SMMR naar de ZLSM 21-09-2007
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
20-09-2007 15:41:32
1309_ban
1309_ban
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om hem neer te zetten, maar hieronder de dienstregeling van de 2225 en de 2278 die naar de ZLSM gaan.

Vrijdag 21-09-2007
92543 (6400+2225+2278)
Aswplz 9.53
Asd 9.57 - 10.16
Utge 10.51 - 11.04
Ln 11.08 - 11.13
Ht 11.45
Ehv 12.15
Rm 12.54
Std 13.13
Hrl 13.28
Lg 13.31 - 13.42
Krd 13.47 -13.49

Zondag 23-09-2007
92544 6400+2278+2225
Krd 18.30-18.43
Lg 18.48 - 18.52
Hrl 18.56
Std 19.10 - 19.20
Rm 19.37
Ehv 20.16
Tb 20.42 2225 bij de Wpl droppen

92545 6400+2278
Tbge 21.28
Ht 21.48 - 21.56
Ut 22.34
Asd 23.13 - 23.20
Hlm 23.35
Bv 23.45 - 23.50


Foto's zijn van harte welkom op foto(a)Smmr.nl ( vervang (a) door @)
 

20-09-2007 16:17:25
reizigert
reizigert
Speciale ritten naar de ZLSM die via Landgraaf en Kerkrade gaan, dat zie je niet vaak meer sinds die aansluiting Sog is hersteld...  

20-09-2007 16:51:17
gertjan
gertjan
En deze is zojuist aan de DRGL's toegevoegd. Ik bedank je hartelijk namens het gehele team voor het aanleveren van deze DRGL.


- - - Hierlangs afscheuren - - -
 

20-09-2007 16:58:05
1855
1855
>Tb 20.42 2225 bij de Wpl droppen

Wpl? Doe maar Wph%02%

Laatst bewerkt door 1855 op 20-09-2007 17:11
 


20-09-2007 17:22:21
reizigert
reizigert
Waarom gebruikt Railion eigenlijk steeds een 6400 voor de ritten naar de dieseldag? Zou voor de afwisseling leuker zijn als ze ook eens met een Ludmila zouden komen  

20-09-2007 17:40:36
ijsm
ijsm
Volgens mij lag er pas op Kfh een aanvraag om een Class 66 mee te nemen, kan dat kloppen? Feit is dat de defectenstand bij de 232'ers en 241'ers nog steeds dramatisch hoog is, en er ook maar één Class 66 rijdende is (sinds vanmorgen...). Dus vandaar die 6400, we sturen binnenkort de 6431 wel naar Awhv, dan kunnen ze die nemen om naar het zuiden te gaan, deal?

Laatst bewerkt door ijsm op 20-09-2007 17:41
 

20-09-2007 17:49:41
1855
1855
Quote
ijsm: Volgens mij lag er pas op Kfh een aanvraag om een Class 66 mee te nemen, kan dat kloppen?


Nee.
Het is inderdaad wel het plan/idee om de 6431 mee te nemen, maar of dat ook echt gaat lukken is natuurlijk afwachten.
 

20-09-2007 17:53:02
ijsm
ijsm
De 6431 zit nu nog in de 48720-loccenset, en gaat zo op Mvt (na tanken Mvtw) -mits er zich geen defecten voordoen- gewisseld worden tegen (ik meen) de 6467. Aansluitend losse loc Kfh en dan naar Awhv met een sleepje lege Fccpps'en (als die op tijd uit Rsd gekomen zijn tenminste). Loc is niet schoon trouwens.  

20-09-2007 17:54:26
1309_ban
1309_ban
@reizigert Rit via Hrl is omdat het eenvoudiger is met rijden, hoef je niet om te lopen, en als ik me niet vergis is er binnen de stichting niemand die wegbekendheid heeft tussen Mt en Sog

Ludmila is zoals IJSM al schreef i.v.m. hoge defecte stand niet erg praktisch, daarnaast, om 1 232 te kunnen missen heeft men 2 6400'en nodig. Daarnaast mag je schijnbaar met een 232 i.v.m. het gewicht niet in Lg over de brug heen...

@ Gertjan, Dienstregeling aanleveren, graag gedaan. Maar is dit nu op de juiste manier gedaan, of word een andere manier meer gewaardeerd (complete ASV mailen)?

@ 1855, Wpl is als voorbereiding op wat er komen gaat (mag van mij nog heel lang duren)

@ IJSM, Class 66 is me niks van bekend, heeft ook niemand binnen de stichting rijbevoegdheid voor. 6431? Ja klinkt goed ja.
 

20-09-2007 17:56:06
1309_ban
1309_ban
Quote
ijsm: Loc is niet schoon trouwens.


Is niet erg, ook in Limburg hebben ze water om te wassen.
 

20-09-2007 17:57:04
ijsm
ijsm
Hmm, ok, dan zal dat met die Class 66 wel wat anders geweest zijn. Was in ieder geval wel voor op een zaterdag, dus binnenkort een exotisch ritje vermoed ik.  

20-09-2007 17:58:43
ijsm
ijsm
Quote
1309: Is niet erg, ook in Limburg hebben ze water om te wassen.
Mooi! Ik denk, ik zal jullie vast voorbereiden . Vergeet vooral de draaistellen e.d. niet, want die worden nogal is vergeten .
 

20-09-2007 18:13:04
mikos
mikos
Mikos: Hou het nou een beetje zakelijk, mensen...


www.ov-ervaringen.nl
 

20-09-2007 18:42:14
admin
Moderator
admin
Quote
1309: Dienstregeling aanleveren, graag gedaan. Maar is dit nu op de juiste manier gedaan, of word een andere manier meer gewaardeerd (complete ASV mailen)?
Mailen wordt sowieso meer op prijs gesteld. Op deze manier krijg je namelijk altijd een discussie over zo'n DRGL en je ziet dat dat al snel de "klets"-kant uit gaat.
Nog wel een tip voor jou persoonlijk: ik zou er niet teveel mee te koop lopen dat je over ASV's beschikt. Bepaalde personen binnen organisatie's zijn er niet zo blij mee dat er wel eens dingen uitlekken.
In mijn mailbox is het veilig, zodra het online gaat (zonder bronvermelding) gaat de mail weer de vuilnisbak in. Je naam zullen ze nooit horen of vinden


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

20-09-2007 21:43:17
train85
train85
Ik heb even een opmerking over de dienstregeling die hier staat. Hoe kan de 2200en om 18:43uur vertrekken in kerkrade centrum, terwijl ze volgens zlsm drgl ze pas om 18:43uur aankomen in simpelveld?
Volgens dit zou dus de terugweg niet kloppen%02%
 

20-09-2007 22:34:35
1309_ban
1309_ban
Goed gezien, tijden zijn van hoe de terugrit gepland is, en plannen kunnen wijzigen. Hoe we dat gaan oplossen zien we zondag wel, maar het lijkt me sterk dat die laatste rit uitvalt hoor  

21-09-2007 00:30:53
miljoenen
miljoenen
Dit doen ze om niet voor verrassingen te komen want ze houden gewoon spontaan op,daarom iedere keer 6400  

21-09-2007 07:27:33
Timmetje
Timmetje
De Railion's komen met 3 dubbeletraxi.  

21-09-2007 08:49:53
kevinevers
kevinevers
@Timmetje railion komt met 1 6400 en 2 2200\'den en naar mijn weten kan een 6400 niet met een 2200 in dubbeltraktie en als je zegt 3x dubbeltraktie da betekend dat ze met 6 locomotieven komen wat mij vrij sterk lijkt%03%  

21-09-2007 10:18:08
rob46
rob46
RailPro 6401 sleept uiteraard de 2278+2225, van multipleschakeling is natuurlijk geen sprake, dat is niet mogelijk.

Laatst bewerkt door rob46 op 21-09-2007 11:04
 

21-09-2007 18:32:49
rob_ehv
rob_ehv
Mijn opa ( hobby ) die heeft een tijdje in eindhoven gestaan maar de 6401 met 2278+2225 wel gezien maar 28511-38 Loc + Plan U 121 niet iemand um wel gezien?
ow ja de 2530 ( waar geen dienstregeling van was ) heeft die ook niet gezien.


robq
 

21-09-2007 18:59:03
kevinevers
kevinevers
plan u niet gezien. wel heb ik de 2530 gezien deze kwam om 14.27 door Susteren. Rob misschien is de 2530 wel over de maaslijn gekomen?  

21-09-2007 19:28:33
dh3201
dh3201
Quote
rob_ehv: maar 28511-38 Loc + Plan U 121 niet iemand um wel gezien?

Niet zelf gezien, maar wel op OVL gelezen dat die om 14:37 uit Zwolle vertrokken is.


Shqiperise-lopers?
 

21-09-2007 19:32:04
djm008
djm008
Hoelaat kunnen we hem dan bij echt/susteren verwachten?  

21-09-2007 19:59:26
hnh_block
hnh_block
121 was rond 15u15 bij Hd, had om 17u39 al (...) Ozbm bereikt maar was om 19u30 nog niet Wt voorbij. Ik vermoed dat ze de onderweg erafgevallen onderdelen en resten verf nog aan het zoeken zijn. 2530 kwam via Maaslijn.

Laatst bewerkt door hnh_block op 21-09-2007 19:59
 

21-09-2007 20:08:41
djm008
djm008
Dank voor het meedelen. Dan kunnen we foto's vergeten. Het is buiten al donker...  

22-09-2007 09:46:04
kevinevers
kevinevers
is de plan u trouwens nog aangekomen in Simpelveld?  

22-09-2007 15:31:28
hveupen7
hveupen7
zojuist terug uit Simpelveld
Aanwezig waren de RP 6401, Strukton Jose, 2225, 2278, 2530 en de Plan U 121.
Verder was zo'n beetje al het dieselmateriaal van ZLSM buiten te zien, behalve de DE2 en de 600 die in de loods stonden.
 

23-09-2007 18:53:13
reizigert
reizigert
Terugreis begonnen stipt volgens dienstregeling
Doorkomst Lg 18:51 met 6401V, 2278M, 2225A
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-09-2007 19:04:28
spotter83
spotter83
Wij stonden ernaast en kunnen het bevestigen In de laatste zonnestraaltjes, 10 minuten later zou te laat geweest zijn.

Greetz, Peter
 

23-09-2007 20:58:48
brugger
brugger
6401 voor op voor ATB en 2200en als traktie
zo hoord het
 

23-09-2007 22:43:10
nielsje
nielsje
Het dieselweekend was GEWELDIG!!! die diesellocs waren allemaal prachtig, en de 121 was ook kei vet, hoewel erwel nog het een en aan ander aan moet gebeuren zoals een aardig iemand van de HIJSM vertelde. Ik heb heel de rit van Simpveld tot Vetshau ofzo zitten filmen uit het raam van de motorwagen van de 121. Prachtige dag gehad, volgend jaar weer. Complimenten voor iedereen die meegewerkt hebben, en die het georganiseert hebben. %02%  

24-09-2007 08:04:57
sik214
sik214
Ik begreep dat de 2530, 302328 of Esselingen steeds voorop de 2225 of 2278 moesten ivm de toelating op Sog-Vkb en Krd? Waarom mochten ze op de ZLSM lijn zelf dan wel rijden?  

24-09-2007 14:08:22
mich
mich
Omdat de ZLSM lijn niet tot het openbare spoornet toebehoord  

24-09-2007 15:20:39
sik214
sik214
Maar een tractiemiddel moet toch vanuit zichzelf al een inzetcerificaat hebben om "uberhaupt" te mogen rijden op welke infra dan ook? Er zitten wel reizigers achter namelijk.....  

24-09-2007 15:52:36
edje
edje
Had allemaal te maken met de ATB, en die is dus niet aanwezig op de Miljoenenlijn.  

24-09-2007 18:36:56
rob_ehv
rob_ehv
Ik ben er helaas niet geweest iemand nog digitale foto's die ik kan zien?


robq
 

24-09-2007 19:41:06
brugger
brugger
hier een aantal plaatjes
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/1211.jpg
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/121.jpg
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/2225.jpg
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/2530%2B2225%2B2278.jpg
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/2530.jpg
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/302328.jpg
http://www.freewebs.com/arnevermeulen/musea/6401.jpg