Noodrem
 |
Quote Iceman:Quote mdj: @Duitje.. Om bij een trein met een solo V meteen over "sardienstjesvervoer over de Zaanlijn weer begonnen" te spreken, is ook weer wat overdreven...
Waren het er nu 3 treinen achter elkaar, dan had je een punt.
Het is al sinds de nieuwe dienstregeing regelmatig fout gegaan over de Zaanlijn, deze week ook nog met de 4031 (losse 2940). Dus ik vind het woordje 'weer' wel van toepassing, eigenlijk . Verder nog 9514 voorop trein 861 te Ass.
Ik had vanmorgen de 14731, die met 2xV reed. Ik wil niet spreken van sardientjesvervoer, maar te Kbw mocht er toch wel gepropt worden. Zd - Ass was wel sardientjesvervoer, maar dat is vaak op dat kleine stukje. Een 3e V'tje had niet onhandig geweest.
Saillant detail: In de Metro stond vandaag weer het spoorvragen stukje waarin een reiziger een vraag stelt aan een BoBo van NSR. De vraag van vandaag was: "Indien een trein duidelijk overvol is, mag je dan in de eerste klasse plaatsnemen?". Mevrouw de BoBo meende dat dat niet mocht. Ten eerste waren staanplaatsen normaal in de spits. Verder probeert NSR haar materieelinzet optimaal te combineren met de reizigersbehoefte en daarom waren overvolle treinen niet mogelijk. Ten derde was het niet "fair" tegenover eerste klasse reizigers. Kennelijk is de Zaanlijn een blinde vlek voor NSR, want van optimaal materieelinzet is toch echt geen sprake. Verder vraag ik mij af in hoeverre het "fair" is om de 2e klasse reiziger (die ook gewoon betaald) als een sardientje te vervoeren. Een eenduidig antwoord kwam niet uit de reactie van mevrouw de BoBo. Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het op de Zaanlijn in de spits niet meer dan normaal is om eerste klasse te zitten bij de zoveelste solo of 2xV in de spits. Anders kun je helemaal hele stations achterlaten...
As a final touch, god created the Dutch! |
|