Extra treinen Gay Pride Amsterdam 1 augustus
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
30-07-2015 10:11:02
erwin_6610
erwin_6610
Overmorgen (1-8) een extra trein van Mönchengladbach Hbf naar Zandvoort aan Zee rijdt ivm de Gay Parade in Amsterdam.
Volgens Event Zug Reisen zijn de (voorlopige) tijden:

Hinfahrt Bahnhof Rückfahrt
Hinfahrt Bahnhof Rückfahrt
06:00 Mönchengladbach Hbf 00:45
06:45 Jüchen 00:33
06:57 Grevenbroich Bf 00:25
07:35 Köln Hbf 00:00
08:08 Düsseldorf Hbf 23:33
08:30 Duisburg Hbf 23:17
08:38 Oberhausen Hbf 23:08
10:34 Utrecht CS 21:03
11:30 Amsterdam Central 20:34
11:57 Zandvoort aan Zee 20:02

Daarnaast rijdt er een (Railpromo?)trein van Aachen HBF naar Amsterdam voor de Gay Parade
Volgens de event website zijn de (voorlopige) tijden

Heen:
Aachen Hbf. ab 07.20 Uhr
Köln Hbf. ab 08.00 Uhr
Düsseldorf Hbf. ab 08.30 Uhr
Duisburg Hbf. ab 08.50 Uhr
Oberhausen Hbf. ab 09.00 Uhr
Amsterdam C. an 11.30 Uhr

Terug:
Amsterdam C. ab 21.00 Uhr
Oberhausen Hbf. an 23.30 Uhr
Duisburg Hbf. an 23.40 Uhr
Düseldorf Hbf. an 00.00 Uhr
Köln Hbf. an 00.30 Uhr
Aachen Hbf. an 01.10 Uhr

Laatst bewerkt door moderator op 31-07-2015 16:33
 

30-07-2015 10:18:00
train85
train85
Er rijdt maar 1 trein van Railexperts. Die gaat naar de Gay-pride en Zandvoort aan Zee. Railpromo rijdt volgens mij niks.  

30-07-2015 10:21:22
PimTH
PimTH
Overmorgen bedoel je. En over de eerste trein weet Op de Rails het volgende te melden:
Quote
Op de Rails (do 30 jul 2015 08:20 https://nl-nl.facebook.com/OpdeRails/posts/677039889063315):
Naast de Gay Party Express rijdt zaterdag nog een extra trein naar Amsterdam die bovendien doorgaat naar Zandvoort! Deze trein komt bij Emmerich de grens over, passeert ca 9.55 Arnhem en veertig minuten later Utrecht. In Amsterdam is een stop voorzien om een loc achterop te plaatsen (11.15/30). Deze is nodig om de trein uit Zandvoort terug te slepen; de trein gaat vrijwel direct na de aankomst om 11.57 terug naar Amsterdam om via het Centraal station (kopmaken) naar de Zaanstraat te rijden. 's Avonds herhaalt het ritueel zich in omgekeerde volgorde, ware het niet dat het oponthoud in Zandvoort langer is (de trein komt ruim een half uur voor vertrek (20.02) in Zandvoort aan. In Amsterdam staat de trein van 20.27 tot 20.34 en dan wordt de achterste loc 'afgetrapt'. Via Utrecht 21.03 gaat het via Arnhem (ca 21.50) terug naar Emmerich.

Zit je zaterdag niet op een bootje, maar langs de baan, doe dan alsjeblieft geen dingen die je niet zou moeten doen. Je eigen veiligheid en die van anderen steeds in acht nemen!

Met andere woorden:
Em - Ah 9.55 - Ut 10.34 - Asd 11.15/11.30 (loc achterop erop) - Zvt 11.57 - Asd - Aswpl
Aswpl - Asd - Zvt ~19.30/20.02 - Asd 20.27/20.34 (loc achterop eraf) - Ut 21.03 - Ah ~21.50 - Em

En er rijden wel twee treinen. Railpromo beaamt dat nog bij een bericht van Op de Rails.

Laatst bewerkt door PimTH op 30-07-2015 10:23
 

30-07-2015 10:39:53
D417
D417
Locon zou vervoerder moeten zijn, treinnummers 13480/13481.  


30-07-2015 10:46:31
thom
thom
Quote
PimTH (do 30 jul 2015 10:21:22 https://www.somda.nl/forum/16960/p547
En er rijden wel twee treinen. Railpromo beaamt dat nog bij een bericht van Op de Rails.

Dat was Railexperts die daar reageerde, niet Railpromo...
 

30-07-2015 12:37:11
snowie
snowie
Inderdaad rijden er vanuit/naar Duitsland 2 treinen : 1 georganiseerd door http://allevents.in/amsterdam/gay-party-express-zur-canal-parade-amsterdam-am-0108/377854445733010# en 1 georganiseerd door http://www.eventzugreisen.de/im-eventzugreisen-partyzug-zu-bremen-ole-02.html - als je de tijden van beide reizen in NL met elkaar vergelijkt zie je dat ze hetzelfde zijn - lijkt mij logisch dat beide treinen op Emmerich gecombineerd worden en achter 1 loc in NL rijden, zowel op de heen- als terugreis.  

31-07-2015 17:26:43
JcJay
JcJay
Quote
snowie (do 30 jul 2015 12:37:11 https://www.somda.nl/forum/16960/p547537/): Inderdaad rijden er vanuit/naar Duitsland 2 treinen : 1 georganiseerd door http://allevents.in/amsterdam/gay-party-express-zur-canal-parade-amsterdam-am-0108/377854445733010# en 1 georganiseerd door http://www.eventzugreisen.de/im-eventzugreisen-partyzug-zu-bremen-ole-02.html - als je de tijden van beide reizen in NL met elkaar vergelijkt zie je dat ze hetzelfde zijn - lijkt mij logisch dat beide treinen op Emmerich gecombineerd worden en achter 1 loc in NL rijden, zowel op de heen- als terugreis.


Met hoeveel bakken gaat ie rijden dan; gaat t wel passen op zvt (spoor 1 neem ikaan)?
 

31-07-2015 17:38:43
Frontier
Frontier
Er passen op spoor 1 in Zvt 10 rijtuigen plus een loc voor en een loc achter.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-07-2015 17:40:58
Bert13
Bert13
Altijd pas achteraf paniek gaan zaaien 10 rijtuigen met 2 locs zou goed moeten gaan.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

31-07-2015 17:46:52
Frontier
Frontier
En anders zet je een Hippeltje in Hlm en haal je alles wat langer dan 10 rijtuigen is er af en hang je het er op de terugweg weer aan, net als vroeger. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-07-2015 17:54:39
PimTH
PimTH
Als je beide locs aan het perron wil hebben, gaat dat niet goed. Volgens ProRail (het overzicht is weer online!) is de perronlengte van spoor 1 in Zvt 290 m. De lengte van een normaal rijtuig is 26.4 meter en de lengte van een 9900 (waar aannemelijk mee gereden wordt) is 17,640 m. Volgens deze berekening ((290-(2*17,640))/26,4)=9,65) passen er dus 9 rijtuigen op. De loc staat dan 9,28 meter buiten het perron.  

31-07-2015 17:55:35
cuneo56
cuneo56
Quote
Frontier (vr 31 jul 2015 17:46:52 https://www.somda.nl/forum/16960/p547630/): En anders zet je een Hippeltje in Hlm en haal je alles wat langer dan 10 rijtuigen is er af en hang je het er op de terugweg weer aan, net als vroeger. %08%

Dat deden ze "vrougah" ook niet!

Laatst bewerkt door cuneo56 op 31-07-2015 17:59
 

31-07-2015 17:57:01
train85
train85
Quote
PimTH (vr 31 jul 2015 17:54:39 https://www.somda.nl/forum/16960/p547631/): Als je beide locs aan het perron wil hebben, gaat dat niet goed. Volgens ProRail (het overzicht is weer online!) is de perronlengte van spoor 1 in Zvt 290 m. De lengte van een normaal rijtuig is 26.4 meter en de lengte van een 9900 (waar aannemelijk mee gereden wordt) is 17,640 m. Volgens deze berekening ((290-(2*17,640))/26,4)=9,65) passen er dus 9 rijtuigen op. De loc staat dan 9,28 meter buiten het perron.
Er wordt gereden met een 189er, want ze komen bij Em de grens over. In Asd komt er op de heenweg een lok achterop en deze komt uit Amf. Op de heenweg gaat in Asd de achterste lok eraf en terug naar Amf. Dat zou een 1800 kunnen zijn.
 

31-07-2015 17:57:47
Frontier
Frontier
Toen de 800 nog Zvt-Mt was konden er probleemloos een loc plus 10 rijtuigen binnen komen en vervolgens een andere loc aan de achterkant aankoppelen, er was dan doorgaans nog een paar meter speling over ook. Dus tenzij er in Zvt iets gewijzigd is nadien, wat volgens mij niet het geval is, zou het nog altijd moeten kunnen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-07-2015 18:12:43
rob46
rob46
Loc van dienst LC 189 099 en vanaf Asd LC 990x bijplaatsen.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-08-2015 00:54:39
broek53
broek53
Quote
Frontier (vr 31 jul 2015 17:57:47 https://www.somda.nl/forum/16960/p547634/): Toen de 800 nog Zvt-Mt was konden er probleemloos een loc plus 10 rijtuigen binnen komen en vervolgens een andere loc aan de achterkant aankoppelen, er was dan doorgaans nog een paar meter speling over ook. Dus tenzij er in Zvt iets gewijzigd is nadien, wat volgens mij niet het geval is, zou het nog altijd moeten kunnen.
Ik vermoed dat de stootjukken sindsdien vervangen zijn door "dynamische spoorbeëindigingsconstructies" zoals op alle kopstations, en dat kost 10 tot 15 meter inbouwlengte.
 

01-08-2015 02:10:18
Frontier
Frontier
Ah ja excuseer, ik had eventuele invloeden van de veiligheidsjihad even over het hoofd gezien.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

01-08-2015 09:12:46
john2
john2
Quote
Frontier (vr 31 jul 2015 17:57:47 https://www.somda.nl/forum/16960/p547634/): Toen de 800 nog Zvt-Mt was konden er probleemloos een loc plus 10 rijtuigen binnen komen en vervolgens een andere loc aan de achterkant aankoppelen, er was dan doorgaans nog een paar meter speling over ook. Dus tenzij er in Zvt iets gewijzigd is nadien, wat volgens mij niet het geval is, zou het nog altijd moeten kunnen.

De treinen vanaf Zandvoort gingen toch ook naar Heerlen.
 

01-08-2015 09:16:30
nohab
nohab
Correct, om het halve uur om en om.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

01-08-2015 10:34:42
train85
train85
Het is lok en 6 rijtuigen.