Ontwikkelingen ongereviseerd VIRM
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
01-07-2016 16:25:06
PimTH
PimTH
Nee, dat ging om de 1601 van de VliPlo.

Laatst bewerkt door PimTH op 01-07-2016 16:25
 

01-07-2016 16:38:41
aarclay
aarclay
Ah, ik dacht al....


Choo choo.....
 

01-07-2016 16:42:04
rick
rick
Het voorgaande bericht mag je niet quoten al leek het me wel duidelijk dat ik de 1601 bedoelde.

Dan kunnen we nu terug naar de reden waarom de 8707 ontstickerd is.
 

02-07-2016 00:46:42
gose91
gose91
De folie schijnt ook niet brandbestendig of -vertragend te zijn geweest, wat het wel hoort te zijn  


02-07-2016 01:19:00
thom
thom
Dat zal dan gegaan zijn over de folie die gebruikt is aan de binnenkant, als de folie bij brand zou kunnen gaan druppen snap ik dat wel. De buitenkant zal allemaal niet interessant zijn dan.

Quote
PimTH (vr 01 jul 2016 14:22:42 https://www.somda.nl/forum/15549/p583783/): Het is van alle tijden: zo lees ik net het gerucht dat de 1601 zijn rode neus moest inleveren doordat Railned de afwijking niet toeliet...

Die viel gewoon buiten de toen geldende zichtbaarheids normen, daar is wel iets anders dan een aan de zijkante beplakte VIRM.

Buiten dat kon ik me voorstellen dat Railion die rode neus ook niks vond, t'was net of de lok teveel gezopen had oid...

Laatst bewerkt door thom op 02-07-2016 01:21
 

02-07-2016 20:10:15
Jelmer
Jelmer
HEt is mij al een aantal maal opgevallen dat stel 9409 aan de buitenzijde geen stelnummers heeft, weet niet of het beide zijdes betreft.  

02-07-2016 20:58:27
vrijgezel
vrijgezel
Hoewel het weinig met ontwikkelingen van doen heeft; ik heb deze stam ook gezien met op de ABv3/4 het UIC-nummer van de ABv van stam 9413 maar wel voorzien van het juiste stamnummer 9409 en daaronder het oude verkorte baknummer waardoor ik wist dat het UIC-nummer dus foutief is aangebracht en de ABv van de 9413 dus daarmee een dubbel leven is gaan leiden!  

03-07-2016 07:57:38
martijn24
martijn24
Quote
Jelmer (za 02 jul 2016 20:10:15 https://www.somda.nl/forum/15549/p583914/): HEt is mij al een aantal maal opgevallen dat stel 9409 aan de buitenzijde geen stelnummers heeft, weet niet of het beide zijdes betreft.
Mist maar aan een zijde een nummer. Andere kant heeft hij gewoon een grote nummer.
 

01-08-2016 16:42:07
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik zit op dit moment in stel 9561 dat andere meer glad plastic achtige tafeltjes met zachtblauwe bovenkant heeft in in elk geval een van de Bvk's. Foto volgt zodra ik kan uploaden.  

01-08-2016 17:14:27
kaptrein
kaptrein
Gisteren zat ik in stel 9577, welke ook dezelfde tafeltjes had. (plastic-achtig, een zachtblauwe bovenkant en wit daaronder.

Laatst bewerkt door kaptrein op 01-08-2016 17:14


Leve de treinigheid!
 

01-08-2016 17:16:31
daniel_ddr
daniel_ddr
Inmiddels een fototje kunnen uploaden van dit nieuwe type tafeltje: https://m.flickr.com/#/photos/dbleumink/28414986960/


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

02-08-2016 14:57:08
Rob...
Rob...
Weet iemand misschien hoe het staat met het herstel van stam 8711 (botsing Singelgracht in 2012? Worden daar nog bakken van hersteld? (Bakken 8683+8251+8853+8384+8111+8722) Eerder werd vermeld dat de 8722, 8111 en evt 8853 hersteld zouden worden...  

02-08-2016 20:17:35
RBNrd
RBNrd
Alleen de 8722 is hersteld en zit als mbvk1 in de 8644.  

09-08-2016 08:55:34
NS1707
NS1707
Zit op dit moment in VIRM 8728 als IC 8829. Bij deur 4 is kennelijk de DM'90 fluit toegepast.

Weet iemand waarom?
 

09-08-2016 09:04:48
M-BASS
M-BASS
Quote
RBNrd (di 02 aug 2016 20:17:35 https://www.somda.nl/forum/15549/p586727/): Alleen de 8722 is hersteld en zit als mbvk1 in de 8644.


Klopt dat? Op railwiki staat dat die bakwisseling in oktober 2014 weer ongedaan gemaakt is en 8644 week origineel is, en dus 8722 reserve zou zijn.

Laatst bewerkt door M-BASS op 09-08-2016 09:05
 

09-08-2016 12:30:48
RBNrd
RBNrd
Het stel rijdt nog steeds met de 8722 als mbvk1, voor aantal dagen geleden het stel met deze bak nog gezien.  

09-08-2016 16:20:39
VIRMm1
VIRMm1
Quote
NS1707 (di 09 aug 2016 08:55:34 https://www.somda.nl/forum/15549/p587228/): Zit op dit moment in VIRM 8728 als IC 8829. Bij deur 4 is kennelijk de DM'90 fluit toegepast.

Weet iemand waarom?


Perongeluk een verkeerd onderdeel geplaatst door een monteur?
Ik zou er niet teveel achter zoeken
 

09-08-2016 21:39:18
thom
thom
"Hmm Weer de voorraad op... Naja, deze past ook..."

Overigens zie ik dat VIRM en DM90 dezelfde fluit aan boord hebben, dus zoveel zou dat niet hoeven verschillen, hooguit de afstelling.

Laatst bewerkt door thom op 09-08-2016 22:41
 

09-08-2016 22:05:53
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
kaptrein (ma 01 aug 2016 17:14:27 https://www.somda.nl/forum/15549/p586602/): Gisteren zat ik in stel 9577, welke ook dezelfde tafeltjes had. (plastic-achtig, een zachtblauwe bovenkant en wit daaronder.
9553 heeft ze ook zo zag ik vandaag.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-08-2016 06:22:29
mvd
mvd
Quote
thom (di 09 aug 2016 21:39:18 https://www.somda.nl/forum/15549/p587279/): "Hmm Weer de voorraad op... Naja, deze past ook..."

Overigens zie ik dat VIRM en DM90 dezelfde fluit aan boord hebben, dus zoveel zou dat niet hoeven verschillen, hooguit de afstelling.
Het fluitje van de DM'90 is wat harder en schor ten opzichte van VIRM.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

07-09-2016 16:34:53
TBloemink
TBloemink
Ik mis na een aantal dagen Hlmwph in de gaten houden op de Live app de 8664, en gevonden wordt ie ook niet meer. Weet iemand wat ermee gebeurt? Aannemelijk lijkt mij revisie?


Groutnes Uut grunn
 

07-09-2016 18:18:00
michaben
michaben
Op 19 augustus voor het laatst gezien in de 2670 en uitgelopen in Vs. In de nacht van 20 op 21 augustus leeg van Rsd naar Hlm en later door naar Hlmwph, verder kan ik deze niet meer vinden.  

07-09-2016 18:35:48
MetroRET
MetroRET
Wat ik begreep van de mensen van Nedtrain tijdens de presentatie op Rotterdam Centraal vorige week, is dat na de 9411 en 8637 eerst alle viertjes zouden worden behandeld alvorens de zesjes aan de beurt zouden komen.  

07-09-2016 20:15:05
SGMm2137
SGMm2137
Quote
michaben (wo 07 sep 2016 18:18:00 https://www.somda.nl/forum/15549/p590357/): Op 19 augustus voor het laatst gezien in de 2670 en uitgelopen in Vs. In de nacht van 20 op 21 augustus leeg van Rsd naar Hlm en later door naar Hlmwph, verder kan ik deze niet meer vinden.
Treinstel heeft problemen met uitval van een tractie-installatie.
 

07-09-2016 20:43:12
aarclay
aarclay
En qua leeftijd verwacht ik nog geen revisie de komende paar jaar. Uit ervaring van revisies van de vorige keren pakt NedTrain echt geen random treinen om de revisie in te laten gaan. Vaak ligt het aan de leeftijd of aan het aantal bakkilometers.


Choo choo.....
 

08-09-2016 10:40:18
VIRMm1
VIRMm1
En daarbij rekening houdend met dat de viertjes over het algemeen er een stuk slechter aan toe zijn. Vooral heel veel rotte vloeren overal.  

08-09-2016 10:57:11
broek53
broek53
Je zult vast gelijk hebben, maar hoe kan dat dan? De bakken van DD-IRM zijn volledig willekeurig in vieren en zessen terechtgekomen.  

08-09-2016 10:57:34
110573
110573
Interessant vind ik dan de vraag hoe dat kan. De laagste nummers zijn vooral viertjes ja, maar maken die paar maanden afleveringsverschil zo veel uit?

Mijn gedachte zou zijn dat de nieuwere mBv6-bak (2e klas en in het midden, dus trekt relatief veel reizigers) die oudere jaren '90 bakken misschien wel ontzien heeft.

Laatst bewerkt door 110573 op 08-09-2016 10:58
 

08-09-2016 11:15:05
rick
rick
Quote
broek53 (do 08 sep 2016 10:57:11 https://www.somda.nl/forum/15549/p590451/): Je zult vast gelijk hebben, maar hoe kan dat dan? De bakken van DD-IRM zijn volledig willekeurig in vieren en zessen terechtgekomen.
Die zijn toch zoveel mogelijk op leeftijd ingedeeld bij een omwisselactie een tijd terug?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-09-2016 13:03:29
broek53
broek53
Neen, destijds zaten bakken van VIRM-1 (het DD-IRM), VIRM-2 en soms VIRM-3 ook door elkaar. Toen moesten juist de oudstste bakken (VIRM-1/DD-IRM) in de stellen t/m xx81 bij elkaar gezet worden, met name omdat toen de tractie-installaties van het ex-DD-IRM al (vervroegd) vervangen warden.

Dat laat echter onverlet dat ze, binnen die groep, geheel willekeurig in vieren en zessen terecht zijn gekomen. En over het verschil tussen vieren en zessen ging de opmerking.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-09-2016 13:04
 

08-09-2016 13:45:02
rick
rick
Dat is dan duidelijk.  

09-09-2016 00:07:37
RBNrd
RBNrd
Afgelopen jaren is er met onderhoudslocaties van de 9400 vaak verschovenen en 8600 constant op 1 locatie onderhouden. Dit heeft wel voor een deel meegewerkt aan de grote verschillen tussen de 2 series.  

09-09-2016 02:01:24
thom
thom
Die snap ik niet helemaal, het beleid van onderhoudsbeurten en Cw's is gewoon landelijk geregeld?  

09-09-2016 14:44:20
VIRMm1
VIRMm1
Kapotte vloeren vervangen is geen standaard onderhoudsklus.  

09-09-2016 14:49:02
Frontier
Frontier
Maar dat gebeurt in Haarlem en niet op onderhoudslocaties, toch?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

09-09-2016 17:48:19
RBNrd
RBNrd
In Onnen kleine delen wel en Maastricht niet. En voor een aantal klussen komen de 9400en ook naar Onnen.  

09-09-2016 20:25:06
NSR521
NSR521
Afgelopen Dinsdag had ik stel 9591, deze had ook nieuwe tafeltjes gekregen. Een beetje het zelfde idee als de VIRMm 9411.


Mcn Rtd
 

11-09-2016 21:40:19
Frontier
Frontier
Quote
TBloemink (wo 07 sep 2016 16:34:53 https://www.somda.nl/forum/15549/p590342/): Ik mis na een aantal dagen Hlmwph in de gaten houden op de Live app de 8664, en gevonden wordt ie ook niet meer. Weet iemand wat ermee gebeurt? Aannemelijk lijkt mij revisie?


Quote
michaben (wo 07 sep 2016 18:18:00 https://www.somda.nl/forum/15549/p590357/): Op 19 augustus voor het laatst gezien in de 2670 en uitgelopen in Vs. In de nacht van 20 op 21 augustus leeg van Rsd naar Hlm en later door naar Hlmwph, verder kan ik deze niet meer vinden.

Staat inmiddels al enige tijd buiten te Hlmwph spoor 909. Op een van de kopbakken hangen op de luiken van de tractie-installatie witte A4'tjes met o.a. hoogspanningssymbolen erop.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

12-09-2016 00:52:01
VIRMm1
VIRMm1
Volgens mij had dat stel wat brandschade aan de tractie installaties.  

12-09-2016 10:15:46
thom
thom
Ongetwijfeld A4tjes die aanduiden dat de tractie installatie geaard is en veilig is voor werkzaamheden.  

14-12-2016 08:23:51
Michael98
Michael98
Stel 8664 heeft in een middenbak (volledig 2e klas) stickers met als thema kermis. Zitten op de plek waar de 9556 de wolkenstickers heeft.  

14-12-2016 09:07:31
sfj
Als je even een eindje terugleest zie je dat dit al best lang zo is, een andere bak heeft bos-stickers.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

14-12-2016 10:56:14
nathanvos2
nathanvos2
Volgens mij rijd dat stel al een paar jaar met van die stickers rond. Ik geloof dat ik ergens in 2013 of 2014 al eens zo'n stukje in de railmagazine.  

06-04-2017 22:52:39
RBNrd
RBNrd
Stel 8644 heeft de herstelde mbvk1 8587 weer terug gekregen. De mbvk 8722 zal wel als reserve gebruikt worden.  

26-08-2017 20:46:19
MCN-GVC
MCN-GVC
Wat ik mij eigenlijk afvroeg, zou er met de overgebleven, van schade herstelde en extra reserve bakken die in Amf staan eigenlijk een extra treinstel gebouwd van kunnen worden?
Als ik naar lijsten kijk, staat er van alles bij, maar niet of deze bijvoorbeeld hersteld zijn. Ook zijn lijsten verschillend of missen info.
Voorbeeld: Van de 8711 is er een bak overgebleven, deze heeft tijdelijk in de 8644 gezeten. De bak van de 8711 (mbvk 8722) is dus over, maar niet in lijsten met overgebleven bakken te vinden.
 

26-08-2017 22:54:32
Oldskool
Oldskool
Meer en deel wat er in Amf staan zijn kopbakken die nog in de primer staan. Valt geen trein van samen te stellen.  

26-08-2017 23:47:36
dlm4yjp
dlm4yjp
Zijn die tussenbakken al verbruikt dan?
12 jaar geleden kwam het immers zo aan: http://www.railfan.nl/foto/1720.htm


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

27-08-2017 08:57:47
jochem
jochem
Betreft 4 kopbakken, geen tussenbakken. Goed kijken  

27-08-2017 11:08:09
MCN-GVC
MCN-GVC
Zal ik toch de lijst van Somda even erbij halen. Hier staan idd kopbaken/mBvk1/2 op (8829 ex-botsschade, staat hersteld in loods Amf op reserve, en dan de 8611, en dan 3 reservecasco's (1 zou er in de 8718 zitten)). Maar er staan ook tussenbakken ABv3/4 8029 (Brandschade Ah 09-12-2011, Prototype VIRMm) en ABv6 8301 tussen, beide meer info onbekend.
Railwiki:
In Amersfoort staan de volgende rijtuigbakken opgesteld:
380 8301 (ABv6) die in 2004 zware brandschade heeft opgelopen. Het casco is hersteld van de schade.
290 8718 (mBvk): een van de casco's die in 2006 geleverd zijn en waarin apparatuur en interieur zijn overgebouwd van de oorspronkelijke 290 8718, de zwaar beschadigde kopbak uit de Roosendaalse botsing, die inmiddels gesloopt is. Dat overbouwen schijnt niet helemaal geslaagd/voltooid te zijn.
290 8829 (mBvk) hersteld van de botsschade die het opliep in 2010, toen het onderdeel uitmaakte van stam 9582.
In Haarlem staan de volgende rijtuigbakken:
mBvk1/2 290 8722: onbeschadigd koprijtuig na botsing in april 2012 in Amsterdam, maakte deel uit van stam 8711
ABv3/4 380 8029: beschadigd door brand in december 2011 in Ede, maakte deel uit van stam 8629 (mijn edit 11:11: nu dus niet meer?). Dient als prototype voor de interieurrevisie.

De mBvk1/2 290 8722 en de 290 8829 (mBvk)(spoorparade) zijn compleet.
Beide lijsten spreken dus over de 380 8301 (ABv6) en de (ABv3/4) 380 8029. Zijn ze beide al ergens anders voor gebruikt?, niet meer te redden? of zijn ze met misschien de al gaande revisie met onderdelen aan te vullen en toch samen te stellen tot 1 treinstel?

Laatst bewerkt door MCN-GVC op 27-08-2017 11:10
 

27-08-2017 11:43:22
edward
edward
Waar zijn de tussenbakken van de 8711 gebleven? In 2013 op transport gegaan naar Amerfoort en met 3 losse kopbakken zou je daar toch een treinstel van kunnen formeren als het geen schade-bakken meer zijn??  

27-08-2017 12:20:22
MCN-GVC
MCN-GVC
Bij Virm is het balkon de kreukelzone. Naar mijn weten is alleen de achterste bak in 2012 onbeschadigd gebleven. De rest van het treinstel is afgeschreven omdat elk balkon ingekreukeld was. Wat er verder mee is gebeurd is bij mij ook onbekend.  

27-08-2017 12:48:30
Sully123
Sully123
Er rijdt ook een 8700 met een oude kopbak. Meen dat het de 8723 was. Tijd terug gespot. De kop had 2 staafjes op het dak met antenne enz, waar ze bij de 8700 en de 9500 op een blokje staan. Zou dit dan een 8700 worden die de revisie vroeg gaat krijgen?

Laatst bewerkt door Sully123 op 27-08-2017 12:49
 

27-08-2017 20:14:27
VIRMm1
VIRMm1
Nee das de 8728 volgens mij, die bestaat voor 4 of 5 rijtuigen uit VIRM1 en slechts 1 of 2 rijtuigen zijn VIRM2/3  

27-08-2017 22:55:45
Sully123
Sully123
Ja die kan ook. het viel in ieder geval op.  


28-08-2017 09:51:30
sik214
sik214
Van de momenteel terzijde staande bakken zou je theoretisch nog een 4tje kunnen vormen:
290 8829 + 380 8029 + 380 8301 + 290 8651; dat zou stam 9429 kunnen worden denk ik.
Niet alle bakken waren helemaal hersteld van opgelopen schades, wellicht wordt deze optie aan het eind van de seriematige ombouw van de 4tjes alsnog ingefietst als laatste. Voor de ombouw naar VIRMm moet alles toch kaal.
 

28-08-2017 10:52:28
aarclay
aarclay
290 8829 is een VIRM-4, en die heeft geen liftkoker die ze om kunnen bouwen tot bagagekast. Dus dan wordt het een specialty door de bredere trap.

Maar, dan lijkt het erop dat er een extra ABv geleverd is voor de VIRM-4? Of heeft Haarlem er ooit eentje omgebouwd? Alle VIRM-4 stammetjes bestaan gewoon.

Laatst bewerkt door aarclay op 28-08-2017 10:59


Choo choo.....
 

28-08-2017 11:10:04
sik214
sik214
Er zijn in de tijd 4-tjes 6-jes geworden en andersom. Stam xx29 bestaat niet meer. Ooit geleverd als 8429, later als 8629 doorgegaan na verlenging.
Bij teruggang van 6 naar 4 bakken, hou je ABv's over. Volgens mij is er nu per saldo één 6-je minder en één 4-je meer dan ooit afgeleverd. Dat zou de 8744>9544 moeten zijn.

Wellicht is de 290 8829 voor de 290 8722 te vervangen dan?
 

28-08-2017 11:35:23
BasSNG2001
BasSNG2001
Voor de goede orde: de 290 8829 is en kopbak uit de 9582, die in de zomer van 2010 beschadigd is geraakt in Maarheeze. Na de botsing bij Amsterdam is die in de 8711 gekomen, waar hij klaarblijkelijk weer uit is gehaald.


#DiscoverEU
 

28-08-2017 12:15:33
peterselie
peterselie
Quote
aarclay (ma 28 aug 2017 10:52:28 https://www.somda.nl/forum/15549/p624101/): 290 8829 is een VIRM-4, en die heeft geen liftkoker die ze om kunnen bouwen tot bagagekast. Dus dan wordt het een specialty door de bredere trap.

Maar, dan lijkt het erop dat er een extra ABv geleverd is voor de VIRM-4? Of heeft Haarlem er ooit eentje omgebouwd? Alle VIRM-4 stammetjes bestaan gewoon.

Omdat het opbouwen van een kopbak vanaf casco niet helemaal slaagde is destijds besloten om extra volledig opgebouwde kopbak te laten leveren. Deze levering vond aansluitend aan de levering van de VIRM-4 plaats, waardoor er een VIRM-4 kopbak 'over' is.
 

29-08-2017 05:55:36
gose91
gose91
Quote
edward (zo 27 aug 2017 11:43:22 https://www.somda.nl/forum/15549/p624032/): Waar zijn de tussenbakken van de 8711 gebleven? In 2013 op transport gegaan naar Amerfoort en met 3 losse kopbakken zou je daar toch een treinstel van kunnen formeren als het geen schade-bakken meer zijn??

Die staan er nog steeds en qua casco zoals ze er in 2013 zijn neergezet. Interieur is wat kaaltjes.
 

31-08-2017 10:35:57
rob46
rob46
De 380 8111, 380 8251, 380 8384 en 380 8853 gingen op 2 juli 2013 van Hlm naar de loods Amf en staan daar nog steeds; bron jaarboeken SPOOR.


57 jaar OV-fotografie.
 

31-08-2017 18:29:15
kleine_man
kleine_man
Ik zou zeggen pak 2 casco motorwagens erbij. Reviseer ze/bouw ze af en je hebt de 8711.  

31-08-2017 23:01:02
lex_t
lex_t
Ze zijn een pietsje gekraakt..  

31-08-2017 23:31:01
aarclay
aarclay
Valt vast wel te herstellen, lijkt me. Anders waren ze vast al afgevoerd tesamen met de verkreukte kopbak. Als ze helemaal slim zijn nemen ze het meteen mee in de revisie naar VIRMm. Het is wel een VIRM-2 overigens.

Laatst bewerkt door aarclay op 31-08-2017 23:35


Choo choo.....
 

01-09-2017 08:45:08
110573
110573
Niets is onmogelijk, maar vooral de 380 8853 en 380 8384 zijn er slecht aan toe, dus ik waag het te betwijfelen.

Een of meer casco-mBvk's reviseren lijkt me overigens, met oog op reserve, geen slecht plan. Wat je dan wel zou kunnen doen is met de 380 8128 en 380 8301 een nieuwe 9528 vormen.

Die 8728 zal namelijk wel weer 8629 worden tegen de tijd dat de tussenbakken daarvan aan hun VIRMm1 revisie toe zijn.
 

01-09-2017 13:17:19
lex_t
lex_t
Die bakken zijn zo krom als een hoepel.. zie foto http://schlijper.nl/archive/2012/04/120421-199-treinbotsing-westerpark.photo  

17-10-2017 21:19:28
DDZ7504
DDZ7504
Er is weer een treinstel bestickerd met "lekker lezen" tekst, de 9549:
https://www.flickr.com/photos/berthollander/37756118261/

Hopelijk zijn de stickers deze keer wel brandveilig genoeg, in tegenstelling tot toen de 8707 vorig jaar iets soortgelijks kreeg.

Iemand enig idee of er in het interieur nog iets veranderd is?


DDZ in dienst, ik blij!
 

17-10-2017 21:27:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
DDZ7504 (di 17 okt 2017 21:19:28 https://www.somda.nl/forum/15549/p628883/): Hopelijk zijn de stickers deze keer wel brandveilig genoeg, in tegenstelling tot toen de 8707 vorig jaar iets soortgelijks kreeg.
Huh?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

17-10-2017 21:48:44
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
DDZ7504 (di 17 okt 2017 21:19:28 https://www.somda.nl/forum/15549/p628883/): Er is weer een treinstel bestickerd met "lekker lezen" tekst, de 9549:
https://www.flickr.com/photos/berthollander/37756118261/

Het geld was op zeker om de andere 3 bakken ook nog te doen?%08%


MCN ASD
 

17-10-2017 22:06:49
DDZ7504
DDZ7504
Quote
daniel_ddr (di 17 okt 2017 21:27:57 https://www.somda.nl/forum/15549/p628885/):
Quote
DDZ7504 (di 17 okt 2017 21:19:28 https://www.somda.nl/forum/15549/p628883/): Hopelijk zijn de stickers deze keer wel brandveilig genoeg, in tegenstelling tot toen de 8707 vorig jaar iets soortgelijks kreeg.
Huh?

Dat treinstel heeft een week of 2 met stickers aan zowel de binnen- als de buitenzijde rondgereden maar zijn er zonder pardon afgehaald nadat ze volgens autoriteiten niet brandveilig waren. Zou als het goed is ergens in dit topic moeten staan.


DDZ in dienst, ik blij!
 

17-10-2017 23:05:15
daniel_ddr
daniel_ddr
Aan de binnenkant kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar aan de buitenkant???


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

17-10-2017 23:38:39
thom
thom
Dat zal ook ongetwijfeld over de binnen stickers gegaan zijn natuurlijk.  

18-10-2017 06:03:27
phantom
phantom
Quote
Rolffiej19 (di 17 okt 2017 21:48:44 https://www.somda.nl/forum/15549/p628889/):
Quote
DDZ7504 (di 17 okt 2017 21:19:28 https://www.somda.nl/forum/15549/p628883/): Er is weer een treinstel bestickerd met "lekker lezen" tekst, de 9549:
https://www.flickr.com/photos/berthollander/37756118261/

Het geld was op zeker om de andere 3 bakken ook nog te doen?%08%

Of de stickervellen waren op %08%
Vreemd om dit zo te doen ipv de hele trein.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-10-2017 15:54:22
aarclay
aarclay
Hoeft hij korter buiten dienst


Choo choo.....
 

21-10-2017 13:11:38
TBloemink
TBloemink
Treinstel 9549 heeft binnen ook stickers. Op de trappen naar de bovenverdieping, boekjes boven de stoelen, stickers van boekjes en laptops op de ruiten en stickers op de tafels.

https://twitter.com/TBloemink/status/921695394135977984
 

21-10-2017 13:48:14
Leo
Leo
Quote:

ZJ37 (vr 28 apr 2017 08:48:34 www.somda.nl): Trein 2227 heeft tussen Bgn en Rsd een aanrijding gehad met een dieplader. Ook hier de nodige schade aan de infrastructuur en materieel (stel 8624).
Heftig ongeval. Gelukkig slechts 1 lichtgewonde.

VIRM 8624 is weer volledig hersteld van bovengenoemde aanrijding, staat nu (11.55 uur) buiten op het erf Hlmwph.
 

21-10-2017 15:54:33
ToH
ToH
Als VIRM of VIRMm?  

21-10-2017 16:01:15
Leo
Leo
Als VIRM, dus er is duidelijk te zien, waar herstel heeft plaatsgevonden.  

21-10-2017 20:00:57
M-BASS
M-BASS
Quote
ToH (za 21 okt 2017 15:54:33 https://www.somda.nl/forum/15549/p629248/): Als VIRM of VIRMm?


8624 is een 6-je, die komen pas als de virm-1 viertjes gedaan zijn. 8624 zal volgend jaar wel gereviseerd worden.
 

21-10-2017 23:16:29
Frontier
Frontier
Quote
Leo (za 21 okt 2017 13:48:14 https://www.somda.nl/forum/15549/p629233/):
VIRM 8624 is weer volledig hersteld van bovengenoemde aanrijding, staat nu (11.55 uur) buiten op het erf Hlmwph.

Staat al de hele week buiten. Schijnt verder nog wel een hardnekkige tractiestoring in te zitten, welke eerst opgelost moet worden alvorens herinzet aan de orde is.

Laatst bewerkt door Frontier op 21-10-2017 23:16


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-10-2017 11:24:56
VIRMm1
VIRMm1
Hoezo? Dat ding is zelfstandig van Wouw (rsd) naar Hlm gereden, met 3 werkende installaties  

22-10-2017 12:33:05
IJsbergsla
IJsbergsla
Met snelheidsbeperking van 60 km/u, welke er pas sinds zeer recent af is. Ook was er schade aan de ATB-installatie en wat Frontier al meldde. Ten tijde van het bericht was stel 8624 nog niet inzetbaar.  

22-10-2017 13:19:10
thom
thom
Tsja, er kan bij het schadeherstel ook wel iets gebeurd zijn waardoor een storing ontstaan heeft.
Alleen omdat ie rijdend naar Hlm gekomen is twijfelen aan de uitspraak van Frontier zou ik zeker niet doen.
 

22-10-2017 19:12:12
VIRMm1
VIRMm1
Stel heeft geen tractie storing. De enige melding die nog in het systeem staat is nog van vlak na de aanrijding. Die is hersteld vlak voor transport naar Hlm. Melding staat alleen nog in het systeem.  

23-10-2017 00:12:32
thom
thom
Als men bij het beproeven na herstel nog wat ontdekt ontstaan door welke oorzaak dan ook, dan hoeft dat niet direct in het systeem te staan.  

23-10-2017 06:34:09
VIRMm1
VIRMm1
Jawel, want in zo'n geval lost Haarlem het niet op maar Alkmaar  

31-10-2017 10:20:34
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
TBloemink (za 21 okt 2017 13:11:38 https://www.somda.nl/forum/15549/p629231/): Treinstel 9549 heeft binnen ook stickers. Op de trappen naar de bovenverdieping, boekjes boven de stoelen, stickers van boekjes en laptops op de ruiten en stickers op de tafels.

https://twitter.com/TBloemink/status/921695394135977984

Naast de 9549 heeft nu inmiddels ook de 9592 hetzelfde outfit gekregen ben benieuwd of er nog meer volgen


MCN ASD
 

31-10-2017 10:42:25
IJsbergsla
IJsbergsla
Van tevoren werd geopperd dat het bij twee stellen zou worden aangebracht.  

31-10-2017 13:32:05
Oldskool
Oldskool
Quote
Rolffiej19 (di 31 okt 2017 10:20:34 https://www.somda.nl/forum/15549/p630380/):
Quote
TBloemink (za 21 okt 2017 13:11:38 https://www.somda.nl/forum/15549/p629231/): Treinstel 9549 heeft binnen ook stickers. Op de trappen naar de bovenverdieping, boekjes boven de stoelen, stickers van boekjes en laptops op de ruiten en stickers op de tafels.

https://twitter.com/TBloemink/status/921695394135977984

Naast de 9549 heeft nu inmiddels ook de 9592 hetzelfde outfit gekregen ben benieuwd of er nog meer volgen
Tweet is niet te zien, daar er een slotje op zit. #TopSecret%08%
 

31-10-2017 16:02:41
TBloemink
TBloemink
Probleem opgelost.

Stel 8624 is overigens weer in dienst getreden. Ben persoonlijk benieuwd wat ze precies gedaan hebben: bak gewisseld of hersteld?


Groutnes Uut grunn
 

31-10-2017 16:51:24
aarclay
aarclay
Quote
Oldskool (di 31 okt 2017 13:32:05 https://www.somda.nl/forum/15549/p630399/): Tweet is niet te zien, daar er een slotje op zit. #TopSecret%08%

Of jij hebt een slotje van diegene gekregen
Ik kan de tweet gewoon zien zonder een slot-icoon.
Of het slotje is weer opgeheven.

Laatst bewerkt door aarclay op 31-10-2017 16:52


Choo choo.....
 

31-10-2017 17:04:02
umbusko
umbusko
Dat staat dan ook in het bericht boven je.
Quote
TBloemink (di 31 okt 2017 16:02:41 https://www.somda.nl/forum/15549/p630408/): Probleem opgelost.
 

31-10-2017 17:40:17
aarclay
aarclay
Dan heb ik niks gezegd


Choo choo.....
 

31-10-2017 17:56:39
Frontier
Frontier
Quote
TBloemink (di 31 okt 2017 16:02:41 https://www.somda.nl/forum/15549/p630408/): Stel 8624 is overigens weer in dienst getreden. Ben persoonlijk benieuwd wat ze precies gedaan hebben: bak gewisseld of hersteld?

Hersteld.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-10-2017 19:17:42
SunKeeper
SunKeeper
Quote
Frontier (di 31 okt 2017 17:56:39 https://www.somda.nl/forum/15549/p630416/):
Quote
TBloemink (di 31 okt 2017 16:02:41 https://www.somda.nl/forum/15549/p630408/): Stel 8624 is overigens weer in dienst getreden. Ben persoonlijk benieuwd wat ze precies gedaan hebben: bak gewisseld of hersteld?

Hersteld.


Schade zat ook met name aan de koppeling en wat plaatwerk. Niet enorm veel erger dan bij een gemiddelde aanrijding met voertuig.

Plaatje: (mocht het ondersteboven staan, dan even downloaden en draaien)
http://www.onemorething.nl/uploads/community/542af4f05ddc97a41c09501a085db2a7ccb3ff6e_57144.JPG
 

31-10-2017 19:37:50
TBloemink
TBloemink
Quote
aarclay (di 31 okt 2017 16:51:24 https://www.somda.nl/forum/15549/p630410/):
Quote
Oldskool (di 31 okt 2017 13:32:05 https://www.somda.nl/forum/15549/p630399/): Tweet is niet te zien, daar er een slotje op zit. #TopSecret%08%

Of jij hebt een slotje van diegene gekregen
Ik kan de tweet gewoon zien zonder een slot-icoon.
Of het slotje is weer opgeheven.


Aarclay volgt mij sowieso op twitter maar ik heb het slotje weggehaald

Stomtoevallig stuitte ik op de 8624 in Groningen vanavond als 766, zo al antwoord gehad. Ziet er strak uit.


Groutnes Uut grunn
 

31-10-2017 22:36:34
VIRMm1
VIRMm1
Volgens mij zat er ook een lichte vouw in de overgang cabine bak. Maar geen idee of die recht getrokken is.

Schade viel relatief mee inderdaad.
 

31-10-2017 23:03:52
Frontier
Frontier
Zowel aan het eind van de kopbak als aan het begin van de daaropvolgende bak zitten twee grote stukken glimmende verf/stickers, dus aannemelijk is dat eveneens hersteld.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

01-11-2017 06:16:56
VIRMm1
VIRMm1
Quote
thom (di 17 okt 2017 23:38:39 https://www.somda.nl/forum/15549/p628901/): Dat zal ook ongetwijfeld over de binnen stickers gegaan zijn natuurlijk.


Dit ging overigens (ook?) over de buiten stickers.
 

03-02-2018 01:45:46
SunKeeper
SunKeeper
Op 1 februari rond 22:30 ontstond brand in een toilet van treinstel 8635 te Shl toen deze als trein 73576 onderweg was.

Er is enige schade gezien de forse rookontwikkeling, maar niet uitslaand. De volgende dag is het stel naar Haarlem gegaan voor herstel.
De verwachting is na herstel terug in dienst, wijkt men echter plots af van het VIRMm-revisieschema, dan start de revisie tot VIRMm.