Alle forumcategoriën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

DDAR wordt DDZ

Pagina's: <-- vorige pagina 1 2 3
Vrijdag 09 jul 2010 - 19:54:43 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Nee, die staat naast de DDZ Abv proefbak, diegene die ik bedoel staat in de oude loods achter de "Jaap".

"Je kan het doen, je kan kan het laten... čn je kan het laten doen..."

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:11:07 Meld bericht
MasterE
MasterE
rick: Maar het is wel leuk om erover te brainstormen.

Het totaal aantal rijtuigen DDM/DDAR is 370 dus 1 rijtuig wordt niet meegenomen bij de verbouwing. Dit zou de DDAR Bvk kunnen zijn die met botsschade al terzijde staat, dan gaan alle 62 tussenrijtuigen DDM1 dus wel mee.
Als dat zo is kan je met de 28 DDAR Bvk's, 29 DDAR en 62 DDM tussenrijtuigen precies 25 vierdelige stammen en 3 zesdelige stammen samenstellen (Je houdt dan wel 1 tussenrijtuig over, maar goed). En in dit geval kan je dan alle vierdelige stammen van een mDDM voorzien en de 28 zesdelige stammen van een 1700, wat me voor de dienst handiger lijkt.

Maar goed, hoe dit loopt weten we over een paar jaar wel.
Dit gaat zeker niet gebeuren de eerste fase bestaat uit 25 viertjes en 25 zesjes, dus de 50 mDDM bakken zijn al nodig.

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:19:38 Meld bericht
RSK-Mat92
RSK-Mat92
M.i. heeft hij het ook niet over de eerste fase...  

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:19:55 Meld bericht
timtrein
timtrein
Bedoeld wordt dat de 25 zesjes uit de eerste fase dan hun mDDM inleveren voor een 1700, je hebt dan 25 viertjes uit de eerste fase en 25 uit de tweede fase met mDDM  

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:31:37 Meld bericht
MasterE
MasterE
Ik wil het nog wel een keer uitleggen als dat nodig is.
De eerste fase staat vast en bestaat uit 25 viertjes en 25 zesjes is totaal 250 bakken inclusief de mDDM's.

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:34:45 Meld bericht
aarclay
aarclay
dlm4yjp: Nee, die staat naast de DDZ Abv proefbak, diegene die ik bedoel staat in de oude loods achter de "Jaap".
Hersteld van brandschade kan hij wel zijn, maar hij is nog zo goed als gestript van binnen . Ik heb vorige maand op de excursie nog enkele foto's ervan gemaakt. Leuk om te delen met anderen:

link
Het balkon, zo goed als gestript.

link
De stuurstand, verre van af...

Laatst bewerkt door aarclay op Vrijdag 09 jul 2010 om 23:35:14

http://www.treinenweb.nl - Voor al het laatste spoorwegnieuws, en binnenkort een uitgebreide materieel- en route pagina. En ben je ook al lid van de http://somda.hyves.nl Hyves ;)?

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:52:24 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Daar was ik dus ook bij, vandaar dat ik het ook zei maar deze Bvk is inmiddels zo goed als klaar (zat al ver in de herstelfase). Daarbij was al voorbij de miljoen euro in geďnvesteerd. Een van de volgende stappen was dus het plaatsen van de wanddelen etc.

Echter was dat herstelproces dus abrupt gestopt door de NS directie, vreemd genoeg...

Vrijdag 09 jul 2010 - 23:59:26 Meld bericht
TheKnitter
TheKnitter
aarclay: Die voor die airco-proef toch?
Nee, die voor de aircoproef staat is de kopbak die betrokken is bij de aanrijding met Plan V 419 te Ldd, en die wordt ook niet meer hersteld.

Laatst bewerkt door TheKnitter op Vrijdag 09 jul 2010 om 23:59:53

Zaterdag 10 jul 2010 - 09:01:51 Meld bericht
hellfire
hellfire
dlm4yjp: Daar was ik dus ook bij, vandaar dat ik het ook zei maar deze Bvk is inmiddels zo goed als klaar (zat al ver in de herstelfase). Daarbij was al voorbij de miljoen euro in geďnvesteerd. Een van de volgende stappen was dus het plaatsen van de wanddelen etc.
Dan ga je je bijna afvragen wat minder kost: deze bak afbouwen tot DDZ (en een bestaande bak wegzetten of slopen) of die bestaande DDAR bak ombouwen en deze slopen.

Zaterdag 10 jul 2010 - 11:08:14 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
dat is dus iets wat nedtrain ook niet snapt, het antwoord was dan ook: wij doen wat de klant wilt.

Zaterdag 10 jul 2010 - 15:33:10 Meld bericht
john563
john563
Gister stond een Bvk die grofweg het koppie heeft die ze straks krijgen, zijramen dicht, blauw rondom.  

Zaterdag 10 jul 2010 - 15:41:52 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
krijgen we dus toch het Belgische duikbrillen effect

Zaterdag 10 jul 2010 - 15:45:56 Meld bericht
treintim
treintim
Woow, dan zijn ze afgelopen weken wel veel verder gekomen in Haarlem dan wij op de open dag nog gezien hadden. Ben benieuwd wanneer de presentatie aan de pers is.  

Zaterdag 10 jul 2010 - 17:18:35 Meld bericht
luytjes
luytjes
Zoiets? link
(Paint geklieder op basis van foto van Wikipedia)

Laatst bewerkt door luytjes op Zaterdag 10 jul 2010 om 17:19:31

Zaterdag 10 jul 2010 - 17:34:59 Meld bericht
rick
rick
MasterE: Ik wil het nog wel een keer uitleggen als dat nodig is.
De eerste fase staat vast en bestaat uit 25 viertjes en 25 zesjes is totaal 250 bakken inclusief de mDDM's.
Ik had het dan ook over wat er eventueel zou kunnen na de tweede en derde fase.

Dinsdag 13 jul 2010 - 23:04:38 Meld bericht
aarclay
aarclay
link
En de foto van het balkon van de DDZ (hoe die eruit komt te zien.)
Niet echt spectaculair, maar goed...

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 13 jul 2010 om 23:04:56

http://www.treinenweb.nl - Voor al het laatste spoorwegnieuws, en binnenkort een uitgebreide materieel- en route pagina. En ben je ook al lid van de http://somda.hyves.nl Hyves ;)?

Woensdag 14 jul 2010 - 00:11:11 Meld bericht
Pim530
Pim530
weer een blauwe deur  

Woensdag 14 jul 2010 - 00:13:30 Meld bericht
Nelis
Nelis
nog steeds het zelfde type perrondeuren en dat terwijl die toch juist vrij vaak opengeduwd worden. Of kijk ik niet goed en is het het zelfde idee als de virm deuren.  

Woensdag 14 jul 2010 - 00:17:34 Meld bericht
Pim530
Pim530
De deuren in een mDDM zijn volgens mij sowieso zwenk en veel smaller...  

Woensdag 14 jul 2010 - 00:42:11 Meld bericht
aarclay
aarclay
Het is eerder een model van hoe de cabinedeuren eruit zullen zien (blauw dus), dus het zou kunnen dat de schaal niet helemaal kan kloppen.

Volgens mij zijn de deuren in een Mddm en de Bvk even breed (of eerder gezegd smal.)

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 14 jul 2010 om 00:44:18

Woensdag 14 jul 2010 - 01:19:02 Meld bericht
thom
thom
Nelis: nog steeds het zelfde type perrondeuren en dat terwijl die toch juist vrij vaak opengeduwd worden. Of kijk ik niet goed en is het het zelfde idee als de virm deuren.
Buitendeuren die open geduwd worden?
Dat zie ik zo niet voor me eigenlijk...

Woensdag 14 jul 2010 - 01:24:43 Meld bericht
Nelis
Nelis
Nou de deuren van voornamelijk DDM-1 gaan eerst naar buiten open en dan naar de zijkanten. Mensen zijn meestal te ongeduldig om te wachten tot ze open gaan en beginnen als ze half open zijn ze verder naar buiten te duwen.  

Woensdag 14 jul 2010 - 09:52:28 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
DDM-2/3 ook hoor, maar dat laatste zie ik minder vaak dan de welbekende trap tegen de deuren (als ze in de uitschuifposititie blijven steken). Ook raken deze deuren snel defect als er tijdens het sluiten wat gebeurd. Dat heb ik ook op Hfd meegemaakt tijdens een noodgeval waarbij tijdens het sluiten van de deuren, de deuren tegengehouden moesten worden, deuren trokken zichzelf scheef, bovenkant klapte al naar binnen maar de onderkant zat vast. Gevolg: trein defect en werd terug naar hfdo gestuurd. Dat zie ik met de normale zwenkdeuren niet zomaar gebeuren...

Woensdag 14 jul 2010 - 10:43:30 Meld bericht
aarclay
aarclay
Misschien tijd voor een zwenk/uitschuif systeem toe te passen bij de modernisering. Of een klapdeur systeem als in een bus, om de doorstroom van de reizigers makkelijk te kunnen bevorderen .

Woensdag 14 jul 2010 - 10:47:50 Meld bericht
luytjes
luytjes
aarclay: Volgens mij zijn de deuren in een Mddm en de Bvk even breed (of eerder gezegd smal.)
Die deuren zijn niet even breed. De zwenk-zwaaideuren van de mABk zijn ongeveer twee keer zo smal als de zwenk-schuifdeuren van de overige rijtuigen. De voorste (zwenk-zwaai)deur van de Bvk zit daar qua breedte tussenin.

Woensdag 14 jul 2010 - 13:24:57 Meld bericht
jorgo
jorgo
Het gaan toepassen van zwenkzwaaideuren bij de deuren van de AB, B en niet-stuurstandzijde van de Bvk bakken lijkt me geen optie. Die zijn namelijk dusdanig breed dat ze decimeters diep over het perron heen zouden zwaaien en aan de binnenzijde enorme beugels moesten hebben. Niet voor niets heeft men hiervan afgezien bij de bouw en alleen gewone zwenkzwaaideuren toegepast bij de deuren aan het stuurstandbalkon en de mABk, lijkt me.  

Woensdag 14 jul 2010 - 13:46:51 Meld bericht
lex_t
lex_t
luytjes: Zoiets? link
(Paint geklieder op basis van foto van Wikipedia)
Ik zie nu al verbetering! Wat vind ik dat nu toch een lelijke koppen.

Vrijdag 23 jul 2010 - 19:22:34 Meld bericht
metrofan
metrofan
thom:
mren: Strukton is verkocht aan Oranjewoud.
Gezien het bericht op hun eigen site is dat nog geen feit maar is men in onderhandeling.

link
Vandaag op nu.nl: "Oranjewoud neemt NS-onderdeel over" link

Laatst bewerkt door metrofan op Vrijdag 23 jul 2010 om 19:23:51

Kijk ook eens op www.fotobos.net

Vrijdag 23 jul 2010 - 19:26:47 Meld bericht
markrijs
markrijs
Heb het niet helemaal door gelezen maar op 4 augustus kom DDAR7821 Haarlem binnen tbv proefstel voor DDZ.

(O)(O) [ 1855 ] (O)(O)

Vrijdag 30 jul 2010 - 23:25:10 Meld bericht
aarclay
aarclay
Eh, er waren toch al enkele bakken die als try-out / proefmodel dienden voor het DDZ project? Wat is het nut van een tweede treinstam dan? Ze zijn nog niet eenz zeker over het interieur van de bakken welke nu al in Haarlem Werkplaats staan?
En de serie-modernisering gaat pas beginnen als de ICM-revisering tegen zijn eind loopt.

Laatst bewerkt door aarclay op Vrijdag 30 jul 2010 om 23:25:25

Zaterdag 31 jul 2010 - 01:03:35 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Waarschijnlijk is het Technisch prototype gestart (niet alleen het interieur heeft een prototype nodig )

Zaterdag 04 sep 2010 - 10:00:27 Meld bericht
broek53
broek53
... en toen wer het ineens stil in het topic . Dit terwijl toch inmiddels, op 1 september, stam 7821 uiteindelijk is binnengekomen voor de proto-try-out of hoe je het noemen wilt; in ieder geval de stam die in zijn geheel verbouwd gaat worden. Bestaat uit de mABk 7703 - Bv 7205 - ABv 7510 - Bvk 7021 waarvan we nu afscheid nemen: medio volgend jaar komt hij er als mBk-ABv-Bv1-ABvk met nieuwe nummers weer uit (linea recta naar de Klimakammer in Wenen).  

Zaterdag 04 sep 2010 - 13:21:16 Meld bericht
luytjes
luytjes
Waarom Bv1? Krijgen de zesjes twee verschillende Bv's?  

Zaterdag 04 sep 2010 - 16:12:39 Meld bericht
Jeffrenzo
Jeffrenzo
hebben ze niet ergens 2 bakken over? dan kunnen ze er gelijk een 6je van maken, of komen er ook 4tjes als het af is?

de alto/gothic die op ma di en wo tussen Ztm en Asa (via Ut) reist :P meestal beginnend in de 19827

Zaterdag 04 sep 2010 - 16:32:59 Meld bericht
Pim530
Pim530
Ik had begrepen mDDM/loc + 4/6 rijtuigen, als je de mDDM niet meerekent kom je dan volgens mij op vijfjes en zeventjes, of moet ik de mDDM meerekenen?

Groetjes Pim

Zaterdag 04 sep 2010 - 16:40:24 Meld bericht
fred67nl
fred67nl
broek53: ... en toen wer het ineens stil in het topic . Dit terwijl toch inmiddels, op 1 september, stam 7821 uiteindelijk is binnengekomen voor de proto-try-out of hoe je het noemen wilt; in ieder geval de stam die in zijn geheel verbouwd gaat worden. Bestaat uit de mABk 7703 - Bv 7205 - ABv 7510 - Bvk 7021 waarvan we nu afscheid nemen: medio volgend jaar komt hij er als mBk-ABv-Bv1-ABvk met nieuwe nummers weer uit (linea recta naar de Klimakammer in Wenen).
Geef dan ook een paar zakken Nederlandse sneeuw mee dan kunnen ze alles gelijk goed testen.

Zaterdag 04 sep 2010 - 16:52:31 Meld bericht
luytjes
luytjes
Jeffrenzo: hebben ze niet ergens 2 bakken over? dan kunnen ze er gelijk een 6je van maken, of komen er ook 4tjes als het af is?
Pim530: Ik had begrepen mDDM/loc + 4/6 rijtuigen, als je de mDDM niet meerekent kom je dan volgens mij op vijfjes en zeventjes, of moet ik de mDDM meerekenen?
Het worden in de eerste instantie 25 viertjes en 25 zesjes, en dat is inclusief de motorbak. Dit is al tientallen keren gemeld op internet en in diverse bladen.

Laatst bewerkt door luytjes op Zaterdag 04 sep 2010 om 16:58:10

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:10:22 Meld bericht
MDDM
MDDM
Pim530: Ik had begrepen mDDM/loc + 4/6 rijtuigen, als je de mDDM niet meerekent kom je dan volgens mij op vijfjes en zeventjes, of moet ik de mDDM meerekenen?
Loc kan je wel weg laten, die komen er niet meer voor te rijden. ( en dat is jammer, = persoonlijke mening)

Laatst bewerkt door MDDM op Zaterdag 04 sep 2010 om 18:11:43; reden: reactie gerepareerd

Gr Joop mcn Lls http://forum.opeenshadikhet.nl/

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:30:20 Meld bericht
aarclay
aarclay
broek53: ... medio volgend jaar komt hij er als mBk-ABv-Bv1-ABvk met nieuwe nummers weer uit (linea recta naar de Klimakammer in Wenen).
En is de nieuwe nummering al bekend?
Gezien het als Intercity-stellen gaat dienen, en niet als rijtuigen zal de nummering anders zijn dan de 7*** nummering....

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:32:37 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Ehm... DDM-2/3 heeft nooit rijtuignummering gehad, enkel UIC en Treinstelnummering, enkel DDM-1 heeft rijtuignummers.

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:35:21 Meld bericht
Pim530
Pim530
Ja, maar bij een optionele vervolgombouwserie werden er toch wel 1700s gebruikt?

Groetjes Pim

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:37:31 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat zeg je heel goed: optioneel. En in dit geval (nog) niet in uitvoering.

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:37:47 Meld bericht
treinfan
treinfan
dlm4yjp: Ehm... DDM-2/3 heeft nooit rijtuignummering gehad, enkel UIC en Treinstelnummering, enkel DDM-1 heeft rijtuignummers.
Alle DDM-2/3-rijtuigen hebben rijtuignummering, te weten de Bvk's 70xx, de Bv's 72xx (en enkele 73xx) en de ABv's 75xx. Daarnaast zijn de mDDM's genummerd als 77xx.

Do not cross railway lines, use the subway.

Zaterdag 04 sep 2010 - 18:43:13 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Hmmz, had ergens gelezen dat dat UIC nummers waren (hij is tenslotte 7 cijferig), schijnbaar klopte dat niet.

Zaterdag 04 sep 2010 - 20:50:27 Meld bericht
timtrein
timtrein
Het zijn verkorte UIC-nummers. Daar kun je natuurlijk wel 'echte' UIC-nummers van maken, dan moet je er 40 84 (of whatever) en een controlecijfer bijvoegen.  

Zondag 05 sep 2010 - 07:11:45 Meld bericht
dh3201
dh3201
Dat hebben ze ook gedaan met drie of vier Bvk's die tijdelijk met ICR hebben gereden. Al klopte er niks van de UIC codering.

Shqiperise-lopers?

Maandag 06 sep 2010 - 19:53:33 Meld bericht
aarclay
aarclay
dlm4yjp: Ehm... DDM-2/3 heeft nooit rijtuignummering gehad, enkel UIC en Treinstelnummering, enkel DDM-1 heeft rijtuignummers.
Stamnummering ?

Laatst bewerkt door aarclay op Maandag 06 sep 2010 om 19:53:57

Maandag 06 sep 2010 - 19:55:51 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
Zou ook kunnen, waarin dat verschil word gemaakt zou echt niet weten, de ene keer hoor ik stam en de andere keer treinstel maargoed, zal wel mee te maken hebben of de tractie geleverd word door een 1700 of mDDM.

Maandag 06 sep 2010 - 20:11:10 Meld bericht
daniël_ddr
daniël_ddr
Nee daar heeft het niet mee te maken. Voor het verschil zie...
Treinstam: link
Treinstel: link

Dagelijks Amf-Ut-Utk v.v. (heen: 2818, terug: 12759 of 1759) - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Maandag 06 sep 2010 - 23:19:54 Meld bericht
dlm4yjp
dlm4yjp
aha, ik weet genoeg, was me echt nooit duidelijk geweest, merci!

Pagina's: <-- vorige pagina 1 2 3