17-08-2017 12:44:40 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Net als voorgaande jaren rijdt er weer een extra trein van en naar de Gamescom in Keulen, dit jaar zaterdag 26 augustus. Info op https://tweakers.net/acties/tweakersexpress2017/ Heenreis: Asd 07:08 spoor 2B Ut 7:45 spoor 18 Ht 8:17 spoor 7 Vl 9:58 spoor 3 Kkd 11:15 Terugreis: Kkd 18:06 Vl 19:33 Ht 21:16 Ut 22:12 Asd 22:47 Rijtuigen als vorig jaar (NMBS M4/I10 en bestickerde railpromo rijtuigen), loc kan van alles zijn waar Railpromo mee werkt. |
17-08-2017 13:29:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Vanwege de werkzaamheden dat weekend rond Ehv, zal de eerder geplande stop op Ehv niet doorgaan. Ik vermoed dat hij via perronloos spoor 7 wordt omgelegd. Hij ontwijkt dan een hoop wissels waar ze mogelijk werkzaamheden aan gaan uitvoeren. Ik hoor ook geruchten dat hij over de Maaslijn zou gaan, maar dat betekent kopmaken in Den Bosch, en lekker dieselen. Te veel gedoe.... en ik durf er ook mijn geld op in te zetten dat de capaciteit op die lijn ook niet toereikend is. Choo choo..... |
17-08-2017 13:36:58 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ik dacht dat er in een ander topic een vrij uitgebreid plan beschreven was voor via de maaslijn maar ik kan het mij verkeerd herinneren. |
17-08-2017 13:55:58 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Ja, in het topic "Diverse werkzaamheden zomer 2017":Quote In het weekend is er op de Maaslijn genoeg capaciteit: de 32300 rijdt dan immers niet, zodat je Nm-Vry alvast in dat pad kunt rijden, tussen Vry en Br zul je dan even aan de kant moeten in Mlo of Ltm (de paar ritten van de 32300 die naar/van Vl rijden doen dat ook), en Br-Vl is dan ook geen probleem meer. |
17-08-2017 14:28:43 | ||
---|---|---|
mich
|
Ze hebben het zelfs wel eens gepresteerd tijdens de spits een extra trein over Nm-Vl te laten rijden. Die moet dan achter een van de reizigerstreinen aanrijden en overal naar spoor 3 of even wachten voor de inrijder. Krijg je wel kleine vertragingen van bij de tegentreinen. |
18-08-2017 00:56:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote M4, spannend %08% Het worden gewoon I6 en I10'en zoals vaker gebruikt |
18-08-2017 10:16:51 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Met zo'n omslachtige omleiding vraag ik me vooral af waarom die trein per se via Venlo moet rijden, zou via Emmerich niet veel handiger zijn, als er toch al een Traxx voor zit? |
18-08-2017 11:41:46 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Trein moet uiteindelijk naar Keulen toe, neem aan dat dat het snelste is via Venlo. |
18-08-2017 16:38:19 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Venlo is een opstappunt van de trein, net als Eindhoven. Voor mensen uit Eindhoven moet er nu al een extra bus rijden naar Den Bosch. |
18-08-2017 17:19:31 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Een bus naar Ht en dan omreizen via Nm-Vl? Waarom dan niet gewoon meesturen met de reguliere IC naar Vl? (Je zou toch hopen dat zoiets met NS geregeld kan worden.) |
18-08-2017 17:40:16 | ||
---|---|---|
bacr
|
Andere vervoerder hè, gaat om besloten personenvervoer, dus niet zoals met Arriva en de andere regiovervoerders een soort van uitwisseling. Dan moet er dus een aparte afspraak gemaakt worden tussen NS en RailPromo. Waarschijnlijk is een bus laten rijden makkelijker en goedkoper te realiseren. |
18-08-2017 17:55:36 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Laat dan de bus naar Vl rijden .... |
18-08-2017 19:44:13 | ||
---|---|---|
treinfan
|
De trein (de Tweakers Express) is zelf een evenement(deel), niet simpelweg vervoer van A naar B op de snelste manier. Laatst bewerkt door treinfan op 18-08-2017 19:46 |
19-08-2017 11:24:32 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote En waarom moet dat naar naar S'hertogenbosch rijden als Venlo makkelijk en handiger is ? Als wat je zegt klopt dan gaat het weer lekker logisch in het plan wereldje,met een bus naar boven rijden om met de trein vervolgens door je woonplaats te rijden ri evenement en dat dus 2x %03% Mag toch hopen dat men logischer nadenkt en die mensen uit Ehv naar Vl rijd per bus........... Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-08-2017 12:02:10 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Die mensen willen niet alleen met de trein mee om daar te komen, zoals eerder gezegd is de trein zelf ook al een evenement. Als ze alleen het stuk vanuit Venlo naar Keulen mee zouden reizen, krijgen ze niet snel "waar voor hun geld". De mensen die wel op Venlo opstappen, nemen daar genoegen mee. |
19-08-2017 13:14:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Je oordeelt wel weer erg makkelijk terwijl je dus de beweegredenen van het besluit om de mensen naar Ht te brengen dus helemaal niet weet... Via Emmerich het land uit zou betekenen dat je naast de reizigers uit Ehv ook de reizigers uit Ht en Vl gaat duperen door de werkzaamheden, niet echt een optie dus. Laatst bewerkt door thom op 19-08-2017 13:25 |
19-08-2017 17:32:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hoe gaat het straks tussen Nm en Vl, een diesel neemt het over maar kan geen energie leveren aan de rijtuigen en als iedere deelnemer zijn laptop aan de voeding legt dan zijn de batterijen snel leeg! |
20-08-2017 10:47:57 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Hoewel sommige geruchten rond gaan dat deze trein over de maaslijn gaat; waarom rijd men niet over de nog wel open zijnde sporen van station Eindhoven? Goederentreinen kunnen hierover dus waarom dan niet de Gamescom Tweakers Express? In de genoemde (voorlopige?) tijden is via Eindhoven en via Nijmegen beide mogelijk, maar lijkt voor mij Eindhoven de meest realistische. Laatst bewerkt door thieskes op 20-08-2017 10:51 http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
20-08-2017 11:18:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij zijn er dat weekeind bij de werkzaamheden geen doorgaande sporen beschikbaar, dus dan houdt dat al op, anders had men daar ook wel voor gekozen... Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 18:47 |
20-08-2017 15:54:57 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Dat een 6400 niet gelijktijdig energie kan leveren en een trein kan trekken is mij bekend, maar kan een G2000 dit ook niet? |
20-08-2017 16:44:48 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ik heb even wat gegoogled, maar een G2000 heeft geen Zugsammelschiene. |
20-08-2017 16:50:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Nope, is ook een DH lok. Een 6400 is een DE lok en ontworpen dat de hoofdgenerator 1500 volt opwekt en die dus na ombouw gebruikt kan worden om rijtuigen van HS te voorzien via de treinverwarmingskabel (NLse benaming voor de Zugsammelschiene). |
20-08-2017 21:18:23 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Als je met een 6400 energie gaat leveren heb je twee locs nodig. Een 6400 kan niet gelijktijdig energie leveren en tractie leveren. Bij DB cargo weet ik alleen niet of ze bevoegd zijn om extra treinen te laten rijden. Als er een 6400 voor staat dan moet het een van LTE zijn. Hoe zit het met een dieseltraxx? Bij mijn weten kunnen die ook energie leveren. Alleen ik weet niet of rheincargo bevoegd is om extra treinen te laten rijden. Sommige rijtuigen hebben een generator aan boord. |
20-08-2017 21:21:33 | ||
---|---|---|
didam2009
|
Daar zat ik ook aan te denken maar ik weet niet of ze in Nederland zin toe gelaten. Het zijn wel de vervangers van de oude 218 serie Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
20-08-2017 21:25:25 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
De Duitse serie 245 bedoel ik niet. Ik doel op de dieseltraxx'en van rheincargo. Die kunnen volgens mij energie leveren. |
20-08-2017 21:34:39 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote DB Cargo heeft een attest om besloten personenvervoer te rijden, RailPromo zal hen waarschijnlijk niet inhuren als ze het zelf mogen/kunnen. De LTE'6400'en hebben geen energie-levermogelijkheid, dat hadden alleen de 6461-6475. Een Rheincargo DE80x is al eerder ingehuurd door IRP, dus wellicht de makkelijkste kans om energie te leveren én te rijden. |
20-08-2017 23:20:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Laten we het erop houden dat het circus allemaal niet zo groot zal worden als dat er hier gedacht word |
21-08-2017 05:14:24 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Er zit gewoon een generatorwagen in de trein? %08% |
21-08-2017 06:20:48 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Die Rheingold club uit Keulen hebben een generatorwagen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-08-2017 07:18:48 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Dat sowieso, want stroom leveren voor alle computers en beeldschermen in de trein lukt niet uit het boordnet. De railpromo rijtuigen waar computers in staan hebben generatoren. |
21-08-2017 08:17:23 | ||
---|---|---|
mich
|
Die hebben geen generatoren voor alleen een beeldscherm, maar voor hun complete energie voorziening. Natuurlijk kun je prima een computer op een boordnet laten draaien. |
21-08-2017 09:19:56 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteDH of DE heeft toch geen invloed op de mogelijkheid om rijtuigen te verwarmen of lees ik je bericht verkeerd? |
21-08-2017 10:11:28 | ||
---|---|---|
mich
|
Dat lees je goed en heeft het wel. Een DE installatie heeft een hoofdgenerator die stroom kan leveren. een DH installatie heeft alleen een dynamo om de batterijen te laden, die dingen gaan nogal roken als je daar een rijtuig aanhangt. |
21-08-2017 10:54:15 | ||
---|---|---|
Apda
|
Hier past toch wel een kleine nuancering. Aan de ene kant: ook in een DH-loc kun je een generator voor stroom voor de rijtuigen inbouwen (als er ruimte is in de loc en de dieselmotor voldoende vermogen levert). Zie bijvoorbeeld de Duitse BR 218. Aan de andere kant: als de generator van een DE-loc niet alleen stroom moet leveren voor de tractie, maar ook aan de rijtuigen, dan is wel een dieselmotor + generator met meer vermogen nodig. Vermoedelijk is dit de belangrijkste reden waarom de 6400 niet beide gelijktijdig kan. |
21-08-2017 11:03:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Hoe groot achten jullie de kans dat er een 218 gaat verschijnen zaterdag? %08% |
21-08-2017 11:53:36 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
Gaat deze trein nu wel of niet via de Maaslijn wie weet het zeker Ik wil hem dan gaan spotten anders ga ik naar Venlo deze dag ruud.h |
21-08-2017 12:33:22 | ||
---|---|---|
train85
|
Tot op heden rijdt die gewoon over de maaslijn. |
21-08-2017 15:39:44 | ||
---|---|---|
1700fan
|
Het lijkt mij niet dat ze ineens via een andere route gaan rijden, aangezien er mensen zijn die hebben geboekt vanaf Den Bosch, Eindhoven of Venlo. En even terugkomen op het bericht of een dieseltraxx van RHC ervoor kan, na mijn weten wel, aangezien die wel eerder een trein met rijtuigen heeft gereden. |
21-08-2017 15:49:25 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
De Tweakers website meld: Voor degene vanuit Eindhoven vertrekt er een bus die je brengt naar Den Bosch. Het moge dus duidelijk zijn dat ie via de Maaslijn gaat rijden. |
21-08-2017 15:50:39 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Er zijn deelnemers die hebben geboekt vanaf Eindhoven, maar die hebben al te horen gekregen dat die opstapplaats vervalt: https://tweakers.net/plan/1333/tweakers-express-update-virtual-reality-in-de-trein-welke-games-wil-je.html Vanaf Ehv rijdt er dus een bus van Fassbender naar Ht Laatst bewerkt door aarclay op 21-08-2017 15:52 Choo choo..... |
21-08-2017 16:04:32 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Samenstelling kan zijn lok voor/achter en in Nm een IRP er bij |
21-08-2017 16:22:07 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteLaag maar het DE of DH verhaal heeft dus geen invloed op de mogelijkheid tot treinverwarming. |
21-08-2017 20:01:11 | ||
---|---|---|
mich
|
Wel in Nederland, en de hier toegelaten locomotieven, dus. |
21-08-2017 21:11:39 | ||
---|---|---|
didam2009
|
Waarom laat men niet de bus van S'Hertogenbosch via Eindhoven naar Venlo rijden dan kan daar de trein naar Keulen rijden dan heb je geen speciale diesel nodig Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
21-08-2017 21:20:53 | ||
---|---|---|
Nick86
|
Hoe gaat de trein van Amsterdam naar Venlo komen dan? |
21-08-2017 21:37:53 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En de trein in Venlo laten vertrekken is geen optie: de trein is namelijk niet alleen het vervoer maar is ook deel van de belevenis. |
21-08-2017 22:27:09 | ||
---|---|---|
thieskes
|
QuoteG2000 heb ik persoonlijk ook al meermaals met rijtuigen zien rijden, mogen de RHC dieseltraxxen eigenlijk wel over de Maaslijn/hebben deze atb-ng? http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
21-08-2017 22:40:53 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteHeen Asd-Ht-Nm-Vl. Ook zo op de terugweg. |
21-08-2017 22:52:14 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat was de vraag natuurlijk niet, de vraag: Quotewas als reactie op: Quote 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-08-2017 09:30:39 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote True, en met deze omleiding via de Maaslijn kunnen de deelnemers hun plezier in de trein zeker niet op. Choo choo..... |
22-08-2017 09:35:45 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
en de Maaslijn capaciteit laat het ook makkelijk toe volgens mij dan andere baanvakken? Laatst bewerkt door ruud.h op 22-08-2017 09:36 ruud.h |
22-08-2017 10:38:58 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Zeker, ruimte genoeg. Er zijn meer kruisingsmogelijkheden dan alleen de bekende stations. |
22-08-2017 16:24:22 | ||
---|---|---|
Yuri
|
Zijn de tijden die op de site staan een beetje goede richtlijnen? In 1 uur en 45 minuten van 's-Hertogenbosch naar vertrek te Venlo en dat met kopmaken en locs eraf halen of erbij zetten lijkt mij vrij krap namelijk. |
22-08-2017 16:25:30 | ||
---|---|---|
b2py
|
Beide kanten hebben een loc Laatst bewerkt door b2py op 22-08-2017 16:25 |
22-08-2017 16:26:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik hoor net dat het transport totaal anders zal zijn dan hier genoemd is. Eerlijk gezegd vond ik het al een uitzonderlijke manier. Hoe het wel is.. i dunno! Laatst bewerkt door aarclay op 22-08-2017 21:39 Choo choo..... |
22-08-2017 16:35:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Maar kun je dan vertellen hoe het wel zit? Dit is beetje globaal. |
22-08-2017 20:28:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Klinkt meer als interessant doernerij, "Ik weet hoe het zit, maar jullie vertel ik het niet..." |
22-08-2017 20:30:58 | ||
---|---|---|
didam2009
|
Komt de trein wel door Mierlo Hout ? Groeten uit het weinig spoorse Montferland |
22-08-2017 20:32:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat gaat Ariën straks vast vertellen Maar een tip van de sluier, dat ligt aan de lijn Ehv - Vl, en Ehv ligt eruit... Laatst bewerkt door thom op 22-08-2017 20:34 |
22-08-2017 20:58:48 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
|
Op het Tweakers forum is het volgende bericht geplaatst door iemand die zo ver ik weet bij de organisatie is betrokken(https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52323953#52323953): "Wat ik begrepen heb: Amsterdam - Den Bosch met een elektrische Traxx voorop en de BE (Bentheimer Eisenbahn) 1835 in opzending achterop. Vanaf Den Bosch naar Nijmegen wordt kopgemaakt, met de BE 1835 voorop en de Traxx in opzending achterop. Vanaf Nijmegen naar Venlo wordt het spannend. Dan komt er een diesel G2000 van IRP (International Rail Partners) en een Traxx (in opzending, uiteraard) voorop, de BE 1835 blijft in Nijmegen achter. De Traxx zal dan als ik het goed heb doorreizen naar Duitsland." "Hou maar op, dat heeft iemand verzonnen met een dikke duim (en IRP staat ook voor iets anders). :>" |
22-08-2017 21:03:31 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat is dus al weer ontkracht als je verder leest. En dat was hetzelfde verhaal wat hier eerst stond, maar dan in Jip-Janneke taal.Quote Dan had ik dat wel verteld. Ik ben echt niet iemand die informatie achterhoud hoor. En dat weet je heus wel! Voor de duidelijkheid: Het verhaal wat beschreven is wordt ontkracht, gezien de laatste quote. Dus het enige wat ik weet is dat er een lok voor en/of achter zal zitten, en dat het zwikkie van/naar naar Köln rijdt. Laatst bewerkt door aarclay op 22-08-2017 21:12 Choo choo..... |
22-08-2017 21:26:31 | ||
---|---|---|
thieskes
|
zal wel aan mij liggen, maar dit maakt het voor mij niks duidelijker? http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
22-08-2017 21:27:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan moet je ook niet zeggen dat de trein 'totaal anders'zal rijden, want dat kun je uit het ontkrachtende bericht van de poster op Tweakers helemaal niet vaststellen, en zoals je het verteld 'Ik heb gehoord...' klinkt het niet echt alsof je elders wat op een forum gelezen hebt maar veel beter op de hoogte lijkt te zijn... |
22-08-2017 21:34:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Maar laten we maar gewoon afwachten. Nogmaals: Ik weet de definitieve samenstelling ook niet. Laatst bewerkt door aarclay op 22-08-2017 21:37 Choo choo..... |
23-08-2017 07:01:05 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Wat ik bedoel is dat je zoveel computers niet zomaar uit de energievoorziening van een willekeurig rijtuig kunt draaien, van de stroom die een loc levert. Daar moet je een generator voor hebben. Dus wat voor loc ervoor staat maakt daarvoor niets uit, die rijtuigen hebben hun eigen energievoorziening. Quote Luke! is de eigenaar van railpromo. Dus hij is heel erg zand tussen de radaren aan het strooien of het is echt niet zo. Laatst bewerkt door mdeen op 23-08-2017 07:03 |
23-08-2017 07:23:22 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
..en liefhebber van G2000'n |
23-08-2017 09:53:05 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Vaag allemaal. Rustig afwachten maar |
23-08-2017 10:14:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Werkt het beste, nog 3 dagen en we zullen het meemaken |
23-08-2017 11:03:21 | ||
---|---|---|
bacr
|
%08% Ik zou voor de zekerheid bij De Lutte gaan staan, wie weet komt 'ie daar wel langs |
23-08-2017 11:19:44 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Behalve dat je er zelf aan bijdraagt, grapjas, want het gelinkte bericht met de dubieuze route en treinsamenstelling (van AW_Bos) op Tweakers is door jou persoonlijk geschreven... |
23-08-2017 11:43:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
** niet relevant stuk bericht weggehaald. ** We zullen wel zien wat de samenstelling wordt. Alles lijkt toch altijd maar op speculaas uit te draaien. Mijn excuus voor de nodige verwarring in dit topic. Laatst bewerkt door aarclay op 23-08-2017 11:53 Choo choo..... |
23-08-2017 11:51:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou, het klinkt mij meer als een identiteitscrisis als je naar je eigen berichten op een ander forum gaat verwijzen en die als bronvermelding probeert te gebruiken, het is dan ook niet zo moeilijk om te bedenken dat dat dan een keer fout gaat... Vervolgens ben je hier weer je uitspraken achteraf aan het wijzigen en dat is ook een beetje jammer... %03% Laatst bewerkt door thom op 23-08-2017 11:52 |
23-08-2017 11:55:59 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zie mijn excuses Thom, en nu niet meer doordraven. Dat ik daar AW_Bos heet is een verhaal wat niet relevant is. Dus dat 'identiteitscrisis' slaat kant noch wal. Nogmaals mijn excuses en laten we maar ontopic gaan. Laatst bewerkt door aarclay op 23-08-2017 12:02 Choo choo..... |
23-08-2017 12:00:21 | ||
---|---|---|
mren
|
Die 'identiteit' daar is al meer dan 10 jaar bekend, dus niet ineens klagen over uitlekken. (Al gaat dit gemekker al meer dan een dag nergens meer over) |
23-08-2017 12:02:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Klaar! Choo choo..... |
23-08-2017 12:10:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Nounou, je steekt het het zelf aan en nu kun je het niet meer hebben? Goed, zo je wilt, klaar was ik er al mee %08% |
23-08-2017 12:23:08 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Okay dan. Choo choo..... |
23-08-2017 12:25:57 | ||
---|---|---|
Nachtbus35
|
Calimero is af Laatst bewerkt door Nachtbus35 op 23-08-2017 12:28 |
23-08-2017 13:37:16 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
En zo is het wel weer genoeg. We zullen het zien als er meer informatie beschikbaar komt. |
25-08-2017 16:26:51 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Heen Maaslijn 13486 Nm 8:48-8:54 Ck 9:06-9:07 Vlb 9:20-9:21 Ltm 9:35-9:37 Vl 9:48-9:58 Terug Maaslijn 13487 Vl 19:33-19:39 Ltm 19:50-19:53 Vlb 20:07-20:08 Ck 20:21-20:23 Nm 20:37-20:47 |
25-08-2017 17:57:40 | ||
---|---|---|
phantom007
|
Dat lijkt toch wel weer op de eerdere berichten deze week...... |
25-08-2017 18:25:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat had je anders verwacht als de opstappers uit Ehv met een bus naar Ht gebracht werd om daar te te stappen, en Vl gewoon nog steeds een ongewijzigde opstapplaats is... |
25-08-2017 18:43:22 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
|
Er was toch een pad in Eindhoven langs een perronloos spoor? |
25-08-2017 18:48:10 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De trein heeft overigens 13 rijtuigen: https://tweakers.net/ext/f/k8UHiAq2FouCEsrUH4ZLbKU7/full.png |
25-08-2017 18:48:59 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Ehv is dit weekend helemaal afgesloten. Dus goederen en ook de Tweakers kunnen er niet langs. |
25-08-2017 18:49:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat hadden we al gehad hier; Quote |
25-08-2017 18:55:39 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote knap om in 6 minuten een lok er voor te zetten en de remproef te doen..... zal mij benieuwen Laatst bewerkt door slifor2 op 25-08-2017 18:59 |
25-08-2017 19:21:15 | ||
---|---|---|
bacr
|
Misschien blijft de loc er wel voor? Mss de dieseltraxx van Rheincargo? Als ze die voor de Maaslijn huren, kan ie net zo goed door naar Keulen. |
25-08-2017 19:26:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Zonder hoogspanning voor de rijtuigen ? Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 19:27 |
25-08-2017 19:29:46 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Ze nemen gewoon een verlengsnoer mee vanaf Nijmegen %08% |
25-08-2017 19:43:51 | ||
---|---|---|
bacr
|
Dieseltraxx heeft dacht ik hoogspanning reed ooit eens voor EETC iig. |
25-08-2017 19:47:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat was volgens mij een keer op een stuk grensbaanvak, dat is natuurlijk geen garantie dat de trein toen HS had @DennidTd; voor de heenweg een verlengsnoer en een touw om de trein op de terugweg terug te trekken Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 19:49 |
25-08-2017 20:04:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Maar waarom moet er persé hoogspanning zijn voor de rijtuigen? Zijn die rijtuigen waar computers ed staan niet gevoed door eigen generator? |
25-08-2017 20:07:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Die I6 en I10'en hebben geen generator, die hebben alleen een statische omzetter Iets met verlichting, verwarming en ventilatie enzo Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 20:08 |
25-08-2017 20:11:19 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De locomotieven zijn de Lineas 186 293, "???" en een IRP G2000. De 293 rijdt Asd-Ht, hangt Ht-Nm achterop de trein die door de "???" getrokken wordt, "???" blijft in Nm achter en IRP komt voor de 293 te zitten voor de rit naar Vl. Zo stond het vanaf het begin al gepland, aldus de bronnen van @basher. Zullen ze niet extreem veel personeel op de keerplekken neerzetten om vertraging te voorkomen? |
25-08-2017 20:21:01 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
Quote En het begin van de heenrit Amsterdam 7.08 Utrecht 7.37-7.45 Den Bosch 8.13-8.17 Tractie laat je verrassen. Stukje Duitsland IGE Bahntouristik. Garantie=er nooit dus morgen ook niet. Laatst bewerkt door sloterdijk op 25-08-2017 20:22 |
25-08-2017 20:27:58 | ||
---|---|---|
Vincecargo
|
Helaas, geen koelkast. Baureihe 285 heeft de optie "Zugsammelschiene" maar RHC heeft daar niet voor gekozen. Een 285 heeft ooit eens voor EETC gereden (ik zelf) maar de rijtuigen werden niet verwarmd (heen was Ah-Em, terug Em-Zv). Tevens heeft een 285 ETCS (Bombardier variant), en dus geen ATB-NG. Die theorie kan dus meteen de prullenbak in. Laatst bewerkt door Vincecargo op 25-08-2017 20:33 |
25-08-2017 20:32:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dan ben ik benieuwd waar de wijsheid van "@basher" vandaan komt, want het heeft géén moment zo gepland gestaan %03% Om te zorgen dat iedereen hier een beetje tot rust kan komen van het énorm wilde gespeculeer, ik heb vanuit de directie kamer vernomen dat de achterste lok mee komt vanuit België Dan moet het toch wel in te vullen zijn hé Laatst bewerkt door thom op 25-08-2017 20:37 |
25-08-2017 20:36:47 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteNet alsof dat iemand boeit,,,,,,,, Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-08-2017 21:16:57 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
@thom achterste loc op welk gedeelte? En waarom mij wel ontkrachten maar de waarheid alsnog verbergen? PS ik heb nog nooit een foutieve mail van @basher ontvangen en zo stond het volgens mij in die mail, dus het zou me verbazen als het niet zo is. |