11-03-2011 22:56:26 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het eerste ÖBB rijtuig is al in NL en binnenkort dus in de Beneluxdienst te bewonderen. Ik vroeg me twee dingen af hierover: 1) Die rijtuigen zijn hier kennelijk toegelaten, is dit vanwege eerdere inzet in NL of vanwege een typegoedkeuring waaronder ook de Belgische I6/I10 valt? 2) Personeel klaagde bij I6/I10 dat deursluitingsconstructies onveilig waren, wat bijgedragen schijnt te hebben aan het versneld uit de Beneluxdienst halen. Waarom zou dat bij identieke ÖBB rijtuigen wel goed moeten gaan? Laatst bewerkt door daniel81 op 11-03-2011 22:56 |
11-03-2011 23:06:05 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Is het mogelijk om de berichten die over de ÖBB rijtuigen gaan allemaal in dit topic te plaatsen? Zal denk ik een hoop bijdragen aan de overzichtelijkheid. |
11-03-2011 23:08:18 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteVoor zover ik weet komt er één stam van OBB-rijtuigen, en niet dat er bij elke stam een OBB-rijtuig bij word gevoegd. Correct me if i'm wrong! Laatst bewerkt door fugazi op 11-03-2011 23:08 |
11-03-2011 23:35:04 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Zo had ik het ook begrepen, 'binnenkort' is dan ook een relatief begrip |
11-03-2011 23:57:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
De OeBB-rijtuigen zijn RIC-rijtuigen en daarmee zondermeer toegelaten in Nederland (en dus zowat heel Europa). Het zijn verbouwde rijtuigen met een ander deurvergrendelingssysteem dan de oorspronkelijke I6/I10. Er komt een complete zevenrijtuigenstam OeBB-rijtuigen. Stam wordt uiterlijk vanaf 2 april ingezet, namelijk vanaf het moment dat stam 4773 weer 4973 wordt en overgaat naar de Fyradienst. |
12-03-2011 00:42:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Maar was het nou echt zo dat die I6/10 rijtuigen de dienst uitgegaan zijn vanwege hun deursysteem? Ik kan me daar niet echt iets bij voorstellen nl... |
12-03-2011 00:57:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is een aantal rijdend-personeelsleden nogal erg militant over vermeende onveiligheid enz. van de deuren van de I6/I10-rijtuigen. De rijtuigen zijn uit de Beneluxdienst gehaald toen de ene stam niet meer nodig was omdat de verbouwingen en aanpassingen aan de bestaande Prio-rijtuigen gereed waren en de tweede stam omdat er een Fyrastam overbleef omdat er nog niet op Breda gereden mocht worden in december. Dat had niets te maken met muitend personeel, getuige ook het feit dat toen er een stam uitviel wegens schade, prompt weer I6/I10 op de baan verscheen. De huur van Oostenrijkse rijtuigen gebeurt, zover ik weet, vooral omdat het stellen van I-rijtuigen door de NMBS behoorlijk ad random gebeurt, waardoor er bizar samengestelde stammen op de baan verschijnen. In feite eet de Benelux dan een soort genadebrood. De OeBB-rijtuigen worden als stam gehuurd en zullen dus in dat opzicht (de samenstelling) een stuk betrouwbaarder zijn. Bovendien van een luxe die waaraan ICR niet kan tippen, maar dat terzijde. Laatst bewerkt door broek53 op 12-03-2011 00:57 |
12-03-2011 01:01:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat ik al dacht, grotendeels een gerucht maar geen reden van deze inhuur ipv de Belgische. Bedankt |
12-03-2011 08:40:38 | ||
---|---|---|
ns1700
|
wat ik me meen te herinneren was dankzij het continu andere stammen samenstellen er zelfs ligrijtuigen, meende er toen 4 gezien te hebben, in een stam terecht kwamen... groeten uit Spoorzone |
12-03-2011 11:11:21 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Da's een verschijnsel dat ook in België zelf regelmatig gebeurt: ligrijtuigen in de spitstreinen. Beetje vreemd; enerzijds heeft de NMBS een rijtuigoverschot (I6 en I10 schijnen deels te koop te staan) en anderzijds kan men nauwelijks de goede stammen op de baan krijgen. Of het moet ook daar een logistiek probleem zijn, dat men er simpelweg niet in slaagt om alle types uit elkaar te houden ... Maar Michiel, bedankt voor het duidelijke antwoord! En ik ben erg nieuwsgierig naar het comfort |
12-03-2011 11:16:41 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotedit zijn zeker de rijtuigen die vroeger in de bayern - austria nachttreinen meereden als zitrijtuigen. Laatst bewerkt door SleutelMan op 12-03-2011 14:16, reden: spelling en interpunctie aangepast |
12-03-2011 19:14:50 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Misschien heeft België nu dezelfde anarchie als een jaar of 5 geleden Nederland? Rijtuigen zat maar het reed in de meest bizarre samenstellingen... Aan de andere kant is België m.i. wel een stuk capabeler met getrokken materieel. |
12-03-2011 19:54:57 | ||
---|---|---|
manuel25
|
En Nederland is het helemaal kwijt Krijgen de ÖBB rijtuigen de Fyra kleurstelling of blijven ze in hun mooie rood/grijze kleuren? Hoe groot wordt de stam en on welke typen rijtuigen gaat het? |
12-03-2011 20:02:25 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Nee de OBB rijtuigen krijgen geen fyra kleurstelling mede omdat ze ook nog gewoon eigendom zijn van de OBB en alleen tijdelijk gehuurt worden. Er komt 1 stam van totaal 7 rijtuigen en het zijn deze type :http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/IC-EC/ABmz/2005_07_31_61_81_30-70_003-1_Graz_HBf_1_GH_klein2.jpg & http://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/2011_0385%20tn3.jpg %05% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 12-03-2011 20:03 |
12-03-2011 21:31:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Kun je die uitspraak ook toelichten of grijp je dat net uit de lucht ? %03% |
12-03-2011 21:40:15 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Nederland en getrokken treinen. Lijkt me algemeen bekend. Als je kijkt naar de buurlanden, in Nederland wil men graag van ICR af, heeft men ICK en ICL zodra het maar even kon aan de kant gezet. ICRm noem ik geen getrokken treinen, die rijden altijd even lang en worden dus in de spits niet versterkt en er word niks afgetrapt buiten de spits. In Nederland lijkt men wat angstig te zijn voor getrokken treinen, het is de duur (ivm rangeren en onderhoud, locomotieven) en ze zijn te traag (onzin). Alleen de berlijntrein, CNL's en Fyra/benelux zijn nog echte gertokken treinen maar dat is alleen omdat treinstellen daar niet handig zijn of er niet voor bestaan. Om er voor te zorgen dat er nooit meer getrokken treinen in Nederland kunnen rijden worden er alvast een stel 1800'en gesloopt en 1700en buiten dienst gesteld. Nee, VIRM is goed spul! (het welbekende comfort en betrouwbaarheid bij bepaalde weersomstandigheden) Laatst bewerkt door manuel25 op 12-03-2011 21:43 |
12-03-2011 22:20:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De afstanden zijn hier ook niet vergelijkbaar als in Duitsland of Oostenrijk en dan is het rijden met getrokken spul nog wel lucratief. En verzin in Nederland nog maar eens een geschikte IC-serie waar je de hele dag met 10 bakken ICR voldoende capaciteit kan zorgen. Zelfs in enkele treinen in de 1900 en 3500 is dat al wat te weinig. Maar ben het met je eens dat rijden van getrokken treinen wel tot de spoorbaan-romantiek behoort, is alleen niet zo handig en commercieel verantwoord meer vandaag de dag in Nederland. |
12-03-2011 22:25:38 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Tja d'r zijn wel series die je met 10 bakken ICR zou kunnen rijden waarbij dat voldoende is, maar om nou te zeggen dat de 2800 daar erg geschikt voor is... Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-03-2011 22:50:40 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De 500 zodra deze over de Hanzelijn rijdt en los rijdt van de Lw-tak, maar is dit niet een beetje off-topic? |
13-03-2011 10:06:45 | ||
---|---|---|
Somda
|
Die treinstellen, voor de fyra diensten staan op de wgm, en komen in het najaar pas in dienst, zodra ze echt zijn toegelaten op de hsl. %02% |
13-03-2011 10:10:28 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: on-topic a.u.b.. Groet, Spiketrain |
13-03-2011 11:45:05 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Quote Welke type rijtuigen komen er in de BNL: Abteilwagen of Grossraum? |
13-03-2011 12:32:46 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
6181-2170 zijn zijgangrijtuigen voor zo ver ik weet http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
13-03-2011 12:44:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En hebben ook vooral in de 2e klas fors minder zitplaatsen per rijtuig: 66 tegen 80 in ICR en in de 1e klas 54 tegen 59 zitplaatsen. |
13-03-2011 14:51:52 | ||
---|---|---|
jorgo
|
ICRm heeft zelfs 84 zitplaatsen in de tweede. |
13-03-2011 16:40:33 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Voor de inzet van de rijtuigen bij NS Hispeed wordt wel het ÖBB-vignet overplakt met een NS Hispeed-logo. Verder worden de opschriften aan binnen- en buitenzijde uitgebreid met die in de Nederlandse taal. |
13-03-2011 16:45:20 | ||
---|---|---|
stephan90
|
Is het eigenlijk al bekend voor hoe lang deze huur is? |
13-03-2011 17:02:29 | ||
---|---|---|
manuel25
|
QuoteDan is het dus zaak deze stam in te zetten in de rustigste omloop of nog een extra B rijtuig vragen aan ÖBB. Óf aanvullen met een ICRm B of ICK B |
13-03-2011 17:11:07 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteOp DSO werden eerder de nummers van twee verhuurde rijtuigen genoemd: Ampz 61 81 18-91 023-0 (Großraum met enkele vierpersoons Abteile) en Bmz 61 81 21-91 071-4 (Eurofima-rijtuig). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-03-2011 17:48:15 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Voor de nieuwsgierigen: Precies deze Bmz http://rfe.railclub.ru/pix/at/car/IC-EC/Bmz/upgraded/OBB_A_61_81_21-91_071-4_Bmz__VeSL-01.jpg met dit interieur http://rfe.railclub.ru/pix/at/car/IC-EC/Bmz/interior/Bmz03.jpg En een soortgelijke Ampz: http://rfe.railclub.ru/pix/at/car/IC-EC/Ampz/OBB_A_61_81_18-91_017-2_Ampz__VeSL-01.jpg met dit interieur in de Abteile http://rfe.railclub.ru/pix/at/car/IC-EC/Ampz/IMG_4817.jpg en vermoedelijk dit als Grossraum http://rfe.railclub.ru/pix/at/car/IC-EC/Ampz/Ampz18-75_i2.jpg ? Laatst bewerkt door manuel25 op 13-03-2011 17:50 |
13-03-2011 18:35:57 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Had ik het niet goed met de 6181-2170. %03% Maar je hebt zo veel verschillende types in Oostenrijk die er van buiten zo op het eerste gezicht gelijk uitzien. Maar ze weten in Oostenrijk wel wat comfort is.%02% http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
13-03-2011 18:42:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVoor zo lang als nodig, m.a.w.: er zit niet op voorhand een einddatum aan. Zo lang als nodig is dus minimaal zolang de klassieke Benelux blijft rijden en de V250 nog niet dienst doet op de HSL. Als de V250 gaat rijden, komen er immmers Fyra-stammen vrij die de Beneluxdienst in kunnen (zolang deze nog bestaat). |
13-03-2011 19:01:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote De loc is er dus ook op aangepast, begrijp ik, waardoor deze rijtuigen niet zomaar achter een andere BNL-loc kan worden gehangen? Laatst bewerkt door aarclay op 13-03-2011 19:02 Choo choo..... |
13-03-2011 19:43:08 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Die großraum stoelen komen me bekend voor %02% |
13-03-2011 19:51:22 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
QuoteDeursysteem staat los van de loc he. Functioneert gewoon als een getrokken-trein: HC geeft aan de MCN aan dat de boel veilig is (dmv. lamp te zwaaien) Laatst bewerkt door kniesoor op 13-03-2011 19:52 |
13-03-2011 20:08:02 | ||
---|---|---|
6414
|
Al met al: een goede reden om eens wat vaker met de Benelux te reizen. Zoals hiervoor al geschreven, kennen deze ÖBB-rijtuigen een comfort wat ICRm nooit zal kunnen benaderen. |
13-03-2011 20:24:49 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Mijn simpele mening: ze hadden deze bakken beter als Fyra kunnen laten rijden. Comfort is aantrekkelijker + dat ze 200km/h halen... Maar een BNL dienst is ook leuk! %02% |
13-03-2011 20:59:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVan dat geleuter word ik geregeld zo verschrikkelijk moe. |
13-03-2011 21:00:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa. |
13-03-2011 21:46:51 | ||
---|---|---|
5431
|
Quote...hoewel de nieuwe Railjet toch een stuk minder schijnt te zijn. De rijtuigen van het Europese Eurofima-standaardtype zijn qua comfort gewoon een standaard op zich. QuoteMisschien iets off-topic, maar is inmiddels al duidelijk of NMBS deze dienst uiteindelijk op eigen initiatief wil voortzetten, met Eurofima (I6) bijvoorbeeld? Laatst bewerkt door 5431 op 13-03-2011 21:48 |
13-03-2011 22:27:56 | ||
---|---|---|
JcJay
|
QuoteHeb veel respect voor Broek53 om al zn kennis wat ie met ons op Somda deelt maar vind die opmerking een beetje jammer... *weg vrijheid van meningsuiting* Laatst bewerkt door JcJay op 13-03-2011 22:37 |
13-03-2011 22:31:33 | ||
---|---|---|
6414
|
D'r staat toch nergens dat je het niet meer in je bericht mag zetten? Ik word ook wel eens ergens moe van, maar dat wil niet zeggen dat ik dat gelijk uitroep. Horen, zien en zwijgen. Als iedereen op Somda eens wat minder snel aangebrand zou reageren, zou het hier zoveel gezelliger zijn (daarbij gaat het niet specifiek om de opmerking van broek53, laat dat voorop staan). Laatst bewerkt door 6414 op 13-03-2011 22:32 |
13-03-2011 22:43:27 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Heren, houden we het wel gezellig? Het onderwerp is "ÖBB rijtuigen in Beneluxdienst" en laten we het daarbij houden. Ongefundeerde speculatie en wensen hebben we weinig aan. Vragen over de HSL kunnen in het desbetreffende topic. Laatst bewerkt door SleutelMan op 13-03-2011 22:48 |
13-03-2011 23:30:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet gaat mij niet om de meningsuiting en al helemaal niet om de vrijheid daarvan (daar maak ik ook gebruik van om te melden dat ik wel eens verschrikkelijk moe word). Het kan hier niet over welke rijtuigen dan ook gaan of iemands mening is weer dat "ze" daar beter mee op de HSL hadden kunnen gaan rijden. En dan gaan we weer uitleggen dat deze rijtuigen geen deurvergrendeling hebben die in een vorm van treinstelmodus kan functioneren (verplicht op de HSL) en dat het weinig zinvol is om rijtuigen die wel 200 km/h kunnen achter locs te hangen die maar 160 km/h - om twee van de voornaamste tegenhouders maar te noemen. Dat zou ik kunnen doen, maar ik vrees dat dan de discussie voor de honderdste keer gevoerd gaat worden over welke andere locs "ze" dan allemaal hadden moeten / zouden kunnen nemen. En dat trek ik dan echt helemaal niet meer. Laatst bewerkt door broek53 op 02-04-2011 10:00 |
14-03-2011 01:12:37 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Ik stel voor om de rest van die discussie privé te gaan houden. De discussie over deursluitingen bij getrokken rijtuigen is afgesplitst: https://www.somda.nl/forum/10056/p323485. |
15-03-2011 23:21:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
De rest van de OeBB-rijtuigen (vijf stuks) wordt voorlopig op 22 maart verwacht als extra vervoertje via Venlo (voormelding onder alle voorbehoud). |
15-03-2011 23:52:56 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
iemand een idee waarom de rijtuigen niet in 1 keer naar nederland zijn vervoerd? |
15-03-2011 23:57:28 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Omdat er ook personeel opgeleid moet worden voor deze rijtuigen. Nu hebben ze daar een prima gelegenheid voor. Ook moet je als alles in 1 keer komt maar weer zien te stallen tot dat ze in gebruik worden genomen. En de ruimte in de regio Amsterdam is schaars op de opstelterreinen. |
16-03-2011 00:30:18 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Nogmaals, kijk even naar de onderwerpregel van deze discussie en houdt het a.u.b. daarbij ontopic . |
16-03-2011 00:30:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals ik zondag al vreesde: na de rijtuigen die natuurlijk op de HSL hadden moeten rijden, gaat het weeeer over alle locs die die rijtuigen per se over de HSL zouden moeten trekken. Dat hebben we ook pas een keer of tig gehad. Is het nu zo ontzettend moeilijk om bij het onderwerp te blijven en niet elk topic te vervuilen met niet-relevante uitwijdingen? Anyway: ik ben er klaar mee, ik bericht dit soort dingen niet meer. Laatst bewerkt door broek53 op 19-03-2011 11:29 |
16-03-2011 00:41:37 | ||
---|---|---|
2296
|
Ben het geheel met Broek53 eens. Het wordt zo een on overzichtelijke bende waar je geen informatie meer kan vinden. En daar gaat het juist wel om op dit forum om de informatie te delen. Voorstel apart topic over lokken die wel en niet ingezet kunnen worden op de HSL en het hier houden over de OeBB rijtuigen. En dat is niet alleen maar in dit topic. Dank U..... Laatst bewerkt door 2296 op 16-03-2011 00:50 |
16-03-2011 07:57:13 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Edit door SleutelMan: Lezen is een vak... Laatst bewerkt door SleutelMan op 16-03-2011 07:58 |
18-03-2011 00:32:18 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
SleutelMan: Aangezien sommige mensen maar al te graag door willen discussiëren over Taurussen op de HSL-zuid en klaarblijkelijk de bovenstaande ingreep niet hebben gelezen heb ik de berichten daarover afgesplitst: https://www.somda.nl/forum/10077/HSL+locinzet/ Laatst bewerkt door SleutelMan op 18-03-2011 00:33 |
19-03-2011 11:35:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Puur over de OeBB-rijtuigen zelf: volgende week komen de overige 5 rijtuigen in drie porties met EN 490/420 van Wenen naar Keulen. Op 25 maart overbrenging naar Venlo, 26 maart Watergraafsmeer, 27 maart proefrit Brussel (met de complete stam). Het zijn de rijtuigen 61 81 18-91 018; 61 81 21-91 066, 067, 070 en 072. |
19-03-2011 16:29:15 | ||
---|---|---|
5431
|
Dat zijn totaal dus twee Ampz en vijf Bmz. Hoe wordt het vervoer van minder validen en bagage/fietsen dan georganiseerd? |
19-03-2011 21:57:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met een kleine verbouwing van een A-rijtuig. |
19-03-2011 23:55:34 | ||
---|---|---|
sik214
|
En geen reserve-rijtuig? Of komt er een ICRm aan te hangen bij een defect? |
20-03-2011 01:05:03 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Andere BNL stammen kunnen ook defect gaan. Er is/zijn natuurlijk (een) reservestam(men). Ze moeten tenslotte allemaal weleens onderhoud hebben. Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud voor deze rijtuigen. Worden ze af en toe omgeruild, blijven ze lang weg voor onderhoud in Wenen of krijgen ze onderhoud op de Meer? |
20-03-2011 08:49:32 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Volgens een intern schrijven gaat dit op de Wgm gebeuren Na instructie trainmanagers zijn de mensen van nedtrain aan de beurt |
24-03-2011 09:37:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voormelding: 25 maart komen de 5 beloofde OeBB-rijtuigen in Venlo aan (om 14.00 uur als trein 48058) en op 26 maart gaat een 1700 met het reeds aanwezige A-rtg van de Wgm naar Rtd om het instructierijtuig en de 1850 op te halen en vervolgens de vijf rtgn uit Venlo. Laatst bewerkt door broek53 op 25-03-2011 00:24 |
25-03-2011 17:00:58 | ||
---|---|---|
JeroeNL
|
Om 16:40 kwam eindelijk DB 110 493 met de 5 rijtuigen Venlo binnen rollen. |
25-03-2011 17:13:17 | ||
---|---|---|
wilcot
|
om 14.00 stonden ze al voor de grens te Kn maar waarom ze de grens niet over mochten was weer een raadsel. Voor de volledigheid nog de nummers. DB 110 493-4 OBB 1ste class 61 81 1891 018-0 Ampz 2de class 2191 067-2 Bmz 2191 070-6 Bmz 2191 066-4 Bmz 2191 072-2 Bmz Laatst bewerkt door spiketrain op 25-03-2011 17:14, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
25-03-2011 17:20:04 | ||
---|---|---|
phantom
|
Nu een vraag uit nieuwsgierigheid,gaat dit geheel dan ook vanuit Vl onderlangs ri Wgm in de middag of gaat men niet verder dan Rtd die dag(de 26ste dus) ? Laatst bewerkt door phantom op 25-03-2011 17:20 |
25-03-2011 17:44:34 | ||
---|---|---|
david_meye
|
Ik denk dat hij dan via Hvs gaat. |
25-03-2011 18:12:50 | ||
---|---|---|
phantom
|
Bedankt voor deze drgl. Laatst bewerkt door phantom op 25-03-2011 19:40 |
25-03-2011 19:22:26 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Watergraafsmeer 9.04 Abcoude 9.13 Woerden 9.31 Gouda 9.44/9.55 Rotterdam C 10.13/11.22 Dordrecht 11.35 Tilburg 12.17 Eindhoven 12.38 Venlo 13.17/14.33 Eindhoven 15.04/15.12 Den Bosch 15.32/15.41 Utrecht C 16.19/16.22 Abcoude 16.34 Watergraafsmeer 16.43 Ook dit is service van de NVBS! Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
26-03-2011 10:02:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
De stam gaat zondag een Beneluxrit imiteren zonder reizigers, maar wel in het patroon van een Benelux. Als 79212 om 5.53 u uit Asd naar Brusz (8.42), terug als 79265 Brusz v. 22.18 - Asd a 1.17 Laatst bewerkt door broek53 op 26-03-2011 10:03 |
26-03-2011 10:30:11 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Afgelopen woensdagmorgen heb ik nog even een kijkje genomen bij het ÖBB-rijtuig dat in Rtd stond. Een vraag die in mij opkwam: Worden de rijtuigen nog gewassen voor ze de reizigersdienst in gaan? Zoals te zien op deze http://www.flickr.com/photos/rsk1992/5553472609/ was dat rijtuig namelijk flink vuil! Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 26-03-2011 10:30 Met vriendelijke groet, Robin |
26-03-2011 10:32:25 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd nadat door het leegmaken van een bericht een niet kloppende discussie is ontstaan. Groet, Spiketrain |
26-03-2011 11:16:56 | ||
---|---|---|
Sender
|
Ik wil mijn waardering uitspreken voor de NVBS omdat ze nu ook al tijden doorgeven. Ik ben nu een jaar lid van de club (jammer genoeg wist ik niet eerder van het bestaan af) en ik vind het top. Ik ben vorige maand voor het eerst in Amersfoort geweest en de bibliotheek en de winkel zijn indrukwekkend. Het tijdschrift is met afstand het beste dat in Nederland voor treinliefhebbers uitgegeven wordt. Goede nieuwsvoorziening, uitstekende artikelen en fijn, strak taalgebruik. Aanrader! |
26-03-2011 12:24:19 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Strak op tijd door Dordrecht/Willemsdorp onderweg naar Venlo. Een (lichtelijk teleurstellende foto door hopeloos weer) vind u hier: http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/5560986110/ |
26-03-2011 12:41:39 | ||
---|---|---|
jordy13
|
QuoteBlijkbaar worden de deuren wel gewassen%02%%02% |
26-03-2011 13:17:08 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Een foto van de doorkomst tussen Bkla en Hmlba om 09:24 http://www.flickr.com/photos/rob-van-der-woude/5560486881/in/photostream/ |
26-03-2011 13:32:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik denk eerder dat die een wijzigiging gehad hebben, en daarmee ooit ens compleet vervangen zijn |
26-03-2011 13:40:38 | ||
---|---|---|
icetha
|
Om 12.07 (volgens schema) reed de fraaie combi door Hulten: http://www.flickr.com/photos/peter_boere/5560503281/ |
26-03-2011 13:45:01 | ||
---|---|---|
David-Bd
|
Zes minuten eerder (12.01 dus) kwam de 1740 langs Bd (thv. industrieterrein Takkebijsters) met de twee ÖBB rijtuigen en de 1850, plaatje: http://www.flickr.com/photos/daviddekker/5561106104/. 29 april 2018: laatste dag zonder 1100 uitval op Bd-Ehv v.v. |
26-03-2011 14:05:26 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Trouwens: foto's van de complete trein (dus Venlo-Amsterdam) zijn in hoge resolutie tot vanavond 21.00 welkom op fotosopderails@nvbs.com Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
26-03-2011 14:10:37 | ||
---|---|---|
dekorte
|
Hier nog twee plaatjes uit Rotterdam http://www.flickr.com/photos/aa_de_korte/5560535395/ en http://www.flickr.com/photos/aa_de_korte/5560535391/ en bij deze ook nog bedankt voor de dienstregeling. The Knitter link aangepast Laatst bewerkt door dekorte op 26-03-2011 20:12 |
26-03-2011 15:47:52 | ||
---|---|---|
icetha
|
Om 15.43 vertrok de hele stam met 1850 als traktie uit Ht. Waarvan hier getuige:http://www.flickr.com/photos/peter_boere/5560835669/ Met dank aan de bronvermelders Laatst bewerkt door icetha op 26-03-2011 16:17, reden: link toegevoegd |
26-03-2011 15:51:08 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Trein kwam met +5 net voor eindhoven langs. Kan zijn dat die na eindhoven weer optijd gaat rijden omdat de trein zijn stop schrapt. robq |
26-03-2011 16:52:43 | ||
---|---|---|
thieskes
|
De trein naar Venlo passeerde mooi op tijd Vlierden (hmbh-dn): http://www.flickr.com/photos/thieske_1987/5560925469/ Op de terugweg had men op dezelfde locatie ruim 10 minuten vertraging http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
26-03-2011 17:31:47 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Nog een klein stukje en de verzameldienst zit er op. NSR 1850 voorop; de ÖBB-rijtigen en aan het eind van de staart NSR 1740 passeren Utzl om 16:27. Foto http://www.flickr.com/photos/rob-van-der-woude/5561005579/ Rechts de Inkpot welke vandaag te bezichtigen was. |
26-03-2011 18:59:48 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
QuoteMag ik je er op attenderen dat het 2 dezelfde linkjes zijn Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
26-03-2011 23:28:34 | ||
---|---|---|
nielske90
|
En voor de liefhebber nog twee platen uit het altijd gezellige Dn; Heenweg op tijd (http://www.flickr.com/photos/nielske1990/5561931219), terugweg met +15 (http://www.flickr.com/photos/nielske1990/5562507712). @NVBS/OdR: Wederom bedankt voor publicatie van de drgl! |
27-03-2011 06:51:49 | ||
---|---|---|
ns1700
|
QuoteIs nog niet langs Dt gekomen om 6:40. echter trein 5123 rijd 10 minuten later. wie weet? Edit! stopper gaat van spoor 1! zien of de stam toch komt Edit2: hij is niet geweest... Laatst bewerkt door ns1700 op 27-03-2011 08:09, reden: trein 79212 is niet geweest. denk via Ut en Ht groeten uit Spoorzone |
27-03-2011 08:00:10 | ||
---|---|---|
phantom
|
Is die trein met obb rijuigen nou gaan rijden of is tie nog in diepe slaap ? |
27-03-2011 08:08:30 | ||
---|---|---|
ns1700
|
hij is gaan rijden... echter via Ut en Ht. ineens uitgelopen werkzaamheden tussen Ledn en Ddr. %09% voor niks vroeg mn bed uit%07% groeten uit Spoorzone |
27-03-2011 09:32:23 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Rij zojuist lsngs de Wgm en daar staan alle 7 OBB-rijtuigen. |
27-03-2011 10:20:14 | ||
---|---|---|
degroot
|
QuoteWat een aanname. Trein was al opgeheven voordat bekend werd dat de werkzaamheden gingen uitlopen. |
27-03-2011 10:27:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Stam tobt met een defect in een van de A-rijtuigen en maakt daarom vandaag geen rit naar Brussel, zo luiden de jongste berichten. |
27-03-2011 11:18:39 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Klopt rijtuig moet eerst de kwb op voordat proefritten mogen plaatsvinden. |
27-03-2011 12:41:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDie Oostenrijkers weten wel welke rijtuigen ze de grens over doen! %08% |
27-03-2011 12:54:54 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele nutteloze berichten verwijderd. Verder verzoeken we allen om spotmeldingen/fotolinks van betr. treinen in het vervolg in het topic Opvallende dingen van betr. dag te plaatsen en in discussietopics zoals dit uitsluitend en alleen ontwikkelingen te melden. Groet, Spiketrain |
27-03-2011 21:35:23 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: opnieuw enkele berichten verwijderd. De eerstvolgende keer dat we in dit topic moeten ingrijpen gaat het op slot. Groet, Spiketrain |
27-03-2011 22:37:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
De inzet van de Oostenrijkers straks (vanaf uiterlijk 4/4): 9216-9221-9252-9257, dagelijks. |
28-03-2011 14:12:46 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteIk neem aan dat dit met een rode 186'er is gebeurd? |
28-03-2011 14:13:35 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
De hele rit is niet doorgegaan, dus dat gaat hoe dan ook niet op |
28-03-2011 14:28:55 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Dat werd me even niet duidelijk . |
28-03-2011 16:01:37 | ||
---|---|---|
ralph521
|
QuoteVolgens mij worden die in NL op de HSL gebruikt in verband met de geinstalleerde software, en kunnen of mogen ze niet Belgie in vanwege de toelating. Zal (gokje uiteraard) wel met een grijs/groene NMBS reeks 28 gedaan zijn. Maar deze rit was vanwege technische problemen in Wgm gebleven maak ik uit eerder geplaatste berichten op, maar dat antwoord was ook al eerder gegeven.:-). Sorry hiervoor. Laatst bewerkt door ralph521 op 28-03-2011 16:04 |
28-03-2011 19:37:29 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Waarom zouden ze niet toegelaten zijn in België? Ze hebben voor de Fyra-periode lang de Benelux getrokken en doen dat af en toe volgens mij nog steeds wel eens. |