07-10-2010 10:23:30
elizabeth
elizabeth
Ik ben even benieuwt of de stoomtrein van de SSN zaterdag en zondag kop maakt op Gd of dat er doorgereden word naar Gdg. Want volgens mij heeft NSR spoor 3 (waar ze volgens de SSN site op gepland zijn) aardig wat keer nodig. En alles uit laten wijken naar spoor 5 is ook geen optie.

Ben benieuwt.

Gr Elizabeth

Laatst bewerkt door spiketrain op 07-10-2010 18:14, reden: Punt uit topictitel gehaald


jaapfan.
 

07-10-2010 10:32:34
TheKnitter
TheKnitter
Zoals vorig jaar zal er kopgemaakt worden net na Gdg is mij verteld door een SSN-medewerker.
Er was echter een planning om een uursdienst te rijden met de stoomtrein, maar de VSM heeft afgezegd om te komen met locs en rijtuigen. In dat geval reed de SSN en de VSM elk met een setje.
SSN vind dat natuurlijk zeer jammer, maar nu kan de SSN alleen een trein eens per 2 uur rijden.
 

07-10-2010 11:20:15
ZJ37
ZJ37
De treinen zijn gepland te Gd op spoor 8 en keren daar.  

07-10-2010 11:25:08
TheKnitter
TheKnitter
Dan zijn de plannen weer veranderd. Plannen waren eerst via spoor 3 naar Gdg, daar omlopen, en via spoor 11 te Gd met een korte stop (!) naar Rtng.
Dit is dus nu tot Gd zelf beperkt. De loc zal dan via spoor 7 omlopen, lijkt mij.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-10-2010 11:25
 


07-10-2010 12:14:20
gvttreinen
gvttreinen
En als men met lok voor + achter rijdt...scheelt omlopen (en tender voor rijden)?  

07-10-2010 13:35:52
TheKnitter
TheKnitter
Persoonlijk verwacht ik dat er met één lok gereden wordt. De reden is simpel: Er worden voetplaatritten gereden (vermoedelijk met de 65 018). De 01 1075 zal dan de trein rijden.

Hoe ze het met omlopen doen in Rtng durf ik niet te zeggen, maar dan zullen de rijtuigen vast weggetrokken worden, lok rijdt weg, rijtuigen terug, lok er aan. Andere mogelijkheden hebben ze daar niet.
 

07-10-2010 14:39:00
maigoda
maigoda
Je kan ook op Rotterdam Noord Goederen de lok omrijden via spoor 102 en de trein daarna geduwd langs het perron zetten. Sta je meteen weer goed voor vertrek. Scheelt ook weer rangeerbewegingen op het depot-terrein zelf waar ook bezoekers rondlopen.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 07-10-2010 14:39
 

07-10-2010 14:58:44
orselinus
orselinus
Welke loks zijn er eigenlik rijvaardig?  

07-10-2010 16:08:52
TheKnitter
TheKnitter
Bij de SSN zijn de 65 018 en 01 1075 rijvaardig zijnde stoomloc.
De SMMR staat daar dan nog met de 2225 (Diesel). Zelf heeft de SSN ook nog dieseltjes waarbij de 8811 net weer rijvaardig gemaakt is, maar tot in hoeverre hij écht mag rijden weet ik niet.
Hoe het met de andere dieseltjes zit, weet ik niet.

De niet-rijvaardige stoomlocs van de SSN zijn de 41 105, 41 241, 50 1255. De 23 023 is in revisie.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-10-2010 19:27
 

07-10-2010 16:13:45
maxime
maxime
De 8811 is alleen een stoomloc, verder geen commentaar%08%

Laatst bewerkt door maxime op 07-10-2010 16:13
 

07-10-2010 16:22:33
salieri
salieri
Quote
TheKnitter: Persoonlijk verwacht ik dat er met één lok gereden wordt. De reden is simpel: Er worden voetplaatritten gereden (vermoedelijk met de 65 018). De 01 1075 zal dan de trein rijden.
Wat zijn voetplaatritten?
 

07-10-2010 16:26:39
john2
john2
Als leek zou ik denken dat een voetplaat iets is waar de bemanning van een stoomloc met hun voeten op staan. En ritten spreek voor zich zelf.  

07-10-2010 16:57:00
salieri
salieri
En daar kan je als 'geinteresseerde' dan op meerijden ofzo? Of hoe moet ik dat zien?  

07-10-2010 17:10:33
john2
john2
Ik zie een voetplaat bij een stoomloc als een ijzeren plaat waar de bemaning van een stoomloc met hun voeten op staan voor de bediening van een stoomloc. Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat geinteresseerde mee kunnen reizen.  

07-10-2010 17:17:44
kevinevers
kevinevers
De voetplaat is het gedeelte waar de machinist en stoker instaan. Dat was twee jaar geleden ook mogelijk..  

07-10-2010 17:34:11
maigoda
maigoda
Quote
john2: Ik zie een voetplaat bij een stoomloc als een ijzeren plaat waar de bemaning van een stoomloc met hun voeten op staan voor de bediening van een stoomloc. Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat geinteresseerde mee kunnen reizen.

Geinteresseerden kunnen dus juist wel een stukje meerijden op een stoomloc. Vanaf het perron tot zo'n 10 a 20 meter voor het hek aan de achterzijde en weer terug. Is altijd veel belangstelling voor. En de voelplaat is in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten gewoon een houten vloer.
Groetjes,
Emiel
 

07-10-2010 18:13:46
sik214
sik214
Quote
TheKnitter: Bij de SSN zijn de 65 018 en 01 1075 rijvaardig zijnde stoomloc.
De SMMR staat daar dan nog met de 2205 (Diesel). Zelf heeft de SSN ook nog dieseltjes waarbij de 8811 net weer rijvaardig gemaakt is, maar tot in hoeverre hij écht mag rijden weet ik niet.
Hoe het met de andere dieseltjes zit, weet ik niet.

De niet-rijvaardige stoomlocs van de SSN zijn de 41 105, 41 241, 50 1255
Waar hoort de 23 023 bij?
 

07-10-2010 18:41:24
maigoda
maigoda
Wat zou je denken van de categorie "in revisie". Aan de 23 023 wordt namelijk gewerkt, aan de twee 41ers en de 50er niet.
Groetjes,
Emiel
 

07-10-2010 18:42:48
103 220-0
103 220-0
Quote
TheKnitter: De SMMR staat daar dan nog met de 2205 (Diesel).

2225.
 

07-10-2010 19:28:20
TheKnitter
TheKnitter
Quote
salieri:
Quote
TheKnitter: Persoonlijk verwacht ik dat er met één lok gereden wordt. De reden is simpel: Er worden voetplaatritten gereden (vermoedelijk met de 65 018). De 01 1075 zal dan de trein rijden.
Wat zijn voetplaatritten?

Ritten waarmee je mee mag op de loc, om te zien hoe het bediend word. Je ziet hoe kolen geschept word, hoe de bediening werkt enz. Je kan ook vragen stellen aan het personeel.

Quote
103 220-0:
Quote
TheKnitter: De SMMR staat daar dan nog met de 2205 (Diesel).

2225.

Klopt, aangepast

Quote
sik214:
Quote
TheKnitter: Bij de SSN zijn de 65 018 en 01 1075 rijvaardig zijnde stoomloc.
De SMMR staat daar dan nog met de 2205 (Diesel). Zelf heeft de SSN ook nog dieseltjes waarbij de 8811 net weer rijvaardig gemaakt is, maar tot in hoeverre hij écht mag rijden weet ik niet.
Hoe het met de andere dieseltjes zit, weet ik niet.

De niet-rijvaardige stoomlocs van de SSN zijn de 41 105, 41 241, 50 1255
Waar hoort de 23 023 bij?

Was de 23 023 vergeten. Deze is in revisie. De andere locs word op dit moment niet aan gewerkt, heb ik mij laten vertellen.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-10-2010 19:29
 

07-10-2010 22:14:18
sik214
sik214
Komt er ook nog ander materieel dat, zoals in het verleden, bezichtigd kan worden? In het verleden weleens de BR 232, RN6400, testloc BR189 etc?  

07-10-2010 22:24:39
TheKnitter
TheKnitter
Wat er allemaal zal komen kijken, durf ik geen zekerheid te benoemen.
Uit woorden van SSN-medewerkers heb ik wel vernomen dat er niks speciaals komt. Dit ook aangezien de kosten. VSM was gepland met beide 23'ers, rijtuigen etc. Dit is dus niet doorgegaan.
Verwacht dus vooral het SSN-materieel zelf, en de SMMR 2225. Als er wat extra komt, is dat kort van te voren geregeld.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 07-10-2010 22:25
 

07-10-2010 22:38:39
bruno
bruno
Ik meen mij te herinderen dat de 1315 ook nog bij de SSN staat  

07-10-2010 22:39:50
103 220-0
103 220-0
1315 van KLOK/Werkgroep 1501 zal aanwezig zijn en wordt opengesteld voor het publiek.  

09-10-2010 09:58:01
thieskes
thieskes
Heeft iemand een idee op welk spoor de stoomtrein te Gouda aankomt als deze van de SSN afkomt?
Omdat er toch wat onduidelijkheid volgens mij is in het begin van deze topic
Vertrek terug naar de SSN is vanaf spoor 8

Laatst bewerkt door thieskes op 09-10-2010 10:43, reden: typfoutje hersteld
 

09-10-2010 10:37:16
ZJ37
ZJ37
Als ze keren op spoor 8 dan zullen daar ook aankomen lijkt me.  

09-10-2010 20:49:45
db2612
db2612
Vandaag kwam de SSN aan op spoor 10 en vertrok daar ook weer vanaf.
De loc liep om over spoor 11.
 

10-10-2010 15:16:31
ns1700
ns1700
vandaag rijden ze door naar Gdg, de loc loopt daar om, terwijl een IC langsscheurt en bijna doden veroorzaakt... en vervolgens als de loc voorop staat rijdt hij naar spoor 8 te Gd


groeten uit Spoorzone
 

10-10-2010 15:23:32
MDDM
MDDM
Dan zal de treindienstleider wel overgaan tot het uitdelen van aanwijzingen VR. %08%


Gr Joop mcn Lls
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


10-10-2010 17:06:23
gertjan
gertjan
Quote
ns1700: terwijl een IC langsscheurt en bijna doden veroorzaakt...
Volgens mij heeft spoorpersoneel een bewijs van toegang tot het spoor. Waarbij duidelijk het profiel van vrije ruimte onder de aandacht komt.
Volgens mij lijkt het allemaal 'spannender' dan het daadwerkelijk is.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

10-10-2010 17:10:44
MDDM
MDDM
Er staan hele mooie perronnetjes op Gdg (omrij spoortjes), welke afgezet zijn met hekken


Gr Joop mcn Lls
 

10-10-2010 20:43:51
elizabeth
elizabeth
Wat me opviel in Gd om 15:00 was dat de stoomtrein niet stopte op spoor 3 maar aan de paal mocht ruiken. Trein kwam langzaam binnen, maar hernam net voorbij de kiosk snelheid. Verder was de laatste trein zeer goed in Bsk te horen. Kon zo ongeveer de trein tussen Gd en Gdg volgen door het gefluit. Volgens mijn ouders was de fluit al de hele dag hoorbaar geweest. (tja, we zaten buiten om van de meter! sneeuw te genieten.%03%)


jaapfan.
 

10-10-2010 22:44:10
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Heb de laatste rit mogen aanschouwen nabij Moordrecht. Was een fraai gezicht, de 65 aan de ene kant, en de 01 aan de andere kant!

P.S. een foto van mijn kant: http://www.flickr.com/photos/rsk1992/5071160310/

Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 11-10-2010 17:25


Met vriendelijke groet, Robin
 

11-10-2010 10:43:03
rickwieman
rickwieman
Dat voorrecht had ik ook, zag er zeer mooi uit! De wind stond ook mijn kant op, dus heb de volle beleving gehad
Heb het geheel vastgelegd op video: http://www.youtube.com/watch?v=zLYw7BK8IgA

Laatst bewerkt door spiketrain op 11-10-2010 12:49, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.


Groet, Rick.
 

16-10-2010 11:20:16
phantom
phantom
Quote
TheKnitter:
De niet-rijvaardige stoomlocs van de SSN zijn de 41 105, 41 241, 50 1255

Waarbij men nog wat vergeet,de 41 241 is niet van de SSN.
Deze loc is van Dampflok Tradition Oberhausen,en is in overleg met de SSN naar de SSN overgebracht om daar gestald te worden totdat men de loc zelf weer wil en kan gebruiken.
De loc is niet rijvaardig,dit even ter verduidelijking.

Laatst bewerkt door phantom op 16-10-2010 11:21