04-05-2009 17:50:45 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Op deze site staat dat deze trein van Emmerich via Utrecht naar Rotterdam gaat, echter volgens http://www.nicospilt.com/index_agenda.htm gaat hij mogerlijk over de de Betuwelijn. |
04-05-2009 18:32:28 | ||
---|---|---|
NDS
|
Ik kan nergens lezen waar dat op gebaseerd is en de dienstregeling geeft aan dat het via Ede-Utrecht gaat dus zal dat ook wel zo zijn neem ik aan. Groetjes Michiel Ps; gaaf treintje, word echt ff m'n werktijden aan de trein aanpassen zaterdag NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
04-05-2009 19:02:26 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteHij gaat rijden zoals in de drgl staat op de homepage en niet over de betuwelijn, zoals op nicospilt.com staat vermeld. |
04-05-2009 20:03:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zou men weten dat in Lisse geen perron meer is en dus een boel trapjes meegenomen moeten worden ? Laatst bewerkt door broek53 op 04-05-2009 20:04 |
04-05-2009 20:08:54 | ||
---|---|---|
keesje
|
Vandaar ook die fotostop van 4 uur. |
04-05-2009 20:16:18 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Er ligt toch nog een stukje perron, deels ingericht als terras van restaurant De Verloren Koffer? Edit: ligt aan de hoofdbaan. Laatst bewerkt door spiketrain op 04-05-2009 20:17 Groet, Spiketrain |
04-05-2009 20:19:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, een meter of 50, 20 a 30 cm laag en met een hek erlangs. |
04-05-2009 20:20:15 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Als ik de foto op wikipedia zo zie moet het wel kunnen via het perronstukje bij dat restaurant: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Station_Lisse.JPG Laatst bewerkt door dennistd op 04-05-2009 20:21 |
04-05-2009 21:25:51 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Bij Lisse ligt er toch een derde spoor met perron eraan (of iig iets wat erop lijkt )?? Of begin nu echt in het verleden te praten?%03% |
04-05-2009 21:59:27 | ||
---|---|---|
1855
|
Nico Spilt heeft te snel conclusies getrokken. De trein gaat uiteraard niet via de Betuweroute en de tractie in Nederland wordt vanaf Em geleverd door de 2225 van SMMR. |
04-05-2009 22:14:32 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Nico Spilt had het ook niet over de Betuweroute, maar de Betuwelijn. Laatst bewerkt door spiketrain op 04-05-2009 22:14 Groet, Spiketrain |
04-05-2009 23:27:00 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Denk ik toch niet, de DGEG zegt wat anders op hun site: Quote, zie ook http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/sonderfahrten/sonderfahrten-2009/keukenhof.php Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
05-05-2009 00:41:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Zolang er geen ATB in die kar zit kun je het op eigen kracht rjiden in NL wel vergeten, en ik denk dat 1855 er wel meer vanaf weet... Laatst bewerkt door thom op 05-05-2009 00:45 |
05-05-2009 01:06:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa - dat houten perron is een paar jaar geleden opgebroken. Daarom hoop ik dus dat de DGEG, c.q. de verantwoordelijk vervoerder )DB Schenker kennelijk) zich dat wel gerealiseerd heeft. |
05-05-2009 07:00:47 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
QuoteJij hebt te snel gelezen. Nico Spilt schreef dat de trein MOGELIJK via de BetuweLIJN zou rijden. Dat was gebaseerd op wat rekenwerk omdat de volledige dienstregeling toen nog niet bekend was. |
05-05-2009 10:56:28 | ||
---|---|---|
mdj
|
QuoteDus? Vergelijk het met een bejaarde met een rollator. Het oude mensje gaat ergens heen, maar omdat ze niet zelfstandig kan/mag voortbewegen, hebben ze er iets voorgezet. Laatst bewerkt door admin op 05-05-2009 11:59, reden: Quote hersteld |
05-05-2009 23:49:41 | ||
---|---|---|
NDS
|
Daar ben ik het dus nog steeds niet mee eens, het onderstaande wilde ik vanmorgen al posten maar door een storing lukte dat niet, dus bij deze als nog.Quote Geloof wat je geloven wil, ik ga er nog steeds vanuit dat de informatie op de internetsite van de club die het organiseert klopt. Voor materieel slecht een heel enkele keer in Nederland komt is er nog zoiets als een verklaring van geen bezwaar. Ik heb de DGEG gemailt, dus ik hoop via die weg duidelijkheid te krijgen, groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
06-05-2009 05:49:19 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Doe wat je niet laten kunt... Groet, Spiketrain |
06-05-2009 07:22:18 | ||
---|---|---|
mdj
|
De informatie op de site klopt toch gewoon? Zie ook mijn vergelijking een bericht boven je. |
06-05-2009 07:39:01 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Ik las dit: 'Unsere Diesellokomotive 212 007 wird den Dahlhauser Museumzug auch durch das Gebiet der niederländischen Staatsbahn ziehen'. Daar staat dus dat die museumloc de trein door Nederland gaat trekken (ziehen), m.a.w. tractie leveren. En dat mag zonder ATB niet. Laatst bewerkt door spiketrain op 06-05-2009 07:51 Groet, Spiketrain |
06-05-2009 07:51:56 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Trekken mag natuurlijk wel, als er maar iets meerijdt waar ATB in zit. Moet de ATB-loc perse voorop rijden? |
06-05-2009 08:04:27 | ||
---|---|---|
nohab
|
Ja. |
06-05-2009 09:01:20 | ||
---|---|---|
jbt
|
Dus krijg je 212 007 als 'Zuglok' met 2225 als voorspan. Laatst bewerkt door jbt op 06-05-2009 09:01 |
06-05-2009 12:12:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Tjonge wat een geluk dat de hobbïsten hier het toch beter weten dan de mensen van de museumorganisatie's zelf En een VGB is geen documentje wat zegt dat je ineens niet meer aan de regeltjes hoeft te voldoen en zal niet afgegeven worden omdat er geen ATB inzit... Laatst bewerkt door thom op 06-05-2009 12:14 |
06-05-2009 14:47:23 | ||
---|---|---|
NDS
|
Tja of ik hier nog op moet reageren vraag ik me af maar ik doe het toch. Volgensmij snap je het hele punt van mij niet( of je wil het niet snappen, mag ook), maar het is zo simpel, gaat alleen om informatie voorziening. Als je op een internetsite zet dat je "a" gaat doen verwacht ik dat als bezoeker van die site ook als je dan in eens "b" gaat doen ben je niet geloofwaardig bezig want je levert dan verkeerde of onvolledige informatie, los van of het nu over een trein gaat of iets anders. Dus je opmerking van het beter weten kan gelijk de prulllenbak in%08% Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
06-05-2009 14:53:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa, want een voertuig dat achter het trekkende voertuig rijdt, pikt geen ATB-signalen meer op omdat er een voertuig voor rijdt. De wielen/assen maken namelijk "kortsluiting" tussen de spoorstaven, waardoor de ATB-code erachter verdwijnt. Daarom zitten de ATB-spoelen (de "snuffelaars") ook altijd vóor de voorste as van een loc/treinstel. |
06-05-2009 16:06:55 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Ik heb oko dat gevoel, maar dan andersom... Wat is nu het probleem? Jij zegt dat hij alleen door de 212 007 gereden wordt (ATB-e, nee daar geven ze een VGB voor af. Er wordt gezegt dat de 2225 ervoor staat, dus staat de 212 er niet voor dan? Volgens mij kan de 212007 gewoon tractie geven, evenals de 2225. En die zit er voor vanwege het ATB-verhaal. Dan klopt de informatie ook weer, want de 212 trekt de rijtuigen. De 2225 zit er als een gemotoriseerde 'rollator' voor, omdat de 212 zonder niet ver mag komen. |
06-05-2009 17:13:52 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Deze trein kan niet rijden met VGB (Verklaring van Geen Bezwaar), omdat er reizigers in zitten |
06-05-2009 17:25:18 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Quote Gelukkig denken die Duiters overal aan. Op de site van de DGEG staat: "Bei Ausfall des angekündigten Zugmaterials bemühen wir uns um gleichwertigen Ersatz. Ein Rechtsanspruch auf Einsatz der angekündigten Fahrzeuge sowie auf Teilnahme an der Fahrt bzw. an angebotenen Zusatzleistungen besteht nicht." |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-05-2009 19:16:17 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
voor de gene die duits niet hun beste taal is; een vertaling van de bovenstande: In geval van misverstand van de aangekondigde stoomtrein proberen we dit te vervangen door gelijkwaardige trein. Een wettelijk recht op het gebruik van de voertuigen, en kondigde aan om deel te nemen aan de rit of extra diensten aan te bieden, bestaat niet. |
06-05-2009 19:27:25 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat is wel een erg slechte en ook onjuiste vertaling. Er staat: 'bij uitval (door welke oorzaak dan ook, ondergetekende) van het aangekondigde materieel zullen wij zorgdragen voor een gelijkwaardige vervanging. Aanspraak van rechtswege op het aangekondigde materieel, inzet daarvan voor de rit dan wel voor andere samenhangende ritten wordt afgewezen.' Anders gezegd: garantie tot de deur en geen recht op wat dan ook voor wat betreft het materieel. Laatst bewerkt door nohab op 06-05-2009 19:45 |
06-05-2009 19:28:04 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Huh, waar haal je die stoomtrein nu ineens weg? Er staat (niet letterlijk vertaald): "Bij uitval van het aangekondigde materieel zullen we ons best doen voor gelijkwaardige vervanging. Er kan geen aanspraak gemaakt worden op de aangekondigde voertuigen of op deelname aan de rit of de aangebodene extra's." |
06-05-2009 22:40:21 | ||
---|---|---|
keesje
|
Leuk zo'n cursus Duits, maar wie van de drie is de juiste docent? |
06-05-2009 23:08:33 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Een handig vertaalprogramma is Google Translate. Dit leert ons: "In geval van mislukking van de aangekondigde Zugmaterials we proberen te vervangen door gelijkwaardig. Een wettelijk recht op het gebruik van de voertuigen, en kondigde aan om deel te nemen aan de rit of extra diensten aan te bieden, bestaat niet." |
06-05-2009 23:12:42 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
Kortom, ze gaan hun best dom om het materieel wat in de planning staat te laten rijden... kan dat echter niet dan gaan ze rijden met vervangend materiaal. Maar tot dusver geven ze geen harde garanties en blabla. Zijn daar nou 4 vertalingen voor nodig? |
06-05-2009 23:12:53 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Inderdaad een handig vertaalprogramma. Groet, Spiketrain |
07-05-2009 21:30:47 | ||
---|---|---|
woolbek
|
Weet iemand langs wel perron de trein in Utrecht komt te staan voor de korte stop daar ? Gr, Wilco |
07-05-2009 21:40:03 | ||
---|---|---|
train85
|
Spoor 8A. |
07-05-2009 22:28:51 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Wat ik bedoel is dat een aantal mensen dat verhaal proberen aan te vullen met wat er in de realiteit zal gebeuren. En dat de aanvulling iets anders is dan wat je daar leest is hardstikke leuk, maar dan lijkt het me nogsteeds fatsoenlijk om gweoon iets aan te nemen als iemand de moeite doet om het hier te melden of duidelijk te zeggendat je gewoon bedoeld dat de info op de site niet klopt. Want op deze manier bereik je alleen dat iemand volgende keer doodsimpel denkt "zoek het maar lekker uit" en daar mag je die bjidehante smiley dan bij houden... Laatst bewerkt door thom op 07-05-2009 22:29 |
09-05-2009 10:35:42 | ||
---|---|---|
achterdoel
|
Met ongeveer +10 ten westen van Ede. lok 2225 met 5 drie assige rijtuigen |
09-05-2009 10:41:48 | ||
---|---|---|
kmark
|
Ook al met +10 door thv de IJbww als trein 38100, fotootje; http://www.flickr.com/photos/markrail/3515169616/ |
09-05-2009 11:07:54 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Treinfan meldt dat het met +15 uit Ut vertrokken is (zonder 212.007 er bij maar dat was al duidelijk). |
09-05-2009 13:12:18 | ||
---|---|---|
martijnham
|
DGEG rit met +15 door Vechten. Samenstelling trein: SMMR 2225 + 99 845 Han + 37 284 Han + EB 8535 MÜ + 82 105 Kassel(?) + 27 908 Münster (laatste twee rijtuigen 2-assig). Foto: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2009_0601.jpg |
09-05-2009 13:25:54 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
82 105 Ksl inderdaad, meer gegevens hier: http://www.privat-bahn.de/DGEG.html De EB 5835 Mü staat daar niet vermeld, wel hier: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/Fahrzeugarchiv/fahrzeugdatei.html Laatst bewerkt door rolandrail op 09-05-2009 13:30 |
09-05-2009 13:45:43 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Heeft iemand nog tips om de terugrit te fotograferen? Liefst zo dicht mogelijk bij een station in de buurt? Dank U |
09-05-2009 14:06:25 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Goed voor zon misschien nog net bij station Breukelen, voor de rest rijdt de terugrit overal fout voor de zon. |
09-05-2009 14:10:28 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Oke, dankje die gaan we proberen! |
09-05-2009 14:25:51 | ||
---|---|---|
wouderobva
|
Hier mijn fotospot nabij Nieuwerkerk a.d. IJssel. Van een vriendelijk boer mocht ik op zijn land (gevraagd vanwege de vervelende ProRail-hekjes bij de overweg Tweede Tochtweg). Ik kon deze foto nog net maken en miste daardoor een foto van ACTS 189 096 met 513-9. http://robvanderwoude654.fotopic.net/p58088399.html |
09-05-2009 15:49:39 | ||
---|---|---|
jb2612
|
hij kwam op tijd door delft heen voor foto's zie http://www.spoorzolder.nl/station-delft.html gr.jan kijk ook eens op www.spoorzolder.nl |
09-05-2009 18:31:49 | ||
---|---|---|
Mcn-Ut
|
Dat loc 212.007 de trein niet trekt, is logisch. Maar waarom is deze loc niet in opzending meegenomen? Is deze nu achtergebleven aan de grens? |
09-05-2009 18:53:51 | ||
---|---|---|
NDS
|
Schijnbaar is die in Emmerich gebleven ja, want ik zag alleen de 2225 voor bij komen met de 5 rijtuigjes in Arnhem. Groetjes Michiel Laatst bewerkt door NDS op 09-05-2009 18:54 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
09-05-2009 20:02:33 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
en het duitse gezelschap weer op weg naar duitsland http://picasaweb.google.nl/stationkessen/SPECIAALVOORJOUMITCHELLJEFOTOSDeel2#5333885721758413778 Laatst bewerkt door sloterdijk op 09-05-2009 20:05 |
09-05-2009 21:00:20 | ||
---|---|---|
icetha
|
Met paar minuutjes vertraging door Ut ri Ah. Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=hJTynJDuWJ4 |
09-05-2009 22:26:14 | ||
---|---|---|
limbotrein
|
Quote Mooi plaatje ,je hebt geluk dat de zon niet scheen.Dit is een ochtendstek%02% |
09-05-2009 22:29:05 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
dank je hier nog ff een geknutselt filmpje alleen zonder geluid(wel met muziek)want dochterlief had onder het fimen een woedeaanval%02%%02% http://www.youtube.com/watch?v=Z7XNdW1HHB8 Laatst bewerkt door sloterdijk op 09-05-2009 22:31 |
09-05-2009 22:29:26 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Mijn filmpje vanaf de driehoek te hlm: http://www.youtube.com/watch?v=EY9uemeQYpk |
09-05-2009 22:45:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik vermoed dat de lok geen toelating of VGB had... |
09-05-2009 22:49:11 | ||
---|---|---|
mdj
|
2 puntjes: Waarom zou er een VGB nodig zijn, als hij toch gesleept werd? Zou de 41360 van een tijdje terug een VGB hebben gehad, of dat ding wat nu in de loods van Wgm staat... Anderzijds kun je je afvragen waarom je een loc mee zou moeten slepen, het is toch gewicht wat je mee moet slepen. |
09-05-2009 22:51:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Omdat toelating verplicht is voor al het materieel, ookal is het geen tractievoertuig... |
09-05-2009 23:00:25 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Gelukkig hadden de rijtuigjes wel een toelating of VGB, anders zou het erg knus in de 2225 zijn geweest.... %08% Shqiperise-lopers? |