Trein 53685, rondje Nederland
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
28-03-2006 10:42:09
dvdhoven
dvdhoven
Vandaag, morgen, donderdag en vrijdag rijdt er een trein 53685 vanuit Amf een rondje Nederland naar Amf. Vertrek 9:40 aankomst 17:17 Drgl staat hier in Somda.
Vanmorgen is hij gespot en gemeld bij RolandRail, bestaat uit een mP met 4 autotransporters.
Wat het voorstelt weet ik niet. Misschien instructie, misschien testen.
 

28-03-2006 11:14:44
tsov
tsov
Quote
dvdhoven: een mP met 4 autotransporters.



Ah, postautovervoer %08%
 

29-03-2006 10:57:35
dh3201
dh3201
Vanaf vandaag een 6400 ipv mP.  

29-03-2006 11:42:33
jberndsen
jberndsen
Quote

Ah, postautovervoer %08%



Ah, dus zó komen die nieuwe Sprinters (Mercedessen, geen SGM ) bij ons op de vestiging %02%
 


29-03-2006 11:56:54
aestudent
aestudent
Quote
Dick: Wat het voorstelt weet ik niet. Misschien instructie, misschien testen.
Omdat er nu inmiddels drie topics over deze trein gaan: volgens dh3201 gaat het om proeven met kunststof remblokken onder de wagens.
 

29-03-2006 12:00:06
dh3201
dh3201
Zie RolandRail
http://www.rolandrail.net/nieuws/06/fp_01134.htm
onderste foto
 

29-03-2006 12:50:29
andre_ede
andre_ede
Jammer dat ze daar zo slecht met hun spul omgaan, zonde van de motorpost.

Blijf het apart spul vinden zo mP.

Gr Andre




Laatst bewerkt door andre_ede op 29-03-2006 12:50
 

29-03-2006 13:13:50
luc
luc
Quote
Jammer dat ze daar zo slecht met hun spul omgaan, zonde van de motorpost.
Er zijn nu eenmaal vervoerders die zich realiseren dat rondrijden met een strak geverfde trekkracht of rondrijden met een niet-strak geverde trekkracht geen of amper positieve invloed heeft op het saldo en daar draait het uiteindelijk toch om.
 

29-03-2006 23:42:38
andre_ede
andre_ede
We wijken af van het draadje maar, het is zo dat het bij de spoorwegen zo werkt.

In het beroepsgoederen vervoer per truck ligt het iets anders, maar dat zal komen omdat het bij een trein niet altijd direct duidelijk is wat er vervoerd
wordt en voor wie.
Veel bedrijven zijn er niet blij mee als hun trailer zwart van het vuil, en met een slechte trekkracht voor komt rijden.

Maar goed we wijken af. Dus laat ik het hier bij.
 

30-03-2006 00:05:03
dumpy_dump
dumpy_dump
Ach, zolang ik nog steeds vrachtwagens tegenkom uit Arnhem met een telefoonnummer dat begint met 085 (jawel, dat was het kengetal voordat we allemaal met 10 cijfers gingen bellen, een jaar of 10 geleden) heb ik het idee dat het bij de railgoederenvervoerder wel goed zit...

Om terug on-topic te komen: ik vind het persoonlijk niet erg dat je kan zien dat iets gereden heeft, maar als je bedrijfslogo of bedrijfsnaam niet meer kan lezen, met name door alternatieve kleurstellingen, is dat niet erg uitnodigend om eens te kijken of dat bedrijf misschien wat voor jou te bieden heeft.
 

30-03-2006 00:16:20
luc
luc
Als je gaat kijken of naar een railgoederenvervoerder dan ga je kijken vanwege €. Ik kan me echt niet indenken dat je je dan laat leiden door hoe een loc er uit ziet.  

30-03-2006 00:37:00
dumpy_dump
dumpy_dump
Niet alleen kosten, ook betrouwbaarheid etcetera. En een toko waarvan de productiemiddelen onder de ranzigheid zitten komt op mij niet betrouwbaar over.

Daarnaast zeg je het heel goed: *Als* je gaat kijken naar een railgoederenvervoerder. Die eerste stap moet ook nog gemaakt worden, en dan ga ik af op een eerste indruk, en die wordt toch gemaakt door de dingen die je direct kan zien: website en loccen (onder andere).
 

30-03-2006 00:43:32
luc
luc
Ik betwijfel toch ten zeerste of je op uiterlijke vertoning van het tractiematerieel afgaat als je overweegt om een overstap naar railgoederenvervoer te maken. Ik denk dat de invloed daarvan toch vrij beperkt is.  

30-03-2006 09:33:46
taigagaai
Moderator
taigagaai
Als je kijkt naar het tractiematerieel en je ziet of het modern of ouderwets materieel is, dan kom je natuurlijk ook bij de betrouwbaarheid uit. Vaak is het zo dat oudere locs vaak meer kuren vertonen dan nieuwe locs. Dat is niets ten nadele van ACTS met hun 1250'n en 6700'n. Als een vervoerder vaak met defect materieel zit, dan is dat ook geen visitekaartje. Maar kleurstellingen, reinheid etc, dat heeft wat minder van doen om te kiezen voor een vervoerder.  

30-03-2006 09:36:38
dh3201
dh3201
De 3027 wordt nauwelijks voor vervoer van klanten van Railion ingezet. Hooguit voor Sandite en eigen interne ritjes (zoals dinsdag voor de kunststofremblokkenproeftrein).
Overigens is nergens op de buitenkant van de 3027 te vinden dat ie van Railion is, en dat komt niet door alternatieve kleurtjes. Er staan alleen maar logo's van NS en BAM op
 

30-03-2006 13:22:34
luc
luc
Quote
Als je kijkt naar het tractiematerieel en je ziet of het modern of ouderwets materieel is, dan kom je natuurlijk ook bij de betrouwbaarheid uit. Vaak is het zo dat oudere locs vaak meer kuren vertonen dan nieuwe locs.
Nou...

Quote
Dat is niets ten nadele van ACTS met hun 1250'n en 6700'n. Als een vervoerder vaak met defect materieel zit, dan is dat ook geen visitekaartje. Maar kleurstellingen, reinheid etc, dat heeft wat minder van doen om te kiezen voor een vervoerder.
Ik blijf erbij dat bij het serieus overwegen van railgoederenvervoer men zich meer richt op feiten dan op "hoe ziet de loc er uit". Men zal eerder bij andere klanten vragen hoe het bevalt, dan een oordeel vellen op basis van de hoeveelheid zooi op een loc. Vergeet niet dat men zo'n overstap uiteindelijk toch maakt vanwege €, dan ga je serieus kijken naar de mogelijkheden en niet naar zoiets sufs als hoe schoon een loc is. Natuurlijk geeft het je een eerste indruk, maar als je serieus geinteresseerd bent kijk je echt wel verder.



Laatst bewerkt door luc op 30-03-2006 14:05
 

30-03-2006 14:02:04
edje
edje
schoonmaken van een loc, is gewoon een stukje onderhoud van het materieel.
Voor de klant maakt het niet echt veel uit, anders zouden de containers, goederenwagens, en Kalkwagens ook wel gewassen worden %08%

Maar ach ik vind het niet zo erg, het hoort er gewoon bij in deze tijd.
 

30-03-2006 14:27:11
dh3201
dh3201
Misschien kun je nog een bijbaantje vinden als Klazenwasser %08%  

30-03-2006 14:32:28
edje
edje
hmmmmm zit wat in natuurlijk

Ik hoor de kreet al

"kopje koffie klazenwasser??"
 

30-03-2006 14:54:23
luc
luc
Kun je beter 1600'en wassen, klazen zijn over het algemeen wel redelijk schoon (uitgezonderd de Railion-loccen).  

30-03-2006 14:56:40
dh3201
dh3201
1600'en zijn inderdaad niet schoon, maar ook lang niet meer zo gitzwart als rond 2001.
Het woord Klazenwasser klinkt ook veel leuker dan een zestienhonderdwasser
 

30-03-2006 15:08:13
luc
luc
Ach, het is sowieso niet iets waar je mee te koop moet willen lopen.  

30-03-2006 16:41:25
edje
edje
vuil op een 1600 krijg je er niet meer vanaf, dat zit er nu zo vast op.
Schuren, en overspuiten is de enigste manier om ze nog schoon te krijgen.
 

30-03-2006 16:53:50
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik zag laatst een redelijk schone 1600 loc rijden, maar ik weet zo niet meer welke. Ik meen de 1614  

30-03-2006 16:57:17
julius
julius
De 3027 mocht vandaag in de herkansing voor het rondje Nederland.

Of ouder materieel per definitie een hogere storingsgevoeligheid moet hebben durf ik trouwens te betwijfelen; zolang het onderhoud op fatsoenlijke wijze gebeurt (dus geen revisies uitstellen terwijl dat eigenlijk niet kan) en defecte dingen op tijd worden vervangen, hoeft dat m.i. helemaal niet het geval te zijn. Nieuw materieel wordt nu vaak veel goedkoper/minder degelijk gemaakt en ook dat kan uiteraard een uitwerking hebben op de betrouwbaarheid. Het vergelijk gaat niet helemaal op omdat de weersomstandigheden nogal meespeelden, maar denk eens aan VIRM <-> ICK