Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 14 juni 2015 |
13-06-2015 17:13:13 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
@NS1707 Volgens mij wordt de loc ook meegeteld. |
13-06-2015 17:25:42 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote De 1700 is gepland, echter is deze er niet en zal op dagplan niveau een 186 gesteld worden. Planning en realiteit zijn niet altijd hetzelfde. Mvg. Bart |
13-06-2015 17:42:36 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteNee, ik was vergeten de stamlengtes van DD-AR aan te passen in het programma. Ik zal binnenkort wel een update doen om de stamlengtes goed erin te hebben staan |
13-06-2015 21:02:40 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Keurig, trein 559 nog steeds met max 7 bakken ICM op zaterdag zo te zien, dus gepland nog steeds met regelmaat met achterblijvers. Petje af. |
13-06-2015 21:41:36 | ||
---|---|---|
michaben
|
Das nog altijd 3 bakken meer dan de 12557 in het weekend Op het schuiven in de sprinterseries waar men de restpartijen inzet verandert er in de grote lijnen niet veel, net als het vorige wijzigingsblad. In de 1500 lijkt wel een ICM drietje voor een ICM viertje omgewisseld te gaan worden in de 1520. |
13-06-2015 23:50:11 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Hoe kan het eigenlijk dat in het bestand van treinfan niet bij al het mat een cijfer staat? |
14-06-2015 01:18:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Die viel onder het dagplan. Laatst bewerkt door aarclay op 14-06-2015 01:20 Choo choo..... |
14-06-2015 07:04:25 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Heeft dat een logistieke reden? |
14-06-2015 09:02:44 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Zie OD 13/06. |
14-06-2015 10:56:40 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Daar zeg je wat ja. Die losse vier om 16:20 uit Ut is helemaal knullig, daar moet de 559 vaak genoeg ook nog reizigers van meenemen. |
14-06-2015 15:29:06 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Vanaf vandaag zijn de 6000/9800 en 6100/16000 in Ut aan elkaar gekoppeld. Nu vraag me wel wat af: Waarom staat dit niet op de nieuwe vertrekstaten? En weet iemand of dit wel vanaf morgen op de digitale schermen komt te staan (vandaag is de koppeling er nog niet vanwege werkzaamheden te Ut)? Als ik trouwens de reisplanner bekijk lijkt het er op er ook morgen nog gewoon 4x/uur gestopt gaat worden in Utl richting Gdm. |
14-06-2015 15:57:33 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die doorkoppeling is sowieso alleen doordeweeks, niet in het weekend. Maar inderdaad opvallend dat er komende week toch een stop te Utl instaat voor de 6000. En blijkbaar wordt er opgevoerd sprintermaterieel ingezet want de rijtijd Ut-Utl staat op 2 minuten, wat zelfs de intercity niet haalt. Dezelfde reisplanner geeft ook aan dat Wd-Utl met een overstap van 2 minuten op hetzelfde spoor is, systeem snapt nog niet helemaal dat er wordt doorgereden zeker. Laatst bewerkt door michaben op 14-06-2015 16:00 |
14-06-2015 15:59:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteOmdat simpelweg niet van elke trein ook de treinlengte kan worden afgeleid en bij sommige treinen er onderweg wordt gecombineerd of gesplitst |
14-06-2015 16:03:48 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Altijd weer handig die wijzigingsbladen in tab-gescheiden-formaat. Alleen even een verzoekje We hebben de mat.txt lijst voor een matrix met daarin het materieel en de verwachtte lengte. Ook hebben we de mata.txt voor een tabgescheiden lijst, waarbij elke materieel een eigen regel heeft. Maar kan er misschien een matb.txt (ofzo) komen die hetzelfde is als mata.txt, maar dan met de lengte erbij (ICM-7 etc...) Of is dat teveel werk? Laatst bewerkt door aarclay op 14-06-2015 16:16 Choo choo..... |
14-06-2015 16:18:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het wordt er niet veel overzichtelijker van met al die verschillende lengtes per dag en dagen waarop lengte onbekend is, en een aanzienlijk deel van de aangegeven lengtes is ook nog eens foutief. Even het vorig wijzigingsblad als voorbeeld (van het huidige blad is de daadwerkelijke inzet natuurlijk nog niet bekend): de 4021 staat als SGM6 maar is SGM3, 4023 en 4025 staan als SGM6 maar zijn SGM5. De 4033 en 4056 staan als SLT10 maar is SLT6. In de 3500 staan vrijwel alle spitstreinen als ICM-8 terwijl de meeste langer zijn. De 9800 wordt vrijwel alles wat met SLT6 rijdt met SLT10 aangegeven. Ik zie toch liever geen extra informatie van onjuiste extra informatie. Het zou mooi zijn als geplande materieellengte bekend zou zijn, maar met de huidige informatiebronnen is het slechts voor een enkele treinserie mogelijk de exacte treinserie vast te stellen, en dan vaak ook nog slechts op een beperkt traject (vanwege splitsen/combineren). |
14-06-2015 19:55:28 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Ik ga een verzoek indienen of ze dat de aansluitende zes maanden ook willen volhouden. |
14-06-2015 21:01:17 | ||
---|---|---|
michaben
|
Inmiddels staat de treinen uit 6000 serie voor morgen als opgeheven in de reisplanner, en zijn nieuwe treinen ingelegd die een minuut eerder vertrekken gaan uit Ut. Misschien dat men het toch gaat proberen met een korte stop te Ut? Het bericht over het niet meer stoppen te Utl is ook weggehaald van de website. Laatst bewerkt door michaben op 14-06-2015 21:02 |
14-06-2015 22:12:39 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ik denk eerder dat de reisplanner nog een beetje de weg kwijt is: als ik Ut-Utl plan dan staat de Sprinter van 7.27 als vervallen en staat er een aangepaste trein met vertrek om 7.26 uur. Plan ik echter Wd-Utl dan krijg ik gewoon een reisadvies met overstap op die Sprinter van 7.27 uur en wordt helemaal nergens aangegeven dat 'ie niet zou rijden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-06-2015 22:18:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
We gaan het meemaken de komende tijd: corridor-overschrijdende Sprinters door Ut met een utra-korte stop. Benieuwd of het gaat bevallen voor de nabije toekomst. |
14-06-2015 22:21:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hier trouwens het hierboven door mij beschrevene in screenshots... http://daniel3.home.xs4all.nl/diverse/wanneer.jpg Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-06-2015 22:26:09 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Dat is simpelweg omdat de doorkoppeling 6000 -> 9800 niet in de stamtabellen staat en een overstap naar hetzelfde perron pas vanaf 2 minuten wordt getoond in de reisplanner Een creatieve oplossing, maar het werkt wel. |
16-06-2015 09:33:50 | ||
---|---|---|
ari
|
Welke stamtabellen bedoel je? Tabellen in de reisinformatieketens? Is het mogelijk de Info+ en ARNU keten duidelijk te maken dat twee verschillende treinseries met doorgaand mat gereden worden? (Waardoor er geen onterecht overstapadvies gegeven wordt.) Laatst bewerkt door ari op 16-06-2015 09:34 |
16-06-2015 09:39:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Opvallend, ik kom dit tegen: MDWDVZZ 537 ? MDWDVZZ 538 ? Maar deze treinnummers bestaan helemaal niet. Waarom staan ze eigenlijk in het materieelblad vermeld? Choo choo..... |
16-06-2015 10:58:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als ik het goed begrepen en bekeken heb, is de situatie rond de Lunetten nu zo dat er door de 6000 wel gestopt wordt, terwijl hij toch doorgeknoopt zit aan de 9800. Dan lijkt mij er verder geen aanleiding meer om die stop per 13 juli, als de treinen verhuizen naar 20 en 21, alsnog te laten vervallen. Laatst bewerkt door broek53 op 16-06-2015 11:33 |
16-06-2015 11:23:03 | ||
---|---|---|
jacokran
|
De dienstregeling van de 6000 toont een korte stop in Utl. Het dienstkaartje van de Mcn laat echter een Doorkomst zien op Utl. |
16-06-2015 11:29:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, dat het intern NSR tamelijk bagger geregeld is, is de ene kant van de zaak, maar dat is in dit verband dan even niet relevant. De andere kant is dat de stops in Lunetten gepland zijn en overal (?) in de reisinfo zijn opgenomen/teruggekeerd. Uit dat laatste leid ik af dat die stop de uiteindelijke bedoeling is - en in dat verband vraag ik mij af waarom je na 13 juli de stop alsnog zou overslaan. De logica gebiedt te denken dat dat dan ook niet zal gaan gebeuren. |
16-06-2015 13:56:29 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteDe vraag stellen is hem beantwoorden (ja op al deze vragen) Ik weet alleen niet welke termijn er zit aan het aanpassen van doorgaande treinseries, maar het zou me niet verbazen als daar een maand (of meer) overheen gaat van probleem detecteren tot oplossen. |
16-06-2015 14:12:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het "probleem" had natuurlijk al een half jaar geleden gedetecteerd kunnen zijn en dus netjes vantevoren geregeld, maar in een organisatie in snippervorm werkt dat in 90% van de gevallen niet op die manier. Sinds het aan elkaar knopen van de verbindingen Amsterdam - Amersfoort en Amsterdam - Enkhuizen destijds en de moeite die het kostte om dat in de reizinfo voor elkaar te krijgen, is er kennelijk nog weinig tot niets veranderd. |
16-06-2015 15:21:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Met als extra complicatie hier dat er in het weekend juist wel overgestapt moet blijven worden... Maar volgens mij ging dat bij de (1)1700 en 2800 (uiteindelijk) ook goed in de tijd dat daar week en weekend verschillend waren. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-06-2015 19:35:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Met de (1)1700 en (1)2800 gaat het nu nogsteeds goed (immers wordt nu weliswaar in week en weekend gesplitst, maar wel op een andere plek). In de tijd van het doordeweeks niet en in het weekend wel splitsen ging het juist fout doordat de treindelen achterstevoren op de borden stonden. Maar dat speelt bij deze doorkoppeling juist weer niet. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-06-2015 21:27:08 | ||
---|---|---|
robert001
|
Of er bij Arriva recentelijk ook een wijzigingsblad geweest is weet ik niet. Het viel mij vanavond wel op dat op de Vechtdallijn de samenstellingen anders waren dan in voorgaande periode. Zo reed trein 3859 met 6 i.p.v. 5 bakken, trein 8061 met 2 i.p.v. 3 bakken, trein 3863 met 3 i.p.v. van 2 bakken, trein 8074 met 5 i.p.v. 6 bakken, 3876 met 2 i.p.v. 3 bakken en trein 8078 met 3 i.p.v. 2 bakken. Omloop in de war of een wijzigingsblad? |
02-07-2015 15:46:21 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Wordt toch weer anders voor Lunetten, de wijziging zal per 6 juli ingaan, gelijk met de nieuwe (zomer)dienstregeling van U-OV (Qbuzz) waarbij lijn 31 Lunetten - Uithof in zijn geheel aansluit op de 16000 van/naar Bd. D.w.z. dat per 6 juli voor 6000 Ut Tl de stop in Utl vervalt. |
02-07-2015 16:13:41 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Ik ben heel benieuwd hoe vaak de datum nog gaat veranderen voor de daadwerkelijke invoering. Dit is variant vier (van alleen maar deze wijziging, die op zich zelf ook al een afwijking van de originele plannen is) in de eindeloze spraakverwarring over de invoeringsdatum van deze wijziging. |
02-07-2015 16:40:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
De NS meld zelf overigens 13 juli, gelijktijdig met de ingebruikname van de sporen 20 en 21. Ook de reisplanner meld 13 juli, 6 juli zie ik nergens staan. Laatst bewerkt door michaben op 02-07-2015 16:41 |
02-07-2015 16:42:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Plan maar een reisje van Utl naar Tl op 6 juli a.s.... Euh, ff gechecked en idd, nog wel stoppen te Utl terwijl ik vanmorgen echt alleen overstapverbindingen zag, jammer dat ik geen schermafdrukje heb gemaakt. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 14 juni 2015 |