Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina('s):
SLT
RailWiki.nl
Voeg discussie toe aan je favorieten

Ontwikkelingen SLT

Dinsdag 22 jan 2008 - 20:50:32
broek53
broek53
Bij Berlijn worden op het moment proefritten gemaakt met de 2601, zoals in andere topics hier en daar genoemd. Als alles goed gaat, wordt de 2401 op 24 of 25 januari naar Nederland overgebracht, meer precies: naar de Bokkeduinen.

Laatst bewerkt door spiketrain op Donderdag 02 jan 2014 om 20:07:11, reden: Topictitel gewijzigd.

Dinsdag 22 jan 2008 - 21:00:37
salieri
salieri
Misschien een idee voor Admin om deze nummers alvast vrij te geven, voor als het stel naar Nederland komt en mensen hem spotten?


Dinsdag 22 jan 2008 - 21:11:21
gertjan
gertjan
Nummer is allang vrijgegeven Alleen mag Peter even Dieselloc gaan vervangen tot SLT

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Dinsdag 22 jan 2008 - 21:33:24
salieri
salieri
Hehe


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 23 jan 2008 - 00:29:44
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Da's vlot. Ik dacht dat ze later zouden komen?
Verder zal NedTrain Leidschendam natuurlijk ermee gaan proefrijden, en ATB in dit ding frotten.

Maar ik ben benieuwd naar de pics van de 2401 \o/

Woensdag 23 jan 2008 - 13:57:28
fastguy84
fastguy84
ETCS met ATB-STM mag ik toch hopen?

Woensdag 23 jan 2008 - 17:53:54
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Nou, ik ben wel benieuwd wanneer we instructie gaan krijgen

Woensdag 23 jan 2008 - 18:17:35
reizigert
reizigert
Ik heb er al 1 gespot, vanaf de parkeerplaats van discotheek Starfish in Aken kun je Sprinters in de naastgelegen Bombardier-loods zien staan
@broek53
Is 2401 een tikfout of is er zowel een serie 2400 als 2600 ingedeeld naar aantal bakken?

Woensdag 23 jan 2008 - 18:18:32
treinfan
treinfan
er komt een serie 2400 (SLT-IV) en een serie 2600 (SLT-VI)

Laatst bewerkt door treinfan op Woensdag 23 jan 2008 om 18:19:20

Woensdag 23 jan 2008 - 19:34:14
broek53
broek53
Uitermate sterke geruchten willen dat vannacht de 2402 zal arriveren: om ongeveer 2.44 uur in Venlo en tegen de ochtend in Amersfoort.

Woensdag 23 jan 2008 - 19:51:33
david_meye
david_meye
Twitter MeteoKrommenie Facebook DavidMeyer25
Dan gaat hij zeker via Ehv en Ut rijden.

Woensdag 23 jan 2008 - 19:53:37
broek53
broek53
Jawel, en de Maliebaan. Maar ik neem 100 % aan dat hij gesleept wordt.

Woensdag 23 jan 2008 - 20:01:42
bjornl
bjornl
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de viertjes en zesjes verschillen. Is het straks zo dat van een viertje een zesje gemaakt kan worden door er twee bakken tussen te schuiven? Of is het meer zoals bij ICM en Mat '64, dat de indeling verschilt tussen de twee varianten?

Woensdag 23 jan 2008 - 20:06:13
WesselE
WesselE
Flickr Janstanner
Waarom komt de 2402 eigenlijk als eerste, en niet de 2401?

'Okeh'

Woensdag 23 jan 2008 - 20:08:56
webguy
webguy
Kan goed zijn dat de 2401 een 'fabriekstest opstelling' heeft en 2402 een 'rijtest opstelling', net zoiets als de grijze Protos die alleen voor testen was.

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Woensdag 23 jan 2008 - 20:45:11
treinfan
treinfan
de grijze protos is niet als 5030 genummerd wat de blauwe protossen wel zijn
Verder zal de 2401 ook 'gewoon in Nederland arriveren'

[Bezig met laden...] {{parent.name}}

Woensdag 23 jan 2008 - 20:58:50
webguy
webguy
Ja, ok, maar dat betekent niet dat ze bijvoorbeeld het een en ander moeten ombouwen naar de 'echte' uitvoerings, zoals bijvoorbeeld de Grijze Proto Protos niet inzetbaar was in de reizigersdienst omdat 'ie dusdanig anders was...

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Woensdag 23 jan 2008 - 22:02:01
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Quote
broek53: Uitermate sterke geruchten willen dat vannacht de 2402 zal arriveren: om ongeveer 2.44 uur in Venlo en tegen de ochtend in Amersfoort.
Dat is juist: Vl v. 2.45, Ht 3.53 - 4.20, Utm 5.23, Amf 5.40. En dat allemaal achter de 6452 (onder voorbehoud!) in tr. 49744.

Groet, Spiketrain

Woensdag 23 jan 2008 - 22:22:09
dh3201
dh3201
Quote
WesselE: Waarom komt de 2402 eigenlijk als eerste, en niet de 2401?
Omdat de 2401 nog ergens bij Berlin rondhangt? Of is die daar ook alweer van terug?

Shqiperise-lopers?

Woensdag 23 jan 2008 - 22:45:46
Marc-sch
Marc-sch
Is het nog steeds zeker dat hij gestald wordt te Bokkeduinen? Anders ga ik morgen even kijken...

Woensdag 23 jan 2008 - 22:51:07
broek53
broek53
Dat laatst mag ik niet bevorderen, dus ga ik ook niet zeggen dat het 100 % zeker is dat hij op de Bokkeduinen komt te staan. En al helemaal niet dat alle nieuwe stellen naar de Bokkeduinen zullen gaan, waar Bombardier ook neerstrijkt. Mij zul je niet horen ..

Woensdag 23 jan 2008 - 22:54:13
Marc-sch
Marc-sch
Ik waag het erop...en anders een leuk ritje!

Woensdag 23 jan 2008 - 22:57:10
lucky
lucky
Gewoon kwart voor 6 in amf staan morgen vroeg. Ik neem aan dat ie ergens in de buurt van het perron kop maakt om op bokkeduinen te komen.

Woensdag 23 jan 2008 - 22:59:58
Marc-sch
Marc-sch
Hij zal inderdaad kop moeten maken als hij via utrecht komt, maar om kwart voor 6 is mij iets te vroeg...

Donderdag 24 jan 2008 - 05:39:41
edegroot
edegroot
Ik heb de rest van dit draadje verwijderd. De gebruikers zoals Iceman en Rolffiej19 mogen er eens op gaan letten om er hier geen persoonlijke chat van te maken. Ook reisplanningen zijn in dit draadje taboe.

Donderdag 24 jan 2008 - 08:02:36
train85
train85
Volgens dienstregeling zou die om half zes aangekomen moeten zijn te Amf op spoor 10, onder treinnummer 49744.

www.stichtingde3.nl en www.mat64.nl

Donderdag 24 jan 2008 - 09:14:06
thejag
thejag
En de bevestiging, hij staat inderdaad op de Bokkeduinen, rond 08:00 nog wat verstopt achter een Sprinter en een Protos.

grt, Michiel

Donderdag 24 jan 2008 - 10:19:05
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Quote
train85: Volgens dienstregeling zou die om half zes aangekomen moeten zijn te Amf op spoor 10, onder treinnummer 49744.
Dat was aantal berichten eerder al gemeld ...

Groet, Spiketrain

Donderdag 24 jan 2008 - 10:52:59
daan-ns
daan-ns
Weet iemand wanneer hij naar Ldd komt?

Groetjes Daan

Donderdag 24 jan 2008 - 12:23:27
broek53
broek53
Nog lange niet, nog lange niet , of het zou moeten zijn voor een beleefdheidsbezoekje. De stellen gaan nu een traject van maaaaanden in om de toelating tot het NL-spoorwegnet te verkrijgen en het centrum van die activiteiten is de Bokkeduinen, waar ook Bombardier neerstrijkt.

Hotte edit men heeft er vertrouwen in! Vanaf maandag as. gaat het stel al proefrijden tussen Apeldoorn, Amersfoort, Utrecht en Arnhem.
Vooropgesteld dat er niks tegen zit bij het rijvaardig maken, natuurlijk

Laatst bewerkt door broek53 op Donderdag 24 jan 2008 om 12:30:13

Donderdag 24 jan 2008 - 12:33:55
Iceman
Iceman
Dat is snel zeg! Maar wel goed nieuws, kunnen we hem rijdend in actie zien.

Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.

Donderdag 24 jan 2008 - 13:03:15
waalkade
waalkade
Hangen er nu al magneetremmen onder dat ding?

Donderdag 24 jan 2008 - 13:26:22
gertjan
gertjan
Dat ligt eraan of ze die al geplaatste hebben. Het stel word de komende dagen rijvaardig gemaakt door onze vriendjes van Bombardier.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Donderdag 24 jan 2008 - 13:49:12
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Valt hij vanuit de trein vanaf Ut-Amf te zien op het emplacement van de Bokkeduinen?

Donderdag 24 jan 2008 - 13:53:31
noof
noof
Ga er maar van uit van niet.

Laatst bewerkt door noof op Donderdag 24 jan 2008 om 13:53:38

Donderdag 24 jan 2008 - 14:00:44
Rolffiej19
Rolffiej19
jep valt te zien ik heb al vast de eerste foto`s
www.flickr.com

Donderdag 24 jan 2008 - 14:01:24
wesley
wesley
Wat ik alleen niet helemaal snap is waarom die dingen test ritten gaan rijden in het toch wel oosten van het land, zoals eerder vermeld: Amf, Apd, Ah. Want uiteindelijk zullen ze toch alleen in de randstad en tot Amf komen.

Donderdag 24 jan 2008 - 14:06:01
mdeen
mdeen
Het lijkt me toch dat Zl-Emn een traject bij uitstek voor de nieuwe Sprinter is. Ze hebben zelfs kunstgrepen aan Plan V moeten toepassen om de dienst beter te kunnen rijden.

Donderdag 24 jan 2008 - 14:07:17
u932178
u932178
Hij staat nu nog op spoor 209 op de bokkeduinen tussen de schutwagens. Als er niets op de sporen 201-208 staat is het stel zichtbaar vanaf het hoofdspoor Amf-Hvs. Maar de Protos van Cxx staat meestal op 205 dus......

Groeten,
Nico lollinga

Donderdag 24 jan 2008 - 14:08:05
webguy
webguy
Over die foto's: konden ze nog hogere rem/koppelwagens kiezen?

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Donderdag 24 jan 2008 - 14:09:11
robbertc
robbertc
@ Wesley: En bovendien is er in het westen van het land nou ook weer niet zo veel ruimte in de dienstregeling om uitgebreid te gaan testen. En voor het testen zelf zal het wel niet uit maken op welk traject het moet gebeuren. Dan is het logisch dat je in de regio Amf blijft

Laatst bewerkt door robbertc op Donderdag 24 jan 2008 om 14:09:27

Donderdag 24 jan 2008 - 14:09:11
hvondelen
hvondelen
In het oosten hebben ze voor testritten meer ruimte, de randstad is veel te druk hiervoor, en of ze nu in de randstad of in het oosten testritten afleggen, de rails is hetzelfde

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Donderdag 24 jan 2008 - 14:14:23
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
farm3.static.flickr.com < Wat me opvalt op deze foto is dat de 1ste en 2de klassen stickers er nog niet helemaal op zitten (alleen rechts op de foto, links niet meer.) Zal vast en zeker vergeten zijn

Donderdag 24 jan 2008 - 14:15:13
2296
2296
Als je in de randstad gaat proefritten en het gaat een keer mis dat hij defect gaat hebben er een heleboel mensen last van. Op de andere trajecten heb je er minder last van. Minder intensief treinverkeer.

Donderdag 24 jan 2008 - 14:15:43
hvondelen
hvondelen
Quote
link (farm3.static.flickr.com) < Wat me opvalt op deze foto is dat de 1ste en 2de klassen stickers er nog niet helemaal op zitten (alleen rechts op de foto, links niet meer.) Zal vast en zeker vergeten zijn
Dat was in het begin bij de SGMm en de ICMm ook al zo ja, maar vergeten zijn ze het denk ik niet, het is tenslotte een testvoertuig.

Laatst bewerkt door hvondelen op Donderdag 24 jan 2008 om 14:16:32

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Donderdag 24 jan 2008 - 14:16:32
waalkade
waalkade
Misschien had men nog geen 3'en.

Donderdag 24 jan 2008 - 14:44:38
saturn01
saturn01
Quote
stefanuzz: farm3.static.flickr.com
Mooie plaatjes. Geeft altijd zo'n sneaky gevoel, de eerste plaatjes in Nederland van nieuw materiaal. Zeker als het op een plaats gefotografeerd is waarvan de vraag is hoe het gefotografeerd is (behalve die uit de trein)

Nieuw materieel is altijd welkom. Maar nu de 1e spottersvraag : waar staan de nummers (of beter : wat voor verrekijker moet ik het vervolg bij me hebben om ze kunnen lezen). GRR.. ik vrees weer het ergste...

Donderdag 24 jan 2008 - 14:52:46
gertjan
gertjan
Nummers? farm3.static.flickr.com dat blauwe vlekje naast de inkeping voor je voet van de cabinedeur. Das het nummer.

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Donderdag 24 jan 2008 - 14:58:53
Rolffiej19
Rolffiej19
haha ik heb er maar ongv 1uurtje voor moeten lopen stukje bos doorgestoken opzich wel leuk om toch weer de goede weg proberen te vinden

Donderdag 24 jan 2008 - 15:00:08
saturn01
saturn01
Quote
gertjan: Nummers? farm3.static.flickr.com dat blauwe vlekje naast de inkeping voor je voet van de cabinedeur. Das het nummer.
Precies. Dat bedoel ik. Straks is de tijd echt voorbij dat je vanaf enige tientallen meters naast het spoor nog de nummers kon lezen. Je moet nu echt binnen 30 meter van de trein (of zelfs dichter) bij de trein staan (Protos, ICMm, SGMm). Maar goed, ik dwaal af. Kijken of ik 'm vanmiddag zie staan.

Donderdag 24 jan 2008 - 15:16:39
Marc-sch
Marc-sch
Wat een hopeloos eind lopen... 2km!

Heb wel een heleboel foto's kunnen nemen. Helaas stond Protos er recht voor. Bombardier was bezig, waardoor de cabinedeur open stond. Ik mocht helaas het Nedtrain-terrein niet op...
Meer foto's volgen vandaag nog op mijn site.

EDIT: zoals gezegd, de eerste foto's online:
www.spoortechniek.nl

Laatst bewerkt door Marc-sch op Donderdag 24 jan 2008 om 16:11:52

Donderdag 24 jan 2008 - 15:58:06
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Kunstgrepen?

Donderdag 24 jan 2008 - 16:55:31
stefanuzz
stefanuzz
Twitter Stefanuzz
Quote
Marc-sch: EDIT: zoals gezegd, de eerste foto's online:
www.spoortechniek.nl
Leuk. Vooral op de laatste foto is het grappig om te zien dat de folie nog om de bankstellen heen zitten. Laat toch zien dat ze heel 'zunig' zijn

Donderdag 24 jan 2008 - 17:04:00
hvondelen
hvondelen
Bij het invoeren van de SLT, komt er bijv diesselloc 2402 te staan, moet wat aan veranderd worden. Ik heb nog niks ingevoerd maar zag ik toevallig:

Dieselloc 2402 GDST Let op: SLT/Sprinter LightTrain. Gestald te bkd, 12:30h Donderdag 24 januari 2008 Marc-sch Bkd

Laatst bewerkt door hvondelen op Donderdag 24 jan 2008 om 17:04:14

http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 24 jan 2008 - 17:08:46
reizigert
reizigert
Quote
saturn01: Straks is de tijd echt voorbij dat je vanaf enige tientallen meters naast het spoor nog de nummers kon lezen. Je moet nu echt binnen 30 meter van de trein (of zelfs dichter) bij de trein staan (Protos, ICMm, SGMm).
Per saldo valt dat wel mee denk ik. Bedenk dat er (deels) ter vervanging van Mat64 ook een nieuwe VIRM vloot komt waarvan de nummers juist superduidelijk zijn. En als straks alle Veolia Veliosjes die grote portretten hebben kun je die van 500 meter afstand nog herkennen.
Op de foto's van de SLT zie ik trouwens dat alle apparatuur op het dak bloot ligt. Komen daar nog kappen op? (Net zoals bij de Protos, bij FTD01 was ook alles zichtbaar op het dak, bij de eigenlijke order was dit keurig weggewerkt)

Donderdag 24 jan 2008 - 17:15:57
train85
train85
Quote
hvondelen: Bij het invoeren van de SLT, komt er bijv diesselloc 2402 te staan, moet wat aan veranderd worden. Ik heb nog niks ingevoerd maar zag ik toevallig:

Dieselloc 2402 GDST Let op: SLT/Sprinter LightTrain. Gestald te bkd, 12:30h Donderdag 24 januari 2008 Marc-sch Bkd
Ze hebben de loks 2400 er nog in zitten daarom wordt het als dieselloc aangegeven.

www.stichtingde3.nl en www.mat64.nl

Donderdag 24 jan 2008 - 17:45:14
treinfan
treinfan
Als peter deze aanpast: let op de museumlocs 2459 en 2498

[Bezig met laden...] {{parent.name}}

Donderdag 24 jan 2008 - 17:59:14
micky
micky
Die 2402 is zeker nog niet helemaal af??
Op de foto“s zijn de schotten nog niet geplaatst.
Wat wordt de serie voor nummer 2400 en ????.
Komt de 2401 niet????

micky

Laatst bewerkt door micky op Donderdag 24 jan 2008 om 18:02:34

Donderdag 24 jan 2008 - 18:04:40
lucky
lucky
Beide antwoorden staan in dit topic! Succes met lezen.

Donderdag 24 jan 2008 - 18:49:00
edegroot
edegroot
Ik heb opnieuw 2 berichten verwijderd uit dit topic. Vriendelijk verzoek om hier normale berichten te plaatsen die ook nog een beetje ontopic zijn. Micky mag in het vervolg het topic eerst goed doorlezen.

Donderdag 24 jan 2008 - 18:52:16
NSR1855
NSR1855
Over die spots. Je kan dieselloc gewoon laten staan als ze gewoon als SLT24** worden ingevoerd

Donderdag 24 jan 2008 - 19:03:22
aestudent
aestudent
Dat lijkt me nou niet handig, want dat worden nogal veel 'uitzonderingen'... Als 't echt niet anders kan, dan die museumlocs maar anders invoeren. Hoewel er volgens mij helemaal geen overlappende nummers komen...

Donderdag 24 jan 2008 - 19:05:51
treinfan
treinfan
Overlapping gaat wel komen, Loc 2412 zal nl ook naar nederland komen, zie www.somda.nl

Donderdag 24 jan 2008 - 19:07:59
gertjan
gertjan
Zullen we spotsbeheer hier maar over laten beslissen?

- - - Hierlangs afscheuren - - -

Donderdag 24 jan 2008 - 19:39:18
broek53
broek53
Misschien is het in dit verband een klein beetje van belang dat NS gaat proberen de terminologie S70 en S100 in te voeren voor de vieren en de zessen, waarbij de 70 en 100 op hun lengte slaan. De kreet SLT met "Light" erin slaat nergens meer op (stellen zijn gewoon heavy) en vieren en zessen kunnen verwarring opleveren met bestaande vier- en zeswagenstellen. Nu zie ik S70 en S100 niet echt ingeburgerd raken (het "bekt" niet), maar we kunnen het proberen natuurlijk.

Donderdag 24 jan 2008 - 19:41:48
aestudent
aestudent
Dus we hebben straks geen SLT-IV, maar een S70 gezien. Ook leuk... Ik ben benieuwd wat er van komt.

Donderdag 24 jan 2008 - 19:46:42
webguy
webguy
Iemand op OVL herinnerde mij er ook aan dat je als je de letters S-L-T uitspreekt al heel snel een andere woord hebt...

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Donderdag 24 jan 2008 - 19:47:40
saturn01
saturn01
Vanavond vanuit de rijdende 1561 inderdaad de 2402 gespot op Bkd. Dat kan dus inderdaad MET EEN VERREKIJKERTJE (10X25 Kijkshop). Dat viel me niet tegen. Maar zonder is vanaf die afstand dus onmogelijk. Overigens stond er geen wagon voor aan de kant van Amf.

Donderdag 24 jan 2008 - 19:55:13
admin
Moderator
admin
www.somda.nl

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Donderdag 24 jan 2008 - 19:58:50
dh3201
dh3201
Quote
stefanuzz: farm3.static.flickr.com < Wat me opvalt op deze foto is dat de 1ste en 2de klassen stickers er nog niet helemaal op zitten (alleen rechts op de foto, links niet meer.) Zal vast en zeker vergeten zijn
Of zijn de rijtuigbakken bij verschillende vestigingen/fabrieken afgebouwd?
Misschien dat de ene vestiging/fabriek al wel aan de stickers is toegekomen en de andere niet.

Shqiperise-lopers?

Donderdag 24 jan 2008 - 20:03:59
admin
Moderator
admin
De materieel-benamingen zijn aangepast, onze richtlijnen zullen we zsm aanpassen.

Heeft er iemand een goede foto van de kop van het ding die we bij de DRGLs kunnen en mogen gebruiken?

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Donderdag 24 jan 2008 - 20:23:57
zugchef
zugchef
Flickr bjornnielsen
Misschien kan je die vraag beter stellen na komende maandag, als dat ding op eigen kracht een rondje gaat maken

Laatst bewerkt door zugchef op Donderdag 24 jan 2008 om 20:24:09

Donderdag 24 jan 2008 - 21:01:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Quote
broek53: Misschien is het in dit verband een klein beetje van belang dat NS gaat proberen de terminologie S70 en S100 in te voeren voor de vieren en de zessen, waarbij de 70 en 100 op hun lengte slaan.
Zeg, het is toch geen Volvo S70?

Donderdag 24 jan 2008 - 21:59:11
kbrandsma
kbrandsma
Quote
admin: www.somda.nl
Quote
admin: Heeft er iemand een goede foto van de kop van het ding die we bij de DRGLs kunnen en mogen gebruiken?
Ik zal kijken of er maandagmiddag een fraaie foto van de S70 is te schieten op Ut-Ah.

Donderdag 24 jan 2008 - 22:57:28
knuffie_nl
knuffie_nl
Quote
taigagaai:
Quote
broek53: Misschien is het in dit verband een klein beetje van belang dat NS gaat proberen de terminologie S70 en S100 in te voeren voor de vieren en de zessen, waarbij de 70 en 100 op hun lengte slaan.
Zeg, het is toch geen Volvo S70?
Gelukkig is het nog altijd V70 en geen S70 bij de Volvo.

Donderdag 24 jan 2008 - 23:27:10
nielske90
nielske90
Facebook profile.php?id=100000795150858 Flickr nielske1990
Quote
admin: Heeft er iemand een goede foto van de kop van het ding die we bij de DRGLs kunnen en mogen gebruiken?
Zie hier: www.spoortechniek.nl

EDIT: Hoor nu dat ie recht van voren moet zijn... (Lijkt me trouwens vrij lastig, hoewel er wel ergens een nieuwsfoto van de presentatie van het nieuwe model in omllop is)

Laatst bewerkt door nielske90 op Donderdag 24 jan 2008 om 23:29:47


Donderdag 24 jan 2008 - 23:33:15
dh3201
dh3201
Er staat een foto op Wikipedia van de voorkant, maar die is niet helemaal legaal (copyrights enzo)

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 25 jan 2008 - 09:24:29
seinhuis
seinhuis
De foto's die op wikipedia staan, rusten geen copyrights op

Vrijdag 25 jan 2008 - 11:16:18
webguy
webguy
Dat is a) geen discussie voor hier en b) onjuist. Er zijn inderdaad veel foto's op Wikipedia onder een 'Creative Commons' licentie. Dat betekent niet dat de copyright vervalt, maar dat je het mag gebruiken zonder kosten van de auteur. In het geval van de SLT foto heeft 'ie geen licentie informatie, en het is een foto van tijdens de persintroductie, dus 't zal wel van een persbureau of zoiets zijn...

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Vrijdag 25 jan 2008 - 19:07:59
dh3201
dh3201
Ik bedoel dat die foto op Wikipedia van die SLT bij de fabriek illegaal op Wikipedia staat, wegens het ontbreken van een geldige licentie, en binnenkort daar dan ook verwijderd wordt. Maar goed, Peter heeft al een plaatje voor bij de drgl.

Shqiperise-lopers?

Vrijdag 25 jan 2008 - 19:25:19
admin
Moderator
admin
Aub einde discussie over fotorechten

Ik heb zojuist nog enkele aanvullende ritten geplaatst in de DRGL: www.somda.nl

Met vriendelijke groet, Peter van der Leek

Vrijdag 25 jan 2008 - 19:27:19
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ik las ergens anders dat de serie 425/426 van de DB, waarvan de SLT is afgeleid, veel detectieproblemen heeft gehad. Ben dus erg benieuwd naar het verloop van de proefritten hier in Nederland.

En remproef nemen schijnt niet meer nodig te zijn: gaat allemaal automatisch

Vrijdag 25 jan 2008 - 19:46:42
broek53
broek53
Ik weet niet zeker of het ermee te maken heeft, maar ergens tussen Maarn en Driebergen is een meet-opstelling voor de detectie van materieel. Daar zijn een jaar of twee geleden ook alle twijfelachtige materieelsoorten langs geweest, tot aan de trams van Gouda - Alphen aan toe. Wellicht dat daarom deze ritten ook steeds dit baanvak nemen (het heten immers ook detectie-proefritten).
Ik weet niet of de opmerking van een tijd geleden al beantwoord is, maar beter twee keer dan helmaal niet: ja, het nieuwe materieel heeft ETCS met een STM-ATB.

Laatst bewerkt door broek53 op Vrijdag 25 jan 2008 om 19:47:09

Vrijdag 25 jan 2008 - 19:48:09
mark
mark
Vandaar dat er in 2006 DM'90 juist daar getest werd op detectie...


Vrijdag 25 jan 2008 - 20:46:27
rob1
rob1
De LR Gouda-Alphen werd getest in maart 2005. En in mei 2005 ook de DB EuregioBahn!
Quote
www.nicospilt.com Tussen Maarn en Driebergen ligt een meetpunt waar kan worden gecontroleerd of een trein wel detecteerbaar is door de beveiligingsapparatuur. Ook op enkele andere plaatsen in het land liggen dergelijke meetpunten.
Nog een vraagje: ik neem aan dat de testritten op eigen kracht gereden gaan worden?

Laatst bewerkt door rob1 op Vrijdag 25 jan 2008 om 20:52:33

Vrijdag 25 jan 2008 - 21:18:15
thom
thom
Lijkt me wel handig, anders detecteer je de loc, en als die beter detecteerd....

Vrijdag 25 jan 2008 - 21:36:56
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
We noemen ze ook gewoon Quitschi, net als in Duitsland...
(luister maar eens naar 't geluid dat ze maken)

Vrijdag 25 jan 2008 - 22:12:14
ICMM
ICMM
Ik heb er een foto gemaakt toen ik over het rangeerterrein heen reed.
(onze trein reed over het rangeerterrein vanwege een vertraagde intercity naar SHL.)

Zaterdag 26 jan 2008 - 01:47:25
mren
mren
Quote
knuffie_nl:
Quote
taigagaai:
Quote
broek53: Misschien is het in dit verband een klein beetje van belang dat NS gaat proberen de terminologie S70 en S100 in te voeren voor de vieren en de zessen, waarbij de 70 en 100 op hun lengte slaan.
Zeg, het is toch geen Volvo S70?
Gelukkig is het nog altijd V70 en geen S70 bij de Volvo.
Hoewel enorm offtopic: er bestaat weldegelijk een Volvo S70; een doorontwikkelde 960 sedan. Wordt nu niet meer gemaakt.

Zaterdag 26 jan 2008 - 11:59:54
metrofan
metrofan
Weet iemand ook op welk spoor op Utrecht de spinter binnen komt?

Zaterdag 26 jan 2008 - 13:50:12
nickeyboy
nickeyboy
Twitter @menke_nick Youtube treinenbus Flickr 57428273@N07
Staat dit stel op het rangeerterrein aan de soesterweg nabij het sportpark? zoja dan ga ik hem morgen even bezoeken.

groetjes

Nick Menke

Zaterdag 26 jan 2008 - 20:07:59
edegroot
edegroot
Quote
metrofan: Weet iemand ook op welk spoor op Utrecht de spinter binnen komt?
Dat soort vragen zijn net zoals het vragen om dienstregelingen "*not done*" op somda.. vriendelijk verzoek om dat dan ook niet meer te doen. Gewoon naar Ut gaan en afwachten.

Zaterdag 26 jan 2008 - 20:16:01
webguy
webguy
Voor degenen die Maandag wilden gaan spotten, lees dit: www.opeenshadikhetforum.nl
Lijkt er dus op dat ze zijn opgeheven...

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!

Zondag 27 jan 2008 - 12:28:12
NDS
NDS
Ik zit net even de foto's hier in dit topic te bekijken en er valt mij 1 ding direct op:

De midden bakken hebben per zijwand 6 ramen waar de duitse Br425 er 7 heeft. Zijn de NSR midden bakken korter of hebben ze grotere ramen en evt. bredere deuren?

Groetjes Michiel

Zondag 27 jan 2008 - 13:56:54
fastguy84
fastguy84
Dat geldt ook voor de kopbakken. Die 'missen' bovendien nog een deur. Dat zou doen vermoeden dat de breedte van de deuren niet (of: minder) van invloed is, en het dus aan de lengte van de bakken, danwel (de plaatsing van) de ramen ligt.

Zondag 27 jan 2008 - 14:19:24
geertw
geertw
Waarom zijn die deuren eigenlijk zo raar verdeeld over de trein?

Zondag 27 jan 2008 - 14:52:24
NDS
NDS
Bij de 1e klas is heel duidelijk te zien dat de ramen vele malen groter zijn als bij de Br425. Vind het wel een beetje jammer die deurindeling van de kopbakken. Maarja zoveel dingen zijn jammer aan dat spul, hopen dat de stoelen dan uiteindelijk wel beter blijk als de Duitse.

Ze hadden beter gewoon het standaard product Br425 met de Br422 kop kunnen bestellen als je het mij vraagd.

Groetjes Michiel

Zondag 27 jan 2008 - 14:54:36
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
En dan ook graag de magneetremmen van de Br 422 De originele Br425 (en 423) hebben remprestaties van een oude krant.

Dick van den Hoven

Zondag 27 jan 2008 - 15:29:29
idolaat
idolaat
Ik ben nog even wat kiekjes wezen maken.. www.flickr.com

Zondag 27 jan 2008 - 16:00:22
webguy
webguy
Ziet er mooi uit!
Ben ik nou gek of lijkt het alsof er op de bovenkant nog platen horen die wat bovenop zit afschermt? (ala Protos)

Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina('s):
SLT
RailWiki.nl