daniël_ddr
 |
Quote maccerr: Dit zal ik in elk geval maar gelijk de kop in drukken, want wanneer de 2100 via Haarlem gaat, wordt deze in Asd gekoppeld aan de 2200 om de spooropstelling compleet te krijgen. Dus dit zal wel integraal VIRM worden. Wat ze met de 2600 doen, weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat ze die aan de 3900 koppelen, die dan start/eindigt in Asd (de 13900, Asd - Gvc, neemt dan immers het stokje ove rop Asd-Hfd). Een andere optie is een koppeling 2600-1500 en 4500-3900, maar goed... dat laatste is ook één groot brok speculaas.
In een van de bijlagen van de adviesaanvraag voor de drgl 2010 stond o.a. een stukje over "Robuust Amsterdam". Het volgende stukje tekst hieruit geeft al enigzins een indruk wat voor koppelingen je kunt verwachten: "Om toch een robuuste en daarmee beheersbare dienstregeling mogelijk te maken, stelt NS een aantal maatregelen voor om de spoorbezetting Amsterdam robuust te maken. NS wil verschillende corridors/richtingen “ontvlechten” en afwikkelen via ‘eigen’ perronsporen, de vertrektijden van sommige treinseries wijzigen, en bepaalde doorverbindingen ‘over’ Amsterdam veranderen."
Wat er verder nog over instaat over doorkoppelingen (en dingen die ze juist niet koppelen): - treinen uit Bkl/Ut door naar Utg/Amr - sprinter uit Almo door ri. Shl - treinen uit Hlm gaan naar twee eigen perronsporen, volledig vrij van alle andere richtingen.
Laatst bewerkt door daniël_ddr op Dinsdag 09 mrt 2010 om 22:37:07
Dagelijks Amf-Ut-Utk v.v. (heen: 2818, terug: 12759 of 1759) - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
|