Plan T afscheidsrit 19 september (Spoorforum)
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
20-06-2009 13:54:26
ATBvv
ATBvv
AANKONDIGING

Op zaterdag 19 september organiseerd het WWW.SPOORFORUM.EU wederom een afscheidsrit met NS materieel door Nederland.

Zie voor alle info en mogelijkheid tot aanmelding, de topic op het SF.

Laatst bewerkt door admin op 21-06-2009 17:02, reden: Titel aangepast
 

20-06-2009 14:01:35
HJ.
HJ.
Dat duurt nog wel even ja....


Bezoek eens: http://www.flickr.com/photos/essaadih
 

20-06-2009 14:32:35
sander14
sander14
Ondanks dat het lang duurt heb ik me voor de veiligheid al aangemeld voor de rit. Ze zeggen dat het weer iets wordt net als de vorige keer (SGM-II) en dan belooft het nog wat.  

20-06-2009 14:36:12
Dre
Dre
Zal wel weer met een Mat '64 (waarschijnlijk een T'tje) door het land worden gecrossed. Enig ander materieel dat er volgend jaar zeker niet meer is, is een onverbouwde ICM-III, maar ik zie niet zo in wat daar, t.o.v. een onverbouwde ICM-IV (die er volgend jaar september vast nog wel zullen rijden) zo speciaal aan is.

Edit: Zonder te hebben gekeken ga ik dus in een keer door voor de koelkast... het wordt een T'tje. %08%

Laatst bewerkt door Dre op 20-06-2009 14:38
 


20-06-2009 14:49:28
sander14
sander14
Ach, dat is jou mening. Ik vind T'tjes wel tof spul, dus vandaar.  

20-06-2009 17:19:14
thieskes
thieskes
Quote
Dre: Zal wel weer met een Mat '64 (waarschijnlijk een T'tje) door het land worden gecrossed....
en als je de link had geopend dan had je zien staan dat het inderdaad een rit is met plan T
 

20-06-2009 18:24:23
Somda
Somda
Hopen dat het eens door het oosten komt (Wc) want daar komt relatief weinig bijzonders..... hoewel er de laatste weken verschillende keren met de 519 werd gereden:P  

20-06-2009 19:27:17
Dre
Dre
Als 'ie nu eens echt naar 't oosten komt (= alles ten oosten van Aml), dan worden we er pas vrolijk van. Alhoewel ik betwijfel of ik er dan nog tijd voor heb, aangezien ik dan student-af ben. Moet dan wel een beetje uitrusten na 40 uur 'keihard' aan de bak op kantoor. %08%

Quote
thieskes: en als je de link had geopend dan had je zien staan dat het inderdaad een rit is met plan T.

Lezen we de "edit" ook effe...
 

22-06-2009 10:32:39
ATBvv
ATBvv
Aanmeldingen blijken als een trein te lopen, Spoorforum meldt nu al dat de rit voor 46 procent vol zit !!!!!  

22-06-2009 11:00:07
john2
john2
Quote
Dre: Als 'ie nu eens echt naar 't oosten komt (= alles ten oosten van Aml), dan worden we er pas vrolijk van. Alhoewel ik betwijfel of ik er dan nog tijd voor heb, aangezien ik dan student-af ben. Moet dan wel een beetje uitrusten na 40 uur 'keihard' aan de bak op kantoor. %08%

Quote
thieskes: en als je de link had geopend dan had je zien staan dat het inderdaad een rit is met plan T.

Lezen we de "edit" ook effe...

Dre, heb je dan in je studenten tijd nooit moeten uitrusten van het studeren?
Als ik het goed begrepen heb gaan er ook somda gebruikers mee met deze rit. Als deze trein doorkomst te Nuth heeft. Dan sta ik op het station te Nuth, wel te spotten. Dus dan zal ik wel gespot worden!
 

22-06-2009 11:18:02
treintim
treintim
Het is de bedoeling van Spoorforum om de dienstregeling een verrassing te laten zijn lijkt me..

Laatst bewerkt door treintim op 22-06-2009 13:22
 

22-06-2009 11:43:48
john2
john2
Treintim, het was en is niet mijn bedoeling om een dienstregeling te ontfutselen. Je argumenten ken ik. En ook hoe de moderatoren van Somda hierover denken. Dat je niet naar een dienstregeling moet vragen. Het was gewoon een veronderstelling van mij, van als het zo zou zijn. Voor de rest niks, zoals jij het zegt, niks meer over zeggen.

Laatst bewerkt door john2 op 22-06-2009 11:44
 

22-06-2009 18:44:55
Dre
Dre
Quote
john2: Dre, heb je dan in je studenten tijd nooit moeten uitrusten van het studeren?

Nee... nu ik daar zo over nadenk, eigenlijk nooit, was altijd "twee vingers in de neus"-werk. Klinkt misschien arrogant, maar meer kan ik er niet van maken. (maar we gaan te ver off-topic)

Quote
Als ik het goed begrepen heb gaan er ook somda gebruikers mee met deze rit. Als deze trein doorkomst te Nuth heeft. Dan sta ik op het station te Nuth, wel te spotten. Dus dan zal ik wel gespot worden!

Als je een Plan T historisch recht aan wil doen, dan laten ze 'm vooral rijden waar Plan T veel te zien is/was. Plan V kwam wel in allerlei uithoeken (van Gn tot Vs/Mt, van Odz tot Zvt), maar Plan T bleef toch vooral hangen in het westen en midden van het land. De echte uithoeken zagen maar weinig Plan T voorbij komen. Al heb ik het wel een keer verdwaald in de stoptrein Odz-Hgl gezien in 1996.

Laatst bewerkt door Dre op 22-06-2009 18:45
 

22-06-2009 20:40:32
vrijgezel
vrijgezel
Plan T heeft een tijdje (eind jaren tachtig/ begin jaren negentig) op zaterdag "uitstapjes" gemaakt. Zo weet ik nog dat Plan T de voortrein reed van Den Haag CS naar Leeuwarden v.v. en een slag Hoofddorp - Amsterdam CS - Enschede. Beiden solo (toen kon dat nog). Ook weet ik nog dat er in de zomermaanden op zaterdag "Valkenburg-Expressen" reden: van en naar Amsterdam CS en Zwolle (eerst via de Maaslijn met 2 X DE III, later via Utrecht CS). Deze beiden reden met Mat'54. Verder was er een Valkenburg-Express van en naar Den Haag CS via Rotterdam CS en Breda en deze werd gereden door een Plan T + een Plan V (de Plan T richting Maastricht voorop).

Dus Plan T reed overal waar in NL waar 1,5 kV op de bovenleiding stond, m.u.v. de Zoetermeerstadslijn.
 

22-06-2009 21:05:41
jorgo
jorgo
Rond 1995 of 1996 reed één van de ochtend-3500'en Tussen Mt en Zwolle ook met Plan T, zelfs T+T... een paar weken maar. Eigenlijk was het een dienst voor DD-IRM, maar om een of andere reden was daarvan niet genoeg. Ik kan me nog herinneren, dat er (ik krantjes of op het station) zelfs verontschuldigingen werden aangeboden voor deze materieelinzet.

Nu de resterende mat '64 inclusief Plan T tegen het eind van het jaar naar Mt in onderhoud komt, kan ik me voorstellen dat ze wel eens gaan opduiken in de 6800 of 6900 en in Wt. Niet dat dat per se wil zeggen dat ze ook omlopen in het zuiden gaan rijden omdat ze er ook in onderhoud zijn, maar incidenteel lijkt mij dat geen onvoorstelbare situatie.
 

22-06-2009 22:23:36
timtrein
timtrein
Op zich is het dan wel wenselijk om ergens een planmatige dienst te hebben die "ergens" begint en planmatig in Mt uitloopt. Scheelt een hoop lege kilometers. Maar kan ook zijn dat het voor die paar stellen voor die korte tijd niet meer de moeite is.  

22-06-2009 23:24:55
ruysdael
ruysdael
Sowieso in Noord-Holland is Plan T een tijd heer en meester geweest. Op elke lijn in Noord-Holland is het wel planmatig geweest, Amsterdam-Den Helder, Zaanlijn, Enkhuizerlijn, Zandvoort (strandpendels, toenmalige 6300 Gvc-Zvt) en niet te vergeten de 3400, waar het tot op de dag van vandaag nog steeds rijdt!  

23-06-2009 10:14:51
nsr1855
nsr1855
Gelukkig nog inderdaad!:P  

23-06-2009 11:47:17
seinhuis
seinhuis
Quote
ATBvv: Aanmeldingen blijken als een trein te lopen, Spoorforum meldt nu al dat de rit voor 46 procent vol zit !!!!!
Op dit momend zit de trein al voor 61% vol.
 

23-06-2009 11:54:39
luytjes
luytjes
Nou, de trein zelf zit nog lang niet voor 61% vol. Als uitgangspunt wordt een maximum aantal deelnemers genomen van 125 personen, zodat het met name bij de fotostops rustig is en iedereen de ruimte heeft om een foto te maken. In de trein zelf betekent dat echter dat iedereen ongeveer 2,5 zitplaats tot zijn beschikking heeft, dus dat wordt wel een lekker ontspannen ritje %08%

Laatst bewerkt door luytjes op 23-06-2009 11:55
 

23-06-2009 12:16:39
train85
train85
Iedereen zou een raamplaats gaan krijgen.  

23-06-2009 12:39:18
jbt
jbt
Quote
Dre: Als je een Plan T historisch recht aan wil doen, dan laten ze 'm vooral rijden waar Plan T veel te zien is/was.


Suggestie: de stoptrein Den Haag CS naar Venlo uit de jaren zeventig. Dat was altijd een Plan T. Met Plan T naar Venlo is dus historisch zeer verantwoord.
 

23-06-2009 18:07:47
dh3201
dh3201
Ik heb begrepen dat het een fotorit wordt, geen rijrit waarbij zoveel mogelijk km wordt gereden op 1 dag. Dus Venlo en Heerlen lijken mij uitgesloten, evenals Leeuwarden en Enschede en Vlissingen.

Laatst bewerkt door dh3201 op 23-06-2009 18:10, reden: Vlissingen vergeten


Shqiperise-lopers?
 

23-06-2009 18:10:34
sander14
sander14
Er wordt gestart in Utrecht, dus opzich is alles mogelijk.  

23-06-2009 18:32:08
timtrein
timtrein
We gaan toch niet alle trajecten van Plan T van de afgelopen 45 jaar noemen? Gewoon aanmelden en genieten van Plan T
En een vierzitsplaats met z'n tweeën is nog wel uit te houden. Dus succes!
 

23-06-2009 21:18:09
sander14
sander14
Ik denk dat het toch rustig is in de 2e klas, daar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen 2e en 1e klas.  

23-06-2009 21:26:38
keesje
keesje
Gaat er voor de 2e klas reizigers ook Eerste Hulp mee? %08% Na 5 minuten opgevouwen benen krijg ik al krampverschijnselen! Anyway, veel plezier voor de doorzetters tijdens die rit!  

24-06-2009 12:21:54
jorgo
jorgo
Ach, vroeger reden ze sommige diensten met mat '46 van Asd naar Mt.
In 1994 trof ik eens een sprinter tussen Asd en Vlissingen.
Van Aken to Dortmund in de coachopstelling van een eerste generatie dubbeldekker eind jaren '90.
Een klassiek motorstel van Mons via Brussel en Landen naar Luik een paar jaar geleden.
Een motorwagen reeks 45 van Libramont via Bertrix naar Dinant in de knallende hitte... dat waren een soort 3e klas blokkendoosbanken met een laagje kunstleer erover.
Trouwens met blokkendozen reden ze rond 1970 nog verlofgangerstreinen naar de veerboot.

Dus, het kan altijd erger qua comfort.
 

24-06-2009 14:16:11
ruud.h
ruud.h
Ik ga ook mee die dag en ik laat me verassen waar we heen gaan het zal wel een leuke dag worden denk ik

Vriendelijke groet

Laatst bewerkt door admin op 25-06-2009 07:54, reden: Groet aangepast


ruud.h
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-06-2009 07:55:20
admin
Moderator
admin
admin: enkele off-topic berichten verwijderd


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

25-06-2009 10:53:48
ATBvv
ATBvv
Quote
keesje: Gaat er voor de 2e klas reizigers ook Eerste Hulp mee? %08% Na 5 minuten opgevouwen benen krijg ik al krampverschijnselen! Anyway, veel plezier voor de doorzetters tijdens die rit!


Dat zal echt wel meevallen denk ik zo. De organisatie zal het stel echt niet helemaal volboeken, dacht dat ook al ergens gelezen te hebben ?
Tevens zullen er weer vele fotostops zijn, denk ik, en dus tijd om evt de beentjes te strekken.
 

25-06-2009 10:56:22
ruysdael
ruysdael
En voor de huiskamerplaatsen wordt een toeslag gevraagd?

Zonder dollen: leuk zo'n rit met Plan T. Het is prachtig materieel, alleen een beetje jammer dat NS het interieur compleet *** heeft tussen 1999 en 2002.
 

25-06-2009 20:22:58
edegroot
edegroot
edegroot: weer een aantal berichten verwijderd, vriendelijk verzoek om hier alleen nog relevante berichten te posten.  

27-06-2009 22:07:59
ATBvv
ATBvv
Rit loopt als een trein, lees Plan T..... al 70 procent volgeboekt !  

28-06-2009 09:41:41
orselinus
orselinus
Quote
jorgo: Ach, vroeger reden ze sommige diensten met mat '46 van Asd naar Mt.
Bedoel je afwisselende diesnten of gekoppeld? dat laatste kan n.l. niet.

Laatst bewerkt door admin op 28-06-2009 10:06, reden: Quote hersteld
 

28-06-2009 09:55:00
lint27
lint27
Dat 'ze' slaat hier dus op NS, niet op Plan T  

12-07-2009 18:13:04
hspoor
hspoor
Meegedeeld wordt, dat op het moment van dit schrijven het aantal nog beschikbare deelnemersplaatsen al beneden de 20 ligt. Wie nog mee wil haaste zich.....  

12-07-2009 21:17:34
lamote_ban
lamote_ban
Een afscheidsrit met Plan T?
Is dat gezien de SLT-situatie niet erg voorbarig?
 

12-07-2009 21:39:01
bjornl
bjornl
Nee, zie het Mat '64-topic.

edit: het was het SLT-topic:
Quote
broek53: Mocht het qua SLT nog lang gaan duren: in het mat '64-item heb ik aangegeven dat het bij plan V relatief gemakkelijk en goedkoop is de huidige vloot nog anderhalf jaar in stand te houden (zonder dat er revisies en zo aan te pas hoeven komen). Plan T stroomt wel uit, daar is (in technische zin ook) niet veel meer aan te doen.


Laatst bewerkt door bjornl op 12-07-2009 22:10
 

12-07-2009 21:59:35
ATBvv
ATBvv
En ik denk, dat ze alleen nog maar zo'n rit kunnen organiseren als er met enige zekerheid ook nog rijdende stellen plan T zijn.........

Persoonlijk lijkt mij september dan ook een goed gekozen moment.
 

12-07-2009 22:35:36
timtrein
timtrein
Beter iets te vroeg als iets te laat, want voor je het weet gaat het allemaal voorspoedig met SLT en besluit NSR om de resterende stellen Plan T aan de kant te zetten net voor je medio volgend jaar een afscheidsrit wil houden...
De tijd dat er zomaar van alles te ritselen was met al dan niet officieel terzijde gesteld spul is wel een beetje voorbij, vrees ik!
 

26-07-2009 19:12:17
ATBvv
ATBvv
Lees elders (beneluxspoor.net) dat deze rit geheel is volgeboekt......  

26-07-2009 19:22:46
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
is al zo sinds 18 juli, liefhebbers kunnen zich nog wel opgeven voor de reservelijst...  

17-09-2009 11:49:35
dennistd
dennistd
Er staat een route bij de DRGL's ( https://www.somda.nl/drgls/631/ ), maar op spoorforum stapt men vanmiddag naar de politie om aangifte te doen van het lekken van de dienstregeling. Nou vind ik het niet bepaald een dienstregeling, maar hier de reactie van spoorforum: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=1444  

17-09-2009 11:49:36
ATBvv
ATBvv
Volgens mij is het publiceren van de routegegevens van de Spoorforum Plan T rit door Somda niet zo'n goede zet........

Zie het bericht op www.spoorforum.eu In de topic over de rit.
 

17-09-2009 12:12:07
thom
thom
Vind het ook knap dat Spoorforum aangifte wil doen (Zijn ze een rechtspersoon dan ?) van een dienstregeling die volgens mij gewoon bedrijfsinformatie van NSR is...  

17-09-2009 12:12:50
jbt
jbt
Voordat dit gaat ontaarden in een onaangename discussie, is het van belang om te weten of wat Spoorforum beweert:

"En juist de site eigenaar/beheerder van Somda geeft aan, dat op verzoek van een dienstregelingeigenaar nooit publicatie plaats vindt (mail hierover in bezit SF)."

inderdaad waar is. Op de website zelf vind ik daar geen enkele verwijzing naar.

Het publiceren van een dienstregeling lijkt mij overigens op zich geen strafbaar feit.
 

17-09-2009 12:14:40
jbt
jbt
Forumbeheerders: dit topic wellicht combineren met dat over de afscheidsrit Plan T.  

17-09-2009 12:34:32
keesje
keesje
Laat degene die de dienstregeling die de dienstregeling en/of route uitlekt maar eens aangepakt worden. Illegaal is het in ieder geval en de organisator van de rit moet gewoon formeel een klacht indienen bij de organisatie die de rit heeft ingelegd.  

17-09-2009 12:34:52
gvttreinen
gvttreinen
Ik betwijfel of aanschrijvingen juridische stukken zijn (zoals op SF wordt beweerd), anders had Prorail heel wat processen aan z`n broek hangen wegens het niet (goed) uitvoeren van de aanschrijvingen.
En wat dan niet van fouten op aanschrijvingen, ook hier zijn geen rechtzaken over gevoerd!

Wat vreemd is, de rit is volgeboekt dus zullen de kosten eruit zijn, kwaliteit kan men leveren (gezien de volboeking!) en het vertrouwen in een goede organisatie is er (ervaring met de vorige keer) dus waarom zo moeilijk?

Gérard (die op betreffende zaterdag gewone burgelijke activiteiten heeft)
 

17-09-2009 12:36:02
keesje
keesje
Quote
thom: Vind het ook knap dat Spoorforum aangifte wil doen (Zijn ze een rechtspersoon dan ?) van een dienstregeling die volgens mij gewoon bedrijfsinformatie van NSR is...


Juist, je hebt een punt te pakken. Uitlekken van bedrijfsinformatie.
 

17-09-2009 12:41:48
admin
Moderator
admin
Ik zal even uitleggen waarom deze dienstregeling is gepubliceerd:

Voorafgaand aan de afscheidsrit met SGM-II heb ik netjes aan spoorforum gevraagd of ik de rit mocht publiceren. Daar kwam na enig aandringen een onbeschofte, in hoofdletters geschreven, reactie op van meesterpeter. Diverse dreigementen aan mijn adres hebben mij toen doen besluiten om de dienstregeling te publiceren. Hierop werd ik om 11 uur 's avonds op mijn huistelefoon gebeld met nog meer dreigementen.

Voorafgaand aan de plan T rit kwam er wederom straffe taal in mijn mailbox terecht over eigenaarschap van de dienstregeling, KLPD en meer. Ik heb daarop alles in het werk gesteld de dienstregeling te achterhalen en dat is gelukt.

De enige echte reden van publicatie is dat meesterpeter blijkbaar niet fatsoenlijk kan communiceren. Als hij bij de vorige rit netjes en met fatsoenlijk taalgebruik via e-mail had gereageerd, was er toen èn nu niets aan de hand geweest.

Laatst bewerkt door admin op 17-09-2009 12:42


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

17-09-2009 12:41:53
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Quote
gvttreinen: Ik betwijfel of aanschrijvingen juridische stukken zijn (zoals op SF wordt beweerd), anders had Prorail heel wat processen aan z`n broek hangen wegens het niet (goed) uitvoeren van de aanschrijvingen.
En wat dan niet van fouten op aanschrijvingen, ook hier zijn geen rechtzaken over gevoerd!

Wat vreemd is, de rit is volgeboekt dus zullen de kosten eruit zijn, kwaliteit kan men leveren (gezien de volboeking!) en het vertrouwen in een goede organisatie is er (ervaring met de vorige keer) dus waarom zo moeilijk?

Gérard (die op betreffende zaterdag gewone burgelijke activiteiten heeft)


Daar zeg je het nu precies, de rit is volgeboekt. Met mensen die betaald hebben voor de rit. Dan lijkt het me niet de bedoeling dat mensen die dan niet betaald hebben gewoon lekker gratis kunnen profiteren. Waarom de mensen van Spoorforum zo moeilijk doen is omdat vorig jaar de boel ook al is uitgelekt en ze nu van tevoren een aantal site admins (waaronder Peter) hebben aangeschreven om de DRGL vooral niet te lekken (en dit dus toch is gebeurd).
 

17-09-2009 12:45:21
gvttreinen
gvttreinen
Ik wil niet lastig doen maar als een drgl bedrijfsinfo wat is de status van het spoorboekje?
Is er een verschil van het publiceren van bepaalde treinen en 'gewone' reizigerstreinen, beide een drgl en beide dus bedrijfsinfo?
Let wel, ik keur het publiceren van de plan T afscheidrit niet goed want wat gevraagd is niet te doen dan moet je het ook niet doen, gewoon als nette mensen onder elkaar.
Gérard
 


17-09-2009 12:50:54
keesje
keesje
Laat ik het zo zeggen: Bij NS Logistiek is het uitdrukkelijk niet toegestaan om gegevens van en t.b.v. derden bekend te maken. En dat is nou net wel wat er is gebeurd.  

17-09-2009 12:51:23
gvttreinen
gvttreinen
gezien het bovenstaande, gevalletje wederzijds moddergooien, niet netjes.  

17-09-2009 12:54:38
admin
Moderator
admin
Klopt. Waarbij ik wil aantekenen dat de eerste modder van hen mijn kant uit kwam door heel bot op mijn vriendelijke mails te reageren.

De oplossing is dus ook heel simpel: excuses voor hun botte gedrag en een goed gesprek met fatsoenlijke taal zonder dreigementen, dan kan de dienstregeling zo weer offline.

Laatst bewerkt door admin op 17-09-2009 12:55


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

17-09-2009 12:57:34
keesje
keesje
Was dat met die ritten van de SSN dan ook zo?  

17-09-2009 12:59:35
admin
Moderator
admin
Nee hoor, die hebben simpelweg nooit gevraagd om niet te publiceren.

Diverse keren is dat wel gebeurd, bijvoorbeeld bij een afscheidsrit van een meester of HC welke een verrassing was voor betrokkene. Dat waren nette mails met een vriendelijk verzoek waar onmiddellijk gehoor aan is gegeven.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

17-09-2009 13:03:01
maigoda
maigoda
Quote
gvttreinen: Ik wil niet lastig doen maar als een drgl bedrijfsinfo wat is de status van het spoorboekje?
Is er een verschil van het publiceren van bepaalde treinen en 'gewone' reizigerstreinen, beide een drgl en beide dus bedrijfsinfo?
Let wel, ik keur het publiceren van de plan T afscheidrit niet goed want wat gevraagd is niet te doen dan moet je het ook niet doen, gewoon als nette mensen onder elkaar.
Gérard

Dat is heel eenvoudig: de treinen in het spoorboekje vallen onder openbaar vervoer volgens de Wet Personenvervoer 2000 en een dienstregeling van een aangevraagde rit valt onder besloten vervoer. En de naam zegt het al: niet toegankelijk voor gewone reizigers. Zodoende vallen gegevens over besloten vervoer onder het bedrijfsgeheim van NSR, NCS, of welke afdeling dan ook.
Groetjes,
Emiel
 

17-09-2009 13:06:58
john2
john2
Quote
dennistd: Er staat een route bij de DRGL's ( https://www.somda.nl/drgls/631/ ), maar op spoorforum stapt men vanmiddag naar de politie om aangifte te doen van het lekken van de dienstregeling. Nou vind ik het niet bepaald een dienstregeling, maar hier de reactie van spoorforum: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=1444

Vind ook dat hier weinig sprake is van een dienstregeling. Er staat alleen een route, zoals ook al aangegeven door Dennis, zie ook zijn geplaatste link. Een dienstregeling is wat waar naast de route ook de tijden bij staan. Ik zie hier door ook niet in wat eventueel het jurdisch probleem is. Alleen dat het verassings affect weg is en dat ze hier voor vragen om niks bekend te maken. Maar dan moet dit wel op een fatsoenlijke manier gebeuren.
 

17-09-2009 13:07:20
jbt
jbt
Het is mij helder. Er is dus kennelijk met Spoorforum geen afspraak van embargo op dienstregelingen c.q. die van de afscheidsrit plan T. Dan is het publiceren daarvan in beginsel dus vrij. Mij is immers niet bekend op grond van welke algemene rechtsregel het verboden zou zijn om dienstregelingen te publiceren. Overigens kan ik mij voorstellen dat organisatoren - vooral als hun rit niet vol is - een embargo op prijs stellen (ook al komt de dientregelinginfo niet via de organisator in het bezit van Somda, maar bijvoorbeeld via de vervoerder). Goed overleg en wilsovereenstemming met die organisator moet er dan wel zijn. Mij lijkt dat het initiatief daartoe van de organisator moet komen. Die weet immers welke dienstregeling hij wel of niet onder embargo wil (en iedere organisator weet inmiddels wel dat Somda dienstregelingen publiceert). Dus gewoon doorgaan met dienstregelingen publiceren, behalve als - na afspraak met de organisator - deze geheimhouding wil hebben.  

17-09-2009 13:08:32
broek53
broek53
Quote
keesje:
Quote
thom: Vind het ook knap dat Spoorforum aangifte wil doen (Zijn ze een rechtspersoon dan ?) van een dienstregeling die volgens mij gewoon bedrijfsinformatie van NSR is...
Juist, je hebt een punt te pakken. Uitlekken van bedrijfsinformatie.
Zoiets als de materieelinzet van NSR, bijvoorbeeld?
 

17-09-2009 13:09:42
rolandrail
rolandrail
Dat een admin in onmin leeft met iemand anders is iets wat nou eenmaal gebeurt, maar dat publiekelijk uitbuiten/uitvechten op deze manier over de hoofden van de deelnemers wiens verrassingseffect wordt vernaggeld is nergens voor nodig en niet minder onbeschoft dan de toon van communicatie. Dus Peter & Peter, vecht het privé uit en laat de forums er van verschoond, geef het goede voorbeeld hoe het wel moet.  

17-09-2009 13:18:12
john2
john2
Als ik bij Rolandrail goed tussen de regels door lees, moet de administratie van somda zich ook aan de forum regels houden, waar de administratie van Somda bij de somda gebruikers ook altijd op wijs.  

17-09-2009 13:22:46
keesje
keesje
Quote
broek53: Zoiets als de materieelinzet van NSR, bijvoorbeeld?


Daar mag je zeker wat van vinden, maar volgens mij gaat het in het geval van de Plan T rit om een opdracht van een externe opdrachtgever die uitdrukkelijk om geheimhouding vraagt. Ik zal de laatste zijn die de complete materieelinzet op het forum zet en neem mijn/onze eigen verantwoordelijkheid voor die 6 omloopjes per dag die er wel op komen. Volgens mij is het ook geen geheim om te weten waar die paar Olympische stellen uithangen en zo ja, dan stoppen we gewoon ook met die publicatie.
 

17-09-2009 13:31:47
maigoda
maigoda
Quote
admin: Ik zal even uitleggen waarom deze dienstregeling is gepubliceerd:

Voorafgaand aan de afscheidsrit met SGM-II heb ik netjes aan spoorforum gevraagd of ik de rit mocht publiceren. Daar kwam na enig aandringen een onbeschofte, in hoofdletters geschreven, reactie op van meesterpeter. Diverse dreigementen aan mijn adres hebben mij toen doen besluiten om de dienstregeling te publiceren. Hierop werd ik om 11 uur 's avonds op mijn huistelefoon gebeld met nog meer dreigementen.

Voorafgaand aan de plan T rit kwam er wederom straffe taal in mijn mailbox terecht over eigenaarschap van de dienstregeling, KLPD en meer. Ik heb daarop alles in het werk gesteld de dienstregeling te achterhalen en dat is gelukt.

De enige echte reden van publicatie is dat meesterpeter blijkbaar niet fatsoenlijk kan communiceren. Als hij bij de vorige rit netjes en met fatsoenlijk taalgebruik via e-mail had gereageerd, was er toen èn nu niets aan de hand geweest.

Nou, dan zal ik maar even publiceren wat er verzonden is op 27 augustus 2008 om 12.34 uur, dan kan iedereen zelf beoordelen of er dreigementen, hoofdletters of onbeschofte taal in verwerkt is (één naam is gekuist):
Quote
Geachte Hr. vd Leek,

Via *. ******* van het Spoorforum vernam ik dat Somda overweegt onze dienstregeling te publiceren op de Somda site.

Ondanks dat Hr. ******* aangaf dat wij niet zitten te wachten op publicatie, geeft u aan toch een overzicht, oa leeg mat ritten, beknopt overzicht dienstregeling, op uw site te willen plaatsen.

Echter als eigenaar van de dienstregeling, immers hij is niet alleen door ons ontworpen, maar ook door ons betaald, verbied ik u bij deze de dienstregeling te plaatsen op de Somda site en/of enig andere site.

Immers publicatie in welke (beknopte) vorm dan ook brengt schade toe aan onze organisatie. Te denken valt aan personen op niet openbare terreinen (bv LDD) en/of toeloop op plekken alwaar de vele betalende deelnemers toch al om een fotoplekje moeten "vechten".
Zoals u zult begrijpen heeft u geen recht op verspreiding van de nu slechts intern bij NS/NSR/NSC aanwezige informatie, verspreiding is dan ook geheel voor eigen verantwoordelijkheid en zal bij verspreiding door u intern bij mijn werkgever NS worden aangemeld.

Hoogachtend, E.S. Maigoda (activiteitencommissie Spoorforum)


Dit mailtje is opgesteld puur om onze belangen aan te geven die wij als commerciële klant bij NS-Chartertrain hebben, met name ten aanzien van betalende deelnemers. Vorig jaar hebben we er uitsluitend intern wat mee gedaan, maar blijkbaar is dat niet voldoende geweest, zodoende dat we er wellicht een schepje boven op moeten gooien. Mocht iemand denken waar ik het vandaan haal om iets "te verbieden", zie m'n uitleg hierboven over het verschil tussen openbaar vervoer en besloten vervoer.

Voorafgaand aan de Plan T-rit is het volgende mailtje verzonden, op 26 juli. Wat ik niet bepaald als schokkend kan ervaren:
Quote
Geachte Hr. P vd Leek,


Zoals u wel bekend is, is het Spoorforum bezig met het organiseren van een afscheidsrit Mat 64, Plan T.

Met uw goede contacten binnen NS zult u zeker nu al op de hoogte zijn van de te rijden dienstregeling.
Wij verzoeken u met klem deze dienstregeling niet op Somda en/of enig andere site te publiceren.
Net als vorig jaar wijzen wij u erop dat deze dienstregeing eigendom is van het Spoorforum en NS Chartertrains.

Mocht u toch de dienstregeling verspreiden voor of op 19 september 2009, dan zullen wij dit melden bij NS waarbij wij u nu al willen aangeven dat we op de hoogte zijn van uw bron binnen NS.

Wij hopen op uw medewerking en wilt u zo vriendelijk zijn de ontvangst van deze mail even te bevestigen

met vriendelijke groeten, ***** / Emiel Maigoda (lid organisatieteam SF)
 

17-09-2009 13:32:55
dwem
dwem
Dus omdat meesterpeter niet fatsoenlijk communiceert wordt "zijn" rit "voor straf" gepubliceerd?
Dat vind ik nergens op slaan en is pure kinnesinne van twee concurenten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen kennelijk.

Zoals Roland al stelt: vecht dat privé uit met de mensen van de tegenpartij, maar belast dit forum en de leden en de hobbywereld daar niet mee.
Elkaar vliegen afvangen leidt echt tot niks goeds.

Dirk
 

17-09-2009 13:33:53
broek53
broek53
Quote
keesje:
Quote
broek53: Zoiets als de materieelinzet van NSR, bijvoorbeeld?
Daar mag je zeker wat van vinden, maar volgens mij gaat het in het geval van de Plan T rit om een opdracht van een externe opdrachtgever die uitdrukkelijk om geheimhouding vraagt. Ik zal de laatste zijn die de complete materieelinzet op het forum zet en neem mijn/onze eigen verantwoordelijkheid voor die 6 omloopjes per dag die er wel op komen. Volgens mij is het ook geen geheim om te weten waar die paar Olympische stellen uithangen en zo ja, dan stoppen we gewoon ook met die publicatie.
Niet serieus op ingaan, het was niet voor niets met een dikke .

Laatst bewerkt door broek53 op 17-09-2009 13:37
 

17-09-2009 13:38:53
maigoda
maigoda
Quote
dwem: Dus omdat meesterpeter niet fatsoenlijk communiceert wordt "zijn" rit "voor straf" gepubliceerd?
Dat vind ik nergens op slaan en is pure kinnesinne van twee concurenten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen kennelijk.

Zoals Roland al stelt: vecht dat privé uit met de mensen van de tegenpartij, maar belast dit forum en de leden en de hobbywereld daar niet mee.
Elkaar vliegen afvangen leidt echt tot niks goeds.

Dirk


Even voor de goede orde, ik wil hier niets uitvechten. Ik tracht enige beschuldigingen ten aanzien van mij en m'n mede-organisatoren enigszins te ontkrachten. Ik stel het doorgaans niet op prijs beschuldigd te worden van uitspraken of geschriften die ik niet gedaan heb. Meer zal ik er hier niet over plaatsen.
Groetjes,
Emiel
 

17-09-2009 13:41:08
jbt
jbt
Met alle respect vraag ik mij af op grond waarvan Maigoda iets aan Peter van der Leek kan verbieden. Ten tweede bevat de mail van 26 juli "Mocht u toch de dienstregeling verspreiden voor of op 19 september 2009, dan zullen wij dit melden bij NS waarbij wij u nu al willen aangeven dat we op de hoogte zijn van uw bron binnen NS." een onverholen dreigement.

Ondanks de vraag wie hier nu wel of niet gelijk heeft, ga eens als volwassen kerels met elkaar praten en kom tot een oplossing.

Laatst bewerkt door jbt op 17-09-2009 13:42
 

17-09-2009 13:52:11
treintim
treintim
Omdat het een privé-ruzie betreft zal ik mij er niet verder meer mee inlaten. Wel adviseer ik, dat als er in het verleden iets dwars zat (en Peter ervaart dit wel zo als naar), dat alsnog uit te praten en goed te maken. Hoe goed het ook gegaan is met de voorbereidingen voor deze nieuwe Plan T rit..

Naar de politie stappen lijkt mij dan ook een erg grote stap die hobbyland er helemaal niet gezelliger op maakt. De beheerder heeft al aangegeven dat er veel te bereiken is door het persoonlijk op te lossen.

Laatst bewerkt door treintim op 17-09-2009 14:11
 

17-09-2009 14:15:57
martin
martin
Jammer dat het zo moet gaan binnen de hobby-wereld hoor. En die stap naar het KLPD is ook niet echt heel verstandig mijns insziens. Dan wordt de eventuele bron binnen NS die de dienstregeling zogenaamd heeft gelekt misschien wel aangepakt en hebben we niks meer. Dan wil ik wel eens horen wie er dan als eerste staan te klagen als er geen bijzondere ritten meer worden gemeld!

Laatst bewerkt door martin op 17-09-2009 14:19
 

17-09-2009 14:35:11
admin
Moderator
admin
Ik zie de KLPD wel verschijnen. Ik geloof er geen snars van dat ze daar nu zitten. Er wordt alleen met dat soort dreigementen gesmeten om te imponeren in een poging de dienstregeling offline te krijgen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

17-09-2009 14:38:03
AlbertP
AlbertP
Vind dat die drgl direct van somda af moet. Of het nou vriendelijk is of niet, als de organisatie geen publicatie wil, is het de bedoeling dat dat niet gebeurt. Dat Peter van SF misschien niet zo beleefd is, komt omdat hij denkt, duidelijk genoeg geweest te zijn, dat de drgl geheim is. En Emiel reageert normaal / beleefd. Dus waarom zou die drgl blijven staan? Admin haal die drgl onmiddelijk weg!  

17-09-2009 14:42:04
admin
Moderator
admin
En zo vind ik het belachelijk dat jij een privé telefoonnummer van iemand publiceert op een openbaar forum. Helaas geef je aan mijn verzoek om verwijdering geen gehoor, waardoor je vanaf nu Somda niet meer kunt bezoeken.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

17-09-2009 14:46:17
mark
mark
Ik zie de 531 die dag wel verschijnen met een geel fluorescerende baanruimer o.i.d.... %08%

Achja, waar blijft de tijd dat er een groen mat'54-stel vlak voor een afscheidsrit van een geel stel uitgestuurd werd... en mensen langs de baan omvielen van verbazing toen er ineens een groene mat'54 langsreed i.p.v. een gele %02%
 

17-09-2009 14:56:12
lucky
lucky
Ik lees hier (en ook op dat andere forum) dat de verassing van de rit weg zou zijn... Tsja, je bent toch ook zelf diegene die de drgl aanklikt..  

17-09-2009 15:00:08
AlbertP
AlbertP
Het telefoonnummer is weg, Peter. Ik had de mail nog niet gelezen. En verder kan ik somda nog gewoon bezoeken.

Laatst bewerkt door AlbertP op 17-09-2009 15:17
 

17-09-2009 15:02:19
ATBvv
ATBvv
Quote
jbt: Voordat dit gaat ontaarden in een onaangename discussie, is het van belang om te weten of wat Spoorforum beweert:

En juist de site eigenaar/beheerder van Somda geeft aan, dat op verzoek van een dienstregelingeigenaar nooit publicatie plaats vindt (mail hierover in bezit SF),inderdaad waar is.


Dat is waar, wat SF beweert ! Even zoeken en de volgende mail van PvdL gevonden, let dus op de onderste twee zinnen:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

......Hetzelfde geld voor mij. Ik had de dienstregeling maandag reeds in
mijn bezit, maar op speciaal verzoek (vanwege de verrassingsfactor) is
deze pas vanochtend gepubliceerd.
Ik kan je garanderen dat als we aan dergelijke verzoeken geen gehoor
meer geven, het snel over is met de dienstregelingen.

Mvg, Peter van der Leek
Webmaster http://www.Somda.nl
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 

17-09-2009 15:31:06
jbt
jbt
Ik maak hier niet uit op aan welke verzoeken Peter refereert. Evenmin lees ik hieruit dat Peter toezegt nooit dienstregelingen te plaatsen als een organisator dat verzoekt. Hij heeft alleen - op speciaal verzoek - de dienstregeling pas vandaag gepubliceerd, hoewel hij hem maandag al had. Dat staat er.  

17-09-2009 16:12:25
dwem
dwem
Quote
maigoda: Even voor de goede orde, ik wil hier niets uitvechten. Ik tracht enige beschuldigingen ten aanzien van mij en m'n mede-organisatoren enigszins te ontkrachten. Ik stel het doorgaans niet op prijs beschuldigd te worden van uitspraken of geschriften die ik niet gedaan heb. Meer zal ik er hier niet over plaatsen.
Groetjes,
Emiel


Sorry dat ik even onduidleijk was Emiel, ik reageerde op de mededeling van Peter dat hij de dienstregeling had opgezocht en gepubliceerd klaarblijkelijk alleen uit nijd jegens die andere Peter. Daar slaat mijn opmerking op, niet op iets dat jij schreef. Nogmaals sorry.

Dirk.

PS: misschien zou het goed zijn als wat meer mensen in dit wereldje leerden om sorry te zeggen.
Niet het feit dat deze drgl is gepubliceerd tegen de wil van de organisatoren in (die wil hoor je wel te respecteren!) maar de reden waarom dat is gebeurd maakt dat ik Somda wat minder zal bezoeken helaas.

D.
 

17-09-2009 16:15:26
keesje
keesje
Quote
mark: Ik zie de 531 die dag wel verschijnen met een geel fluorescerende baanruimer o.i.d.... %08%%02%


Nou, eindelijk een interessante Plan T! %08% Zo uniek is een Plan T nu ook weer niet, want die dingen rijden nog voldoende her en der.
 

17-09-2009 16:22:18
mdj
mdj
Als de "dgrl" zoals hij nu op somda staat het hele probleem is... Wat is dan het probleem?

Er wordt een route gegeven waarvan een aantal punten gegeven is dat hij daar weleens langs zou kunnen gaan. En een deel is alleen het begin en eindstation bekend, die op 3 manieren (er van uitgaande dat er niet wordt kopgemaakt en geen zinloze route gereden wordt)kan.

En dan nog het belangrijkste: er staan niet eens tijden bij... Dat noem ik geen dienstregeling, dat zou ik eerder onder route-indicatie rekenen.

Laatst bewerkt door mdj op 17-09-2009 16:24


Bij twijfel: gebruik beton.
 

17-09-2009 16:42:49
keesje
keesje
Vind je een verrassingsrit nog een verrassing als de route al bekend is dan?  

17-09-2009 16:53:06
ATBvv
ATBvv
Quote
jbt: Ik maak hier niet uit op aan welke verzoeken Peter refereert. Evenmin lees ik hieruit dat Peter toezegt nooit dienstregelingen te plaatsen als een organisator dat verzoekt. Hij heeft alleen - op speciaal verzoek - de dienstregeling pas vandaag gepubliceerd, hoewel hij hem maandag al had. Dat staat er.


Tussen selectief lezen en goed begrijpend lezen zit een verschil.....
 

17-09-2009 16:55:30
mdj
mdj
Quote
keesje: Vind je een verrassingsrit nog een verrassing als de route al bekend is dan?


Ik vind het al geen verrassingsrit als je er voor moet inschrijven.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

17-09-2009 16:55:30
mark
mark
Quote
keesje: Vind je een verrassingsrit nog een verrassing als de route al bekend is dan?
Als het een verrassingsrit is voor de personen die meegaan, hebben ze zelf nog altijd de keus op de link naar drgl te klikken of niet.... Als ik op zondagavond door de voetbaluitslagen verrast wil worden tijdens het kijken van Studio Sport, ga ik toch ook niet op Teletekstpagina 818 kijken terwijl ik weet dat daar de uitslagen staan?

Laatst bewerkt door mark op 17-09-2009 16:57
 

17-09-2009 16:57:45
robbertc
robbertc
Nou, als dat alles is, is er volgens mij nog genoeg verrassing over..
Drukte om weinig..
 

17-09-2009 17:00:53
rob_ehv
rob_ehv
Beetje jammer van dit allemaal (van allebei de kanten)
Het enigste wat er (waarschijnlijk) mee bereikt word is dat er straks niks meer online komt en de hobby voor sommige een stuk minder leuk word!


robq
 

17-09-2009 17:02:17
mren
mren
Quote
mark: Als ik op zondagavond door de voetbaluitslagen verrast wil worden tijdens het kijken van Studio Sport, ga ik toch ook niet op Teletekstpagina 818 kijken terwijl ik weet dat daar de uitslagen staan?

Dat is ook een oude discussie: mensen die kwaad werden als uitslagen ineens op TT101 opdoken 'PSV verplettert Ajax' ofzo.

Verder ga ik me inhoudelijk niet bemoeien met dit kinderachtige gedoe.
 

17-09-2009 17:02:59
jbt
jbt
Quote
ATBvv: Tussen selectief lezen en goed begrijpend lezen zit een verschil.....


Ik kan er niet meer van maken dan dat er staat. Tussen selectief citeren en begrijpend lezen zit een wereld van verschil
 

17-09-2009 17:23:15
ruysdael
ruysdael
ATBvv = meesterpeter, toch? Dus als iemand 'de dreigende mail' heeft is hij het wel...

Denk dat dat een andere mail was als die Maigoda gestuurd heeft.

Laatst bewerkt door ruysdael op 17-09-2009 17:23
 

17-09-2009 17:38:38
AlbertP
AlbertP
Quote
ATBvv: Lees elders (beneluxspoor.net) dat deze rit geheel is volgeboekt......

Lijkt mij niet dat een organisator dat op de site van een ander tegenkomt, voordat hij het van zijn team hoort.
Quote
ATBvv: En ik denk, dat ze alleen nog maar zo'n rit kunnen organiseren

Lijkt mij geen organisator, als ik dit zo lees.
 

17-09-2009 17:40:10
fugazi
fugazi
Ik vind het juist kinderachtig gedrag van het Spoorforum. In de op somda vermelde 'dienstregeling' staan slechts wat plaatsen genoemd, geen tijden, route e.d.

Edit: @ AlbertPool, een quote van jouw tekst op het Spoorforum:
Quote
Ik ga niet meer naar Somda tot zaterdag. Ik wil graag de rit ook voor mezelf geheim houden.
Het gekke is, dat alleen beheerders en andere hoge rangen (weet niet precies welke) op Somda een bijzondere drgl kunnen plaatsen. En dat zijn niet zo veel mensen. De lijst somda-medewerkers (https://www.somda.nl/nieuws/198/) vergelijken met de organisatoren van de rit, geeft mogelijk al aan, wie het gedaan zou kunnen hebben.
1. ''Ik ga niet meer naar Somda tot zaterdag.'' Nou Albert, het is pas donderdag en je bent nu al weer terug.
2. Je hoeft niet alle beheerders van Somda vuil te maken (als één iemand dat al is, kan me niet voorstellen).

Laatst bewerkt door admin op 17-09-2009 17:46, reden: Quote hersteld
 

17-09-2009 17:41:13
ruysdael
ruysdael
En dit dan?

Quote
Dat is waar, wat SF beweert ! Even zoeken en de volgende mail van PvdL gevonden, let dus op de onderste twee zinnen
Hij praat denk ik graag uit de 3e persoon over z'n eigen onderneminkje %09%

Er hebben mensen voor betaald... en het uitbrengen van de route zou het voor deze mensen "verpesten", ik denk dat het volgende veel meer verpest voor de mensen:

Quote
meesterpeter: Binnen het SFA team is de stemming totaal bedorven. Op het moment zijn we aan het bekijken of dit gevolgen heeft voor de uitvoering van de rit.
Het SFA team is gestopt met het regelen van bepaalde zaken, immers wij zijn nu helaas druk met iets anders (....)
een stukje waar ik toch wel kostelijk om kan lachen... Wie laat nou hierdoor de sfeer bederven. Nu hebben die arme betalende mensen pas écht last van een conflict in het beheer. Ik zou er in ieder geval nu al hélemaal geen 37,- meer voor over hebben (niet dat ik dat sowieso heb voor een dag in Plan T, maar dat terzijde).

Laatst bewerkt door ruysdael op 17-09-2009 18:04
 

17-09-2009 18:18:31
htmtram
htmtram
Groot nieuws:

De plan t rit gaat ook langs Haarlem, deze zou op de foto gaan met een Plan u. Dit zou tussen 10.00 en 11.00 ergens gaan gebeuren bij Station Haarlem.

Vermoedelijk spoor 1,2 en 3

Ohja, wij zouden de plan u bijna roze willen verfen omdat dat helemaal een leuke verassing is.

Mischien gaat de plan u ook niet door omdat de papieren nog net niet in orde zijn.

Dus als ik wat hoor komt het zo snel mogelijk op Somda.

Groeten!

Laatst bewerkt door htmtram op 17-09-2009 18:21
 

17-09-2009 18:20:13
ruysdael
ruysdael
Hm, om 9.00 vertrek Ut, tussen 10 en 11 in Haarlem... dan is de rest ook niet meer zo moeilijk uit te rekenen .

Op Dt, Ledn en Utctw zijn ook nog fotostops waarschijnlijk.

Laatst bewerkt door ruysdael op 17-09-2009 18:23
 

17-09-2009 18:23:39
stefanvdw
stefanvdw
@Maccer: Jij hebt er geen zin in, 125 andere mensen wel, moet je ook niet stiekem die trein gaan spotten als die rijdt he!

Begrijp het niet hoor, als SF nou niet wilt dat een drgl gepubliceerd wordt(dat mag na vorig jaar ook wel duidelijk zijn), dan publiceer je daar toch ook niks van? De eis is toch duidelijk, en wat de reden daar van is dat zal toch een rotzorg zijn. Als het zo is dat de drgl van deze trein voor besloten vervoer niet aan derden overhandigd mag worden, en dat gebeurt wel blijkens het publiceren van enkele dienstregelingspunten, moedwillig zelfs blijkt uit PvdL's reactie, dan is het toch duidelijk wie er hier fout is. Lijkt mij dan toch een strafbaar feit. Pure provocatie naar mijn mening vanuit PvdL richting SF. Als hij schappelijk is wordt de volledige drgl niet gepubliceerd maar gaat ook de rest van de route van Somda af. De sfeer wordt er niet gezelliger op om het maar even zo te zeggen.

@HTMtram: Leuk stichtinkje hoor, die HIJSM, denk dat wat jou verteld wordt ook niet verder bekend moet worden maar intern moet blijven. Voortaan de HIJSM dus maar mijden met discrete zaken omdat medewerkers hun mond niet kunnen houden? Ik zou er maar niet al te trots op zijn wat je zegt want bedenk wel dat jij de HIJSM in een nog slechter daglicht breng hiermee.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 17-09-2009 18:28
 

17-09-2009 18:34:08
Rolffiej19
Rolffiej19
Ja en het mooie is die desbetrefende 531 he staat nog steeds defect op Aswpl %08% ben ook heel benieuwd wat ze daar met dreigen proberen te bereiken want als ik wil had ik ook die dienstregeling kunnen publiceren staat gewoon in de computer op Aswpl dus met het KLPD dreigen heeft geen enkele zin want een DRLG zijn geen geheime gegevens maar publiekelijk verkrijgbaar