Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

ÖBB rijtuigen in Beneluxdienst

Zaterdag 16 jul 2011 - 17:31:43
kmark
kmark
Flickr markrail
Rijtuigen staan inmiddels (17:30 uur) in Zp. Het zijn de Ampz 61 81 18-91 014-9 en de 61 81 18-19 015-6.

Zaterdag 16 jul 2011 - 18:23:55
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Schoongewassen door niet aflatende regen, deze keer bij Ellecom zie:
www.flickr.com

57 jaar OV-fotografie.

Dinsdag 26 jul 2011 - 21:50:32
j.stanner
j.stanner
De 9221 bestond vandaag uit zes OeBB-bakken, waar is nummer 7?

Dinsdag 26 jul 2011 - 22:39:20
mdj
mdj
Ik zag in Zutphen nog een rijtuig verstopt staan achter 2xICM en de ZAP'ertjes, voor de Struckton(doorstrepen welke letters niet van toepassing zijn)-loods.

Wellicht de zevende?

Bij twijfel: gebruik beton.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 26 jul 2011 - 22:40:34
BjarneK
BjarneK
Twitter BjarneHgl Flickr bjarnekosmeijer
Gisteren stond er wel 2 samen met een koppelwagen opgesteld tussen de struiken in Zp, maar ik weet niet of jij deze bedoelt?

Dinsdag 26 jul 2011 - 22:46:10
mdj
mdj
Nee, echt voor de (die onderneming met die gele locs en rondracen met werkmachientjes, waar ik me niet aan de naam ga wagen)loods. In dat rijtje tussen de struiken (van die mP en die SHD-2200'loc) stond geen rijtuig... (vandaag iig)

Bij twijfel: gebruik beton.

Dinsdag 26 jul 2011 - 22:52:00
sik214
sik214
O, je bedoeld Stru_k_ton!

Dinsdag 26 jul 2011 - 22:53:41
thom
thom
Quote
BjarneK (di 26 jul 2011 22:40:34 somda.nl): Gisteren stond er wel 2 samen met een koppelwagen opgesteld tussen de struiken in Zp, maar ik weet niet of jij deze bedoelt?
Met een koppelwagen ?

Dinsdag 26 jul 2011 - 23:24:19
BjarneK
BjarneK
Twitter BjarneHgl Flickr bjarnekosmeijer
Ach ja nu je het zegt, dom van me! In ieder geval een simpele open wagen van Strukton

Woensdag 27 jul 2011 - 00:31:59
broek53
broek53
Waar het zevende rijtuig staat, weet ik niet, maar het zit in ieder geval niet in de stam sinds deze op 22/7 weer in dienst is gekomen. Het is het B-rijtuig dat begin juli uitgezet is en dermate defect is dat het voorshands niet kan worden gerepareerd. Waarschijnlijk komt daarvoor een andere B uit Oostenrijk. behalve deze defecte B bevindt zich ook nog ergens in NL het onverbouwde A-rijtuig 023.

Woensdag 27 jul 2011 - 10:01:33
j.stanner
j.stanner
Weet niet of het met die A te maken heeft, maar op 18/7 vertrok een OeBB-rijtuig met een gemengde trein van Kijfhoek naar Keulen Gremberg.

Woensdag 27 jul 2011 - 10:09:33
smarkie
smarkie
Dit is een van de uitgewisselde a rijtuigen dit tot vorige week meereden in de stam of op de wgm geparkeerd stond als 'plukrijtuig'

Mcn NS International Rtd

Woensdag 27 jul 2011 - 16:25:31
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
HansBeeker (di 28 jun 2011 13:59:32 www.somda.nl):

Onderhoud word gedaan door Strukton Rail Equipment, en ditmaal dus in de werkplaats Zutphen. Meer info over dit:........
Bekijk dan met name dit linkje is,wordt dit ook toegepast op de oostenrijkers of hebben die dit systeem al ?
Of ben ik nu te off topic bezig ? ,zo ja dan hoor ik het graag.
Hoe zijn trouwens de vorderingen op het moment aan de stam ?


Laatst bewerkt door phantom op Woensdag 27 jul 2011 om 16:37:12

Woensdag 27 jul 2011 - 17:24:21
broek53
broek53
Het is niet duidelijk wat je bedoelt, want er staat geen link in je bericht en in het oospronkelijke bericht vind ik ook niet iets dat op de Oostenrijkers zou kunnen slaan.
Verder zijn de vorderingen aan de stam uitstekend: hij rijdt alweer zes dagen, met de twee nieuw geleverde A's en met NS-logo's op alle rijtuigen. Er mankeert, zoals hierboven al gemeld, alleen nog een B aan die nog vervangen moet worden door een vers exemplaar uit Oostenrijk.

Laatst bewerkt door broek53 op Woensdag 27 jul 2011 om 17:24:45

Woensdag 27 jul 2011 - 20:12:15
Somda
Somda
Waarom zitten er geen ns hispeed logo,s op maar normale ns-logo,s ze rijden niet voor ns reizigers, maar voor hispeed.

Woensdag 27 jul 2011 - 20:59:38
edje
edje
Flickr spoorkeerl
NS logo zit ook in het logo van NS Hispeed.


Donderdag 28 jul 2011 - 15:36:48
wilcot
wilcot
te strukton zutphen staan twee obb-rijtuigen gekoppd aan een strukton diesel. Ze hebben beide het ns logo niet. Staan tegen de werkplaats aan waar normaal de zap-dm'90 staan. Mooi verstopt achter het gdst staande ICMm materiaal.

Donderdag 28 jul 2011 - 15:51:36
broek53
broek53
Als het goed is (kan haast niet anders) zijn dit dus de A 023 en de defecte B 071.

Donderdag 28 jul 2011 - 19:26:25
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
broek53 (wo 27 jul 2011 17:24:21 www.somda.nl): Het is niet duidelijk wat je bedoelt, want er staat geen link in je bericht.
Verder zijn de vorderingen aan de stam uitstekend: hij rijdt alweer zes dagen, met de twee nieuw geleverde A's en met NS-logo's op alle rijtuigen. Er mankeert, zoals hierboven al gemeld, alleen nog een B aan die nog vervangen moet worden door een vers exemplaar uit Oostenrijk.
Dat linkje moest dus deze zijn: www.struktonrail.nl
Fijn om te lezen dat de stam momenteel"bijna compleet en zorgeloos rijd.
Is er al een verwachting over de termijn dat het ontbrekenderijtuig zal arriveren om de stam te versterken ?

Donderdag 28 jul 2011 - 20:43:05
sik214
sik214
Ik zag dat de registratie veranderd is van A-OBB naar A-NS. Het 61 81 etc is nog wel hetzelfde.

Donderdag 28 jul 2011 - 20:55:28
broek53
broek53
Ja, ik dacht dat ik het al eens verteld had, maar ik kom het in dit topic niet tegen. De rijtuigen zijn nog altijd geïmmatriculeerd in Oostenrijk en ze zijn ook nog steeds eigendom van de OeBB, maar in het register is nu NS Hispeed ingeschreven als de voertuighouder. Daarom mogen er nu ook logo's op.

Donderdag 28 jul 2011 - 22:59:41
broek53
broek53
Quote
phantom (do 28 jul 2011 19:26:25 www.somda.nl):
Quote
broek53 (wo 27 jul 2011 17:24:21 www.somda.nl): Het is niet duidelijk wat je bedoelt, want er staat geen link in je bericht.
Verder zijn de vorderingen aan de stam uitstekend: hij rijdt alweer zes dagen, met de twee nieuw geleverde A's en met NS-logo's op alle rijtuigen. Er mankeert, zoals hierboven al gemeld, alleen nog een B aan die nog vervangen moet worden door een vers exemplaar uit Oostenrijk.
Dat linkje moest dus deze zijn: www.struktonrail.nl
Fijn om te lezen dat de stam momenteel"bijna compleet en zorgeloos rijd.
Is er al een verwachting over de termijn dat het ontbrekenderijtuig zal arriveren om de stam te versterken ?
Nee, met die link had de aanwezigheid in Zutphen niets te maken; het ging puur om groot onderhoud en storingsbestrijding in een loods buiten de Watergraafsmeer c.q. een loods van Strukton zelf.
Het vervangend rijtuig voor de 071 wordt de 045, waarschijnlijk volgende week.

Vrijdag 29 jul 2011 - 10:19:57
110573
110573
Twitter Reclamebaan Flickr 11057
Ik ben vanmorgen eens gaan kijken naar de rijtuigen in Zp. De A was helaas onleesbaar, maar bij de B ging het niet om de 071, maar de 070 Ik heb het echt goed gezien en ik heb het ook op foto staan. Die wil ik nog wel plaatsen als er om gevraagd wordt.
Wel leuk dat er hier (in Zp) ook eens wat gebeurt

Laatst bewerkt door 110573 op Vrijdag 29 jul 2011 om 10:25:06

Vrijdag 29 jul 2011 - 15:30:18
HansBeeker
HansBeeker
Ik heb even lopen neuzen, en vond deze rijtuigen in de stam:
61 81 18-91 015-6
61 81 21-91 072-2
61 81 21-91 067-2
61 81 21-91 071-4
61 81 21-91 066-4
61 81 18-91 014-9
Ik mis nog een rijtuig. Dat nummer was voor mij even niet te vinden.

Zaterdag 30 jul 2011 - 09:43:56
broek53
broek53
Het rijtuig dat je mist, is de 070 die in Zutphen defect staat te staan. (Ik was inderdaad abuis met de 071).

Nieuws: het vervangende rijtuig 045 is in Köln Deutz aangekomen en er wordt een mooi staaltje van samenwerking met de NMBS vertoond. Vanwege de drukte op de route via Venlo komt het rijtuig niet naar NL, maar wordt door de NMBS met een reeks 28 opgehaald uit Keulen en als extra service daar ook nog eens in de stam gerangeerd. Voor de snelle beslissers in het zuiden:
Aachen Süd d: 13:01
Liège-Guillemins d: 14:06
Leuven d: 14:51
Schaarbeek d: 15:08
Brussel-Noord d: 15:10
Brussel-Zuid d: 15:16
Vorst a: 15:22

Laatst bewerkt door broek53 op Zaterdag 30 jul 2011 om 09:53:43

Zaterdag 30 jul 2011 - 09:49:44
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Het mag allemaal wat kosten!


Zaterdag 30 jul 2011 - 09:54:52
broek53
broek53
Het is vergelijkbaar met een overbrenging van het rijtuig door DBS naar de Wgm.

Zaterdag 30 jul 2011 - 10:16:19
103 220-0
103 220-0
Flickr 99066558@N06
Daarvoor zou ik hetzelfde hebben gezegd.


Zaterdag 30 jul 2011 - 23:03:51
thom
thom
Als dat goedkoper is dan een rijtuig zelf op halen, of je daar geen Mcn of lok voor voorhanden hebt...
En betaald de HiSpeed dat, of de onderhoudende partij dat?

Zaterdag 30 jul 2011 - 23:14:09
guuglurg
guuglurg
Vraagje: is dat rijtuig er al ingerangeerd (tussen 9252/9257), wordt het later tussen 2 treinen in de omloop ingerangeerd of blijft de stam een tijdje (dus uit omloop) in Vorst alwaar het dan er in wordt gezet?

Zondag 31 jul 2011 - 07:07:07
mart.h
mart.h
Quote
guuglurg (za 30 jul 2011 23:14:09 somda.nl): Vraagje: is dat rijtuig er al ingerangeerd (tussen 9252/9257), wordt het later tussen 2 treinen in de omloop ingerangeerd of blijft de stam een tijdje (dus uit omloop) in Vorst alwaar het dan er in wordt gezet?
Het rijtuig (045) is op zaterdag 30/7 in Vorst in de stam gerangeerd. Het rijtuig rijdt nu in 2e positie in trein 9216 richting Bxlz.

Mart

Zondag 31 jul 2011 - 09:36:54
broek53
broek53
Makkelijk herkenbaar, want het is het enige met OeBB-logo's

Zondag 31 jul 2011 - 14:22:39
Terminus
Terminus
Blijven de Oostenrijkers de komende weken in de voorziene omloop of verhuizen ze nog eens naar de 9228-9233? (Nu de stam volledig is, wil ik hem toch wel eens graag op foto zetten.)

Zondag 31 jul 2011 - 21:54:07
cuneo56
cuneo56
De omloop met 9228 / 9233 wordt alleen gehanteerd als de stam onderhoud krijgt.
Er is een week terug net uitgebreid in Zutphen aan gesleuteld, dus minimaal de hele maand augustus in de"normale" omloop..
( dagelijkse bijsturing daargelaten natuurlijk)
Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Zondag 31 jul 2011 om 21:56:05

Woensdag 10 aug 2011 - 14:32:47
martijnham
martijnham
Ampz-rijtuig 18-91 015 is inmiddels voorzien van fiets- en rolstoel-logo's. i273.photobucket.com

Woensdag 10 aug 2011 - 14:43:50
ZJ37
ZJ37
Heb geregeld allerlei nummers voorbij zien komen van de A-rijtuigen, maar begin deze week zaten de 18-91 014 en 18-91 015 in de stam ÖBB-rijtuigen.

Woensdag 17 aug 2011 - 20:56:29
rbeijers
rbeijers
Vandaag werden met unit-cargo 45719 van Kijfhoek naar Köln Gremberg twee ÖBB-rijtuigen meegenomen. Het betrof de volgende rijtuigen:
61 81 21-91 070-6
61 81 18-91 023-0

Zaterdag 20 aug 2011 - 08:48:05
HansBeeker
HansBeeker
Zaten inderdaad in UC 45719 Kfh-Köln Gremberg. Zijn te Kfh in de UC gezet, na een transport vanaf Zp naar Kfh met een 6400.
Vanaf Gremberg word het met een andere cargo verder vervoerd.

Waarvan ook foto's zijn verschenen(transport in de UC naar Gremberg): www.flickr.com en www.flickr.com en www.flickr.com

Laatst bewerkt door HansBeeker op Zaterdag 20 aug 2011 om 08:49:08

Zaterdag 20 aug 2011 - 10:55:31
BjarneK
BjarneK
Twitter BjarneHgl Flickr bjarnekosmeijer
En voor de liefhebbers heb ik net ook een plaatje van het transport naar Kijfhoek gevonden: www.flickr.com

Maandag 29 aug 2011 - 09:10:36
tgvfan
tgvfan
Mensen die de OBB stam nog op de foto willen zetten moeten snel zijn. Naar verluid zal de stam of worden versterkt met twee ICRm rijtuigen (die de slechtste rijtuigen in de stam om de beurd zullen vrijmaken voor extra onderhoud), of volledig worden geknipt, waarbij de rijtuigen zullen worden toegevoegd aan de reeds bestaande ICRm stammen.

Maandag 29 aug 2011 - 17:39:59
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Vandaag was de stam in dienst in ieder geval.

Maandag 29 aug 2011 - 17:47:05
broek53
broek53
Met zes rijtuigen, en als het goed is komt het zevende er eind van de week weer bij. Gemengde stammen is/wordt wel over nagedacht, maar is toch minder waarschijnlijk. Meer waarschijnlijk is nu de komst van twee reserve-rijtuigen.

Laatst bewerkt door broek53 op Maandag 29 aug 2011 om 21:17:05

Donderdag 01 sep 2011 - 16:11:32
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Nieuws vanuit Strukton: er komt waarschijnlijk een tweede stam met maar liefst tien ÖBB-rijtuigen.


Donderdag 01 sep 2011 - 16:48:27
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Inclusief drie reserve-rijtuigen, neem ik aan? Of (zoals eerder geschreven) elke stam enkele ÖBB-rijtuigen (geen idee hoeveel stammen en rijtuigen je dan nodig hebt)

Donderdag 01 sep 2011 - 17:44:52
broek53
broek53
Er komt een tweede OeBB-stam die gaat fungeren als tiende stam voor de Beneluxdienst. Dat is nuttig omdat de Benelux geen reservestam kent en omdat er voor het onderhoud in de avonduren al kort gekeerd wordt (met keringen op Amnsterdam C), en het is nodig omdat volgende dienstregeling die korte keringen niet meer mogelijk zijn (en hele korte keringen op de Watergraafsmeer dienstregelingtechnisch niet meer mogelijk).
En ja: er komt een aantal reserverijtuigen. Of dat er precies drie zullen zijn, weet ik niet. Feit is wel dat twee ervan de rijtuigen zijn die vervroegd naar NL komen als reserve.

Zaterdag 24 sep 2011 - 19:03:54
Terminus
Terminus
Zijn er opnieuw problemen met de Oostenrijkse rijtuigen aangezien er opnieuw Belgische I6 opduiken in de Benelux? Of is er een andere reden?

Zondag 25 sep 2011 - 11:28:09
tgvfan
tgvfan
JA, de stam is de komende twee weken niet inzetbaar.

Zondag 25 sep 2011 - 19:20:16
dh3201
dh3201
Quote
Terminus (za 24 sep 2011 19:03:54 www.somda.nl): Zijn er opnieuw problemen met de Oostenrijkse rijtuigen aangezien er opnieuw Belgische I6 opduiken in de Benelux? Of is er een andere reden?
Er zit ook een I10 in de stam.

Shqiperise-lopers?

Maandag 26 sep 2011 - 01:27:15
kuba.g
kuba.g
Gaat de I10/I6-stam in dezelfde diensten rijden als de ÖBB'ers?

Maandag 26 sep 2011 - 08:55:58
cuneo56
cuneo56
Nee, Overnacht altijd in België.

Maandag 26 sep 2011 - 23:34:01
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
tgvfan (zo 25 sep 2011 11:28:09 www.somda.nl): JA, de stam is de komende twee weken niet inzetbaar.
Dat is niet helemaal waar. Er staat nu een stam met 5 rijtuigen reserve sinds afgelopen donderdag. Vanaf woensdag zijn ze weer inzetbaar. Het schijnt dat er voor de veiligheid nieuwe assen onder moesten.


Dinsdag 27 sep 2011 - 08:35:34
tgvfan
tgvfan
Ik ben blij dat jij dat meld van die assen, ik durfde daar namelijk niet over te spreken.

Dinsdag 27 sep 2011 - 15:42:52
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Wat voor Paarse Veiligheidskrokodil is er nou weer langsgeweest?

Dinsdag 27 sep 2011 - 15:47:44
broek53
broek53
Geen. Er zitten een paar assen aan de afkeurmaat (dat komt in de beste families voor) en besloten is om alle assen die dat binnen afzienbare tijd gaan overkomen, te vervangen. Wordt op het moment hard aan gewerkt.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 27 sep 2011 - 16:43:42
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Ah, dat is al heel wat anders, dan zijn ze gewoon versleten. De berichten hierboven doen nogal wat anders vermoeden.

Dinsdag 27 sep 2011 - 16:47:36
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Paniek om niks dus, 1 wielstel versleten en dan preventief alles vervangen en dure maar slimme oplossing aangezien de rijtuigen allemaal een gelijk aantal kilometers gaan maken.

En TGVFan waarom durf je niet over versleten wielstellen te spreken, is toch niks ernstigs aan.


Dinsdag 27 sep 2011 - 21:43:41
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
In mijn bericht heb ik het over 'assen'. Dat zijn er dus minimaal 2, en niet allemaal van 5 rijtuigen. Verder heb ik het letterlijk zo van mijn bron begrepen

Ze zouden overigens morgen weer rijklaar moeten zijn. Of ze dan ook alweer in de dienst verschijnen weet ik niet.


Dinsdag 27 sep 2011 - 22:01:06
thom
thom
Quote
edje (di 27 sep 2011 16:47:36 somda.nl):
En TGVFan waarom durf je niet over versleten wielstellen te spreken, is toch niks ernstigs aan.
Op deze wijze impliceer je alleen maar dat er wat "afwijkends" van normaal aan de hand zou zijn wat dus niet zo is, en dat lijkt me nou niet erg netjes naar de materieeleigenaar...

Woensdag 05 okt 2011 - 15:59:56
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Voor de duidelijkheid, ik heb begrepen dat het om 9 assen ging.


Woensdag 19 okt 2011 - 23:08:47
Fuse
Fuse
Veel bekend hier over de OBB stam.


Gr iemand die ze ondehoud.

Donderdag 20 okt 2011 - 01:13:06
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Zinvol... Kun je daar ook iets meer over vertellen?

Bijvoorbeeld of die tweede stam er al is?

Laatst bewerkt door AgentX op Donderdag 20 okt 2011 om 01:13:25


Donderdag 20 okt 2011 - 08:18:07
Fuse
Fuse
Nee er is nog geen 2e stam.
(PS er wordt wel veel gesloopt in de stam door de passagiers)

Donderdag 20 okt 2011 - 09:04:15
Fuse
Fuse
Afgelopen maandag en dinsdag heeft de stam onderhoud gehad in WGM (B beurt).

Donderdag 20 okt 2011 - 14:12:42
patrick91
patrick91
Twitter @patrickburhenne
Wat wordter dan zoal gesloopt?

Patrick

Donderdag 20 okt 2011 - 14:32:29
Fuse
Fuse
Niets........ door ons
Veel word ondergekalkt en besmeurd hoofdsteunen vernield.

er is een A en een B en een C beurt.
A is de kleinste beurt en C de meest uitgebreide.
Bij de beurten worden er voornamenlijk checks gedaan aan onderstel (draaipunten ophangpunten remmen assen wielen)
Het interieur word nagelopen en de deuren gecontrolleerd de omroep instalatie en wc,s.

Laatst bewerkt door Fuse op Donderdag 20 okt 2011 om 14:34:07

Donderdag 20 okt 2011 - 15:48:15
Patrickw
Patrickw
En de ÖBB stam kreeg dan beurt C?

De hoofdsteunen in de ÖBB rijtuigen zien er ook niet echt uit alsof die moeilijk los komen. Als ik een vandaal was, maar ik ben dat niet, dan zou ik denk ik ook de hoofdsteunen nemen...

Maargoed, in de gewonen NS treinen wordt over het algemeen ook behoorlijk wat ondergekalkd met rare texten. Voor de mensen die nog nooit naar de WC in een VIRM zijn gegaan, houden zo

Donderdag 20 okt 2011 - 15:58:21
Fuse
Fuse
Nee een B beurt.

De A en B beurt zijn om en om en de C beurt 1x per jaar.

Donderdag 20 okt 2011 - 16:01:38
mren
mren
Quote
Patrickw (do 20 okt 2011 15:48:15 www.somda.nl): Voor de mensen die nog nooit naar de WC in een VIRM zijn gegaan, houden zo
De foto in Op de Rails 2011-10, p.468 zag er ook niet bepaald rustgevend uit

Zondag 23 okt 2011 - 21:03:47
OBASD
OBASD
Quote
edje (di 27 sep 2011 16:47:36 www.somda.nl): Paniek om niks dus, 1 wielstel versleten en dan preventief alles vervangen en dure maar slimme oplossing aangezien de rijtuigen allemaal een gelijk aantal kilometers gaan maken.

En TGVFan waarom durf je niet over versleten wielstellen te spreken, is toch niks ernstigs aan.
Dat lag toch even wat genuanceerder dan dat je doet voorkomen, niets preventief, maar correctief!!

Mr. Zaanstraat

Maandag 14 nov 2011 - 17:53:40
ruysdael
ruysdael
Rijden de ÖBB-rijtuigen eigenlijk nog? En zo ja, nog steeds in tr. 9216 e.v.? Of tegenwoordig een andere omloop?

Maandag 14 nov 2011 - 17:55:09
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Ik heb ze afgelopen maand regelmatig in 9221 danwel 9252 gezien, en volgens mij zullen de spots dat ook bevestigen.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Maandag 14 nov 2011 - 18:19:10
nohab
nohab
Flickr bvisser
Vandaag in 9233.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Maandag 14 nov 2011 - 21:29:31
ruysdael
ruysdael
Begrijp ik dus goed dat er twee stammen rijden?

A: 9216, 9221 e.v.
B: 9224, 9233 e.v.

Of rijdt er één stam afwisselend in beide omlopen?

Maandag 14 nov 2011 - 21:31:43
mdj
mdj
1 stam;omlopen: A meestal, tenzij onderhoud, dan omloop B gedurende 4-7 dagen.
A: 9216-9221-9252-9257
B: 9228-9233

Bij twijfel: gebruik beton.

Maandag 14 nov 2011 - 21:47:30
2296
2296
Vandaag is omloop B van toepassing. Zal ook de rest van de week wel zo zijn.

Laatst bewerkt door 2296 op Maandag 14 nov 2011 om 21:47:42

Maandag 14 nov 2011 - 21:51:26
j.stanner
j.stanner
Hoe staat het dan met die hiervoor gemeldde 2e stam?

Maandag 14 nov 2011 - 23:33:12
train85
train85
Komt wellicht pas 12 december.

www.mat64.nl

Woensdag 21 dec 2011 - 00:20:33
broek53
broek53
Hij komt zelfs nog wat later: ijs en weder dienende komen er acht rijtuigen op donderdag in Venlo aan, vrijdag door naar de Wgm.

Woensdag 21 dec 2011 - 00:32:49
train85
train85
Klopt helemaal.

www.mat64.nl

Woensdag 21 dec 2011 - 01:23:14
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Vrijdag dienst in Venlo, OBB rijtuigen aankoppelen.

Woensdag 21 dec 2011 - 17:15:19
broek53
broek53
Rond 13 uur, meen ik

Woensdag 21 dec 2011 - 18:41:13
train85
train85
Dan heb je dat goed gehoord.

www.mat64.nl

Woensdag 21 dec 2011 - 19:11:56
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Bevestigd. Mijn bron is deze week in Oostenrijk geweest om een kijkje te nemen bij de ÖBB en de rijtugen, en het lijkt er op dat ze inderdaad deze kant op komen.


Woensdag 21 dec 2011 - 20:17:29
broek53
broek53
Er komen 2 A's en 6 B's, oftewel een stam en een reserverijtuig. Een tweede reserverijtuig komt later ook nog.

Laatst bewerkt door broek53 op Woensdag 21 dec 2011 om 20:17:44

Donderdag 22 dec 2011 - 14:18:38
fugazi
fugazi
De andere ÖBB-stam stond rond lunchpauze achter rode vlaggen aan de oostkant van Wgm.

Donderdag 22 dec 2011 - 23:07:22
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Loc is ongeveer 11 uur in Vl. Vertrek rond 13.00u schat ik.

Vrijdag 23 dec 2011 - 08:08:56
cuneo56
cuneo56
Wordt een Rode Traxx lok

Vrijdag 23 dec 2011 - 16:15:27
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Trein optijd vertrokken uit Vl. Rijtuigen zagen er goed uit.

Wel leuk zo her en der een rijtje spotters al dan niet op keukentrap

Vrijdag 23 dec 2011 - 17:04:00
wilcot
wilcot
Het eerste rijtuig was wat verbleekt en 1 had een kapotte deur. (of stond er iets anders op de sticker met het orde bord met de witte streep?)

Vrijdag 23 dec 2011 - 17:38:59
martijnham
martijnham
Dat is een zelfde sticker als de eerste stam droeg voordat de deursluiting was aangepast. De sticker is een aanwijzing dat deze rijtuigen nog niet zijn aangepast.

Vrijdag 23 dec 2011 - 18:51:58
wilcot
wilcot
het was er maar 1 (of de andere hadden het aan de andere kant?) is dat dan niet vreemd? de vorige waren allemaal niet aangepast bij komst.

Zaterdag 24 dec 2011 - 08:54:33
broek53
broek53
Deze zijn allemaal aangepast (de deursluiting TB 0). Het rijtuig met de sticker is de 18-91 023, die eerder in de Benelux heeft gereden, toen nog met een afgesloten balkon. Deursluiting is wel aangepast, maar de sticker kennelijk niet verwijderd - maar na vandaag wel, zo verzekert men mij.
NB: het nummer van dit rtg zoals het in het OD staat (029), klopt dus niet. Ook is de 21-91 026 niet de 026, maar de 036.
Aangekomen zijn:
61 81 18-91 001-6
61 81 21-91 006-0
61 81 21-91 008-6
61 81 21-91 029-2
61 81 21-91 030-0
61 81 21-91 036-7
61 81 21-91 070-6
61 81 18-91 023-0

Laatst bewerkt door broek53 op Zaterdag 24 dec 2011 om 08:55:03

Zaterdag 24 dec 2011 - 11:43:56
wilcot
wilcot
bedankt voor de uitleg

Woensdag 28 dec 2011 - 15:49:02
broek53
broek53
Sinds gisteren rijdt de vers aangekomen 21-91 030 in de OeBB-stam (4791). De defecte 21-91 066 en 072 zijn eruit gehaald.
De tweede OeBB-stam komt binnenkort in dienst.

Laatst bewerkt door broek53 op Donderdag 29 dec 2011 om 08:26:01

Woensdag 28 dec 2011 - 15:53:32
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
Quote
broek53 (wo 28 dec 2011 15:49:02 somda.nl): OeBB-stam (4791).
Is dat nummer aan de buitenkant ook ergens aan af te leiden, of is dat puur administratief?

Garantie tot aan de voordeur.

Woensdag 28 dec 2011 - 16:14:47
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Nee(?), maar zo wordt de ÖBB-stam wel aangegeven in vb de Railpocket, maar op Somda voeren we hem niet in.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Woensdag 28 dec 2011 - 22:41:39
110573
110573
Twitter Reclamebaan Flickr 11057
Quote
broek53 (wo 28 dec 2011 15:49:02 www.somda.nl): Sinds gisteren rijdt de vers aangekomen 21-91 030 in de OeBB-stam (4791). De defecte 21-91 066 en 070 zijn eruit gehaald.
De tweede OeBB-stam komt binnenkort in dienst.
Euhm de 070 was toch juist net nieuw aangekomen uit Oostenrijk, deze was nota bene afgelopen zomer nog teruggegeven vanwege een defect. Ik neem aan een foutje?


Woensdag 28 dec 2011 - 23:05:46
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Alweer defect bedoel je... Er is in z'n thuisland weinig aan gedaan heb ik begrepen. Lijkt erop dat ze het hier in NL nu maar zelf gaan doen.


Donderdag 29 dec 2011 - 08:25:44
broek53
broek53
Quote
110573 (wo 28 dec 2011 22:41:39 www.somda.nl):
Quote
broek53 (wo 28 dec 2011 15:49:02 www.somda.nl): Sinds gisteren rijdt de vers aangekomen 21-91 030 in de OeBB-stam (4791). De defecte 21-91 066 en 070 zijn eruit gehaald.
De tweede OeBB-stam komt binnenkort in dienst.
Euhm de 070 was toch juist net nieuw aangekomen uit Oostenrijk, deze was nota bene afgelopen zomer nog teruggegeven vanwege een defect. Ik neem aan een foutje?
Een foutje, ja - zo snel gaat het ook weer niet. Het is niet de 070, maar de 072 die uit de eerste stam gezet is. Ik heb het in het originele bericht veranderd.

De tweede stam, bestaande uit de recent aangekomen rijtuigen minus de 030, heeft gisteren al zijn eerste slag gemaakt: 9228/9233. Dat is de slag die hij voorshands zal blijven maken. En jawel: adminstratief heet hij de 4792.

Laatst bewerkt door broek53 op Donderdag 29 dec 2011 om 13:06:14

Donderdag 29 dec 2011 - 20:39:46
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
En het blijft ook zo dat hier één A-rijtuig ineens in het midden van de trein zit? Van de Wgm->Asd-se kant gezien op posities 1 en 3.

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015