09-03-2022 17:46:37 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Die bedoel ik, nou ja net voor het perron dan. |
09-03-2022 18:48:54 | ||
---|---|---|
Marco
|
Quote Hoezo? Op Sloterdijk en Den Haag Centraal zitten op het eind van het perron toch ook poortjes op perronniveau om de trap op te gaan? |
09-03-2022 18:59:48 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
En in Btl net zo goed toch? |
09-03-2022 20:40:22 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Hoezo? Toen de brug er zou komen waren er al bezwaren bij NS stations tegen die trappen. Die kwamen er dus niet. En nu komen ze er toch. En die bezwaren zullen nu wel anders worden ingeschat, maar ze zijn niet weg. Dat er ook andere stations zijn met paaltjes en poortjes op de perrons heeft daar nierts mee te maken. Enne... het is niet mijn standpunt, het is gewoon de historie. |
09-03-2022 21:00:04 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
En wat heeft NS Stations daarmee te maken c.q. over te zeggen? Erg benieuwd omdat ProRail hier volgens mij toch echt over gaat. Of moeten de reizigers ook verplicht langs de winkeltjes in de stationshal? |
09-03-2022 22:11:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Zijn de perrons sowieso niet nog steeds van NS? Laatst bewerkt door thom op 09-03-2022 22:14 |
09-03-2022 22:17:20 | ||
---|---|---|
robert5591
|
Vergelijkbaarder is Sloterdijk |
09-03-2022 23:24:42 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Wat is het probleem? Dergelijke constructies voor poortjes zijn reeds jaren in werking op Den Haag Centraal en Amsterdam Sloterdijk, om slechts twee drukke voorbeelden te benoemen. |
10-03-2022 09:03:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nogmaals: het plaatsen van poortjes op het perron is niet het probleem. De reden voor Ut CS om geen tweede toegang te maken voor de perrons via de loopbrug was anders. Ik heb me er toen niet erg in verdiept maar er waren bezwaren van de ondernemers op de stationspassage die hun huur moeten opbrengen uit de verdiensten op de verkopen aan de passanten. En er waren beveiligings- en beheersingsproblemen, omdat de reizigersstroom meer gespreid zou raken terwijl de stationspassage net helemaal verbreed was, omdat illegale betreding van de perrons via de loopbrug niet te beheersen zou zijn, en omdat de reizigersstroom het vrije voetgangersverkeer over de relatief smalle loopbrug zou hinderen. Misschien nog andere redenen, maar ik ben geen ingewijde op dit onderwerp. Ik kan me zowel de wens van de reiziger indenken, als ook de bezwaren tegen die trappen aan de loopbrug. En ik hoop van harte dat dit niet weer een enorme discussie uitlokt. |
10-03-2022 09:51:57 | ||
---|---|---|
bacr
|
Bij de vernieuwing van Hoog Catharijne en het station (een project dat vanaf 2004 begon en nog steeds niet helemaal af is) heeft de eigenaar van Hoog Catharijne onder dreiging van niet meewerken aan de vernieuwing van het stationsgebied bij de gemeente afgedwongen dat alle grote voetgangersstromen vanaf het station richting de stad dòòr HC zouden gaan. De gemeenteraad heeft destijds bij de aanleg van de Moreelsebrug bedongen dat deze in ontwerp geschikt zou worden gemaakt voor het later alsnog aanbrengen van trappen vanaf de perrons. Er was de verwachting dat vanwege het toenemen van de reizigersstromen op enig moment er een extra mogelijkheid zou moeten komen om vanuit het station richting stad of Croeselaan te geraken, waardoor de dwangafspraak met de HC-eigenaar zou komen te vervallen. Omdat het allemaal in ontwerp al zo goed als berekend is, is het naar mijn idee bijzonder dat je in 2022 gaat roeptoeteren dat je al wel in 2026 de Moreelsebrug vanaf de perrons kunt gaan benutten. Laatst bewerkt door bacr op 10-03-2022 09:55 |
10-03-2022 10:15:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ah, dank voor de aanvullingen. Het gaat nu echt weer over de zaak, en niet over poortjes op perrons. Komen die trappen er echt pas in 2026? Dan zal het nog wel later worden... |
12-03-2022 13:50:42 | ||
---|---|---|
geert
|
Die grote vervoersstromen zijn er momenteel niet, ook post-Corona loopt het niet storm in het OV en voorlopig wijst niets er op dat dit snel anders wordt. Dus er is geen haast |
12-03-2022 22:54:46 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote De ingebruikname van de trappen is dan ook nu niet meer het gevolg van een toegenomen hoeveelheid reizigers maar van de gemeentepolitieke wensen. |
28-03-2022 02:21:40 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Het lijkt alsof sommige mensen alle macht hebben... |
28-03-2022 10:34:03 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Het blijft een commercieel misverstand dat passerende mensen ook kopende mensen zijn. Zeker forenzen zijn geen impuls-aankopers in de Hoog Catharijnewinkels. Wel natuurlijk voor snacks en boeken maar daarvan weten de meeste forenzen wel dat je dan in de hal van een station moet zijn. Kortom, uitstel tot 2026 is spoorklantje pesten. Ik denk dat de omweg door de stationshal (kop of kont van de trein in de buurt van Moreelsebrug) opgeteld per week een kwartier kost. |
28-03-2022 10:53:28 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Het ironische van het geheel is ook nog dat de gemeente inmiddels studeert en lobbyt op mogelijkheden om vervoersstromen helemaal weg van Utrecht Centraal te krijgen (Utln IC-station met ook perrons aan Ut-Ah, Uithoflijn langs de snelwegen doortrekken naar Westraven). Benieuwd wat voor claims vanuit Hoog Catherijne daar nog voor gaan komen dan! |