Kleine aanvulling voor de NVBS stoomtreinen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
23-03-2006 07:15:45
dvdhoven
dvdhoven
Een kleine aanvulling op de aankondiging van de NVBS stoomritten as zaterdag en zondag.
Deze ritten betreffen zogenaamde NVBS excursies. Alleen NVBS leden, die zich voor aangemeld hebben en betaald hebben, kunnen mee.
De rit van zaterdag is een besloten excursie, daar zijn alleen bepaalde NVBS'ers voor uitgenodigd door het NVBS bestuur.
Beide ritten hebben ongeveer de zelfde dienstregeling.
De ritten gaan vanaf Apd naar Dr en dan verder volgens de dienstregeling zoals je die op Somda kunt vinden. Maar omdat de VSM eigen baas is, vindt je de drgl van Apd naar Dr niet op Somda terug. Vertrek uit Apd zal ongeveer 10:45 zijn.
De trein wacht op de leden, die aankomen om 10:33 uit het westen en 10:26 uit het oosten.
In Utrecht is een uur pauze om water te nemen.
Ik heb geen idee welke loc wordt ingezet en ook niet precies welke rijtuigen. Er is sprake van het luxere materieel.
 

23-03-2006 11:40:22
daniel
daniel
In ieder geval een of meerdere (?) Mitropa-rijtuigen. Ik (en daarbij alle NVBS-leden die zich de afgelopen 2 jaar ingeschreven hebben) heb een uitnodiging ontvangen om gratis mee te gaan met de rit op zondag. Voor de verandering maar eens met zo'n excursie meegaan dan maar.  

23-03-2006 11:55:14
taigagaai
Moderator
taigagaai
Maar ik dacht dat de NVBS zo'n club was van oude, grijze mannetjes?? Maar daar val jij dan dus redelijk bij buiten de boot Daniel Toen ik op de dia avond van Roland was in Enschede, afgelopen najaar waren er maar 2 40 minners, op een aantal van 25 personen....  

23-03-2006 12:17:16
daniel
daniel
NVBS is ook een beetje een grijze-haren-club geworden. Maar inmiddels zijn ze wat actiever bezig gegaan om weer wat meer jongeren bij de club te betrekken. Door iedereen die zich afgelopen 2 jaar lid gemaakt heeft gratis een zo'n excursie aan te bieden, bereik je natuurlijk een hoop nieuwe leden, ook jongeren die over het algemeen wat minder te besteden hebben.
En ach, voor dat geld wil ik best wel achter een suffe stomer tussen de grijze mannetjes zitten hoor, zal best gezellig zijn. Bovendien heb ik al reisgezelschap, dus komt wel goed.
 


23-03-2006 12:29:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Nou ja, ooit misschien maar es lid worden dan  

23-03-2006 23:21:32
dumpy_dump
dumpy_dump
NVBS is, achter de schermen, oa met mij, druk bezig om 'jongere' leden te betrekken bij de vereniging. Er komen een aantal activiteiten aan voor jongeren, waaronder enkele in het kader van de jubileumfestiviteiten. Ik zal ze, namens de NVBS en voor zover ze niet alleen voor leden zijn, ook hier aankondigen, en op Opeenshadikhet. En mochten jullie nog suggesties hebben hoe je 'jongere' leden bij de NVBS krijgt: mail: jongeren@nvbs.com  

23-03-2006 23:26:20
daniel
daniel
Dat las ik inderdaad ook in jullie stukje in de speciale uitgave van de OdR ja, goeie zaak natuurlijk! Daarin werd trouwens ook Somda genoemd als een van de bronnen voor de hedendaagse hobbybeleving, leuk %08%  

23-03-2006 23:27:47
dumpy_dump
dumpy_dump
Klopt, als enige website genoemd. Opeenshadikhet hebben we er nog maar niet ingezet  

24-03-2006 07:19:27
admin
Moderator
admin
Cool! Ik zou daar wel graag een kopie'tje van hebben als dat mogelijk is. Iemand die dat op de meeting mee kan nemen?  

24-03-2006 08:43:19
dumpy_dump
dumpy_dump
Zoniet, dan wil ik wel een kopietje voor je maken. Maar ik kan je natuurlijk ook aanraden om lid te worden, zie http://www.nvbs.com  

24-03-2006 08:49:01
admin
Moderator
admin
Een kopietje is zeer welkom.
Ik vind ruim 50 euro per jaar net iets te veel voor wat ik ermee zou doen, ik ben niet zo'n excursie-man
 

24-03-2006 09:20:07
taigagaai
Moderator
taigagaai
Af en toe een excursie is wel leuk, maar ik vind 50 euro ook net iets te veel nu. Misschien als ik straks een beter inkomen heb en als ik student af ben. Ik heb nu gekozen om donateur te zijn van stichting Klassieke Locomotieven. Dit is toch iets goedkoper dan de NVBS en zij hebben het materieel waar ik gek op ben.  

24-03-2006 09:38:40
felix
felix
Ja of Nationaal Smalspoormuseum in Valkenburg, daar wil ik ook nog ooit eens donateur worden. Je krijgd dan een machinistenopleiding, je krijgd een opleiding op aan die locs te sleutelen en je mag gratis mee%02%

Mijn vader is al donateur, maar die heeft niet echt tijd om zich in de treintjes te verdiepen zegmaar.

Het is geloof ik 25 euro per jaar.
 

29-03-2006 11:08:45
dh3201
dh3201
Ach, die jonge jongetjes van nu worden later vanzelf ook oude grijze mannetjes %08%  

29-03-2006 11:42:50
luc
luc
Hopelijk toch niet hetzelfde type oude mannetjes als de NVBS nu.