
En daar had nog achter moeten staan dat hij vandaag om 7:00 'door' de werkplaats op de Watergraafsmeer stond met de NMBS 2801 eraan. Volgens Teletekst is trein 9233 opgeheven vanaf Brussel, dus dan weten we het wel weer: vertrokken in 9228 en vandaar in het pad van 9233 leeg terug. Maar waarom leeg???? Laatst bewerkt door nohab op 11-05-2011 18:00 |
11-05-2011 18:28:44 | ||
---|---|---|
6414
|
Als 'ie 'door' de wpl stond, stond 'ie op de rolle... uhh kuilwielbank |
11-05-2011 18:32:56 | ||
---|---|---|
nohab
|
De kleine werkhal bedoel ik, niet die grote. Om 17:30 was de trein weg van de Watergraafsmeer. |
11-05-2011 19:26:58 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Ben blij dat iemand het snapt %08% |
24-05-2011 22:38:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wegens problemen met de airco zijn de ÖBB-rijtuigen vandaag niet ingezet en ook morgen zullen ze niet worden ingezet. Er zal morgen op de Wgm aan gewerkt worden. |
25-05-2011 19:18:25 | ||
---|---|---|
phantom
|
EN wanneer verwacht men de stam compleet operationeel terug in dienst te kunnen zetten dan ? Of hangt dat af van het feit wanneer men klaar is met de BBQ vanwege het warme weer ,gehouden in t rijtuigen stammetje ? %08% |