Woensdag 13 april 2016 - Aangepaste invoerrichtlijnen materieel

Vanwege ontwikkelingen op materieelgebied hebben we besloten wijzingen aan te brengen in de invoerrichtlijnen voor materieel:

06-03-2016:
- ICK is voor het laatst in 2013 gespot. Daarom zijn alle spots van ICK overgezet met het voorvoegsel NS, dus NS50xx, NS53xx en NS54xx.
- Dit geeft het voordeel dat het materieel van Connexxion onder hun eigen nummer ingevoerd kan worden zonder het voorvoegsel CXX. Alle spots zijn overgezet naar het format: 50xx. Zo moeten ze vanaf nu ook ingevoerd worden. Dus: de Protos: 5031-5035, de E-GTW 5037 en de D-GTW's 5041-5049.
- SGM met de nummering 20xx en 28xx rijdt er sinds de revisie niet meer rond. Daarom zijn al deze spots ook omgezet met het voorvoegsel 'NS'. Dus volgens het format NS20xx en NS28xx.
- De Flirt's van R-net mogen ingevoerd worden onder hun eigen nummer als 2010-2015. De spots van deze Flirt's sinds 01-01-2016 zijn behouden gebleven.

13-04-2016:
- Vanwege de komst van de Flirt's bij NS met de nummering 22xx en 25xx is besloten om de invoerrichtlijnen voor de oude NS dieselloc's van de serie 2200/2300 en 2400/2500 aan te passen, net als van de NMBS reeks 25.5. Deze krijgen het voorvoegsel van de vervoerder/railmusea waar ze in dienst zijn:
2205 -> SHD2205
2207 -> NS2207
2215 -> NS2215 (de spots t/m 30-03-1999); alle overige spots -> NSM2215
2225 -> SMMR2225
2233 -> VSM2233
2264 -> NSM2264
2275 -> SHD2275
2278 -> SMMR2278 (alle spots t/m 21-01-2012); alle overige spots STAR2278
2299 -> VSM2299
2368 -> SMMR2368 (alle spots t/m 21-01-2012); alle overige spots SHUNTER2368
2376 -> NS2376
2384 -> NS2384
2505 -> NS2505
2530 -> NS2530 (alle spots t/m 31-12-1992); alle overige spots VSM2530

2551 - 2558 -> NMBS2551 - NMBS2558

Alle bovenstaande spots in de database zijn aangepast.
- De Flirt's van NS mogen worden ingevoerd onder hun eigen nummer: 22xx en 25xx.

Alle overigen invoerrichtlijnen zijn onveranderd gebleven. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan horen we dat graag!