07-01-2011 20:53:40 | ||
---|---|---|
meestertje
|
Hallo, ik las hier op Somda dat er in februari enkele extra treinen via Ah en Em de grens overgaan. Het gaat om deze treinen (helemaal naar beneden scrollen): https://www.somda.nl/drgl/816/. Mijn vraag is wie de tractie verzorgd? Ligt het verzorgen van de tractie bij NSR, DBSchenker, ACTS of iemand anders? groetjes, meestertje Laatst bewerkt door spiketrain op 07-01-2011 21:59 |
07-01-2011 21:36:41 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Ik denk dat EETC zelf tractie gaat verzorgen met hun 125x'en. Daarvoor zouden ze ook gereviseerd worden Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
07-01-2011 21:50:22 | ||
---|---|---|
thieskes
|
hebben ze daar wel genoeg locs voor? ze hebben ook de cnl/en nog te doen te amsterdam... |
07-01-2011 21:55:53 | ||
---|---|---|
maurits
|
Dat zijn de treinen die worden ingelegd in opdracht van de Treinreiswinkel. Op het moment dat er meer over bekend gemaakt kan worden, kom ik hier zeker op terug. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-01-2011 21:56:02 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
CNL/EN doet NSR toch (voorlopig)? |
07-01-2011 22:09:50 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Rangeerwerk op wgm plus voorbrengen op asd wordt door eetc gedaan. NSR doet enkel asd-em |
21-01-2011 19:28:18 | ||
---|---|---|
lokfuhrer
|
QuoteDe organisatie op het Nederlandse gedeelte ligt in handen van Chartertrains. Overigens zijn de meeste klassieke TEE rijtuigen niet meer toegelaten in Nederland. Voorlopig lijkt het erop dat in Nederland o.a. Amvz wordt ingezet. Lokführer Laatst bewerkt door admin op 22-01-2011 13:32, reden: Quote ingekort |
21-01-2011 19:30:35 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
En dan heb ik als vervolg vraag: Wat is de tractie in Duitsland? Een 103 in TEE-kleuren? |
21-01-2011 20:10:46 | ||
---|---|---|
sander14
|
Daar heb je grote kans op ja. Als het de 'echte' rheingold is, dus rood-beige, zit daar een 103 voor. |
21-01-2011 20:15:21 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Hoe moet ik dat interpreteren? Dat slechts enkele rijtuigen in NL beginnen en de rest in Duitsland wordt bijgeplaatst en de meeste reizigers daar dus vandaan moeten komen? Of wordt er ( deels ) met vervangende rijtuigen gereden tot Em? |
22-01-2011 00:59:41 | ||
---|---|---|
maurits
|
Alle rijtuigen van de TEE Rheingold beginnen in Nederland, zowel 1e als 2e klas. In de loop van volgende week kom ik met meer informatie, zodra onze reizigers deze info ook ontvangen hebben. Laatst bewerkt door maurits op 22-01-2011 01:00 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
22-01-2011 10:18:58 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Toch wel dus. Gelukkig maar, dat is natuurlijk ook het stukje 'extra' van het beginnen in NL, dus dat moet natuurlijk ook waargemaakt worden P.S.: Dan weet ik nu ook wie mijn boeking heeft afgehanded %08% |
22-01-2011 20:02:59 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Hoeveel somdaleden zitten er in die trein? Ik weet het nu van 3 %08% Ik zit met mijn (somda) vlaggetje vooraan!%08% |
22-01-2011 23:41:55 | ||
---|---|---|
maarten83
|
QuoteQuoteDe organisatie op het Nederlandse gedeelte ligt in handen van Chartertrains. Overigens zijn de meeste klassieke TEE rijtuigen niet meer toegelaten in Nederland. Voorlopig lijkt het erop dat in Nederland o.a. Amvz wordt ingezet. Zijn dat geen ric-rijtuigen? |
23-01-2011 00:03:04 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Daar mag je één van de dienstdoende personeelsleden ook bij tellen Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
05-02-2011 17:37:54 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
QuoteAl meer over bekend dan:)? robq |
05-02-2011 17:43:10 | ||
---|---|---|
maurits
|
Nog heel even geduld. Het versturen van de reisbescheiden heeft wat vertraging opgelopen, en ik vind het belangrijk dat eerst de mensen die betaald hebben om mee te gaan (waaronder enkele Somda-ers) hun informatie hebben. Uiterlijk woensdag publiceer ik de definitieve tijden. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
05-02-2011 18:34:38 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Ik mag toch aannemen dat de trein volledig eerste klas is, anders is het geen TEE. Ps; gaat dah ding wel netjes rood/beige wezen of krijgen we een trein in ICE kleuren voor geschoteld? Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
05-02-2011 18:43:29 | ||
---|---|---|
maurits
|
We rijden zowel met eerste als tweede klas rijtuigen, en een treindeel als Krokus Express naar Ötztal. Natuurlijk zou een TEE met alleen 1e klas rijtuigen mooier zijn, maar de trein is ook bedoeld om mensen naar de wintersport te brengen, en dan zouden de tickets waarschijnlijk te prijzig worden. Eén tipje van de sluier dan, vanuit Nederland rijdt de Aussichtwagen direct achter de loc en daarna drie Avmz's in rood-beige, daarna pas de tweede klas rijtuigen. Tractie in Nederland wordt verzorgd door NSR, in Em komt de 103-184 voor de trein met een extra restauratierijtuig. Vanaf Em is de samenstelling dus 103 184+restauratierijtuig+Aussichtwagen+3x Avmz en dan de rest van de trein. Aangezien de zon redelijk goed (en die schijnt natuurlijk ) is het erg de moeite waard om de trein bij de locwissel of net na Em vast te leggen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
05-02-2011 21:55:18 | ||
---|---|---|
NDS
|
Jammer dat het weer niet is wat ik ervan verwacht had Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
06-02-2011 08:02:27 | ||
---|---|---|
nohab
|
Als de TEE uit Asd vertrekt is de zon nog maar net een paar minuten op en als de trein in Arnhem is, is de zon daar nog niet veel geklommen. Alleen tussen Utrecht en Arnhem zou je het langs de lijn kunnen proberen, maar ook daar staat de zon nog niet hoog en nog onder een kleine hoek met de lijn. In Emmerich hangt het er vanaf op welk spoor de trein komt. Komt die langs het stationsgebouw, dan is het te hopen dat de zon niet schijnt want die staat dan al aan de zuidkant van het station. Achter Emmerich zal het zeker beter gaan maar denk dan wel aan de winterbanden onder je auto. |
06-02-2011 12:05:04 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Ook na Emmerich drama, want als de zon schijnt, staat ie eigenlijk overal kops... |
06-02-2011 13:01:35 | ||
---|---|---|
4201
|
Je bent natuurlijk niet verplicht om foto's te maken, als je denkt dat je geen mooie plaatjes kunt maken blijf je toch weg. Zelf vind ik dit wel een unieke kans en ga de trein dan ook even vlak voor en vlak na Emmerich vastleggen. Laatst bewerkt door 4201 op 06-02-2011 13:02 |
06-02-2011 13:36:14 | ||
---|---|---|
thijmen007
|
Nou het valt reuze mee, aankomst in Emmerich is 9.34 als trein 29100 vanuit Asd. Vertrek uit Em richting Dland is rond 10'en. Dus eigenlijk rijd die t/m Millingen goed voor de zon als je aan de zuidkant van het spoor staat. Daarna staat de zon idd te kops voor een mooi plaatje. Maar ergens een leuk plaatje ervan maken moet wel lukken, ook al is het Nederlandse gedeelte toch het boeiends. SleutelMan: verboden info verwijderd. Laatst bewerkt door SleutelMan op 06-02-2011 19:57 Tukkerrulezzz |
06-02-2011 13:42:04 | ||
---|---|---|
treintim
|
Is te Emmerich met de locwissel de DB 103 naast de NS 1700 te fotograferen? Laatst bewerkt door treintim op 06-02-2011 13:42 |
07-02-2011 17:49:00 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Aan de spanning op de bovenleiding te zien (http://www.bueker.net/trainspotting/stations_emmerich.php) is er wel een moment waarop de locs naast elkaar te zien zijn. Maar of ze zodanig ook te fotograferen zijn kan ik niet zeggen... |
07-02-2011 19:22:32 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Als je geluk hebt zou je het kunnen proberen vanaf de loopbrug. Vanaf het perron heb je geen geluk omdat de 103 er met restauratie bij geplaatst wordt. |
10-02-2011 00:30:53 | ||
---|---|---|
maurits
|
Omdat alle reizigers inmiddels hun informatie ontvangen hebben, hierbij de tijden van de TEE Rheingold. Treinsamenstelling bij vertrek uit Nederland: Loc WR (vanaf Em) Aussichtwagen 3x A 2x B WG (BordClub) 8x B Heen op 19 februari: Asd 07.56 Ut 08.27 Ah 09.12 Em 09.34-09.45 Terug op 26 februari: Em 21.13-21.33 Ah 21.52 Ut 22.30 Asd 22.56 Treinnummers en LM-ritten volgen nog. Laatst bewerkt door maurits op 10-02-2011 00:35 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
10-02-2011 15:22:23 | ||
---|---|---|
sander14
|
Misschien een hele brutale vraag, maar is ook bekend welke kant van de Rijn deze trein pakt? Ik neem aan via Bonn-Koblenz-Bingen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-02-2011 15:37:33 | ||
---|---|---|
haka1001
|
Quote Die winterbanden heb je alleen nodig als de omstandigheden daar naar zijn. Zolang het boven nul is en sneeuwloos zijn die winterbanden in Duitsland niet verplicht. Laatst bewerkt door SleutelMan op 10-02-2011 22:33, reden: quote toegevoegd |
10-02-2011 16:26:58 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteVanaf de loopbrug is alleen voor koper liefhebbers interessant. Er liggen daar wat wissels, dus veel bovenleidingswirwar waar je tussendoor moet fotograferen. Bovendien vanaf de loopbrug tot de kop van het perron is het m.i. te ver af voor een duidelijke foto. Er is tegenwoordig een Chinees gevestigd in een ex garage bedrijf ongeveer bij de Mac Donalds. Vanaf het hierachter gelegen parkeerterrein heb je een beperkt overzicht over de sporenbundel 31 t/m 36. Maar mogelijk is 's morgens het hek nog dicht. Laatst bewerkt door waalkade op 10-02-2011 16:27 |
10-02-2011 22:24:43 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
SleutelMan: het is niet toegestaan om naar dienstregelingen te vragen op Somda! Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-02-2011 08:52 |
11-02-2011 13:38:36 | ||
---|---|---|
treintim
|
De Krokus Express naar Innsbruck/Zell am See, de Krokus Express naar Schladming/Bludenz en de Wintershuttle naar Bludenz en Schwarzach St. Veit zullen worden gereden met als tractie een 1600, zo valt te lezen in de nieuwste OdR. Nu moeten er ook nog gewone goederentreinen worden gereden op zaterdag 19 februari (zoals de Leeuwardershuttle) door HUSA... dus hoe willen ze dat eigenlijk gaan doen? Persoonlijk denk ik dat niet alle hierboven genoemde treinen met een HUSA 1600 voorzien zullen worden.. Laatst bewerkt door treintim op 11-02-2011 23:29 |
11-02-2011 13:45:46 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteUit m'n hoofd zijn er twee 1600'n per dag nodig bij HTRS en staan er dus twee aan de kant. |
11-02-2011 18:15:29 | ||
---|---|---|
maurits
|
De Wintershuttle wordt inderdaad gereden door HUSA. Tractie voor de Krokus Express en Zwitserse Sneeuw Express wordt geleverd door DB Schenker in de vorm van een 1600. Tractie voor de Rheingold wordt geleverd door NS Reizigers, zeer waarschijnlijk dus een 1700. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
11-02-2011 23:27:35 | ||
---|---|---|
treintim
|
@Maurits, bedankt voor je informatie! Dat zowel DBS als HUSA actief zijn in het extra wintersportvervoer met allebei 1600'en kan dan wel een beetje verwarrend zijn, maar het is nu duidelijk (heb m'n eerdere post aangepast). Laatst bewerkt door treintim op 11-02-2011 23:27 |
14-02-2011 12:57:17 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nog even opletten: de schema's voor de krokus express zijn omgegooid, wat resulteert in 1 trein minder: het deel voor Schladming reist mee met de krokus express naar oa Innsbruck. Het deel voor Ötzal (zou aanvankelijk Bludenz zijn?) lift mee met de TEE Rheingold. Dit aldus treinreiswinkel.nl Laatst bewerkt door treinfan op 14-02-2011 12:57 |
14-02-2011 16:50:20 | ||
---|---|---|
zugchef
|
QuoteWerkzaamheden bij Bingen(Rhein) dus ik neem aan via de Rechter kant... |
14-02-2011 18:35:40 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Quote was de maximale lengte van de trein niet al bereikt? robq |
14-02-2011 20:04:57 | ||
---|---|---|
train85
|
Die Rheingold trein is geen 14 rijtuigen wat eerder gemeld is, maar minder dan 14. Hij is bij lange na niet uitverkocht en daarom kunnen er wat wagens bij. |
16-02-2011 21:43:50 | ||
---|---|---|
maurits
|
Lang verwacht, toch gekomen : "Zwitserse Sneeuw Express" Aanvoer rijtuigen 18 februari: Em V.16.30 Ah D.16.53 Ut A.17.33 V.17.35 Asd A.18.04 V.18.05 Aswplz A.18.10 13485 op 18 februari: Aswplz V.18.54 Asd A.19.00 V.19.10 (spoor 10) Ut A.19.42 V.19.57 (spoor 9) Ah A.20.32 V.20.48 Em A.21.05 "Krokus Express Schladming-Innsbruck-Zell am See" Aanvoer rijtuigen op 18 februari: Em V.21.54 Ah D.22.13 Ut A.22.50 V.23.05 Asd D.23.32 Aswplz A.23.40 13491 op 19 februari: Aswplz V.07.15 Asd A.07.23 V.07.25 (spoor 10) Ut A.07.57 V.08.12 (spoor 15) Ah A.08.46 V.09.00 Em A.09.17 "TEE Rheingold en Krokus Express Ötztal" Aanvoer rijtuigen op 19 februari: Em V.05.30 Ah A.05.50 V.05.51 Ut D.06.23 Asd A.06.49 V.06.50 Aswplz A.06.54 29100 op 19 februari: Aswplz V.07.40 Asd A.07.47 Asd V.07.56 Ut A.08.24 V.08.32 Ah A.09.10 V.09.13 Em A.09.34 De TEE Rheingold rijdt in Duitsland tot Koblenz over de linkeroever van de Rijn (westzijde), vanaf Koblenz rijdt de trein over de rechterover van de Rijn (oostzijde). - Maak alleen foto's vanaf legale plaatsen, ook bij de locwissel in Em! Als ik ook maar iemand iets raars zie doen, is dit de laatste drgl die ik publiceer, verpest het dus niet voor een ander of jezelf. - Mocht je in Asd, Ut of Ah foto's willen maken, dan graag vanaf een ander perron dan het spoor waar de reizigers instappen. Laatst bewerkt door maurits op 16-02-2011 22:07 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-02-2011 22:23:47 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Geldt dat laatste ook voor hobbyisten die ook nog graag op tijd hun trein ( de TEE zelf ) in willen komen? Laatst bewerkt door Pim530 op 16-02-2011 22:24 |
16-02-2011 22:29:54 | ||
---|---|---|
maurits
|
Nou, misschien ga ik even staan kijken hoe hard jullie kunnen rennen %08% Maar het lijkt me logisch dat meereizende hobbyisten zich wel tussen de andere reizigers kunnen begeven. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
16-02-2011 22:32:33 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Haha. Wellicht dat ik nog wel even aan de andere kant ga staan om 7:47 omdat dat simpelweg een mooier plaatje geeft, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel wat om als één van de eersten de trein in te stappen en, mits dit mogelijk is, Het interieur v/h panoramarijtuig op de foto te krijgen, voordat de eersten hun spullen in de coupé hebben gedumpt en de trein eens gaan bekijken |
17-02-2011 16:24:27 | ||
---|---|---|
phantom007
|
Ik ben er op Asd CS, vertrekt de TEE ook vanaf spoor 10?! Groetjes, Martijn |
17-02-2011 19:37:45 | ||
---|---|---|
maurits
|
Vertreksporen van de TEE zijn 7 in Asd, 15 in Ut en 7 in Ah. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
17-02-2011 20:33:14 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Danku. Weet ik waar ik zaterdag moet opstappen %08% |
17-02-2011 20:54:15 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteEen mooiere foto maak je sowieso met de draaistellen ''vrij'', dus vaak wordt de niet-perronkant gekozen. Wordt deze wel gekozen dan kan je vragen stellen naar de kwaliteit van de foto. |
17-02-2011 21:27:32 | ||
---|---|---|
mark
|
Tja, niet iedereen houdt zich aan die "regels" he... |
18-02-2011 08:46:20 | ||
---|---|---|
p.s
|
"TEE Rheingold en Krokus Express Ötztal" Zal in duitsland als trein 5460 rijden. Emmerich 9:45 Oberhausen 10:20 Rheinhausen 10:30 Neuss Ostseite 10:47 Köln Nippes 11:06 Bonn Hbf 11:27 Ko Hbf 12:00 Wi Ost 13:25 Mz Bisch 13:35 Gross Gerau 13:42 Gernsheim 13:57 Mannheim 14:33 Karlsruhe 15:17 Basel 17:14 |
18-02-2011 09:07:16 | ||
---|---|---|
train85
|
Extra treinen voor vandaag 18/02/2011: LM 13484 bestemd voor de 13485 (Za): Em v.16:30 Ah d.16:53 Ut v.17:35 Asd v.18:05 Aswplz a.18:10 LM 13490 bestemd voor de 13491 (Za): Em v.21:54 Ah d.22:13 Ut a.22:50/v.23:05 Asd d.23:32 Awhv a.23:40 |
18-02-2011 09:10:45 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Florian, weet je of de 13484 en/of 13490 ook door Duisburg/Dusseldorf komt vanmiddag/vanavond(misschien richttijd?)? Alvast bedankt! Laatst bewerkt door TheKnitter op 18-02-2011 09:14 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
18-02-2011 09:31:17 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat kan ik helaas niet checken. |
18-02-2011 11:08:45 | ||
---|---|---|
Railpool
|
Ja komt er doorheen. |
18-02-2011 18:49:20 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Dus geen TEE-ganzzug? Shqiperise-lopers? |
18-02-2011 18:53:05 | ||
---|---|---|
NDS
|
Nee want dat gaat een beetje lastig met 2e klas rijtuigen zoals ik eerder al schreef, beetje jammer maar is nie anders. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
19-02-2011 00:33:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Iemand de treinsamenstellingen genoteerd? Ik houd me aanbevolen. |
19-02-2011 06:17:23 | ||
---|---|---|
NDS
|
Ja staat nog op m'n camera maar dat post ik vandaag of anders overmorgen wel in het spots internationale treinen topic. Bij de treinen die vandaag gaan zal ik de samenstelling wel niet kunnen fotograferen, want die staan volgensmij te kort stil op Ah, gister had ik lekker ouderwets een kwartier de tijd. groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
20-02-2011 08:32:43 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Ja, maar de noties liggen nog in de hotelkamer. Qua tractie weet ik de nummers wel uit mijn hoofd: Amsterdam - Emmerich: NS 1756 Emmerich - Brig - Sion: DB 103 184 Basel Bad - Sargans - Oostenrijk: BLS Re 4/4 188 Sargans - Chur: BT Be 4/4 14 (bouwjaar 1931) Shqiperise-lopers? |
20-02-2011 08:43:33 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Dit is wat ik van mij foto's van de gecombineerde TEE/Krokus Expres kan lezen. Aanvullingen en correcties zijn welkom: NSR 1756 D-xxx 56 80 81-90 004-1 ADmh D-DB 61 80 19-90 134-6 Amvz D-DB 61 80 19-90 136-7 Amvz D-DB 61 80 19-90 130-4 Amvz D-DB 51 80 10-91 219-5 Aimz D-DB 61 80 20-90 6xx-1 Bm D-DB 61 80 89-90 670-4 WGmz D-BTEX 56 80 50-71 213-8 Bcvmz D-BTEX 56 80 21-80 xx2-4 Bom D-BTEX 56 80 21-80 xxx-x Bom D-BTEX 56 80 21-80 xxx-x Bom D-BTEX 56 80 21-80 xxx-x Bom D-BTEX 56 80 21-80 xxx-6 Bom D-BTEX 56 80 21-80 xxx-x Bom D-BTEX 56 80 21-80 xxx-x Bom |
20-02-2011 08:54:05 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Even mijn aantekeningen erbij gepakt: Emmerich-Sion: D-xxx 56 80 88 95 001-5 (restauratie) Amsterdam Sion: D-xxx 56 80 81-90 004-1 ADmh D-DB 61 80 19-90 134-6 Amvz D-DB 61 80 19-90 138-7 Amvz D-DB 61 80 19-90 130-4 Amvz D-DB 51 80 10-91 219-5 Aimz D-DB 51 80 22-90 639-1 Bm Amsterdam-Oostenrijk: D-DB 61 80 89-90 670-4 WGmz D-BTEX 56 80 50-71 213-8 Bcvmz D-BTEX 56 80 21-80 062-4 Bom D-BTEX 56 80 21-80 090-5 Bom D-BTEX 56 80 21-80 076-4 Bom D-BTEX 56 80 21-80 082-2 Bom D-BTEX 56 80 21-80 080-6 Bom Amsterdam-Chur: D-BTEX 56 80 21-90 522-5 Bom D-BTEX 56 80 21-80 091-3 Bom Shqiperise-lopers? |
20-02-2011 08:57:07 | ||
---|---|---|
ov_wijzer
|
Quote Volgens mij is er tegenwoordig maar 1 1600 nodig in het weekend, alleen voor trein 50044. 50063 rijdt niet meer op zaterdag, en de 50067 is volgens mij helemaal opgeheven sinds Januari. Daarmee dus geen containertreinen maar naar Amsterdam..... |
20-02-2011 09:03:21 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Ter plaatse van de letters D-xxx staat D-VEB. D-VEB 56 80 88 95 001-5 WRmz135.0 D-VEB 56 80 81-90 004-1 ADmh101 Mocht iemand nog alle nummers hebben genoteerd van de Krokus Express (trein 13491), dan houd ik me aanbevolen. Laatst bewerkt door martijnham op 20-02-2011 09:58 |
20-02-2011 10:03:03 | ||
---|---|---|
verst107
|
De 1e Krokus Express van zaterdagochten (13491 / Amsterdam) Railion 1614 D-EURO Am 56 80 11-80 021 D-EURO Am 022 D-EURO Am 012 D-EURO Bm 56 80 22-80 010 D-EURO Am 025 D-EURO Am 016 D-EURO Bm 035 D-EURO WGmh 56 80 89-90 002 D-EURO Bm 036 D-EURO Am 017 D-EURO Am 019 D-EURO Am 023 D-EURO Am 020 D-EURO Am 024 D-EURO Am 011 |
20-02-2011 10:04:03 | ||
---|---|---|
verst107
|
Quote De 522 betreft een Bomz |
20-02-2011 11:08:26 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Dank! Die WGmh is het rijtuig dat in 2003 door Heril Rail gehuurd is, daarna nog jarenlang in oranje/blauw dienst deed bij EuroExpress, en nu dus weer in de huisstijlkleuren van EE is gebracht. Foto van deze WGmh met oude kleuren:http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2009_0008.jpg |
20-02-2011 11:20:04 | ||
---|---|---|
verst107
|
En dáárvoor weer in oude Interregio kleuren met een logo van Efw. Foto is van 27 januari 2003. Ik dacht Alpen Expres 13210. http://www.flickr.com/photos/33035632@N02/5460550443/ Het grappige is - vind ik althans - dat dit een ex TEE Rheingold Clubwagen is. Dit rijtuig was dus beter op zijn plaats geweest in de gecombineerde TEE Rheingold/Krokus Express (29110) Laatst bewerkt door verst107 op 20-02-2011 11:29 |
20-02-2011 11:24:52 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quotemet locwisseling naar Oostenrijkse loc in Buchs, neem ik aan |
27-02-2011 16:02:24 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Waarschijnlijk wel, ja. Maar daar ben ik niet bijgeweest. De tractie voor de retourtreinen was: BT Be 4/4 14 Chur - Sargans BLS Re 4/4 186 Oostenrijk (vanaf Buchs neem ik dan aan) - Sargans - Basel Bad DB 103 184 Sion - Brig - Basel Bad - Emmerich NS 1753 Emmerich - Amsterdam Centraal Shqiperise-lopers? |
02-03-2011 00:08:55 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Voor de liefhebbers ook nog even de rijtuignummers van de retourtrein van de TEE Rheingold/Krokus Express: Sion-Brig: 51 80 10-91 219-5 51 80 22-90 639-1 61 80 19-90 134-6 61 80 19-90 138-7 61 80 19-90 130-4 56 80 81-90 004-1 56 80 88-95 001-5 Brig-Basel Bad: 56 80 88-95 001-5 56 80 81-90 004-1 61 80 19-90 130-4 61 80 19-90 138-7 61 80 19-90 134-6 51 80 22-90 639-1 51 80 10-91 219-5 Basel Bad-Emmerich-Amsterdam: 56 80 88-95 001-5 Tot Emmerich 56 80 81-90 004-1 61 80 19-90 130-4 61 80 19-90 138-7 61 80 19-90 134-6 51 80 22-90 639-1 51 80 10-91 219-5 56 80 21-80 091-3 Chur-Asd 56 80 21-90 522-5 61 80 89-90 670-4 Ötztal-Asd 56 80 50-80 821-7 56 80 21-80 062-4 56 80 21-80 090-5 56 80 21-80 076-4 56 80 21-80 082-2 56 80 21-80 080-6 Vergeleken met de heenreis is er te Martigny het nodige gerangeerd om de restauratie, de panorama en de blauwe rijtuigen aan de juiste kant van de trein te krijgen. En in Ötztal is rijtuig 56 80 50-71 213-8 ingeruild voor rijtuig 56 80 50-80 821-7 en zijn de overige rijtuigen in Ötztal als geheel gedriehoekt (of gekeerlust). Shqiperise-lopers? |