Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

ÖBB rijtuigen in Beneluxdienst

Woensdag 25 mei 2011 - 21:34:23
train85
train85
Ze hebben deze week gereserveerd voor reparatie airco.

www.mat64.nl

Woensdag 25 mei 2011 - 23:09:37
6414
6414
Tsja, wat zullen we eens zeggen.... Iemand al eens bijgehouden hoeveel slagen de stam tot nu toe niet gereden heeft?

Donderdag 26 mei 2011 - 01:21:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Zullen we dan ook even turven hoevaak mensen (onterecht) zeuren over nieuw materieel?
Nieuw materieel kost eenmaal tijd om ingewerkt te worden bij een onderhoudsbedrijf, of het nou een vliegtuig, een auto of een bepaald type rijtuig is.
Als jij iets op kan noemen wat in 1 keer perfect werkt, zou ik dat heel knap vinden, want dat bestaat gewoon niet.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Donderdag 26 mei 2011 - 07:49:23
ZJ37
ZJ37
Is gehuurd buitenlands materieel dat al jaren oud is dan ook 'nieuw' materieel? Kan me niet voorstellen dat HiSpeed deze rijtuigen heeft gehuurd met het idee dat ze er vooral meer last dan lust mee zal hebben.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 26 mei 2011 - 08:58:06
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Voor hun is het nieuw ja, ookal is het materieel zelf niet nieuw, dus de kennis en ervaring ontbreken nog.
Zo kun je nooit storingen preventief voorkomen of snel verhelpen (en dan spreek ik niet eens over de aanlevering van onderdelen).

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Donderdag 26 mei 2011 om 08:58:51

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Donderdag 26 mei 2011 - 09:05:39
lex_t
lex_t
Quote
dlm4yjp (do 26 mei 2011 08:58:06 www.somda.nl): Voor hun is het nieuw ja, ookal is het materieel zelf niet nieuw, dus de kennis en ervaring ontbreken nog.
In die zin is het vaak handiger oud materieel langer in dienst te houden. Ze hadden beter wat ICR-stammetjes extra kunnen nemen van NSR, en dan extra mat64 op de been houden voor die kosten.

Donderdag 26 mei 2011 - 09:50:37
6414
6414
Quote
dlm4yjp (do 26 mei 2011 01:21:55 somda.nl):
Als jij iets op kan noemen wat in 1 keer perfect werkt, zou ik dat heel knap vinden, want dat bestaat gewoon niet.
Dat is natuurlijk een vreemde opmerking: wat jij als perfect ziet, hoef ik niet als perfect te zien en daarom zou het ook praktisch onmogelijk zijn zoiets te noemen. Maar hadden de Belgen-stammen ook zoveel problemen?

Donderdag 26 mei 2011 - 10:40:44
2296
2296
Ja, alleen merkte je dat minder omdat de stammen uitliepen in België waar je personeel heb rondlopen die de rijtuigen kennen of daar makkelijk uitgewisseld konden worden voor andere.

Donderdag 26 mei 2011 - 10:52:08
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
@6414: in mijn oogopzicht noem ik perfect materieel wat technisch gezien goed onderhouden is en storingsvrij.

En dat is nou het geen wat niet lekker lukt, opzich niet zo gek, als je voor het eerst je fietsband plakt zal het ook niet meteen goed/snel gaan tenslotte.
Je zult zien dat in de loop van de tijd al doende men leert en het materieel minder vaak in storing treed.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Donderdag 26 mei 2011 - 18:05:08
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
dlm4yjp (do 26 mei 2011 01:21:55 www.somda.nl): Zullen we dan ook even turven hoevaak mensen (onterecht) zeuren over nieuw materieel?
Nieuw materieel kost eenmaal tijd om ingewerkt te worden bij een onderhoudsbedrijf, of het nou een vliegtuig, een auto of een bepaald type rijtuig is.
Als jij iets op kan noemen wat in 1 keer perfect werkt, zou ik dat heel knap vinden, want dat bestaat gewoon niet.
T is niet spoor gerelateerd,maar wedden dat als ik de fik steek in een goed aangelegd BBQ vuurtje dat t in 1x werkt
Serieus gezegd,het is toch vreemd dat(en nee ik veroordeel niemand)men kiest voor een stel OBB rijtuigen waarbij in geval van problemen men heel veel handleidingen moet gaan vertalen en onderdelen uit het buitenland moet bestellen om het geheel weer werkend te krijgen ?
Ja het is cliche maar ik denk(comfort in het midden gelaten) dat terzijde gesteld nl mat zoals bv ick of wat anders handiger had geweest,kennis aanwezig en (ik gok) reserve onderdelen ook nog.
Als ik het te makkelijk zie dan verneem ik dat graag natuurlijk.

Donderdag 26 mei 2011 - 18:36:06
mdj
mdj
ICK heeft een draaistelrevisie nodig... En stilstand geldt ook hiervoor is achteruitgang. Dus verwacht nu niet dat ICK geheel storingsvrij is.

Daarnaast.. ICK heeft geen aico.. En heeft die een deursluitingssysteem wat nog is toegestaan?
(zie de perikelen in de 1900 en 3500 bij het herintreden van ICL)

Bij twijfel: gebruik beton.

Donderdag 26 mei 2011 - 18:42:18
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Het probleem van ICK/ICL was dat de deuren opgetrokken konden worden, of dat reizigers de sleutelende HC omver duwden om alsnog de trein te halen (de deuren hadden nog een TB5 vergrendeling als ik mij niet vergis).

Ten tweede: je zit met de toelating tot België

Laatst bewerkt door dlm4yjp op Donderdag 26 mei 2011 om 18:42:59

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Donderdag 26 mei 2011 - 19:21:05
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Dan had je voor de optie extra ICR moeten kiezen i.c.m. drie/vier stellen mat'64 langer in dienst. Maar dat was duurder? (meen weleens iets gelezen te hebben)

Donderdag 26 mei 2011 - 21:31:49
broek53
broek53
NSR wilde geen extra ICR meer afstaan, zo eenvoudig lag het. Anders zou Hispeed zeker niet naar andere/buitenlandse rijtuigen zijn gaan zoeken.

Vrijdag 27 mei 2011 - 12:36:36
Terminus
Terminus
Is er al een idee wanneer de OBB-rijtuigen opnieuw zullen rijden? En is er een verband met de terugkeer van de Belgische I-rijtuigen in de Benelux?

Vrijdag 27 mei 2011 - 12:45:53
broek53
broek53
De OeBB's gaan weer rijden als alle klimaatregelingen hersteld zijn. Tot zolang rijden de I6/I10-rijtuigen van de NMBS.

Vrijdag 27 mei 2011 - 12:48:12
ZJ37
ZJ37
Misschien snap ik het even niet meer, maarre die I6/I10 rijtuigen zijn neem ik om bepaalde redenen eerder uit de Benelux gehaald en vervolgens de ÖBB-rijtuigen gehuurd om die rijtuigen te vervangen? En nu vervangen de I6/I10 rijtuigen de ÖBB rijtuigen weer, welke in Belgie kennelijk ook gemist kunnen worden.

Vrijdag 27 mei 2011 - 15:32:39
broek53
broek53
Alle ins en outs ken ik niet, maar in ieder geval is het incidenteel (kunnen) stellen van vervangend materieel iets anders dan materieel langdurig verhuren. Dat is in België vast niet anders dan in Nederland..

Vrijdag 27 mei 2011 - 16:29:30
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
phantom (wo 25 mei 2011 19:18:25 www.somda.nl): EN wanneer verwacht men de stam compleet operationeel terug in dienst te kunnen zetten dan ?
Of hangt dat af van het feit wanneer men klaar is met de BBQ vanwege het warme weer ,gehouden in t rijtuigen stammetje ?
Ik krijg zojuist door dat de aircoinstallatie weer aan de praat is gekregen. Ze zullen dus snel weer in de reizigersdienst te vinden zijn. Termijn is onbekend.

Vrijdag 27 mei 2011 - 18:42:35
dh3201
dh3201
Gewoon met Plan V tussen Asd en Rsd rijden en de reiziger over laten stappen. Heeft NS Hispeed met de ICE ook gedaan.

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 27 mei 2011 - 18:48:15
greyhound
greyhound
Twitter autobussen
dat was in ieder geval goed voor 30-45 minuten vertraging.....

Vrijdag 27 mei 2011 - 21:26:48
broek53
broek53
Quote
dh3201 (vr 27 mei 2011 18:42:35 www.somda.nl): Gewoon met Plan V tussen Asd en Rsd rijden en de reiziger over laten stappen. Heeft NS Hispeed met de ICE ook gedaan.
Is er enige reden te bedenken waarom dat een beter idee is dan een vervangende doorgaande trein zoeken/organiseren? Los van het feit dat de NMBS dan ook iets binnenlands zou moeten organiseren (in tegenstelling tot de DB met de ICE).

Laatst bewerkt door broek53 op Vrijdag 27 mei 2011 om 21:29:54

Vrijdag 27 mei 2011 - 22:33:38
thom
thom
Als men dat had gedaan, dan hadden we hier vast en zeker gemopperd waarom men geen doorgaande belgische rijtuigen gehuurd had

Beetje een loze opmerking om een discussie uit te lokken me dunkt...

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 27 mei 2011 om 22:34:29

Zondag 29 mei 2011 - 20:32:44
6414
6414
Komen de Oostenrijkers morgen weer in dienst in de onderhoudsomloop, of in de normale omloop?

Maandag 30 mei 2011 - 21:49:33
patrick91
patrick91
Twitter @patrickburhenne
Vandaag zitten de ÖBB-rijtuigen in ieder geval niet in trein 9257.
Ofwel ze zijn uitgevallen, of ze rijden in de onderhoudsomloop.

Patrick

Maandag 30 mei 2011 - 21:51:28
Iceman
Iceman
Stonden rond 16:00 op de Wgm.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Dinsdag 31 mei 2011 - 16:50:28
Somda
Gast
reden om 14:15 vandaag langs perron 14/15(?) op Amsterdam Centraal

@hieronder

Richting Muiderpoort

Laatst bewerkt door op Dinsdag 31 mei 2011 om 17:56:19, reden: Toevoeging

Dinsdag 31 mei 2011 - 17:52:28
279
279
in welke richting?

Dinsdag 31 mei 2011 - 20:17:23
patrick91
patrick91
Twitter @patrickburhenne
Vandaag te Shl de ÖBB-rijtuigen gezien in trein 9252 om 16.08.

Patrick

Dinsdag 31 mei 2011 - 20:31:09
bjornl
bjornl
Inderdaad, bij vertrek vanaf Asd werd omgeroepen dat ze geen ruimte voor fietsen hadden in de Benelux en dat reizigers met fietsen maar een uurtje moesten wachten.

Dinsdag 31 mei 2011 - 23:18:33
Pim530
Pim530
Facebook profile.php?id=100000577754741&ref=tn_tnmn
Is die verbouwing van dat A-rijtuig nu nog niet afgerond?


Donderdag 02 jun 2011 - 12:36:01
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
broek53 (vr 27 mei 2011 21:26:48 www.somda.nl): Is er enige reden te bedenken waarom dat een beter idee is dan een vervangende doorgaande trein zoeken/organiseren? Los van het feit dat de NMBS dan ook iets binnenlands zou moeten organiseren (in tegenstelling tot de DB met de ICE).
Wat het dat aangaat zijn ze bij de NMBS toch al vaag bezig,je haalt zelf al iets leuks aan.
Maar zo vergaat het toch ook al een tijd met die V250 dingen ofwel kruimeldieven,er staan er nu geloof ik 6 stil en buiten een zogenaamde proefrit in belgie om is men in belgie nog altijd niet bereid om die dingen toe telaten bij hun op het belgische spoor.
Dus zowel NS kan er wat van om het moeilijk te maken ,maar dat kan men bij de NMBS zeer zeker ook erg goed hoor.
Men maakt het elkaar lastig en de reizigers mogen voor de "gulden middenweg" de centen presenteren(of dachten we nou echt dat het extra zoek,samenstelwerk,papierwerk geen deel uitmaakt van verhoging van treinkaartjes ? )

Vrijdag 03 jun 2011 - 00:05:12
jorgo
jorgo
Volgens mij begrijp je het argument van broek53 niet helemaal. Vervolgens ontgaat mij weer de rest van je verhaal. Zoek de uitdrukking 'de gulden middenweg' eens op, overdenk de kennelijke insinuaties nog een keer en probeer ons dan nog eens duidelijk te maken wat je eigenlijk bedoelt.

Vrijdag 03 jun 2011 - 13:05:08
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Quote
bjornl (di 31 mei 2011 20:31:09 www.somda.nl): Inderdaad, bij vertrek vanaf Asd werd omgeroepen dat ze geen ruimte voor fietsen hadden in de Benelux en dat reizigers met fietsen maar een uurtje moesten wachten.
eigenlijk van het zotte, dat reizigers met een fiets maar even een uurtje mogen wachten.
hebben de belgen niet ergens nog bagagewagens staan?


Vrijdag 03 jun 2011 - 16:41:04
Stefanovic
Stefanovic
Nee, het zou van de zotte zijn als er mensen niet meer mee konden omdat er een zooitje fietsen in staan.

Vrijdag 03 jun 2011 - 16:50:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Wat voor onzin is dat nou weer?
Het materieel hoort gewoon bagage mee te kunnen nemen, en fietsen vallen daar toevallig onder.
Het is al erg genoeg dat fietsen in de spits geweerd worden in de treinen.

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Vrijdag 03 jun 2011 - 17:02:41
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
@ jorgo : Er hoorde bij die quote eigenlijk nog het oorspronkelijke bericht waarop broek53 reageerde,en de guldenmiddenweg was (zoals wel vaker) cynisch bedoelt.
(mocht je m dan nog niet snappen dan hoor ik t graag,dan zal ik trachten m nog iets beter te omschrijven )

Trouwens waarom zou een fiets mee willen nemen een reden moeten zijn om die mensen te laten staan ?
Zelfs in overig materieel (zoals irm)kan en mag je (indien het voldoet aan bepaalde eisen)je fiets gewoon meesleuren.
Ergens is het dus best discriminatie als men mensen met fiets "gewoon maar"een uur extra laten wachten,als dat een trend zou worden dan zou het miss wel fair zijn om die reizigers te compenseren door een andere prijs aan hun ticket te hangen.

Laatst bewerkt door phantom op Vrijdag 03 jun 2011 om 17:07:22

Vrijdag 03 jun 2011 - 17:28:34
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Quote
dlm4yjp (vr 03 jun 2011 16:50:15 www.somda.nl): Wat voor onzin is dat nou weer?
Het materieel hoort gewoon bagage mee te kunnen nemen, en fietsen vallen daar toevallig onder.
Het is al erg genoeg dat fietsen in de spits geweerd worden in de treinen.
Het is al erg genoeg dat mensen hun tweewieler zomaar klakkeloos overal in de trein neer flikkeren, terwijl er voor fietsen speciale plekken zijn in de trein. Ik erger me dood aan dat soort mensen.

Vrijdag 03 jun 2011 - 17:32:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
Dat is dan weer een ander verhaal, maar mensen die zich wel aan de juiste plaatsen houden zijn er wel mooi de dupe van.
Overigens is dat klakkeloos neersmijten in het weekend vaak een must omdat de andere plekken vol zitten (bekijk de 3000 maar is eens tussen Ut en Ah bij goed weer in het weekend), overvol.

Maargoed, back on topic

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Vrijdag 03 jun 2011 - 22:33:53
broek53
broek53
Quote
phantom (do 02 jun 2011 12:36:01 www.somda.nl):
Quote
broek53 (vr 27 mei 2011 21:26:48 www.somda.nl): Is er enige reden te bedenken waarom dat een beter idee is dan een vervangende doorgaande trein zoeken/organiseren? Los van het feit dat de NMBS dan ook iets binnenlands zou moeten organiseren (in tegenstelling tot de DB met de ICE).
Wat het dat aangaat zijn ze bij de NMBS toch al vaag bezig,je haalt zelf al iets leuks aan.
Maar zo vergaat het toch ook al een tijd met die V250 dingen ofwel kruimeldieven,er staan er nu geloof ik 6 stil en buiten een zogenaamde proefrit in belgie om is men in belgie nog altijd niet bereid om die dingen toe telaten bij hun op het belgische spoor.
Dus zowel NS kan er wat van om het moeilijk te maken ,maar dat kan men bij de NMBS zeer zeker ook erg goed hoor.
Men maakt het elkaar lastig en de reizigers mogen voor de "gulden middenweg" de centen presenteren(of dachten we nou echt dat het extra zoek,samenstelwerk,papierwerk geen deel uitmaakt van verhoging van treinkaartjes ? )
Geen idee wat je nu bedoelt. V250 is in Nederland nog niet toegelaten en daarin verschilt het in niets van België. Die dingen staan dus niet stil omdat ze in B niet toegelaten worden, maar omdat ze in NL nog niet ingezet mogen worden. Kortom: het slaat nergens op.
Qua prijs van treinkaartjes slaat het nog minder ergens op. De toelating van de V250 is een zaak van Ansaldo Breda en niet van NS of de NMBS.

Daarnaast ging de oorspronkelijke opmerking over het inzetten van binnenlands materieel, Daarvan houd ik ongewijzigd vol: vanwaar begint men hier nu ineens te leuteren over binnenlands materieel (dus met overstappen in Rsd) terwijl NSH en NMBS nu juist gezorgd hebben voor doorgaande rijtuigen?

Dinsdag 28 jun 2011 - 09:19:51
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Ik verneem zojuist dat de ÖBB rijtuigen over +/- 2 weken van de Wgm naar Zp gaan voor uitgebreid onderhoud. De stam blijft daar een ruime week. In Zp worden ook twee andere eersteklas rijtuigen aan de stam toegevoegd.

Dinsdag 28 jun 2011 - 09:32:18
lamar
lamar
Twee eersteklas rijtuigen erbij? Bedoel je niet dat het missende eersteklas rijtuig er weer bij wordt gezet?

Laatst bewerkt door lamar op Dinsdag 28 jun 2011 om 09:33:11

Dinsdag 28 jun 2011 - 09:34:53
ZJ37
ZJ37
Onderhoud in Zp?

Dinsdag 28 jun 2011 - 09:35:13
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Mijn bron heeft het nadrukkelijk over twee andere eersteklas rijtuigen. Misschien hebben ze ergens een blik eersteklas rijtuigen uit Polen open getrokken ofzo?

Dinsdag 28 jun 2011 - 09:36:59
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
ZJ37 (di 28 jun 2011 09:34:53 somda.nl): Onderhoud in Zp?
NedTrain Zupthen? www.nedtrain.nl

Dinsdag 28 jun 2011 - 09:40:09
sik214
sik214
Strukton Rail (Rolling Stock) denk ik! Dezelfde partij die ook de V867 van CXX onderhoud.

Dinsdag 28 jun 2011 - 10:07:27
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Aha, Strukton Zupthen natuurlijk. Dan gaan ze daarheen, want mijn bron spreekt vanuit Strukton

Dinsdag 28 jun 2011 - 11:05:13
broek53
broek53
Het onderhoud aan de OBB-rijtuigen wordt sowieso door Strukton uitgevoerd.
De stam gaat naar Zutphen in een periode dat er vanwege werkzaamheden veel minder BNL-stammen op de baan zijn. In Zp wordt het A-rijtuig dat nu in de stam zit, vervangen door een ander rijtuig (dat ninnenkort uit Oostenrijk komt) met de TB-0-deursluiting/vergrendeling en daarnaast wordt het eveneens in O aangepaste A-rijtuig met rolstoel-fietsafdeling toegevoegd.

Laatst bewerkt door broek53 op Dinsdag 28 jun 2011 om 11:25:48

Dinsdag 28 jun 2011 - 11:35:08
5431
5431
Geen extra B-rijtuig? Volgens mij zou die niet misstaan.

Dinsdag 28 jun 2011 - 11:36:27
broek53
broek53
Nee, hij wordt 7 rijtuigen lang en niet meer.

Dinsdag 28 jun 2011 - 11:43:50
train85
train85
Geweldig zeg dit, vandaag bekend gemaakt bij NSH dat de rit gaat rijden en hier weet men alles al. Terwijl de rit nog niet eens is ingelegd.

www.mat64.nl

Dinsdag 28 jun 2011 - 12:12:34
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Niettemin mag het alsnog gemeld worden hoor

Aanvulling op @broek53: De stam gaat wegens ruimtegebrek op de Wgm komende week verhuizen. En gezien het feit dat er in Zuthpen toch niet zo veel meer staat kan hij daar prima een weekje staan.

Het lijkt er overigens op dat het eerste rijtuig deze week al komt. Het tweede missende A rijtuig staat al sinds levering als plukrijtuig in de Wgm omdat het vierkante wielen heeft die niet af te draaien zijn.

In Zupthen gaan ze zich voornamelijk bezig houden met het inbouwen van een MIVA ingang (wat volgens mij staat voor MInderVAliden als ik het zo lees). Één van beide rijtuigen krijgt ook ruimte voor fietsen.

Laatst bewerkt door AgentX op Dinsdag 28 jun 2011 om 12:13:21

Dinsdag 28 jun 2011 - 12:20:36
train85
train85
Dat mag ook dat verbied niemand je.

www.mat64.nl

Dinsdag 28 jun 2011 - 12:22:16
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Integendeel zelfs

Laatst bewerkt door AgentX op Dinsdag 28 jun 2011 om 12:22:35

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 28 jun 2011 - 12:38:33
5431
5431
Quote
AgentX (di 28 jun 2011 12:12:34 www.somda.nl): Het tweede missende A rijtuig staat al sinds levering als plukrijtuig in de Wgm omdat het vierkante wielen heeft die niet af te draaien zijn.
Sinds de levering kan niet kloppen, want ik heb zowel de 018 als de 023 zien rijden.

Dinsdag 28 jun 2011 - 12:51:47
thom
thom
En het zal vast ook geen plukrijtuig zijn, daar lijken me ze iets te jong voor...
Quote
AgentX (di 28 jun 2011 09:36:59 somda.nl):
Quote
ZJ37 (di 28 jun 2011 09:34:53 somda.nl): Onderhoud in Zp?
NedTrain Zupthen? www.nedtrain.nl
Da's geen onderhoudslocatie, er staat nl ook geen werkplaats van Nedtrain.

Laatst bewerkt door thom op Dinsdag 28 jun 2011 om 12:52:06

Dinsdag 28 jun 2011 - 13:01:10
5431
5431
Quote
thom (di 28 jun 2011 12:51:47 www.somda.nl): En het zal vast ook geen plukrijtuig zijn, daar lijken me ze iets te jong voor...
Och, ÖBB stelt ze als ik www.bahnforum.info mag geloven al op noemenswaardige schaal (al dan niet tijdelijk) terzijde.

Dinsdag 28 jun 2011 - 13:07:07
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
thom (di 28 jun 2011 12:51:47 www.somda.nl): En het zal vast ook geen plukrijtuig zijn, daar lijken me ze iets te jong voor...
Quote
AgentX (di 28 jun 2011 09:36:59 somda.nl):
Quote
ZJ37 (di 28 jun 2011 09:34:53 somda.nl): Onderhoud in Zp?
NedTrain Zupthen? www.nedtrain.nl
Da's geen onderhoudslocatie, er staat nl ook geen werkplaats van Nedtrain.
Maar er liggen wel lege sporen!

Dinsdag 28 jun 2011 - 13:15:42
thom
thom
Ohja, en uitgebreid onderhoud, doe je op lege sporen?

Dinsdag 28 jun 2011 - 13:25:33
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Nee, maar NedTrain heeft er wel een locatie, dus er zal vast wel onderhoud gepleegd (lees: aan geklust) kunnen worden. Anders zullen de Oostenrijkers daar ook niet heen gaan hè

Dinsdag 28 jun 2011 - 13:59:32
HansBeeker
HansBeeker
Quote
broek53 (di 28 jun 2011 11:05:13 somda.nl): Het onderhoud aan de OBB-rijtuigen wordt sowieso door Strukton uitgevoerd.
NedTrain zutphen is geen OB, maar een SB. Een OB is een Onderhoudsbedrijf, SB een Servicebedrijf. NedTrain doet het onderhoud NIET.

Onderhoud word gedaan door Strukton Rail Equipment, en ditmaal dus in de werkplaats Zutphen. Meer info over dit: www.struktonrail.nl

Laatst bewerkt door HansBeeker op Dinsdag 28 jun 2011 om 14:00:30

Dinsdag 28 jun 2011 - 15:08:26
sik214
sik214
Volgens mij doet Strukton Rail Rolling Stock de klus in de werkplaats van Strukton Rail Equipment.
Strukton Rolling Stock heeft ook weleens advertenties gehad in RM, waar ze weergaven wat ze allemaal deden.

Dinsdag 28 jun 2011 - 15:30:39
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Waar ze het dan ook doen, het gebeurt ergens in Zuthpen.

Er komen dus twee nieuwe rijtuigen, waarvan de eerste morgen wordt opgehaald door Schenker vanaf Kö-Deutz en dan door naar Zp.

Dinsdag 28 jun 2011 - 21:36:44
thom
thom
Quote
AgentX (di 28 jun 2011 13:25:33 somda.nl): Nee, maar NedTrain heeft er wel een locatie, dus er zal vast wel onderhoud gepleegd (lees: aan geklust) kunnen worden. Anders zullen de Oostenrijkers daar ook niet heen gaan hè
Kom op, je kunt toch zelf wel bedenken dat je zonder werkplaats ook geen uitgebreid onderhoud kunt plegen. Dat lijkt me nou niet zo moeilijk te bedenken...

Zoals Hans al zegt, het is een Service Bedrijf, dus er wordt alleen service verleent als klein storingsherstel, treinen voorrijden, opstellen ed...

Onderhoudslocatie's heeft Nedtrain alleen nog in On, Ldd, Mt, Whz en de Wgm. Dan is Hlm er nog in de tak van Refurbishment en Overhaul en de rest zijn alle andere locatie's Service bedrijven.

Zoals gezegd gaat het spul dus naar Strukton, die het normaliter het kleine onderhoud van deze rijtuigen op de Wgm op locatie doet en daar de ruimte voor huurt.

Laatst bewerkt door thom op Dinsdag 28 jun 2011 om 21:47:36

Dinsdag 28 jun 2011 - 22:34:55
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Feitelijk komt het er dus op neer dat er aan de stam wordt geklust bij Strukton in Zuthpen, niet bij NedTrain.

Dinsdag 28 jun 2011 - 23:15:36
broek53
broek53
Nou ben ik nooit zo van het zeuren achteraf, maar dat heb ik 17 berichten geleden al gezegd.

Woensdag 29 jun 2011 - 21:13:48
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Spiketrain: off-topic bericht verwijderd.

Groet, Spiketrain

Vrijdag 01 jul 2011 - 20:48:31
Iceman
Iceman
Ik zag vandaag (zo rond 15:25) een los ÖBB rijtuig op de wgm staan. Misschien dat ene eerste klas rijtuig dat er op Zp uitgehaald zou worden?

Laatst bewerkt door Iceman op Vrijdag 01 jul 2011 om 20:49:11

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Vrijdag 01 jul 2011 - 21:14:34
mdj
mdj
Of het "vaste" plukrijtuig?

Bij twijfel: gebruik beton.

Vrijdag 01 jul 2011 - 22:04:09
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Het vaste plukrijtuig schijnt binnen te staan.
En ik zei al:
Quote
"Er komen dus twee nieuwe rijtuigen, waarvan de eerste morgen wordt opgehaald door Schenker vanaf Kö-Deutz en dan door naar Zp."
Lijkt er dus op dat dat één van de nieuwe rijdtuigen is.

Heeft iemand hem, ondanks dat er geen DRGL was, nog op de baan gezien vandeweek?

Vrijdag 01 jul 2011 - 22:06:50
Iceman
Iceman
Ik zag m leeg door Asd komen vanmiddag (de stam dan). Tijd weet ik zo even niet meer. Of bedoel je de overbrenging van dat rijtuig?

Laatst bewerkt door Iceman op Vrijdag 01 jul 2011 om 22:07:48

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Vrijdag 01 jul 2011 - 23:31:03
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Dat rijtuig, want daar was geen DRGL van bekend

Zondag 03 jul 2011 - 09:37:22
smarkie
smarkie
Quote
AgentX (vr 01 jul 2011 22:04:09 somda.nl): Het vaste plukrijtuig schijnt binnen te staan.
En ik zei al:
Quote
"Er komen dus twee nieuwe rijtuigen, waarvan de eerste morgen wordt opgehaald door Schenker vanaf Kö-Deutz en dan door naar Zp."
Lijkt er dus op dat dat één van de nieuwe rijdtuigen is.
Dit rijtuig op de wgm is een bestaande 2de klasrijtuig. Ik had gistermiddag/avond mee in de 9252/9257 met 5 rijtuigen, 4x 2de klas en 1x 1ste klas

Mcn NS International Rtd

Zondag 03 jul 2011 - 11:51:09
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Dan is het geen tweede klas rijtuig, want het wordt een stam met zeven rijtuigen, waarbij er nu nog twee eerste klas rijtuigen bij moeten...

Of het moet het plukrijtuig zijn...

Zondag 03 jul 2011 - 17:35:07
broek53
broek53
Wat wordt er toch steeds gepraat over een plukrijtuig? Er IS helemaal geen plukrijtuig. Er is wel het oorspronkelijke zevende rijtuig, aan A, dat niet wordt ingezet omdat het (net als de A die wel rijdt) geen duervergrendeling TB 0 heeft. Op de rijdende A wordt extra personeel ingezet als balkonwacht, maar om dat op twee rijtuigen te doen, werd wat begrotelijk.
Het kan zijn dat er van de stilstaande A een of ander onderdeel is afgehaald ten behoeve van herstel van een rijdend exemplaar, maar daarmee is het nog geen plukrijtuig geworden.

Maandag 04 jul 2011 - 12:43:57
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Strukton zegt van wel; het rijtuig staat als plukbak op de Wgm om de andere rijtuigen van onderdelen te voorzien. In een later stadium zal hij wel weer in de stam komen.

Maandag 04 jul 2011 - 12:59:51
broek53
broek53
Het is op afstand wat lastig discussiëren, dus hoop ik maar dat we het wel steeds over hetzelfde hebben. Het A-rijtuig dat als "plukbak" betiteld wordt, keert niet terug in de stam, maar wordt vervangen door het A-rijtuig dat vorige week naar NL is gekomen.

Maandag 04 jul 2011 - 13:16:15
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Of hij terug zou keren was mij ook niet helemaal duidelijk, maar het blijkt nu dus dat hij als 'plukbak' blijft staan. Duidelijk!

Tja, en dan komt er dus nóg een A bak...

Maandag 04 jul 2011 - 13:32:44
smarkie
smarkie
Quote
AgentX (ma 04 jul 2011 13:16:15 www.somda.nl):
Tja, en dan komt er dus nóg een A bak...
en die gaat het rijdende A rijtuig vervangen, dan is de balkonwacht ook niet meer nodig aangezien deze dan ook TB0 heeft

Mcn NS International Rtd

Maandag 04 jul 2011 - 13:59:58
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Precies.

Maandag 04 jul 2011 - 14:02:33
broek53
broek53
En die laatste A-bak wordt degene met ruimte voor de fiets en de rolstoel.
Zo zijn we er dan weer...

Maandag 04 jul 2011 - 19:03:14
plant
plant
Dus uiteindelijk komt er zoals ik dit begrijp een stam te rijden met 5 B's en twee A's, waarvan eentje aangepast is voor het vervoeren van fietsen en rolstoelgebruikers. De A die nu in de stam meeloopt zal er worden uitgehaald i.v.m. TB0-gebruik en zal...?


Maandag 04 jul 2011 - 20:29:58
broek53
broek53
... samen met de "plukbak" van de Wgm terugkeren naar Oostenrijk.

Maandag 04 jul 2011 - 23:25:09
plant
plant
En iedereen leefde nog lang en gelukkig.

(bedankt, broek53)


Dinsdag 05 jul 2011 - 08:46:05
sik214
sik214
Wel de eerste treinserie volgens mij waar de rolstoelers 1e klas mogen reizen (ok, wel in eigen stoel), maar de begeleiders ook?!

Dinsdag 05 jul 2011 - 13:01:30
patrick91
patrick91
Twitter @patrickburhenne
ÖBB-rijtuigen rijden vandaag weer gewoon 9216/9221.
En rijdt (nog steeds) met 5 rijtuigen, 4x 2e en 1x 1e klas.
Maar waarom is het 5e 2e klas rijtuig eigenlijk uit de stam gehaald?

Laatst bewerkt door patrick91 op Dinsdag 05 jul 2011 om 13:01:56

Patrick

Dinsdag 05 jul 2011 - 13:27:07
cuneo56
cuneo56
Wegens een niet op korte termijn te repareren defect.

En wat die 1e klas voor minder validen betreft; ook de Thalys heeft dat.

Ciao.

Dinsdag 05 jul 2011 - 13:29:28
Apda
Apda
... en de IC naar Berlijn ook.

Dinsdag 05 jul 2011 - 14:20:38
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
De aanpassingen voor mindervaliden worden dus gedaan bij Strukton in Zp.

Dinsdag 05 jul 2011 - 14:47:04
broek53
broek53
Nee, die zijn al lang gaande, in Oostenrijk (St Polten, als ik het goed heb). Rijtuig wordt bij Strukton alleen ingerangeerd.

Woensdag 06 jul 2011 - 19:19:49
admin
Moderator
admin
admin: betweterige reactie verwijderd

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Dinsdag 12 jul 2011 - 11:04:32
broek53
broek53
Het eerste vervangende A-rijtuig (die met aangepaste TB-0 deurbediening) dat al een tijdje in NL moest zijn, is er nog niet. DB heeft verzuimd het van de betreffende trein af te halen en dus belandde het gewoon weer in Wenen.
Rijtuig = 61 81 18-91 014 komt morgen opnieuw naar Keulen.
Overmorgen komt ook de 61 81 18-91 015 naar Keulen, zijnde het rolstoel/fietsvervoer aangepaste A-rijtuig. Als iedereen nu doet wat hij of zij moet doen, is er een redelijke kans dat beide rijtuigen 14 of 15 juli in Zutphen arriveren.

@ edit: op 14 juli waren beide rijtuigen in ieder geval in Köln en zijn van Deutzerfeld nach Kalk overgebracht. Ging dus de goede kant uit

Laatst bewerkt door broek53 op Vrijdag 15 jul 2011 om 11:22:18

Vrijdag 15 jul 2011 - 13:07:46
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Heeft iemand de stam al richting Zp zien gaan trouwens? Ze zouden dinsdag of woensdag verkast worden...

Vrijdag 15 jul 2011 - 13:15:06
train85
train85
Volgens het OD van de 13e juli zijn ze op de woensdag gewoon goed overgebracht.
Volgens de planning de 21e juli weer terug.

Laatst bewerkt door train85 op Vrijdag 15 jul 2011 om 13:17:55

www.mat64.nl

Vrijdag 15 jul 2011 - 13:16:55
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Quote
train85 (vr 15 jul 2011 13:15:06 www.somda.nl): Volgens het OD van de 13e juli zijn ze op de woensdag gewoon goed overgebracht.
Ah, dat had ik even gemist, thanks

Vrijdag 15 jul 2011 - 13:28:40
martijn
martijn
Check van de rijtuigen aldaar, incl loc 2834.

Zaterdag 16 jul 2011 - 13:05:35
broek53
broek53
DBS brengt de twee "nieuwe" A-rijtuigen vanavond rond 19.30 uur aan in Zutphen onder treinnummer 60020 en neemt het hier tot "plukrijtuig" bestempelde A-rijtuig (de 18-91 018) mee terug (ca. 20 uur, trnnr 60021). Meer drgl weet ik niet.

Zaterdag 16 jul 2011 - 13:43:26
fugazi
fugazi
Vanuit De Meer neem ik aan?

Zaterdag 16 jul 2011 - 13:47:05
treinfan
treinfan
Als ik dit topic lees, zou ik vanuit Keulen zeggen

[Bezig met laden...]

Zaterdag 16 jul 2011 - 14:36:33
HansBeeker
HansBeeker
Inmiddels staan op de Kijfhoek 2 ÖBB rijtuigen; Volgens mij de rijtuigen die naar Zutphen moeten. Trein 60020 is [als ik het vanochtend goed gezien heb] vanaf Kfhz ingelegd.

Laatst bewerkt door HansBeeker op Zaterdag 16 jul 2011 om 14:37:11