18-02-2008 22:47:52 | ||
---|---|---|
icetha
|
Vanaf 7 April gaat deze treindienst een extra stop maken in Best op verzoek van Rijkswaterstaat. Echter alleen ma t/m vr. Reistijd wordt 2 minuten langer. Voor volledige tekst: http://www.omroepbrabant.nl/?news/94702482/Intercity+Eindhoven+-+Schiphol+stopt+ook+in+Best.aspx Peter |
18-02-2008 23:42:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Kan een van "A naar Beter kaartje" kopen. Ik denk dat dit niet alleen voor de automobilisten gunstig is, maar misschien ook voor overige treinreizigers (niet alleen bewoners van Best e.o.). Ik heb ook gehoord dat de perrons aan de betreffende twee sporen verlengd dienen te worden (dacht de buitensporen). En alles wat ik hierboven schrijf, blijkt dus ook op via de link te lezen Laatst bewerkt door bart84 op 18-02-2008 23:43 Mvg. Bart |
19-02-2008 10:19:15 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Het op zo'n korte termijn verlengen van de perrons zie ik nog niet gebeuren. Alternatief is wel om de serie per 7 april om te zetten naar VIRM. Wat me trouwens niet duidelijk is is of alle treinen 3500 gaan stoppen of alleen een aantal spitstreinen van/naar Utrecht. Overigens ligt station Best nou niet bepaald handig t.o.v. de A2, of dit dus erg druk wordt betwijfel ik. Tot slot is er volgens mij geen sprake van A naar Beter kaartjes. Laatst bewerkt door lamote_ban op 19-02-2008 10:25 |
19-02-2008 10:32:25 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Als je zoiets een succes wil maken moet je een station vlak bij de snelweg hebben, bij Best heb ik zo mijn vraagtekens. Betere mogelijkheden zijn er bijv. in Maarheeze, Acht en Zaltbommel, maar ja bij de eerste twee moet er dan nog wel een station worden gebouwd. Maar goed, NS krijgt er op deze manier natuurlijk wel op andermans kosten een P+R station bij. Dus wel slim. Laatst bewerkt door fabrierban op 19-02-2008 10:35 |
19-02-2008 20:26:08 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
Het station van Acht zal al helemaal onhandig liggen aangezien het midden op een industrieterrein zal liggen als ze t op dezelfde plaats aanleggen. Station Best ligt denk ik op 5 minuten rijden af van Afslag Best - West dus dat is niet zo ver. overigens jammer dat het niet de 800 serie is geworden, in Ht was er toch al een aansluiting op de 3500! Vraagje, is dit ook de reden waarom ze op dit moment ook het eilandperron aan het verlengen zijn ? want er kunnen maar 10 bakken aan t perron. |
19-02-2008 20:28:04 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Waardenburg ligt letterlijk naast de A2, ik wil ook wel een station. Nee, maar ik denk wel dat Zaltbommel een betere keus geweest zou zijn... Laatst bewerkt door WesselE op 19-02-2008 20:33 'Okeh' |
19-02-2008 20:30:43 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote Jazeker. Perronverlenging in Best is voor deze stop nodig, en dat wordt dan ook uitgevoerd voor april.. |
19-02-2008 21:44:53 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
nou daar waren ze vandaag net mee begonnen dan, in t mistige weer! |
19-02-2008 21:52:38 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Quote Niet zo pessimistisch, lamotep Komt allemaal goed... |
20-02-2008 19:48:50 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Er is inderdaad een berg bouwmaterieel verschenen op het middenperron. Kennelijk kan er bij ProRail plotseling van alles als anderen het financieren. De treinen gaan straks trouwens deels op de helling stoppen, leuk voor de plaatjes. |
20-02-2008 20:47:22 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Ben benieuwd waar de tijd van de extra stop gecompenseerd wordt straks. Is er genoeg speling voor die 2 minuten zonder de vertrektijden en aankomsttijden in bijv. Ehv en Ut hetzelfde te houden? |
20-02-2008 20:57:48 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@raymond16 Nee, zeker niet. De rijtijd Ht-Ehv is nu al erg krap en tussen Ut en Ht kun je moeilijk schuiven i.v.m. het op tijd inhalen in Gdm. |
20-02-2008 22:22:27 | ||
---|---|---|
floriss
|
Ha, nog een Bestenaar op het forum. De 3500 gaat inderdaad per 7 april in Best stoppen. Dit geldt voor maandag t/m vrijdag gedurende de hele dag (dat de 3500 tussen Utrecht en Eindhoven rijdt) Het middenperron wordt hiervoor aan de noordzijde redelijk eenvoudig verlengd. Ik zag aan het eind van het perron van piepschuim en stenen liggen. Valt gewoon in de categorie noodperron, zoals we die bij Deurne en Horst ook gewend zijn. Eea heeft de maken met ombouw van de A2. Dit geldt zowel voor de regio Eindhoven als Den Bosch. De reden dat er voor Best is gekozen, heeft te maken met het feit dat Best vrij makkelijk te bereiken is van de A2 afslag Best. Van hieruit worden mensen via de kortste route naar het station geleid, alwaar aan de oostkant van het station extra parkeerplaatsen worden gemaakt. De maatregel is vooral bedoeld voor verkeer richting het noorden. Zaltbommel is inderdaad een leuk alternatief, ware het niet dat de automobilist waarschijnlijk al op de A2 bij Den Bosch in de file terechtkomt. Lijkt me dus handiger voor mensen tussen Zaltbommel en Utrecht. |
20-02-2008 22:48:12 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Ik ben geen Bestenaar maar ik stop er wel iedere dag. Je opmerking over Zaltbommel is inderdaad terecht dat is voorbij de problemen. Maarheeze is natuurlijk pas echt ideaal als P+R station: daar kruist de A2 de spoorlijn, is er al een afrit en ook nog ruimte genoeg voor een mega-parkeerterrein. Misschien zou de 3500 in spits volgend jaar kunnen worden verlengd tot Weert met ook een stop in Maarheeze. |
20-02-2008 23:34:48 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
dat zou ook een idee zijn ja, kan men vanaf daar weer met een huurauto verder? %08% denk dat dat duur is. maar ook ligt Maarheze toch best een eind van Eindhoven af geloof ik. of ligt het nog noordelijk van Heeze? nog een Bestenaar, verrek. gezellie! |
20-02-2008 23:38:28 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
Quote in het stukje staat dat de trein 2 minuten meer reistijd nodig heeft door de stop , hierbij neem ik aan dat de trein dan in ehv eerder begint en later eindigd |
20-02-2008 23:39:34 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@eelkevd 1) Het is station Maarheeze is bedoeld voor mensen met een eigen auto, niet voor mensen met een huurauto. %03% 2) Sssst, je had op school beter moeten opletten: Maarheeze ligt tussen Heeze en Weert. |
20-02-2008 23:40:15 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
QuoteJa en de aansluiting op 5200? |
20-02-2008 23:46:49 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
sorry lamotep, maakte een grapje over die huurauto's. en ik wist niet meer zeker over maarheeze, want dacht dat het onder heeze lag, is het dan niet wel heel ver uit de richting van eindhoven? zelfs al is de file voor leenderheide vaak lang. sja dat is krap .. heeeel krap. zelfs voor cross platform zou 1 a 2 minuten niet echt haalbaar zijn. |
22-02-2008 08:53:43 | ||
---|---|---|
edegroot
|
edegroot: Zullen we hier weer een beetje ontopic gaan? |
22-02-2008 17:03:52 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Vandaag zijn de werkzaamheden begonnen en dat was te merken want in de tunnel was een spoor afgesloten. Als het gaat zoals vanmiddag dan wordt dat tot 7 april dagelijks vertragingen. |
22-02-2008 18:34:35 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Het binnenspoor zeker? Het verklaart iig waarom wij met de 1900 naar Ehv niet meer gewisseld zijn na Btl. Maar vanmorgen ri. Btl nog wel vrolijk met de 800 tegelijk door de tunnel geraced. Maar als daar een spoor dicht gaat, dan gaat het zeker mis, vermoedelijk is de 1900 dan het slachtoffer, want de 800 heeft bijna altijd voorrang. Nou ja, dan zitten we iig niet meer achter de 5200 in Ot. |
22-02-2008 18:45:02 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
Het binnenspoor richting Boxtel was afgesloten. De treinen van dat spoor reden nu via het andere binnenspoor, alle treinen richting Eindhoven moesten over het westelijke buitenspoor. Gevolg was vanmorgen o.a. dat de 1900 te laat in Ehv aankwam en de 800 richting Limburg al weg was. De aansluiting van de 3500 op de 5200 in Ehv zal om dezelfde reden ook (te) krap zijn. Ook het wisselen van binnenspoor bij Best voor de richting Boxtel leidt tot vertraging (een minuut of 2 tot 3) omdat dat met max 80 km/h mag gebeuren. Niet veel maar vanmiddag voldoende om de aansluiting in Ht op de 4400 te missen. Laatst bewerkt door lamote_ban op 22-02-2008 18:46 |
22-02-2008 23:13:05 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Was dat spoor afgesloten voor de werkzaamheden, of was er wat anders aan de hand? Ik zie ook regelmatig wisselstoringen daar... |
08-07-2008 16:53:17 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ik denk dat dit bericht hier het best past. Utrecht - Sinds 7 april stoppen er intercity’s in Best om automobilisten te verleiden tijdens de werkzaamheden aan de A2 over te stappen op de trein. De afgelopen twee maanden is het aantal reizigers dat de auto parkeert en vervolgens per trein verder reist gestegen met 11%. NS en ProRail zijn blij met deze toename. Om dit succes samen met onze klanten te vieren, zijn de reizigers maandagochtend j.l. in de ochtendspits op station Best verwelkomd met gratis koffie van NS en een gratis koekje van ProRail. Deze actie zal de komende twee maanden tijdens de ochtendspits worden herhaald. Parkeren bij het overstappunt was al gratis. Met Best als overstappunt bieden NS, Rijkswaterstaat en ProRail automobilisten tussen Eindhoven en Utrecht/Schiphol een slimme keuze om files ten gevolge van wegwerkzaamheden aan de A2 te vermijden. Het aantal parkeerplaatsen bij Best is onlangs uitgebreid van 475 naar 650. Daarnaast staan er borden met actuele informatie over het treinverkeer langs de A2 ter hoogte van Best. 11% meer reizigers is zo niets zeggend. 11% meer reizigers in best klinkt als een paar 100 reizigers... |
08-07-2008 17:01:22 | ||
---|---|---|
mren
|
Al kan een verklarende variabele ook zijn dat meer mensen met de auto komen ipv op de fiets |
08-07-2008 17:21:49 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Nou is natuurlijk de grootste vraag waar die reizigers vandaan komen. Komen ze uit Best zelf, of zijn het werkelijk mensen die de files op de A2 willen omzeilen?%03% |
08-07-2008 17:23:52 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Eerlijk gezegd ga ik uit van de eerste optie, ik ken namelijk maar bar weinig mensen die daadwerkelijk kiezen om over te stappen naar de trein in plaats van de file... 'Okeh' |
08-07-2008 17:38:34 | ||
---|---|---|
mren
|
Die file-mijdende effecten zijn er natuurlijk wel, maar dat is meer een lange termijn ontwikkeling, als verhuizen of andere baan zoeken. Op de middellange termijn kun je denk ik wel een verschuiving in modal shift zien, maar niet op de korte termijn. Vooral indien men toch al twee auto's voor de deur heeft staan (met bijbehorende vaste lasten) is de keuze om toch met de auto te gaan snel gemaakt. Op de middellange termijn ligt dit iets genuanceerder bijvoorbeeld omdat de trein een optie wordt bij vervangingsbeslissing bij auto of nieuwe inwoners. Bovendien speelt nog mee hoe het OV geregeld is aan de bestemmingszijde van de reis. Je kan misschien in Best wel prima opstappen maar als je vervolgens elders waardeloos natransport hebt, hoeft dat nog geen optie te zijn. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-07-2008 17:53:56 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Maar goed, de IC-stop in Best is toch vooral gericht op de korte termijn. Ik denk dat het zeker wel een effect kán hebben, maar dan wel op een bepaald deel van de bevolkingsgroep, wat gevoelig is voor dit soort alternatieven. Overigens staat op de A2 ri.Ht een mooi bord bij afrit Best, met daarop de reistijdverhouding tussen trein en auto, met als eindpunt het centrum van Utrecht. Als dat doordeweeks genoeg scheelt kan de trein zeker aantrekkelijk worden. Overigens was het afgelopen zondag - auto: 55 min. - trein: 67 min. Lang leve het OV!%08%Dat bord mag wat mij betreft in het weekend wel uitstaan. |
08-07-2008 18:05:15 | ||
---|---|---|
mren
|
Sinds wanneer staat de reistijd per auto er op dan? Ik kom vrijwel elke week over de A2 en heb er nog nooit iets anders zien staan dan de treinvertrektijden richting Utrecht dan wel Eindhoven (andere kant van de weg), of XXXXX ipv een tijd met daar onder www.vanAnaarBeter.nl ofzo. Ook afgelopen maandag stond er geen auto-tijd op, maar ach er stond ook maar 16km file voor Beesd %09% |
08-07-2008 18:05:26 | ||
---|---|---|
daniel
|
Zo'n bord staat ook bij Veenendaal (-De Klomp) langs de A12. Maar zodra de reistijd per auto korter is dan per trein, wordt die inderdaad niet meer gegeven |
08-07-2008 19:05:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Hoeveel mensen werken dan ook daadwerkelijk in het centrum van een stad (als Utrecht) ipv op een goed bereikbaar kantorenpark/industrieterrein aan de rand van een stad regen een ring- of snelweg? |
08-07-2008 19:06:45 | ||
---|---|---|
zugführer
|
Tja, waarom stopt de 3500 in het weekend eigenlijk ook niet in Best? Zouden er dan echt veel minder mensen de trein pakken in Best? |
08-07-2008 19:19:02 | ||
---|---|---|
mren
|
RWS betaalt de stop en in het weekend staan er nu eenmaal veel minder files dan doordeweeks. |
08-07-2008 19:34:57 | ||
---|---|---|
zugführer
|
Oke, maar dan is het dus weer de vraag of het echt zoveel filerijders zijn die de trein nemen of dat het vooral over inwoners van Best gaat. Maar ik begrijp wel dat de stop door rws betaald wordt en dat dat alleen voor doordeweeks is en er dus in het weekend niet gestopt wordt (btw, wat moet dat eigenlijk kosten, een extra stop in best?%03%) Laatst bewerkt door zugführer op 08-07-2008 19:36 |
08-07-2008 19:44:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Als je eenmaal op de A2 zit, ga je niet snel halverwege uitstappen om met de trein naar Utrecht te reizen. Want ook de oost- en noordkant van Eindhoven (Leenderheide en Ekkersrijt) zijn (al jaren) niet de meest autovriendelijke punten in de spits. Het zou -denk ik- meer uithalen door een P&R-terrein ten oosten van Eindhoven te bouwen, Maarheeze dus. Ik schat dat de kosten voor zo'n extra stop in de orde van grootte van enkele tienduizenden euro's per jaar zijn. Dus 20 a 30 duizend, maar dat is slechts een schatting. Laatst bewerkt door mren op 08-07-2008 19:46 |
08-07-2008 21:58:12 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuotePsst, naast de kosten die Mren aangeeft is ook het middeneiland op lengte gebracht. Dat gebeurt natuurlijk ook niet vanzelf |
08-07-2008 23:00:20 | ||
---|---|---|
fastguy84
|
Hebben we het nu over eenmalige of over variabele kosten? Want er is nogal een verschil tussen een perronverlenging (Best) of een nieuw station (Maarheeze). Als we het over variabele kosten hebben: Één KWh kost bij ProRail dit jaar €0,028694 (en ik neem aan dat je er dat wat van nodig hebt om op te trekken na een stop). Één commerciële reizigersstop op een klasse 3 station (wat Best is) kost €0,8811. You do the math. |
08-07-2008 23:19:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
De getallen ken ik absoluut niet, maar er zijn zelfs bedragen voor een "bakstop". Dat loopt bij enkele tientallen treinen van twaalf bakken uiteindelijk nog aardig in de papieren, denk ik. Daarnaast heeft NS een hele serie dienstregelingaanpassingen gedaan en de materieelinzet links en rechts gewijzigd. |
09-07-2008 18:54:23 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik had het puur over de kosten van NS. Dat RWS bij ProRail die perronverlenging heeft gesponsord lijkt me ergens ook wel logisch. Geloof dat die serie 2900 de provincie Fryslan een ruime 2 ton per jaar kost. |
04-10-2008 01:54:04 | ||
---|---|---|
mren
|
DEN HAAG - De speciale treinpas voor weggebruikers van de A2 vindt gretig aftrek. Rijkswaterstaat heeft inmiddels 1200 aanvragen voor deze A2 Minder Hinder Pas binnen. Pashouders mogen drie maanden gratis met het openbaar vervoer reizen om de files te mijden die ontstaan tijdens de wegwerkzaamheden aan de A2. Na die periode kunnen zij een kortingskaart voor hetzelfde traject aanschaffen. Voor de trajecten Amsterdam-Utrecht en Utrecht-Den Bosch zijn de komende drie maanden al geen passen meer beschikbaar. Reizigers vanuit Limburg richting Eindhoven en Den Bosch kunnen nog wel gebruikmaken van de A2 Minder Hinder Pas. Voorwaarde is wel dat zij minstens drie keer per week over de A2 naar hun werk reizen. bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/106353742/A2-treinpas+vindt+gretig+aftrek.aspx |
22-10-2008 09:38:43 | ||
---|---|---|
Damian
|
Er hangt tegenwoordig een groot spandoek boven Boxtel om de machinisten er op te wijzen dat er door de weeks gestopt moet worden te Best. Kun je nagaan wat de media voor invloed heeft op het management bij NS om dergelijke maatregelen te nemen Ik weet zeker dat de 2200 bij de Laan vaker het station is voorbij gereden dan de 3500 bij Best. Alleen bericht de media daar niet over.... Laatst bewerkt door Damian op 22-10-2008 09:39 |
22-10-2008 11:40:23 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Kan iemand deze spandoek op de foto zetten? Lijkt me leuk om dat te zien |
22-10-2008 15:10:51 | ||
---|---|---|
maxje
|
En de andere kant op in Eindhoven beukelaan is daar nog iets wat er op wijst dat 3500 moeten stoppen? In mijn gevallen is de 3500 nog altijd gestopt. Maar heb zeker toen de stop pas ingegaan was regelmatig dingen gelezen en gehoord van IC doorgereden. |
22-10-2008 16:34:51 | ||
---|---|---|
raymond16
|
QuoteWaar hangt die precies? Hangt deze aan de voetgangersbrug van het station? Laatst bewerkt door raymond16 op 22-10-2008 16:35 |
22-10-2008 16:36:50 | ||
---|---|---|
mikos
|
Die hangt zelfs aan de binnenzijde van de voetgangersbrug, want je kunt de spijlen van die brug voor het spandoek zien staan. |
22-10-2008 21:18:17 | ||
---|---|---|
keesje
|
Zou er door het spandoek al per ongeluk een 800 zijn gestopt in Best? %08% Laatst bewerkt door keesje op 22-10-2008 21:18 |
22-10-2008 21:40:24 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Ik heb twee keer meegemaakt dat er werd vergeten te stoppen. De laatste keer was ergens medio augustus, sindsdien heeft hij altijd gestopt. |
24-10-2008 11:10:33 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
QuoteOnmogerlijk, want de 800 gaat over een niet-perron spoor |
24-10-2008 11:19:06 | ||
---|---|---|
keesje
|
In Best zijn alleen maar perronsporen. Alleen meestal wat tekort voor de meeste treinen in de 800 om aan een perron te stoppen op het buitenspoor. Neem aan dat je dat bedoelt. |
24-10-2008 14:38:33 | ||
---|---|---|
MVB87
|
De 800 rijdt vaak toch over hetzelfde spoor als waar de 3500 z'n stops maakt? Die perrons zijn verlengd om stops van 2x VIRM 6 mogelijk te maken, dus in theorie kan de 800 er ook altijd stoppen. |
24-10-2008 14:47:25 | ||
---|---|---|
keesje
|
In zuidelijke richting zijn de 800-en over het buitenspoor gepland tussen Lpe en Ehv. In noordelijke richting rijden zowel de 800 als de 3500 via het binnenspoor, maar dan zien ze geen spandoek in Btl. |
24-10-2008 16:26:16 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Vandaag het genoegen gehad om met de 3531 naar Ehv te rijden,en het spandoek is me niet eens opgevallen.%08% In de Railpocket op het dienstkaartje is de serie nu omrand met een rood vlakje,zo dat we nu kunnen zien dat we op Best moeten stoppen. Gr Joop mcn Lls |
24-10-2008 19:27:32 | ||
---|---|---|
maxje
|
Nou dan gaat het leuk worden in de weekenden misschien welAls ze dan denken van he ik moet stoppen. Maar dan toch de machinisten die het vergeten. Zijn dat vooral mensen die weinig op de 3500 rijden of verschilt het gewoon? Ik neem zelf namenlijk aan dat machinisten uit ehv eerder denken ik moet stoppen in bet dan machinisten uit ut zoiets denken. Ik weet niet of dit echt zo is maar het schiet me zo te binnen. |
24-10-2008 19:40:26 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Quote Hij hangt een beetje aan de zijkant van de sporen uit Ht leek het.. Maar er staat op het spandoek zo'n uitroepteken als verkeersbord en dan de tekst, maar die kon ik vanuit de 3536 zo gauw niet lezen.. |
24-10-2008 20:08:25 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Ik let liever op de seinen dan op en lap stof met tekst.%08% Laatst bewerkt door MDDM op 24-10-2008 20:16 Gr Joop mcn Lls |
24-10-2008 21:00:56 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Nou dat gebeurt toch maar zelden in de praktijk. |
24-10-2008 21:12:11 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik maak het anders vrijwel altijd anders mee (al kom ik er er maar een paar keer in de maand). Vooral omdat het kromme er aan is, dat ze de 800 en 1900 na Boxtel (gezien uit Ht) van spoor laten wisselen, juist op het traject waar ze beide gewoon 140 zouden moeten rijden. Ik snap ook niet dat ze dat doorwisselen niet vlak voor Ehv doen, als je toch moet remmen. Laatst bewerkt door mren op 24-10-2008 21:15 |
24-10-2008 21:20:32 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Het buitenste spoor > Ehv heeft gedeeltelijk een vaste snelheidsverlaging naar 80 km/h gekregen. Gr Joop mcn Lls |
24-10-2008 21:23:00 | ||
---|---|---|
train85
|
Voor die stop te Bet of om een andere reden? |
24-10-2008 21:29:02 | ||
---|---|---|
nielske90
|
TSB die er iets te lang zit volgens mij... Overigens rijdt de 800 gewoon standaard over buitenste spoor. |
24-10-2008 21:36:48 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Het betreft hier een vaste snelheidverlaging en geen TSB. Gr Joop mcn Lls |
24-10-2008 21:37:22 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote De reden is voor mij een raadsel.HEt schijnt te maken te hebben met de overgang van betonnen- naar grind bed. Laatst bewerkt door MDDM op 24-10-2008 21:40 Gr Joop mcn Lls |
24-10-2008 22:20:51 | ||
---|---|---|
maxje
|
Daarmee met dat stukje. Ik heb nooit het gevoel gehad dat er wat mis was met dat stukje. Het enige wat ik er van weet is dat het gelegd was als geluidsdemper (correct me if I am wrong) maar volgens mij heeft het amper effect gehad als dat dus zo is. Want zo'n 80 stuk ja ik heb vorige week het bord gezien ik vind het wazig. |
25-10-2008 01:23:50 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
|
De laatste keer dat ik het bekeek stond de 800 richting zuiden gewoon gepland over de B*-sporen tussen Boxtel en Eindhoven en wisselde niet naar A*. De 1900 gaat in theorie in Btl over wissel 1373 van A* naar B* achter de 800 aan. De A*-sporen worden dan bezet door een cargopad (voor de 1900 door Tb en dat wordt dat t.h.v. At ingehaald door de 1900). Voor wat betreft die TSB in de A*-sporen: afgelopen week waren ze daar ergens nieuwe stukken spoorstaaf aan het plaatsen als ik het in de gauwigheid goed zag. |
25-10-2008 07:40:23 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Het is geen Tijdelijke Snelheids Beperking. Gr Joop mcn Lls |
25-10-2008 10:38:14 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Quote Ja, in theorie. In de praktijk gebeurd dat in driekwart van de gevallen niet. Zodra er geen cargo voor de 1900 zit, gaat de 800 naar buitenste spoor. |
25-10-2008 13:16:11 | ||
---|---|---|
keesje
|
Er is in de loop der tijd heel wat afgegoocheld met de 1900/800 in zuidelijke richting, met name de plek waar gekruist moet worden. Enkele jaren geleden vertrokken de 800 en 1900 te Ehv van resp. spoor 2 en 1 waarmee de kruising aan de zuidzijde van Ehv kwam te liggen. Tussen de vertrektijden zat toen ook 2 minuten verschil. Daarna is nog eens gekruist tussen Ehb en Ehv, zeg maar bij binnenkomst te Ehv. En inmiddels is het wiel uitgevonden om op DVM-achtige wijze te kruisen te Lpe, ofwel, wie het eerst komt wie het eerst goed mag voorsorteren richting Ehv en verder. Maar voor we het teveel hierover gaan hebben, het ging nog steeds over de stop van de 3500 te Best. Laatst bewerkt door keesje op 25-10-2008 13:16 |
25-10-2008 14:53:18 | ||
---|---|---|
giuseppe
|
Er is toch ook nog eens een sprake geweest van een fly-over aan de zuidzijde van Ehv (Lijkt me ook handiger als de frequenties Tilburg/Den Bosch - Eindhoven verder omhoog gaan) |
25-10-2008 15:29:54 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Wat heeft dat te maken met elkaar? Fly-over aan het zuiden en frequentie Ehv-Tb/Ht? Mvg. Bart |
25-10-2008 15:33:39 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat de 800 en 1900 tegelijk weg kunnen uit Ehv (ri Limburg) en dat er tussen Ehv en Btl niet meer gekruisd hoeft te worden. |
25-10-2008 17:48:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteAangezien dit een reactie op mijn reactie is.(vermoedelijk) Een TSB is aangegeven met L-A en E borden.(niet meer van toepassing) Een vaste snelheidverlaging wordt aangegeven dmv een geel boord met punt naar beneden en een getal + ATB code wisselling.Dit is dus het geval tussen Boxtel en Best. Gr Joop mcn Lls |
25-10-2008 17:52:56 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Heb vandaag de tekst kunnen ontcijferen. Idd de driehoek met uitroepteken die raymond16 noemt, met daarnaast de tekst: 'IC 3500 stopt Ma/Vrij te Best.' |
25-10-2008 21:18:58 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is het niet mogelijk om de 3500-en die in Best moeten stoppen, gewoon rood sein te geven? Of staan daar alleen P-seinen? |
25-10-2008 23:38:14 | ||
---|---|---|
keesje
|
Richting Ehv P-seinen en de andere kant op wel bediende seinen, echter enkele honderden meters voorbij het station en vanaf het perron niet echt goed te zien. |
25-10-2008 23:38:57 | ||
---|---|---|
maxje
|
Als je de tunnel in komt vanaf btl heb je P seinen. En als je de tunnel in gaat vanaf ehv heb je in de tunnel P seinen met cijferbak en dan ik gok een meter of 900 na het einde van het perron heb je bediende seinen die beto dekken. Edit: Keesje was me voor Laatst bewerkt door maxje op 25-10-2008 23:39 |
25-10-2008 23:41:59 | ||
---|---|---|
keesje
|
En je bevestigt mijn verhaal. |
27-10-2008 16:58:13 | ||
---|---|---|
dionysus
|
Quote Als je gewend bent in de 3500 te rijden, dan is de neiging Bet voorbij te rijden veel groter, omdat je dat altijd al gewend bent. Datzelfde geld voor Hfd na 20 uur en in het weekend voor de 2600 (als ik het goed heb). Rijd je een bepaalde treinserie af en toe, dan check je toch ff voor de zekerheid waar je allemaal moet stoppen. Meeste mcn-en zijn ook veel alerter als ze een traject slechts af en toe rijden. |
17-11-2008 12:59:26 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
Mij is overigens ook laatst opgevallen dat komende vanuit ehv het sein voor de tunnel een H toonde, op de letter/cijferbak. Overigens remmen ook de stoptreinen 9600 en 5200 al eerder af voor het station dan voorheen, wat misschien ook hiermee te maken heeft. |
17-11-2008 13:32:16 | ||
---|---|---|
raymond16
|
De H is alleen maar een sein voor (zware) goederentreinen dus daar hebben personentreinen niks mee te maken.. |
17-11-2008 15:31:51 | ||
---|---|---|
maxje
|
Ja en als komende vanaf ehv er een H brand dan is het sein geel toevalig. Dus moet de mcn wel remmen. Maar als dat sein geel is is het station ook niet vrij Laatst bewerkt door maxje op 17-11-2008 15:32 |
17-11-2008 15:56:09 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Voor reizigerstreinen is het H-seinbeeld totaal oninteressant. Die blijven echt niet op de helling steken. Goederentreinen kunnen niet vanuit stilstand een helling oprijden, dus moeten zij ruim voor de helling stoppen, bij dat H-sein. Het H-sein wordt dan ook vooraf gegaan aan een L-sein, zodat men weet dat goederentreinen bij de H moeten kunnen stoppen. Overigens gaat het H-sein altijd gepaard met een geel sein, omdat je bij een rood sein toch al stilstaat en een groen sein je op volle snelheid mag rijden, en dus de helling altijd wel haalt. Meer info over deze seinbeelden op http://www.spoortechniek.nl/indexnl.htm?/spoortechniek/seinen/index.htm&1 Laatst bewerkt door nielske90 op 17-11-2008 15:57 |
17-11-2008 16:30:55 | ||
---|---|---|
htmtram
|
Quote Als ik in de 1900 zit komen wijmeestal eerst aan en moeten 2 tot 4 minuten wachten voordat we weer verder kunnen omdat de 800 toch voorang krijgt.... Laatst bewerkt door htmtram op 17-11-2008 16:31 |
17-11-2008 17:22:36 | ||
---|---|---|
nielske90
|
In de praktijk mag de 800 inderdaad vaker voor. Het zou kunnen dat dit te maken heeft met het feit dat de 800 al op .57 Ehv binnen moet komen, en de 1900 pas op .00. Misschien dat Routelint deze situatie wat optimaler kan maken... |
21-02-2009 22:30:31 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Even een schop. Nog steeds zijn er machinisten die vergeten te stoppen in Best. De 3543 kwam gisteren vroeg binnen te Eindhoven en de omroep meldde dat men van spoor 4 naar spoor 6 moest om de stoptrein te kunnen nemen en zo alsnog naar Best te gaan. Zo moeilijk kan het tegenwoordig toch niet meer zijn, zeker omdat men er in Boxtel nog even aan herinnerd wordt... Vraag me toch af hoe zoiets nu nóg kan gebeuren.%03% Laatst bewerkt door nielske90 op 21-02-2009 22:31 |
22-02-2009 12:48:09 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Ik ben er tot nu toe nooit aan herinnert t.h.v. Boxtel... Aardig is wel het uitroepteken in de railpocket op het dienstkaartje als je moet stoppen in best maar op de papieren dienstkaartjes (die de meeste mcn'n toch nog steeds liever gebruiken) vind je echt geen uitroepteken terug. Met de 800 die er niet stopt en de 3500 niet sweekends werkt het nog steeds voorbijrijden in de hand en als de 3500 voor de zoveelste godvergeten keer te laat wordt voorgebracht in Ehv dan is een stop in Bet nóg sneller vergeten omdat een mcn graag de vertraging er uit wil rijden (had ik laatst met +15, toch maar er aan gedacht t.h.v. At al. De werkdruk door de vollere (ik zeg bewust niet té vol) diensten is aanzienlijk hoger geworden en ook dat draagt bij aan het vergeten van een stop te Best. Ook een leuke om het te vergeten: met een 800 van Ut naar Ehv toe rijden en dan met een 3500 terug... Laatst bewerkt door rolandrail op 22-02-2009 12:51 |
22-02-2009 13:53:56 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Bij de loopbrug van station Btl hangt toch echt al lange tijd zo'n spandoek of iets dergelijks, of is die intussen weer verdwenen? |
22-02-2009 15:31:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat denk ik, is me geheel niet opgevallen de afgelopen weken tijdens diverse ritten rg Ehv. |
22-02-2009 19:49:09 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Misschien, zonder uitroep teken, maar het staat wel op de dienstregelingskaartjes vermeld! Ik bedoe, je mag van een machinist toch verwachten dat hij zijn dienst kent, en ook de actuele dienstregeling kent. De 3500 stopt doordeweeks in Best, en ook niet sinds gisteren, maar al een aardig lange tijd. |
22-02-2009 21:00:10 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja, je mag van een mcn verwachten dat 'ie zijn dienst kent, maar het blijven ook mensen hoor (iedereen kan een vergissing maken) |
22-02-2009 21:01:43 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteHet verschil is een - bij doorrijden en een + als je er moet stoppen. Ja ja, dát valt op %08% Laatst bewerkt door rolandrail op 22-02-2009 21:03 |
22-02-2009 21:16:14 | ||
---|---|---|
roeter
|
Kan men de hc's niet vragen de mcn er even aan te herinneren via de portofoon? Zij hebber er toch ook baat bij, dacht ik zo. |
22-02-2009 23:57:01 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Van de 10 keer dat ik daar afgelopen weken moest stoppen was er één keer een hc zo attent. |
24-02-2009 00:17:11 | ||
---|---|---|
keesje
|
Bij binnenkomst met een 800 vanuit Ut te Ht, worden reizigers voor Vg, Btl, Bet en Ehb door menig HC doorverwezen naar de stopper die dan pas 20 minuten later vertrekt. Dit terwijl reizigers naar Bet 15 minuten later met de 3500 meekunnen. Wordt ook bijna altijd vergeten. |
28-02-2009 17:14:14 | ||
---|---|---|
eelkevd
|
Quote Die hangt er nog steeds, het lijkt mij een sticker. En is er een standaard iets voor het omroepen? want elke hc doet het anders valt me op. |
28-02-2009 22:34:55 | ||
---|---|---|
davidov08
|
Quote En dat de mcn dan weer Best voorbij rijdt zeker %08% Ha dat zou echt een giller zijn. Ik zou dat risico niet nemen Dan maar 5 min. extra wachten. |
28-02-2009 23:00:50 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Nou, tegenwoordig is er nauwelijks nog een risico. Volgens mij stoppen bij wijze van spreken 99 van de 100 3500'en er nu toch wel, eindelijk... EDIT: Tekst aangepast omdat sommige bijdehand menen te moeten doen. Laatst bewerkt door nielske90 op 01-03-2009 08:51 |
01-03-2009 00:01:23 | ||
---|---|---|
keesje
|
99 van de 100? Dan gaat er elke 2 dagen toch nog minstens één voorbij. Zo erg zal het vast niet zijn. |