Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Werkzaamheden station Eindhoven

Woensdag 13 mrt 2013 - 13:57:46
gummbahla
gummbahla
Vandaag is het officiële startschot gegeven voor de verbouwing van station Eindhoven www.ed.nl Tijdens deze verbouwing wordt de huidige reizigerstunnel flink verbreed, en voorzien van meer roltrappen en liften naar de perrons.

Een van de eerste stappen die genomen zullen worden, is de afbraak van het voormalige postperron. Wie er nog een blik op wil werpen, moet snel zijn: vanaf 25 maart gaat de sloophamer erin. In het vervolg van de werkzaamheden zullen de sporen ten zuiden van spoor 1 (tijdelijk) worden opgebroken, om aldaar de tunnel te kunnen bouwen. De planning is om deze fase in november 2013 afgerond te hebben.

Het plan is om het gehele project in 2016 afgerond te hebben.

Officiële projectwebsite: www.prorail.nl

Laatst bewerkt door spiketrain op Maandag 01 jul 2013 om 07:14:12, reden: Samenvoeging topics

Woensdag 13 mrt 2013 - 14:04:19
broek53
broek53
Met dien verstaande dat in fase 1 ook spoor 18 in dienst blijft voor de goederendienst.
In fase 2 in december gaat spoor 18 buiten dienst en wordt spoor 1 kopspoor (vanaf de zuidzijde). Tegelijk komt dan een tijdelijk perron in dienst aan het spoor dat nu nog naar het postperron leidt.

Woensdag 13 mrt 2013 - 16:19:50
john2
john2
Het wordt ook eens langzaam aan tijd dat in de huidige reizigerstunnel in Eindhoven liften komen. Als men nu van de liften in Eindhoven gebruik wilt maken dient men toch de nodige meters af teleggen.

Donderdag 14 mrt 2013 - 09:05:38
bart84
Moderator
bart84
Ehv is zo'n beetje mijn start- en eindpunt van alle reizen per trein en ik heb het altijd wel prima gevonden. Ik ben echter een valide persoon en heb het gemis van de liften niet zo ervaren, maar ik kan me indenken dat minder mobiele personen, of personen met kinderwagen, etc. dat wel makkelijk zullen vinden.
En als het tijdens de spits druk is, geeft dat ook wel een leuk gezicht. Lekker knus met z'n alle die ene trap af en de smalle tunnel door.

Laatst bewerkt door bart84 op Donderdag 14 mrt 2013 om 09:05:58

Mvg. Bart

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 14 mrt 2013 - 10:27:46
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Tja, met al die moderniseringen van stations ontstaat nog eens de roep één station niet moderniseren. Leve de nostalgie

Donderdag 11 apr 2013 - 00:58:26
zugführer
zugführer
Was vandaag even kort in Eindhoven. De sporen tussen spoor 18 en de stationshal zijn inmiddels onderbroken, ongeveer ter lengte van de stationshal en van het voormalige postperron is niet veel meer over.
Paar fotootjes: www.flickr.com

Zaterdag 29 jun 2013 - 00:05:43
gummbahla
gummbahla
Ik zie dat dit weekend de IC's van Mt naar Ehv een kwartier te Std wachten en dan gecombineerd met de 3500 uit Hrl richting Ehv rijden. Wat is de reden dat de 800 niet meer kan rijden dit weekend?

Laatst bewerkt door admin op Zaterdag 29 jun 2013 om 13:55:58, reden: Titel aangepast

Zaterdag 29 jun 2013 - 08:18:09
mvd
mvd
Twitter MarcvD84 Facebook marcvandijk84
Werkzaamheden sp 1/2 in Ehv.

Zaterdag 29 jun 2013 - 10:48:42
john2
john2
Ik dacht dat het combineren in Sittard temaken had met de werkzaamheden in Den Bosch. Maar het blijk dat dit niet zo is.

Zaterdag 29 jun 2013 - 12:11:12
bart84
Moderator
bart84
Quote
mvd (za 29 jun 2013 08:18:09 www.somda.nl): Werkzaamheden sp 1/2 in Ehv.
Jep, Sp 1 en 2 worden niet gebruikt.
Rond het hele en halve uur het volgende spoorgebruikt:
Sp 3. 1900 ri Venlo
Sp 4. 6400 ri Weert (komende uit Tbu)
Sp 5. 5200 ri Tilburg U (komende uit Wt)
Sp 6. 1900 ri Den Haag

Rond -.15 en -.45:
Sp 3. 703500 ri Hrl(v) en Mt(a) uit Ht.
Sp 4. 9600 ri Dn (of) aankomend uit Ht.
Sp 5. 703500 ri Ht, uit Mt(v) en Hrl(a).
Sp 6. 9600 ri Ht.

Laatst bewerkt door bart84 op Zondag 07 jul 2013 om 16:57:41

Mvg. Bart

Zaterdag 29 jun 2013 - 19:57:32
broek53
broek53
Het gaat om werk voor de nieuwe stationspassage. Het eerste perron wordt op de plek waar deze nieuwe tunnel moet komen, vervangen door hulpconstructies zodat er straks onderdoor gegraven kan worden.

Maandag 01 jul 2013 - 07:16:06
spiketrain
Moderator
spiketrain
Twitter Spiketrain Facebook frank.rijsdijk.5 Flickr spiketrain2008/
Twee topics over de werkzaamheden te Ehv zijn samengevoegd.

Groet, Spiketrain

Dinsdag 26 nov 2013 - 21:01:49
gummbahla
gummbahla
Inmiddels is het postperron vervangen bijna vervangen door een tijdelijk perron. Men is druk bezig de sporen buiten de kap weer in orde te maken. Dat mag ook wel, want volgens de planning moet binnenkort fase 2 van start gaan.
Is al bekend wat de spooropstelling in deze fase gaat worden? Welke serie gaat er geknipt worden te Ehv om over de sporen 1 (zuidelijke tak) en 18(?, noordelijke tak) verdeeld te worden?

Dinsdag 26 nov 2013 - 21:10:19
ronald
ronald
Het tijdelijke perron ligt volgens mij meer boven de nieuwe tunnel t.o.v. het postperron eerst.
Het tijdelijke perron gaat spoor 34 heten.
De spooropstelling zal volgens mij gaan veranderen naar dat de 5200 van het nieuwe spoor 34 zal vertrekken en de 6400 vanaf spoor 1.
De treinen die nu vertrekken van de sporen 1 en 2,vertrekken straks van de sporen 3 en 4.

Dinsdag 26 nov 2013 - 21:36:38
broek53
broek53
Ja, dat klopt. De 5200 is de komende jaren van de 6400 losgeknipt en keert op spoor 34, terwijl de serie 6400 steeds wordt behandeld op een van de perronsporen die tijdelijk kopspoor is geworden. Nu dus op spoor 1, straks in fase 3 van de bouw op spoor 2 of 3, enzovoort.

Dinsdag 26 nov 2013 - 22:44:47
zugführer
zugführer
Er komt overigens een trap naar dat perron 34 in de stationstunnel, tussen de centrumzijde en de trap naar spoor 1/2

Woensdag 27 nov 2013 - 00:15:00
scooter
scooter
Men is volop bezig de bovenleiding te monteren boven de terug gelegde sporen en het nieuwe perron heeft ook al een (tijdelijke)lift gekregen.Er staan ook abris maar nu nog zonder glas.
Vanaf de nieuwe trap naar het perron is ook al een goed stuk van de tunnelwerkzaamheden te zien.
Overigens is sinds een tijdje de kiosk in de huidige tunnel thv spoor 5/6 verplaatst naar spoor 3/4 en is tevens een een aantal kluizen verwijdert.
Op de vrijgekomen plek wordt de huidige tunnel nu iets breder gemaakt om de doorstroming te verbeteren

Woensdag 27 nov 2013 - 19:32:55
zugführer
zugführer
De verbreding van de tunnel tussen spoor 5/6 en het busstation: m.flickr.com
En de wand waar eens de Bruna (?) zat en binnenkort een trap naar spoor 34 zal verschijnen: m.flickr.com
Het tijdelijke perron zelf heb ik nog niet van dichterbij bekeken

Maandag 29 sep 2014 - 10:26:33
maxje
maxje
Even een grote bump hier! De sporen 2 en 3 zijn weer in dienst. 4 en 5 zijn nu buitendienst gegaan en kopsporen geworden in de richting Wt. De opstelling als als volgt.

Sp 1 800/3500 richting t zuiden
Sp 2 1900/9600 richting t zuiden
Sp 3 800/3500 richting t noorden
Sp 4 kopspoor niks gepland
Sp 5 kopspoor 6400 naar Wt
Sp 6 1900/9600 richting Btl
Sp 34 5200 naar Tbu

Laatst bewerkt door maxje op Maandag 29 sep 2014 om 10:51:04

Maandag 29 sep 2014 - 11:57:20
Ovindel
Ovindel
Oh dat is goed om te weten, dat wordt dan rennen via de tunnel om van de 800 uit Mt op de 1900 richting Gvc over te stappen.

Maandag 29 sep 2014 - 12:26:26
hans_verm
hans_verm
Toen de sporen 2 en 3 buitendienst waren lag er brug langs de werkzaamheden. Hierdoor hoefde je niet door de tunnel voor de aansluiting. Dat zal nu wel weer gedaan zijn.

Maandag 29 sep 2014 - 13:48:44
broek53
broek53
Exact.

Maandag 29 sep 2014 - 16:03:03
mren
mren
Inderdaad liggen de bruggen nu over sporen 4 en 5.

Maandag 29 sep 2014 - 23:24:52
scooter
scooter
Overigens is de 6400 op 5 tijdelijk,na een paar weken wordt dit 4

Dinsdag 30 sep 2014 - 00:17:44
NDS
NDS
Mag ik vragen waarom dat na een paar weken wisselt?, groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Dinsdag 30 sep 2014 - 00:35:56
broek53
broek53
Als ik mij goed herinner, vanwege spoorvernieuwing en aanpassingen van de perrons ivm de roemruchte 76 cm BS-hoogte

Dinsdag 30 sep 2014 - 23:56:08
scooter
scooter
Dat klopt voor zover ik weet,spoor 1 en 2 zij al aangepast aan de hoogte,daarbij zijn ook de abri aan de oostkant gesneuveld.Op spoor 4 is men nu nog volop bezig

Woensdag 01 okt 2014 - 02:27:44
M-BASS
M-BASS
Quote
broek53 (di 30 sep 2014 00:35:56 www.somda.nl): Als ik mij goed herinner, vanwege spoorvernieuwing en aanpassingen van de perrons ivm de roemruchte 76 cm BS-hoogte
En natuurlijk het bouwen van de tunnel onder het station door (verbreding van bestaande tunnel), vanaf spoor 34 tot spoor 6

Woensdag 01 okt 2014 - 12:12:32
scooter
scooter
Alleen heeft dat niet direct te maken met de wissel van spoor 5 en 4

Woensdag 15 okt 2014 - 18:57:38
maxje
maxje
De 6400 vertrekt vanaf spoor 4 nu. Op spoor 1 en 2 zijn de bakborden een stuk richting het zuiden opgeschoven waardoor reizigers een stuk verder door moeten lopen vanaf de trappen. Komen de trappen straks met de nieuwe tunnel ook meer naar het midden van het perron toe? Tevens wordt er nu omgeroepen dat perron 1 en 2 ter hoogte van de trappen nogal smal zijn. Zou alleen niks meer uit hoeven maken als de bakboren opgeschoven zijn. Zeker buiten de spitsen stoppen de treinen nu een stuk verder door.

Woensdag 15 okt 2014 - 23:55:35
scooter
scooter
En juist daarom is dat ook gedaan.Vooral de ruimte bij spoor 2 is krap als daar,zeker in de spits,vele reizigers zich in en uit de trein bewegen.Door nu dde borden te verplaatsen is er meer ruimte,aangezien velen toch achterin instappen om op, de lijn naar Venlo dichter bij de uitgang te zijn.Nadeel is wel dat de druk op de achterste bakken,vooral bij de 1900,nu nog meer toeneemt.

Vrijdag 17 okt 2014 - 11:38:56
b2py
b2py
De westzijde van het station gaat enkele weken op slot voor verbouwing & vernieuwing van 2km spoor en 37 wissels. Aldus mevrouw Mansveld in de laatste voortgangsrapportage PHS:
puu.sh

Zondag 07 jun 2015 - 20:20:42
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Even wat stof afblazen omdat mijn nieuwsgierigheid het niet kan laten: is een gedeelte van het opstelterrein in Ehv momenteel buiten dienst door de werkzaamheden? Ik vind online namelijk dit wijzigingsblad meerdere Eindhovense nachtdiensten die bestaan uit "aanvang dienst - ICM naar Weert wegbrengen - Taxi Ehv - schaft - Taxi Wt - zelfde ICM naar Eindhoven terugbrengen - einde dienst". In mijn herinnering is de tuin van Eindhoven schier oneindig groot

He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

Zondag 07 jun 2015 - 21:53:36
bart84
Moderator
bart84
Deze vraag heb ik ook al eens gesteld in: www.somda.nl

Mvg. Bart

Maandag 08 jun 2015 - 10:09:12
SchuurB
SchuurB
Quote
b2py (vr 17 okt 2014 11:38:56 somda.nl): De westzijde van het station gaat enkele weken op slot voor verbouwing & vernieuwing van 2km spoor en 37 wissels. Aldus mevrouw Mansveld in de laatste voortgangsrapportage PHS:
puu.sh
Ik heb deze post destijds over het hoofd gezien dus nog even een verlate vraag: gaat het bij de infrastructuur aan de westzijde om 1:1-vervanging of wordt er nog e.e.a. verbeterd?

Maandag 08 jun 2015 - 12:25:17
broek53
broek53
Het wordt - helaas - een 1:1-vervanging.

Maandag 08 jun 2015 - 12:25:39
maxje
maxje
Quote
Bert13 (zo 07 jun 2015 20:20:42 www.somda.nl): Even wat stof afblazen omdat mijn nieuwsgierigheid het niet kan laten: is een gedeelte van het opstelterrein in Ehv momenteel buiten dienst door de werkzaamheden? Ik vind online namelijk dit wijzigingsblad meerdere Eindhovense nachtdiensten die bestaan uit "aanvang dienst - ICM naar Weert wegbrengen - Taxi Ehv - schaft - Taxi Wt - zelfde ICM naar Eindhoven terugbrengen - einde dienst". In mijn herinnering is de tuin van Eindhoven schier oneindig groot
Nee het emplacement is niet buiten dienst, maar wanneer je op sporenplan.nl kijt zul je zien dat spoor 34 tijdelijk een perron heeft gekregen vanwege de werkzaamheden. Wissel 85 ligt op de klem en sein 70 is tijdelijk verplaatst hierdoor. Doordat wissel 85 op de klem ligt is rangeren via spoor 34 naar 12, 13 en 14 niet mogelijk. Er zijn dan geen sporen buitendienst, maar men is tijdelijk wel beperkt in rangeermogelijkheden.

Maandag 08 jun 2015 - 12:38:27
broek53
broek53
Zekers, maar dat is al een paar jaar zo. Bert heeft het over het plotseling opduiken van opstellen in Weert in het komende wbl. En dat heeft niet te maken met de tunnelbouw (waar spoor 34 een gevolg van is).

Maandag 08 jun 2015 - 18:09:25
rob_ehv
rob_ehv
Het schijnt dat Prorail iets opgesteld heeft dat je per X aantal beschikbare meter opstel spoor een X aantal bakken kwijt mag. Dit zat in Eindhoven dus te hoog...

robq

Maandag 08 jun 2015 - 18:31:10
thom
thom
Het lijkt me toch dat NSR spoorruimte huurt, en daar zelf naar kijkt en berekend hoeveel bakken/stellen men daar kwijt kan...

Maandag 08 jun 2015 - 19:05:04
broek53
broek53
Los van die discussie: om te kunnen opstellen in Weert, moet je nogal wat regelen. Bijvoorbeeld een complete milieuvergunning, en dat is bepaald geen sinecure. Daarnaast kan er niet zomaar gereinigd en technisch gecontroleerd worden. Er moet dus een heel circus achter zitten, waarbij ik ovetigens denk dat het gaat om vroege uitlopers en late starters, die in Ehv gereinigd en gecontroleerd worden en in Weert geparkeerd worden om ruimte te maken voor een tweede tranche materieel.

Dat beantwoordt overigens niet de vraag van Bert waarmee dit begon: waarom nu opeens. Ik denk dat er een verbouwing van het opsteterrein aan de zuidzijde plaatsvindt (bij de wasstraat), waarvan ik wel eens gelezen heb. Voor De Tuin tussen de hoofdsporen staat ook een complete verbouwing op het programma, maar die is zeker nog niet aan de beurt.

Maandag 08 jun 2015 - 19:40:54
mich
mich
Flickr 77593728@N08
Er was al langer sprake van ruimte tekort.

Zaterdag 13 jun 2015 - 18:54:46
TSHeeze
TSHeeze
Facebook Jordi Pauw Youtube Het treinkanaal
In dit topic gaat het over de lijn van Weert naar Tilburg Universiteit wat nu is opgesplitst en allebei eindigt in Eindhoven:
Weert-Eindhoven
Tilburg Universiteit-Eindhoven
En natuurlijk andersom
Mijn grote vraag is:
Zal deze lijn weer bij elkaar komen na de grote werkzaamheden of Blijft het zo opgesplitst?

Zaterdag 13 jun 2015 - 19:13:23
ricohallo
ricohallo
Naar mijn weten zal het weer bij elkaar komen nadat de werkzaamheden zijn afgerond, spoor 34 zal dan ook weer verdwijnen.

Zaterdag 13 jun 2015 - 19:52:58
moderator
Moderator
moderator
Nieuw geopend topic over Weert-Eindhoven-Tilburg Universiteit samengevoegd met bestaand topic over de werkzaamheden te Eindhoven.

Met vriendelijke groet, Het moderator team

Zaterdag 13 jun 2015 - 20:10:07
broek53
broek53
Op 2 augustus wordt de infra in Eindhoven in de oude toestand hersteld, waarbij het perron langs spoor 34 wordt afgebroken. De serie 5200 kan dan op spoor 3 of 4 gaan keren. Of het materieel van de 5200 en de 6400 weer op elkaar zullen overgaan (zoals vroeger), dat is een keus van NSR. Het is qua spooropstelling niet noodzakelijk, geloof ik.

Zaterdag 13 jun 2015 - 20:38:28
TSHeeze
TSHeeze
Facebook Jordi Pauw Youtube Het treinkanaal
Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet! Het heeft altijd in weert gepast en de slt's zijn eigenlijk veel te klein. DDZ is voor geen enkel station tussen eindhoven-weert te klein dus het zou moeten passen.

Zaterdag 13 jun 2015 - 21:08:23
michaben
michaben
Waarom denk je dat er met die doorkoppeling DDZ naar Wt zou gaan rijden? DDZ reed vandaag juist voor het laatst naar Tbu, vanaf morgen is het weer planmatig Plan V. Het kan dus een mix van alles worden, eventueel nog met wat aftrappen en bijplaatsen want de doorkoppeling vind plaats met een geplande stop van 7 á 8 minuten. Mogelijk gaat in 2017 alles op de schop qua dienstregeling hier vanwege ETMET en de 1900 via de HSL en komt er dan een echte doorgaande trein.

Zondag 14 jun 2015 - 11:12:20
class66fan
class66fan
In Blerick staan nog steeds de Gottwald kranen van Strukton, en ligt werk materiaal opgeslagen, wellicht bedoeld voor het werk in Eindhoven? Wie het weet mag het zeggen.

Zondag 14 jun 2015 - 16:23:34
TSHeeze
TSHeeze
Facebook Jordi Pauw Youtube Het treinkanaal
in de zomervakantie gaat het treinverkeer tussen ehv-vl en ehv-wt helemaal op de schop. dus dat kan goed voor deze werkzaamheden zijn!

Maandag 15 jun 2015 - 13:51:55
TSHeeze
TSHeeze
Facebook Jordi Pauw Youtube Het treinkanaal
Op dit moment zijn spoor 6 en 7 opengebroken. De trappen bij spoor 4 en 1 zijn al aangelegd.

Maandag 15 jun 2015 - 14:04:27
broek53
broek53
Voor de tunnelbouw gaat Eindhoven niet meer op de schop, in ieder geval niet grootschalig en langdurig. In het weeekend van 2 augustus worden 6 en 7 hersteld en het noodperron spoor 34 weggehaald, en dat is het ongeveer.

Maandag 15 jun 2015 - 16:10:18
broek53
broek53
Quote
broek53 (za 13 jun 2015 20:10:07 www.somda.nl): Op 2 augustus wordt de infra in Eindhoven in de oude toestand hersteld, waarbij het perron langs spoor 34 wordt afgebroken. De serie 5200 kan dan op spoor 3 of 4 gaan keren. Of het materieel van de 5200 en de 6400 weer op elkaar zullen overgaan (zoals vroeger), dat is een keus van NSR. Het is qua spooropstelling niet noodzakelijk, geloof ik.
De 6400 en 5200 worden NIET weer aan elkaar geknoopt, in ieder geval voorlopig. Dit omdat in de 6400 SLT ingezet moet worden en het een hele operatie (met onzekere afloop) zou worden om de hele 5200 ook van voldoende SLT te voorzien.

Maandag 15 jun 2015 - 16:17:59
ricohallo
ricohallo
Dan vraag ik mij dan natuurlijk af waarom er per se SLT in de 6400 ingezet moet worden?

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 15 jun 2015 - 16:24:31
broek53
broek53
Omdat ze tussen de 800 en de 3500 Weert moeten zien te halen plus een korte kering in Weert. Dat is zo sinds de 3500 structureel is gaan doorrijden naar het zuiden.

Maandag 15 jun 2015 - 16:39:46
michaben
michaben
De 6400 heeft anders wel degelijk met Plan V en DDZ gereden sinds de doortrekking van de 3500 naar Hrl Enige wat sindsdien verandert is is dat de 6400 nu 3 minuten na de 800 vertrekt en eerst was dat 2 minuten. Maar dat komt niet door de 3500, hooguit door plannormen. En die kering in Wt is juist langer geworden toen de 3500 ging doorrijden naar Hrl, daarvoor was het 4 minuten, nu 5.

Maandag 15 jun 2015 - 16:50:59
broek53
broek53
Wellicht is het dus een fantoom of een droombeeld, maar NSR Logistiek vindt in ieder geval dat de 6400 een SLT- verplichting heeft en knoopt 'm daarom niet aan de 5200.
Maar je hebt gelijk: de krapte van de 6400 zit niet zoeer in de 3500, maar in de destijds extra stop in Maarheeze in combinatie met de strikte toepassing van planningsnormen van ProRail en de eigen normen (kopmaken) van NSR.

Laatst bewerkt door broek53 op Dinsdag 16 jun 2015 om 09:26:26

Maandag 15 jun 2015 - 17:15:47
TSHeeze
TSHeeze
Facebook Jordi Pauw Youtube Het treinkanaal
Die slt hier is gwn te klein vind ik elke dag rijd er weer iets anders.
Dan SLT 6 - 6
Dan SLT 6 - 4
Dan SLT 4 - 4
En soms een keer iets anders
De 6400 is een groot rommeltje
Als alle werkzaamheden klaar zijn zou het kunnen. Vroeger kan het ook altijd dus waarom nou niet!?

Maandag 15 jun 2015 - 17:18:17
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Dat staat hierboven dus uitgelegd...

Dinsdag 16 jun 2015 - 08:11:05
TSHeeze
TSHeeze
Facebook Jordi Pauw Youtube Het treinkanaal
NSR weet niet wat ie wil laten rijden, elke dag is het weer anders.

Dinsdag 16 jun 2015 - 08:41:40
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
"Hij" is heel gemeen ja, dat ervaar ik zelf ook wel eens.

Dinsdag 16 jun 2015 - 09:34:14
broek53
broek53
Quote
TSHeeze (di 16 jun 2015 08:11:05 www.somda.nl): NSR weet niet wat ie wil laten rijden, elke dag is het weer anders.
NSR weet precies wat het wil laten rijden, dat staat namelijk in de planning: sinds 14 juni trwee SLT4-en, vanaf 7 september weer twee SLT6-en. Dat daar in de praktijk niet altijd wat van terecht komt, is iets dat je over het hele spoorwegnet vindt. Daarbij heeft de 6400 het extra nadeel ten opzichte van andere series dat het maar om twee stellen in een heel geïsoleerd gebied gaat. Daar komt al gauw in te lopen wat er over blijft nadat alle andere series zijn voorzien.

Laatst bewerkt door broek53 op Dinsdag 16 jun 2015 om 09:52:18