Museummaterieel Ut-Utm v.v.
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
30-10-2006 17:10:21
wouderobva
wouderobva
Waar kan ik zien of wie weet het zeker op welk perron morgen trein 828340 in Ut aankomt? Graag geen geneuzel. rob  

30-10-2006 17:37:37
felix
felix
Op www.ns.nl tik in dan je van Utrecht naar Utrecht Maliebaan wil en je krijgd precies te zien van welk perron de trein vertrekt.
In dit geval van spoor 9a.

Felix
 

30-10-2006 17:41:39
bloober
bloober
Volgens mij is trein 828340 niet de museumpendel, hoor.

Verder denk ik dat de trein waarschijnlijk langs zal rijden op de non-perronsporen zoals 10 of 13.


Groetjes, Bloober
 

30-10-2006 17:43:35
felix
felix
Waarom rijden ze dan tussen Ut en Utm? Een tijdje geleden was dat museummat ook gewoon de trein tussen het spoorwegmuseum en Centraal, dus waarom nu niet?  


30-10-2006 18:00:48
aestudent
aestudent
Die trein is een éénmalige extra museumpendel (besloten vervoer, of niet?). In elk geval wel langs een perron, want er moeten mensen mee...

Laatst bewerkt door aestudent op 30-10-2006 18:01
 

30-10-2006 18:19:06
dvdhoven
dvdhoven
Zeker weten doe ik niets. Wel kan ik de geplande sporen geven, maar bedenk dat de trdl daar zonder meer van kan afwijken.
828340:
Utm 410
Ln 53B
Ut 11B

28340:
Ut 11B
Ln 53B
Utm 410


Dick van den Hoven
 

30-10-2006 18:22:00
aestudent
aestudent
Dan weten we in elk geval nu wel dat 't om de Blokkendoos gaat. Bedankt Dick!

Laatst bewerkt door aestudent op 30-10-2006 18:22
 

30-10-2006 18:31:59
wouderobva
wouderobva
Ja Dick, hier kan ik voorlopig mee uit de voeten. Misschien wat mooie foto's. Bedankt. rob  

30-10-2006 18:39:14
dvdhoven
dvdhoven
Ik zie wel in de drgl dat 828340 13:56 binnen moet komen. Dat is de krap voor de 944. Hij zit dus al gauw in de weg. Als 1747 niet snel genoeg zijn hielen licht , dan kan het licht zijn dat 828340 naar spoor 9B wordt verbannen, als dat vrij is tenminste op dat tijdstip.
En het vertrek van 1747 is weer afhankelijk van het feit of ze de 7300 buiten laten wachten of toch even snel binnen nemen. Dat gebeurt nog al eens. In het laatste geval vertrekt 1747 pas 13:55 of 13:56.


Dick van den Hoven
 

31-10-2006 09:42:02
rolandrail
rolandrail
.

Laatst bewerkt door rolandrail op 04-01-2015 15:52
 

31-10-2006 09:56:12
julius
julius
En daarna, doorrijden naar Db is de enige mogelijkheid denk ik?  

31-10-2006 11:30:30
stephan90
stephan90
Er zijn volgens mij ook plannen om hem 'via de noord' te laten rijden. Oftewel via Blauwkapel.

Stephan
 

31-10-2006 13:18:51
dh3201
dh3201
Maar dan moet je alsnog via Lunetten of Driebergen, want komende vanuit Blauwkapel kun je niet kopmaken.


Shqiperise-lopers?
 

31-10-2006 15:02:44
scooter
scooter
Maar er ligt daar ook nog een perron bij de doorrijsporen,dus zou die pendel daar kunnen stoppen ipv het kopspoortje.  

31-10-2006 15:38:14
stephan90
stephan90
Quote
dh3201: Maar dan moet je alsnog via Lunetten of Driebergen, want komende vanuit Blauwkapel kun je niet kopmaken.


Kopmaken kan wel hoor in Blauwkapel. Als je namelijk uit Ut komt en vlak voor de kruising de laatste wissel naar het linkerspoor neemt heb je veel tijd om kop te maken. Reizigerstreinen komen daar in ieder geval niet.

Stephan
 

31-10-2006 17:36:23
train85
train85
En iemand die museummat. gezien?  

31-10-2006 17:37:31
dvdhoven
dvdhoven
Van een afstand. Hij was een pietsie te laat en het was het blokkendoos stel. Kwam overigens keurig op sp 11B binnen.


Dick van den Hoven
 

31-10-2006 18:36:15
thom
thom
Quote
scooter: Maar er ligt daar ook nog een perron bij de doorrijsporen,dus zou die pendel daar kunnen stoppen ipv het kopspoortje.
Daar schiet je niks mee op.

Langs dat perron kun je NIET kopmaken, daar is de beveiliging niet voor ingericht. Sterker nog, de hele halte bestaaat niet in de beveiliging, dus alle komende overwegen liggen dicht wanneer jij langs het perron staat.

Kopmaken op Blauwkapel is ook eveneens niet mogelijk wegens het missen van een wissel om weer op het rechterspoor te komen, dat verplicht je dus door te rijden naar Bhv. Dat is een rout die te lang duurt.

Enige oplossing, en dat word het ook, is het kopmaken te verleggen van Ln naar Db.
De kruising verdwijnt vanaf de Ln'se wachtsporen, maar de aftakking vanaf Db blijft gewoon bestaan dus da's geen probleem.

Laatst bewerkt door thom op 31-10-2006 18:38
 

31-10-2006 18:51:53
julius
julius
Doorrijden naar Db wordt wel krap met de rijtijd voor 1 setje. Db wordt dan ook een halte?

Laatst bewerkt door julius op 31-10-2006 18:51
 

31-10-2006 18:56:16
ruysdael
ruysdael
een ideetje van mij..
Quote
thom:
Kopmaken op Blauwkapel is ook eveneens niet mogelijk wegens het missen van een wissel om weer op het rechterspoor te komen, dat verplicht je dus door te rijden naar Bhv. Dat is een rout die te lang duurt.


Een wissel naar het rechterspoor maken..?

Laatst bewerkt door ruysdael op 31-10-2006 18:56
 

31-10-2006 19:00:30
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
julius: Doorrijden naar Db wordt wel krap met de rijtijd voor 1 setje. Db wordt dan ook een halte?
Kan prima, het is 9 minuten (rijtijd huidige 2000) naar Db. De 28300 heeft ook al een aantal keer via Db gereden (bij werkzaamheden op Ln)
 

31-10-2006 19:13:03
julius
julius
Uiteraard kan het in principe wel, maar dan moet je wel meteen terug kunnen rijden richting Ut en niet te lang hoeven wachten op passerende IC's en dergelijke.  

31-10-2006 19:16:40
thom
thom
Quote
ass-er: een ideetje van mij..
Een wissel naar het rechterspoor maken..?
Enig idee wat een setje overloopwissels kost
Dan hadden ze die ookwel ergens in het nieuwe Ln neer kunnen proppen %02%
Daarnaast moet je dan ook nog de Halte Utm voorzien van stopdoor + Seinen..

Denk dat via Db rijden goedkoper is %08%

Edit: Dan nog trouwens,
wat voor route wil je dan gaan rijden?
Ut - Bhv - Bkp - Utm ofzo?

Wat ik zei trouwens over ontbreken van een wissel voor kopmaken in Bkp, geldt natuurlijk alleen voor UIT de richting NSM en dan kopmaken...

Db is makkelijkste %08%

Laatst bewerkt door thom op 31-10-2006 19:23
 

31-10-2006 19:35:57
wouderobva
wouderobva
Ik heb op Ut de aankomst en vertrek van BD9107 en aanhang vastgelegd. Zie
http://robvanderwoude654.fotopic.net/ (nu de laatste foto in onderdeel museumtreinen)
Dick van de Hoven had al gezegd perron 9b of 11b. Dus 11b. Geen binnenkomst om een goede foto te maken. Het zij zo.
Het andere probleem van kopmaken bij Blauwkapel. Blz heeft vier naast elkaar liggende sporen. De twee sporen aan de oostkant worden gebruikt voor het afbuigend railverkeer van en naar richting Amersfoort. Kopmaken kan hier voor zover ik weet niet. Ik zie altijd dat dit in Bhv gebeurt. In het verleden maakte ik met de Blokkendoos eens een ommetje Utm - Bhv - Ut - Lak - Utm. Leuk hoor.

Laatst bewerkt door wouderobva op 31-10-2006 19:38
 

31-10-2006 22:02:21
rob1
rob1
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het treintje kop gaat maken voor Bilthoven.  

01-11-2006 08:42:26
dh3201
dh3201
Quote
thom: Enig idee wat een setje overloopwissels kost

Even een wilde gok: 5 miljoen euro?


Shqiperise-lopers?
 

01-11-2006 23:48:25
thom
thom
Ik weet geen exact bedrag, maar denk dat je het daarop wel kunt afronden %08%  

08-06-2007 08:29:06
daan1714
daan1714
Komend weekend rijd er vanaf 17u de Jaap met de blokkedoosrijtuigen van het NSM in de museumpendel! De trein is hiervoor uit Gs gekomen.  

08-06-2007 09:13:22
mat64
mat64
Zaterdag ochtend gaat hij weg uit Gs hoorde ik
maar waarom naar 5 uur dan is het museum toch al dicht?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-06-2007 12:59:00
thom
thom
Dat zal dan wel voor een besloten gebeuren zijn.  

08-06-2007 14:07:24
Riber
Riber
Gespot om 13.10 uur tussen Rotterdam Alexander en Capelle Schollevaar, Mat46, NSM273, rijrichting Gouda.

groet Riber
 

08-06-2007 14:48:06
nicospilt
nicospilt
Het driedelige blokkendoosstel van het Spoorwegmuseum kwam vanochtend
om 9.20 door Bunnik, richting Driebergen. Een kwartier later kwam het
weer terug, richting Utrecht. Zie tevens ook http://www.nicospilt.com/agenda
 

08-06-2007 15:53:52
philips
philips
Edit door admin: hierover mag je mailen naar Nico Spilt

Laatst bewerkt door philips op 08-06-2007 15:56


Groeten, Philips