09-04-2006 15:16:20
ronald
ronald
De trein serie 7300 rijdt voorlopig alleen tussen Ut en Asd. In deze serie rijden nu ook plan V-stellen. Deze stellen staan dan in de omloop vermeld met de code ERR i.p.v. RR. Hoe kan dat deze plan V stellen rijden met een andere omloopcode dan de andere plan V stellen?  

09-04-2006 15:19:29
rudolfph
rudolfph
Dat zal komen omdat de treinserie 7300 normaal een SGMm-omloop is. Als de ERR-diensten als LMM-diensten zouden staan, zouden de plan V stellen verder de SGMm-omlopen inrijden en er mogelijk koppelproblemen ontstaan, en het is makkelijke om een ERR-dienst buiten de bestaande RR-omlopen te houden, omdat anders alle RR-omlopen aangepast zouden moeten worden.  

09-04-2006 15:25:58
marcelloch
marcelloch
ik had er laatst al iets over gehoord/gelezen over het in 2en knippen van de 7300. Waarom is dat eigenlijk? Van utg naar asd dus blijkbaar als 707300 en dan vanaf asd naar ut als 7300

Trouwens als je een reisadvies opvraagt van utg naar asdm dan geeft de reisplanner als uitvoer:

707357 van utg naar asd
46555 van asd naar asdm*)

het is toch echt sneller d8 ik als je in asd overstapt op de 7300... dus naar spoor 8b loopt in asd.

groetjes,
marcel

*) hier worden ook andere nummers weergegeven in een reisadvies
 

09-04-2006 15:54:40
dumpy_dump
dumpy_dump
Dit 7300-gedoe is een proef om te kijken of dit effect heeft op de punctualiteit van met name de Zaanlijn. De overstap van 707300 op 7300 in Asd voldoet echter niet aan de normen voor een normale overstap (overstaptijd is te kort) en wordt dus niet in de planners weergegeven.

Heerlijk, treintjes rijden %03%
 


09-04-2006 19:07:42
ruysdael
ruysdael
En daarom kunnen de mensen op de Zaanlijn (als zij op Asa, Dvd of Ut moeten zijn) beter in Ass overstappen op de 3000, die aansluiting werkkt vrijwel altijd, omdat als de Zaanlijn vertraging heeft, de 3000 dat meestal ook heeft, omdat deze in de zaanstreek grotendeels over hetzelfde spoor moeten.